Studium v USA - UPDATE Bahamy, pt. 1

Lopata
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 60
Registrován: 05. 11. 2010, 11:06
Stav: Offline

Re: Studium v USA - UPDATE (MIA - DCA)

Příspěvek od Lopata »

vita píše:
Lopata píše:Diky za dalsi paradni report, Vito. Jen drobna poznamka - to Skylease Cargo neni DC-10, ale MD-11.


Díky. Dá se to nějak vizuelně rozeznat? :)

No, ja to rozeznavam na prvni pohled podle wingletu. DC-10 je nema, ale nevim, jestli je to pravidlo, nicmene zatim jsem zadnou DC-10 s wingletama nevidel.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Studium v USA - UPDATE (DCA - MIA)

Příspěvek od Globik »

vita píše:
Globík píše:Tak to jsi frajer. 2,5 půlhodiny před odletem na cestu z toho vašeho zapadákova, mimo špičku (děsné intervaly metra) a s výstupem pro nákup knihy... Barnes and Noble je určitě i v každém floridském městě, ne?
Moc si to tam užij, já bych letěl po měsíci hned znovu, kdybych mohl po nocích navštěvovat tiskárnu cenin.
P.S.: Smartrip nejde v tom doplatkovém automatu uvnitř tarifního prostoru dobít, terč je tam instalován do budoucna. Proto to pouští ven i s dluhem.


Jo, Barnes and Noble jsem i v tom zapadákově objevil...a tu knížku jsem akorát používal jako stojan na notebook, aby mi nesál prach z postele :-D

Sice jsem se skoro utopil, ale líbilo se mi tam. Pomalu se dám do psaní. Příští let bude nejspíš Southwest BWI - PBI (eventuelně FLL, ale West Palm Beach preferuji). I když teď koukám, že v daném termínu jsou i levnější varianty z DCA - Southwest je za nějakých 104, Spirit jen za 82, ale slyšel jsem, že jsou děsný...uvidíme, tak do týdne to budu kupovat :)

Mimochodem, nevíš, jestli je na DCA ta Exhibit Hall normálně přístupná? Já to nechtěl zkoumat z kufrem, ale vypadalo to zavřené. Stejně se tam plánuji ještě podívat, až si udělám výlet do Arlingtonu :)

Za přímý let DCA-FLL s JetBlue (zadarmo kufr) jsem na únor platil 69 dolarů, ale v akci. Bacha, odlétají (stejně jako Spirit a AirTran) z terminálu A, to je dalších 10 minut běh nebo 15 minut chůze :)
Hala je normálně přístupná, pokud není pronajatá, což se mi stalo před pár dny. Kdybys sem (do Arlingtonu jel), dej vědět.

EDIT - psal jsem to předtím, než jsem si přečetl poslední report. Tedy za jako dlouho dojdeš od metra k term.A, už víš :) Výstavní hala by měla být otevřená. Pronajímá se ta část starého terminálu, co tam visí na stěně fotografie. V tu chvíli se nedostaneš do výstavní haly, protože se jde přes ní.

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od vita »

Letenka na Floridu na konci semestru koupena. Nakonec to vyhrála nejlepší nabídka v poměru cena/čas příletu/letiště a vítězem se staly US Airways s přímým letem do West Palm Beach. Cena 90 dolarů + 25 za kufr. Bohužel se mi podařilo vyrazit z patřičných lidí až dnes ráno, do kdy se musím vystěhovat.

Pozitiva:
Nová aerolinka
Embraer 175 (první let s typem a vlastně i s tímto výrobcem)
Přímý let
Relativně solidní časy (odlet v půl jedenácté je lepší než odlet v šest ráno)
Nové letiště - West Palm Beach
FF karta Lufthansy
Relativně slušná cena

Negativa:
Nová aerolinka :D - Na US Airways nemám nejlepší reference, btw. neví někdo, jestli dávají nějaké občerstvení, tím myslím alespoň na úrovni Delty?
Jediná aliance, kde nemám FF účet s nějakými mílemi - vyřešil jsem to zaregistrováním do Miles & More, alespoň v peněžence bude další kartička
Přímý let - sice časová úspora, ale mě by mezipřistání nevadilo :-D
Nepodívám se na BWI
Byly levnější nabídky

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4038
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od whiskey »

vita píše:Pozitiva:
Nová aerolinka
Embraer 175 (první let s typem a vlastně i s tímto výrobcem)
Přímý let
Relativně solidní časy (odlet v půl jedenácté je lepší než odlet v šest ráno)
Nové letiště - West Palm Beach
FF karta Lufthansy
Relativně slušná cena


toto si asi nepostrehol, ze? Mozno sa ti to hodi niekedy ;)
http://studentaktivitet.lufthansa.client2.nu/

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od Globik »

vita píše:Nová aerolinka :D - Na US Airways nemám nejlepší reference, btw. neví někdo, jestli dávají nějaké občerstvení, tím myslím alespoň na úrovni Delty?


Budeš rád, když dostaneš miniaturní pytlíček preclíků nebo buráků. Tak s tím radši nepočítej a vem si jídlo s sebou. Nealko je samozřejmě zadara.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4038
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od whiskey »

Globík píše:Budeš rád, když dostaneš miniaturní pytlíček preclíků nebo buráků. Tak s tím radši nepočítej a vem si jídlo s sebou. Nealko je samozřejmě zadara.

no aby na tom dlhom lete od hladu neumrel :lol:

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od jjj »

whiskey píše:
vita píše:Pozitiva:
Nová aerolinka
Embraer 175 (první let s typem a vlastně i s tímto výrobcem)
Přímý let
Relativně solidní časy (odlet v půl jedenácté je lepší než odlet v šest ráno)
Nové letiště - West Palm Beach
FF karta Lufthansy
Relativně slušná cena


toto si asi nepostrehol, ze? Mozno sa ti to hodi niekedy ;)
http://studentaktivitet.lufthansa.client2.nu/


Whiskey, je Career Travel i pro Cechy? Ten link je pro severany, a po prepnuti na CZ vse zmizi.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4038
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od whiskey »

jjj píše:Whiskey, je Career Travel i pro Cechy? Ten link je pro severany, a po prepnuti na CZ vse zmizi.


nestudoval som Terms&Conditions, mea culpa. Ale mozes skusit predstierat, ze sa volas Södörström :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od Globik »

whiskey píše:
Globík píše:Budeš rád, když dostaneš miniaturní pytlíček preclíků nebo buráků. Tak s tím radši nepočítej a vem si jídlo s sebou. Nealko je samozřejmě zadara.

no aby na tom dlhom lete od hladu neumrel :lol:

Samozřejmě se může najíst na letišti před odletem, ale to by zase musel jet dříve z koleje. Pokud se nají na koleji, tak z ní odjede tak 5 hodin před přistáním. To už mu bude pěkně kručet v žaludku. Btw. zkus říct, to co jsi napsal, koupákům na jejich letech po Evropě :lol:

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od vita »

Globík píše:
vita píše:Nová aerolinka :D - Na US Airways nemám nejlepší reference, btw. neví někdo, jestli dávají nějaké občerstvení, tím myslím alespoň na úrovni Delty?


Budeš rád, když dostaneš miniaturní pytlíček preclíků nebo buráků. Tak s tím radši nepočítej a vem si jídlo s sebou. Nealko je samozřejmě zadara.


Díky, to jsem potřeboval vědět :) Hlady neumřu, spíš jsem chtěl předejít tomu, že dostanu buráky, dostanu pití a pak mě někdo požádá o kreditku :-D

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od jjj »

whiskey píše:
jjj píše:Whiskey, je Career Travel i pro Cechy? Ten link je pro severany, a po prepnuti na CZ vse zmizi.


nestudoval som Terms&Conditions, mea culpa. Ale mozes skusit predstierat, ze sa volas Södörström :wink:


Takze pouze Södörström nebo Ari Pekka Ahonen

Toto je odpoved z Nemecka

Hi, this offer is currently available for Scandinavian students, sorry. Kindest regards from Frankfurt. Michaela N, Lufthansa Facebook Team

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od vita »

Tak, už odpočívám na Floridě. Ale dnešek byl asi nejhorším dnem v životě. Nějak jsem přecenil svoji mobilitu se dvěma kufry a schopnost metrobusů dodržovat jízdní řád. Takže odlet byl v 10:30 a já v 9:10 vyrazil z Greenbelt metro station, ještě jsem v D.C. musel přestupovat (ze zelené na žlutou) a na letiště jsem dorazil nějakých 5 minut před uzavřením check-ingu (odbavoval jsem kufr). Když jsem dorazil ke gatu, tak už nastupovala poslední skupina...Že to letadlo stihnu jsem začal věřit až když jsem na Archives vylezl ze zeleného metra a viděl, že žluté přijíždí už za 4 minuty..

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Studium v USA

Příspěvek od Globik »

vita píše:Tak, už odpočívám na Floridě. Ale dnešek byl asi nejhorším dnem v životě. Nějak jsem přecenil svoji mobilitu se dvěma kufry a schopnost metrobusů dodržovat jízdní řád. Takže odlet byl v 10:30 a já v 9:10 vyrazil z Greenbelt metro station, ještě jsem v D.C. musel přestupovat (ze zelené na žlutou) a na letiště jsem dorazil nějakých 5 minut před uzavřením check-ingu (odbavoval jsem kufr). Když jsem dorazil ke gatu, tak už nastupovala poslední skupina...Že to letadlo stihnu jsem začal věřit až když jsem na Archives vylezl ze zeleného metra a viděl, že žluté přijíždí už za 4 minuty..

Blázni mají holt štěstí. Jak (ne)přesně funguje DC MHD, jsi snad mohl za těch několik měsíců pobytu pochopit. Gratuluju k úspěšnému stihnutí letu a k pobytu na Floridě!

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: Studium v USA - UPDATE (DCA - PBI)

Příspěvek od vita »

21. května 2011 - US Airways 3105

Jestliže poslední cesta na Floridu byla trochu bojem s časem, který jsem ale měl pod kontrolou, v sobotu jsem měl zaděláno na řádný průšvih. Protože jsem letěl z Reaganova národního letiště, rozhodl jsem se dát přednost veřejné dopravě před Super Shuttlem či taxíkem, ale v sobotu už nefungoval univerzitní autobus pendlující mezi kampusem a zastávkou metra, tak jsem se musel spolehnout na Washingtonský metrobus.

Měl jsem pečlivě připravený cestovní plán, který mě přivedl na letiště přibližně hodinu a čtvrt před odletem, v záloze byly dva další metrobusy, při jejichž využití bych se na Národní dostal hodinu před odletem. Protože jsem se stěhoval z Marylandu na Floridu, měl jsem kufr, který jsem potřeboval odbavit. Ale právě kufr mi nadělal vrásky na čele, protože zavřít ho mi zabralo více času, než jsem předpokládal a následně než jsem se dostal na recepci ve vedlejší budově, odhlásil se a na zastávku metrobusu, bylo místo plánovaných 8:17 už 8:30. Čekal jsem dalších 10 minut, než se objevil metrobus, bohužel linka jedoucí na stanice metra Greenbelt (konečná zelené linky), místo linky jedoucí na bližší College Park – University of Maryland. Ale stránky společnosti provozující metro ukazovaly, že je to celkem jedno, protože na Greenbeltu bych stejně nastupoval do stejné soupravy, jako na College Park, UMD (kde bych na ní déle čekal).

Jenže cesta metrobusem se neuvěřitelně vlekla a další problémy mě čekali, když jsme dorazili k metru. Stálo tam, že odjezd další soupravy bude až za 9 minut. Když se konečně vlak dal do pohybu, bylo 9:10. Odlet jsem měl v 10:30. Ještě jsem musel ve Washingonu přestoupit, na žlutou linku, která v centru sdílí koleje se zelenou. K přestupu jsem zvolil oblíbenou stanici Archives – Navy Memorial, protože jsem věděl, že odsud cesta na letiště trvá 15 minut. Jestliže US Airways zavírají Check-ing 30 minut před odletem, potřeboval jsem Archives opustit nejdéle v 9:40. To se mi v tu chvíli zdálo absolutně nemožné a pomalu jsem přemýšlel, co si počnu.

Ale zelený vlak na Archives dorazil „už“ v 9:33 a když jsem vystoupil z vlaku, svitla naděje – žlutý vlak přijížděl už za 4 minuty (jinak jsou o víkendu intervaly metra příšerné). Akorát jsem přešel na konec nástupiště, abych to na letišti měl blízko k eskalátorům, a už přijížděl vlak. Odjezd v nějakých 9:37.
Cesta na letiště
Cesta na letiště


Příjezd na letiště – 9:54, to už vypadalo nadějně! Malá komplikace hned po výstupu, OPĚT nefungovaly eskalátory. Poprosil jsem prvního člověka (muž, asijského původu, bez zavazadel), jestli by mi nepomohl s jedním s kufrů. Ukazoval na zadní část nástupiště (vedoucí k terminálu využívaném Deltou), že tam fungují, já jsem začal prosit ještě víc, že letím brzy a odsud, tak mi s úsměvem a docela ochotně kufr snesl dolů. Turniket mě naštěstí s poměrně velkou sekerou na SmarTrip kartě pustil z metra a už jsem mohl zamířit na check-ing.
Kufr jsem zaplatil večer on-line, provedl jsem i check-ing, akorát jsem neměl kde vytisknout boarding pass. Naštěstí přepážky se self-checking kiosky jsou na Národním hned při vstupu do terminálu. Měl jsem trochu problém najít slot, kde oskenovat kreditní kartu. Tak jsem požádal o radu slečnu, co měla odbavení na starosti. S obrovskou úlevou jsem zjistil, že vytisknout boarding pass ještě můžu (2 minuty do konce odbavení). Slečna mezitím vytiskla lístek na kufr a připnula jej na držák. Postavil jsem kufr na váhu (41 liber), poděkoval a odcházel. Zarazila mě. Jednak jsem si nevzal lístek k zavazadlům a druhak jsem kufr postavil jinam, než jsem měl. Tak jsem jej přenesl k pásům, kde si jej převzal zaměstnanec US Airways, akorát mě požádal, abych kufr odemknul, že nesmí být zamčený.

Ihned jsem zamířil na security, kde jsem minule strávil asi 10 minut. Ale v sobotu dopoledne byla jedna fronta úplně prázdná a ve druhé byli předemnou asi tři lidi. Zaměstnanec TSA zkontroloval můj pas a boarding pass a pustil mě na security. Kompletně jsem zaplnil tři koše, protože jsem měl oba kufry narvané, tak jsem i ve 29° Celsia ve Washingtonu musel mít na sobě svetr a bundu. Dnes byl v provozu obyčejný rám, nikoliv svlékací skener. Naštěstí moje zavazadla prošla v pohodě (teď si uvědomuji, že v brašně od notebooku byly dvě malé lahvičky s tekutinami – voňavka a kapky do nosu, ale nikomu to nevadilo). Oblékl jsem se, naplnil kapsy a vyrazil hned ke gatu.

U jednoho z gatů mě zarazila živá dechová kapela. Rychle jsem udělal jeden snímek, jediný, který jsem při odletu z DCA stihnul. Let US Airways 3105 odlétal z východu 37, linku do West Palm Beach operoval Embraer EMB-170 Republic Airways.
Živá muzika přímo v gatu
Živá muzika přímo v gatu


Když jsem dorazil ke gatu, byl už boarding v plném proudu, zrovna ohlásili boarding pro poslední skupinu cestujících. Postavil jsem se do fronty, za mnou bylo ještě asi 15 pasažérů. Nástup do letadla byl docela pomalý, stihl jsem si při čekání v nástupním mostu ještě i zavolat, že jsem letadlo stihnul. Když jsem byl už skoro vevnitř, prodrala se z letadla nějaká ženská, že se jí nevejde kufr do binu, a ramp agent, který jinak odbavoval kočárky a chodítka důchodců, ji nabídl, že ji kufr dodatečně odbaví. Požádal jsem, jestli by to bylo možné i v mém případě. Nehledě na fakt, že jsem myslel, že má nadváhu (přišel mi subjektivně mnohem těžší, než odbavený, ale po převážení jsem zjistil, že má 16,5 kilo a limit je 18), ale musel jsem ho pořádně napěchovat a měl tak o 10 čísel víc, než kolik je limit. Doufal jsem, že jej bude u gatu možné odbavit a vyzvednout si jej po přistání, jako to dělají u letů operovaných CRJ.

Agent přinesl visačku a zavazadlový lístek i pro mě a poslal kufr dolů. Do letadla jsem nastoupil jako úplně poslední. Vedoucí kabiny, asi 35letá blondýna, mě přivítala na palubě. Kromě ní byl v posádce už jen jeden starší černoch, který měl na starost zadní část kabiny. Bin nad mým místem 17F byl už docela plný, vešel se mi tam svetr a bunda, ale kufr bych tam nenacpal. Brašnu s notebookem jsem si dal pod sedadlo předemnou. Vedle mě seděla starší dáma (50-60 let).
Terminál C
Terminál C


Dveře se zavřely asi v 10:20 a v 10:35 začali náš stroj vytlačovat od gatu. Hodinu po tom, co jsem v centru D.C. přestupoval a dvě hodiny po tom, co jsem vyjel z kampusu. Jak jsem spěchal, tak jsem ani nepostřehl, ze které dráhy se dneska startuje, ale modlil jsem se v dráhu 1, abych měl výhled nad centrum Washingtonu. Posádka zatím začala předvádět safety demo. Ve dvou lidech to jde docela špatně, takže instrukce předčítal jeden z pilotů.
Starý terminál
Starý terminál


Mně se rozsvítili očička, protože jsme zamířili směrem na jih, což znamenalo start nad D.C., ale nadšení brzy opadlo, když se mi vybily baterie ve foťáku. Měl jsem sice dva páry nabitých akumulátorů – ale nahoře v binu. A jeden pár také vybitých, ale méně, někde na dně brašny, který jsem po letmém prohmatání nenašel. Modlil jsem se alespoň v pár snímků D.C.

Paralelně s námi taxoval CRJ US Airways, který startoval první, po něm jsme přišli na řadu my. Bylo 11:05, když se stroj dal do pohybu po dráze 1. Po startu se mi povedlo udělat jen dva snímky Mallu a to jeden ještě poměrně mizerné kvality. Embraer je sice příjemné letadlo, ale má malá okna a US Airways je mají zrovna nešikovně umístěné v podstatě na úrovni sedaček před vámi.
Těsně po startu, vidět je National Mall a Captiol Hill
Těsně po startu, vidět je National Mall a Captiol Hill
Po startu (Tidal Basin, Washington Memorial a Jefferson Memorial)
Po startu (Tidal Basin, Washington Memorial a Jefferson Memorial)


Kapitán nám nabídl nádherný vyhlídkový let kolem centra Washingtonu, protože po startu a krátké kopírování řeky Potomac jsme se natočili na východ, letěli nad Capital Beltway (a moji univerzitou, kterou jsem ale neviděl). V tento moment jsme dosáhli 10 000 stop a vedoucí kabiny oznámila, že můžeme používat elektronická zařízení. Zhasl také nápis „Turn off electronic devices“, který svítí vedle značky pro připoutání se, zmizel tak dnes již zbytečný znak zakazující kouření. Našel jsem v brašně druhé baterie a povedlo se mi s nimi udělat alespoň snímek letecké základny Andrews, protože po letu ze západu na východ nad severním Washingtonem jsme se stočili na jih a viděl Washington zase z východní strany. Po krátkém přeletu Marylandu jsme se dostali nad Virginii a pokračovali nad pevninou směrem na jih.
Pohled na Washington ze severu
Pohled na Washington ze severu
Pohled od východu - vidět je RFK Stadium, Mall, Capitol, památníky i Bílý dům
Pohled od východu - vidět je RFK Stadium, Mall, Capitol, památníky i Bílý dům
Letecká základna Andrews
Letecká základna Andrews
Centrum DC - maximální zoom
Centrum DC - maximální zoom
Národní letiště
Národní letiště


Nápis „připoutejte se“ stále svítil a posádka začala připravovat občerstvení. Od mého posledního pořádného jídla už uplynulo přes 20 hodin, večer jsem kvůli stresu z balení neměl na jídlo ani pomyšlení. S sebou jsem nic nevezl a na letišti jsem se najíst nestihl. Bohužel na tom se nic nezměnilo ani v letadle. K nabídce byla sice poměrně slušná nabídka nápojů zdarma, ale nedostali jsme ani malý pytlík buráků, jako dává Delta. K dispozici byla slabá nabídka snacků – mandle, pringles, a něco modré, co vedoucí kabiny doporučila a následně prodala dámě vedle mě a jedné přes uličku. Já jsem si nedal nic, protože na letech US Airways Express neberou kreditní karty, ale je možné platit jen hotovostí, což je přesný opak toho, jak to funguje na letech mateřských US Airways. No a já jsem si nestihl před letem vybrat hotovost.
Občerstvení na letu US Airways Express
Občerstvení na letu US Airways Express


Po 45 minutách letu se ozval kapitán a přivítal nás na palubě. Letoun zrovna dokončil stoupání, byli jsme někde nad jednou z Karolín asi 180 mil od Charlestonu. Počasí ve West Palm Beach mělo být nádherné s teplotou okolo 90° stupňů Fahrenheita. Když jsem dopil svůj Sprite, začal jsem podřimovat.

Ale přesně po hodině letu mě vzbudilo další hlášení. Začalo to dost vážně – „Ladies and Gentlemen, we have an anouncement to make. It looks like we have some troubles with water tank and we will not be able...“ (Damy a pánové, musíme udělat jedno oznámení. Vypadá to, že máme problémy s nádrží na vodu a nebudeme schopni...), v tu chvíli mi problesklo hlavou – doletět do West Palm Beach, takže můj první divert někam do Jižní Karolíny. Naštěstí nic tak hrozného – „...to make any aditional coffee or tea.“ (uvařit žádné další kafe nebo čaj). Obrovská úleva. Problémem byly také postiženy záchody, kde netekla voda na umytí rukou, což posádka vyřešila tím, že tam umístila láhve s vodou.
Americké pobřeží nad Jižní Karolínou
Americké pobřeží nad Jižní Karolínou
Floridské pobřeží
Floridské pobřeží
Pobřeží u West Palm Beach
Pobřeží u West Palm Beach


Začal jsem se docela těšit na přistání, až se konečně pořádně najím a pak i prospím, protože balení se večer protáhlo a moc jsem toho nenaspal. Půl hodiny před přistáním se v okénku objevilo floridské pobřeží a zahájili jsme sestup. Bylo slyšet, jak motory ubraly tah. Na tomto místě se musím zastavit a zmínit jednu věc. Šokovalo mě, jak je Embraer neuvěřitelně tichý. Poprvé jsem výborně rozuměl letušce, když na mě mluvila. I když to porovnávám s posledním letem, což byl MD-88 a tehdá jsem měl sedadlo skoro až u motorů.
Nad West Palm Beach následoval podobný manévr jako po startu z Washingtonu, město jsme kompletně obletěli a přistáli na dráhu 10L. Vedle ní je i krátká a úzká paralelní dráha 10R určená pro sportovní lety. Mezi nimi je větší pojížděcí dráha, na které je zřetelně napsáno TAXIWAY.
Po přistání, terminál ve West Palm Beach
Po přistání, terminál ve West Palm Beach
Terminál
Terminál


Taxovali jsme kolem celého letiště, takže jsem si mohl prohlédnout provoz. Který byl nulový. U nástupního prstu C stála jedna osamocená Delta. U našeho nástupního prstu B z druhé strany stál jeden CRJ Continentalu do Clevelandu a ze strany, kde jsme parkovali my, vedle nás ještě A319 US Airways z Filadelfie. Kousek dál stál jeden vrtulák v barvách Continentalu zajišťující lety na Bahamy z východů A.
Nový United (ex-Continental)
Nový United (ex-Continental)
Soused z Filadelfie
Soused z Filadelfie


Hned po přistání jsem jako většina cestujících vytáhl telefon a volal svůj odvoz, ale dostal jsem se jen do hlasové schránky. Vystoupil jsem tedy z letadla, chtěl jsem udělat fotku letadla, ale bohužel terminál nemá zrovna moc prosklených stěn, místo nich jsou totiž po stranách obchody a občerstvení. Zamířil jsem pryč z nástupního prstu.
Ne příliš "foto friendly" nástupní prst
Ne příliš "foto friendly" nástupní prst


Na jeho začátku je taková prosklená galerie, kde příbuzní čekají na cestující. Nikoho pro mě jsem tam neviděl a stále jsem se nemohl dovolat. Pokračoval jsem do přízemí pro kufry. Oba přijeli a dokonce to vydržely i zámky. Bál jsem se, že napěchované kufry nevydrží cestu a vysypou se. Mimochodem, že velký v pořádku dorazil, jsem viděl už v letadle, protože jsem byl svědkem toho, když ho vykládali.

Když jsem se zmocnil svých zavazadel, zjistil jsem, proč jsem se předtím nemohl dovolat. V přízemí totiž nebyl signál. Což nás stavělo do opačné pozice, teď se příbuzní nemohli dovolat mě. Přešel jsem k východu z terminálu, chytil jednu čárku, zavolal a konečně jsem se i dovolal. Skutečně, když jsem volal předtím, byli v přízemí, pak se přesunuli do prvního patra do té prosklené čekárny, ale někde na eskalátorech jsme se museli minout. Naštěstí jsme se nakonec šťastně shledali a mohli jsme jet z letiště pryč.
Výdej zavazadel v PBI
Výdej zavazadel v PBI



Další let mě čeká už za necelý týden, konkrétně v úterý 14. června poletím s Bahamasairem z Ft. Lauderdale do Nassau. A pak, dá-li imigrační úředník na předsunutém stanovišti v Nassau, tak i 17. června zase zpátky. Let je operován Boeingem 737-200! Už jsem nevěřil, že se s tímhle typem setkám. Akorát bohužel nemůžu si dopředu rezervovat místo u okna.

A pak mě ještě čekají minimálně jeden let na sever (zřejmě New York a zpátky z DCA) na přelomu srpna a září no a dva dni po návratu ze severu let z Miami přes Londýn do Prahy.
Naposledy upravil(a) vita dne 11. 06. 2011, 22:23, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Studium v USA - UPDATE (DCA - PBI)

Příspěvek od Globik »

Perfektní! Floridu Ti závidím, hned bych jel také znovu! A také Ti závidím ten okruh nad DC, dal bych si ho taky znovu :) Právě při cestě do FLL v únoru to byla můj zatím nejlepší vyhlídkový let na DC, přesně tak, jak jste letěli vy. Co se týče metrobusů, tak Tvoje důvěra v ně a v jejich přesnost je hodně naivní, ale hlavně že jsi to stihl (jak už píšu v předchozím příspěvku).


Odpovědět