skrita píše:Pěkný a pečlivě zpracovaný tripreport! Přestože mi jeho přečtení zabralo nejednu poobědovou kávu, nikdy jsem se u něj nenudil.
Jelikož v posledním roce 4 letadla Ryanairu vyhlásila emergency landing kvůli nedostatku paliva, napadlo mě, jakou zásobu paliva asi má let SCL-IPC? Resp. jaké má záložní letiště? Kanáry, Hawai, Zéland, to všechno musí být jištěná pohoda, jelikož vždy máte náhradní řešení v podstatě "opodál", ale tady? Nejbližší ALT APT tisíce km daleko.
Děkuju za pochvalu. Co se týče tvého dotazu, tak můj neodborný názor je tento:
Vzdálenost SCL-IPC je asi 3759km, což je pro srovnání o 246km více než Praha - Las Palmas.
Na Kanáry se létá z Prahy nejčastěji s B737-800.
Boeing 737-800 má dolet 3 815 km, verze-800HGW 5 445 km.
Trasu SCL-IPC jsme v obou případech letěli na palubě B767-316ER, kde ER značí prodloužený dolet, který dle stránek Boeingu činí maximálně 11 070km. Nevím to přesně, ale řekl bych, že cestou není možnost někde přistát. Je fakt, že nedaleko od kontinetálni pevniny jsem jeden ostrůvek cestou zpět viděl, ale těžko by tam ta 767 sedla. Většina trasy vypadala na IFE takto:
http://jife.rajce.idnes.cz/Velikonocni_ostrov_2012/#DSC04977.jpg
Dle mého tedy letadlo z pevniny odlétá směr ostrov "plné" paliva, aby se případně zvládlo vrátit. Zvláštní je ale to, proč před odletem zpět na pevninu doplňují na ostrově palivo:
http://jife.rajce.idnes.cz/Velikonocni_ostrov_2012/#DSC05055.jpg
Jinak zásobníky na palivo jsou dle mého umístěny na ostrově vlevo před prahem dráhy 28.