Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Prohlášení managmentu ČSA, že prodej letenek společnosti v Ruské federaci už převážil prodej v ČR. Nikdy nekončící státní podpora, na kterou je i EK krátká. Osekávání nákladů na kost, respektivě na TUC. Teplé jídlo na linkách do Moskvy, o kterém se píše na fanouškovských fórech jenom v těch nejtajemnějších koutech. Mocný Aeroflot, do jehož holdingu se přeskupují všechny ruské státní aerolinky.
Ze všech těchto důvodů jsem se pro cestu do Moskvy rozhodl po dlouhé době rezervovat letenku u ČSA. Díky codesharům s SU nedalo velkou práci zařídit routing tak, aby cesta tam byla na palubě velkého Aeorflotu a cesta zpátky s domácími ČSA, se kterými jsem neletěl čtyři roky. Výsledkem je tato ultimátní komparace servisu na "horké" lince do Moskvy, která, zdá se, jako poslední drží našeho národního dopravce nad vodou.
PRG - SVO
Číslo letu: SU 2011
Typ: A319
Load factor: 70 %
Odlet: 10:15
Sedadlo: 14F
Ranní Ruzyně, po dlouhé době odlet z T1. To, že zmizela security u pasovky, je docela příjemné, nejsem si jistý, jestli to je efektivní řešení, ale za ty taxy, co Letišti Praha platíme... Bezpečnostní kontrola před gatem proběhla velmi rychle a za chvíli jsem po celkem efektivním boardingu procházeli do A320 Aeroflotu, který zrovna novotou nezářil a který nesl jméno Alexandr Alexandrov (vyberte si - http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Alexandrov). Na palubě v sytě modrém interiéru nás přivátala sytě oranžová CC, která z větší část jistě létala i v době, kdy železná opona byla ještě spuštěná. Nemám nic proti starším CC, naopak si myslím, že zkušenosti můžou dodat aerolinkám jistou vážnost a dam z DL si velmi vážím. Nicméně ve chvíli, kdy letušky připomínají chováním i vzhledem děžurné z Běloruského vakzálu, tak si myslím, že něco není v pořádku a začínám chápat nadšení Rusů pro ČSA.
Tisk na výběr jsem našel pouze ruský, za to jsem ale našel celou volnou trojsedačku hned za mnou, což mi celkem zpříjemnilo let. Safety demonstration probíhala fyzicky, přímo v řadě přede mnou a děžurná se na mě celou dobu dívala svým přísným pohledem dávajíc mi najevo, že jestli nebudu dávat pozor, tak mě taky můžou vysadit zpátky ven a nikam nepoletím.
Po nastoupání Alexandra Alexandrova do letové hladiny posádka projela s vozíkem s nápojemi a rozdala vlhčené papírové ubrousky. Následoval rozvoz jídla. Na výběr nebylo, teplé také nebylo, zato ale nebyly TUC. Slovo mixed salad dostalo jiný rozměr a bylo v něm namícháno skoro všechno, co si dokážete představit. Dva druhy pečiva (čiernij chlieb a bílá bulka) a roztíratelný margarín je třeba hodnotit pozitivně, hnusnou sezamovou buchtu už tolik ne.
Před klasickým poklimbáním jsem ještě prolistoval palubní magazín, který mě zaujal velmi slibnou fotkou na titulní straně. Obsah už bohuže tak skvělý nebyl, sand jenom zaujal úvodník: "...podle hlasování na serveru skyscanner.net je palubní personál Aeroflotu považován za jeden ze tří nejlepších, co se týče atraktivity a stylu..." Podepsán sám velk dijrektor Aeroflotu. Tak nevím, návštěvníci skyscanner.net očividně letěli s jinou společností.
Přistání v deštivé Moskvě proběhlo bez problémů (ale i bez bonbonů, a to jsem myslel, že jsou v letecké dopravě v rusku starým a ctěným zvykem). Během kroužení jsem měli spoustu příležitostí prohlédnout si vodní nádrže a řeky v okolí metropole, a to dokonce i včetně několika výletních lodí (?!).
Na vlhké ploše nás přivítaly dvě B747, které létají na domestic linkách na druhou stranu Matičky a dlouhé rolování k terminálu. Z gatu jsem šli rovnou na pasovku, pro přílet hodnotím SVO jako příjemné letiště.
Alexandr Alexandrov na gatu v PRG poprvé...
...a podruhé
Modrooranžový interiér, ale místa na nohy bylo dost
Obědové menu
Mixovaný salát
Slibně vypadající palubní magazín
Přiblížení k SVO
Domestic B747
SVO - PRG
Číslo letu: OK 895
Typ: A319
Load factor: 80 %
Odlet: 17:15
Sedadlo: 18B
Tak jako mi přílet na SVO přišel v pohodě, o odletu z Terminálu F se to rozhodně říct nedá. Do otevření check-inu hodinu a půl před odletem jsem se tísnili na sedačkách v odletové hale a jediné, co nám zpříjemňovalo život byla studená exportní Baltika 7 z krámku v přízemí a internet zdarma.
Potom, co na obrazovkách bliknul otevřený check-in, jsme vyrazili na zásadně jednosměrnou cestu celnice-checkin-pasovka-security (skoro mi to připomnělo návštěvu moskevskýho mauzolea: Dzeržinský-Stalin-Lenin, přesně v tomhle pořadí, žádný zastavování, vracení... ale to je jiný příběh).
Tranzitní prostor byl snad nejchaotičtější, jaký jsem kdy viděl. Úzká chodba lemovaná bobtnajícíma dutyfree, co padesát metrů, to jedna lavička pro čtyři lidi a mezitím dlouhý fronty lidí čekajících před gaty. Co mi přišlo v takovým chaosu jako dobrý nápad byl prostor pro tranzitující cestující s velkou informační přepážkou, oranžově polstrovanýma sedačkama a internetem. Bohužel jsme ho našli až těsně před naším boardingem, takže jsme se radši přesnunuli před gate, kde jsme si sedli na schody.
Pozemní personál si nechal na boardování A319 pouze 15 minut, ale za to svůj úkol zvládl nesmírně efektivně a s přehledem v časovém limitu.
Nástup na palubu ČSA byl po měsíci v Moskvě jako balzám na duši. Nový pohodný interiér v šedé a červené, české i ruské noviny, neskutečně profesionální a dobře naladěná CC v decentních kostýmkách.
Odlet na čas, nápis "Fasten your seatbelts" nesvítil ani o vteřinu déle než bylo potřeba. Co více si přát. Osobně jsem byl velmi zvědavý na servis, protože jsem s ČSA od počátku úsporných opatření neletěl.
Překvapen jsem byl, ale jen příjemně. Posádka projela nejdříve s jídlem a nabídla výběr ze dvou teplých jídel (pasta s kuřetem nebo uzené vepřové). Zvolil jsem druhou variantu a rozhodně nelitoval. Bramborové knedlíčky byly akorát, špenát správně dochucený a proti masu také bez výhrad. Následoval čerstvý dalamánek s velmi dobře roztíratelným máslem a jako dezert skvělá čokoládová roláda s vanilkovým krémem. Vše podáváno s nerezovými příbory. Jenom na srozuměnou: nejedná se o žádnou haute cuisine, ale na tříhodinový let v Y po Evropě je to stejně neskutečný luxus. Během jídla posádka ještě projela s nápoji a nakonec s kafem. Jako jediné mínus se dá označit snad jen servírování piva, neboť ani v jendom případě se stevardce nepodařilo přemístit obsah plechovky Gambrinus do kelímu tak, aby ho celý nezaplnila hustou bílou pěnou (byť uznávám, že po měsíci v Moskvě jsem se na pivo s pěnou celkem těšil).
Velmi příjemně mě překvapila i kvalita palubního magazínu, kde mimo jiné otiskli ukázku z nového románu MIloše Urbana.
S milou posádkou proběhl let velmi hladce a po přistání na Ruzyni se mi skoro ani nechtělo ven. Musím uznat, že takhle příjemný let jsem už dlouho nezažil.
Zmatek na SVO
Klidnější část letiště, bohužel nebyla větší než to, co vidíte na fotce
Další B747 na SVO, tentokrát jako charter do Monastiru
Tam dole je Aeroflotovo
Nový interiér A319 ČSA
Y menu v podání ČSA na tříhodinovém letu po Evropě, promiňte do Moskvy
Dobře roztíratelné MÁSLO a čerstvý dalamánek
Jediný nedostatek na neobyčejně příjemném letu byl způsob servírování piva...
Závěrem
Souboj národních dopravců tedy jednoznačně vyhrály ČSA. Možná je to můj subjektivní pocit, umocněný měsíčním pobytem v ne zrovna přátelské metropoli Ruské federace, ale opravdu mi připadá, že tak příjemný let jsem dlouho nezažil. Služby Aeroflotu byly přesně dle očekávání, kvalita servisu také. Žádný zázrak, na tříhodinový let po Evropě ale stále dobré. Cena díky codesharování letů stejná (nejlevnější tarif na stabilnách cca. 10k obousměrně, jenom minimální kolísání v čase).
Jasně, Moskva je to poslední, co ČSA živí, tak se tady snaží a jsou v tom úspěšní. Věřím ale, že kdyby nabízely podobný servis na ostatních srovnatelných linkách, tak by určitě přitáhly více cesťáků než osekáváním sevisu na TUCky, o kterých se tady tak často píše.
Ze všech těchto důvodů jsem se pro cestu do Moskvy rozhodl po dlouhé době rezervovat letenku u ČSA. Díky codesharům s SU nedalo velkou práci zařídit routing tak, aby cesta tam byla na palubě velkého Aeorflotu a cesta zpátky s domácími ČSA, se kterými jsem neletěl čtyři roky. Výsledkem je tato ultimátní komparace servisu na "horké" lince do Moskvy, která, zdá se, jako poslední drží našeho národního dopravce nad vodou.
PRG - SVO
Číslo letu: SU 2011
Typ: A319
Load factor: 70 %
Odlet: 10:15
Sedadlo: 14F
Ranní Ruzyně, po dlouhé době odlet z T1. To, že zmizela security u pasovky, je docela příjemné, nejsem si jistý, jestli to je efektivní řešení, ale za ty taxy, co Letišti Praha platíme... Bezpečnostní kontrola před gatem proběhla velmi rychle a za chvíli jsem po celkem efektivním boardingu procházeli do A320 Aeroflotu, který zrovna novotou nezářil a který nesl jméno Alexandr Alexandrov (vyberte si - http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Alexandrov). Na palubě v sytě modrém interiéru nás přivátala sytě oranžová CC, která z větší část jistě létala i v době, kdy železná opona byla ještě spuštěná. Nemám nic proti starším CC, naopak si myslím, že zkušenosti můžou dodat aerolinkám jistou vážnost a dam z DL si velmi vážím. Nicméně ve chvíli, kdy letušky připomínají chováním i vzhledem děžurné z Běloruského vakzálu, tak si myslím, že něco není v pořádku a začínám chápat nadšení Rusů pro ČSA.
Tisk na výběr jsem našel pouze ruský, za to jsem ale našel celou volnou trojsedačku hned za mnou, což mi celkem zpříjemnilo let. Safety demonstration probíhala fyzicky, přímo v řadě přede mnou a děžurná se na mě celou dobu dívala svým přísným pohledem dávajíc mi najevo, že jestli nebudu dávat pozor, tak mě taky můžou vysadit zpátky ven a nikam nepoletím.
Po nastoupání Alexandra Alexandrova do letové hladiny posádka projela s vozíkem s nápojemi a rozdala vlhčené papírové ubrousky. Následoval rozvoz jídla. Na výběr nebylo, teplé také nebylo, zato ale nebyly TUC. Slovo mixed salad dostalo jiný rozměr a bylo v něm namícháno skoro všechno, co si dokážete představit. Dva druhy pečiva (čiernij chlieb a bílá bulka) a roztíratelný margarín je třeba hodnotit pozitivně, hnusnou sezamovou buchtu už tolik ne.
Před klasickým poklimbáním jsem ještě prolistoval palubní magazín, který mě zaujal velmi slibnou fotkou na titulní straně. Obsah už bohuže tak skvělý nebyl, sand jenom zaujal úvodník: "...podle hlasování na serveru skyscanner.net je palubní personál Aeroflotu považován za jeden ze tří nejlepších, co se týče atraktivity a stylu..." Podepsán sám velk dijrektor Aeroflotu. Tak nevím, návštěvníci skyscanner.net očividně letěli s jinou společností.
Přistání v deštivé Moskvě proběhlo bez problémů (ale i bez bonbonů, a to jsem myslel, že jsou v letecké dopravě v rusku starým a ctěným zvykem). Během kroužení jsem měli spoustu příležitostí prohlédnout si vodní nádrže a řeky v okolí metropole, a to dokonce i včetně několika výletních lodí (?!).
Na vlhké ploše nás přivítaly dvě B747, které létají na domestic linkách na druhou stranu Matičky a dlouhé rolování k terminálu. Z gatu jsem šli rovnou na pasovku, pro přílet hodnotím SVO jako příjemné letiště.
Alexandr Alexandrov na gatu v PRG poprvé...
...a podruhé
Modrooranžový interiér, ale místa na nohy bylo dost
Obědové menu
Mixovaný salát
Slibně vypadající palubní magazín
Přiblížení k SVO
Domestic B747
SVO - PRG
Číslo letu: OK 895
Typ: A319
Load factor: 80 %
Odlet: 17:15
Sedadlo: 18B
Tak jako mi přílet na SVO přišel v pohodě, o odletu z Terminálu F se to rozhodně říct nedá. Do otevření check-inu hodinu a půl před odletem jsem se tísnili na sedačkách v odletové hale a jediné, co nám zpříjemňovalo život byla studená exportní Baltika 7 z krámku v přízemí a internet zdarma.
Potom, co na obrazovkách bliknul otevřený check-in, jsme vyrazili na zásadně jednosměrnou cestu celnice-checkin-pasovka-security (skoro mi to připomnělo návštěvu moskevskýho mauzolea: Dzeržinský-Stalin-Lenin, přesně v tomhle pořadí, žádný zastavování, vracení... ale to je jiný příběh).
Tranzitní prostor byl snad nejchaotičtější, jaký jsem kdy viděl. Úzká chodba lemovaná bobtnajícíma dutyfree, co padesát metrů, to jedna lavička pro čtyři lidi a mezitím dlouhý fronty lidí čekajících před gaty. Co mi přišlo v takovým chaosu jako dobrý nápad byl prostor pro tranzitující cestující s velkou informační přepážkou, oranžově polstrovanýma sedačkama a internetem. Bohužel jsme ho našli až těsně před naším boardingem, takže jsme se radši přesnunuli před gate, kde jsme si sedli na schody.
Pozemní personál si nechal na boardování A319 pouze 15 minut, ale za to svůj úkol zvládl nesmírně efektivně a s přehledem v časovém limitu.
Nástup na palubu ČSA byl po měsíci v Moskvě jako balzám na duši. Nový pohodný interiér v šedé a červené, české i ruské noviny, neskutečně profesionální a dobře naladěná CC v decentních kostýmkách.
Odlet na čas, nápis "Fasten your seatbelts" nesvítil ani o vteřinu déle než bylo potřeba. Co více si přát. Osobně jsem byl velmi zvědavý na servis, protože jsem s ČSA od počátku úsporných opatření neletěl.
Překvapen jsem byl, ale jen příjemně. Posádka projela nejdříve s jídlem a nabídla výběr ze dvou teplých jídel (pasta s kuřetem nebo uzené vepřové). Zvolil jsem druhou variantu a rozhodně nelitoval. Bramborové knedlíčky byly akorát, špenát správně dochucený a proti masu také bez výhrad. Následoval čerstvý dalamánek s velmi dobře roztíratelným máslem a jako dezert skvělá čokoládová roláda s vanilkovým krémem. Vše podáváno s nerezovými příbory. Jenom na srozuměnou: nejedná se o žádnou haute cuisine, ale na tříhodinový let v Y po Evropě je to stejně neskutečný luxus. Během jídla posádka ještě projela s nápoji a nakonec s kafem. Jako jediné mínus se dá označit snad jen servírování piva, neboť ani v jendom případě se stevardce nepodařilo přemístit obsah plechovky Gambrinus do kelímu tak, aby ho celý nezaplnila hustou bílou pěnou (byť uznávám, že po měsíci v Moskvě jsem se na pivo s pěnou celkem těšil).
Velmi příjemně mě překvapila i kvalita palubního magazínu, kde mimo jiné otiskli ukázku z nového románu MIloše Urbana.
S milou posádkou proběhl let velmi hladce a po přistání na Ruzyni se mi skoro ani nechtělo ven. Musím uznat, že takhle příjemný let jsem už dlouho nezažil.
Zmatek na SVO
Klidnější část letiště, bohužel nebyla větší než to, co vidíte na fotce
Další B747 na SVO, tentokrát jako charter do Monastiru
Tam dole je Aeroflotovo
Nový interiér A319 ČSA
Y menu v podání ČSA na tříhodinovém letu po Evropě, promiňte do Moskvy
Dobře roztíratelné MÁSLO a čerstvý dalamánek
Jediný nedostatek na neobyčejně příjemném letu byl způsob servírování piva...
Závěrem
Souboj národních dopravců tedy jednoznačně vyhrály ČSA. Možná je to můj subjektivní pocit, umocněný měsíčním pobytem v ne zrovna přátelské metropoli Ruské federace, ale opravdu mi připadá, že tak příjemný let jsem dlouho nezažil. Služby Aeroflotu byly přesně dle očekávání, kvalita servisu také. Žádný zázrak, na tříhodinový let po Evropě ale stále dobré. Cena díky codesharování letů stejná (nejlevnější tarif na stabilnách cca. 10k obousměrně, jenom minimální kolísání v čase).
Jasně, Moskva je to poslední, co ČSA živí, tak se tady snaží a jsou v tom úspěšní. Věřím ale, že kdyby nabízely podobný servis na ostatních srovnatelných linkách, tak by určitě přitáhly více cesťáků než osekáváním sevisu na TUCky, o kterých se tady tak často píše.
Naposledy upravil(a) don_quijote dne 06. 08. 2012, 10:30, celkem upraveno 1 x.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 98
- Registrován: 13. 11. 2011, 09:45
- Oblíbené typy letadel: B738, A380, A320, B744, A321
- Pohlaví: muž
- Bydliště: KLV
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Pěkný report, pěkné fotky. 1 s * Díky za počtení
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Promin, ale ty si necháváš nalévat pivo od letušek? To se pak nediv, taky bych ti to nalil tak, že by ti krásně pěnilo...zásadně si nalívám pivo sám.
Jinak pěkný trip report.
Jinak pěkný trip report.
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Pekny report, pres SVO snad poletim za mesic a uz se zacinam bat
Jenom dotaz - ona nekdy byla na T1 security za pasovkou?
Jenom dotaz - ona nekdy byla na T1 security za pasovkou?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
gr09 píše:Pekny report, pres SVO snad poletim za mesic a uz se zacinam bat
Jenom dotaz - ona nekdy byla na T1 security za pasovkou?
presne to me taky zarazilo, pri odletech z T1 jsem na security check sel vzdycky az na gatu. Jinak ale pekne srovnani, dezurne nebrat.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
gr09 píše:Jenom dotaz - ona nekdy byla na T1 security za pasovkou?
Aha, tak asi ne, omlouvám se, asi jsem z toho volakýsi zmatený...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Wheelbow píše:Promin, ale ty si necháváš nalévat pivo od letušek? To se pak nediv, taky bych ti to nalil tak, že by ti krásně pěnilo...zásadně si nalívám pivo sám.
Jinak pěkný trip report.
No jo, když ona se do toho vždycky hrnula s takovým nadšením, že jsem jí to nechtěl rvát z ruky ale očividně ani holky z českého/moravského kotle pivo až tolikrát nenalévají. Jinak ovšem všechna čest, CC velice příjemná a profesionální.
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Tu buchtu má SU vynikající.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 290
- Registrován: 12. 09. 2011, 11:01
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
Hezky a dalsi duvod proc se i nadale budu vyhybat Aeroflotu
P.S. nechci byt rypal a opravte me jestli se mylim, ale neni to spis A319 ten "aeroflotak" na ceste z PRG podle toho nouzovyho vychodu nad kridlem?
P.S. nechci byt rypal a opravte me jestli se mylim, ale neni to spis A319 ten "aeroflotak" na ceste z PRG podle toho nouzovyho vychodu nad kridlem?
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
nartym píše:Hezky a dalsi duvod proc se i nadale budu vyhybat Aeroflotu
P.S. nechci byt rypal a opravte me jestli se mylim, ale neni to spis A319 ten "aeroflotak" na ceste z PRG podle toho nouzovyho vychodu nad kridlem?
S tou A319 máš pravdu.
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a319-2093.htm
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 276
- Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
- Bydliště: Pitěr
- Stav: Offline
Re: Na východ (SVO) východní linkou: tam SU (Y), zpět OK (Y)
happyna píše:P.S. nechci byt rypal a opravte me jestli se mylim, ale neni to spis A319 ten "aeroflotak" na ceste z PRG podle toho nouzovyho vychodu nad kridlem?
S tou A319 máš pravdu.
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a319-2093.htm
Díky, je to tak - opraveno