VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod xmenadis » 17. 06. 2012, 18:39

Zdravím všechny. Jelikož jsem zde nový, omluvte prosím, pokud následující trip report nebude na zrovna nejlepší úrovni. Také mé znalosti, co se letecké techniky týče, nejsou nijak světoborné. Letadla jsem vždycky obdivoval, protože to jsou nádherné a dokonalé stroje, ale nikdy předtím jsem neměl příležitost se v nějakém proletět. Minulé léto jsem akorát zažil vyhlídkový let Cessnou, ze kterého mi však bylo neuvěřitelně špatně a moc dobré vzpomínky jsem na něj neměl. Že by mi však bylo špatně ve velkém letadle, z toho jsem moc strach neměl, jelikož je to přeci jen úplně o něčem jiném, byť je fakt, že asi i v něm může být lidem hodně špatně. Byl to rovnou pro mě takový křest ohněm, jelikož jsem letěl poprvé a ještě tak daleko.

Celý trip trval jedenáct dní (beru i s okrajovými dny, kdy jsme odlítali z Evropy a také přilétali) a sestával ze čtyř dní na Taiwanu v Taipeii a necelých pěti dní v Gayana Eco Resortu na ostrově Gaya, který náleží Borneu, konkrétně Malajzii a je naproti města Kota Kinabalu.
Jelikož jsem byl pozván a vše bylo již zařízeno, tak jsem si jen předem zjistil, že na Taiwan letíme s EVA Air. Nemám zase nějak extra přehled, ale co jsem se díval na možnosti letu na Taiwan, EVA Air, se kterou jsme letěli, vycházela asi nejlépe.

VIE-TPE
Odlet: 3.6. 19:35
Letadlo: Airbus A330-200
Aerolinky: EVA Air
Mezipřistání: Bangkok

Odlet byl z Vídně 3.6. v 19:35 a na letišti jsme měli být již dvě hodiny před odletem. Cesta z ČR autem byla v pohodě a ještě jsme tam byli o hodinu dříve. Po nalezení check-in přepážky EVA Air, kde stála velká tlupa asiatů, jsme si počkali v řadě maximálně tak dvacet minut, až jsme se dostali k evropskému mladíkovi, který nás odbavil. Byli jsme celkově čtyři a když jsme mu to sdělili a poprosili ho, jestli by nám mohl dát místa v letadle někde blízko u sebe, řekl, že se mu podařilo zajistit jen dva vedle sebe a další dva jednotlivě ve dvou řadách za námi (k tomuto se ještě později dostanu, jelikož má tahle zmínka svůj důvod).

Obrázek

Asi hodinu jsme strávili v bezcelní zóně a poté šli k příslušnému gatu, který se již otevřel a zanedlouho měl začít boarding. Bezpečnostní kontrola proběhla bez sebemenšího problému a zahlédli jsme první asijskou slečnu, příslušníci EVA Air, která nás nasměrovala do čekárny. Jelikož jsem nevěděl, co od jídla a pití v letadle očekávat, koupil jsem si v čekárně v automatu ještě Colu a dvě snickersky, kdyby náhodou. V této chvíli oznámila zaměstnankyně (zřejmě letuška, ale tím si nejsem jist, jelikož jsem si nezapamatoval její obličej) aerolinek, že začíná boarding a postupně volala lidi podle zón, kde v letadle sedí. My jsme byli zóna čtyři, tedy jsme šli až jako poslední. Po vkročení do letadla nás velmi mile přivítaly nádherné asijské (zřejmě taiwanské) letušky (k letuškám se ještě dostanu) a podle boarding passu nás směrovaly do příslušných uliček, jelikož řazení sedadel v tomto Airbusu A330-200 je 2, 4, 2.

Nyní se dostávám k sedadlům, které nám přidělil mladík na vídeňském letišti. Měli jsme jedno dvojici sedadel uprostřed řady a poté po jednom sedadle v následujících dvou řadách. Na krajích prostřední řady však už nikdo nebyl, tedy nám mohl zřejmě s klidem přidělit všechna čtyři sedadla uprostřed. Ale zase na druhou stranu nevím, jak to chodí, a nechci tvrdit, že to šlo.

Chvíli po usazení jsem začal zkoumat interiér letadla, jelikož jsem v žádném takovém ještě nebyl. Mezi „příslušenstvím“ na cestu byly kromě polštářku, deky a sluchátek také jednoduché lehké látkové bačkorky, kterých jsem okamžitě využil. Jen škoda, že nebyly příliš stavěny na větší evropskou nohu, jelikož nám chlapům Evropanům z nich čouhaly paty. Odlet byl stanoven na 19:35, ale od gatu jsme odjížděli již v 19:20, což mě trochu překvapilo. Od země jsme se odlepili nejpozději v 19:30. Na start jsem byl velmi zvědavý, jaké to vlastně je. První pocit záběru motorů naplno ve mně vzbudil nadšení, jelikož to bylo přesně to, co jsem od toho očekával. Zatlačení do sedačky, akcelerace, relativně dlouhý rozjezd a nakonec odlepení se. Jeden horší pocit jsem však zažil a to při tom, když letadlo stoupalo a začalo se točit na jiný směr.

Obrázek

Po krátkém oznámení letušek o tom, jak dlouho poletíme, jsem začal zkoumat, co vše multimediální systém v letadle nabízí. Kromě nepřeberné nabídky filmů a hudby jsem objevil položku Sky Compass. Pod ní se skrývalo samozřejmě menu, ve kterém může člověk sledovat čas v místě odletu, čas předpokládaného příletu do destinace, aktuální čas v destinaci, aktuální výšku, rychlost, teplotu venku a mnoho dalšího. Byla tam také mapka, která zobrazovala dráhu letu, jíž jsem tam měl snad po celou dobu a netrpělivě jsem sledoval, jak daleko to ještě je a nad jakým státem se právě nacházíme.

Možná hodinu po odletu (hrubý odhad) začaly sympatické taiwanské letušky roznášet večeři, což mě velmi zajímalo, oč se vlastně bude jednat. Vždy jsme měli na výběr ze dvou možností, ale bohužel si již nedokážu vzpomenout na všechna jídla, která jsme dostali. Jako první jsem si vybral kuře s rýží, ve které se nacházelo pár krevetek. Další částí večeře byl zeleninový salát s ředkví, okurkou, ledovým salátem a něčím, co netuším, co je, poté několik kousků různého ovoce, chutný karamelový puding s mandlemi a horká houstička s máslem.

Obrázek

Musím teda uznat, že od stravy v letadle jsem čekal mnohem méně. Celý tento chod byl výborný a pochutnal jsem si na něm. Na pití byl velmi široký výběr od neperlivé vody, přes džusy, coly, sprity, po pivo či víno. Chvíli potom chodily ještě letušky s horkým zeleným čajem či horkou kávou. Zvolil jsem pomerančový džus (bylo na výběr mezi pomerančovým a jablkovým), který nebyl vůbec špatný a rozhodně se nejednalo o žádný patok za pár korun, co se prodává u nás.

Jelikož jsme měli přiletět na Taoyuan International Airport (TPE) v pět hodin odpoledne jejich času a po ubytování v Taipeii jít ještě na jednu uvítací párty, rozhodli jsme se v letadle nespat, abychom se ještě potom večer utahali a bez problému usnuli. Říkal jsem si, co budeme celou cestu dělat, ale nakonec jsme se zabavili sledováním filmů, někteří na notebooku, někteří v multimediálním systému letadla. Asi nejčastěji sledovaným filmem mezi cestujícími byl John Carter: Mezi dvěma světy nebo Nepřítel pod ochranou, což jsou poměrně nové filmy.

Po večeři ještě většina cestující dřímala, ale nakonec skoro všichni zalehli a spali. Jen hrstka odvážlivců byla vzhůru. Letušky ještě chvíli po večeři zahlásily, aby lidi zatáhli okna. Zhruba hodinu a půl před mezipřistáním v Bangkoku se podávala snídaně, na kterou si však nedokážu ani za nic vzpomenout, tudíž se omlouvám. Každopádně vím, že mi chutnala. Přistání bylo naprosto klidné a pro mne tedy příjemné. Po výstupu z klimatizovaného letadla mě v tunelu spojujícím letadlo s prostory terminálu ošlehlo thajské horko, které však ustálo po vstupu do gatu, kde nám další příslušnice EVA Air předaly karty, které znamenaly, že pokračujeme v cestě dále na Taiwan. Zastávka trvala asi hodinu a půl, kdy jsme si prošli bezcelní zónu a na chvíli se uvelebili v křeslech. Deset minut před boarding timem jsme se vydali k našemu gatu E10, ke kterému to však byl opravdu velký kus přes celé křídlo E.

Obrázek

Nastoupili jsme do kompletně uklizeného letadla, tentokrát však už bačkorky připravené nebyly, zřejmě z důvodu kratší vzdálenosti. V Bangkoku se tak odhadem polovina cestujících vyměnila, takže jsme nakonec byli skoro jediní Evropani v celém letadle. Chvíli po odletu z Bangkoku se začal servírovat oběd, který se nesl už v thajském stylu.

Obrázek

Já si vybral opět kuře s rýží (foto pochází od kolegy, co se mnou cestoval), které bylo opět výborné a součástí bylo opět ovoce, tentokrát však již exotické, sladký dezert a houstička s máslem. Po rozdání jídla opět začaly chodit letušky s nabídkou nápojů.

Zbývajících nějakých asi 1800 km letu jsme se opět dívali na filmy a já částečně netrpělivým sledováním Sky Compassu, jak daleko ještě jsme. Nic zajímavého se již v průběhu letu neudálo. Přistání na Taoyuan International Airport bylo opět měkké, akorát následné brzdění letadla bylo trochu prudší.

Tentokrát byl tunel spojující letadlo s gatem klimatizovaný, tudíž jsem zdejší ovzduší ještě neokusil. Rozloučili jsme se s pěknými letuškami, které se mimochodem v Bangkoku z části obměnily, a vydali se směr imigrační přepážky. U těch jsme předložili imigrační lístky, které nám letušky rozdaly před přistáním, dostali razítko do pasu a šli pro zavazadla. Chvíli jsme si na ně počkali, ale nakonec jsme je měly všechny v pořádku. Tedy až na drobnou výjimku, kdy se jednomu z nás v báglu rozbila flaška becherovky, čehož byla věčná škoda.

U výstupu z letiště nás již čekal Taiwanec s cedulkou, který nás měl dopravit do hotelu. Celý prostor letiště je klimatizovaný, takže nás po vykročení ven čekala facka v podobě místního horka a extrémní vlhkosti. Na to jsme si však časem zvykli.


Další části trip reportu budou následovat, jakmile je sepíšu. Pokud by někdo měl zájem o další foto, klidně nějaké konkrétní, řekněte si a pokud to bude v mých silách (vyfotil jsem to), dodám ho.
Naposledy upravil(a) xmenadis dne 27. 04. 2013, 00:41, celkem upraveno 1 x.


Lukáš87
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 102
Registrován: 21. 08. 2011, 10:19
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod Lukáš87 » 17. 06. 2012, 19:16

Super vstup na super forum :wink:

pavelkja
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 05. 11. 2010, 10:14
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod pavelkja » 17. 06. 2012, 22:00

Trochu lituju, že můj první příspěvek nebyl taky rovnou TR :-) Každopádně se mi to líbí, EVA Air není zde na fóru moc často, takže si rád přečtu, jak lítají. Tradičně napíšu, že čím víc fotek, tím líp... i neleteckých :-)
Jo a ta Becherovka je asi nějaká zakletá... vím o více lidech kterým cestou letadlem praskla právě jenom flaška Bechera :-D

Marr3wk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 123
Registrován: 11. 05. 2012, 09:24
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod Marr3wk » 17. 06. 2012, 22:11

Pěkný trip report!

Snídaňová amnézie je nějaká nová letecká nemoc. Nejdřív čočík a teď i xmenadis. :D

Jinak budu rád za všechny fotky jídla, ať už v letadle nebo na zemi. ;)
Naposledy upravil(a) Marr3wk dne 17. 06. 2012, 23:17, celkem upraveno 1 x.

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod xmenadis » 17. 06. 2012, 22:45

Díky všem, nečekal jsem, že se mi to povedlo až tak dobře sepsat :) další dva dny jsem mimo, ale minimálně text sem budu schopen dodat. Potom tu kdyžtak naházím fotky třeba i ty neletecké. Bohužel více fotek jídla z letadla nemám :( Teď se tluču do hlavy, že jsem to nefotil, ale už to nenapravím no.

s EVA Air se mi letělo moc příjemně a klidně bych si cestu zopakoval, i kdybych měl letět tam a hned zpátky :D Jinak mi připadá, že z 95 % jsem v letadle jedl jen kuře, protože mi chutnalo dokonce více než doma :D

Zde je další část trip reportu z TPE do BKI, omlouvám se akorát, že je bez fotek, ty dodám později jako celek a rozdělím podle letů:

TPE-BKI
Odlet: 8.6. 8:00
Letadlo: Boeing 737-400
Aerolinky: Malaysia Airlines

Osmého jsme měli naplánovaný přesun z Taiwanu na Borneo, konkrétně na jeho malajskou část. Odlet jsme měli již v osm ráno, tudíž jsme před šestou odjížděli z hotelu, kde jsme měli objednaný odvoz. Cesta po dálnici trvala z Xindian District na Taoyuan International Airport zhruba tak třičtvrtě hodiny a do odletu po příjezdu na letiště zbývala víc jak hodina a půl.

U check-in přepážky Malaysia Airlines pro tento let nikdo nebyl, aktivně jsme tam tedy hned naklusali a odbavili se. Po nějaké době strávené v bezcelní zóně začal boarding na již připravený Boeing 737-400. Trochu jsem se tohoto letadla bál, jelikož když se řekne Boeing 737, vždycky si vybavím low-cost aerolinky a jejich lety k moři, kde lidi často nadávají (aspoň z mého okolí), jak je ta cesta letadlem strašná. Nás čekalo nějakých 2500 kilometrů a tři a půl hodiny v tomto stroji, tak jsem měl trochu obavy. Naštěstí se nejhorší prognózy nepotvrdily a dokonce jsme dostali sedadla u nouzových východů, kde bylo místa na nohy poměrně dost, konkrétně já neměl před sebou nic další dvě řady sedadel, jelikož jsem seděl u okna, což byla pro mé dlouhé nohy potěšující zpráva.

Od země jsme se odlepili s drobným zpožděním, ale nic závratného. Letušky byly…malajské. Tedy měli jsme na palubě i jednoho letuška, který, jak se zdálo, byl čtyřprocentní. Všichni však byli příjemní. Necelou hodinu po vzlétnutí se začalo rozdávat jídlo. Já naneštěstí chvíli předtím usnul, jelikož jsem celou noc nespal, a letuška se mě údajně snažila probudit asi čtvrt hodiny a pomalu už to vzdávala. Nakonec jsem se však probral záhadným způsobem sám od sebe a letuška ihned ke mně celá šťastná přiběhla a začala mi nabízet jídlo. Bylo na výběr mezi chicken a seafood. Jelikož jsem nevěděl, co od seafoodu čekat a nemám rád potvory jako chobotnice, apod., raději jsem zvolil opět kuře. Kuře bylo s rýží a musím uznat, že bylo hodně dobré. Jelikož jsem akorát v pět ráno měl banán a jablko, nějaké pořádné jídlo mi bodlo. Další části pokrmu si bohužel nepamatuji, ale na to, že se jednalo jen o tří a půl hodinový let, bylo jídlo vydatné.

Let byl klidný, pod námi poletovaly sem tam nějaké mráčky, jinak bylo úplně jasno a šly nádherně vidět ostrůvky v moři. Po třech hodinách letušák zahlásil, abychom se připravili na klesání a připoutali se, jelikož zanedlouho bude následovat přistání na letišti Kota Kinabalu International Airport (BKI). To bylo poklidné za doprovodu poněkud zvláštní malajské hudby vycházející z reproduktorů.

Letiště v Kota Kinabalu není nějak extra velké a vyznat se tam není vůbec žádný problém. Na imigrační přepážce stačilo ukázat pas, nechat si nasnímat otisky obou ukazováčků a mohli jsme vstoupit na území Malajsie. Tentokrát to byla menší facka, jelikož bylo na Borneu méně vlhko.


xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod xmenadis » 18. 06. 2012, 10:11

BKI-TPE
Odlet: 12.6. 17:45
Letadlo: Boeing 737-400
Aerolinky: Malaysia Airlines

Cesta zpět na Taiwan byla zajímavější. Již před odletem bylo jasné, že minimálně chvíli po startu budeme v letadle trochu neklidní, jelikož foukal poměrně silný vítr a pršelo. To nás však provázelo celou cestu. Celé tři a půl hodiny letadlem zmítaly turbulence a některým lidem se udělalo trochu špatně (mně naštěstí ne). Na jídlo bylo tentokrát pouze kuře, což mi však vůbec nevadilo, jelikož posledně bylo výborné. Skvělý chuťový zážitek jsem měl i teď. Za jídla jsme mohli z okna sledovat poměrně divokou bouři pod námi. Turbulence nakonec ustály až někde nad Taiwanem. Přistání bylo opět klidné a opět za doprovodu nevšední malajské hudby.

Junglista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 68
Registrován: 30. 08. 2011, 19:51
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod Junglista » 18. 06. 2012, 14:06

Na prvotinu je to perfektní :wink: Ale kurňa chlape, zapomněl si na jednu věc... místní másloultras Tě za neinformování o roztíratelnosti natáhnou na skřipec :lol:

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 535
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod firefly » 18. 06. 2012, 18:15

Junglista píše:Na prvotinu je to perfektní :wink: Ale kurňa chlape, zapomněl si na jednu věc... místní másloultras Tě za neinformování o roztíratelnosti natáhnou na skřipec :lol:



Přesně tohle mě okamžitě taky napadlo! :D Kdepak, stupeň roztíratelnosti másla zde musí být VŽDY uveden!!! :mrgreen: :mrgreen:
Jinak skvělé čtení a prosím, nějaké další fotky by nebyly?

charlie2025
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 168
Registrován: 08. 05. 2010, 21:04
Oblíbené typy letadel: A330, B777
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod charlie2025 » 18. 06. 2012, 19:57

Pekny TR, EVA je fajn, doufam ze se brzo skutecne pripoji ke StarAlliance. Byli jste i nekde mimo Taipei? Nekde v prirode?

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod xmenadis » 18. 06. 2012, 20:28

Jestli se dá taipeiské zoo brát jako příroda, tak ano :D jinak nebyli, jelikož v Taipeii byla spíš pracovní část výletu. Akorát v Malajsii jsme byli na řece Klias se mrknout na opice a světlušky.

Foto určitě dodám, ale později, jelikož nejsem doma a nemám fotky u sebe.

Ať si másloultras natírají máslo jak chtějí, já to vynechal a dal si houstičky akorát s pitím bez másla :D

klojM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod klojM » 18. 06. 2012, 21:21

Skvělý TR :clap: a zvlášť přínosný, když je od někoho, kdo letěl poprvé :thumbup: Také bych prosil o další foto. A vážení, nenuťte ho prosím do recenzí másla, nebo nám tu už nic nenapíše a to by bylo škoda :(

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 535
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod firefly » 18. 06. 2012, 21:50

klojM píše:Skvělý TR :clap: a zvlášť přínosný, když je od někoho, kdo letěl poprvé :thumbup: Také bych prosil o další foto. A vážení, nenuťte ho prosím do recenzí másla, nebo nám tu už nic nenapíše a to by bylo škoda :(

Jaképak nenuťte ho, já byla po prvním TR také upozorněna a od té doby to poctivě píšu! :D :D :D :D

pavelkja
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 05. 11. 2010, 10:14
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod pavelkja » 18. 06. 2012, 22:05

firefly píše:
klojM píše:Skvělý TR :clap: a zvlášť přínosný, když je od někoho, kdo letěl poprvé :thumbup: Také bych prosil o další foto. A vážení, nenuťte ho prosím do recenzí másla, nebo nám tu už nic nenapíše a to by bylo škoda :(

Jaképak nenuťte ho, já byla po prvním TR také upozorněna a od té doby to poctivě píšu! :D :D :D :D

A nebo létat lowcostem, tam máslo není :-)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5354
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod flyingblue » 19. 06. 2012, 01:09

pavelkja píše:
firefly píše:
klojM píše:Skvělý TR :clap: a zvlášť přínosný, když je od někoho, kdo letěl poprvé :thumbup: Také bych prosil o další foto. A vážení, nenuťte ho prosím do recenzí másla, nebo nám tu už nic nenapíše a to by bylo škoda :(

Jaképak nenuťte ho, já byla po prvním TR také upozorněna a od té doby to poctivě píšu! :D :D :D :D

A nebo létat lowcostem, tam máslo není :-)


Lec i na to je treba upozornit!

xmenadis
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 160
Registrován: 16. 06. 2012, 13:24
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: VIE-TPE-BKI-TPE-VIE - takový menší výlet na pozvání

Příspěvekod xmenadis » 19. 06. 2012, 19:26

Ještě poslední část trip reportu a zítra sem naházím plno fotek :)

TPE-VIE
Odlet: 12.6. 22:45
Letadlo: Airbus A330-200
Aerolinky: EVA Air

Na přestup v TPE jsme měli zhruba hodinu a půl, kdy jsme se museli přesunout na druhý terminál, kterému dominuje EVA Air. To znamenalo projít imigračním, počkat na zavazadla a pomocí Sky Trainu se přemístit do druhé budovy. Cesta na Sky Train je v terminálu č. 1 opravdu zlověstná a zdlouhavá. Než jsme se z odbavovací haly dostali na jeho stanici, ušli jsme snad kilometr a někdy se dokonce zdálo, jako bychom už šli do části letiště, která by vůbec veřejnosti neměla být přístupná.

Nakonec jsme se však na terminál č. 2 dopravili, vyfotili si „stánek“ Hello Kitty, který tam má EVA Air a vydali se k přepážce na check-in a odbavení. Příjemná taiwanská slečna nám oznámila, že máme tři sedadla vedle sebe a čtvrtý bude sedět v řadě před námi.

Bezpečnostní kontrola u mne poprvé proběhla s menším zádrhelem v podobě hrníčku, který jsem si koupil v bezcelní zóně na letišti Kota Kinabalu. Netuším, jak vypadal na rentgenu, každopádně příslušníci kontroly velice zajímalo, co v batohu přepravuji. Tak jsem jí to tedy ukázal, a když zjistila, že to je pouhý keramický hrníček, prohlásila, že je vše okay a mohl jsem pokračovat.

Na bezcelní zónu už jsme čas neměli a šli jsme tedy rovnou k příslušnému gatu. Pár minut před plánovaným boardingem jedna z pracovnic zahlásila, že boarding se o deset minut opozdí. To jsme využili ještě k návštěvě toalet a přes naše obavy z nedostatku času se to vše stihlo i s několikaminutovou rezervou. Do letadla jsme místo v 22:30 nastupovali 22:40, přičemž plánovaný odlet byl 22:45. Po usazení se jsme zjistili, že žádné vhodnější místo pro náš počet lidí v letadle opravdu není a opět jsme tedy byli v prostřední řadě, tedy bez výhledu přes okýnko.

Od země jsme se odlepili přesně v 23:00. Po vystoupání do výšky zhruba 11200 metrů vyrazily překrásné taiwanské letušky na roznášku jídla. Udělal jsem blbost, že jsem si jej nefotil, jelikož si teď již nepamatuji všechny tři jídla. Dvě z nich vím určitě, že byly kuře. Jednou, při cestě z TPE do BKK, bylo s rýží, podruhé, již na cestě z BKK do VIE, s nudlemi. Mám pocit, že poslední jídlo jsem si dal hovězí, ale nevím to určitě. Každopádně porce byly všechny vydatné a poslední jídlo jsem měl již celkem problém do sebe narvat.

Mezipřistání v Bangkoku probíhalo klasicky. Vystoupili jsme z letadla, prošli bezpečnostní kontrolou a strávili nějakou chvíli v bezcelní zóně, což jsem využil k nákupu neperlivé vody za nějakých 45 bahtů. Po opětovném nástupu do letadla bylo uklizené, tentokrát jsme však nedostali bačkorky pro svobodnější pocit nohou.

Zatímco část cesty do Bangkoku jsem využil k práci, po vzletu z Bangkoku jsem se rozhodl, že se vyspím. Sice mi chvíli trvalo, než jsem našel vhodnou pozici pro spánek, ale nakonec se povedlo a já prospal asi tak šest hodin z jedenácti.

Přistání ve Vídni bylo trochu divočejší. Foukal boční vítr a první dotek runwaye byl jen jedním podvozkem (netuším, zda to říkám správně, ale mám na mysli jeden ze dvou zadních podvozků). Nakonec se však bez problému podařilo letadlo přitlačit k zemi celé a bezpečně jsme zpomalovali. Akorát pro mě trochu nepochopitelně nás vyklopili na ploše a na terminál jsme jeli autobusem. To pro nás nebylo zrovna příjemné, jelikož jsme letěli z oblasti, kde bylo nějakých 30 °C a byli jsme oblečeni v triku a kraťasech, přičemž ve Vídni bylo pouhých 14 °C.

Sice jsem zpáteční cestu popsal trochu stručně, ale oproti cestě tam se příliš nelišila. Pokud bych měl ohodnotit aerolinky EVA Air, musel bych mluvit pouze v superlativech. Je to však bráno z mého pohledu, kdy jsem ještě na podobně dlouhé trase s jinými aerolinkami neletěl. Každopádně jsem byl mile překvapen. Jídlo bylo vynikající, letušky moc pěkné, usměvavé a celkově hodně sympatické, v uličkách procházely poměrně často a nebyl problém je zastavit, pokud člověk něco potřeboval. Interiér letadla byl moderní se skvělým multimediálním systémem a sedačky pohodlné, kdy jsem ani po jedenácti hodinách letu neměl žádný problém s bolestí mého pozadí.

Pokud máte jakékoliv dotazy k mé cestě, klidně se ptejte. Snad byl tento trip report aspoň trochu čtivý a z pohledu informací dostatečný. Díky těm, kteří jej dočetli až do konce.



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů