Do hor

Odpovědět
jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Do hor

Příspěvek od jjj »

Dlouho jsem v hospode mluvil o tom, ze vyrazim do Himalaji. Az vloni jsem se odhodlal k cinu. Premluvil jsem manzelku a kamarada, a ten taky premluvil svoji manzelku a byli jsme tedy ctyri. Shodli jsme se, ze cilem vyletu bude Annapurna Base Camp na prelomu dubna a kvetna 2013. Na nakup letenek tedy bylo casu dost. Ovsem v nekdy listopadu mi syn ukazal na webu akciniletenky.com tarif Praha Kathmandu za 14000Kc, coz je o cca 8000 mene nez bezne ceny z Prahy. Zavolal jsem kamaradovi, ze jdu nakupovat. Souhlasil a zachvili jsem mel ctyri letenky presne na nase vybrane terminy. Routing byl PRG-MUC-DEL-KTM-DEL-VIE-PRG. Odlet z Prahy byl v silenou dobu – 6:30 rano a z Mnichova se pokracovalo az ve 20:00. Nicmene sleva byla velika, takze den v Mnichove s wurstem a pivem se jevil jako dobra kompenzace. Nekdy v prosinci prisel z pelikan.cz mail, ze meni cas odletu z Delhi do Vidne o pet minut. Zadne drama. Ceho jsem si ale nevsiml, byla i zmena datumu! Let posunuli o den dopredu, takze v Delhi bysme museli cekat asi 30 hodin a do Vidne bysme prileteli v pondeli rano, pricemz let VIE PRG by odletel uz v nedeli rano! Jal jsem se komunikovat s pelikan.cz o prebukovani na jiny spoj. Telefon zvedali ochotne, ale odpoved byla stale stejna. Resime to, zavolejte za tyden. To se tahlo zhruba 6 tydnu, zacinal jsem mit pochybnosti o vysledku. Nakonec vse dobre dopadlo a byli jsme prebukovani. Vysledny routing vypadal takto : PRG MUC DEL KTM BKK VIE PRG. K temto sesti letum jsme se rozhodli pridat jeste let Kathmandu Pokhara, coz je 200 km, ale bus to jede 8 hodin. Zakoupeni vnitrostani letenky jsme domluvili mailem s cestovni agenturou v Kathmandu, protoze nepalsti znalci nedoporucuji kupovat na webu. Vse bylo tedy ready.
Koncem dubna zvonil budik ve 3:45 neb jsme meli domluveny odvoz na Ruzyni ve 4:15. Dali jsme si velkou casovou rezervu, protoze co kdyby… Pred patou jsme uz dolovali boarding pasy ze stupidnich “samobsluznych” kiosku. Trem z nas kiosek vydal palubky do DEL a jednomu az do KTM. Slecna na drop off ovsem vsechny boarding pasy roztrhala a vytiskla kazdemu nove do DEL. Ale batohy zaplatpambu odbavila az do KTM. Ruzynske rano je dost ospale, cestujici na ranni spoje se zacinali trousit az pote, co jsme byli za sekuritou.

PRG MUC Lufthansa LH 1697 E-195 6:30 – 7:25

Boarding zacal chvili po ctrvt na sedum. Zhruba 80 lidi se usadilo na sva mista bez vetsich tlacenic velmi rychle. E195 je relativne maly, ale pritom prostorny. Sedi se tady pohodlne i vyssim jedincum. Pet minut po vytlaceni od gate C1 jsme byli ve vzduchu. Holky nemecky briskne rozdaly vodu a pisingr, dva tri pohledy z okna a zaciname klesat k MUC. Od dosednuti jsme ujeli snad 20 kilometru az do nejzassi casti letiste.

Obrázek
Po vystupu v Mnichove

Presunuli jsme se do busu a jeli zase mnoho minut k terminalu. Vsichni cestujici z naseho letu krome nas ctyr a sesti indu se vydali podle sipek transfer vstric svemu dalsimu letu. Nas cekalo vic jak 10 hodin v Bavorsku. Za 25E jsme pomoci one day family pass (nebo jak se to jmenuje) vydali do mesta na ochutnavku mnichovskych wurstu a piv. Doporucuji.

MUC DEL Lufthansa LH 762 A340-600 20:00 – 6:45

Kolem sesty odpoledne jsme uz stali ve fronte na security. Jelikoz kontrola byla dukladna, fronta se kratila jen pozvolna. U naseho gate uz stala moje oblibena A340.

Obrázek
A340-600

Obhlizelo ji snad 200 indu ci jinych cizokrajnych lidicek. Belochu nas bylo tak dvacet. Agenti stale vyvolavali podivne znejici jmena, nekoho upgradovali, po nekom chteli jen nejake info. Nicmene nabordovano bylo relativne rychle. My jseme meli dva dvousicy v zadni sekci a byli jsme spokojeni. Asi hodinu po startu nam bylo naservirovano koser a muslim menu. Ne ze by jsme byli ortodoxni ti nebo ti, chteli jsme vyzkouset neco jinyho nez pasta nebo chicken.

Obrázek
Koser vecere

Obrázek
Muslim vecere

Muslimska verze byla vyrazne chutnejsi . Koser byla jaksi mdla, az na priostrenou cizrnu. Po veceri jeden digestiv a zkusit usnout v potemnelem letadle. Asi hodinu a pul pred dosednutim v Dili posadka zacala podavat snidani. Opet jsme byli obslouzeni jako prvni. Koser snadane byla velmi skromna – posudte sami.

Obrázek
Koser snidane

Foto muslimske nemam, byla ale neskonale bohatsi. A jelikoz byla i dost pikantni, manzeka mi polovinu darovala a ja nepristaval hladovy…. Let celkove byl nemastny, neslany. Věci fungovaly, posadka nebyla neprijemna, ale k tomu, aby clovek byl opravdu spokojeny, k tomu něco chybi. Delhi jsme ze severu obkrouzili, město bylo zahaleno smogem.

Obrázek
New Delhi

Z celeho letadla prestupovalo pouze 10 lidi. Prosli jsme naddimenzovanou bezpecnostni kontrolou, a dostavali razitka na vse, co orazit slo. Napriklad na visacku.

Obrázek

Transfer desk by liduprazdny, tedy s vyjimkou uredniku za pulty. Jejich pocet se pohyboval mezi 10 a 15. My jsem chteli palubni vstupenky na dalsi let do KTM, ale jelikoz mezi pritomnymi uredniky nebyl nikdo z JET Airways, museli jsme cekat.

Obrázek
New Delhi

Asi po dvou hodinach dorazili ti spravni agenti a zacali pracovat. Ovsem computer zkolaboval a cekalo se dalsi hodinu. Doslali jsme mista u exitu – ze by odskodneni za dlouhe cekani? Potom jsme uz hladovy a ziznivy mohli konecne dal. Mezinarodni terminal je velice prostorny, lidi se v nem ztraceji

Obrázek
Terminal

Je to trochu zasla slava, ale napit a najist zde dostanete. Ne ve vsech hospodach a bufetech se ale da platit kartou. Tedy Visa nebo MC. Dokonce ani McDonald’s karty nebere. Po dlouhem cekani zacal boarding na dalsi let.

DEL KTM Jet Airways 9W 262 B737-800 12:50 -14:45

K nasemu prijemnemu prekvapeni usedame do exitovy rady, a jeste k tomu na levou stranu. Nadeje, ze z letadla uvidime nas cil – Himalaje – nabrala realne obrysy. Cestujici byli z 90 procent Nepalci pracujici v Indii. Tomu odpovidala i jejich zavazadla. Treba pneumatiky. Kratce po startu jsem vleteli do oblacnosti a turbulence trvaly asi 20 minut. Hned jak se letadlo zklidnilo, zacal catering. Pro me naprosto prekvapivy. Na dvouhodinovem letu jsme byli pohosteni jak v grandu.

Obrázek
Obed JET Airways na lince DEL –KTM

I spenat jakkoliv nevabne vypadajici byl skvelej. Po jidle jsem relaxoval s dalsim Tigerem a sledoval oblacnost pod nami. Po chvili z mlzneho oparu vystupil cil nasi cesty.

Obrázek
Vlevo masiv Daulagiri, vpravo Annapurny

Kdo nevidel neuveri. Uz z ty dalky vypadaji hory monstrozne. Jak jsme se blizili do Kathmandu, letadlo se ponorilo zase do mraku a pristani samotne je krz vrstvu smogu.

Obrázek
Pristani v Kathmandu

Obrázek
Nas Boeing 737-800 po pristani v KTM

Puvodne jsme meli zpet do Delhi letet timto strojem.

Obrázek
Boeing 757-200

Vystali jsme frontu na vizum a vyzvedli bagly. To byla velka uleva, protoze jsme meli v planu pokracovat hned dalsi den k horam. Pred letistem na nas cekal mailem domluveny odvoz do hotelu. Kathmandu je bizardni, neuveritelne spinavy mesto. Kdo ale byl v Delhi, tvrdi, ze to je jeste 10x horsi… Ja tam nebyl, nemuzu posoudit. Jeste vecer jsme vyhledali agenturu, ve ktere jsme mailem z Prahy objednali letenky do Pokhary. Odevzdali jsme 100USD a zitra rano, ze pry letenky budou. Jak rekli, tak rano udelali. S letenkama v ruce jsme se vydali zpet na letiste - na vnitrostatni “terminal”. Na to nejme zvykli. Par fotek pro ilustraci.

Obrázek
Vnitrostani terminal v KTM

Obrázek
Vstup pouze po predlozeni letenky

Obrázek
Cestou od letadla k terminalu

Obrázek
Vydej zavazadel

Prvni co musite pred vnitrostanim letem udelat, je zaplatit odletovou taxu. S potvrzenim jdete k prepazce, odbavite batoh a odrzite palubni vstupenku. Mame radu 2, ABCD. Je to tedy jasny, poletime ATR 42. Skoda, tesil jsem se na Beach-1900. Bezpecnostni kontrola je ryze formalni. Pote se jiz octnete v odletove hale. Je zde pouze jeden gate.

Obrázek
Gate 1

Obrázek
Restaurace

Hala o rozmerech asi 20 x 20 je plna lidi cekajicich na odlet do Lukly. Vychozimu bodu k Everestu.Kvuli spatnemu pocasi v Lukle se jiz treti den neleta. Kdy se poleti se nevi, proto vetsina turistu ceka na letisti. Jakmile se zacne , je jedno kdo na jaky let ma listek. Kdo driv prijde , ten driv mele.

Obrázek
Nas let NYT 679 on time

Okna v terminal jsou mala a spinava, cas ubiha pomalu. Az kdyz jsme se dostali na plochu, bylo na co koukat.

Obrázek
Yeti Airlines Jetstream 41

Obrázek
Yeti Airlines Dornier Do-228

A tady pristalo neco vetsiho, tim poletime domu.
Obrázek


KTM POK Buddha Air U4 607 ATR-42 12:30 – 13:00

Ve strasnem tropickem vedru nastupujeme do ATR-42 na pulhodinovy let do Pokhary.
Obrázek
Budha Air ATR-42

Obrázek
Fakt vedro

Let byl kratoucky, tesili jsme se na vyhledy. Jelikoz start byl po obede tak diky vysoke vlhosti jsme leteli stale v oblacnosti a nevideli jsme nic. Priste to chce letet brzy rano.

Obrázek
Obcerstveni na letu KTM PKR

Letiste v Pokhare je upravene a ciste. A je to stale Nepal.

Obrázek
Pokhara

Obrázek
Priletova hala

Obrázek
Nezda se to, maji to ale do kopce!

Z Pokhary jsme se vydali na 13denni trek. Cilem byl Annapurna Base Camp. Hory jsou obrovsky, nadherny. Lidi v horach maji tezkej zivot, jsou ale neskutene optimistiky a prijemny. Turismus je sice na pochodu, stale to ale jeste jde. Jen mam strach, ze za par let i tady zacnou stavet lanovky. I kdyz do ABC dosla jen pulka vypravy (obycejna angina den pred ABC), vsichni vcetne maroda jsme byli nadseni. Pojedeme znovu. Par fotek.

Obrázek
Annapurna South (7219m) z vesnice Ghandruk

Obrázek
Annapurna III (7555m) z vesnice Chomrong

Obrázek
Annapurna I (8091m) z ABC (foto muj kamarad)

Obrázek
Machapuchare (6993m) – svata hora, na ni se neleze

Obrázek
Rano na ceste zpet

Obrázek
Daulagiri I (8167m)

Obrázek
Let Jomsom Pokhara, v pozadi Daulagiri

Po navratu zpet do Pokhary nas cekala cesta domu. Nejprve 200km busem do Kathmandu, ujeli jsme to rychle – za 7,5 hodiny! Nemecky holky , ktery jsme potkali v horach a potom na letisti v KTM to jeli hodin 14!!!

KTM BKK Thai Airways TG 320 B777-300 13:30 – 18:15

Z centra Kathmandu – z Thamelu – na letiste je to taxikem asi pul hodiny. U vstupu do letiste jsou vojaci, pusti jen toho, kdo ukaze letenku. Vytistenou jsem ji nemel, jen pdf v telefonu. Trochu ve mne zatrnulo, protoze vyzadovali papir. Po lehke debate prisel jeho velitel, a jako svetak mu vysvetlil, ze pdf je stejny jako papir. Odbavovaci hala je nehezka.

Obrázek
Odletovy terminal KTM

Doslali jsme boarding pasy jen do Vidne, Prahu pry neumi. O patro vys, po vyplneni odletove karty dostanete vystupni razitko do pasu a postoupite do – nazval bych to predtrazitem.

Obrázek
Mezi pasovkou a sekuritou

Tady je celkem cisto, daji se utratit posledni drobny. Hodinu pred odletem jsme dukladne zkontrolovani na sekurite a jdem ke gatu. Je od tud dobry vyhled na plochu, kde uz stoji nase letadlo do BKK.

Obrázek
Thai Airways Boeing 777-200

Nastupovat do stroju teto tridy po schodech je zazitek. Zblizka citite tu hmotu, ktera kupodivu umi letet. Toto byl muj prvni let s asijskou spolecnosti. Uz pri nastupu byly jemne rozdily. Nejprve deti, pote zeny a jako posledni muzi. Vyhled z meho sedadla. K cemu se pouziva ta budka u IndiGo, nevim. Vsichni cestujici cestuji do Kakaty byli tvrde lustrovani uz v terminalu.

Obrázek

Obrázek
Boarding skrz budku

Na palube Thai je mraky mista i pro evropany, mali asiate se v tech sedackach temer ztraceli. Najednou jsme byli v jinem svete. Vsude cisto a vseho hojnost. Letusky velmi prijemny, usmevavy. Neustale neco nabizeli a starali se o vas jako o vlastniho. Asi na mne bylo videt, ze mam zizen. Dostal jsem hned dve piva.

Obrázek
Singha beer

Obrázek
obed

Tento kratky let byl neuveritelne prijemny. Takhle cestovat az do Evropy, to by se mi libilo.

BKK VIE Austrian OS 026 B777-300 23:55 – 5:35

Austrian bylo jiny kafe. Studeny postarsi Gertrudy delaly vsechno proto , aby se uz mohlo zhasnout a mely klid. To se jim asi po hodine a pul podarilo, ja jsem ani nejedl neb jsem byl syt thajskych pochutin z cekani v BKK. Rano rychle roznesli snidani. Nefotill jsem, bylo to fadni. Novy sedo cerveny interier je celkem prijemny, monitory jsou velke a airshow je prehledne. To je asi jediny plus, ktery Austrianu na teto lince muzu dat. Pristali jsme v destive Vidni, zasli pro palubni vstupenky na let do Prahy a chvili cekali na boarding. Letelo nas vsehovsudy 7.

VIE PRG Austrian OS703 F70 6:40 – 7:30

Obrázek
Fokker 70

Uz jsme se fakt tesili domu, takze jsme nic neocekavali. Dve mlady stevardky ale dokazaly, ze i rakusanky umi byt prijemny. Vypili jsme lahvinku vody, zakousli pisingr a byli jsme v Praze. Na liduprazdnou Ruzyni dorazily i bagly. Howg.

Obrázek
Naposledy upravil(a) jjj dne 16. 09. 2013, 09:01, celkem upraveno 1 x.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2892
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od Fabo »

Hezký :-)

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2147
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od pavelpmi »

Super, to je exotika! Moc hezký a zajímavý report, hezké fotky! :clap:

Jen škoda diakritiky. A 9N-AKE je Dornier Do-228.

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od jjj »

Jen škoda diakritiky. A 9N-AKE je Dornier Do-228.[/quote]

Diky. Opraveno

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2791
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od alesesl »

Moc hezky TR ze vzdalenych kraju. Skoda ze jste nemeli stesti a neleteli Beech 1900 nebo Dornier 228 na te domaci lince. Jinak nadherne fotky hor. Jeste jednou dik za hezky TR.


tatranka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 216
Registrován: 02. 05. 2006, 14:01
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od tatranka »

Paráda. Jedna z destinací, kam plánuji se vypravit.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 592
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od Zoltan »

Trochu jsem se při čtení těšil na odbočku do Lukly, to by byla ta nejsladší třešnička již na tak dobré reportu. :wink:

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4254
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od prodejce »

Pěkná exotika.

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od Burito »

Moc pěkný report! Klidně bych si i víc rád početl o vlastním treku, nechceš se ještě podělit o nějaké zážitky?
P.S. Tiše závidím manu nebeskou na trase KTM-PKR...

MojeJá
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 18. 09. 2011, 12:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Ostrava
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od MojeJá »

Fotka s občerstvením letu KTM PKR pobavila :thumbup:

MojeJá
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 23
Registrován: 18. 09. 2011, 12:09
Pohlaví: muž
Bydliště: Ostrava
Stav: Offline

Re: Do hor

Příspěvek od MojeJá »

Burito píše:Moc pěkný report! Klidně bych si i víc rád početl o vlastním treku, nechceš se ještě podělit o nějaké zážitky?
P.S. Tiše závidím manu nebeskou na trase KTM-PKR...


Zažil jsem, sice kraťoučký, Jomson - Pokhara. To byla ještě větší paráda.


Odpovědět