Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Lemon »

Rád bych prostřednictvím dalšího trip reportu přiblížil ne zcela tradiční způsob, jak zlikvidovat poslední míle v OK Plus. Samotnému výletu předcházelo důkladné hloubání o tom, jak v souvislosti s letošními změnami ve věrnostním programu efektivně (nebo alespoň efektně) zacloumat s posledním zbytkem mil - cca. 55k. Základní představa byla o dvou bonusových letenkách, takže Havaj byla zavrhnuta poměrně rychle... Výprodej bonusových letenek byl vcelku zajímavá příležitost, ale dovolenou bylo potřeba naplánovat a zakotvit trochu více dopředu... A někam po Evropě to ne a ne v součtu vyjít… V záchvatu marnivosti tak padla volba na zpáteční spojení PRG-TAT a než to letět dvakrát v Y, tak radši jen jednou a v C. :D

Pro letenky jsem si byl osobně v kanceláři ČSA V Celnici. Poté co jsem přednesl svůj záměr nakoupit dvě bonusové letenky v C jsem byl příjemnou slečnou dotázán na cílovou destinaci a bylo mi sděleno, že by nákup mohl být komplikovanější, jelikož poptávka po bonusových letenkách se po změně pravidel výrazně zvýšila. Slečna poté, co jsem jí odhalil svůj plán, zcela nekorektně (ale velmi sympaticky) vyprskla smíchy s tím, že tohle tedy opravdu problém nebude. Poplatky za dvě letenky činily přibližně 4 tisíce Kč – když rozloučení s OK Plus, tak s grácií… :D

Čáru přes rozpočet mi ovšem udělal požár v hangáru na Ruzyni, ztráta OK-KFM a následné zrušení linky PRG-TAT. Trochu jsem byl rozmrzelý z toho, že jsem byl kontaktován o zrušení letu jen necelých šest dní před zamýšleným odletem, ale naštěstí už jsem o těchto komplikacích věděl a tak jsem byl před druhou návštěvou V Celnici připraven. Stejnou slečnou mi byla nabídnuta pouze jediná varianta - zrušení letenek. Směrování přes WAW jedinou zbývající linkou, která létá pravidelně do TAT, nepřipadalo v úvahu, jelikož druhý segment je pod patronátem EuroLotu. Naštěstí jsem měl jinou variantu a to změnu směrování na KSC, která proběhla dle předpokladu bez sebemenších komplikací – volného místa v C bylo dost. Výsledné spojení do Košic mělo navíc jednu velkou výhodu – oba lety jsou v lidských hodinách okolo poledne, zatímco předchozí spojení do TAT sestávalo z pozdního večerního odletu z Prahy a brzkého ranního odletu z Popradu.

PRG-KSC | OK972 | ATR42 (reg. OK-KFO)

Na Ruzyni dorážíme s přítelkyní pouze s relativně malým předstihem - rychlému odbavení by nemělo nic bránit. Moje představa o názorné demonstraci výhod business odbavení rychle mizí, jelikož na letišti je skoro liduprázdno. FastTrack na palubních lístcích nemá pro tentokrát žádnou hodnotu. Po nákupu láhve ginu v duty free obchodu se odebíráme do salónku na drobné občerstvení. Přítelkyni se v salónku vcelku líbí, ale mně přijde v porovnání s Crystal Lounge na Terminálu 1 vcelku neosobní, možná je to způsobeno absencí výhledu na plochu, resp. jakéhokoliv výhledu. Co se týče výběru občerstvení v salónku, žádné překvapení se nekoná – nabídka je klasická, takže se po kávě, ginu a několika chlebíčcích přesunujeme ke gatu, kde je zrovna vyhlášen nástup business cestujících na náš let. S vědomím toho jak bude nástup probíhat, této možnosti s úsměvem využíváme a máme tedy naprosto volný výběr místa v autobusu. Po chvíli se autobus překvapivě naplní a zdá se, že load factor bude vysoký – je ovšem nutné podotknout, že to má na svědomí zejména přibližně patnáctičlenný zájezd korejské mládeže. Ve výsledku je letadlo ekonomické třídě téměř zaplněno, jen sedadla v první řadě, která jsou zády ke směru letu, zůstávají volná.
Před startem dostaneme od palubního personálu pouze noviny, občerstvení nás čeká zanedlouho po startu. Catering v C mi přijde vcelku odpovídající této trase a možnostem ATR42 – k jídlu je dobrá roláda se sušenými rajčaty na bramborovém salátu, chutný dezert a standardní výběr nápojů. Roztíratelnost másla je dobrá, pouze samotný proces roztírání je trochu těžší - s plastovým příborem. Absence kovového příboru je tak jedinou vadou na kráse celého servisu. Palubní personál je velmi příjemný a úslužný, ale to je alespoň z mého pohledu standard i na jiných linkách ČSA, nehledě na třídu. Let trvá okolo hodiny a čtvrt a po hladkém přistání nás při výstupu na plochu šokuje odporné vedro. Dále nás čeká jen přesun na nádraží do Košic a poté vlakem do Popradu a dále do Smokovce.

Crystal Lounge, Terminál 2
Crystal Lounge, Terminál 2

IMG_3105.JPG

IMG_3107.JPG

IMG_3110.JPG

IMG_3112.JPG

IMG_3113.JPG

IMG_3122.JPG

Jediné další letadlo široko daleko...
Jediné další letadlo široko daleko...

Z letiště jezdí v neděli autobus jednou za dvě hodiny a proto usedáme do taxíku a vydáváme se na nádraží. Bezprostředně po rozjezdu nás řidič sebevědomě informuje, že to bude stát okolo 50 euro. Pro jistotu si informaci nechám zopakovat a navrhuji zapnutí taxametru. Po překonání podivného argumentu, že na tak krátkou vzdálenost to nemá ani cenu zapínat, na nás ve výsledku svítí na nádraží něco okolo 10 euro. No nevím, zda je člověk z Prahy vhodný cíl pro podobný pokus… :D

Cestou vlakem z Košic do Popradu
Cestou vlakem z Košic do Popradu

Pár žánrovek z Tater…
Skalnaté pleso
Skalnaté pleso

Téryho chata
Téryho chata

IMG_3293.JPG

IMG_3324.JPG

Popradské pleso
Popradské pleso

Predné Solisko
Predné Solisko

IMG_3430.JPG

KSC-PRG | OK973 | ATR42 (reg. OK-JFJ)

Po několika dnech vysokohorské turistiky a jednodenním pobytu v aquaparku v Popradu se přesunujeme zpátky do Košic. Dopravním prostředkem nám není vlak příjemný klimatizovaný vlak InterCity, jako při cestě opačným směrem, ale rychlík Excelsior Českých Drah na cestě z Chebu. Interiér vozu první třídy je stejný jako před patnácti lety - dávno jsou pryč časy, kdy mohl tento vlak působit alespoň trochu moderně (zachovale, čistě atd.). Mírné překvapení, co se dá za vagóny zapřáhnout do mezistátního rychlíku. Kdyby na ušmudlaném koberci nebylo logo ČD, tak bych řekl, že na nás ještě Husák cení zuby.

Cesta na letiště taxíkem probíhá o poznání lépe - máme bodrého řidiče, který po našem nástupu do auta ještě zahaleká někam mimo auto a vzápětí nastupuje na přední sedadlo žena, kterou nám představuje jako svou manželku a vysvětluje nám, že ji chce taky trochu provézt a nejlépe, když má české zákazníky – ty mají oba prý tuze rádi. Během jízdy nás instruuje kam v Košicích jít a kam nejít a zdůrazňuje, ať si dáváme pozor na letišti na věci – údajně tam řádí organizovaná skupina zlodějů v drahých autech…

Po odbavení se přesunujeme do prázdného salónku, který je na první pohled vcelku příjemně zařízen, ale má menší vadu – téměř nic v něm není. K jídlu jsou pouze sušenky a na pití také velký výběr není, ale uznávám, že to trochu odpovídá velikosti provozu na letišti. Na otázku, zda nemají alespoň nějaké oříšky nebo něco jiného slaného, obsluha smutně vrtí hlavou a tak se přítelkyně odebírá o patro níže koupit sáček chipsů, kde obsluha kiosku nechápe, proč si k tomu v takovém vedru nevezme něco k pití. Když odpoví, že si jde jen pro něco slaného ze salónku, tak je nepochopena ještě více.

Odletová hala v KSC
Odletová hala v KSC

Salónek v KSC
Salónek v KSC

IMG_3481.JPG

Předletová příprava naší posádky
Předletová příprava naší posádky

Nástupu předchází krátká procházka po ploše, během které je patrné, že na letišti není momentálně téměř žádný provoz – kromě našeho ATR42 je vidět pouze Dash 8, který před chvílí přistál na letu OS z VIE. V ekonomické třídě je load factor tak 40%, v business jsme dle předpokladu sami. Cestou je nám bohužel dopřáno úplně stejného cateringu, jako cestou do KSC, což je trošku škoda. Po hodině a čtvrt příjemného letu přistáváme v Praze na dráhu 31, posléze vystupujeme do autobusu. Cestou autobusem od letadla ještě máme štěstí zahlédnout B772 Vietnam Airlines bezprostředně po push-backu – kéž by tu bylo podobných strojů k zahlédnutí více…

IMG_3485.JPG

IMG_3486.JPG

IMG_3491.JPG

Ó, jaké překvapení...
Ó, jaké překvapení...

IMG_3494.JPG

IMG_3495.JPG

Odlet z KSC

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ewLFS9T2JY[/youtube]

Díky za pozornost. :thumbup:
Naposledy upravil(a) Lemon dne 17. 07. 2012, 13:10, celkem upraveno 1 x.


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od whiskey »

velmi prijemny report. A stale ocenujem ten originalny napad na utratenie OK+ mil :thumbup:

Lukáš87
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 102
Registrován: 21. 08. 2011, 10:19
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Lukáš87 »

Hezký příspěvek, díky :wink: BTW., k těm salonkum v Praze čtu kritiku často, hlavně co se týče jídla...PRG není přeci jenom nejmenší letiště ( provda,ani největší), mohli by mít lepší sortiment a nabídku

rastompk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 114
Registrován: 08. 12. 2011, 10:32
Bydliště: CDG/ORY/BVA
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od rastompk »

heh, tak ten salonik v KSC naozaj "nema" chybu. hlavne ale, ze tam je zastava :lol:
ale najlepsie je asi ta historka s 50E taxikarom

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od procvi »

Super počtení :) Jen mám dotaz, na té předposlední fotce to se rozebírají co za zavazadla, odbavená nebo příruční ?


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od cocik »

super!

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Lemon »

Díky moc za ohlasy! Třeba to bude pro někoho inspirací... :lol:

procvi píše:Super počtení :) Jen mám dotaz, na té předposlední fotce to se rozebírají co za zavazadla, odbavená nebo příruční ?

Zavazadla jsou vytipovaná kabinová s většími rozměry - u gatu dostanou visačku "Delivery at aircraft", při nástupu je člověk odevzdá poblíž letadla a při výstupu si je zase vezme.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Airbus380 »

:thumbup: Výborně!

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od alesesl »

Pekne cteni, hezke fotecky, super kratky TR. Mne kolegyne z prace take nabidla jestli nechci jeji mile zdarma nejak vyuzit, nebot ji vyprsi do konce leta 2012. Tak jsem naplanoval trip TAT-PRG-ARN-OSL-TLL-VIE (CSA/SAS/ESTONIAN), kde usek TAT-PRG-ARN byl vystaveny na bonusovou letenku za 14 k mil na CSA. Pak CSA zrusily TAT, tak me to zmenily na ILZ-PRG, no a tento tyden byla zrusena i ILZ, takze jsem skoncil na OSR-PRG, nebot se me nechtelo se hnat az do KSC. Letim 23.8. tak doufam, ze uz zadne zmeny do te doby nebudou.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Zoltan »

to by mě zajímalo jestli si tento pseudo bussines někdo zaplatí za tvrdý cash? Příklad: letím odkukoliv z evropy s A320 kde je místo prostředního sedadla stolek a pak mě šoupnou do ATR kde je akorát záclona a hezká krabička. Má tedy bussines u čsa smysl když jsou to v 75% lety do 2hod?

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od dydzej »

Byvaly doby, kdy v salonku v Kosicich byla k dispozici takova ta mala pruhledna lednicka ala Crocodille se salamovymi a syrovymi bagetami. Takze to uz je asi minulosti, ze? Setreni na nepravem miste, parada. :thumbdown:

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od cocik »

Zoltan píše:to by mě zajímalo jestli si tento pseudo bussines někdo zaplatí za tvrdý cash? Příklad: letím odkukoliv z evropy s A320 kde je místo prostředního sedadla stolek a pak mě šoupnou do ATR kde je akorát záclona a hezká krabička. Má tedy bussines u čsa smysl když jsou to v 75% lety do 2hod?


Pred cca 10 lety jsem expatil v KSC a lital jsem tuhle relaci celkem casto. Vetsina fullfare paxu v byznysu byli tranzitni cestujici (vicemene Americani z US Steel).

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Zoltan »

cocik píše:
Zoltan píše:to by mě zajímalo jestli si tento pseudo bussines někdo zaplatí za tvrdý cash? Příklad: letím odkukoliv z evropy s A320 kde je místo prostředního sedadla stolek a pak mě šoupnou do ATR kde je akorát záclona a hezká krabička. Má tedy bussines u čsa smysl když jsou to v 75% lety do 2hod?


Pred cca 10 lety jsem expatil v KSC a lital jsem tuhle relaci celkem casto. Vetsina fullfare paxu v byznysu byli tranzitni cestujici (vicemene Americani z US Steel).


to chápu když je přílet do PRG s jiným aliančním partnerem , ale vzhledem jak se všichni zbavují OK plus tak alespoň se nějaké ty sedáky "odesí"

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od Lemon »

dydzej píše:Byvaly doby, kdy v salonku v Kosicich byla k dispozici takova ta mala pruhledna lednicka ala Crocodille se salamovymi a syrovymi bagetami. Takze to uz je asi minulosti, ze? Setreni na nepravem miste, parada. :thumbdown:

Lednička tam sice byla, ale bez jídla... bylo v ní pouze několik lahví s alkoholem, pár plechovek piva a kyblík na led, ve kterém jsme místo kýženého ledu nalezli pouze vodu... :roll:

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Minitripreport PRG-KSC-PRG v C

Příspěvek od maf »

Som bol na letisku v KSC v piatok a bus na zeleznicnu odchadzal kazdu hodinu, nie kazde 2.


Odpovědět