20 000 vnitrostátních km s Air France
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 269
- Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
20 000 vnitrostátních km s Air France
Sestra mi jednoho dne oznámila, že jedou s přítelem na rok studíjně na ostrov Réunion. Ačkoli jsem název předtím již slyšel, matně jsem přemýšlel, kde na mapě hledat. Nakonec jsem intuitivně začal prohledávat Indický oceán a moje intuice se ukázala jako správná: cíl se nacházel 800 km V od Madagaskaru.
Podařilo se mi rezervovat si 14 volných dní v kalendáři, obeznámit sestru s mým plánem, a tak nezbývalo, než se pustit do hledání letenek. Nic jednoduchého to nebylo zejména kvůli nedostatku konkurence (z Evropy na ostrov létá pouze AirFrance a AirAustral) a tím pádem vysokým cenám. Můj limit zněl 25 000,- Kč za zpáteční letenku.
Okolo Silvestra přišla akce Air France na jaro 2012 a ejhle: Réunion z Vídně za 21500,-Kč. Neváhal jsem a na výlet přibral ještě kamarádku. Zakoupen tedy routing VIE-CDG/ORY-RUN-ORY/CDG-VIE.
VIE (Vídeň) – CDG (Paříž-Charles de Gaulle)
OS415 (codeshare AF1657), Austrian (OE-???, Airbus 319)
13:00 – 15:10
Ke krátkému úseku do Paříže jen několik málo poznámek. Let s Austrianem byl příjemným zpestřením a překvapením. Novotou vonící interiér A319 s ultratenkými sedačkami RECARO považuji za velmi povedený. Místa na nohy bylo královsky oproti následujícím long-haulům. Po chvilce ve vzduchu začala posádka roznášet občerstvení a já jen koukal. Velká krabička salátu s kuřecím masem, dresingem a olivovým olejem doplněná o dva krajíce celozrnného chleba. Novému cateringu DO&CO na této lince dávám *****!
ORY (Paříž-Orly) – RUN (Réunion Roland Garros)
AF3580, Air France (F-GSQT, Boeing 777-328ER)
20:55 – 10:40 (10h 45min)
Na CDG nám ochotný pracovník transfer desku vydal lístky na autobus na ORY a rovnou k tomu přihodil palubní vstupenky na let na Réunion s požadovanými místy. Pro odlet na Réunion rezervují téměř celou jednu část letiště Orly-Ouest, jelikož odlétá kolem 470 pax. Tolik pasažérů na triple 7 je zkrátka zvěrstvo a já se to pocítil hned za několik desítek minut po nástupu. Na nočním letu nebylo nic zvláštního, snad jen kýčovité svítání nad Somálskem. Večeře se podávala 2,5 hodiny po odletu s takovým „mouchy, sežerte mě“ přístupem palubního personálu. Na druhou stranu kvalita jídla výborná, k pití Heineken, reunionský punč a skvělé víno.
Dva týdny na Réunionu uběhly jako voda. Dávám sem několik málo fotek, celý výlet byl hodně intenzivní a nebýt tak dobrých průvodců, nepoznali bychom ani desetinu. Snad jen perlička. Při návratu z výšlapu na sopku Piton de la Fournaise (rozhodně doporučuji!) naproti sobě s kamarádkou slyšíme: „K**a, měly by tu postavit ňaky elevator, taky kopec.“ Ostravaci, co nám sdělili, že mají „vyhodne ubytko a je to tu fajne“. Kromě toho jsme Čechy za 14 dni nepotkali a taky ten oddych od komunikačních technologií a vůbec civilizace byl ideální. Vraťme se však zpět k letům.
RUN (Réunion Roland Garros) - ORY (Paříž-Orly)
AF3583, Air France (F-GSQD, Boeing 777-328ER)
21:20 – 06:25 (11h 05min)
Dorazili jsme na reunionské letiště Rolanda Garrose dvě hodiny před odletem a fronta na náš let se vinula až před halu. 4 přepážky na 470 pasažerů (každý 2 zavazadla) byly OPRAVDU málo. Nakonec jsme po 45 minutách čekání opustili i s lístky na ranní bus na CDG veřejné prostory a prakticky okamžitě začal nástup. Zvolil jsem tentokráte strategičtější 12. řadu a rychlost podávání večeře se znatelně urychlila (asi 1,5h). Z toho možná plyne, že tak nasardinkovaná 777 není připravená na obsloužení tolika jídel, a proto to minule v 50. řadě tolik trvalo. Pokud můžu srovnat s minulým letem KLM do Mexika, u AF bylo více jídla (snad i chutnější), ale minimum jiného servisu. Tácek se vším a konec, u KLM ihned po vzletu roznesli oříšky s nápojem a téměř okamžitě pokračovala večeře/oběd s výběrem ze dvou jídel a poté několikrát procházeli letadlem s vodou apod. Takové ty obyčejné věci, které moc nestojí, ale ve výsledku dělají dojmy na zákazníka.
CDG (Paříž-Charles de Gaulle) - VIE (Vídeň)
AF1738, Air France (F-????, Airbus 320)
12:40 – 14:40
Už druhá kapitánka během těchto čtyřech letů! Archaická A320 byla plná do posledního místa a ihned po vzletu opět začal servis. Tentokrát ucházející sendvič a skvělé víno. Ve Vídni jsme se shledali s našimi kufry a dvouhodinové čekání na bus do Brna zabili hraním Scrabblu.
SHRNUTÍ
+/- obsazenost všech letů => 98-100%
+ občerstvení na všech letech (zvlášť + za Austrian)
+ cena letenky, i když nepřebookovatelná a nevratná
+ ucházející IFE v 777
- takové „neslané,nemastné“ chování palubního personálu AF
- dlouhá čekání na jídlo u nočních letů AF
- létání ztrácí nějak punc, je až příliš vidět, jak se aerolinky snaží srazit cenu všeho na minimum. V tomto světle opravdu překvapuje jedině catering Austrianu.
Podařilo se mi rezervovat si 14 volných dní v kalendáři, obeznámit sestru s mým plánem, a tak nezbývalo, než se pustit do hledání letenek. Nic jednoduchého to nebylo zejména kvůli nedostatku konkurence (z Evropy na ostrov létá pouze AirFrance a AirAustral) a tím pádem vysokým cenám. Můj limit zněl 25 000,- Kč za zpáteční letenku.
Okolo Silvestra přišla akce Air France na jaro 2012 a ejhle: Réunion z Vídně za 21500,-Kč. Neváhal jsem a na výlet přibral ještě kamarádku. Zakoupen tedy routing VIE-CDG/ORY-RUN-ORY/CDG-VIE.
VIE (Vídeň) – CDG (Paříž-Charles de Gaulle)
OS415 (codeshare AF1657), Austrian (OE-???, Airbus 319)
13:00 – 15:10
Ke krátkému úseku do Paříže jen několik málo poznámek. Let s Austrianem byl příjemným zpestřením a překvapením. Novotou vonící interiér A319 s ultratenkými sedačkami RECARO považuji za velmi povedený. Místa na nohy bylo královsky oproti následujícím long-haulům. Po chvilce ve vzduchu začala posádka roznášet občerstvení a já jen koukal. Velká krabička salátu s kuřecím masem, dresingem a olivovým olejem doplněná o dva krajíce celozrnného chleba. Novému cateringu DO&CO na této lince dávám *****!
ORY (Paříž-Orly) – RUN (Réunion Roland Garros)
AF3580, Air France (F-GSQT, Boeing 777-328ER)
20:55 – 10:40 (10h 45min)
Na CDG nám ochotný pracovník transfer desku vydal lístky na autobus na ORY a rovnou k tomu přihodil palubní vstupenky na let na Réunion s požadovanými místy. Pro odlet na Réunion rezervují téměř celou jednu část letiště Orly-Ouest, jelikož odlétá kolem 470 pax. Tolik pasažérů na triple 7 je zkrátka zvěrstvo a já se to pocítil hned za několik desítek minut po nástupu. Na nočním letu nebylo nic zvláštního, snad jen kýčovité svítání nad Somálskem. Večeře se podávala 2,5 hodiny po odletu s takovým „mouchy, sežerte mě“ přístupem palubního personálu. Na druhou stranu kvalita jídla výborná, k pití Heineken, reunionský punč a skvělé víno.
Dva týdny na Réunionu uběhly jako voda. Dávám sem několik málo fotek, celý výlet byl hodně intenzivní a nebýt tak dobrých průvodců, nepoznali bychom ani desetinu. Snad jen perlička. Při návratu z výšlapu na sopku Piton de la Fournaise (rozhodně doporučuji!) naproti sobě s kamarádkou slyšíme: „K**a, měly by tu postavit ňaky elevator, taky kopec.“ Ostravaci, co nám sdělili, že mají „vyhodne ubytko a je to tu fajne“. Kromě toho jsme Čechy za 14 dni nepotkali a taky ten oddych od komunikačních technologií a vůbec civilizace byl ideální. Vraťme se však zpět k letům.
RUN (Réunion Roland Garros) - ORY (Paříž-Orly)
AF3583, Air France (F-GSQD, Boeing 777-328ER)
21:20 – 06:25 (11h 05min)
Dorazili jsme na reunionské letiště Rolanda Garrose dvě hodiny před odletem a fronta na náš let se vinula až před halu. 4 přepážky na 470 pasažerů (každý 2 zavazadla) byly OPRAVDU málo. Nakonec jsme po 45 minutách čekání opustili i s lístky na ranní bus na CDG veřejné prostory a prakticky okamžitě začal nástup. Zvolil jsem tentokráte strategičtější 12. řadu a rychlost podávání večeře se znatelně urychlila (asi 1,5h). Z toho možná plyne, že tak nasardinkovaná 777 není připravená na obsloužení tolika jídel, a proto to minule v 50. řadě tolik trvalo. Pokud můžu srovnat s minulým letem KLM do Mexika, u AF bylo více jídla (snad i chutnější), ale minimum jiného servisu. Tácek se vším a konec, u KLM ihned po vzletu roznesli oříšky s nápojem a téměř okamžitě pokračovala večeře/oběd s výběrem ze dvou jídel a poté několikrát procházeli letadlem s vodou apod. Takové ty obyčejné věci, které moc nestojí, ale ve výsledku dělají dojmy na zákazníka.
CDG (Paříž-Charles de Gaulle) - VIE (Vídeň)
AF1738, Air France (F-????, Airbus 320)
12:40 – 14:40
Už druhá kapitánka během těchto čtyřech letů! Archaická A320 byla plná do posledního místa a ihned po vzletu opět začal servis. Tentokrát ucházející sendvič a skvělé víno. Ve Vídni jsme se shledali s našimi kufry a dvouhodinové čekání na bus do Brna zabili hraním Scrabblu.
SHRNUTÍ
+/- obsazenost všech letů => 98-100%
+ občerstvení na všech letech (zvlášť + za Austrian)
+ cena letenky, i když nepřebookovatelná a nevratná
+ ucházející IFE v 777
- takové „neslané,nemastné“ chování palubního personálu AF
- dlouhá čekání na jídlo u nočních letů AF
- létání ztrácí nějak punc, je až příliš vidět, jak se aerolinky snaží srazit cenu všeho na minimum. V tomto světle opravdu překvapuje jedině catering Austrianu.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
Super, report, díky!
Takže Reunion doporučuješ? A Madagaskar?
Jinak řyť je nejlepší.
Takže Reunion doporučuješ? A Madagaskar?
Jinak řyť je nejlepší.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 141
- Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
- Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
TR perfektní, stejně jako fotky... a řyť mne fakt dostala
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 269
- Registrován: 06. 02. 2007, 21:02
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
pavelpmi: Réunion rozhodně doporučuju. Je to bezpečná exotika. Služby lehce modifikovaná EU, žádní hadi a přitom hodinu za barákem začíná džungle a panenská příroda. Není nad to si při výšlapu utrhnout mango ze stromu. Kdyžtak v SZ napíšu víc...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 290
- Registrován: 12. 09. 2011, 11:01
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
Taky jsem uvazoval o Reunionu, ale pokazdy me odradily prave ceny a spatny spojeni snad nekdy
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
"Pro odlet na Réunion rezervují téměř celou jednu část letiště Orly-Ouest, jelikož odlétá kolem 470 pax. Tolik pasažérů na triple 7 je zkrátka zvěrstvo..."
Pokud se na tom nic nezměnilo, tak jsem zaznamenal, že jediné dvě objednané A380 s maximálním osazení sedadel a vše jen full-economy mají být právě dva stroje určené pro dopravu na tento ostrov. To bude teprve maso
Trip report "Já a dalších 879 pasažárů na lince na Réunion" by byl takový zajímavý opak čočíkova reportu, který létá tímto strojem občas jen sám.
Pokud se na tom nic nezměnilo, tak jsem zaznamenal, že jediné dvě objednané A380 s maximálním osazení sedadel a vše jen full-economy mají být právě dva stroje určené pro dopravu na tento ostrov. To bude teprve maso
Trip report "Já a dalších 879 pasažárů na lince na Réunion" by byl takový zajímavý opak čočíkova reportu, který létá tímto strojem občas jen sám.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 386
- Registrován: 12. 09. 2005, 20:46
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
creyman píše:Trip report "Já a dalších 879 pasažárů na lince na Réunion" by byl takový zajímavý opak čočíkova reportu, který létá tímto strojem občas jen sám.
Tohle mně připomělo na co si vždy vzpomenu
1) podaří se ještě někomu zopakovat tento Cocikuv let (jestli se to vůbec někomu na světě podařilo také).
2) Jak dlouho mu to tady ještě budeme předkládat.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
creyman píše:"Pro odlet na Réunion rezervují téměř celou jednu část letiště Orly-Ouest, jelikož odlétá kolem 470 pax. Tolik pasažérů na triple 7 je zkrátka zvěrstvo..."
Pokud se na tom nic nezměnilo, tak jsem zaznamenal, že jediné dvě objednané A380 s maximálním osazení sedadel a vše jen full-economy mají být právě dva stroje určené pro dopravu na tento ostrov. To bude teprve maso
Ale nee, krome Air Austral to maji objednany taky nejaci Japonci.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
wampa píše:creyman píše:Trip report "Já a dalších 879 pasažárů na lince na Réunion" by byl takový zajímavý opak čočíkova reportu, který létá tímto strojem občas jen sám.
1) podaří se ještě někomu zopakovat tento Cocikuv let (jestli se to vůbec někomu na světě podařilo také).
Myslim, ze princ bin Talal bude dalsi adept.
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
Z Paříže (CDG) lítal na Reunion ještě Corsair Air, to už nefunguje?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
outlier píše:Z Paříže (CDG) lítal na Reunion ještě Corsair Air, to už nefunguje?
Funguje. Každý den letí 747 Corsairu v konfiguraci C24 Y558
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
prodejce píše:Funguje. Každý den letí 747 Corsairu v konfiguraci C24 Y558
to nebude take hrozne
wiki píše:To be reconfigured 36/496
to by mali naozaj zakazat zakonom...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
whiskey píše:prodejce píše:Funguje. Každý den letí 747 Corsairu v konfiguraci C24 Y558
to nebude take hroznewiki píše:To be reconfigured 36/496
to by mali naozaj zakazat zakonom...
No je to let na uzemi EU, tak proc ne?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
whiskey píše:prodejce píše:Funguje. Každý den letí 747 Corsairu v konfiguraci C24 Y558
to nebude take hroznewiki píše:To be reconfigured 36/496
to by mali naozaj zakazat zakonom...
mel jsem moznost absolvovat let v 747 Aif France z MRU, letadlo plne na 100% a jeste par zamestnancu na jumpseatech, bylo to husty, dneska si jiz nepamatuji konfiguraci, ale bylo to hodne pres 500 pax, jinak ten Corsair je vubec specialista , jeho A330 - 200 je (◦323 sièges dont 18 en classe Grand Large) to jest Y305 C18 na A330-200, sedet v tom 10 hodin....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: 20 000 vnitrostátních km s Air France
manilair píše:
mel jsem moznost absolvovat let v 747 Aif France z MRU, letadlo plne na 100% a jeste par zamestnancu na jumpseatech, bylo to husty, dneska si jiz nepamatuji konfiguraci, ale bylo to hodne pres 500 pax, jinak ten Corsair je vubec specialista , jeho A330 - 200 je (◦323 sièges dont 18 en classe Grand Large) to jest Y305 C18 na A330-200, sedet v tom 10 hodin....
Pokud myslis, ze to bylo maximum, zkus tutez trasu ted v 773. Uvidis, ze peklo ma dalsi level.