Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Vzhledem k tomu, že v Pardubicích bydlíme přesně 1 km od osy dráhy a stejnou vzdálenost to máme i pěšky ke vstupu do terminálu, padlo po deseti letech, kdy jsme cestovali buď na vlastní pěst či s cestovkami z Německa, rozhodnutí, že poletíme z domova. A to téměř doslova. Zkusíme si prožít obávanou torturu od českých cestovek a poletíme z Pardubic. Varianty zvažujeme dvě: Černá hora či Bulharsko. Rodinná rada rozhoduje po dvou letech (tehdy z LEJ) zopakovat cestu do Bulharska. Čtyři dny před odletem, když přes známého zjišťuji, že na jediný možný termín, kdy se mi hodí zmizet, má posledních několik volných míst už jen Čedok, je čas na rychlé a definitivní rozhodnutí. Druhý den po zaplacení dostávám pokyny k zájezdu. Zde mě čeká první pobavení. Pokyny jsou jednotné pro všechna letiště, takže vzhledem k našemu odletu z PED mě pobaví věta „Po příjezdu na letiště si sami vyhledejte v odletové hale odbavovací přepážku Vašeho letu. Její číslo najdete na odletové informační tabuli u čísla Vašeho letu a času odletu. Protože často odlétá ve stejnou dobu do cílové destinace více letadel, orientujte se pečlivě podle čísla Vašeho letu.“ No nejsme úplní nováčci (flightmemory ukazuje, že mám za sebou 60 letů), tak doufám, že se v terminálu neztratíme.
PED-BOJ, OK-TSC, B737-800
Odlet je v neděli v 16:25. Zatímco manželka dává věci do kufrů, já sleduji Otázky Václava Moravce a rozesílám poslední pracovní úkoly. Stále doufám, že se podaří sbalit věci pro tři lidi do dvou kufrů, bohužel doba, kdy nám pro týdenní cestu stačil příručák, je (od doby narození dítěte) dávno pryč. Když vidím tři kufry, dítě, manželku a golfky, zavrhuji plánovanou cestu na letiště pěšky. Po skončení OVM nasedáme do auta a ten jeden kiláček si popojedeme. U vjezdu do areálu letiště nás sličná dívka vítá, ukazuje kde je možno dočasně zastavit pro vyložení bagáže a kde najdeme bezplatné parkoviště, které je v areálu, navíc ještě samostatně oploceno a mimo čas příletů a odletů charterů uzamykáno. Parkuji a vstupujeme do terminálu. Odbavení již probíhá, v provozu jsou VŠECHNY přepážky (dvě). Odbaveni jsme celkem rychle, bereme si ještě omalovánky od zástupce cestovní kanceláře a rychle jdeme ke gatům, abychom měli dost času prozkoumat celý terminál. Přestože jsme byli odbaveni mezi prvními, překvapuje mě množství lidí v obou (dokonce i klimatizovaných) odletových „halách“, které dříve sloužily jako vojenské jídelny. Pohled na monitor mě utvrzuje v tom, že důvodem není to, že bychom letěli jumbem, ale v terminálu jsou lidé ze zpožděného letu do Moskvy. Na dvě letadla však terminál není dimezován, takže fronta na občerstvení je stále dost dlouhá, navíc došly hamburgery (40 Kč), ale točeného plzeňského europiva (též 40 Kč) se nakonec dočkám.
Na flightradaru sleduju technický přelet našeho letadla z OSR. Hodinu před odletem je už stroj Travel Service OK-TSC (B737-800) na ploše, takže i boarding začíná s předstihem. Jede se třemi busy, které jinak brázdí město jako hromadná doprava. Nástup je rychlý, takže odlet je asi 15 minut před plánovaným časem, hned jak přistane zpožděné Transaero z Moskvy.
Let se 100% LF je v pohodě, servírována je dokonce i malá sýrová bagetka, která je celkem čerstvá a poživatelná. Před přistáním ještě proběhne pozdrav od pilota, nabídka bonbónů a jde se na přistání, které se koná dokonce 23 minut před plánovaným příletem. Po poměrně tvrdém dotyku kol s runwayí se ozve ohlušující aplaus. Zdá se, že téměř všem je jedno, zda se letadlo podaří ubrzdit, většině zřejmě stačí, že se dostali vůbec na zem. Bohužel i na nekomplikované trase PED-BOJ se bohužel našli jedinci, kterým nedorazila zavazadla na pás. Netuším, zda chybou při nakládce či vykládce. Naštěstí to není náš případ.
BOJ-PED, C-FTAH, B737-800
Na letišti v BOJkovicích jsme více než dvě hodiny před odletem, takže je dost času utratit poslední leva a synkovi ukázat přilehlé pohřebiště letadel a vrtulníků. Terminál je poměrně stísněný a stařičký, ale vedle se již dokončuje zcela nový terminál. Zvenku to vypadá, že k dokončení již moc nechybí. U check-inu je trošku zmatek, protože na monitorech svítí odbavení našeho letu u přepážek 15-17, kde se však ještě odbavuje let do Billundu, takže několik spolucestujících se dožaduje letět na sever Evropy. U odbavení proběhne mimo oboustranného úsměvu žádost o poskytnutí sedadel na pravé straně (po předcházející kontrole směru větru v Pardubicích), abych mohl spatřit Pardubice z ptačí perspektivy. Zatímco jinak mi bulhaři přijdou jako poměrně nedůsledný národ, u bezpečnostní kontroly je tomu naopak. Nejenže z tašky musí notebook, ale mnoho lidí musí ven i z bot, navíc vše je kontrolováno bedlivě a zdlouhavě. Chvíli to vypadá, že bude zabaveno i pití pro našeho prcka (manželka neuvážlivě prozradila, že jsou mu tři), nicméně když jsem upravil věk na dva roky (do třetích narozenin zbývají přeci ještě dva týdny), došlo ke slitování a džusík byl zachráněn, stačilo jen osobně demonstrovat, že bulharská jablka v tekuté (nealkoholické) podobě jsou fakt pitelná. Větší část terminálu tvoří otevřená terasa‚ zastřešená jen plachtou, z které je pěkný výhled na plochu. Kde toho však moc k vidění nebylo. Snad jen letoun SAS do Billundu, jeden Bulgaria Air Charter, jeden bizjet a pak už jen přilétávající C-FTAH na lince z Brna, který nás poveze zpět do PED. Boarding je rychlý, takže opět odlétáme před plánovaným časem. LF je opět stoprocentní. Na letu zpět se neděje nic zvláštního, tentokrát je servírována šunková bageta, ale chybí pozdrav z pilotní kabiny. Přílet je opět asi dvacet minut před letovým řádem. Autobusy nás vezou do příletové haly. Po pasové kontrole se prochází zastřešeným venkovním koridorem k pásu, který je tu jediný. Jeho délka uvnitř terminálu je sotva 15 metrů a celý prostor není o moc větší, než rozlehlejší obývací pokoj, takže vzniká docela slušná tlačenice následovaná vzájemným otloukáním zavazadly. Nicméně kufry jsou tu brzy, stačí už jen naskočit do auta a než se stihne vyklimatizovat, jsme doma. Přesně 30 minut poté, co se kola našeho letadla dotkla runwaye. Když už je vybaleno a sedím s pivem na terásce, letadlo se teprve znovu odlepuje od runwaye a veze další várku dovolenkářů znovu do BOJkovic.
Pardubický terminál
Vstup do terminálu
Nedělní lety
Náš cíl
Můžete si vybrat halu
Míst moc není
Dětský koutek
Klimatizováno
Odjezd k letadlu
Náš stroj
Nástup
Pardubice
BOJkovice
Terminál
Přílety
Odlety BOJ
Odletová terasa
Nový terminál
Občerstvení
PED
PED
Koridor mezi pasovkou a pásem
Pás
Pohled z domova na letadlo po otočce
PED-BOJ, OK-TSC, B737-800
Odlet je v neděli v 16:25. Zatímco manželka dává věci do kufrů, já sleduji Otázky Václava Moravce a rozesílám poslední pracovní úkoly. Stále doufám, že se podaří sbalit věci pro tři lidi do dvou kufrů, bohužel doba, kdy nám pro týdenní cestu stačil příručák, je (od doby narození dítěte) dávno pryč. Když vidím tři kufry, dítě, manželku a golfky, zavrhuji plánovanou cestu na letiště pěšky. Po skončení OVM nasedáme do auta a ten jeden kiláček si popojedeme. U vjezdu do areálu letiště nás sličná dívka vítá, ukazuje kde je možno dočasně zastavit pro vyložení bagáže a kde najdeme bezplatné parkoviště, které je v areálu, navíc ještě samostatně oploceno a mimo čas příletů a odletů charterů uzamykáno. Parkuji a vstupujeme do terminálu. Odbavení již probíhá, v provozu jsou VŠECHNY přepážky (dvě). Odbaveni jsme celkem rychle, bereme si ještě omalovánky od zástupce cestovní kanceláře a rychle jdeme ke gatům, abychom měli dost času prozkoumat celý terminál. Přestože jsme byli odbaveni mezi prvními, překvapuje mě množství lidí v obou (dokonce i klimatizovaných) odletových „halách“, které dříve sloužily jako vojenské jídelny. Pohled na monitor mě utvrzuje v tom, že důvodem není to, že bychom letěli jumbem, ale v terminálu jsou lidé ze zpožděného letu do Moskvy. Na dvě letadla však terminál není dimezován, takže fronta na občerstvení je stále dost dlouhá, navíc došly hamburgery (40 Kč), ale točeného plzeňského europiva (též 40 Kč) se nakonec dočkám.
Na flightradaru sleduju technický přelet našeho letadla z OSR. Hodinu před odletem je už stroj Travel Service OK-TSC (B737-800) na ploše, takže i boarding začíná s předstihem. Jede se třemi busy, které jinak brázdí město jako hromadná doprava. Nástup je rychlý, takže odlet je asi 15 minut před plánovaným časem, hned jak přistane zpožděné Transaero z Moskvy.
Let se 100% LF je v pohodě, servírována je dokonce i malá sýrová bagetka, která je celkem čerstvá a poživatelná. Před přistáním ještě proběhne pozdrav od pilota, nabídka bonbónů a jde se na přistání, které se koná dokonce 23 minut před plánovaným příletem. Po poměrně tvrdém dotyku kol s runwayí se ozve ohlušující aplaus. Zdá se, že téměř všem je jedno, zda se letadlo podaří ubrzdit, většině zřejmě stačí, že se dostali vůbec na zem. Bohužel i na nekomplikované trase PED-BOJ se bohužel našli jedinci, kterým nedorazila zavazadla na pás. Netuším, zda chybou při nakládce či vykládce. Naštěstí to není náš případ.
BOJ-PED, C-FTAH, B737-800
Na letišti v BOJkovicích jsme více než dvě hodiny před odletem, takže je dost času utratit poslední leva a synkovi ukázat přilehlé pohřebiště letadel a vrtulníků. Terminál je poměrně stísněný a stařičký, ale vedle se již dokončuje zcela nový terminál. Zvenku to vypadá, že k dokončení již moc nechybí. U check-inu je trošku zmatek, protože na monitorech svítí odbavení našeho letu u přepážek 15-17, kde se však ještě odbavuje let do Billundu, takže několik spolucestujících se dožaduje letět na sever Evropy. U odbavení proběhne mimo oboustranného úsměvu žádost o poskytnutí sedadel na pravé straně (po předcházející kontrole směru větru v Pardubicích), abych mohl spatřit Pardubice z ptačí perspektivy. Zatímco jinak mi bulhaři přijdou jako poměrně nedůsledný národ, u bezpečnostní kontroly je tomu naopak. Nejenže z tašky musí notebook, ale mnoho lidí musí ven i z bot, navíc vše je kontrolováno bedlivě a zdlouhavě. Chvíli to vypadá, že bude zabaveno i pití pro našeho prcka (manželka neuvážlivě prozradila, že jsou mu tři), nicméně když jsem upravil věk na dva roky (do třetích narozenin zbývají přeci ještě dva týdny), došlo ke slitování a džusík byl zachráněn, stačilo jen osobně demonstrovat, že bulharská jablka v tekuté (nealkoholické) podobě jsou fakt pitelná. Větší část terminálu tvoří otevřená terasa‚ zastřešená jen plachtou, z které je pěkný výhled na plochu. Kde toho však moc k vidění nebylo. Snad jen letoun SAS do Billundu, jeden Bulgaria Air Charter, jeden bizjet a pak už jen přilétávající C-FTAH na lince z Brna, který nás poveze zpět do PED. Boarding je rychlý, takže opět odlétáme před plánovaným časem. LF je opět stoprocentní. Na letu zpět se neděje nic zvláštního, tentokrát je servírována šunková bageta, ale chybí pozdrav z pilotní kabiny. Přílet je opět asi dvacet minut před letovým řádem. Autobusy nás vezou do příletové haly. Po pasové kontrole se prochází zastřešeným venkovním koridorem k pásu, který je tu jediný. Jeho délka uvnitř terminálu je sotva 15 metrů a celý prostor není o moc větší, než rozlehlejší obývací pokoj, takže vzniká docela slušná tlačenice následovaná vzájemným otloukáním zavazadly. Nicméně kufry jsou tu brzy, stačí už jen naskočit do auta a než se stihne vyklimatizovat, jsme doma. Přesně 30 minut poté, co se kola našeho letadla dotkla runwaye. Když už je vybaleno a sedím s pivem na terásce, letadlo se teprve znovu odlepuje od runwaye a veze další várku dovolenkářů znovu do BOJkovic.
Pardubický terminál
Vstup do terminálu
Nedělní lety
Náš cíl
Můžete si vybrat halu
Míst moc není
Dětský koutek
Klimatizováno
Odjezd k letadlu
Náš stroj
Nástup
Pardubice
BOJkovice
Terminál
Přílety
Odlety BOJ
Odletová terasa
Nový terminál
Občerstvení
PED
PED
Koridor mezi pasovkou a pásem
Pás
Pohled z domova na letadlo po otočce
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Pěkné, z Pardubic bych chtěl někdy letět...
Koukám, že v některé časy Travel vládne v BOJ.
Koukám, že v některé časy Travel vládne v BOJ.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Hezký report, moc se mi líbil!
A je fakt, že lítat z/na letiště, které máš za humny, má nepřekonatelné kouzlo.
A je fakt, že lítat z/na letiště, které máš za humny, má nepřekonatelné kouzlo.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 350
- Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Moc pěkné
Musím souhlasit, mám to obdobně v Brně a není nad to sedět za 15 minut po otevření dveří letadla doma na sedačce
Musím souhlasit, mám to obdobně v Brně a není nad to sedět za 15 minut po otevření dveří letadla doma na sedačce
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 425
- Registrován: 26. 04. 2008, 16:08
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Mám to celkem obdobně v PRG, takže mi dělá dost pohodlnostní problém lítat například z Německa
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Někdy v minulosti, tuším, že se tehdy psal rok 2000, jsme využili zajímavého „last minute“ od CK Fischer. Letěli jsme tehdy na Malorku z Prahy, na týden do hotelu s jídlem asi za 8990,-Kč. Připadá mi to už děsně dávno, i když to je „jenom 13 let“. Nicméně si pamatuji, že cesta zpět nebyla přímo do PRG, ale právě s přistáním v PED, kde se vyměnila asi polovina pax. Cestou z PMI jsem viděl dokonce z pilotní kabiny Mont Blanc a tehdy mi piloti říkali, že se těší na vizuální přiblížení právě do PED. Přistání v PED mělo jednu komplikovanou zápletku. Na palubě byla totiž i skupina Němců, kteří se více než palubnímu hlášení, věnovali své zábavě a tak s naprostým klidem v PED opustili palubu letadla s pocitem, že už jsou v Praze. Nic na plat, že schody k letadlu letištní zřízenci dotlačili tzv. „růčo“ a první pohled ze dveří letadla se jim musel zdát minimálně podezřelý. To, že vystoupili, byl nakonec docela velký problém, protože oni měli letět až do Prahy a nebyli k nalezení, což se neobešlo bez čekání. Nevím, zda za ten přešlap, tedy někdo přišel o prémie, nicméně přelet do PRG trval po jejich nalezení už asi jen 15mint.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Airbus380 píše:Koukám, že v některé časy Travel vládne v BOJ.
Poctem letadel jo kdyz se povede, prileti temer najednou treba 2 lety z PRG (charter a smart), 1 z Moravy, 1 z KSC a treba i jeden z BTS
Nicmene pro pocet lidi pak staci ze se zjevi Transaero s 747 a najednou to uz tak nevypada...
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Airbus380 píše:Koukám, že v některé časy Travel vládne v BOJ.
Ona ta kumulace je záměrná i kvůli zjednodušení logistiky při rozvozu a svozu do jednotlivých středisek a hotelů.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
- Příspěvky: 330
- Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Tak jsem v archivu našel fotku ze zmiňovaného přiblížení do Pardubic na trase PMI-PED-PRG. Následovala levotočivá zatáčka a dosednutí na RWY. Je to z roku 2000, tak omluvte kvalitu scanu z diaku.
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Koukám, že od mé cesty z Pardubic do a z Varny v roce 2006 to letiště přestavěli. To, kde jsou podle toho trip reportu odlety, byly při mém letu přílety. Odlety byly v téhle budově:
http://www.mapy.cz/#!t=s&x=15.734163&y= ... rdubice~_1
Tam se teď vyzvedávají zavazadla?
http://www.mapy.cz/#!t=s&x=15.734163&y= ... rdubice~_1
Tam se teď vyzvedávají zavazadla?
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
vita píše:Koukám, že od mé cesty z Pardubic do a z Varny v roce 2006 to letiště přestavěli. To, kde jsou podle toho trip reportu odlety, byly při mém letu přílety. Odlety byly v téhle budově:
http://www.mapy.cz/#!t=s&x=15.734163&y= ... rdubice~_1
Tam se teď vyzvedávají zavazadla?
Ne, ta budovy údajně slouží už jen jako záložní terminál, když je opravdu velká tlačenice lidí, tak se tam snad naženou jak do stáje. Odbavení a celnice je na 50°1'11.137"N, 15°44'3.288"E, zavazadla se vydávají na 50°1'12.986"N, 15°44'4.020"E.
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
"Škoda", žes neletěl o pár dní později. Tripreport s výletem mimo ranvej tady asi zatím není
http://ekonomika.idnes.cz/travel-servic ... zpravy_ert
http://ekonomika.idnes.cz/travel-servic ... zpravy_ert
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 425
- Registrován: 26. 04. 2008, 16:08
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Alexx píše:"Škoda", žes neletěl o pár dní později. Tripreport s výletem mimo ranvej tady asi zatím není
http://ekonomika.idnes.cz/travel-servic ... zpravy_ert
Poslední dobou jsou jim nějak krátký dráhy. V září letim JSI, tak doufám, že se nebudeme koupat hned po přistání
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Překvapivě se takové věci na ultrakrátkých drahách nestávají, nejspíš si piloti dávají větší pozor na přesnou pilotáž a nehrají si na jemné přistání, když vědí, že nemají žádnou rezervu. A naopak na běžných letištích mají pocit, že tam se to stát nemůže, vždyť tam je přece dráha dost dlouhá a nesoustředí se na to tolik. I když v PED to fakt mohlo být velkou vrstvou vody, o které třeba nebyli informováni a i když mohli přistát přesně, nemuselo to vyjít.
Re: Koupákem na trase PED-BOJ na křídlech Travel Service
Alexx píše:"Škoda", žes neletěl o pár dní později. Tripreport s výletem mimo ranvej tady asi zatím není
http://ekonomika.idnes.cz/travel-servic ... zpravy_ert
Letět na dovolenou přesně o týden později (což jsme i chvíli zvažovali), tak jsem v tom mohl opravdu sedět.