Tri rozdielne lety

Odpovědět
stano
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 13. 12. 2003, 21:39
Stav: Offline

Tri rozdielne lety

Příspěvek od stano »

Dôvodom, prečo som sa rozhodol písať tieto riadky bola moja nespokojnosť s letom Austrianu na linke VIE-TLV-VIE, ktorý som absolvoval minulý rok. Stručné dojmy som napísal už minulý rok, teraz popíšem dojmy cestujúceho z tohoročného letu na tej istej trase.
Na začiatku hneď predošlem, že letenka stála 350 Euro a išlo o segmenty VIE-ZRH-TLV-VIE. VIE-ZRH operoval Swiss so A321, ale o tom až na konci.
Najväčším lákadlom bol segment ZRH-TLV, ktorý operoval Swiss s A330. Išlo akoby o malého brata transatlantického letu, tentoraz v trvaní tri a pol hodiny. Hneď po nástupe do lietadla ma upútalo, že na sedadlách sú rozmiestnené deky a vankúše, a to aj v economy. Čisto subjektívne som bol sedačkami a priestorom sklamaný, napriek tomu, že mám necelých 180 cm, miesta tam bolo naozaj málo a sedieť tam 8 a viac hodín pri lete do vzdialenej destinácie sa mi zdalo naozaj nepohodlné. Mali sme sedačky 25A, B, a tie sa považujú za jedny s tých lepších. Veľkým pozitívom bolo usporiadanie 2-4-2, keď na jednu uličku boli fakticky cestujúci z priestoru 2-2 a nie 3-3 ako v mnohých iných lietadlách. Sedadlá mali svoj vlastný monitor, za menej šťastné riešenie považujem veľké obrazovky na priečkach medzi biznis a economy triedou, pretože aj počas noci svietili veľmi intenzívne, v intervaloch jednej minúty blikali výrazne svetlou farbou na mieste bolo naozaj použitie krytov na oči.
Mimoriadne pozitívne ma prekvapil profesionálny servis na palube a kvalita ponúknutého občerstvenia. Už pri nastupovaní personál veľmi citlivo navigoval cestujúcich, takže na palube neboli zbytočné prestoje a chaos. Krátko po štarte sa podávala večera, ktorá pozostávala z predjedla – švajčiarsky syr, žemla a maslo, hlavného jedla na miske v profesionálne zatavenej fólii – mäso, ryža a zelenina a nakoniec dezert. Na pitie sa podávalo rôzne nealko, ale aj pivo, červené a biele víno. Cola sa podávala v plechovkách a každý kto si ju vybral ju dostal celú. Ocenil som, že na tácke boli riadne nerez príbory, nie plastikové. Servis ako taký hodnotím ako vynikajúci, vzhľadom na to, že šlo len o strednú linku čo sa týka vzdialenosti. Samozrejmosťou bolo množstvo hračiek, ktoré dostali deti a pre mňa zážitkom bordel, ktorý nechali cestujúci arabsko-židovskej preveniencie po vystúpení v TLV. Všetko nahádzané na zem, naozaj neviem ako vedel personál pripraviť za 90 minút lietadlo na spiatočný let. Podotýkam, že nazad letela rovnaká posádka.
Segment TLV-VIE bol operovaný Austrianom, resp. Tyroleanom typom A321 Prekvapila ma predovšetkým neprofesionalita palubného personálu v zadnej časti lietadla, ktorá nevedela cestujúcich usadiť, pomôcť im s „príručnou“ batožinou. Zakročiť musel až kapitán, ktorý vyzval cestujúcich, aby sa konečne usadili, pretože stratia odletový slot a potom budú čakať naozaj dlho na ďalší voľný. Aj v tomto prípade krátko po štarte sa začalo podávať občersvenie, ale veľmi zmätočne, pretože nevedeli rozdeliť jedlá, ktoré si objednali cestujúci extra, t.j. kosher, vegetarianske a pod. Až po zvládnutí tohto rozdávali jedlo ostatným, ledabolo zabalenou miskou amatérsky prikrytou alobalom s ochutenými cestovinami. To bol naozaj priepastný rozdiel od Swissu. Rovnako plastikový príbor a nedolievané poháre pitia. V tomto išlo naozaj o rozdiel triedy medzi porovnávanými letmi. Zvláštnosťou a podľa mňa nie dobre rozdelenou prácou bolo, že napríklad jeden zo stewardov obsluhoval asi 6 cestujúcich z biznis triedy a štyri zvyšné stewardky 190 ostatných cestujúch. Stevardky častokrát obsluhovali od zadu, od chrbta, takže cestujúci nevedel, čo vlastne chcú. Vrcholom bolo nie to, že obliali cestujúceho, to sa občas stáva, ale že obliali jedna druhú... Nuž Austrian má podľa mňa v palubnom personále slabiny. Myslím, že základným problémom je nasadzovanie A321 na linkový let, s plným servisom na tak dlhú trať. Možno pre chartre s obmedzeným servisom by sa dal tento typ akceptovať, ale tri a štvrť hodiny byť na palube s veľmi obmedzeným pohybom v uličke a dvoma WC je určite nevhodné.
Pekným palubným výkonom sa prezentoval personál Swissu na segmente VIE-ZRH. Swiss na večernú linku o 19.oo nasadzuje A321, let trval cca 60 minút. V tomto časovom priestore boli rozdané bagety a rôzne pitie, kde takmer virtuózne dokázal starší steward ponalievať nealko z 2 litrových fliaš. Obdivoval som jeho techniku a rýchlosť, podotýkam, bol to vedúci kabíny. Lietadlo už pristávalo, keď donalievali posledným a pozbierali použité poháre a servítky.
Absolvoval som tri naozaj rozdielne lety, efektné widebody s vynikajúcim servisom, krátky segment A321 s majstrovským palubným personálom a naozaj slabý výkon CC Austrianu.


Odpovědět