Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuketu

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2143
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuketu

Příspěvek od pavelpmi »

Už loni na jaře či v létě jsem věděl, že zase budu chtít letos v zimě do Thajska. Čekal jsem na nějakou zajímavou nabídku, respektive měl jsem celkem jasno, že chci vyzkoušet pětihvězdičkové Qatar Airways a že si počkám na jejich akci. A tak mě logicky v létě nepřesvědčila nabídka Lufthansy do Singapuru, které jsem už využil loni. Pak jsem ještě koncem srpna neplánovaně koupil výlet do Brazílie, ale na plánech to nic neměnilo.

Ten večer na začátku září jsem se chystal spát, a tu jsem před půlnocí dostal hlášku, že Qatar zrovna spouští třídenní výprodej. Pustil jsem se hned toho, aby mi přece náhodou něco neuniklo. Nakombinovat lety dalo trochu práce, protože představa, že bych měl trávit na přestupu v Dohá víc jak dvě hodiny, byla pro mě nepřijatelná (byť už měli otevírat nový terminál). Nakonec jsem koupil letenku z Barcelony do Kuala Lumpur s návratem do Milána s přestupy hodinu a dvacet minut a hodinu, a od Vuelingu letenky do Barcelony a z Milána. Spát jsem šel před čtvrtou ráno, a to jsem vstával do práce.

Zbývalo naplánovat a nakoupit ještě lety z Kuala Lumpur. Když jsem byl v Thajsku, mrzelo mě, že jsem neletěl Airbusem A300 (od A318 nahoru mám všechny typy Airbusů). A300 je typ, který se už dnes málo vidí, obzvlášť v Evropě. Vím, že do Palmy s ním přes léto občas létají Monarch Airlines. Thai Airways jich pár mají, ale zbavují se jich. Nasazují je třeba každý den na dva z letů mezi Bangkokem a Phuketem. Bylo rozhodnuto, protože na Phuketu u letiště jsem chtěl strávit jedno odpoledne. Do Bangkoku se mi nechtělo nudně a nakonec jsem koupil let společnosti Firefly z druhého kualalumpurského letiště na thajský ostrov Samui a odtud potom letenku od Bangkok Airways na letiště U-Tapao, vzdálené asi 140 km od Bangkoku. Chyběl už jen let z Phuketu do Kuala Lumpur. Přemýšlel jsem, že vyzkouším na krátkém letu další aerolinku – Malaysia Airlines, ale časově lépe i výhodněji vycházel přískok opět s Qatar Airways.

Obrázek
Maps generated by the Great Circle Mapper - copyright ® Karl L. Swartz.

Od zakoupení letenek se nic zásadního nezměnilo – jen druhý přestup v Dohá se zkrátil z hodiny na 56 minut a kombinace letadel na obou cestách s Katarci se změnila z původní 332 + 333 na 332 na obou letech cestou tam a na 333 na obou letech po cestě zpátky.

Ještě jsem se pak dozvěděl, že i za tuto letenku dostanu nějaké míle u US Airways, a tak jsem zavolal o změnu programu v rezervaci na jedno jejich číslo do Barcelony, protože emailový kontakt jsem nenašel, a tam mi řekli, že musím volat na placenou linku. Na placené lince dlouho vyhrával automat, že všichni operátoři jsou obsazení; zkrátka vyhozené peníze, ve finále se stejně změna v rezervaci neobjevila. To se jim nepovedlo. Při webovém odbavení šlo pak sice vybrat US Dividend Miles, ale šlo zadat jen devět číslic, zatímco US DM mají číslic jedenáct.

Původně jsem nechtěl psát o přesunech s Vuelingem na počáteční místo a z konečného místa cesty s Qatar Airways, ale nakonec jsem z nich měl taky zážitky: Z Palmy jsme měli odlétat v 7:00 a z Barcelony pak v 10:30. Odbavení jsme byli po internetu, bylo potřeba jen odevzdat kufr. V šest ráno nebyla fronta u přepážek Vuelingu nijak obrovská, ale evidentně se nic nedělo – pracovníci bezradně seděli na přepážkách a vypadali, že pořád na něco čekají. A tak zatímco letiště fungovalo normálně, Vueling neměl spojení na svou síť, neodbavoval a čekal asi na zázrak, nebo aspoň na připojení k síti. Když už bylo něco málo po půl sedmé, my cestující jsme začínali být trochu nervózní (jak jsme pak v Barceloně zjistili, nebyli jsme zdaleka jediní s navazujícím dálkovým letem). A v tu chvíli se objevil lehce rozzlobený zřejmě nějaký nadřízený, přinesl pár vytištěných štítků na kufry a nakázal vyplňovat palubní vstupenky ručně. Naštěstí let nebyl plný a takto se odbavovala jen menšina cestujících, a tak jsme nakonec odjeli jen s asi pětadvacetiminutovým zpožděním. A v Barceloně jsme se kupodivu shledali i s kufrem!


BCN-DOH, Qatar Airways (QR066)
4 868 km, 5:42 h
Airbus 330-200, A7-ACM


Šli jsme odevzdat kufry na přepážku pro cestující odbavené po internetu, paní naše doma vytištěné palubní vstupenky roztrhala a vytiskla nám nové, které nám dala společně se žlutou obálkou s instrukcemi na přestup na letišti v Dohá. Zadala i číslo věrnostního programu.

V Barceloně se většinou do letadla nastupuje z prstu, na letech bez nutnosti pasové kontroly přímo z terminálu, ale po stranách dlouhého výběžku barcelonského terminálu jsou i brány, kudy se dá do letadla nastoupit taky z horního patra, kdy cestující sestoupí či sjedou k samotnému prstu po (jezdicích) schodech. Vždycky jsem dumal, jak se tam nahoru člověk dostane, ale bylo to jednoduché – hned po kontrole člověk nesjíždí do hlavní budovy terminálu, ale dá se na stranu k pasové kontrole. Po snídani jsme se tam taky vydali a zrovna jsme zastihli naši posádku, jak se chystala nastoupit do letadla. Seshora je mnohem lepší výhled; tímto menším Airbusem A330 jsme pak letěli.

P1150299.jpg

Vedle nás stál Boeing 777 Singapore Airlines, který pak nezvykle odstartoval z dráhy 25R; na odlety se totiž normálně využívá dráha levá. Teď jsem se díval na dokumentaci barcelonského letiště a prý let, který chce startovat z dráhy delší o 700 metrů, musí prokázat potřebu delší dráhy.

My jsme odstartovali bez nutnosti vysvětlování z dráhy kratší a zataženou oblohou jsme se dostali zpět nad Mallorku, kde prosvítal kousek ostrova. Pak jsme to vzali směrem k Africe a to už se udělalo hezky. Na Sicílii jsme viděli Etnu.

P1150334.jpg

A pak už následoval oběd (asi jsme předtím dostali ubrousky, něco malého k zakousnutí a pití). Tištěné menu nebylo, nebylo ani na v informacích v zábavním systému, zato se mihlo na velkých monitorech v kabině. Dal jsem si rybu,

P1150347.jpg

která po přisolení byla výborná, a výborná byla i druhá varianta – kuře tak trochu po arabsku.

P1150345.jpg

Ale ta Veselá kráva, neboli jak se tady (a v originále tuším taky) říká „Kráva, co se směje“?

Z vín bylo na výběr francouzské červené a z bílých francouzské Chardonnay a chilský Sauvignon blanc, který byl lepší. My jsme v červených na výběr na žádném letu nedostali, ale měli by snad dávat ještě chilský Cabernet Sauvignon. No při servírování podali lahvičku bez vršku, jak se tu již psalo; je to nepraktické, neboť člověk musí být ve střehu, zejména pije-li víno červené. Na starost nás měl příjemný a srdečný Ind a druhou uličku pak nádherná letuška.

Pak už jsem se bavil sledováním krajiny, zde třeba Rudého moře,

P1150356.jpg

anebo zajímavých útvarů v poušti.

P1150369.jpg

Chvilku jsem nad tím dumal a pak se mi zdálo, že by to mohla být taková ta zavlažovací zařízení, co jezdí dokola, a zeleň, která jinak na poušti nevyroste.

Pak jsme dostali ještě svačinu, i když jsem ji zde podle návodu nerozdělal.

P1150364.jpg

Pak se bohužel rychle setmělo, protože jsme letěli tmě naproti, ještě bych se vydržel dívat a přistání za světla by se mi líbilo víc.

Otevření nového terminálu se jak známo nekonalo. Vystoupili jsme, jak je na starém Dohá zvykem, na plochu se spoustou blikajících vozidel a autobusem nás zavezli do terminálu. V hale probíhá kontrola a teprve pak vás pustí dál, na následující let. Hala byla plná lidí čekajících na kontrolu, v jedné půlce byl „krátký“ transfer. My jsme měli na přestup jen hodinu dvacet, ale transfer jsme měli normální, který byl v druhé půlce haly. Kontrola byla ale čirá legrace, protože fronta, ve které jsme stáli, byla fakt obrovská, a my jsme přesto ani ne za čtvrt hodiny už byli zkontrolovaní. Cestující procházeli rámem rychlostí asi jeden kus za vteřinu a neviděl jsem, že by někomu překontrolovávali zavazadlo nebo mu dělali dodatečnou prohlídku.

Všichni říkají, jak je staré letiště DOH hrozné; mně zas tak úplně nepřišlo, asi proto, že jsem se tam moc nezdržel. Letiště je známé kromě toho, že má velmi dlouhou dráhu - 4 570 metrů, i svými loteriemi o milion dolarů (los bratru za 200 €) či luxusní auta (los za 95 či 115 €).

P1150383.jpg

Kromě duty-free je to ale fakt jedna velká čekárna.

P1150390.jpg


DOH-KUL, Qatar Airways (QR620)
5 915 km, 6:31 h
Airbus 330-200, A7-ACM


Po kontrole palubních vstupenek na další let jsme sjeli dolů, ale protože se zrovna zaplnil autobus, museli jsme čekat na další. Projížděla jich kolem celá řad, několik i zastavilo a už to vypadalo, že budeme nastupovat, ale vždycky nakonec odjely. Nakonec nás asi po čtvrthodině jeden odvezl a už se zdálo, že nás vysadí u Airbusu A330-200, který stál vedle nás, když jsme zaparkovali v Dohá, ale nakonec nás zavezl přesně k tomu stejnému letadlu, kterým jsme přiletěli z Barcelony. Vzhledem k tomu, že jsme měli rezervovaná i úplně stejná sedadla, šli jsme si zase sednout na naše sedačky.

Na tomto letu jsme se snažili aspoň trochu prospat – v Kuala Lumpur bude už ráno, když tam přiletíme, noc bude krátká. Vím, že jsme dostali tištěné menu a vybrali si kuřecí knedlíčky v sladké chilli omáčce. Bylo to zajímavé, ale dobré.

P1150396.jpg

Na snídani jsme dostali zase nějaký zapečený sendvič, a to už jsme se od severu blížili k zamračenému Kuala Lumpur a hlavně jeho letišti KLIA (Kuala Lumpur International AIrport), kolem kterého jsme proletěli, a mohli tak vidět práce na jeho rozšiřování. Byla vidět třetí dráha a nový terminál.

P1150405.jpg

Pokračovali jsme ještě pěkných pár mil v našem směru dál, pak jsme se otočili o 180 stupňů a přistáli. Tady ještě zblízka práce na novém terminálu KLIA2, který se má otevírat letos 28. června, i nová věž.

P1150411.jpg

Projeli jsme kolem stávajícího terminálu

P1150426.jpg

až k terminálu satelitnímu, kde jsme zaparkovali. Na chvilku jsme vydali do místní džungle,

P1150427.jpg

a pak už vláčkem do hlavního terminálu a do Malajsie. Ještě před vstupem jsem si stačil přečíst, že je Malajsie nejbezpečnější zemí v Asii, a také všechny různé zákazy – že jsou třeba zakázány přijímače určitých rádiových kmitočtů (ještě, že jsem si s sebou nevzal scanner!), anebo třeba, že se z Thajska nesmí dovážet čerstvé typické koření používané v thajské kuchyni. Jestli jsem radši neměl koupit letenky do Bangkoku.


SZB-USM, Firefly (FY3608)
733 km, 1:44 h
ATR 72-500, 9M-FYL


Podle plánu jsme měli mezi příletem a dalším letem něco přes čtyři a půl hodiny času a tak jsme se z letiště v Kuala Lumpur vydali hned taxíkem za legrační cenu asi 15 € na 56 km vzdálené letiště Subang.

Mezinárodní letiště Subang, neboli teď Sultan Abdul Aziz Shah Airport, sloužilo do otevření mezinárodního letiště KLIA jako hlavní letiště pro Kuala Lumpur. Bylo otevřeno v roce 1965 a mělo v tu dobu nejdelší dráhu v jihovýchodní Asii – dráha měří 3,7 km. Nyní jsou hlavními dopravci na letišti Berjaya Air a Firefly, které provozují komerční lety vrtulovými stroji.

Nový terminál byl otevřen v roce 2009 a nazývají ho Subang Skypark.

P1150443.jpg

Letištěm loni prošlo 1,3 milionu lidí. Vevnitř je to příjemné letišťátko.

P1150436.jpg

Letěli jsme společností Firefly, která je stoprocentně vlastněna Malaysia Airlines a která v současnosti provozuje 12 letadel ATR 72-500.

P1150455.jpg

Dřív létali i s Boeingy 737, ale lety předali mateřské společnosti.

Z letu moc zážitků nemám, protože jsme ho skoro unavení po předchozím cestování skoro celý prospali (naštěstí bylo skoro pořád zataženo, tak se nebylo moc na co dívat). Jen vím, že nám nabízeli něco k pití a něco malého k jídlu, a že jednu ze dvou letušek, která s námi letěla, jsme pak viděli i v Kuala Lumpur na reklamním plakátu společnosti Firefly. Asi to bude nějaká hvězda. Akorát jsem ji trochu podezíral, jestli to náhodou nebude nějaký ladyboy.

Na Samui jsme přistáli po celkem prudkém sešupu, a to na dráhu 35. Příjemné bylo, že jsme do Thajska vstoupili na malém letišti, a tak formality byly vyřízeny velmi rychle, a to jsme si přitom na úředníka museli chvilku počkat.

A ještě něco málo z ostrova:

P1150474.jpg

P1150475.jpg


USM-UTP, Bangkok Airways (PG252)
364 km, 0:59 h
ATR 72-500, HS-PGF, Hua Hin


Po dvou dnech na aklimatizaci a vzpamatování se z předchozích letů jsme se vydali zase dál, tentokrát s leteckou společností, která se sama nazývá jako Asia's Boutique Airline. Odbavili jsme se po dopředu internetu a využili tak přepážky pro odevzdání zavazadel, přičemž jsme za sebou nechali poměrně velkou frontu na odbavení několika letů Bangkok Airways.

Letiště na Koh Samui je tu už pěkně provařené, a tak tu dám jen fotku z příletu našeho letadla

P1150489.jpg

a také z jednoho startu, který jsme viděli.

P1150494.jpg

Mimochodem, myslím, že od mé poslední návštěvy na konci roku 2010 změnili procedury přiblížení na letiště USM, z obou směrů se dřív přilétávalo v úhlu 24° vůči dráze až skoro tři míle k letišti, teď je to víc napřímo, a taky od věže odtáhli havarované atéerko (fotka pro srovnání).

P1150531.jpg

Při nástupu se v letadle rozčiloval jakýsi nerudný samostatně cestující postarší Němec s náušnicí v uchu, že je to přece jeho místo, když si nějací lidé chtěli sednout na sedadlo, kde seděl. Přitom on seděl špatně. A že by se pak omluvil? Po startu jsme na ani ne hodinovém letu dostali krabici s nápisem Fly Boutique, Feel Unique, která skrývala následující obsah:

P1150563.jpg

Před přistáním nám řekli, že letiště U-Tapao je letištěm se smíšeným vojenským a civilním provozem a že je zakázáno pořizovat obrazové záznamy. Stejně jsem nic neviděl, protože jsem seděl na opačné straně a jak jsme se otočili a přistáli, tak tam nic extra zajímavého nebylo, jen Boeing 767 ruské charterové společnosti Nordwind Airlines a 757 kazašských SCAT Airlines. Jejich cestující se kupili v malé hale, zatímco my jako vnitrostátní let jsme volně prošli.

Letiště Utapao-Rayong-Pattaya International Airport, respektive jeho terminál, kapacitně stačí tak na pár letů denně.

P1150571.jpg

Nicméně v listopadu 2008, kdy žlutá trička blokovala bangkocká letiště Suvarnabhumi a Don Mueang, se UTP stalo nejdůležitějším místem, odkud se z Thajska dopravovali uvízlí turisté.

Blízkost základny US Air Force na letišti během Vietnamské války (odlétaly odtud bombardéry B-52) se často uvádí jako jeden z hlavních důvodů rozvoje prostituce v městě Pattaya.

No, a když jsme přistáli tak blízko, byla příležitost krátce se na vlastní oči podívat i do jednoho z neprofláknutějších thajských letovisek. Měl jsem o Pattayi značně nelichotivé představy, ale skutečnost dokonce ještě předčila očekávání.

P1150586.jpg

Na každém kroku člověk naráží na nějaký „zamilovaný“ pár sestávající většinou ze starého, škaredého a slizkého chlapa a (relativně) mladé a pohledné Thajky, eventuelně thajského jinocha. No a ještě jedna věc: Vzhledem k tomu, že jsem nikdy nebyl v Rusku ani Sovětském svazu, můžu s klidem říct, že tolik Rusů pohromadě jsem v životě neviděl.


BKK-HKT, Thai Airways (TG205)
675 km, 0:59 h
Airbus A300-600, HS-TAZ


Trasa z Bangkoku na Phuket je zřejmě velmi využívaná, samotné Thai Airways mají třeba 10 letů denně a ne s malými letadly (2 x 744, 3x 773, 2x 333, 2x A300-600, a jen jednou A320). K tomu je třeba přičíst například sedm letů Bangkok Airways, devět Air Asia (z DMK), tři Nok - vcelku je to provoz.

Před odletem z Bangkoku jsme se opět odbavili po internetu, tentokrát jsme si ale palubní vstupenky nemohli vytisknout, i kdybychom chtěli, u check-inu totiž chtěli vidět kartu, kterou byly letenky kupovány. Suverénně jsem ukázal kartu, o které jsem si myslel, že jsem s ní letenky kupoval, a pak mě logicky dost zarazilo, když mi paní řekla, že to není ona. Ale prozradila mi koncové čtyřčíslí, tak jsem jí ji mohl hned ukázat.

Po odbavení jsme šli do vnitrostátní části terminálu, kde mě potěšilo, že taky mají na letišti zeleň.

P1150664.jpg

V naší části terminálu byla samá letadla v barvách Thai Airways, na čele s „velrybou“.

P1150668.jpg

Pak přitáhli i náš Airbus A300, Thajci naštěstí během těch pěti měsíců, co jsme měli letenky koupené, nezměnili typ letadla.

P1150685.jpg

Letadlo nebylo ani patnáct let staré, v interiéru připomínaly doby minulé CRT monitory a plátno.

P1150692.jpg

Zaujala mě křidýlka (wingtip fences) s hrotem.

P1150699.jpg

A teď otázka: co je špatně?

P1150710.jpg

Špatně není nic. Na fotce je ale naše vzletová konfigurace pro vzlet, klapky na 0. Airbus A300 je takto certifikován, navíc byla k dispozici dlouhá dráha, takže všechno v pohodě. To jsem v momentu startu ale jen tušil, že to asi tak bude, zjišťoval jsem si to až dodatečně. Start jsem tak prožíval trochu v napětí, ale dobře to dopadlo. ;-)

Po cestě jsme dostali svačinu v krabici.

P1150722.jpg

P1150725.jpg

Na křídle se krásně fialově ukazovala registrace našeho letadla, když na něj svítilo slunce.

P1150729.jpg

Klapky jsme nakonec použili v závěru našeho letu, potěšilo mě, že přistáváme nad pláží, kam jsem se odpoledne chtěl vydat, a doufal jsem, že se neotočí vítr.

P1150752.jpg

Na Phuketu mají zajímavě umístěnou věž, na kopci v pralese.

P1150763.jpg

Na dalších fotkách bude ještě vidět v kontextu celého letiště. Projeli jsme kolem ní a přirazili k terminálu.

P1150782.jpg
Naposledy upravil(a) pavelpmi dne 02. 03. 2013, 11:55, celkem upraveno 1 x.


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2143
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuketu

Příspěvek od pavelpmi »

Spotterem na Phuketu

Na letišti nás vyzvedli z nedalekého hotelu, který jsem měl vybraný tak, abychom to měli kousek pěšky na pláž. Ulice, na které byl, vedla přímo k pláži, jen jsme cestou přešli kolem nějaké budky, kde nás paní možná zbytečně zkasírovala o 100 bahtů na osobu za vstup do jakéhosi národního parku, protože jsme šli stejně na druhou stranu, než si myslím, že byl ten národní park.

Jakmile jsme nakoukli na pláž, hned bylo jasné, že se nejedná jen o tak ledajakou pláž.

P1150791.jpg

Mohli jsme se prodírat kolem letištního plotu, odkud byl výhled na letiště, a vypadalo to, že se tam pracuje,

P1150796.jpg

anebo jít po hezké takřka liduprázdné pláži.

P1150811.jpg

U letiště se pak dá narazit na památník obětí ničivé vlny tsunami z Vánoc 2004.

P1150812.jpg

Letiště ohraničuje od pláže jen chatrný plot,

P1160118.jpg

a je odtud pěkný přehled.

P1160157.jpg

Nejzajímavější je ovšem provoz přistávající na dráhu 09, který byl velmi pestrý – tak třeba A330 letící z Evropy,

P1150854.jpg

návštěvníci z Austrálie,

P1150879.jpg

Singapuru,

P1160183.jpg

z Ruska,

P1160068.jpg

z Kataru letící přes Kuala Lumpur,

P1160047.jpg

pomalovaná letadla Bangkok Airways (přesně tím ATR jsme letěli ze Samui do U-tapao)

P1150866.jpg

P1160091.jpg

anebo stroje thajské nízkonákladové společnosti Nok Air v infantilním livery.

P1150929.jpg

P1160081.jpg

Nejvíc mě ovšem překvapil Boeing 767 společnosti Orient Thai; nevím, jak si to mám vysvětlit, teda vím, ale zajímala by mě komunikace s řízením letového provozu a jak moc bude správný takovýto manévr, když předepsané nezdařené přiblíženi vypadá logicky úplně jinak. Letadlo letící na přistání bylo totiž moc vysoko, a tak to těsně před dráhou vzalo ostrou zatáčkou doleva

P1150949.jpg

a udělalo malé kolečko, během kterého snížilo svou výšku zase až moc.

P1150962.jpg

Mimochodem Orient Thai Airlines je společnost, jejíž Boeing 747 se v roce 2004 při přistávání na letiště Haneda nějak netrefil, přeletěl nad centrem Tokia a dostal se přitom na méně než dvě stě metrů od Tokyo Tower – věže, jejíž konstrukce je inspirována Eiffelovkou. Orient Thai také plně vlastnily One-Two-GO Airlines, jejichž let OG269 havaroval 16. září 2007 při přistávání právě na phuketském letišti (z druhé strany) za špatného počasí, které ovšem nebylo příčinou havárie. V letadle McDonnell Douglas MD-82 tehdy zahynulo 89 ze 130 cestujících. Při následném vyšetřování se zjistila spousta pochybení, korupčního jednání a porušení zákona, a společnostem byl dočasně zakázán provoz. One-Two-GO se pak plně integrovaly do Orient Thai.

Zábava na pláži Mai Khao je v mnohém podobná té na Maho Beach na Svatém Martinu, jen není zdaleka tak masová. Spočívá rovněž ve fotografování přistávajících letadel,

P1150824.jpg

P1150835.jpg

pořízování snímků mávajících rekreantů společně s přistávajícími stroji

P1150924.jpg

a lze rovněž zažít fénování na plotě od startujících letadel.

P1150908.jpg

P1150897.jpg

V pletivu plotu je spousta děr, umožňujících pohodlné focení.

P1150916.jpg

Zvláště stroje najíždějící na dráhu 09 jsou odtud jak na dlani.

P1150876.jpg

P1150887.jpg

P1150904.jpg

P1150990.jpg

P1160129.jpg

P1160148.jpg

Zkusil jsem natočit pro lepší představu ještě dvě videa – jedno z přistání a jedno ze startu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xOotjZ2ZPa4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_uJ4AcwQdV0[/youtube]

Po plodně stráveném odpoledni už následovala další část dovolené na dalších místech, kde se mi opět moc líbilo.

P1160252.jpg

P1160571.jpg

P1160575.jpg

P1160589.jpg

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2143
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuketu

Příspěvek od pavelpmi »

HKT-KUL, Qatar Airways (QR625)
705 km, 1:18 h
Airbus 330-200, A7-ACD


Letiště na ostrově Phuket je po Bangkoku Suvarnabhumi druhým nejrušnějším letištěm v Thajsku a neustále na něm narůstá provoz. Zatímco v roce 2008 odbavilo něco přes 5,5 milionu cestujících, loni to už bylo 9,5 milionu. Terminál je ovšem postavený na kapacitu 6,5 milionu cestujících a tak je vidět, že je ve špičkách pořádně přecpaný.

Sice se již začalo s pracemi na zvýšení kapacity letiště, ale nový terminál se má otevřít až v roce 2015, letiště má v tu dobu mít možnost odbavit 12,5 milionu pasažérů, což je otázka, zdali to bude stačit. V anglicky psaných thajských internetových novinách jsem se dočetl, že zatímco dříve na Phuket létaly mraky Evropanů, teď jich přijíždí méně, zato je víc Číňanů a Rusů, a Australané prý jezdí pořád.

Opět jsme s povděkem využili výhod internetového odbavení i bez vytisknutých palubních vstupenek – zatímco v hale byla pořádná fronta na náš let, my jsme šli bez čekání k přepážce. Po bezpečnostní a pasové kontrole jsme se přesvědčili o nedostatečné kapacitě phuketského letiště.

P1160738.jpg

Moc na zabavení se jsme toho neměli, je tam jen pár obchodů a stánků rychlého občerstvení, a když si chce člověk někde sednout a dát naposledy nějaké dobré thajské jídlo, tak má prostě smůlu. Zaujalo mě, že mezi gaty 6 a 7, byl ještě jeden s číslem 66. Pořád oznamovali čínským cestujícím, že nástup do jejich letadla bude končit, a taky vyvolávali nějakou paní, co letěla do Perthu a evidentně se neměla k odletu. Nakonec ale přiletělo naše letadlo.

P1160740.jpg

Byl to deset let starý Airbus A330-200, na kterém mě zaujala malinká obrazovečka palubního zábavního systému

P1160769.jpg

a naprosto nemožně umístěné jeho ovládání na boku sedadla, které jej činilo zcela nepoužitelným. Asi to byl jeden ze starších strojů tohoto typu ve flotile Qatar Airways a taky nás to nijak netížilo, protože jsme měli letět jen hodinu.

Jak jsme odjížděli od terminálu, na Phuketu se zatáhlo,

P1160751.jpg

projeli jsme po pojížděcí dráze za dohledu řídících, kteří se na nás opět dívali pěkně seshora, a odstartovali jsme za mírného deště, tentokrát směrem do moře.

Na krátkém letu jsme opět dostali jednu ze zapékaných svačin; tato byla asi nejslabší, ale i tak se dala.

P1160764.jpg

Jen letuška v naší uličce se trochu vystresovala, protože cestující si na toto krátkém letu objednávali víno, zatímco ona s tím nepočítala a neměla ho na vozíku.

Po chvilce se setmělo, předtím jsme ještě viděli nějaké zelené ostrůvky u malajského pobřeží, a pak jsme už klesali a opět se proletěli kolem letiště v Kuala Lumpur, abychom se po celkem dlouhé zajížďce a následné otáčce o 180 stupňů zařadili do fronty přistávajících letadel.

Cestující, kteří pokračovali do Dohá, měli zůstat v letadle, a nás, kteří jsme vystupovali v Kuala Lumpur, si u východu z gatu odškrtávali na seznamu. Zajímalo mě, kolik tak lidí letí z Phuketu rovnou do Dohá (a dál) a kolik jen využilo krátkého přískoku s pětihvězdičkovou aerolinkou. Vystupovalo nás 169 – tedy většina letadla se obměnila.

Vydali jsme se Airport Ekspresem do Kuala Lumpur a už z oken hotelového pokoje jsme obdivovali nasvícené Petronas Towers. No a po pozdní večeři jsme se na ně šli pozdívat zblízka.

Petronas Towers.jpg
Petronas Towers.jpg (118.03 KiB) Zobrazeno 4866 x

Přišly nám nádherné.

Druhý den jsme se k nim po velmi pozdní snídani vypravili znovu, prošli se trochu po městě a v podvečer vyrazili zase rychlovlakem na letiště.


KUL-DOH, Qatar Airways (QR625)
5 915 km, 7:19 h
Airbus 330-300, A7-AEJ


Mezinárodní letiště Kuala Lumpur je v současnosti na konci druhé desítky světového žebříčku letišť podle počtu cestujících, loni jím jich prošlo ke 40 milionům.

Letiště se zajímavými stropními stanovými konstrukcemi jsem si vyfotil zvenku,

P1160946.jpg

i zevnitř,

P1160948.jpg

a taky věž.

P1160943.jpg

Opět jsme se šli odbavit, abychom se rychle zbavili kufrů a mohli si ještě trochu užít letiště, a opět jsme si blahopřáli, že jsme se během minuty na hotelu po internetu odbavili. Fronta, které jsme unikli, totiž sahala až na konec haly.

P1160950.jpg

Z protější strany terminálu jsme se slyšeli nějaký rachot, a tak jsme se šli podívat, co se tam děje. Ještě v rámci oslav čínského Nového tam kluci bušili do bubnů a na pódiu tancovaly červené obludy.

P1160952.jpg

Letiště v Kuala Lumpur je příjemné, má i vyhlídkový prostor, aby se návštěvníci mohli podívat, co se na ploše děje.

P1160967.jpg

Dráhy jsou ale dost daleko. Byly tak vidět koleje automatického vláčku

P1160955.jpg

vedoucí k satelitnímu terminálu (tam byl zaparkovaný i Airbus A380 Emirates).

P1160960.jpg

Blízký výhled byl na přilehlý terminál.

P1160958.jpg

Na letišti mají i takovou sbírku letadýlek, jakou mám doma.

P1160775.jpg

No dobře, já mám v měřítku 1:200. Ale mám třeba i modýlek přesně toho ATR72 Bangkok Airways, kterým jsme letos letěli.

Na bezpečnostní a hlavně pasové kontrole jsme se chvilku zdrželi, jakmile jsme prošli; chtěli jsme se podívat, jak se kontrolují „bubačky“ – celé zahalené muslimské ženy. Ty asi na půl vteřiny u kontroly zvedly závoj.

Před odletem jsme si za poslední ringity dali ještě pivo v restauraci s výhledem na naše letadlo.

P1160979.jpg

Při nástupu probíhala ještě jednou bezpečnostní kontrola.

V letadle jsme potom k našemu dalšímu překvapení potkali kompletně stejnou posádku, se kterou jsme letěli předcházející den z Phuketu. K některým z nás se i znali. Naše letuška nás přivítala a ukázala nám naše sedadla. Těsně před odletem přišli k naší dvojce dva cestující s tím, že jim sedíme na místě. A měli pravdu! Byli jsme skoro jak ten Němec. My jsme jim teda ale věřili. Letuška nám ukázala špatná místa – zatímco v prostřední řadě by číslo odpovídalo, po stranách měla sedadla ve stejné řadě o číslo vyšší. A já jsem jí na to skočil! Ti dva si sedli za nás, abychom nemuseli dělat škatule.

Indická letuška, co měla na starosti druhou řadu, se tvářila lehce kysele. Není taky divu, podle vzezření asi obyvatelé nějaké středoasijské republiky jí totiž při ukládání zavazadel do binu málem hodili kufr na hlavu.

Co budeme mít k večeři, to jsme se na své obrazovce nedozvěděli,

P1170002.jpg

ale dostali jsme tištěné menu. Vybral jsem si kuře, které bylo lepší,

P1170011.jpg

ale které zrovna došlo, a na mě tak zbyla ryba.

P1170009.jpg

Zákusek byl ale vynikající. Po večeři jezdili ještě s kávou, čajem a armagnakem. Dostali jsme taky nálepku na sedadlo, jestli budeme chtít budit.

nálepka.jpg
nálepka.jpg (40.4 KiB) Zobrazeno 4866 x

V sedadle jsme měli amenity kit s ponožkami, špunty na uši, zubní pastou a škraboškou na oči, na sedadle byla na začátku letu příjemná deka a méně příjemný polštář zabalený v takovém papírovém obalu. Prostor v letadlech Qatar Airways byl celkem velkorysý, cestovalo se pohodlně.

Oba lety jsme se snažili prospat, což se nám i podařilo. Před přistáním jsme zase dostali zapékaný sendvič, tentokrát s příchutí tom yum, a pak už nás čekal oblíbený přestup v Dohá.


DOH-MXP, Qatar Airways (QR035)
4 429 km, 6:10 h
Airbus 330-300, A7-AEJ


Tentokrát jsme měli na žluté kartičce také oranžový pruh jako znamení krátkého přestupu, ale nebyl to žádný stres, nakonec jsme měli času dost. Říkali jsme si, jestli zase z Dohá poletíme stejným letadlem jako do Dohá a co myslíte? Letěli. Ale tentokrát jsme aspoň měli sedadla na druhé straně u okna.

Po startu, při kterém jsme krásně viděli osvětlené centrum Dohá s mrakodrapy, jsem čekal další večeři, ale konala se jen jedna sušenka.

Před snídaní ke mně přišla letuška a povídá: „Mr. Pavel, jaká je vaše volba?“ Že by to bylo proto, aby se mi dvakrát po sobě nestalo, že už by nebyla ta varianta jídla, kterou jsem si vybral, byť to bylo na jiném letu? To by ovšem bylo mazácké! Vybral jsem si palačinky s ovocem, které byly vynikající.

P1170025.jpg

Ale i druhá, tradiční varianta snídaně v letadle prý byla dobrá.

P1170027.jpg

V Miláně jsme přistáli ještě za tmy.

P1170045.jpg

V Malpense jsme si trochu počkali na kufry, protože jak na potvoru asi začala schválně jako první vyjíždět zavazadla cestujících ze zemí mimo Evropské unie – zatímco oni stáli frontu na pasovou kontrolu, my Evropané jsme stáli u stále dokola se točícího pásu plného zavazadel, která nikdo neodebíral, a tudíž nemohla ani vyjíždět další zavazadla cestujících, kteří na ně naopak čekali. Ovšem kdyby si na letišti trochu poštelovali fotobuňku u zavazadlového dopravníku, na pás by se vlezlo výrazně víc zavazadel.

Měl jsem v plánu využít programu ViaMilano, což je bezplatná služba letiště, kdy člověku hned odbaví zavazadla na další let s jinou společností a vystaví kartičku, která uživatele opravňuje k využití přednostní fronty na bezpečnostní kontrolu, salónku a slevy 10 euro při nákupu v duty- free; mimo to nabízejí i pojištění pro případ zpoždění letadla na příletu a nestihnutí následného spoje. Paní na přepážce byla příjemná, ale když viděla palubní vstupenky Vuelingu, jala se telefonovat, a pak nám sdělila, že v Iberii stávkují, že se neví, jestli a kdy co poletí, a že ona tak nemůže odbavit naše zavazadlo dál. A tak jsme zůstali bez všech výhod ViaMilano.

Do odletu zbývaly tři hodiny, ještě se neodbavovalo, a tak jsem se vydal na přepážku společnosti zajištující služby pro Vueling, kde mi řekli, že náš ranní let do Barcelony je ten den jediný ze tří či čtyř, který nebyl zrušen, a že náš následující let do Palmy je taktéž potvrzen. Zbytek času jsme využili na snídani a pak se šli odbavit. Měli jsme dvě letenky s Vuelingem – z Milána do Barcelony a z Barcelony do Palmy s časem na přestup přesně hodinu a půl, přičemž Vueling umí i letenky s přestupem. Spoléhal jsem na to, že na odbavení budou ochotní, nebo že je ukecám, aby kufr poslali až do Palmy, ale slečna byla neoblomná a tvrdila, že jí to systém neumožňuje, a to i přes námitku, že se v Barceloně stávkuje. Super, uvidíme, jak to budu stíhat.

Naše letadlo přiletělo jak naschvál s malým zpožděním (prý kvůli stávce Iberie, jak nám říkal kapitán), pak se ale natahoval výstup i nástup cestujících, takže zpoždění narůstalo, ale zase jsme ho trochu stáhli po cestě. Nakonec jsme přiletěli do Barcelony a do plánovaného odletu letadla na Mallorku zbývala přesně jedna hodina. Říkám si, to by se ještě dalo stihnout, obzvlášť když po necelé čtvrthodině čekání u pásu se na monitoru u našeho letu objevil animovaný symbol jezdících kufrů. To ale bylo všechno. Pořád jsem nervózně pocházel kolem pásu, zajímalo by mě, kolikrát jsem ho tak mohl obejít, a myslím, že by bylo zajímavé mě sledovat. Po půl hodině čekání, kdy už taky končilo odbavení na můj další let, jsem rezignoval. Někdy se to už zkrátka muselo stát – to, že mi letadlo uletí. Byl jsem ale rád, že se mi to přihodilo až u letu s pořadovým číslem 271 a že to bylo tak kousek od domova. Mezitím jsem se připojil k internetu a po 56 minutách čekání, kdy konečně začaly vyjíždět kufry na pás, už jsem měl dávno koupenou další letenku – tentokrát na let společnosti Air Europa. Překvapila mě její cena, nečekal bych tak příznivou, když je odlet asi za čtyři hodiny.

Zbytek výpravy, odbavený online, pokračoval původně koupeným letem Vuelingu, prý ale čekali skoro dvě hodiny v letadle, protože jim naložili špatný kontejner s kufry. Já jsem se na letišti bez problémů zabavil – šel jsem se podívat na stávkující,

P1170060.jpg

P1170065.jpg

pak odbavit ten kufr, který to všechno způsobil (když pomineme nedostatek zaměstnanců Iberie v důsledku stávky), a část doby jsem strávil příjemným pozorováním přistávajících a startujících letadel z terminálu u skleničky vína. V Palmě jsem byl za 27 minut od startu, byl to jeden z nejrychlejších letů na této mé frekventované trase.

No a doma mě překvapil jen můj nový pomerančovník na terase, který v době mé nepřítomnosti mocně nasadil na květy. Jestli se ze všech urodí pomeranče, budu je s takovou asi muset chodit prodávat na trh.

P1170092.jpg


A co na závěr?
• Když se Qatar Airways prezentují jako 5* aerolinie, jeden by čekal dokonalost samu. Mouchy se sice daly snadno najít, ale každopádně cestování to bylo velmi příjemné.
• Jestli jsou lepší dva šestihodinové lety než jeden dvanáctihodinový, o tom vážně nejsem přesvědčen.
• V Thajsku jsem byl už potřetí, tak uvidíme, jestli nestačilo. Letos jsem byl na místech, která byla víc turistická, než by se mi asi líbilo, a tím pádem jsme se taky více setkali s kulturními specifiky ruských a čínských turistů. Na druhou stranu některá místa jsou vážně nádherná, lidé jsou milí a té jejich kuchyně bych se ujedl. Tak uvidíme.
• Proletěl jsem se Airbusem A300.
• Pláž u phuketského letiště není úplně Maho Beach, ale taky stojí za to, navíc, když je provoz zajímavější.

Málem bych zapomněl, na dovolené jsem měl ještě jeden „letecký“ zážitek.

P1160365.jpg

Zdravím Airways.cz!

P1160374.jpg

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 319
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od jonapet »

Velmi čtivý report, děkuji za něj! Navíc oceňuji vychování, které velí dát si k jídlu víno! Už jsem se bál, že všichni na fóru pijou mýdlovou vodu :D

sever2
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1785
Registrován: 06. 01. 2003, 07:42
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od sever2 »

Super!!! To priblizeni Orient Thai mi pripomina neco, co jsme absolvovali s Philippine Airlines pri pristani v Puerto Princesa, akorat mi jsme pak v male vysce, pomalu a s velkym naklonem obletavali letiste a az teprve pak short final.


jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od jife »

Ahoj Pavle,
bylo mi jasné, že to nebude trvat dlouho a objeví se zde tvůj povedený TR. Takže určitě velká gratulace, protože já z našeho výletu zatím nenapsal ani čárku, ale snad se k tomu taky dokopu. Byl jsi na místech, kde jsem byl prvně tuším v roce 2007 a tehdy se mi tam fakt moc líbilo. V budoucnu bych se do těchto končin určitě chtěl znova podívat, ale přiznám se, že mne trochu děsí ten zmiňovaný nárůst cestujících, hlavně těch z Číny a Ruska.

pavelpmi píše: Všichni říkají, jak je staré letiště DOH hrozné; mně zas tak úplně nepřišlo, asi proto, že jsem se tam moc nezdržel. Letiště je známé kromě toho, že má velmi dlouhou dráhu - 4 800 metrů,.....


Koukal jsem se na přehled nejdelších přistávacích drah http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_longest_runways.
Údaje o té v DOH se různí, někde je uvedeno RWY 15/33 délky 15000ft (4572m) jinde se píše 15132ft (4780m) a šíře 151ft (46m). Srovnávám to s přistávací dráhou pro raketoplány na Floridě (Shuttle Landing Facility SLF) v rámci Kennedy Space Center, která má shodnou orientaci 15/33 a rozměr 15000ft (4572m) a šířku úctyhodných 300ft (91m).

firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 545
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od firefly »

Výborný TR a krásné fotky! :clap: :clap:
Mimo jiné mě hodně zaujaly ty nálepky na buzení, to jsem zatím ještě nikde neviděla.

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2120
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od persona »

Díky za hezký a pečlivý cestopis. :-)

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od Yirina »

Super report, díky. Pěkně píšeš, připadá mi, jako bych to proletěla s Tebou.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2143
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na HKT

Příspěvek od pavelpmi »

Díky!

jonapet: Ano, já jsem na víno. 8)
jife: Jirko, podíval jsem se, a podle nejnovější Letecké informační příručky Bahrain FIR má dráha v DOH 4 570 metrů, 14 993 stop (uvádějí dráhový pás 4 690 m, a TODA rwy 33 4 753 m a rwy 15 4 844 m). Díky, opraveno!

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2120
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od persona »

Samozřejmě jsem rád také za víno. Sám ho piji na palubě kdykoli je příležitost. Jedna ze základních komodit každého cateringu. Asi i důležitější než máslo :-)

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na HKT

Příspěvek od jife »

pavelpmi píše:Díky, opraveno!


Pavle, to rozhodně nebylo míněno jako nějaká snaha tě opravovat. Ale když čtu Personův příspěvek, tak si řikám, že o másle tu nemáš ani slovo a to je teprve k zamyšlení :lol:

Stovkar
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 41
Registrován: 22. 02. 2012, 13:37
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od Stovkar »

Parádní trip report! :ymapplause: U kolika letů bys ocenil Katarce pěti hvězdičkama z pěti?

PS: Moc pěkná flightdary, nezapomeň si tam přidat i tenhle výlet. :)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2143
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od pavelpmi »

persona: Tvoje slova tesat! :D

Stovkar: Pět hvězdiček z pěti? Nevím, těžká věc... Tři lety z pěti jsem se snažil prospat a jeden byl úplně krátký.

Nejdůležitější je pro mě asi to, jak se mi sedí. Tady jsem se cítil velmi pohodlně, navíc mám rád, že když cestují dva, když mohou sedět jen dva vedle sebe. A tak jsem byl rád za A330, i když třeba letadla asi nemají na palubě nejnovější produkt. (A vlastně jsem vybíral i tak, aby nebyl let narrow-body; do Milána létají Katarci dvakrát denně - jednou s A330 a jednou s něčím malým).

Palubní personál mě na žádném z letů nijak zvlášť nezaujal, už jsem letěl s příjemnějšími posádkami (např. Qantasu, Air New Zealand, Air France, když se bavíme o dálkových letech).

Jídlo bylo výborné, i když to trochu sráží ten plastový příbor; na letu do Milána jsem při jejich reputaci čekal večeři, a ne jednu sušenku a pak až snídani. U vína jsem měl malinko vyšší očekávání.

Osobní palubní IFE jsem na této cestě moc neměl zájem zkoumat, vystačil jsem si s mapou, ale je fakt, že na tom krátkém letu byl opravdu nemožný. Záběry z kamery na letadle, když jsou, jakože tady nebyly, jsou nejlepší IFE.

Přestup v Dohá mi nepřišel tragický, asi proto, že jsem byl varován a taky že jsem schválně nakoupil lety s minimálním přestupem. Ale nové letiště bude asi krásné. Jen je tu ještě to přerušení uprostřed cesty.

Tak asi tolik. Není to tak, že bych si řekl, že už nepoletím s nikým jiným, ještě mám aerolinky na vyzkoušení, ale klidně bych s nimi někdy letěl zas, bylo to příjemné. (Navíc cena byla fantastická.)

A flightdiary jsem si aktualizoval, i když jako primární používám flightmemory. :wave:

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Pětkrát s Qatar, přískoky po Thajsku a spotterem na Phuk

Příspěvek od dider »

Supr cteni a krasne fotky! Dik :wink:


Odpovědět