Mexico via New York z Prahy

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Status: Offline

Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod jife » 21. 01. 2011, 00:53

Zdravím příznivce cestování, létání obzvláště a rovněž všechny návštěvníky tohoto webu. Jelikož já sám, si zde pokaždé s chutí přečtu postřehy ostatních cestovatelů, dovoluji si přidat svůj skromný příspěvek.

S příchodem chladných teplot do pražské kotliny se v našich hlavách rodí myšlenka vyrazit někam do tepla. Stojí před námi hned několik otázek: Kdy vyrazit, tedy kde být na Vánoce? (jestli doma nebo už v teple) a také hlavně otázka: Kam to bude tentokrát?

Jsem člověk, který zatím nemá onu zkušenost prožití Štědrého dne v teple a nutno podotknout, že i tentokrát nebyla tradice porušena. Nicméně to bylo prvně v životě, co jsem si čas vánoční, asi díky vědomí cesty do tepla, opravdu užíval a to jak díky přívalům sněhu, tak i díky tomu, že jsem prvně v životě nekupoval dárky na poslední chvíli, což až dosud bylo mým standardem.
Porozhlédnutím po internetu se ukázalo, že lety realizované přímo na Silvestra, jsou levnější než v okolních dnech. Otázka první „ kdy ? “ tedy krystalizuje takto: Na Vánoce budeme doma a poletíme přímo na Silvestra.

Nechceme se jen válet u vody, ale také něco vidět. Obecně máme rádi Asii, kde nám chybí prozkoumat Filipíny, ale ty patrně spojíme s Japonskem a tam je nyní na courání venku zima. Navíc při cestě na východ prožijeme příchod nového roku na palubě, takže musíme vyrazit na západ. Tímto je stanoven jako cíl naší cesty americký kontinent či karibská oblast. Vyškrtáváme destinace jako je Dominikána, Kuba, Nizozemské Antily atd. až náš výběr padne na Mexiko.

Začínáme se těšit a zároveň řešíme kudy do Mexika. Ozývá se ženský faktor, zmiňující novoroční slevy na nákupy v USA. Pomalu upadá myšlenka přímého letu z Evropy do Mexika. Oba máme platná víza do USA, tak proč nezažít oslavy příchodu nového roku na Times Square v New Yorku a pak pokračovat do tepla.

Termín i místo je již jasné, nyní zbývá vybrat trasu a aerolinky. Principiální rozhodování je mezi kombinací Lufthansy s United a mezi Deltou. Obojí se pohybuje ve stejné cenové relaci. S ohledem na zimní období je zde snaha se vyhnout přestupu v zimní Evropě, takže se přikláníme k přímému spojení Prahy s New Yorkem, tedy vítězí Delta. Přes zdánlivou počáteční jednoduchost nastávají první problémy s návazností spojů, létají z různých letišť v rámci NYC, ty co se nám hodí, jsou již obsazené atd. Lufthansa mezitím zvyšuje ceny a v podstatě ani tam nejsou navazující spoje ideální. Je před námi problém v tom smyslu, že se nám evidentně nepodaří dostat všechny lety za rozumné peníze na jednu letenku. To, čemu jsme se chtěli vyhnout, se stává skutečností, vidina teplého Mexika nás nutí podstupovat riziko dvou samostatných letenek a navíc pro eliminaci přesunů mezi letišti v rámci NYC, volíme cestu s přestupem v Evropě a tak tu máme tyto dvě letenky:

1)tam:PRG-AMS-EWR s KLM a Deltou zpět: EWR-CDG-PRG s Air France a ČSA

2) tam: EWR-CUN s United (operováno Continetal) zpět: : MEX -EWR s United (operováno Continetal)

Jak se tak blíží náš termín odletu, začínám si říkat, jestli to naše cestování není nějaké zakleté. V té části světa, přes kterou se chystáme, totálně kolabuje letecká doprava pod přívaly sněhu. Západoevropská letiště jsou zavřená a navíc všechna letiště v New York se rovněž pod tíhou sněhu uzavřela. Na letištích uvíznou statisíce lidí, situace se vyhrocuje, chybí odklízecí technika, vázne zásobování palivem, dochází kapalina na odmrazování letadel. Amsterdam se jako jedno z mála letišť stále drží a tak začínám prověřovat náhradní alternativní řešení vyhnout se NYC na cestě tam i za cenu Silvestra v letadle, tedy místo do NYC letět z Evropy přímo do Mexika. Odpověď je ovšem negativní, tudíž nedostaneme-li se včas do NYC, máme smůlu, neb jsou to dvě separé letenky. Vzpomínky na nerealizovaný odlet na Hawaii z titulu erupce sopky na Islandu se začínají oživovat.

Nadešel den „D“, tedy 31.12.2010, ráno kontroluji všechny možné webové stránky letišť a letecké radary, pak s nadějí bereme zavazadla a vyrážíme směr Ruzyň. Cesta na letiště je prázdná, na letišti téměř nikdo není, terminál je úplně „vymetený“, lidé asi vyspávají a připravují se na večerní bujaré oslavy. Na promrzlé ploše vidím stát náš Cityhopper neboli Embraer 190 v barvách KLM. Nástup i odjezd od stojánky probíhá v poklidu, vše na čas. Cestou na start nás kapitán informuje o tom, že si vyžádal postřik směsí proti námraze. Toto se realizuje v prostoru nedaleko „carga“ a o několik minut později již vjíždíme na dráhu 24 a opouštíme Prahu. Míjíme Kladno a směrem na Karlovy Vary opouštíme naší republiku. Okno u 18. řady, kde sedíme, je bohužel stále postříkané odmrazovací směsí, tak nemá smysl nic fotit. Navíc je dost oblačno, tak ani není co fotit. Letadlo je plné, velké procento cestujících jsou starší Japonci, tedy nějaká jejich organizovaná skupina s pěknou mladou průvodkyní. Do Amsterodamu přilétáme s drobným předstihem oproti plánu.

Jestliže v Ruzyni nikdo nebyl v AMS je narváno. Na přestup máme asi 1:20h a když vidím ty šílené fronty na pasovku, trochu mne to děsí. Bylo tam tak plno, že předběhnout v případě nouze by bylo jen velmi těžko realizovatelné. Atmosféra houstne, lidem pracují nervy a tak tu a tam někdo pokřikuje z nekonečných front na úřadující celníky a na dálku si tak vyměňují názory. Konečně za pasovkou volíme zrychlený přesun k našemu gatu, kde dostáváme hromadu otázek souvisejících s cestou do USA. Za oknem vidím stát A330 Delty, kterou myslím dědila po NWA. Po souhlasu k nástupu na palubu se po přiložení mé letenky do čtecího zařízení spouští alarm poukazující na nějaký nedostatek týkající se mého pasu. V ten moment oči všech kolem stojících míří na moji maličkost, já nemám tušení, o co jde. Údajně vznikl nějaký rozpor mezi Estou a vízem, někdo navolil, že mám Estu, jenže já měl vízum.

Přestup by na knop, takže jsem rád, že sedím na svém sedadle v 33. řadě. Odlet je na čas, zde je nad nulou tudíž žádný postřik se nekoná. Je oblačno, při startu sleduji kondenzační páry od křídla a těším se nad mraky. Letadlo je plné, let probíhá klidně, každý má své IFE a nad vodou dostáváme oběd. Delta tentokrát velmi překvapila ohledně jídla, oběd byl standardní, ovšem před přistáním se servírovala ještě výtečná pizza (skutečně pravá italská) a následně vynikající zmrzlina. Sleduji přiblížení k Newarku a vzpomínám na to, jak to posledně pěkně házelo. Venku je bílo, evidentně dost zima, tiše doufám, že bude alespoň trochu světla, abych vyfotil Manhattan. Bohužel je už hodně šero a opět to s letadlem slušně hází. Je to doslova jen pár hodin, co byl Newark uzavřený kvůli sněhu a z okénka je to znát. Krátce po dosednutí na hlavní podvozek se ozývá předčasný potlesk cestujících okamžitě střídaný hlasitým úlekem některých cestujících. Nemám tušení, jestli to byl střih větru nebo nějaká, již mrznoucí plocha na dráze, na které nastal krátký smyk, každopádně to s letadlem dost řádně škublo a to ještě ve vysoké rychlosti. Imigrační naprosto v klidu. Protože hned druhý den ráno odlétáme do Cancunu, máme zamluvený nocleh přímo v Marriottu na letišti. Přesun do hotelu komplikuje sněhová nadílka, takže místo pěšího přesunu přes část parkoviště plnou sněhu sedáme na AirTrain. Přesun na stanici P4 a následně shuttle busem do hotelu. Odhazujeme zavazadla a pádíme do města za zábavou.

Noc byla dlouhá, časový posun dělá své a tak ráno sleduji z okna magický východ slunce, první v roce 2011. Podle rozpisu je náš let z Newarku do mexického Cancunu veden jako let United, ovšem je operován B737-800 Continetalu. Je zvláštní, že při letu dlouhém 4:35h není v ceně letenky žádné jídlo, protože při zpátečním (stejně dlouhém) letu na trase Mexico City – Newark, se jídlo podává. Snídaně tedy proběhla v rámci letiště. Na letišti jsme skoro tři hodiny před odletem a mám pocit, že spolu s námi je tam asi polovina obyvatel New Yorku. Neskutečné množství lidí, neuvěřitelný chaos, šílené fronty na odbavení, hodně neurotických výstupů, dva lidi ve frontě nám potvrdili, že něco takového na Newarku v životě neviděli. Přes velký zmatek naše vytlačení od gate C80 i odlet je na čas, sedíme v řadě 35 na levé straně ve směru letu. Letadlo je poměrně zachovalé, každý má vlastní IFE sice s on-line příjmem satelitní televize, ovšem se slotem na platební kartu. Bez platby běží jen ukázky filmů či vysílání případně reklama. Jako zásadní chybu shledávám nemožnost sledování trasy letu na mapě. Cestou sleduji ubývající sníh a přibývající slunce. Těšil jsem se na pěkné výhledy kolem Baham, ale nic takového se nekonalo. Z dálky jsem patrně viděl pobřeží Kuby, cestou pár velkých výletních lodí a sem tam míjející letadlo. Další velkou vadou tohoto letu byl pouze jediný funkční záchod v zadní části letadla, tudíž nekončící fronta lidí čekajících v uličce. Přistání v CUN proběhlo klidně, leč zcela mimo varianty, které jsem se snažil nastudovat kvůli focení. Vypadalo to, jako by se v průběhu přiblížení otočil vítr a tak, když už jsme se blížili od vody, poslali nás nad pevninu z druhé strany, takže foto nic moc. Příletová procedura bez problémů, čekání na pasovku zhruba 30 minut. Za pasovkou si musíte stisknout tlačítko, které zcela náhodně odesílá cestující k osobní kontrole zavazadel. V našem případě 2x zelená, ale viděl jsem i ty, jenž to štěstí neměli.

Dopředu domluvený odvoz do hotelu na Playa del Carmen proběhl v klidu a trval asi hodinu. Po koupání jsme přesun mezi Cancunem a Mexiko City realizovali autem, zhruba po této trase: Playa del Carmen, Tulum, Chichen Itza, Merida, Uxmal, Campeche, Palenque, Aqua Azul, San Cristobal de las Casas, Tuxtla, Sumiredo Canon, Cordoba, Puebla, Teotihuacan, Mexico City.

Před odletem z MEX jsme byli ubytování v hotelu Ramada, hned vedle letiště. Milovníci letadel jistě ocení možnost pozorovaní letiště přímo z hotelové jacuzzi, což zejména večer má své kouzlo. Venku je zamračeno cca 24C a vzhledem k tomu, že město je ve výšce cca 2250 m.n.m. místní obyvatelé mají zimní bundy. Zimní bundu vytahuji okamžitě po příchodu do terminálu, ve kterém je neuvěřitelná zima. Evidentně nefunguje regulace klimatizace a tak tu většina lidí mrzne. K naší smůle má letadlo hodinové zpoždění, takže mrzneme déle. Jsem zvědav, zda nám bude někdo při cestě do USA pokládat ony otázky, kdo nám balil zavazadlo atd., ale nic takového se nestalo. Přes zmatky s označením gate se konečně prokousáváme k nástupu na palubu stejného typu B737 Continetalu. Prvně v životě vidím nastupovat psa, bez košíku jen tak na vodítku normálně na palubu pro cestující. Tiše doufám, že povedená slečna a její mazlíček nesedí na naší trojce, tentokráte v řadě osmé. Naštěstí se tak nestalo, krátce po startu prolétneme nad mraky a skutečně při tomto letu dostáváme nějakou horkou bagetu s kuřecím masem. Let je klidný, IFE opět placené a bez mapy, nicméně přes New Orleans směřujeme na Newark, kde až za tmy přistáváme od jihu. Přesouváme se do hotelu k nákupnímu centru New Jersey Outlet Garden, které mi druhý den připomíná některé z pražských OC, protože náš mateřský jazyk je zde slyšet velmi často.

Blíží se čas našeho návratu domů. Výstupní procedury bez problémů. Vidím přilétat A330 Air France se kterým máme letět do Paříže na CDG. Na světelné tabuli je ovšem uvedena jiná gate, než u které letadlo stojí. A tak v době, kdy má být zahájen nástup, je naše stojánka stále prázdná. Pak se stane něco, co příliš nechápu, neboť naše letadlo je přetaženo ze stojánky, kam přijelo po příletu, na stojánku, kde čekáme. Odlet na čas, interiérové vybavení je prakticky shodné s letadlem Delty na trase AMS-EWR. Obsazenost odhaduji, tak na 95%. Jestliže občerstvení u Delty potěšilo, celkem jsem se těšil na večeři od AF, protože jejich jídlo bylo vždy ok, tak tentokrát to bylo nepovedené. Po večeři usínám a budím se chvilku před dosednutím na CDG. Vůbec nechápu, že jsme nebyli přistaveni k chobotu, ale vystupujeme po schodech do autobusu. Let trval krásných 6:40 hod.

Je přibližně 8 hodin ráno, na přestup máme necelé dvě hodiny, na letišti je dost plno. Na ploše vidím A320 v barvách ČSA připravené k letu do Prahy. Letadlo odjíždí od gate na čas, při pojíždění na start sleduji A380 Singapurců. Cestou dostáváme nějakou bagetu, letadlo je čisté, posádka v pohodě. Viděl jsem prvně takto animovanou mapu letu s letadýlkem ČSA. Přibližně v 11:30h přistáváme na dráhu 24 v Ruzyni, na zavazadla moc dlouho nečekáme, celníci neprudí, což je dobře, neb nevím, jak bych vysvětloval plno push-up podprsenek z Victoria Secret pro nevnadné kamarádky…

Foto přidávám jen jedno, ostatní je k vidění zde:
http://jife.rajce.idnes.cz/Mexico_via_New_York

Cancun.jpg
Přílet do Cancunu


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5173
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod Globik » 21. 01. 2011, 03:17

Perfektní report!
P.S.: To se DL pochlapila, že má na palubě pec na dřevo! :clap: :lol: Kam se hrabe NE se svým espressem Illy! :wink:

johnczech
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 217
Registrován: 09. 04. 2010, 11:28
Oblíbené typy letadel: L 410 a vetsi
Pohlaví: muž
Bydliště: Malajsie - LGK
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod johnczech » 21. 01. 2011, 05:15

Pěkný report, díky.
P.S. vánoce pod palmou jsou super, mají jinou, ale taky krásnou atmosféru.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2878
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod Night fly » 21. 01. 2011, 10:57

Cestou z MEX doporucuji sedet u okynka vpravo, kratce po startu byva nadherne videt Popocatepetl.

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod jife » 21. 01. 2011, 11:29

Globík píše:Perfektní report!
P.S.: To se DL pochlapila, že má na palubě pec na dřevo! :clap: :lol: Kam se hrabe NE se svým espressem Illy! :wink:


Když jsem v AMS sledoval nakládku, tak jsem vůbec nechápal, proč tam cpou ty metrový polena.... :lol: Došlo mi to někde u Halifaxu, hahahaha!
Teď vážně, fakt byla výtečná i když nebyla z pece na dřevo.


jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 276
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod jjj » 21. 01. 2011, 12:10

Vynikajici! Inspirace pro konec letosniho roku.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod gr09 » 21. 01. 2011, 12:46

Night fly píše:Cestou z MEX doporucuji sedet u okynka vpravo, kratce po startu byva nadherne videt Popocatepetl.


Presne tak
Obrázek

Jinak pekny report, routing, ktery bych asi nikdy nevybral, takze je zajimave si precist zkusenosti.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2878
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod Night fly » 21. 01. 2011, 13:16

Jen pro doplneni: ta sopka vpravo je Ixtaccihuatl. Jinak na vetsine fotek je Popocatepetl snadno identifikovatelny podle koure, ktery z nej vychazi.

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod jife » 21. 01. 2011, 13:45

Seděl jsem na spávné straně při odletu, ale Popo vidět nebyl kvůli mrakům, ale jinak kouří pěkně. Jen je kolem něho často opar.
Popocatepetl.jpg

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2878
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod Night fly » 21. 01. 2011, 13:58

jife píše:Seděl jsem na spávné straně při odletu, ale Popo vidět nebyl kvůli mrakům, ale jinak kouří pěkně. Jen je kolem něho často opar.


Prave kdyz se pri odletu letadlo dostane nad ten opar, resp.mestsky smog, tak Popo krasne vynikne. Mraky jsou smula, jinak je to totiz super pohled.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 866
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod happyna » 23. 01. 2011, 17:25

pěknej TR, ale hlavně, máš fakt nádherný fotky :shock: :thumbup:

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2120
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod pavelpmi » 23. 01. 2011, 21:00

Jirko, díky za pěkný report. A smekám za odvahu (ten váš zažitek teda nic moc, ale píše se o tom v každém průvodci), já jsem chtěl vidět +- to, co vy, ale netroufal jsem si a dal jsem to tenkrát s cestovkou.

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Status: Offline

Re: Mexico via New York z Prahy

Příspěvekod jife » 24. 01. 2011, 08:20

pavelpmi píše:Jirko, díky za pěkný report. A smekám za odvahu (ten váš zažitek teda nic moc, ale píše se o tom v každém průvodci), já jsem chtěl vidět +- to, co vy, ale netroufal jsem si a dal jsem to tenkrát s cestovkou.


Diky Pavle, vždyť jsem si také na Tebe zavzpomínal, když nás tam drželi, jak jsi říkal, že jsi radši zvolil CK. Je to škoda, protože to byla jedina vada na kráse, navíc dost způsobená chybou někoho jiného. Uvidíme jak se Alamo zachová.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 3 hosti