8-7-7-6-5

Odpovědět
jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

8-7-7-6-5

Příspěvek od jjj »

8 letist
7 segmentu
7 typu
6 dni
5 aerolinek



V kvetnu jsem nutne potreboval zajet do Omahy. Jediny spoj v patek odpoledne za rozumnou cenu z Prahy do NYC byla Lufthansa. Vnitrostani lety v USA jsem absolvoval za mile OK+ s Deltou. Zpet do Prahy jsem potreboval v utery co nejpozdeji, takze volba padla na SWISS v 10 vecer z EWR. Se vsemi dopravci - Lufthansa, Delta, Delta Connection, Swiss i Helvetic - jsem nikdy neletel a letiste FRA, LGA, MEM, OMA a ZRH jsem navstivil poprve taky. Tesil jsem se tedy na zazitky typu poprve.

Vznikla z toho tato cesta, znamky jsou jako ve skole.

PATEK

Letiste PRG
Klid a mir v patek odpoledne. Cekal jsem ruch a frontu na sekurity, vse slo ale jako po masle. Zadny problém. Prazsky letiste mam rad, je akorát velky, vsude je cisto, personal prijemny. Jen to pivo by mohlo byt pod stovku…
PRG 2

1. PRG FRA
LH 1397 13:55 - 15:05
A 320
load faktor 90%

Boarding v Praze bez problemu a rychle. Letadlo ciste, nove ultratenke sedacky, nesedi se mi na nich ale dobre. Mista na nohy primerene. Vynikajici obcerstveni - fazolovo zeleninovy salat a LAHVOVY!!! vychlazeny Warsteiner. Hodinka na palube utekla velmi rychle.

Obcestveni 1
Pohodli 2
Posadka 2

Letiste FRA
Tady jsem byl poprve a uz se vracet nechci. Prestup horsi nez v obavanem CDG. Neprehledny, spatne znaceny, snad kilometr chuze jakymsi podzemim. Terminal Z, ze ktere ho jsem pokracoval na JFK je standard. Ovsem hajzly byly silny podstandard. Jedina vyhoda FRA proti CDG je , ze si tady muzes dat pivo a parek.

FRA 3

2. FRA JFK
LH 404 17:05 - 19:50
B 747
load faktor 90%
Boarding rychly, dobre zorganizovany. B 747 Hamburg je starej kousek, CRT monitory pod stropem. Po startu zadna voda ani pytlik buraku, po hodine fadne vypadajici i chutnajici kure v UHO. K jidlu jsem mel nevychlazeny Warsteiner v plechu. V galley byla k dispozici voda, nealko a teply - jak pivo tak i bily vino a neco malo k zakousnuti. Zmrzlina zadna, posadka zalezla. Zkratka nuda v Jumbu.

Obcestveni 4
Pohodli 3
Posadka 3

Letiste JFK
Taxovani bylo minimalni a fronta na homeoffice snesitelna. Za dvacet minut bylo po vsem. Rychle na AirTain, vystoupit na Federal Circle a cekat na hotelovy shuttle. Hodinu po pristani jsem byl v posteli.

JFK 2


SOBOTA
Rano cestou na Manhattan se mnou jel metrem cernoskej vagus v cerveny teplakovy bunde s napisem Ceskoslovensky fotbalovy svaz! Rychle jsem prosel Ground Zero, potom ferry na Staten Island a zpet. Metrem a busem M60 jsem se vydal na LGA. Po obede pokracuju směr OMA.

Letiste LGA
Letiste na mne delalo dojem jako bych byl na stary Ruzyni. Stary nizky baraky, zadna moderna. Delta lita z Terminalu D, vnitrek je prestaven. Hospody, trafiky i hajzly pekny. Ceny mirny. Na kazdym stole je iPad a po protazeni karty POS-kou muzes na WEB. Dostupnost z mesta bezproblemova.

LGA 2

Nasledujici 3 lety jsou za 25000 OK+ mil a 194Kc tax.

3. LGA MEM
DL 1573 12:50 - 14:40
MD-90
load faktor 40%

Toto byl muj prvni let s Deltou a i MD 90 byla moje premiera. Dojmy jsou pozitivni, asi trochu ovlivneny velmi malou obsazenosti. Zacatek by zpestren drobnou cinskou starenkou, tak 150cm vysokou, ktera si sedla k exitu. Neumela anglicky a obavam se, ze by neuzvedla ani 5kilovy zavazi. Po domluve od vedouci kabiny se neochotne vratila na svy misto. Start byl z drahy 22, mel jsem krasny vyhled na Manhatan. Chvili po prudke otocce doleva, nasledoval standard Delta servis - buraky nebo susenka a kelimek nealka. Let klidny az nudny, misto na nohy slusny. Sestup k MEM byl v hustem desti, nebylo videt na krok. Takze bluegrass az priste.

Obcestveni 3
Pohodli 2
Posadka 2



Letiste MEM
V Memphisu jsem mel 2 hodiny na prestup. Teminal je dlouha siroka chodba s obchudky, bufety a hospodami a vsudy pritomnym Elvisem. Hlad jsem zahnal obrim pork chop burgrem, ve kterym bylo snad dve deci Tennessee BBQ sauce. Na to jsem vrazil jednoho Jacka D a byl jsem spokojen. Jak jsem se docetl na plakate u hospody, MEM je nejvetsi cargo letiste na svete. Pravda je, ze ve fronte na start byl mezi 10 cargo obry jeden maly osobak. Neco na tom asi bude. Boarding byl rychly, do maleho CRJ-200 se slo tunelem, na konci se po skluzavce pustil dolu prirucak a statnej cernoch s nim hodil dva tri metry na vozejk ...

MEM 2


4. MEM OMA
DL 5342 16:02 - 17:50
CRJ-200
load faktor 80%

Mensim letadlem jsem nikdy neletel. Vedle mne sedel bohuzel ten nejvetsi chlap z Tennessee a k tomu letuska byla bytelna pani pred penzi hyrici stupidnimi vtipky. Takze nic prijemnyho. Nastesti to trvalo jen neco pres hodinu a po kelimku CC a susence se sedalo za hezkyho pocasi v Omaze. Mozna se na mne uz podepsala unava, tak i proto nejhorsi let teto cesty.


Obcestveni 3
Pohodli 4
Posadka 4


UTERY
5. OMA LGA
DL 5994 07:00 - 10:59
Embraer 170
load faktor 30%

Rano bylo krusne. Vstavat ve 5, vratit auto, odbavit kufr a pres dukladnou sekuritu do odletoveho terminalu Delty na snidani. OMA je i v ranni spicce poklidne letiste. Trochu predimenzovane, ale prijemne a s vyhledem na plochu a runway. U naseho gate sedi jen par kvadronosu a jedna dve slapky jedouci asi taky do prace. Nabordovano bylo bleskurychle, vetsina sedi v prvni tride, ja jsem osamocen asi pet rad od konce. V letadle je zima, mlady cernoch mi hned nabizi dve deky a jeho blondata kolegyne mi dala caj. Letime na Des Moines, Chicago a Detroit. Je krasny rano, Chicago mam jako na dlani, dostavam dalsi porci susenek a CC. Leti se skvele. Asi pul hodiny před pred NY vletime do cerny hradby mraku a s malym erem si vitr dela co chce. Chvili blesky, chvili tma. Trvalo to asi dvacet minut, byl jsem rad, kdyz jsme sedli. Presto nejlepsi let celyho tripu.

Obcestveni 2
Pohodli 1
Posadka 1


Letiste EWR
Lilo jako z konve, tak jsem se rozhodl, ze zrusim prochazku po Manhattanu a pojedu rovnou na EWR. Inspirovan Firefly, jsem pred terminalem sedl do Airporteru a na Grand Central prestoupil do jinyho busu na EWR. Terminal 2 je v prestavbe, mraky lidi a bordel. Fronta na checkin SWISS dlouha a pomala. Agent mi nabidl upgrade za 400USD, byl jsem tak znavenej, ze usnu v jakykoliv pozici, tak jsem odmitl. Cekarna za sekuritou byla klidna, cista se skvelou hospodou a vynikajicim tocenym Samem Adamsem. Dal jsem dva a sel se bordovat az mezi poslednimi.


Utery
6. EWR ZRH
LX 019 22:00 - 11:30+
load faktor 95%
A 340

Do ekonomy se musi pres bussines. Ta je hodne stara, sedacky vypadaly titerne a nepohodlne. Ekonomy kabina je uz taky trochu jeta. Sedacky jsou celkem pohodlny, legroom standard. Startujeme do mlhave noci, ostra prava zatacka a smer severovychod. Prakticky hned zacina verere, jidlo je zcela fadni, ani nedojim a usinam. Probudil jsem se nad Irskem, kabina byla stale zatemnena. Nad Anglii uz bylo odtemneno a zacala snidane. Syr, marmelada a jakasi omeletka. Opet nic moc. Pokracujeme nad Pariz, je krane videt CDG i Eifelovka. Pred Curychem kapitan hlasi spatne pocasi a budeme vyckavat na pristani minimalne 30 minut. To me netesi, na prestup do Prahy mam jen hodinku. Krouzime asi 40 minut kolem nejaky prehrady a tesne pred polednem konecne sedame v Curychu. Helvetic do Prahy leti za 35 minut. Taxovani je kratoucky, vybiham z letadla a pospicham s mnoha lidmi k pasovce. Je tam dlouha fronta, zrizenec nas smeruje k jinym prepazkam o 100 metru dal. Tam jsme skutecne odbaveni bleskove, vytah do podzemi na bucici vlacek, rychle ven, sekurita a nas gate je samosebou uplne nejdal. 12:25 jsem na gate, autobus stale ceka. Slecna mi odbavi prirucak, nastup do busu, dvere se zaviraji a odjezd k Fokkeru 100. Prirucak odevzdavam pred schudky na vozik a nastupuji. Jestli to stihl i kufr z NY, uvidim v Praze.

Obcestveni 4
Pohodli 3
Posadka 3


Letiste ZRH
Jak popsano vyse, v ty rychlosti jsem moc nezkoumal. Nicmene vsude cisto a ochota.


ZRH 2


Streda
7. ZRH PRG
LX 1486 12:35 - 13:55
Fokker 100
load faktor 100%

Fokker firmy Helvetic byl zcela plny. Mista na nohy je relativne dost. Letusky jsou dve mlade krasne holky, zadna uniforma, ale bile tricko. Umelecky dojem za jedna. Po startu se dlouho nic nedelo, tak jsem koukal na krasny kumulonimby a cesta rychle ubihala. Znicehonic holky prijely s vozikem, kazdy obdrzel housku bud syr nebo servela (to ma byt ten svycarsky parek), plechovku piti a cokoladu. Servis vynikajici. Za chvili uz sedame v Praze. Volnou chuzi jdu k pasu, po 5 minutach cekani se objevuje prirucak odbaveny v ZRH, kufr z EWR nikde. A hle, z podezemi vyjizdi i kufr. Takze bez chyby.

Shrnuti
--------------------------------------
Lufthansa - PRG FRA vyborny
- FRA JFK dostatecny
Delta - LGV MEM chvalitebny
Delta Connection - MEM OMA dobry
- OMA LGA vyborny
SWISS - EWR ZRH dobry
Helvetic - ZRH PRG vyborny


cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od cocik »

Peknej report :D Ja uz jsem tim cestovanim tak zblbej, ze jsem z nadpisu ocekaval trip report z letu 787, 2x777, 767 a nakonec 757, a horecne jsem zacal uvazovat, jak takovej routing zrealizovat :D

beedat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 10. 08. 2009, 23:26
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od beedat »

Nadpis ve mne vyvolal stejné dojmy jako u čočika :)
Jinak k tomu Warsteineru v láhvi - před 3 týdny jsem ho dostal na lince Luftwaffe HEL - TXL, jenže to bylo vlažný a chuť tak příšerná, že jsem ho vrátil té paní se zadnicí pivovarnickýho valacha, že tohle pít nebudu. Měli jste vidět výraz v očích Fina sedícího vedle mě, který byl z toho patoku očividně úplně v extázi. Holt prohibice je svině.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od flyingblue »

cocik píše:Peknej report :D Ja uz jsem tim cestovanim tak zblbej, ze jsem z nadpisu ocekaval trip report z letu 787, 2x777, 767 a nakonec 757, a horecne jsem zacal uvazovat, jak takovej routing zrealizovat :D


Jak takovej routing zrealizovat? Na kridlech Star Alliance by to nemel bejt problem (i kdyz v tomdle poradi to bude dost tricky) :-)

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od manilair »

beedat píše:Nadpis ve mne vyvolal stejné dojmy jako u čočika :)
Jinak k tomu Warsteineru v láhvi - před 3 týdny jsem ho dostal na lince Luftwaffe HEL - TXL, jenže to bylo vlažný a chuť tak příšerná, že jsem ho vrátil té paní se zadnicí pivovarnickýho valacha, že tohle pít nebudu. Měli jste vidět výraz v očích Fina sedícího vedle mě, který byl z toho patoku očividně úplně v extázi. Holt prohibice je svině.


tak tohle je jeden z top komentaru, ktery jsme kdy tady cetl :lol: :lol: :lol: :clap: :clap: :thumbup:


whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od whiskey »

beedat píše:Měli jste vidět výraz v očích Fina sedícího vedle mě, který byl z toho patoku očividně úplně v extázi. Holt prohibice je svině.

no tak pani, nesirte tu paniku. Prohibicia je to, co dalo zarobit vela ludom v 20. rokoch za velkou mlakou, nie to, co je vo Finsku teraz. Len je tam chlast trosku drahsi, ako sme zvyknuti my ;)

rastompk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 114
Registrován: 08. 12. 2011, 10:32
Bydliště: CDG/ORY/BVA
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od rastompk »

whiskey píše:
beedat píše:Měli jste vidět výraz v očích Fina sedícího vedle mě, který byl z toho patoku očividně úplně v extázi. Holt prohibice je svině.

no tak pani, nesirte tu paniku. Prohibicia je to, co dalo zarobit vela ludom v 20. rokoch za velkou mlakou, nie to, co je vo Finsku teraz. Len je tam chlast trosku drahsi, ako sme zvyknuti my ;)


presne tak. to by sa dalo rovno povedat, ze aj vo francuzsku je prohibicia. pivo tu urcite v krcme nie je lacnejsie ako vo finsku!
a vobec, ukazte mi niekto krajinu kde je pivo lacnejsie ako v CR/SK :)

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od Fabo »

rastompk píše:
whiskey píše:
beedat píše:Měli jste vidět výraz v očích Fina sedícího vedle mě, který byl z toho patoku očividně úplně v extázi. Holt prohibice je svině.

no tak pani, nesirte tu paniku. Prohibicia je to, co dalo zarobit vela ludom v 20. rokoch za velkou mlakou, nie to, co je vo Finsku teraz. Len je tam chlast trosku drahsi, ako sme zvyknuti my ;)


presne tak. to by sa dalo rovno povedat, ze aj vo francuzsku je prohibicia. pivo tu urcite v krcme nie je lacnejsie ako vo finsku!
a vobec, ukazte mi niekto krajinu kde je pivo lacnejsie ako v CR/SK :)


Ukrajina, Bulharsko... ? :)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od flyingblue »

Fabo píše:
rastompk píše:presne tak. to by sa dalo rovno povedat, ze aj vo francuzsku je prohibicia. pivo tu urcite v krcme nie je lacnejsie ako vo finsku!
a vobec, ukazte mi niekto krajinu kde je pivo lacnejsie ako v CR/SK :)


Ukrajina, Bulharsko... ? :)


Nerikal PIVO?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od Fabo »

Tak treba Bulharske piva si s prumernym ceskym pivem v nicem nezadaji. Ostatne, cele bulharske pivarenstvi bylo zalozeno ceskymi sladky... A kdyz uz jsme u toho, nerikal ve Francii? :)

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: 8-7-7-6-5

Příspěvek od manilair »

rastompk píše:
whiskey píše:
beedat píše:Měli jste vidět výraz v očích Fina sedícího vedle mě, který byl z toho patoku očividně úplně v extázi. Holt prohibice je svině.

no tak pani, nesirte tu paniku. Prohibicia je to, co dalo zarobit vela ludom v 20. rokoch za velkou mlakou, nie to, co je vo Finsku teraz. Len je tam chlast trosku drahsi, ako sme zvyknuti my ;)


presne tak. to by sa dalo rovno povedat, ze aj vo francuzsku je prohibicia. pivo tu urcite v krcme nie je lacnejsie ako vo finsku!
a vobec, ukazte mi niekto krajinu kde je pivo lacnejsie ako v CR/SK :)


to berete moc vazne... :D


Odpovědět