Naša cesta domov začala asi okolo tretej poobede kďe sme požiadali recepčného v našom hoteli Fashion Haus aby nám zavolal taxík na letisko. Lámanou angličtinou so silne španielskym prízvukom nám vysvetlil že to nebude problém a že za 10min je tu. Tak si sadáme na recepciu a čas beží, 10min, 20min, 30min a to už nevydržím a idem sa spýtať že čo bude s tým taxíkom. On odvetí, že on tu ešte nie je? Pre zaujímavosť spomeniem že sme celý čas samozrejme sedeli asi 3m od neho. Tak teda zdvíha telefón a aj napriek mojej pomerne chabej znalosti španielčiny vyrozumiem niekoľko nadávok. Za 10min prichádza taxík a aj napriek tomu že je streda, cesta na letisko nám zaberie asi 30min.
Na letisko prichádzame asi 2,5h pred plánovaným odletom. Hneď po príchode vidím že nás let bude mať meškanie 45min. Vzhľadom na okolnosti ktoré panovali na letisku v Miami už týždeň som to aj očakával. Týždeň pred naším odletom totiž vybuchol jeden z tých veľkých zásobníkov na letecké palivo. To malo za následok odstavenie kompletného systému na tankovanie lietadiel a následne sa museli všetky lietadlá tankovať cez cisterny. Samozrejme prvé dva dni po incidente bolo na letisku o niečo rušnejšie ale našťastie medzinárodné lety mali pri odletoch prioritu a keď aerolinky videli že sa situácia ani po 3 dňoch nezlepšuje, posielali do Miami lietadlá s plnými nádržami aby tam už nemuseli tankovať.

Tak táto udalosť nás asi 5 dní pred odletom "trocha" vystrašila, na obrázku je vidieť ako horia tie obrovské okrúhle nádrze na letecký benzín
Na check-ine samozrejme ”milá” latinoameričanka zvážila naše kufre a keďže jeden mal 25,5kg a druhý 18,4kg, so šarmom jej vlastným nám navrhla zaplatiť 125$ a naše kufre môžu letieť. To sme samozrejme taktne odmietli a išlo sa prebaľovať. Za 5min už odovzdávame správne rozložené kufre a ide sa na security check-in. Tam aj napriek tomu že podvečer odlieta väčšina spojov do Európy nie je skoro nikto takže sme 2h pred plánovaným odletom v transfer zóne.

Do Miami lieta dosť exotických spoločností

Kolega B747-400 do Frankfurtu ktorý odlietal asi 1h pred nami

Veľmi pekná livery na tomto LAN B767
Letisko v Miami musím pochváliť za celkový dojem, novotu a dostatočnú kapacitu reštaurácii, obchodov, securuty pointov a podobne. Naopak veľmi zle hodnotím značenie taxíkov, verejnej dopravy a check-inov.
O 17:35 nastupujeme do lietadla, tesne pred nami odchádza Air France smerom Charles de Gaulle, potom sme už na rade my. Ani nie po 5 minútach už sme na prahu dráhy a nasleduje krásny vzlet smer východ ponad celé Miami a South Beach. Po asi 15min sa nám naskytá krásny pohľad na zapadajúce slnko. To už posádka začína roznášať pitie na privítanie a nejaké tie krekry.

B747 Air France odchádzal asi 30min pred nami

Letisko v Miami sa mi velmi páčilo, nové, veľké, vzdušné. Čo viac si priať

Zaujímavo riešená strecha
Mia-Dus
LH 467- 30. marca 2011
sedadlo 25A

Náš Airbus A330-300, priznám sa že na mňa pôsobí až príliš kompaktne, A340 alebo B777 sa mi asi páčia viac

Dôsledok výpadku palivového systému, tankuje sa "ručne"


Jo,jo v Miami je teplo. Komu by sa chcelo stále pracovať


Predná časť economy, má iba 8 rád

Pred prahom dráhy

B757 AA čaká za nami
K posádke by som rád poznamenal že na rozdiel od tej ktorá nás sprevádzala na ceste do Miami tak táto sa neustále usmievala, nič nebol problém a podobne. S manželkou sme poznamenali že miamské slnko dokáže počas oddychu striedajúcich sa posádok aj s Nemcom spraviť divy


Bey Bey Miami International Airport

Krásne mesto, určite sa sem ešte vrátim

Ukážkové rozlúčenie pred zotmením

Nepochybne sme na palube lietadla Lufthansa


Tak sa nám už zotmelo, ide sa večerať. Bohužial na môj vkus bola noc pomerne krátka, išli sme až príliš rýchlo


Takže prvá možnosť, cestoviny. Toto ešte ako tak ok.

Druhá možnosť kura, americký catering o 3 triedy horší ako na ceste tam. Celé zle


Pomerne priama trasa

Raňajky, výzor ok, chuť žiadna. Ale lepšie než nič

Pridávam porovnanie trás na ceste tam a spať. Rozdiel v dlžke letov viac ako 2h. Aj ked na ceste tam nám pomohol vietor o rýchlosti okolo 270km/h

Samotný let bol v znamení štandardu Lufthansy, jedla aj pitia bolo dostatok, 2 krát teplé obrúsky, IFE bohužiaľ malo tie isté filmy ako na ceste tam. Aj náš prípojný let v Düsseldorfe bol na na čas, takže celkové hodnotenie, spokojnosť.
Záver by som rád podotkol že som bol s výkon a kvalitou všetkých letov spokojny a za cenu 370Eur z Viedne do Miami služby spoločnosti Lufthansa využijem aj v budúcnosti veľmi rád.
P.S. Na záver pridávam nejaké to fotky z plavby po Karibiku, na ďalší tripreport sa necítim tak vám to priblížim aspoň obrazom.