CDG NRT AF 276 odlet 1330 prilet 0800 doba letu 1130
A380 jsem videl takhe zblizka poprve a dojem je opravdu mocny


Nastup byl velmi rychly. Delsi fronta byla jen na spodni palubu. Ja mel misto nahore, muj gate E62 byl temer bez fronty.


Misto 88K jsem musel rezervovat telefonicky, na webu AF je k dispozici jen spodni patro. U okna sedela miniaturni Japonka, takze se sdilenim prostoru na dvousicu snad nebude problem. V celem hornim salonu nas bylo asi 30. Najednou slysim ‘boarding completed’.

Presunul jsem se pres ulicku na prostredni ctyrku. Mam ji celou pro sebe. Vynikajici.

Takto vypada bussiness salon.

Po vytlaceni ze stojanky byl do kazde osobni obrazovky pusten obraz z kamery na smerovce.

Nasledoval teply rucnik, krekry a pivo a asi po pulhodine obed. Na vyber western nebo japanese menu. Volim japanese - rybu s ryzi a miso-soup. Bylo to celkem chutne i syte.

Nasleduje obligatni kafe/caj. Ja ale volim pivo a gin, a pivo a gin, neb mam vyzkouseno, ze se po teto kombinaci vyborne spi. Budim se az nad Sibiri.

Zadni galley na horni palube je mala, jsou tam i dve toalety, takze je tam neustale plno lidi. Lepsi je sejit o patro niz, kde je prostoru vic a je mozno kouknout ven skrz male okenko ve dverich. Pomerne veliky prostor s bufetem je mezi obema spodnimi ekonomy salony.

Po celou dobu letu je k dispozici nealko, pivo, vino, sampus i koralka. K jidlu sendvice, precliky a japonske nudle nekolika typu. Sladkosti vcetne dvou druhu nanuku byly k mani taky. Servis velmi slusny. Snidane se podavala nekde nad japonskym morem.

Na Narite hladce dosedame s pulhodinovym zpozdenim. Pasova a celni kontrola probehla rychle a bez problemu. Nejvetsi zdrzeni – asi minuta - bylo pri lustraci prirucniho zvazadla. Potom jen vymenit voucher za JRpass a pokracovat na nadrazi.

Jen pro zajimavost par fotek shinkasenu


Frekvence Osaka Tokyo v nedeli vecer je uctyhodna

NRT CDG AF 275 odlet 1150 prilet 1715 doba letu 1225
Nekolik mistnich znalcu se o Narite vyslovilo pochvalne, tudiz jsem na zpatecni cestu vyrazil o neco drive, aby byl cas na prozkoumani letiste. Sky Team okupuje T1 North Wing, zbytek ‘sveta’ se deli o T1 South Wing. Mezi obema kridly je nespocet obchodu a hospod (jidelen).

ANA lakadlo

O patro vys je terasa se slusnym vyhledem. (tri fotky terasy jsou v sekci Narita) Ranni provoz je sporadicky. Nekolik letadel z Evropy a neco carga.
Moje A380 pristava

Za bezpecnostni kontrolou je o patro niz kontrola pasova. Cestou ke gatu jeden freeshop, kavarna a zoufalej Japan bufet. Tady je cekani jenom cekani. Zadne povyrazeni zde jiz necekejte.
Boarding byl z E51 a E52. Horni paluba je nabordovana z E52 velmi rychle, u E51 je fronta dlouha snad 100 metru. Gate E52 byl posleze pouzit i pro palubu spodni, takze vse slo celkem rychle. Horni salon je zcela plny, 90% jsou Japonci jedouci do Evropy na vylet. Grupa 30 duchodcu se mnou pokracovala az do Prahy. Servis zacal po dvaceti minutach, orisky, voda, papirove menu a hned navazoval obed. Zvolil jsem western. Dobra volba.

Dve hodiny po startu uz bylo zatemneno.

Salon zustal zatemneny celou cestu, Nekolik cyklu pivo, muzika, spanek ubehlo prekvapive rychle. Snidane ( nebo vlaste vecere, bylo po paty hodine odpoledne) se podavala hodinu pred dosednutim. ktere je hezky pozorovatelny z kamery umistene na smerovce

Byla to moje treti dalkovka s AF a byl jsem opet spokojen. Vse fungovalo, personal ochotny, servis vynikajici.
Let v economy AF A380 bych shrnul takto:
+ velmi tiche letadlo
+ ‘dlouhe’ prochazky
+ vyborny servis
+ externi kamery
+ airshow
- malo mista pro nohy
- IFE – nabidka siroka, ale stupidni