S Austrianem do Kyjeva a Wizz Airem na Krym
Napsal: 18. 04. 2012, 12:31
Zdravím, předem bych chtěl upozornit, že nejsem slohově nadaný, takže tripreport obohatím spíše o fotky než o povídání.
Začátek plánování této cesty, přišel s uveřejněním nabídky na vouchery na internetový portál edreams. Letenky s použitím voucheru vyšly na 2000Kč/osoba, trasování bylo PRG-VIE-KBP-VIE-PRG. Jelikož jsem byl s přítelkyní domluvenej, že si k tomu ještě přidáme Krym, tak jsem začal hledat jak se dostat na Krym, nejlépe levně a letecky samozřejmě. Po shlédnutí cen všech leteckých společností co nalítávají SIP, bylo rozhodnuto, že jediný kdo připadá do úvahu bude Wizz Air Ukraine. Netrvalo dlouho a Wizz Air naservíroval akci 20% sleva pro všechny, takže jsem neváhal a šel nakupovat. Jenže nakonec jsem koupil jenom letenky IEV-SIP a zpáteční cestu jsem musel nechat otevřenou, protože u zpátečních letů nevyhovoval termín ani cena. Nakonec se to vyřešilo tak, že mě přítelkyně ujistila že vlakem to není tak hrozný, a tak byl dokoupen lístek na vlak Simferopol-Kyjev do kupé pro 4.
Mapka trasy
Nastal den D a přesun na pražské letiště.
PRG-VIE (Vzdálenost 303 km)
LF: cca. 90%
Hodnocení letu a letušek: 70%
Příjezd na letiště proběhl hladce pražskou integrovanou dopravou, až na pár „vonících houmlesáků“. Jelikož jsem zjistil, že Austrian na pražském letišti má jen drop-off přepážky (pro bussines cestující nevím jestli to platí také), tak jsem rovnou zamířil k online kiosku, kde jsem se odbavoval jako kioskový panic. Nakonec se nebylo čeho obávat, přiložil jsem mojí věrnostní kartu Miles & More, která se prozatím hodí leda tak na škrábání ranní námrazy na skle u auta a vyjel mi seznam letů, které jsem měl ten den absolvovat. Takže ještě rychle naklepat číslo kartičky a už jenom tisknout boardenky na segmenty PRG-VIE a VIE-KBP. Pak ještě odbavit kufr, projít přes security, projít kolem nehorázně předražených hospod, kde se nestydí dát na lístek např. presso za cca.120Kč, a pak už jenom čekat až přistaví vymrzlej autobus.
VIE-KBP (Vzdálenost 1453 km)
LF: cca. 70%
Hodnocení letu a letušek: 75%
Tak a je to tady, pro někoho hrůzostrašně vypadající přestup během 35minut, pokud letadlo poletí na čas. Naštěstí při boardingu a letu nenastaly žádné komplikace, takže jsme na vídeňské letiště dosedli asi ještě o necelých 10minut dřív než bylo naplánováno. Z letadla nebylo kam spěchat, stejnak pojede jenom jeden autobus a to až ve chvíli, kdy nastoupí poslední cestující. Značení na letišti kam jít bylo bez chyby, takže nakonec se stihl záchod i nějakých 15minut na free internetu, který letiště VIE nabízí.
Na segment VIE-KBP jsem se těšil čím dál tím víc, protože ráno jsem nestihl svačinu a žaludek už se ozýval, takže jsem doufal alespoň v nějaký menší jídlo, který nakonec i bylo. Při letu se nic mimořádného nestalo, takže za necelé 2hodiny už jsme dosedali na Kyjevské letiště Borispol.
Následuje pár fotek z Kyjeva:
Na obědě, po tomhle výletě dlouho nechci vidět kopr a kysanou smetanu
Návštěva leteckého muzea, obrázky radši bez popisků, protože bych ty letadla určitě popletl.
4 dny uplynuli rychlostí blesku a už se blížil čtvrteční ranní odlet IEV-SIP. Na nový letiště a leteckou společnost do sbírky jsem se těšil tak, že mi bylo úplně jedno že budu muset vstávat někdy kolem půl 4ráno, kdy se teprve má chodit domů.
IEV-SIP
LF: cca. 90%
Hodnocení letu a letušek: 99%
Při prvním pohledu na letištní budovu jsem trošku zaváhal, jestli to je vůbec letiště, ale bylo. Prostě taková malá nehezká budova, ve který se nacházelo pár přepážek, směnárna, nějakej malej bufáč a budky, kde se prodávali letenky na neznámé spoje. Po odbavení jsem zamířil ven a pak do další budovy, ve které se nacházelo security stanoviště, kam si každý musel dotáhnou své odbavené zavazadlo a zde ho strčit do scaneru a pak teprve se o něj nemusel starat. Další místnost za security už byl jen takový budkogate s malým barem a pár sedačkama.
Nastal čas přesunu k letadlu, i když letadlo bylo kousek od budkogatu, tak se jelo autobusy. Po nástupu a pozdravu „good morning“, ruštinu a ukrajinštinu neovládám, se mě ještě jednou letuška zeptala jestli umím anglicky a nabídnula mi místo v první řadě, kde se nacházely extra sedačky rezervované pro dlouhány. Pro ty co rádi obdivují letušky, ideální místo, protože během startu a přistání sedíte přímo proti nim. Celej let jsem tak nějak proklimbal, venku hnusně, přistání do ještě hnusnější mlhy, bum, šleh, povrch dráhy nic moc. Cesta z letadla před letištní budovu zabrala maximálně 2minuty a to jsem se ještě seknul u pásu na kufry, který vypadal dost vtipně.
A už v Simferopolu
Začátek plánování této cesty, přišel s uveřejněním nabídky na vouchery na internetový portál edreams. Letenky s použitím voucheru vyšly na 2000Kč/osoba, trasování bylo PRG-VIE-KBP-VIE-PRG. Jelikož jsem byl s přítelkyní domluvenej, že si k tomu ještě přidáme Krym, tak jsem začal hledat jak se dostat na Krym, nejlépe levně a letecky samozřejmě. Po shlédnutí cen všech leteckých společností co nalítávají SIP, bylo rozhodnuto, že jediný kdo připadá do úvahu bude Wizz Air Ukraine. Netrvalo dlouho a Wizz Air naservíroval akci 20% sleva pro všechny, takže jsem neváhal a šel nakupovat. Jenže nakonec jsem koupil jenom letenky IEV-SIP a zpáteční cestu jsem musel nechat otevřenou, protože u zpátečních letů nevyhovoval termín ani cena. Nakonec se to vyřešilo tak, že mě přítelkyně ujistila že vlakem to není tak hrozný, a tak byl dokoupen lístek na vlak Simferopol-Kyjev do kupé pro 4.
Mapka trasy
Nastal den D a přesun na pražské letiště.
PRG-VIE (Vzdálenost 303 km)
LF: cca. 90%
Hodnocení letu a letušek: 70%
Příjezd na letiště proběhl hladce pražskou integrovanou dopravou, až na pár „vonících houmlesáků“. Jelikož jsem zjistil, že Austrian na pražském letišti má jen drop-off přepážky (pro bussines cestující nevím jestli to platí také), tak jsem rovnou zamířil k online kiosku, kde jsem se odbavoval jako kioskový panic. Nakonec se nebylo čeho obávat, přiložil jsem mojí věrnostní kartu Miles & More, která se prozatím hodí leda tak na škrábání ranní námrazy na skle u auta a vyjel mi seznam letů, které jsem měl ten den absolvovat. Takže ještě rychle naklepat číslo kartičky a už jenom tisknout boardenky na segmenty PRG-VIE a VIE-KBP. Pak ještě odbavit kufr, projít přes security, projít kolem nehorázně předražených hospod, kde se nestydí dát na lístek např. presso za cca.120Kč, a pak už jenom čekat až přistaví vymrzlej autobus.
VIE-KBP (Vzdálenost 1453 km)
LF: cca. 70%
Hodnocení letu a letušek: 75%
Tak a je to tady, pro někoho hrůzostrašně vypadající přestup během 35minut, pokud letadlo poletí na čas. Naštěstí při boardingu a letu nenastaly žádné komplikace, takže jsme na vídeňské letiště dosedli asi ještě o necelých 10minut dřív než bylo naplánováno. Z letadla nebylo kam spěchat, stejnak pojede jenom jeden autobus a to až ve chvíli, kdy nastoupí poslední cestující. Značení na letišti kam jít bylo bez chyby, takže nakonec se stihl záchod i nějakých 15minut na free internetu, který letiště VIE nabízí.
Na segment VIE-KBP jsem se těšil čím dál tím víc, protože ráno jsem nestihl svačinu a žaludek už se ozýval, takže jsem doufal alespoň v nějaký menší jídlo, který nakonec i bylo. Při letu se nic mimořádného nestalo, takže za necelé 2hodiny už jsme dosedali na Kyjevské letiště Borispol.
Následuje pár fotek z Kyjeva:
Na obědě, po tomhle výletě dlouho nechci vidět kopr a kysanou smetanu
Návštěva leteckého muzea, obrázky radši bez popisků, protože bych ty letadla určitě popletl.
4 dny uplynuli rychlostí blesku a už se blížil čtvrteční ranní odlet IEV-SIP. Na nový letiště a leteckou společnost do sbírky jsem se těšil tak, že mi bylo úplně jedno že budu muset vstávat někdy kolem půl 4ráno, kdy se teprve má chodit domů.
IEV-SIP
LF: cca. 90%
Hodnocení letu a letušek: 99%
Při prvním pohledu na letištní budovu jsem trošku zaváhal, jestli to je vůbec letiště, ale bylo. Prostě taková malá nehezká budova, ve který se nacházelo pár přepážek, směnárna, nějakej malej bufáč a budky, kde se prodávali letenky na neznámé spoje. Po odbavení jsem zamířil ven a pak do další budovy, ve které se nacházelo security stanoviště, kam si každý musel dotáhnou své odbavené zavazadlo a zde ho strčit do scaneru a pak teprve se o něj nemusel starat. Další místnost za security už byl jen takový budkogate s malým barem a pár sedačkama.
Nastal čas přesunu k letadlu, i když letadlo bylo kousek od budkogatu, tak se jelo autobusy. Po nástupu a pozdravu „good morning“, ruštinu a ukrajinštinu neovládám, se mě ještě jednou letuška zeptala jestli umím anglicky a nabídnula mi místo v první řadě, kde se nacházely extra sedačky rezervované pro dlouhány. Pro ty co rádi obdivují letušky, ideální místo, protože během startu a přistání sedíte přímo proti nim. Celej let jsem tak nějak proklimbal, venku hnusně, přistání do ještě hnusnější mlhy, bum, šleh, povrch dráhy nic moc. Cesta z letadla před letištní budovu zabrala maximálně 2minuty a to jsem se ještě seknul u pásu na kufry, který vypadal dost vtipně.
A už v Simferopolu