Air Force One versus Air One - minireport

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od jife »

Air Force One versus Air One

Počátkem roku 2012 jsem na internetu zaznamenal akci společnosti Alitalia, která nabízela zvýhodněné ceny letenek z Prahy do Benátek a zpět. Město s rozlohou asi o 20% menší než Praha, kde se roku 1725 narodil slavný svůdník Giacomo Casanova, navštíví ročně více jak 12 milionů lidí. Osobně jsem Benátky prvně navštívil autem, krátce po pádu železné opony a přiznám se, že tehdy jsem z nich nebyl příliš unešen. Časová prodleva od mé návštěvy už je značná, cena za letenky zajímavá a tak zbývá vybrat vhodný termín. Když tak listuji kalendářem, zarazím se u data, které mi přijde něčím odlišné než ty ostatní, jakoby povědomé. V ten moment se chytám hesla „dvě mouchy jednou ranou“ a tak s půlročním předstihem kupuji dvě zpáteční letenky do Benátek, jejichž návštěvu hodlám tentokrát stylově spojit s malou oslavou, protože romantika a Benátky k sobě prostě patří.

Cestující, kteří využívají služeb nízkonákladových aerolinek, znají v souvislosti s návštěvou Benátek převážně letiště Treviso TSF. Naše letenky jsou vedeny pod kódem společnosti Alitalia, což v daný moment sice znamená, že let tento operuje ve skutečnosti společnost Air One, ale i tak máte v ceně letenky možnost odbavit nejen příruční zavazadlo, ale i to plnohodnotné. Další faktem je to, že naše letadlo přistane na hlavním letišti pro Benátky, tedy VCE neboli Aeroporto di Venezia Marco Polo, které je asi o polovinu blíže městu, než zmíněné letiště TSF.

V den odletu na poslední chvíli řešíme nějaké technické problémy zcela v souladu s rčením, že když se něco pokazí, tak zaručeně v ten nejnevhodnější okamžik. V momentě, kdy se řítíme k letišti, polyká třílitrový šestiválec v autě odhadem „srovnatelné“ množství paliva jako to letadlo, které možná nestihneme. Už jen zavřít střechu a honem do terminálu. Bylo to o chlup.

Netrvá dlouho a už nastupujeme chobotem do přistaveného Airbusu A320 (EI-DSZ). Letadlo bylo uvedeno do provozu na konci roku 2008, ale uvnitř vypadá jako nové. Odlet je včas, sedíme na levé straně ve směru letu a tak je krátce po startu vidět hrad Karlštejn. Pokračujeme dále na jih, směr Innsbruck. Cestou jsou krásně vidět zasněžené vrcholky hor. Vzdálenost PRG-VCE je přibližně 531km, takže let je krátký, zhruba 1:25 hod. Při finálním přiblížení bohužel nevidíme město, neboť laguna je na druhé straně než sedíme. Při pojíždění na stojánku v dálce vidím věž na Piazza San Marco, tedy hlavni dominantu města. Naše letadlo zastavuje nedaleko již stojícího A340 Emirates, které sem lítá přímo z DXB a stojí u nástupního mostu, ale my vystupujeme po přistavených schodech. Před terminálem nastupujeme do autobusu, který nás během pár minut odváží na Piazzale Roma.

Benátky mne při druhé návštěvě naprosto nadchly. Čekal jsem hromady turistů, přecpané chodníky podél kanálů, špinavou zapáchající vodu, smrad z lodí a mnoho holubů. Nic z toho se nekonalo, byl jsem ve všech směrech příjemně překvapen a snad jedinou vadou na kráse, jsou zdejší ceny hotelů.

marco.jpg


vyhled.jpg


Cesta na letiště při cestě domů probíhala v poklidnějším tempu než v Praze. Z hotelu pěšky na Piazzale Roma, odtud busem na letiště VCE. Přesun letištním busem ke stojícímu A320 (EI-DSR), který během několika minut startuje z RWY04R. Tentokráte sedíme na pravé straně ve směru letu, po startu kupodivu přichází pravotočivá zatáčka nad moře. Následně nabíráme směr Dolomity a velice podobnou trasou pokračujeme ku Praze. Na závěr tohoto letu je nám „naservírován“ vyhlídkový let nad Prahou a okolím. Sledujeme přehradu Slapy a Štěchovice s přečerpávací nádrží, soutok Sázavy a Vltavy, zámek v Průhonicích, a mnoho městských částí Prahy.

AirOne.jpg


Nyní si patrně kladete otázku, jakou souvislost má Air Force One s tímto reportem?
Pouze tu slovní podobu Air (Force) One, ovšem když nyní všude kolem sleduji momentální, řekněme „bulvární titulky“ článků, které ve finále nemají žádnou souvislost s dalším textem, tak jsem se nechal unést. Proto ten titulek, za který by se ani Blesk stydět nemusel… :lol:

Každopádně Air One je dobrou volbou i když máslo se na krátkém letu nepodávalo.

Kdo máte zájem, tak ostatní fotky naleznete zde:
http://jife.rajce.idnes.cz/Venezia_2012/

Děkuji za pozornost.
Naposledy upravil(a) jife dne 18. 10. 2012, 11:58, celkem upraveno 1 x.


RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 361
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od RadekB »

Pěkný report :clap:

A fotky taky parádní ! :thumbup:

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2210
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od pavelpmi »

Z Benátek ze směru 04, dívám se, je naprostá většina standardních odletů otáčkou doprava. Je i nějaký otáčkou doleva na Vicenzu, ale ten povolují, jen když není těžký vojenský provoz v oblasti Treviso CTR.

Jako obvykle hezký report a krásné fotky! Nestihl jsem ti ještě pochválit ten řecký. :wink:

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od kuba.biker »

Prosím o radu: je strategičtější ubytovat se v Lido di Venezia, nebo spíše v Muranu? Jde mi o dostupnost - mám za to, že spojení Lida a centra Benátek bude četnější než v případě Murana...Nebo se pletu?

Díky za radu

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od Globik »

Pokud se Ti podaří na Lidu ubytovat v blízkosti zastávky, tak budeš především v centru rychleji. V opačném případě to bude opruz. Na Muranu to budeš k parníku mít pár kroků.


persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od persona »

Doporučuji ubytovat se v Mestre naproti nádraží nebo v boční uličce u nádraží. Ceny oproti vlastním Benátkám velmi mírné a v zimě, kdy jsou Benátky pro znalce a člověk je má pro sebe - až neuvěřitelně příznivé (listopad - březen). Ten vlak je tam za 12 min. a 2 EUR zpátečka. Pokud člověk nemá za 40 EUR kartičku na 3 roky (je peklo to vyřídit, ale měl jsem ji), která mu redukuje jakkoli dlouhou cestu vapporetem na 1 EUR, platí mastné ceny jen za převoz z Lida či Murana (ať jednorázovky nebo denní či vícedenní pasy).

Byl jsem tam 6x po 3 - 5 dnech a stále nemám dost. Je to malé město, ale zážitkově bezedné. Jak říkal kolega Liszt: Benátky, jaké to kouzlo.

Ten mýtus o zápachu atd. atd. tvoří často necitliví koupáci, co tam přijedou na den či půlden. Drtivá většina z těch 12 mil. je tohoto typu.

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od krv »

kuba.biker píše:Prosím o radu: je strategičtější ubytovat se v Lido di Venezia, nebo spíše v Muranu? Jde mi o dostupnost - mám za to, že spojení Lida a centra Benátek bude četnější než v případě Murana...Nebo se pletu?

Díky za radu


Doporučuju Lido - na San Marco je to snad jen 10 minut a na St. Elena (přes vodu, první zastávka odkud se dá dojít po souši až do centra) tak 5 minut. Jinak doprava je po celou noc i mimo sezónu.

Z vlastní zkušenosti můžu doporučit Hotel Riviera - je to slušná tříhvězda přímo na pobřeží Lida u zastávky busu.Určitě mají nejlepší výhled na Lidu na Benátky. A přestože je přímo u zastávky busu, není třeba se bát hluku.

Určitě se vyplatí si koupit permanentku na vodní busy - pozor, aby byla cena nejnižší, je třeba ji koupit tak minimálně týden dopředu. Dá se koupit i varianta s jednou zpáteční cestou z VCE do Benátek. Taky je super si koupit lístek - něco jako permanentku na jeden vstup do cca. 10 kostelů a výstav - opět se dá koupit dopředu přes net. A pak je taky super zabookovat si přes internet vstup na konkrétní den a čas do basiliky San Marco. Cena je jedno euro, a vstup je v konkrétní zabookovaný čas bez fronty (jinak běžně fronta na několik hodin)... Pokud bys měl zájem, pošli mi PM a já ti dám adresy na webové stránky či další údaje.

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od krv »

Ta permanetka na vodní busy mě na 7 dnů, včetně jedné zpáteční cesty na letiště vyšla na 58 euro.

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od krv »

A ta permanentka do museí a kostelů se jmenuje Museum Pass a stojí 20 euro. V ceně je jeden vstup do každé z násl. institucí:

• Doge's Palace;
• Correr Museum;
• National Archaeological Museum;
• Grand Chambers of the Marciana National Library;
• Ca'Rezzonico, Museum of Eighteenth Century Venice;
• Carlo Goldoni's House;
• Mocenigo Palace Museum and the Centre of Studies on the History of Textiles and Costumes;
• Ca' Pesaro - International Gallery of Modern Art and the Oriental Art Museum;
• Glass-working Museum at Murano;
• Lace Museum at Burano;
• Museum of Natural History.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od kuba.biker »

Díky všem za rady. Vyrážím tam až na jaře (po příletu do VCE jedeme nejdřív na dva dny do Piranu a do Terstu, v Benátkách budeme tři noci). Počítám, že se obejdu bez profláknutých pamětihodností a vystačím si spíš s nasáváním atmosféry v uličkách...
Co se ubytka týče, nechci dát za ty tři noci víc než 6,8 litrů. Mestre mi příliš nevoní, takže je na výběr právě Murano a Lido. Předběžně mám zabookované to Murano, ale kdyby se objevilo něco lepšího za srovnatelnou cenu, možná bych to ještě přehodnotil. Ale pokud je spojení do Murana v pohodě a funguje i večer/v noci, pak asi není co řešit. Btw, pokud tomu dobře rozumím, s kartou Rolling Venice by měla stát 72 hodinová permice na vaporetto 22 éček, což není zas taková hrůza. Nebo je v tom nějaká zrada?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od Globik »

krv píše:Doporučuju Lido - na San Marco je to snad jen 10 minut a na St. Elena (přes vodu, první zastávka odkud se dá dojít po souši až do centra) tak 5 minut. Jinak doprava je po celou noc i mimo sezónu. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit Hotel Riviera - je to slušná tříhvězda přímo na pobřeží Lida u zastávky busu.

Tedy bus + vaporeto, včetně přestupu je 10 minut? Je to tak? Není to scifi?

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od krv »

kuba.biker píše:Díky všem za rady. Vyrážím tam až na jaře (po příletu do VCE jedeme nejdřív na dva dny do Piranu a do Terstu, v Benátkách budeme tři noci). Počítám, že se obejdu bez profláknutých pamětihodností a vystačím si spíš s nasáváním atmosféry v uličkách...
Co se ubytka týče, nechci dát za ty tři noci víc než 6,8 litrů. Mestre mi příliš nevoní, takže je na výběr právě Murano a Lido. Předběžně mám zabookované to Murano, ale kdyby se objevilo něco lepšího za srovnatelnou cenu, možná bych to ještě přehodnotil. Ale pokud je spojení do Murana v pohodě a funguje i večer/v noci, pak asi není co řešit. Btw, pokud tomu dobře rozumím, s kartou Rolling Venice by měla stát 72 hodinová permice na vaporetto 22 éček, což není zas taková hrůza. Nebo je v tom nějaká zrada?


To nesedí - koukám na veniceconnected.com a 72 hour Tourist travel card ACTV stojí 35 euro...

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od krv »

Globik píše:
krv píše:Doporučuju Lido - na San Marco je to snad jen 10 minut a na St. Elena (přes vodu, první zastávka odkud se dá dojít po souši až do centra) tak 5 minut. Jinak doprava je po celou noc i mimo sezónu. Z vlastní zkušenosti můžu doporučit Hotel Riviera - je to slušná tříhvězda přímo na pobřeží Lida u zastávky busu.

Tedy bus + vaporeto, včetně přestupu je 10 minut? Je to tak? Není to scifi?


Jen vaporeto - stanice Lido S.M.E -> San Marco.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od kuba.biker »

krv píše:
kuba.biker píše:Díky všem za rady. Vyrážím tam až na jaře (po příletu do VCE jedeme nejdřív na dva dny do Piranu a do Terstu, v Benátkách budeme tři noci). Počítám, že se obejdu bez profláknutých pamětihodností a vystačím si spíš s nasáváním atmosféry v uličkách...
Co se ubytka týče, nechci dát za ty tři noci víc než 6,8 litrů. Mestre mi příliš nevoní, takže je na výběr právě Murano a Lido. Předběžně mám zabookované to Murano, ale kdyby se objevilo něco lepšího za srovnatelnou cenu, možná bych to ještě přehodnotil. Ale pokud je spojení do Murana v pohodě a funguje i večer/v noci, pak asi není co řešit. Btw, pokud tomu dobře rozumím, s kartou Rolling Venice by měla stát 72 hodinová permice na vaporetto 22 éček, což není zas taková hrůza. Nebo je v tom nějaká zrada?


To nesedí - koukám na veniceconnected.com a 72 hour Tourist travel card ACTV stojí 35 euro...


Já koukám sem: http://www.hellovenezia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=178&Itemid=158&lang=en :wink:

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

Re: Air Force One versus Air One - minireport

Příspěvek od krv »

kuba.biker píše:
krv píše:
kuba.biker píše:Díky všem za rady. Vyrážím tam až na jaře (po příletu do VCE jedeme nejdřív na dva dny do Piranu a do Terstu, v Benátkách budeme tři noci). Počítám, že se obejdu bez profláknutých pamětihodností a vystačím si spíš s nasáváním atmosféry v uličkách...
Co se ubytka týče, nechci dát za ty tři noci víc než 6,8 litrů. Mestre mi příliš nevoní, takže je na výběr právě Murano a Lido. Předběžně mám zabookované to Murano, ale kdyby se objevilo něco lepšího za srovnatelnou cenu, možná bych to ještě přehodnotil. Ale pokud je spojení do Murana v pohodě a funguje i večer/v noci, pak asi není co řešit. Btw, pokud tomu dobře rozumím, s kartou Rolling Venice by měla stát 72 hodinová permice na vaporetto 22 éček, což není zas taková hrůza. Nebo je v tom nějaká zrada?


To nesedí - koukám na veniceconnected.com a 72 hour Tourist travel card ACTV stojí 35 euro...


Já koukám sem: http://www.hellovenezia.com/index.php?option=com_content&view=article&id=178&Itemid=158&lang=en :wink:


Je to ta samá lítačka, jen se slevou pro mladší 29 let. To už pro mě pár let není :) Takže v tom zrada není. Originál (bez slevy) funguje tak, že si ji koupíš přes net kartou, vytiskneš si kód a pak si permanentku vyzvedneš v automatu přímo na letišti zadáním kódu.


Odpovědět