Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Odpovědět
jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od jife »

Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Popularita největšího z Jónských ostrovů nepochybně vzrostla uvedením filmu Mandolína kapitána Corelliho do kin, ve kterém hraje charizmatický Nicolas Cage po boku pohledné Penélope Cruz. Nechci zde rozebírat děj filmu, ale spíše prostředí, ve kterém se tento film odehrává a natáčel.

Jak jsem se na ostrov dostal? Prakticky náhodou. Pohled z okna na přicházející podzim vyvolal klasickou myšlenku o odletu do tepla. Dnes, ideálně zítra, maximálně pozítří, kamkoliv do tepla, na více jak týden, minimálně s polopenzí, nejlépe z Prahy. Webové stránky cestovních agentur se na mém monitoru sypou jedna za druhou. Vylučujeme Egypt, Tunis, Kanáry. Nikdy jsem nebyl na Kypru a tak podvědomě tíhnu k této destinaci. Jenže ejhle, cena zájezdu na Kypr se velmi blíží cenám destinacím v Karibiku při odletu z Mnichova. V nabídce z Prahy je plno zájezdů třeba na Krétu či Zakynthos, ale oboje dobře znám, takže nechci na stejné místo. Na chvilku přichází myšlenka vyzkoušet horskou dráhu ve Ferrari Theme Parku v Abu Dhabi, ovšem UAE se diskvalifikuji nutností víza pro občany ČR, které tak rychle nelze zajistit. Zkoušíme tedy odlety z Německa a destinace jako Maledivy, Seychely, Dominikánská, Kuba, Jamajka atd. Při bližším zkoumání však zjišťujeme, že jsou to spíše nabídky na oko než dosažitelné zájezdy ať už z titulu finální ceny, tak hlavně obsazenosti či dostupnosti volných míst. Konzultuji situaci po telefonu neb mám pocit, že někde dělám chybu. Problém je údajně ve smýšlení Němců, kteří v tomto období nadcházejícího podzimu údajně masově kupují „lástové“ zájezdy právě stylem dnes či zítra letíme, nikoliv s odletem až za týden. Jsem tím překvapen a zklamán zároveň i s ohledem na řeči o ekonomické krizi ovládající celou Evropu. Ano, lze samozřejmě najít zájezd, kdy člověk může prakticky okamžitě odletět do tepla, ovšem ne za cenu, která by z mého pohledu byla zajímavá. A tak se na chvilku uchyluji k myšlence, držet se osvědčeného scénáře, tedy cestovat bez CK. Zkouším v Matrixu cvičně vyhledat letenky do použitelných destinací a velmi brzo zjišťuji, že to také není žádná sláva. V rámci hledání jsem byl ovšem velice překvapen rozdílem ceny letenky od Emirates na Seychely při cestě z Prahy a Mnichova. Cena z PRG by byla při koupi dvou letenek o více jak 12 000Kč vyšší než při odletu z MUC. Škoda, že se Emirates konkurence v Praze asi jen tak nedočkají. Vracím se tedy k původní myšlence po letech vyzkoušet nabídku CK.

Vzpomínám na svou první zkušenost s leteckou dopravou na trase Praha- Preveza, tehdy ještě na palubě Tupoleva TU154M s následným pobytem na ostrově Lefkáda. Pamatuji si krásné pláže, bílé oblázky, azurové moře. Psal se rok 1996, právě proběhla letní olympiáda v Atlantě, Ivo Lukačovič zakládá vyhledávač Seznam a pražská CK Viamare, jako první CK už dva roky pořádá letecké zájezdy na Lefkádu. Tehdy využívám jejich nabídku a na 12 dní odlétám za tehdejších 16 290 Kč k moři. Digitální fotoaparáty se teprve dostávají na scénu, takže asi nikdy nezapomenu na onu scénku v tehdejším Fotolabu, kdy jsem se těšil na fotky z dovolené, ovšem slečna za pultem mi s politováním sdělila, že někde nastala chyba a film je zcela zničen.
Osobně si myslím, že Jónské ostrovy jsou nejkrásnější částí Řecka a proto se při výběru zájezdu soustředím právě na tuto oblast. Korfu je hodně severně a navíc je trochu jiné než zbývající hlavní trio Lefkáda, Kefalonie, Zakynthos. Z této trojice je volba jasná, protože zbylé dva ostrovy už jsem v minulosti navštívil. Netrvá to dlouho a nacházíme termín, který nám vyhovuje. Odlet druhý den z Prahy, inteligentní časy odletů tam i zpět, délka pobytu 12 dní, polopenze. Rozumné ceny jen musíme vybrat místo pobytu v rámci členitého ostrova. Na řadu přichází Google Earth a volba padá na letovisko Porto Skala.

Ráno zabalím, jen kontroluji váhu, neboť dávno pryč jsou ty doby, kdy „koupák“ mohl mít zavazadlo 20kg těžké. Odlet letadla TVS (QS) je plánován na 11:55hod, což je sympatický čas, ale vzhledem k dřívějším zkušenostem s dodržování časů odletů charterů této letecké společnosti tomu příliš nevěřím. Můj tip o zpoždění byl správný, leč tentokrát to nebylo v rámci hodin a tak to není až tak zlé.

Nastupování do letadla je zvláštní moment. Mnoho lidí se tváří velmi významně až důležitě a občas se dějí zvláštní věci. Pamatuji si moment, kdy jsem na letišti New Yorku, tedy přesněji řečeno na Newarku, čekal na odlet linky Air France do Paříže. Tak jako spousta dalších pasažérů jsem seděl přesně u toho gatu, kde sice na tabuli svítilo ono správné číslo letu, leč letadlo zcela evidentně stálo u vedlejší stojánky. Bylo to tedy jen a jen o tom, tento dav lidí nasměrovat k sousedním dveřím. Jenže světe div se, místo toho přijel vůz na přetahy a letadlo o jednu stojánku posunul.

S oblibou sleduji počínání lidí před nástupem do letadla a koupácká komunita je kapitolou sama pro sebe. Neřeším zoufale čekající cestující stojící v řadě před zatím uzavřeným gatem, kteří evidentně nechápou, že pokud první nastoupí do autobusu, tak ve většině případů z něj poslední vystupují. Jsem do jisté míry celkem imunní vůči těm „chytrým“ poznámkám některých „odborníků“, ovšem tu a tam je mi opravdu líto dětí, jenž dostávají tyto „chytré“ informace od svých rodičů. Nadešel čas našeho nástupu, takže nastupujeme na terminálu T2 do autobusu, aby nás pěkně povozil kolem stojánek až na terminál T1, kde stojí naše letadlo pěkně u chobotu neboli u nástupního mostu. Takže logicky je třeba vystoupat po schodech do nitra mostu a pak vstoupit na palubu B737-800 (OK-TVJ). Letadlo patrně přiletělo z území mimo „Schengen“ na T1 a už nebylo po vystoupení pax přetaženo na T2, ale těch „chytrých“ keců cestou.

Máňo, máš tam taky tu vestu? Slyším z okolních sedadel při pojíždění na práh dráhy 30. Start proběhl zcela normálně, následuje ostrá levá zatáčka, takže zanedlouho v podstatě kopírujeme směr RWY12/30. Pražský okruh po našem levém boku náhle mizí v Lochkovském tunelu, aby následně po nejdelším dálničním mostě v ČR překonal tok Berounky s Vltavou a znovu zmizel v Břežanském tunelu. Dále stoupáme do letové hladiny směr Rakousko, nad kterým dostáváme z pilotní kabiny informaci o velmi špatném počasí na naší trase do cílové destinace včetně omluvy předem, že to bude asi trochu házet. No nebudu Vás napínat, házelo to tak, že palubní personál byl opakovaně neklidným hlasem kapitána donucen k usazení a připoutání se. Myslím si, že pár cestujících si prožilo svůj hororový let, tak, jak to znají jen z filmů. Nejsem si zcela jist, zda se podávané jídlo vůbec dostalo na všechny, právě z důvodu nemožnosti servírování, ale byl to vážně nedobrý kousek uzeného masa s něčím, co mělo připomínat bramborovou kaši. Na finálním přiblížení k EFL byla vidět bouřková mračna, ale RWY14 byla suchá a přistání hladké. Výstup po přistavených schodech, odchod po ploše do budovy letiště, vyzvednutí zavazadel z pásu a následný odchod bez pasové kontroly před terminál, kde čekala delegátka CK, která nasměrovala klienty do příslušných autobusů.

Po příletu nám Kefalonia neukázala zrovna přívětivou tvář a dle informací od místních takovou bouři dlouho nepamatují. Cesta z letiště, které leží nedaleko od hlavního města ostrova Argostoli byla zasypána směsí kamení a bahna, kterou musela odklízet těžká technika. Množství sypkého materiálu na silnici jasně naznačovalo, že tentokrát bude lepší si místo skútru radši zapůjčit dvoustopé vozidlo. Ona leccos naznačovala i výstražná cedule umístěná před terminálem letiště, která důrazně připomínala velkému množství britských turistů, že na Kefalonii, se jezdí na pravé straně! Možná to někomu přijde vtipné, ale právě při mé dřívější návštěvě sousedního ostrova Zante, můj kamarád zažil na skútru ono osudové setkání s pánem z UK, který jel svým Jeepem po své „britské“ straně. Kdo byl viníkem ono střetu, bylo více než jasné, stejně jako to kdo, už se do konce své dovolené díky rozsáhlým odřeninám v moři nevykoupal. Cestou do letoviska Skala byla vidět ještě jedna nepříjemnost a to v okamžiku, kdy se nám otevřel první výhled na moře. Azurovou a tyrkysovou barvu moře zcela změnilo bahno, které odplavila voda z okolních hor, ve směsici velmi nepěkného vzhledu za trvalého promíchávání pomocí vln.

Počasí se během dvou dnů umoudřilo, samočisticí schopnost moře pracovala na plné obrátky a tak bylo možno objevovat krásy ostrova. Kefalonia je největší z Jónských ostrovů a šestý největší ostrov Řecka. Údaje o rozloze se liší, ale v podstatě lze konstatovat, že rozloha Kefalonie (cca 780 km²) odpovídá zhruba 1/10 rozlohy největšího řeckého ostrova Kréta (8260 km²). Pro srovnání rozloha Prahy je přibližně 496 km². Nejvyšším bodem ostrova je vrchol hory Ainos (1628 m.n.m.), kam se pohodlně dostanete autem, po zcela nové asfaltové silnici financované patrně z prostředků EU. Ač má hora Ainos podobnou výšku jako naše Sněžka, těžko je srovnávat, protože Sněžku nikdy neuvidíte z nulové výšky od moře a taková Pec pod Sněžkou je ve výšce cca 770 m.n.m.. Zaujaté pohledy na unikání endemické černé smrky (někde se uvádí borovice někde jedle - pinus nigra či abies cephalonica) a rovněž magické scenerie mořského pobřeží vytváří zvláštní a těžko popsatelnou atmosféru. Krásné výhledy na okolní ostrovy Vám bude kazit pouze občas přítomný opar držící se ve vzduchu nad mořem. Kefalonie leží v místě tektonických poruch a tak jsou zde častá zemětřesení. To nejničivější udeřilo 12. srpna 1953, jehož epicentrum se nacházelo pod jižním cípem ostrova a způsobilo vyzdvihnutí ostrova o 60cm výše. Toto zemětřesení způsobilo obrovské materiální škody, ovšem hlavně zapříčinilo odchod velkého množství obyvatel do klidnějších míst mimo ostrov, což se projevilo na ekonomické síle ostrova. Z hlediska geologického nalezneme na ostrově několik dalších zajímavostí, jako jsou jeskyně Drogarati s červenými krápníky nebo jezerní jeskyně Melissani. K největším geologickým unikátům patří Katavothres. V hlubokých děrách na břehu moře u Argostoli mizí mořská voda do hlubin tak, že při tom roztáčí mlýnské kolo, aby se následně objevila po 17ti kilometrové cestě podzemím na opačné straně ostrova, vedle městečka Sami, kde se přes jezero Karavomilo vlévá do moře a opět točí mlýnským kolem. V roce 1963 byla rakouskými geomorfology obarvena vtékající voda fialovou barvou k prokázání tohoto děje, což se potvrdilo, ovšem dodnes existuje mnoho teorií o tom, jak je toto možné, leč 100% vysvětlení zatím neexistuje.

To kvůli čemu jezdí lidé na Kefalonii jsou nepochybně tamní pláže a nádherné moře. Před naším odletem, jsem měl trochu obavy právě o zdejší teploty, přece jen šlo o odlet v polovině září. Nebylo zde vyloženě extrémní horko, ale teplota vody byla famózní.

Letovisko Skala ležící asi 35km od letiště na jihovýchodním cípu ostrova má dlouhou oblázkovou pláž, která je sice čistá a rozlehlá ovšem z mého pohledu to není ta pravá pastva pro oči i když pohled na sousední ostrov Zakynthos je jistě pěkný. Mnohem zajímavější koupání naleznete v malých zálivech s křišťálově čistou vodou vydáte-li se ze Skaly směrem na Poros. Této lokalitě se říká Porto Skala.
Porto Skala
Porto Skala


Neznámější pláží na Kefalonii a údajně nejfotogeničtější pláží Řecka je pláž Myrtos. Pokud bydlíte ve Skale, můžete si vybrat jižní cestu kolem pevnosti Ajios Georgios přes hlavní město Argostoli nebo severní cestu přes Poros, Sami a Agia Efimia, která je zhruba o půl hodiny rychlejší.
Myrtos
Myrtos


Myrtos
Myrtos


Myrtos
Myrtos


Myrtos je nádherná pláž, která se objevuje ve zmíněném filmu Mandolína kapitána Corelliho, ovšem v tomto filmu se více vyskytuje pláž Antisamos, která je východně od městečka Sami. K této pláži je nutno dodat, že ač není vizuálně až tak atraktivní jako třeba Myrtos či Petani, tak pobyt na ní má neskutečnou atmosféru díky elegantnímu baru uprostřed pláže, který ozvučuje pláž kvalitně reprodukovanou relaxační hudbou. Zdejší lehátka a slunečníky máte jako klienti baru zdarma k použití.
Antisamos
Antisamos


Od Myrtosu se rozhodně vydejte na sever po pobřežní silnici na úbočí hor směr kolem pevnosti Assos do Fiskarda, které jako jedno z mála měst na ostrově nebylo úplně zničeno zemětřesením roku 1953. Fiskardo je přístav s tradičním stylovým koloritem, kam v létě připlouvá plno jachet, čímž se zde utváří zvláštní kosmopolitní atmosféra. Příjemným zpestřením Vašeho oběda, tak bude možnost sledovat umění místních jachtařů, kteří dokáží rozměrné lodě vtěsnat do zdánlivě nedostačujících parkovacích míst.
Assos
Assos


Další část ostrova, která si zaslouží Vaší pozornost je cíp, na které leží městečko Lixouri. Do Lixouri se z Argostoli můžete dostat dvěma způsoby. Buď použijete trajekt, který jezdí přibližně každých 30 minut a plavba trvá asi tak 15-20 minut nebo objedete celý záliv autem, což je přibližně 35km a zhruba 45 minut jízdy. Pozor na trajektu údajně neplatí pojištění auta. Z Lixouri se vydejte jižně na pláž Xi s červeným pískem. Z mého pohledu toto není typická Kefalonie, ale může se to někomu líbit.
Xi
Xi


Celé západní pobřeží této části ostrova je tím správným balzámem pro Vaše oči. Vydejte se ke klášteru Kypureon jenže je umístěn vysoko na útesech nad azurovým mořem. Dále pokračujte severně od kláštera až na krásnou pláž Petani, kde se budete cítit jako v ráji. Problém této části ostrova jsou vysoké vlny. Pokud na stanovišti plavčíka uvidíte žlutou vlajku, je koupání povoleno na vlastní nebezpečí, pokud zde vlaje červená vlajka, je zakázán vstup do vody. Nevěřícně jsem sledoval počínání vizuálně sportovně nadaného člověka a patrně i zdatného plavce, který si chtěl i přes zakázaný vstup do vody zaplavat. To že přišel o plavky, brýle i řetízek si bude pamatovat asi mnohem kratší dobu než to jak mu dala síla vody za vyučenou.
západní pobřeží
západní pobřeží


Petani
Petani


Petani
Petani


Petani
Petani


Myrtos i Petani jsou samozřejmě hojně navštěvované turisty i když v době našeho pobytu bylo na ostrově a na plážích celkem prázdno. Pokud ale toužíte navštívit divoké přírodní pláže, kde budete dost možná jediní návštěvníci, vyzkoušejte třeba pláž Koroni, která se nachází na spojnici Argostoli – Skala s tím, že musíte odbočit na šotolinovou cestu u vesnice Platies.
Koroni
Koroni


Osobně se mi velice líbila i pláž se zlatým pískem a velmi pozvolným vstupem do vody poblíž vesnice Svoronata, prakticky těsně před prahem dráhy RWY32 zdejšího letiště. Pohledem na vlny zjistíte směr větru a tím i to zda Vám bude létat něco nad hlavou.
Stavronata
Stavronata


Našich 12 dní na Keaflonii uteklo jako voda. Na řadu přichází poslední gyros pita a dál nás čeká už jen přesun busem na letiště a krátký let domů. Na internetu sleduji pozici našeho letadla, které před naším letem obsloužilo ještě klienty v Katánii a nic nenasvědčuje nějakému zásadnímu zpoždění. Letištní hala je sice poněkud těsná pro odbavování třech letadel, která odlétají prakticky ve stejnou dobu do různých koutů Evropy, leč vše proběhlo v pořádku. V letištní free shopu sleduji druhého pilota našeho letu, jak svádí svůj souboj s aktuální alkoholovou prohibicí v ČR a nakupuje zde pár lahví tvrdého alkoholu. Využívám situace k dotazu o možnosti obsazení jump seatu při letu do Prahy, leč odpověď je spíše negativní, i když s odvoláním na kapitána letadla. Počasí je pěkné, nástup do letadla opět po přistavených schodech. Odlétáme jako poslední ze tří letadel, startujeme v opačném směru, než bylo přistání. Při otáčení na začátku dráhy z okénka vidím onu pláž se zlatým pískem. Start zcela bez problémů. Následují krásné výhledy na Kefalonii a okolní ostrovy. Bohužel je opět trochu opar a cestou do Prahy vzhledem k podvečeru ubývá světla, takže pro fotky to není moc optimální. V letové hladině tentokráte bez otřesů dostáváme občerstvení, které sice nevypadalo příliš vábně, ale chutnalo celkem dobře. Netrvá to příliš dlouho a pod námi je vidět Vídeň, pak „předbíháme“ kamióny táhnoucí se po D1 na Prahu a než bych řekl popel, tak naše B737-800 (OK-TVW) bezpečně dosedá v Praze, tentokráte na RWY24/06.

Jistě si nyní kladete otázku: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Odpověď je prostá: Protože to taky bylo ve scénáři, ale pokud jste tam Vy ještě nebyli, tak se na Kefalonii určitě vydejte. Ne nadarmo je tento ostrov nazýván perlou Jónského moře. Nezůstávejte na jednom místě, ale cestujte po ostrově. Mám celkem srovnání a dle mého názoru, je Kefalonia, jednou z nejhezčích koupacích lokalit v Evropě vůbec.

Budete-li si půjčovat auto, tak my byli spokojeni zde:
http://www.greekstones-rentacar.com/english/company.htm

Chcete-li vidět více fotek z naší dovolené, jsou k dispozici zde:
http://jife.rajce.idnes.cz/

Pokud jste dočetli až sem, tak Vám děkuji za pozornost.

JiFe

PS: Info pro fajnšmekry na závěr: Roztíratelnost másla nehodnotím, neboť se v obou případech jednalo o rostlinný polotučný margarín Hügli
http://www.huegli.cz/food_service/katalog_vyrobku?detail=574
Naposledy upravil(a) jife dne 06. 10. 2012, 19:22, celkem upraveno 1 x.


klojM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od klojM »

:clap: ... krásné počtení a ještě lepší podívaná :thumbup: Díky.

Gerrard
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 73
Registrován: 05. 12. 2010, 23:28
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od Gerrard »

Supr report, díky za inspiraci :thumbup:

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od firefly »

Moc fajn TR a nádherné fotky! Když už jsem letos nemohla být u moře, tak se aspoň ráda podívám na tyto super plážičky. :clap:

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od gr09 »

Super ctive napsano a navic krasne fotky. :thumbup:


ssheeni
Nováček
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 06. 08. 2012, 22:47
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od ssheeni »

Jako vždy velmi čtivé! Skvělý report a nádherné fotky :-)

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od rpet »

pekne se to cetlo! :thumbup:

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od jife »

Dnes večer na ČT2 ve 21:50:

Mandolína kapitána Corelliho
Život na malebném řeckém ostrůvku Kefallénie má svůj neměnný řád. Čas jakoby se tu už dávno zastavil a do lidských osudů kromě běžných rozmíšek a občasného zemětřesení nic rušivého nezasahuje. To se ale má změnit. Druhá světová válka se přiblíží až sem a v roce 1940 ostrov obsadí italská armáda. Snoubenec Pelagie, dcery místního lékaře Jannise, odchází s dalšími rybáři bojovat proti Italům do Albánie a na dívčiny dopisy neodpovídá. Pelagia, stejně jako mnoho dalších vesničanů, podlehne kouzlu usměvavých a hudbymilovných italských vojáků, kteří pořádají příležitostné koncerty na náměstí a vůbec se nechovají jako okupanti. Její vztah ke kapitánu Corellimu přerůstá postupně ve vážnější pouto, ale válka, do té doby skrytá někde daleko, zanedlouho dorazí i na Kefallénii... Rozsáhlý román anglického spisovatele Louise de Bernierese Mandolína kapitána Corelliho (1994, česky 2000) byl převeden do stejnojmenného filmu anglickým režisérem Johnem Maddenem (nar. 1949), zkušeným veteránem z divadelních jevišť i televize, který se asi nejvíc proslavil kostýmním romantickým příběhem Zamilovaný Shakespeare (1998). V Mandolíně kapitána Corelliho (2001) se soustředil především na vykreslení ústředního milostného vztahu, do něhož krutě zasáhne válka. Hlavní role ztělesnily herecké hvězdy Nicolas Cage a Penélope Cruzová, jimž ve výrazných vedlejších úlohách zdařile sekundují John Hurt (doktor Jannis), Christian Bale a Irene Papasová (snoubenec Mandras a jeho matka). Režisér film natočil s výrazným podílem oscarového kameramana Johna Tolla v autentických exteriérech řeckého ostrova, kde se příběh odehrává.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od Zdenek »

Nechceš takhle navštívit všechny Řecké ostrovy? (bez ironie, pak bych nemusel vymýšlet kam jet jako letos na Limnosu)

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od jife »

Zdenek píše:Nechceš takhle navštívit všechny Řecké ostrovy? (bez ironie, pak bych nemusel vymýšlet kam jet jako letos na Limnosu)


Ahoj Zdenku,
neznám všechny jejich ostrovy, namátkově jsem navštívil:

Kréta asi 4x vzhledem k velikosti ostrova
Korfu
Lefkada
Kefalonia
Zakynthos
Rhodos

a z mého pohledu je co se koupání týká nejkrásnější Lefkada.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od Zdenek »

jife píše:a z mého pohledu je co se koupání týká nejkrásnější Lefkada.

To jsme na tom stejně, ale po třetí už rodina na Lefkadu jet nechtěla, tak Lemnos.
Nicméně mám pro příští dilema, zda jet na Krétu do Paleochory a jít Samarii, nebo jet na východní konec kde jsem ještě nebyl.

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od jife »

Zdenku byl jsem na obou zmíněných místech, tak k nim zkusím něco napsat:

V Paleochoře jsem byl už velmi dávno, konkrétně okolo roku 1998 či 1999, ale mnoho věcí si i s tím velkým odstupem pamatuji.
Na jihu není letiště, takže přílet byl do Chánie a počítej s tím, že trasu cca 90km zdolávál tehdy autobus velmi dlouho, ale třeba už tam je lepší cesta.
Byl jsem tam v době extrémních veder, tehdy se ten pension jmenoval Filoxenia a koukám, že podle Google to existuje stále:
http://www.reckovdetailech.cz/cs/oblasti/kreta/katalog-objektu/hotely-na-krete/filoxenia-studia-a-apartmany
Mám ovšem pocit, že ten nábytek, co je vidět na fotce, tam byl už tehdy :-(
Pamatuji si tu pláž na západním pobřeží, kde tehdy nebylo příliš lidí, ale také v podstatě nebylo o co stát.
Neumím, posoudit pozitiva či možnosti toho městečka, protože jsem tam tehdy byl prakticky v pozici studenta odkázaného na polopenzi, takže žádné vymetání místních taveren se nekonalo. Největším lákadlem tehdy byla relativní blízkost slavné pláže Elafonisi. Pamatuji si, že jsem tam byl v době zatmění Slunce, takže pokud hledám dobře, tak šlo o datum 11.8.1999. Tahle pláž byla luxusní, ale obávám se, že dneska už to je tak masová záležitost, která člověku ten zážitek posune úplně jinam. Další velmi pěkný výlet byl do zátoky Balos u ostrova Gramvoussa, kam se jelo lodí z přístavu Kissamos. Tehdy místní tvrdili, že do zátoky Balos se jezdila koupat princezna Diana http://www.cretanbeaches.com/en/sea-tourism/west-crete-beaches/balos-lagoon-beach. Dále si pamatuji pěknou pláž se jménem Falassarna na západním pobřeží Kréty. Co se týče Samárie, tak jsem jí šel asi 3x a pokaždé se mi to líbilo. Pokud si to pamatuji dobře tak ten výlet je koncipován tak, že tě busem přivezou na náhorní plošinu Omalos ve výšce cca 1300 m.n.m odkud se vychází. Pozor na dvě věci: hned v úvodu cesty je třeba v podstatě klesnou pomalu na úroveň moře a za druhé je ta cesta celkem dlouhá tuším, že to bylo okolo 15km a cestou v podstatě není možnost cokoliv koupit. Musíte dojít až k moři do Agia Roumeli zde nastoupíte na loď směr Sougia. Na konci soutěsky dorazíte na břehy Libyjského moře, které mělo vždy pěknou barvu a slušné vlny. Tolik v kostce k západní Krétě

Co se týče východu Kréty, tak zde jsem byl 07/2013, lokalita Agios Nikolaos, hotýlek Lito http://litohotelsa.gr/. Šlo o nějaký last minute za pár korun, hotel mimo město trochu na kopci, nic moc vybavení, ale byl tam pěkný výhled (je vidět na jejich webu). Bez auta o ničem, ale s tím jsme počítali. Nicméně parta lidí pracující pro ten hotel byla fajn a dost se tam pařilo. Ten hotýlek byl totiž až poslední destinací na cestě rozvozových autobusů, takže se tam večer tahle parta scházela a bylo tam živo, víno teklo proudem. Pozitivem byl fakt, že místo všude přítomných Rusů tam byli Angličani. Rusové bohužel mají Krétu dost v oblibě. Auto jsme měli v podstatě celý pobyt a musím říct, že v závěru už mi to lezlo krapet na nervy. Pobřeží je zde dost členité a než se člověk někam dostane tak to dost trvá. Do Vai to je z Agios Nikolaos asi 90km ale jeli jsme to skoro 2,5hodiny. Samotné pláž Vai je celkem pěkná, ale těch neomalených Rusů.... Celkem pěkný výlet byl lodí z městečka Ierapetra na ostrov Chrisi. Ty další pláže neznám jmény. Prostě když se nám někde líbilo zastavili jsme na koupačku.

No tak a teď si vyber. Osobně mám asi lepší vzpomínky na tu západní Krétu, ale jak jsem psal už je to dávno a dnes tam budou asi davy lidi. Já bych si vybral Lefkádu :-)

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od dejavu »

Nejsem zdaleka takový znalec Řecka jako vy, byl jsem tam letos po deseti letech. Doplním Jifeho vzpomínky na západní pláže. Koncem září byla přes den na Elafonisi hlava na hlavě, byl docela problém zaparkovat. Na záchod se čekalo tak 15 minut. Na Balos se dá dojet po prašné cestě na kopec (cca 5 kilometrů, zajímavá jízda) a pak tak dva kilometry pěšky z kopce. Zpět je to solidní výšlap. Lidí podstatně míň než na Elafonisi. Falassarnu jsme jenom obhlídli, bylo hnusně.
Bydleli jsme na třech místech, auto po celý pobyt, letenky LM za 2990. Hotely docela problém, i koncem září to bylo na mě dost drahé, především ubytování na pláži. Ale, prima byl Kissamos, relativně málo turistů, pár pláží tam je, hotel Nautilus Bay na pláži je fakt dobrý, ale taky dost drahý. Restaurace tam byly nejlevnější a na všechny výše uvedené pláže je to tam nejblíž (Balos a Falassarna fakticky přes kopec). Platanias nic moc, to je turistická opičárna. Pak jsme byli u Chersonisu za Heraklionem. U moře opět turistická opičárna, vesničky na kopci sice také, ale mělo to něco do sebe. Když se uhlo z hlavní ulice, tak se mi tam fakt líbilo. Ale bylo tam nejdráž ze všech destinací.
Rusů bylo všude překvapivě málo, především bylo vtipné sledovat desítky "luxusních" obchodů s kožešinami, které jsou čistě pro ruskou klientelu a které byly prázdné. Nejvíc bylo všude Britů a seveřanů.

Jinak počasí koncem září nic moc, tři dny pršelo a docela dost. Zima nebyla, ale teplo si představuju jinak.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Proč se kapitán Corelli vrátil na Kefalonii?

Příspěvek od Zdenek »

Pánové děkuji ale poprosím něco pro usedlejší pány co má manželku po 25 letech a 2 unuděné slečny. :D
Nějaká privátní plážička by nebyla? A nemusí to být nutně Kréta a musí to být na last minute.
Možná by i ta Kefalonie stála za pokus, nebo východ Mallorky?


Odpovědět