Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air Asia

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2078
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air Asia

Příspěvekod pavelpmi » 08. 01. 2011, 15:58

Všechny zdravím a dodávám slíbený report.

Neuběhlo ani pár měsíců od mé loňské cesty po Austrálii (report tu, tu a tu) a už jsem se začal zamýšlet, kam mimo Evropu letos. Vzhledem k přítomnosti návštěv u mě na Mallorce od května do října jsem zas hlavní dovolenou směřoval ke konci roku a nějak mi to vycházelo na mou první cestu do Asie (když nepočítáme při cestách do Austrálie dvouhodinový výlet po Singapuru a zastávky na letištích v Singapuru a Don Muang, když mělo ještě kód BKK). Chtěl jsem za přírodou a koupáním do Thajska a trochu se podívat po Bangkoku. Persona tu ve svém reportu do nebes vychválil Hongkong, tak jsem si bez nějakého výraznějšího přemýšlení řekl, že ho taky musím vidět a že jeho návštěvu spojím s Thajskem.

A tak jsem začal hledat letenku Palma-Hongkong, Bangkok-Palma. Přemýšlel jsem o Qatar Airways, zrovna zaváděli linku do Barcelony (tam jsem měl trochu obavy z dlouhého letu A319 do Doha a přestupu tam), taky lítají z Madridu, že bych vyzkoušel 5* aerolinku… Přes Londýn se mi v zimě moc nechtělo, co kdyby napadl sníh, Emirates ještě neoznámili, že budou lítat do Madridu; ale pak mě napadlo, že bych vlastně mohl letět se Swissem přes Curych. Swiss na dálkových linkách chválili (i když zase, co může člověk očekávat v economy) a když jsem našel zpáteční let z Bangkoku operovaný Thai Airways, bylo rozhodnuto. Dvě nové společnosti na dálkové lince, obě dobře hodnocené, dvakrát cesta Airbusem A340, kterým jsem ještě neletěl (tam -300 a zpět -600), na každém směru o jeden přestup míň než při jiných alternativách a vše na jedné letence – to byly důvody, proč se šlo hned nakupovat. Na webu Swissu nejde zakoupit letenka s jiným návratem, na evropských letenkových serverech jsem ji taky nenašel za dobrou cenu (byla jen chvilku na Pelikánu, ale hned zmizela); abych to zkrátil, nakoupil jsem za 1000 USD na americkém serveru Travelocity.

Teď zbývalo zorganizovat zbytek cesty: chtěl jsem na Krabi a inspirován firefly na Koh Samui, a jednak jsem se nemohl rozhodnout kam a jednak jsem chtěl do toho vložit ještě nějaký let, a tak jsem zvolil obě destinace. Krabi jako první kvůli sezóně dešťů, která na Koh Samui končí později. Přemýšlel jsem, že do Krabi asi přes Bangkok, ale lety z Hong Kongu tam přistávají pozdě v noci (Emirates s A380, SriLankan a další). Ale pak jsem se naštěstí podíval na mapu a na internet a vidím, že Ao Nang leží jen dvě hodiny lodí od Phuketu a z Hongkongu do Phuketu lítá Air Asia. A tak jsem zakoupil: asi za 60 euro 2300 km dlouhý let včetně jídla, zavazadla a prémiového sedadla – paráda. Jen jsem měl trochu problém s platbou: na radu johna tady jsem později dokoupil sedadla v první řadě a ačkoli jsem vyzkoušel čtyři karty, všechny platby byly odmítnuty. Další den jsem jednou z těch karet rozdíl v pohodě zaplatil, ale jak jsem později zjistil, jedna z těch zamítnutých plateb byla přeci jen provedena. Napsal jsem jim, odepsali mi, že mám poslat doklady, což jsem taky učinil, a od té doby se nic neděje. Už přes půl roku. Naštěstí to bylo jen deset euro.

Pak jsem ještě koupil na německé expedii přelet Krabi - Koh Samui s Bangkok Airways (na jejich stránkách se mi rezervace tenkrát nějak nezamlouvala, už nevím ani proč) a zbýval let Koh Samui – Bangkok. Byl konec března a zrovna končila platnost aktuálních tarifů Thai Airways, cesta v business byla asi jen o 20 euro dražší, tak jsem posledního března letenky rezervoval. Další den už byly výrazně dražší, myslím, že v ekonomické byly nakonec dražší než ty, co jsem koupil.

A tak vznikl plán výletu, který na mapě vypadá takto:
Obrázek
Maps generated by the Great Circle Mapper - copyright ® Karl L. Swartz.

No a zanedlouho po tom, co jsem zakoupil všechny letenky, vypukly v Bangkoku nepokoje, při kterých bylo víc jak 20 mrtvých. :( Pak se tam situace uklidnila.


PMI-ZRH, Swiss International Air Lines (LX2151)
Airbus A320, HB-IJQ
997 km, 1:41 h


Během skoro osmi měsíců, co jsem měl letenky koupené, se naštěstí nic nepředvídaného, co by ohrozilo cestu, nestalo, a tak jsem se těšící se na dovolenou pomalu vydal na cestu.

Swiss umožňuje na svých stránkách online odbavení 23 hodin před odletem, čehož jsem taky s povděkem využil. Všechno fungovalo korektně a přehledně, jen se každému cestujícímu na každý let vytisknou dvě stránky – celkem teda dost papíru.

Na letišti v Palmě fungovala vyhrazená přepážka pro odbavené online a na rozdíl od ostatních k ní nebyla takřka žádná fronta. Ušetřený čas byl využit pro cestu domů a zpět pro zapomenutý batoh s notebookem. :roll:

Když jsme přišli k bráně, letadlo už tam stálo.

P1070064.JPG

Bylo nádherné podzimní odpoledne.

P1070073.JPG

Jedeme na start a co nevidím?

P1070081.JPG

Jumbo. V Palmě není Boeing 747 zrovna frekventovaný návštěvník, jen přes léto ho každou neděli posílá Transaero s ruskými turisty.

Po návratu se dívám na airliners.net, kde píšou, že se oním strojem často vozí čínský viceprezident. No a pak se dopátrám i toho, že si prý přijel na ostrov na pár hodin odpočinout.

Hezký západ slunce byl vidět i z letadla.

P1070098.JPG

Ve Swissu si asi vzali k srdci můj report, kde jsem si stěžoval, že dávali jen suchý rohlík. :D Tentokrát byl rohlík už namazaný a dokonce tam byly i ze dva kousky zeleniny. Dobré to bylo. Teda až na to víno.

P1070096.JPG

Zhruba po hoďce a půl letu jsme přistáli na letišti v Klotenu, na dráhu 14.



ZRH-HKG, Swiss International Air Lines (LX138)
Airbus A340-300, HB-JME
9290 km, 11:24 hod


V Curychu jsme měli na přestup tři hodiny a tak jsme se po pasové kontrole pomalu přesunuli do terminálu E, odkud lítají dálkové linky. Jede se tam automatickým vláčkem,

P1070105.JPG

a po cestě promítají na zeď tunelu obrázky, které se nějakým způsobem spojí a vytvoří iluzi krátké filmové sekvence. A toho pouštějí zvuky kravských zvonců a bučení krav.

Ve velkém terminálu E nebylo příliš živo, večer odlétaly Emirates (hodinu před námi) a pak během pěti minut pět dálkových spojů Swissu (do Tel Avivu, Sao Paula, Bangkoku, Johannesburgu a náš do Hongkongu).

Dali jsme si něco v předraženém baru a šli se podívat k bráně, čím poletíme.

P1070111.JPG

Po nástupu

P1070112.JPG

jsme se usadili na naše místa, ale mohli jsme se i klidně přemístit a zabrat si míst víc, naše část kabiny byla totiž obsazena jen asi z poloviny. Jeden Číňan naproti si zabral celou prostřední čtverku.

Po loňských letech s Qantasem jsem očekával nějaký amenity kit, ale na sedadle byla jenom deka.

Pushback jsme měli minutu po plánovaném odjezdu a po 14 minutách pojíždění v pětici třistatřicítek a čtyřicítek po curyšském letišti jsme odstartovali z dráhy 34.

Tištěné menu taky nebylo, na výběr bylo hovězí nebo těstoviny. Když jsme si vybrali hovězí, čínský letušák se smál a říkal, že je to dobrá volba.

P1070116.JPG


V airshow mě zaujalo, že se na mapě objevovaly i názvy v čínštině, teda předpokládám, že to je čínsky.

P1070120.JPG

Nicméně z airshow se nedalo vrátit zpět do rozkoukaného filmu, což je vždycky to, co mě zajímá. Navíc zábavní systém zapnuli hodně dlouho po startu a vypnuli hodně dlouho před přistáním.

Palubní posádka složená převážně z dam ve věku 45 – 55 let byla korektní a profesionální, o onom čínském stevardovi se dalo říct, že byl srdečný.

Po večeři byla zatemněna okénka, protože jsme rychle přelétávali noc (22:45 odlet ZRH, přílet 17:25 HKG), ale na můj vkus bylo zataženo příliš dlouho, řekl bych tak určitě osm hodin. Světlo se udělalo až těsně před snídaní před přistáním. Přistáváme po páté odpoledne a dostanem snídani… :roll:

P1070124.JPG

Při přiblížení jsme vletěli do mlhy husté skoro tak, že by se dala krájet (nebo spíše smogu) a v tom jsme taky přistáli na dráhu 07L hongkongského letiště. Z dráhy jsme odbočili a takováto byla viditelnost:

P1070127.JPG

Pak jsem si jenom rychle vyfotil přes okno část letiště,

P1070134.JPG

a běžel na imigrační.


Hongkong

V Hongkongu se mi líbilo, je to jistě ohromné a ohromující město, byl jsem rád, že jsem tam byl, ale zase na druhou stranu nemůžu říct, že by při mém prvním setkání s ním ze mě spontánně začala padat anglická adjektiva vyjadřující obdiv a úžas. Žít bych tam teda asi nedokázal. ;-)

P1070180.jpg
P1070180.jpg (83.59 KiB) Zobrazeno 3259 x

A asi bych asi špatně snášel, aby mi na každých pěti metrech nabízeli hodinky, anebo že mi ušijí oblek. :)

Obzvláště se mi líbilo noční město:
P1070344.JPG

P1070451.JPG

A něco do sebe má i výlet lanovkou na Ngong Ping na ostrově Lantau k soše velkého Buddhy.

P1070241.JPG

Po cestě je totiž vidět na sousední ostrov Chek Lap Kok s hongkongským mezinárodním letištěm, když už jsme teda na leteckém fóru (tady je trochu vypreparované z dálky a z mléčného oparu).

P1070243.JPG


HKG-HKT, Thai Air Asia (FD3925)
A320, HS-ABM
2300 km, 3:21 hod


Po pár dnech strávených v Hongkongu (zajeli jsme se podívat i na Macau) byl čas přesunout se dál. Letištním expresem jsme byli z Kowloonu na letišti za 20 minut. Ve městě, na stanicích vlaku, se dá i odbavit; to ovšem není případ nízkonákladových Air Asia. Airport Express na letišti otevře dveře na obou stranách a cestující, kteří mají odbavení na Terminálu 1, jdou doleva, zatímco cestující mířící na T2 se dají doprava. To byl i náš případ.

P1070458.JPG

Věděl jsem, že na druhém terminálu je vyhlídková terasa, ale výtah k ní byl mimo provoz a alternativní trasa k Aviation Discovery Centre označena nebyla, tak jsem chvilku bloudil. Ale návštěva centra určitě stojí za to. Jeho součástí je navíc i zmíněná vyhlídková terasa,

P1070459.JPG

ze které je vidět takřka na celé letiště.

P1070461.JPG

Když jsme tam byli, zrovna přistál Airbus A380 Emirates.

P1070464.JPG

Bohužel se velmi rychle setmělo,

P1070474.JPG

a tak jsme se šli odbavit. Trochu jsem litoval, že jsme na letiště nejeli dřív, vydržel bych na terase rozhodně déle. Obzvlášť se scannerem by to mohlo být zajímavé. ;-)

Při odbavení jsme trochu zdrželi frontu, protože slečna zjišťovala v počítači, jestli z České republiky potřebujeme do Thajska víza, pak se zeptala, zdali budeme žádat o visa on arrival a jestli mám kreditní kartu.

Po bezpečnostní kontrole jsme jeli podzemním vláčkem do terminálu 1, odkud všechny lety odlétají (T2 je jenom pro odbavení), a protože jeho jízda končila hned na začátku T1, přeběhli jsme hned na další vláček, aby nás hodil na konec, tam, jak začínají ramena onoho ypsilonka hongkongského terminálu T1. Cesta od check-inu až k bráně nám zabrala pěknou dobu a tak jsem byl rád, že jsme se šli odbavit hned, jakmile začínali, dvě hodiny před odletem.

Ale přece jenom jsme měli ještě před odletem chvilku čas, a tak že si dáme pivo. Paní u pokladny baru/jídelny se mě ptá, kde to pivo budeme pít. Říkám, že vevnitř, a tak mi k celkem už tak přemrštěné ceně narazila ještě přirážku tuším dalších 10 %. To pivo jsem si přitom musel vzít sám z lednice, vystát frontu k pokladně, donést ke stolu a přitom mi ani sklenici nedali, natož aby mi ji donesli. Moc jsem nechápal, za co platím. Ještě, že mi to pivo aspoň otevřeli. No a ještě pak měli tu drzost přijít za mnou, že mám doplatit za nápoj, který jsem měl na potom. Odešli pochopitelně s nepořízenou. Ale takové drobnosti samozřejmě člověku ovlivní dojem, který si z daného místa odváží.

Náš let na Phuket měl mít malé zpoždění, asi čtvrt hodiny, taky naše letadlo přirazilo k terminálu asi čtvrt hodinky před plánovaným odletem.

P1070486.JPG

Sedadla v první řadě, která jsme měli, jsou podle Air Asia „hot“, a tak jsme měli přednostní nástup. Usadili jsme se a sledovali nástup. Říkali jsme si, že tolik lidí se do Airbusu A320 snad ani nemůže vejít. Ale vešlo se. Jednak sedávám v letadle většinou vzadu a tak to tolik neregistruju, a jednak Air Asia mají svoje A320 v maximálně možné kapacitě 180 lidí. Ale ještě bylo několik málo míst volných.

Startovali jsme z dráhy 07R a hned po startu jsme zatočili o zhruba 90 stupňů doprava a pak jsme letěli celkem dlouho a celkem nízko (úvodní stoupání je při standardních odletech do 5000 stop, a pak podle instrukcí řízení letového provozu). Kdybychom byli seděli na druhé straně, nalevo, byli bychom viděli noční Hongkong. Škoda.

Pak jsme přece jenom vystoupali a posádka začala se servisem. Donesli nám předem objednané jídlo, které ovšem vypadalo tak nevzhledně, že jsem si řekl, že to rozhodně fotit nebudu. A teď lituju, že nemám fotku. Nicméně musím říct, že jídlo chutnalo výrazně lépe, než vypadalo. Celé malinkaté rybičky v něm ale působily velmi zajímavě.

Sympatická mladá posádka byla velmi zdvořilá, ale zároveň příjemná, veselá a komunikativní, místa v první řadě bylo dostatečně, letadlo zářilo novotou (bylo půl roku staré) a nakonec jsme dohnali i malé zpoždění, když jsme před jedenáctou hodinou večerní místního času přistáli na phuketském letišti, takže naprostá spokojenost. Těsně po nás přistál další už jen další A320 Air Asia a postavil se vedle nás. Mezitím jsme autobusem přejeli do terminálu, po cestě jsme viděli A330 Qatar Airways.

Imigrační procedury proběhly oproti mým očekáváním naprosto hladce, fotky jsme měli nachystané a tak vyřízení visa on arrival trvalo vlastně jen tu dobu, po kterou jsme vyplňovali formulář. Jen mě překvapilo, že nám pak tu svou imigrační kartičku přicvakli sešívačkou do pasu. Kufry taky vyjely hned a tak jsme byli během deseti minut venku.

O letišti v Phuketu tak toho nemůžu moc říct, snad jen to, že se stalo mým padesátým navštíveným letištěm, že má zajímavě umístěnou věž na zalesněném kopci nad letištěm a taky pláž, která by možná mohla konkurovat té na Svatém Martinu (SXM).

Venku už nás čekal řidič auta s cedulkou s mým jménem, aby nás dovezl do asi 30 km vzdáleného města Phuketu. (Musím říct, že vše, co jsem měl objednané nebo co jsem objednával v Thajsku po internetu – ubytování, odvoz z letiště či na letiště, loď, výlety, průvodce v Bangkoku – vše fungovalo naprosto perfektně!)

Ve městě jsme jen přespali a hned ráno pokračovali lodí na Ao Nang.

Po týdnu, ze kterého jsem byl naprosto nadšený, kdy jsme si užívali nádherné přírody, pláží, ostrůvků a podmořského života v Andamanském moři, ubytování v takřka tropické botanické zahradě, masáží i vynikající thajské kuchyně, jsme pokračovali dál. Ale ještě bych tam klidně byl zůstal.

P1070577.JPG



KBV-USM, Bangkok Airways, PG266
ATR72-500, HS-PGK
200 km, 0:35 hod


Už před domluveným časem nás čekal řidič, který nás zavezl na zhruba 25 km vzdálené na letiště v Krabi. Už jsou tu dva reporty z KBV (od uživatelů sever2 a dejavu), ale i tak jsem si letiště vyfotil zvenku,

P1070839.JPG

i zevnitř.

P1070841.JPG

Bezpečnostní kontrola byla už při vstupu do terminálu.

Místa jsme si vybrali předem po internetu a tak jsme jenom odevzdali kufry a vyzvedli si palubní vstupenky. Slečna se chvilku divila, když jsem jí podával kartičky topbonus programu Air Berlinu, ale pak si jejich čísla někam poznamenala. Stejně to ale do teď nemělo žádný efekt. :lol:

Bangkok Airways se definují jako Asia‘s Boutique Airline a mají před odletem připravené občerstvení i pro cestující ekonomické třídy. V Krabi ho měli na takovémto vozíku:

P1070843.JPG

Aspoň jsme si zkrátili čekání v jinak poloprázdné hale s pohodlnými sedačkami.

Letěli jsme tímto ATRkem, osobně jsem si myslel, že bude víc pomalované.

P1070857.JPG

Ještě jsem udělal fotku terminálu z plochy (má jeden nástupní most, zato pořádně dlouhý).

P1070858.JPG

Na letišti panoval takový ospalý provoz, ale staví tam přitom snad už i další terminál.

P1070862.JPG

Odstartovali jsme z dráhy 14, abychom mohli udělat pořádný oblouk a ještě si z výšky prohlédnout letiště v Krabi a nádhernou krajinu oblasti.

Pak jsme trochu kličkovali mezi oblačností a u toho posádka podávala občerstvení na tomto půlhodinovém letu:

P1070878.JPG

Letadlo nebylo zaplněno ani z poloviny, všichni jsme byli cizinci.

Jinak byl to právě let PG266 z Krabi na Koh Samui, při kterém 4. srpna 2009 při přistání na Koh Samui latadlo sjelo z dráhy a narazilo do nepoužívané věže. Při havárii zahynul kapitán letadla a řada lidí byla zraněna.

My jsme ale naštěstí přistáli v pohodě, a tak jsem si mohl vyfotit jak letiště,

P1070901.JPG

tak ono havarované letadlo.

P1080085.JPG

(Mimochodem mají zajímavé VOR DME přiblížení – z obou směrů se přilétává v úhlu 24° vůči dráze až skoro 3 míle k letišti. Taky proto jsem při tom počasí, o kterém bude za chvilku řeč, viděl, či spíš slyšel, pár nezdařených přiblížení.)

Z letiště Koh Samui tu máme taky dva reporty, od firefly a jaakoba.

Od letadla se do terminálu jezdí takovýmto vláčkem.

P1070904.JPG

A ještě než nám přijely kufry, tak jsem si odskočil a to jsem musel vyfotit, to uznáte.

P1070909.JPG

Když jsem dovolenou na ostrově Samui plánoval, vycházel jsem z toho, že v prosinci tam už tolik nepršívá.

Ale na Samui jsme kromě dnů, kdy jsme přiletěli a odletěli, byli jen tři dny a to zrovna během 72 hodin napršelo 392 mm srážek. To je dvojnásobek toho, co tam běžně spadne za celý prosinec, anebo téměř tři čtvrtiny toho, co naprší za rok v Praze či Brně, či 80 % průměrného ročního úhrnu srážek v pražském Klementinu.

A tak jsem tři dny seděl na terase, díval se, jak lije, a třeba napsal kus tohoto reportu.

V den odletu do Bangkoku jsme se aspoň projeli po ostrově, chvilku vysvitlo i sluníčko, od velkého zlatého Buddhy jsme se podívali, jak nám nad hlavou přelétávají letadla a přistávají na blízkém letišti.

P1070978.JPG

Pak se ale stejně ještě zatáhlo a zase jsme zmokli. Pršet přestalo hned, jak jsme odletěli. No nic, ne vždy všechno vyjde, jak si člověk naplánoval. ;-)
Naposledy upravil(a) pavelpmi dne 16. 01. 2011, 01:06, celkem upraveno 2 x.


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2078
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod pavelpmi » 08. 01. 2011, 15:59

USM-BKK, Thai Airways
Boeing 737-400, HS-TDJ
467 km, 0:45 hod


Letiště na Koh Samui vlastní Bangkok Airways a tak je tu taky dominantním dopravcem. Thai Airways provozují od roku 2008 dva denní lety z Bangkoku.

Letiště je celé (až na dárkový obchod) otevřené.

A takto probíhal check-in:

P1080032.JPG

Slečna při odbavení opravdu chtěla vidět kartu, kterou jsem platil při rezervaci, tak jak se píše v jejich podmínkách. Sice mi expirovala, ale ještě že jsem ji vzal s sebou (tu kartu). :)

A toto byl náš gate:

P1080039.JPG

Vedle byl prostor s občerstvením od Bangkok Airways, už měli Vánoce.

P1080054.JPG

Z brány jsem pozoroval, jak přistálo naše letadlo z Bangkoku,

P1080045.JPG

ale i pomalovaná letadla Bangkok Airways. Mají Airbusy A319,

P1080059.JPG

nějaké A320 a nejvíc ATR72.

P1080069.JPG

Zase jsme jeli vláčkem k letadlu (tady kolem dráhy, VOR Samui a kláštera v pozadí)

P1080086.JPG

až skoro na konec letiště – byl provoz, letiště bylo plné, na ploše totiž stála tři letadla Bangkok Airways a náš Boeing 737-400 Thai Airways.

Samui jsem si moc neužil, ale musí se jim nechat, že letiště mají fakt hezké.

Sedadla v obchodní třídě byla široká a jen dvě.

P1080112.JPG

Letadlo bylo 13 let staré a na interiéru už to bylo trochu vidět. Byl to přitom nejmladší z pěti 734, které Thai Airways mají.

Po startu za soumraku jsme se rozloučili s oblačností nad ostrovem Samui

P1080124.JPG

a začalo se podávat občerstvení.

P1080129.JPG

Bylo tam (skoro) všechno – kuře, vajíčko, zelenina, rýže i krevety. Ale bylo to dobré. Jen bych si k tomu dal možná raději skleničku vína místo toho fialového hustého slanosladkého.

Na krátkém letu jinak toho nebylo mnoho zaznamenáníhodného, snad až na to, že holčička v řadě před námi se náramně bavila tím, že rozepínala potah na suchý zip sedačky před sebou.

V Bangkoku jsme přistáli už skoro potmě, ale v celku velkém předstihu. Neměli nás ale kam postavit, a tak jsme čekali 15 minut na ploše, než jsme mohli k prstu a vystoupit. Ale i tak jsme přijeli načas.

Kufry vyjely rychle a celé, a my jsme se vydali do města. Chtěli jsme nově otevřeným expresem Airport Link, ale trefili jsme se k vlaku, který má po cestě několik zastávek. Ale nasměrovali nás, i když nechápali, proč chceme platit víc.

Po dvou dnech v Bangkoku

P1080286.jpg

P1080338.JPG

nám nezbývalo než se s městem rozloučit a vydat se na letiště na půlnoční let do Evropy. Naštěstí od doby, kdy žiju na Mallorce, nemívám při návratu z dovolené depresi. :D


BKK-ZRH, Thai Airways International (TG970, LX4301)
Airbus A340-600, HS-TNE
9063 km, 11:45 hod


Vlak na letiště se nám tak líbil, že jsme jeli zase. Nechali jsme se hodit taxíkem na konečnou stanici Airport Linku, na Makkasan, a zase, podobně jako den předtím, kdy jsme jeli taxíkem přes půl města, jsem přemýšlel, z čeho taxíkáři v Bangkoku vlastně žijí. Taxikář za jízdu z našeho hotelu SilQ, který mimochodem můžu vřele doporučit a který leží od stanice vlaku asi tak 1,5 km vzdušnou čarou, chtěl v přepočtu asi jedno euro.

Na stanici Makkasan jsme nejdřív málem znejistěli, zda vlak jezdí anebo jestli jsme vůbec správně, protože tam nikdo nebyl (jízdenky nám ovšem předtím prodali). Pak přišli ještě nějací lidi, takže nás nakonec na letiště jelo v celém vlaku sedm, i když dva vypadali na zaměstnance. Za 15 minut jsme byli na 25 km vzdáleném letišti.

Jako příznivce online checkinu jsem se chtěl takto odbavit samozřejmě i v Bangkoku. Od švýcarské kanceláře Thai Airways jsem měl vydyndaný kód na online odbavení, který jsem chtěl použít, a protože se mi chtělo hrozně spát, přišlo mi lepší čekat do čtvrt na jednu než do čtvrt na dvě v noci (začátek online odbavení 24 hodin před odletem u Thai vs. 23 hodin u Swiss), abych vybral dobrá sedadla. Airbusy A340-600 u Thai Airways mají totiž v jedné části sedadla rozmístěna hustěji než ve zbytku kabiny, je mezi nimi o dva palce méně místa, jinak mají sedadla v ekonomické třídě mezi sebou vzdálenost 34 palců.

Měli jsme přidělená sedadla, která se mi líbila, a na další let z Curychu odbavení provést nešlo, a tak jsem nechal checkin otevřený s tím, že se odbavím na letišti, když stejně ještě budu potřebovat palubní vstupenky na další let. U Swissu se online odbavit pak už nešlo.

K check-inu na letišti jsme dorazili tři hodiny před plánovaným odletem a ze zhruba 18 přepážek určených pro odbavení cestujících ekonomické třídy mezinárodních letů společnosti Thai Airways jich bylo zavřených sedm. Tomu odpovídala i fronta. A tak jsme si ji vystáli a po 45 minutách, kdy jsme přišli na řadu, mi slečna povídá, že už jsme přece odbavení a že jsme mohli jenom odevzdat zavazadla a vyzvednout si palubní vstupenky na další let na přepážce pro online odbavení, kde nebyla žádná fronta. To potěší.

Dalších 35 minut jsme stáli frontu na imigračním, a tak nám nezbylo moc času na vlastní letiště. Viděl jsem ukazatel na vyhlídkovou terasu, ale nebylo mi jasné, jak se tam dostat. Místo toho jsme si v japonské restauraci, která na rozdíl od ostatních obchodů měla rozumné ceny, dali naposledy polévku tom yum goong a pak směřovali do naší části rozlehlého letištního terminálu.

P1080390.JPG

Nástup začal zanedlouho, takže se vším tím čekáním opravdu nebylo moc času na nějaké poznávání letiště Suvarnabhumi. Musím zpětně říct, že jsem byl velmi rád, že jsem vstoupil na thajské území v Phuketu v době klidného provozu a že jsem tam neletěl přes Bangkok.

Po usazení se cestujících letadle a vytlačení celkem načas, začalo 16minutové pojíždění, během něhož nám pustili na videu bezpečnostní instrukce. Málem jsem u toho zamáčkl slzu v oku, jak to mají dojemně natočené.

No a ještě před startem jsem s hrůzou zjistil, že dvě řady před námi sedí asi jedenapůlroční dítě. Ale rodiče mu snad před cestou dali odvar z makovic, protože bylo neuvěřitelně hodné a za celou cestu řvalo jenom jednou. Jinak letadlo bylo skoro zaplněné. A na sedadlech byly opět jenom deky.

Po startu z dráhy 19L jsme fakt hodně dlouho letěli celkem nízko, až jsem myslel, že při zatáčení brnknem křídlem o Bangkok.

Po vystoupání jsme dostali večeři. Tentokrát už tištěné menu bylo: v ekonomické třídě byl uzený losos s bramborovým salátem a hořčičným dresinkem jako předkrm a jako hlavní chod buď kuřecí massaman curry s thajskou rýží a zeleninou anebo dušený vepřový steak, moštová omáčka, vařené jablko Fuji, pappardelle a zelenina a jako zákusek sýrový dort s mascarpone a kaštany. V business měli jako předkrm kachní játra s cibulovou marmeládou a jako hlavní chod na výběr kromě těch dvou, které byly v economy, i hovězí filet nadívaný foie gras s omáčkou madeira a karamelizovanou čekankou anebo krevety gratinované s houbami a špenátem se šafránovou rýží.

Takto vypadala naše večeře:

P1080397.JPG

Předkrm, maso i jablko byly výborné, nudle a zelenina mi teda moc nejely. Povšimněte si prosím skleničky na víno; s její velikostí je poměrně obtížné dosáhnout požadované alkoholémie. Rozlévali francouzské červené a novozélandské chardonnay.

Zábavní systém jsem příliš nezkoumal, protože jsem si chtěl zdřímnout, ale chvilku jsem hrál nějakou hru tak, až se to zakouslo, respektive se mi zdálo, jako by to měli špatně naprogramované – někam jsem došel a mohl jsem udělat jen krok a pak se vrátit zas ten krok, ale ne víc, do vyššího nebo hlavního menu to nešlo, musel jsem říct pánovi, aby mi to restartoval; pak už jsem do toho raději moc nevrtal.

Jen mě zaujalo, že v airshow nebylo letadýlko moc vidět.

P1080409.JPG

Tady jsou ještě obě varianty snídaně:

P1080401.JPG

P1080404.JPG


Přistáli jsme ráno ještě za tmy na dráhu 34 curyšského letiště a přirazili zase k terminálu E.
P1080418.JPG


Let do Palmy jsme měli až za 8 hodin, tak šlo o to nějak se mezitím zabavit; zimní oblečení se nám kvůli pár hodinám v Curychu s sebou na dovolenou tahat nechtělo, jinak bych určitě zajel do města. Na loungeguide.net jsem si přečetl, že cestující v economy se Swiss si můžou koupit vstup do Swiss Arrival Lounge. A protože je salónek až venku, tak jsme jeli vláčkem do hlavní budovy, vyšli ven z vnitřní části letiště a šli se poptat na vstup. Paní nám zkontrolovala palubní vstupenky, doklady, zkoumala, jestli let s Thai byl vlastně se Swiss, ale nakonec ještě chtěla nějakou lepší kartičku, kterou jsme neměli. Takže vstup koupit nešel. Ale poradila nám, že se dá jít do Panorama lounge. To je v terminálu E, a tak to znamenalo opětovnou kontrolu palubních vstupenek, pasovou kontrolu, další vláček, kravské zvonce a bučení, a další bezpečnostní kontrolu v terminálu E. Do salónku se už vstup dal koupit v pohodě, vycházelo přitom výhodněji zaplatit eurem než franky.

V Curychu bylo chladné zatažené zimní ráno.

P1080425.JPG

Ze salónku jsou vidět dráhy a brány A, B a půlka terminálu E.

P1080453.JPG

Bylo vidět hezky, tak jsem byl rád, že jsme skončili tam. Taky dávali na jednoho hodinu připojení k internetu. Akorát když si člověk chtěl odskočit, musel ven, ale zase se mohl podívat na zbytek „éčka“ a zbývající dráhy.

P1080445.JPG

A ještě jednou třistaosmdesátka Singapore Airlines, po startu.

P1080461.JPG

Po pár hodinách nás to v salónku Panorama přestalo bavit a tak jsme se posunuli dál. V Curychu se mezitím během pár hodin udělal za okny nádherný zimní den.

P1080464.JPG

Přesunuli jsme se na konec prstu A, kde se před námi zvedaly hlavně třistatřicítky a třistačtyřicítky Swissu.

P1080466.JPG

P1080472.JPG

Počkali jsme si ještě, než na dráhu 16 najede s asi půlhodinovým zpožděním naše thajská A340-600 (překvapilo mě, že letadlo je delší i než B747 i A380, už mám doma i modýlek)

P1080475.JPG

a než se vznese,

P1080483.JPG

a pomalu se přesunuli k naší bráně. Mezitím jsem ještě na poslední chvíli zaregistroval go around A320 Air Berlinu, připadalo mi, že byl moc „dlouhý“.

Teď se ještě dívám, že jsem kromě vyhlídkového autobusu, o kterém jsem už psal v reportu o curyšském letišti, zachytil v dálce asi i pár spotterů.

P1080486.jpg


ZRH-PMI, Swiss International Air Lines (LX2150)
Airbus A320, HB-IJI
997 km, 1:26 hod


Na ukazatelích svítilo, že náš let do Palmy bude o pět minut opožděný z důvodu pozdního příletu letadla, ale celkem svižně jsme byli zkontrolováni a nasedli jsme do autobusů (a v tu chvíli jsem si uvědomil, že jsem na letišti někde nechal mikinu; sice bylo hezky, ale tričko, byť s dlouhým rukávem, není zrovna ideální na zimní Curych) a pak nastoupili do letadla zaparkovaného nedaleko dráhy 34. Celé se to seběhlo velmi rychle, takže jsme se nakonec rozjeli na minutu přesně podle plánu a za čtyři minuty už jsme byli ve vzduchu.

Let byl příjemný, připadalo mi, že s tenkými sedačkami mám ještě víc místa na nohy než na dálkovém letu u Thajců, kteří měli přitom mezi sedačkami o dva palce větší rozestupy.

A tak se dostáváme k takřka identickým fotkám, jako ze začátku výletu: svačina (chybí vánoční čokoládička a víno bylo lepší)

P1080494.JPG

a naše letadlo po přistání v Palmě.

P1080497.JPG

Kufry z letadla vyjely na jednom z oddělených pásů, odkud se vychází ven přes celnici. Španělé (nebo malorčané) ovšem z příletu udělali takový chaos, že mě to totálně vytočilo. Když lidem vyjel kufr, museli se postavit do fronty a až se dostali na řadu, tak je jakási ženská (jedna na celé letadlo) kontrolovala, jestli letí jen z Curychu anebo v Curychu přestupovali, přičemž ty, co přestupovali, poslala do další fronty na kontrolu zavazadla. Mezitím se ty fronty mezi sebou mísily, no chaos totální. Kdybych letěl jen z Curychu nebo ze Schengenu, tak bych byl asi ještě výrazněji znechucen, než jsem byl.
Tak to byla taková malinká kaňka na závěr naší parádní dovolené.


No a na závěr krátké zhodnocení:

• Swiss – na evropských linkách výborný, na dálkovce ve mně zanechal naprosto neutrální dojem, až by se dalo říct, že nezanechal žádný
• Thai Airways – asi jsem měl od nich větší očekávání
• Air Asia – velká spokojenost, až na problémy s platbou, stejně tak spokojenost s Bangkok Airways
• Hongkong – je ohromný, byl jsem rád, že jsem tam byl, ale na můj vkus tam bylo příliš smogu a příliš mnoho lidí :roll:
• Bangkok – něco úplně jiného, moc se mi líbil, mělo to atmosféru
• Thajsko – nadchlo mě, a i když většinou nejezdívám na stejná místa, tak tam bych se klidně zase někdy rád vrátil.
Naposledy upravil(a) pavelpmi dne 08. 01. 2011, 18:54, celkem upraveno 1 x.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2310
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod Fabo » 08. 01. 2011, 16:09

Moc hezky. Tesim se na pokracovani.

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod johnczech » 08. 01. 2011, 16:32

Ahoj, díky za další pěkný TR, ale jedno ti vytknout musím, neudělal jsi stop over tady u mě na LGK 8)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2078
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod pavelpmi » 08. 01. 2011, 18:58

johne: to jsem plánoval hodně dlouho dopředu, to jsme ještě nebyli všichni tak zmasírovaní tím tvým Langkawi. :lol: Ale příště, láká mě to. Jo a máte tam víno? Já po tvrdým ležím druhej den s mokrým hadrem na hlavě. :D

Jinak je tady už celý report.


charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod charlie2025 » 08. 01. 2011, 22:49

Super report, cetl se stejne dobre jako z australie :D

VanillA
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 322
Registrován: 22. 02. 2009, 11:57
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod VanillA » 08. 01. 2011, 22:50

Díky moc za report. Paráda! :wink:

yellow
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 563
Registrován: 05. 04. 2008, 21:43
Bydliště: KRK
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod yellow » 08. 01. 2011, 23:00

Díky za super trip report!!!

pavelpmi píše:z čeho taxíkáři v Bangkoku vlastně žijí. Taxikář za jízdu z našeho hotelu SilQ, který mimochodem můžu vřele doporučit a který leží od stanice vlaku asi tak 1,5 km vzdušnou čarou, chtěl v přepočtu asi jedno euro.

V Sofii nebo Bukurešti se za ekvivalent 1 EUR ujedou 2 km včetně nástupní sazby :wink:

pavelpmi píše:Další den jsem jednou z těch karet rozdíl v pohodě zaplatil, ale jak jsem později zjistil, jedna z těch zamítnutých plateb byla přeci jen provedena. Napsal jsem jim, odepsali mi, že mám poslat doklady, což jsem taky učinil, a od té doby se nic neděje. Už přes půl roku. Naštěstí to bylo jen deset euro.

Podobné věci má smysl řešit jen formou reklamace v bance :D
Naposledy upravil(a) yellow dne 09. 01. 2011, 00:00, celkem upraveno 1 x.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3778
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod whiskey » 08. 01. 2011, 23:03

neviem, cim to bude, ale tiez si pamatam, ze 346 nejak pomaly stupa po starte.

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod johnczech » 09. 01. 2011, 04:30

pavelpmi píše:johne: to jsem plánoval hodně dlouho dopředu, to jsme ještě nebyli všichni tak zmasírovaní tím tvým Langkawi. :lol: Ale příště, láká mě to. Jo a máte tam víno? Já po tvrdým ležím druhej den s mokrým hadrem na hlavě. :D


Ahoj, vína jsou tu na výběr australská, nebo ze Zélandu, od levných a až po velmi drahá, ale já se v tom nevyznám. Já funguju jen na více oktanů :D

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 531
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod firefly » 09. 01. 2011, 09:00

Díky za velice pěkně napsaný TR a krásné fotky!!!

jaakob
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 03. 2005, 13:15
Oblíbené typy letadel: KP-2U Sova
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod jaakob » 09. 01. 2011, 13:40

Parada, diky! Ten zachod s rybickama na USM mi ozivil vzpominky :-D

Bangkok Airways pro mne taky bylo prijemny prekvapeni - v eko i v C. A jejich obcerstvovaci stanky a salonek pro Y, o tom mi kazdy kdo s nimi letel nadsene vypravi. Jak malo staci...

Dachen
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 823
Registrován: 26. 11. 2004, 13:55
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod Dachen » 09. 01. 2011, 22:26

Díky za parádní trip report.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 917
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod dejavu » 10. 01. 2011, 01:22

Gratuluju k pekne ceste a hlasim, ze kdysi pred lety jsem byl 10 dni na Samui a prselo z toho dni devet :(
Jakmile jsme odleteli do Bangkoku (zkratili jsme to), tak prestalo :)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4679
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Hongkong + Thajsko: Swiss, Thai a Bangkok Airways a Air

Příspěvekod Globik » 10. 01. 2011, 02:39

Naprosto dokonalé! A zcela nepoochybně zábavnější a čtivější, než moje TR :wink:



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti