Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1419
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod jane » 12. 03. 2013, 20:18

Po loňské aktivní dovolené na Azorech jsme chtěli letos v zimě něco podobného, přidanou hodnotu mělo tvořit teplo a moře umožňující koupání. Po zvážení několika možností nakonec volba padla na Réunion. Letenky na únor jsme koupili v říjnu a stejně tak rezervovali ubytování a auto – už v tu dobu bylo hodně hotelů a apartmánů plných.

9. 2.
PRG – CDG
AF1383, 10:10 – 11:30, A320

Přískok do Paříže nesliboval žádnou extra zábavu. Před odletem vyvolalo u některých spolucestujících zděšení fakt, že letadlo má zpoždění a tak se jejich čas na přestup z hodiny a půl pěkně smrsknul na 20 minut. Nás to netrápilo, na přestup jsme měli v Paříži osm hodin, takže jsme vítali vše, co ukrátí nudu – samozřejmě kromě zrušeného letu.

P2090024.JPG

Airbus A320 Air France byl poměrně nový, online checkin nás dokonce pustil na místa u nouzáku, takže místa dost. Při servisu jsme si mohli vybrat mezi slanými krekry a sladkým muffinem a zbytek letu už nic zajímavého nenabídnul. Výkop z letadla proběhl do busu a tak jsme si pěkně objeli letiště. Podezřívali jsme řidiče, že jedním místem projel dvakrát…

Čekání na zavazadla nám zkrátilo našich osm hodin na sedm a čtvrt, vydali jsme se do terminálu 2A. Terminál nepatří mezi nejrušnější místa letiště a tak jsme museli i za jídlem jinam.

P2090027.JPG

P2090026.JPG

Po návratu jsme obsadili strategická místa kousek od checkinu a na drop off přepážku jsme tak dorazili jako první. Prošli jsme hned pasovkou a security, trojnásobnou kontrolou palubky a mohli jsme zakotvit na vcelku pěkných barevných sedátkách. Klid trval jen do příchodu rodinky s rozjivenými dětmi, naštěstí už jsme nějak čas zbývající do boardingu přečkali.

P2090028.JPG

O výbornou zábavu se nám opět postarali spolucestující tvořící frontu u gatu, jejich úsilí bylo samozřejmě zbytečné, nastupovalo se po řadách.

9. 2.
CDG - RUN
UU974, 20:45 – 10:00, B773

P2090033.JPG

Air Austral provozuje čtyři dálková letadla, tři B773 a jeden B772. Na cestě na Réunion nás bohužel potkalo první zmíněné ve verzi megaprasečák – seating 3-4-3, kapacita 18/40/384. Přes online checkin na nás už nevyzbyla žádná dvojsedačka, vzali jsme zavděk trojkou v řadě 35 vlevo s vírou, že to třeba nebude plné…

P2090034.JPG

Plné to bylo, tipuji obsazenost 95 %. Tudíž jsme se museli smířit s tím, že se následujících 11 hodin blíže seznámíme s réunionskou babičkou. Odlet na čas nám znemožnilo nakládání kufrů a carga a následné odmrazování, takže jsme odlétali s hodinovou sekerou.

P2090039.JPG

Brzy po startu začal servis rozdáním lazonů, poté následovala distribuce speciálních jídel a tak mi na stolečku přistál předem objednaný sea food.

P2090041.JPG

Byla jsem za to ráda, vzhledem ke stísněnosti sedaček si nedokážu představit, že bychom jedli všichni tři najednou. Servis mě mile překvapil, jednak tím, že personál zároveň servíroval jídlo i pití, jednak širokou nabídkou aperitivů. Výběr ze dvou jídel nebyl, podávalo se kuře s těstovinami. Celkově to šlo docela svižně, další kolo už byly teplé nápoje a kdo se chtěl zbavit plata, měl možnost. Stevardi a stevardky byli velice příjemní, zaujaly mě i jejich modročerné vzorované uniformy a růžová sáčka, velice slušivé.
P2100042.JPG


Velice efektní byly zářivky měnící barvu v průběhu letu, nejdřív nám palubní personál vytvořil dojem západu slunce a pak se během servisu rozzářily do modra a oranžova.

Zběžně jsem projela IFE, asi třicítka filmů, ucházející hudba, ale já se těšila, že se vyspím, takže jsem z amenity kitu, který jsme dostali, vyndala klapky na oči a jala se spát. Bohužel spánek se nedostavil v kvantitě, jakou jsem předpokládala, a tak to spíš bylo převalování. Časový posun na Réunionu je plus 3 hodiny a tak už jsme před servírováním snídaně měli docela hlad. Následovala opět světlohra, horké ubrousky a poměrně vydatná snídaně.
P2100043.JPG


P2100045.JPG

Už tam budeme

Pak už jsme mohli pomalu zahájit přiblížení na letiště Rolanda Garosse. Mimochodem, všichni jistě známe tenisový turnaj po něm pojmenovaný, ale víte, čím se tento réunionský rodák proslavil?

Po přistání nás pobavil spadlý kryt nadokenní zářivky na nebožáka sedícího řadu před námi (celý let jsme se sázeli, jestli spadne nebo ne). Následoval „kopanec“ réunionské vlhkosti a tepla a další pokus vyfotit letadlo opět přes dvojité sklo.

P2100048.JPG

Terminál má tři gaty, nikde nebyla možnost vyfotit si éro přímo. Dost našich spolucestujících zamířilo do tranzitní haly na přípoje na Mauritius či Madagaskar.

Réunion je ostrov sopečného původu s dosud aktivní sopkou Piton de la Fournaise na jihu. Oproti vedlejšímu Mauritiu je hornatější a nejvyšší hora Piton des Neiges dosahuje 3069 metrů. Dominantou jsou pak tři kruhy, cirques, jedná se o tři horské uzavřené masívy, z nichž každý ve svém nitru skrývá údolí, početné vodopády a malé městečka či vesničky. Ostrov je tak skvělým místem pro treky, ale nachází se na něm i krásné pláže.

P2110064.JPG

Pláž v Saint Gilles les Bains

P2120078.JPG

Cirque de Mafate

P2120090.JPG

Vyhlídka Le Maido na Cirque de Mafate

P2130119.JPG

Rezervace pro mořské želvy Kelonia

P2150165.JPG

Sedlo Col de Boeuf a vrtulník zásobující od civilizace odříznuté vesnice

P2150196.JPG

Cirque de Salazie a jedny z mnoha vodopádů

P2150212.JPG

Vodopády Bassin de boeufs

P2170240.JPG

Nejvyšší hora Piton des Neiges

P2170241.JPG

Le Grand Etang

P2170246.JPG

Údolí Takamaka

P2170273.JPG

Jih ostrova

P2180280.JPG

Plaine des sables a mimořádně hnusné počasí

P2190282.JPG

Letiště Saint Pierre na jihu.

P2190283.JPG

Z letiště jsme chtěli letět na výlet helikoptérou nad ostrovem a sopkou, bohužel počasí nám to ani jeden den neumožnilo

P2190308.JPG

Cirque de Cilaos

P2200322.JPG

Velice zajímavá orchidej - vanilka

P2200329.JPG

Silnice na Réunionu dokážou být zrádné

21. 2.
RUN – CDG
UU976, 11:30 – 20:00, B772

Deset dní uteklo až příliš rychle, bohužel jsme nestihli kvůli počasí vše, co jsme chtěli vidět. Při online checkinu volíme dvojsedačku v předposlední řadě napravo a vidíme, že poletíme kratší verzí triple sedmy.

P2210334.JPG

Na letiště kvůli zácpám na silnici dorazíme tak akorát včas na to, abychom vrátili auto, zbavili se kufrů a vyzvedli si palubky a mohli se přes pasovku a security vydat do odletové haly.

P2210336.JPG


P2210337.JPG

Úředník na pasovce vidí české pasy snad poprvé v životě, listuje šanonem a zjišťuje, zda nepotřebujeme pro vstup do Francie víza…

P2210340.JPG

V hale čekají lidé do dalších destinací a vypadá to, že náš let nebude plný. Ještě obejdeme obchůdky, nakoupíme poslední suvenýry a čekáme. Boarding začíná až 15 minut před odletem (samozřejmě se lidé dobývají vstupu dřív) a most je nezvykle přistaven k pravým dveřím. S uspokojením zjišťujeme, že letadlo je poloprázdné, každý zabíráme dvojsedačku s vidinou možnosti spánku na čtyřsedačce přes uličku.

P2210341.JPG

Ve startu nám brání přílet A330 Corsairu, jedeme až na konec dráhy otočit se a vidíme na přední kameře Corsair pojíždět proti nám.

P2210343.JPG

P2210346.JPG

Pak už nám nebrání nic ve vzletu a rozloučení se s ostrovem, doufám, že ne na dlouho.

P2210347.JPG

Opět dostáváme amenity kit, lazóny a proběhne vzhledem k počtu cestujících rychlý servis, dávám si svůj oblíbený tropický džus a opět dostávám sea food.

P2210351.JPG

Po jídle vytuhávám a tak se ani nedočkám čaje, kávy nebo čokolády a probouzím se už bez plata. Jdu se natáhnout na čtyřsedačku, ale vytrvalé turbulence mi po chvilce spánek zhatí.

P2210349.JPG

Air Austral má na transparentech i ikonky elektronických přístrojů

P2210350.JPG

Destinace a flotila Air Australu


jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1419
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod jane » 12. 03. 2013, 20:28

Pomalu se blížíme nad pevninu, a ani za celou dobu pořádně nevyužívám IFE. O zábavu se mi stará kniha, opilá paní nedaleko a pohledy z okýnka. Letím přes Afriku pošesté a konečně je den, je dobrá viditelnost a sedím u okýnka. Přelétáváme pouště v Somálsku, části Etiopie a konečně pod sebou vidíme městečka, vesnice a políčka. Trochu mě mrzí, že nevidíme Addis Abebu a Chartúm, ovšem v Súdánu třikrát přelétáváme Nil a to je pěkná podívaná.

P2210356.JPG


P2210358.JPG


P2210361.JPG


P2210368.JPG


P2210366.JPG


I když oběd byl dost vydatný, začíná nám kručet v břiše a malý sendvič nás příliš neuspokojuje.

P2210371.JPG


Zbytek letu napínáme uši, jestli ještě zaslechneme v galley zvuk trub, ale na závěr dostáváme jen sladký rohlík se sýrem, který nenadchnul.

P2210372.JPG


Kapitán francouzsky hlásí zahájení klesání, anglicky se nenamáhá, při přiblížení se nám naskýtá krásný pohled na podvečerní centrum Paříže a pak nás vítá jen zima a tma a fronta na pasovce.

P2210373.JPG


S motorem nebylo po přistání asi všechno v pořádku...

Chvíli čekáme na zavazadla, hledáme bus na hotel a jsme rádi, že jdeme spát.

22. 2.
CDG – PRG
AF 1982, 13:05 – 14:15

Čeká nás poslední segment, v 10 opouštíme hotel a v poklidu míříme na terminál 2F. Zbavujeme se kufrů a míříme do gatů, které znamenají přesun k letadlu autobusem. Opět se bavíme spolucestujícími do Prahy, kteří hodinu a půl před odletem chtějí nastupovat do autobusů na let do Ženevy…

Další zábava nastává na schodišti u gatu, kdy se paní nemůže dostat dovnitř a po pěti minutách nás přichází vysvobodit až kapitán.

P2220374.JPG


Let opět není ničím výjimečný, překvapuje nás výběr sendvičů mezi lososovým a kuřecím. Po hodině a dvaceti minutách přistáváme v Praze a zjišťujeme, že ČSA ještě nezkrachovalo :) Ještě se pobavíme nad hlášením „Welcome to [Vaklav Avel] airport a můžeme vystupovat.


Celkový dojem z letů:

Air France standard, nic překvapivého

Air Austral
Pozitiva: nová letadla, palubní personál, servis (možnost výběru ze speciálních jídel, široká nabídka nápojů), sedačky s nastavitelnou opěrkou, amenity kit
Negativa: sedačky namačkané na sebe, na nohy bylo relativně místo
Závěr: na Réunion se chceme příští rok vrátit a Air Australu dáme zřejmě opět přednost před Air France nebo Corsairem. Snad budeme mít štěstí a vybereme si dobrá místa.

Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod Brut » 12. 03. 2013, 22:37

Moc pěkný report, díky! :thumbup: Nemáš někde víc fotek přímo z Reunionu? Koukám, že je to celkem zajímavá destinace :)

jane píše:Pak už jsme mohli pomalu zahájit přiblížení na letiště Rolanda Garosse. Mimochodem, všichni jistě známe tenisový turnaj po něm pojmenovaný, ale víte, čím se tento réunionský rodák proslavil?


Nikdy mě nenapadlo, kdo by to mohl být a po zjištění teda nechápu, proč zrovna tenisový turnaj, nebo vlastně cokoli. Takovíhle hrdinové se mi příčí... (pokud správně chápu co "udělal")

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3907
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod whiskey » 12. 03. 2013, 23:03

ako zasobovali osady odrezane od civilizacie, nez tam dorazili vrtulniky?

P.s.: Postarsi pamataju na prvom programe Ceskoslovenskej televizie francuzsky (?) serial o letcoch na zapadnom fronte, i s Rolandom a jeho vynalezom, i ako padol do zajatia aj s poskodenym lietadlom. To je uz davno veru :-?

Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod Brut » 12. 03. 2013, 23:45

tak to bohužel nepamatuji, ale stejně...

mimochodem whiskey to s tím zásobováním taky nějak souvisí s ním nebo...? (já jen doufám, že jsem ho vygooglil správně :) )


loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 583
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod loupeznik » 12. 03. 2013, 23:54

whiskey píše:ako zasobovali osady odrezane od civilizacie, nez tam dorazili vrtulniky?

Do vnitrozemí se schovávali otroci zběhlí z pobřeží. Jestli je tam někdo něčím zásoboval, tak leda olovem... Do Mafate se i dneska dá jenom pěšky.

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2856
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod Night fly » 13. 03. 2013, 00:17

jane píše:...Rolanda Garosse. Mimochodem, všichni jistě známe tenisový turnaj po něm pojmenovaný, ale víte, čím se tento réunionský rodák proslavil?


RG byl letecke eso prvni svetove valky, proslavil se tim, ze vymyslel synchronizovany kulomet umozujici strilet okruhem vrtule, aniz by hrozilo, ze si ji sam ustreli.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1419
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod jane » 13. 03. 2013, 07:09

loupeznik píše:
whiskey píše:ako zasobovali osady odrezane od civilizacie, nez tam dorazili vrtulniky?

Do vnitrozemí se schovávali otroci zběhlí z pobřeží. Jestli je tam někdo něčím zásoboval, tak leda olovem... Do Mafate se i dneska dá jenom pěšky.


Zajímavé, to, že tam bydleli hlavně otroci, jsem nikde nepostrehla - a my si rikali, co ty lidi vedlo k takovemu zivotu :) Kazdopadne prave v Cirque de Mafate se snazili zit z toho, co meli, drive byl problem s pitnou vodou, pro kterou museli chodit nekolik hodin, meli u vesnice jakasi policka, dobytek (mimochodem zdalo se nam, ze i kravy do vesnice La Nouvelle uz ted prevazi vrtulnikem), meli problemy se drevem, pro ktere take museli chodit relativne daleko.

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod Burito » 13. 03. 2013, 08:41

Krásný report, díky. Reunion je destinace, kterou mám na seznamu hodně vepředu. Jaké nabízí možnosti a výběr IFE Air Australu?

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3907
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod whiskey » 13. 03. 2013, 09:24

Night fly píše:RG byl letecke eso prvni svetove valky, proslavil se tim, ze vymyslel synchronizovany kulomet umozujici strilet okruhem vrtule, aniz by hrozilo, ze si ji sam ustreli.

ocelove odrazace guliek na listoch vrtule by som synchronizaciou nenazval asi, ale ako zariadenie umoznujuce strielat kruhom vrtule to rozhodne fungovalo ;)

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 583
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod loupeznik » 13. 03. 2013, 11:20

jane píše:Zajímavé, to, že tam bydleli hlavně otroci, jsem nikde nepostrehla

Však i ten cirque vděčí za svoje jméno místnímu Jánošíkovi.
Ten únorový termín (mokrá sezóna ve svém vrcholu) jste si vybrali dobrovolně?

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 706
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod Lucky » 13. 03. 2013, 11:28

loupeznik píše:
jane píše:Zajímavé, to, že tam bydleli hlavně otroci, jsem nikde nepostrehla

Však i ten cirque vděčí za svoje jméno místnímu Jánošíkovi.
Ten únorový termín (mokrá sezóna ve svém vrcholu) jste si vybrali dobrovolně?


Ano dobrovolne a nelitujeme :) V podstate se da rict ze nam pocasi vyslo.Clovek jen musel vyrazit do vnitrozemi brzo rano dokud jeste nebyli mraky.Coz melo vyhodu ze nebylo vedro.Na pobrezi bylo stabilne hezky.Snad jen jeden den vyslovene proprsel jinak to bylo OK.Hlavne jsme tam nechteli byt v obdobi jarnich prazdnin ve Francii coz se taky povedlo.

jankre
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 61
Registrován: 25. 03. 2010, 14:10
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod jankre » 13. 03. 2013, 11:36

Hezké fotky, exotická destinace :thumbup:
Ad počasí - byly to tropické přeháňky nebo fakt víc dní lilo?
Ad RG - mě spíš pobavilo, jak by kluk jezdil v r. 1900 k rodičům na prázdniny 10 měsíců do Indočíny. To by po cestě vždycky nastudoval chybějící rok :lol: (však ho ta cesta málem zabila :( )

P.S.: S odpovědí na počasí jsem se těsně minul...

Jícha
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 09. 01. 2012, 09:26
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod Jícha » 13. 03. 2013, 12:14

Tak jsem si myslel, že letecký 'hantec' dost dobře znám, ale co jsou to lazony, to tedy nevím. Že by to byly ty napařené utěrky co se někdy/někde rozdávají po startu???

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1419
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Status: Offline

Re: Na občanku do Indického oceánu (PRG-CDG-RUN)

Příspěvekod jane » 13. 03. 2013, 12:59

Jícha píše:Tak jsem si myslel, že letecký 'hantec' dost dobře znám, ale co jsou to lazony, to tedy nevím. Že by to byly ty napařené utěrky co se někdy/někde rozdávají po startu???


Ty horke ubrousky jsou hot towels, lazony jsou prave ty studene zabalene, co jsou napr. na zachodech k dispozici - vonave ubrousky proste :)



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti