Cesta na východ aneb Život na kolejích
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Tak ano, trip-report je to opravdu spíš na ty vlaky.net (tam by nejspíš měl obrovský ohlas), ale proč ne. Je to zase něco jiného a rozhodně zajímavého a přečetl jsem ho jedním dechem. Trochu mi v něm chyběly fotky z metra (ať už z moskevského, jekatěrinburského nebo novosibiřského), ale to je jen detail, každý máme jiné priority. Každopádně díky moc za zajímavé, až místy dobrodružné čtení
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Perfektní report, díky moc za něj. Já se naopak u tohoto reportu: a) něco přiučil - precizně popsané okolnosti pobytu v každé destinaci mě potěšily, b) královsky pobavil - zejména u toho popisu chování spolucestujících v TU-204. To byla letecká část jako vyšitá, tak nevím, na co si místní stěžují.. Popravdě řečeno, právě kvůli kecům typu "v tvém reportu je málo toho, příliš toho" jsem je dávno přestal psát, protože nemám za potřebí se s tím celý večer mořit, když výsledek není místní komunitou "appreciated". Jsem prostě líný a když už se donutím k výkonu, nepotřebuju pak negativní odezvu. A na závěr, a to platí úplně pro všechny reporty bez rozdílu - z té debility s roztíratelností másla už se stala obscese, která už nebaví.
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Orus-x píše:A na závěr, a to platí úplně pro všechny reporty bez rozdílu - z té debility s roztíratelností másla už se stala obscese, která už nebaví.
Nic tak nezkazí dojem z letu jako hrudka másla konzistence mýdla s jelenem
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Orus-x píše:Popravdě řečeno, právě kvůli kecům typu "v tvém reportu je málo toho, příliš toho" jsem je dávno přestal psát, protože nemám za potřebí se s tím celý večer mořit, když výsledek není místní komunitou "appreciated". Jsem prostě líný a když už se donutím k výkonu, nepotřebuju pak negativní odezvu.
Orus-x: souhlas. Protože sepsat report a nahrát ho sem dá fakt práci. Mimochodem slibované dávkové nahrávání fotek asi pořád ještě nefunguje, co?
Orus-x píše:A na závěr, a to platí úplně pro všechny reporty bez rozdílu - z té debility s roztíratelností másla už se stala obscese, která už nebaví.
Pro všechny ne, mě třeba roztíratelnost másla (asi kromě salamia, který má na máslo ©) od samého počátku neuvěřitelně irituje, a tak ji v mých reportech nenajdete.
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Orus-x píše:A na závěr, a to platí úplně pro všechny reporty bez rozdílu - z té debility s roztíratelností másla už se stala obscese, která už nebaví.
Tak to nečti. Není nic jednoduššího než řádek o másle přeskočit.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 335
- Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
- Oblíbené typy letadel: ATR 42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Výborný report, jsem naopak velmi velmi rád, že si na Airways přečtu i takové! Jen tak dál!
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Tak jsem právě dočetl a líbí se mi to
Spíš by se to teda mělo jmenovat Výhybka a mír, Kolej a trest, nebo Doktor Šmírago - tak dlouhou věc - abych to četl na třikrát - jsem tu snad ještě neviděl
Pár poznámek:
1) když jsem to tu zahlédnul, jenom jsem se klepal, kdo první napíše "s tím jděte na želpage". Mě to teda nevadí vůbec. Ovšem pokud je ten stejný text ještě někde jinde, tak je to morální dilema autora.
2) Jet bych to nechtěl.
3) Když jsem četl čím jste se to tam živili, tak tak mě jen napadlo, jak to v tom kupéčku asi vypadalo po ránu. Jak v pavilonu opic před rekonstrukcí?
4) Co furt všichni máte s tou Severní Koreou? Půjčit si auto a jet 500km vyfotit se s plotem, to přece neni normální.. co je na té KLDR tak strašně přitažlivého?
5) co se týká másel: to skoro vypadá, jako by se blížilo referendum k této věci.
Spíš by se to teda mělo jmenovat Výhybka a mír, Kolej a trest, nebo Doktor Šmírago - tak dlouhou věc - abych to četl na třikrát - jsem tu snad ještě neviděl
Pár poznámek:
1) když jsem to tu zahlédnul, jenom jsem se klepal, kdo první napíše "s tím jděte na želpage". Mě to teda nevadí vůbec. Ovšem pokud je ten stejný text ještě někde jinde, tak je to morální dilema autora.
2) Jet bych to nechtěl.
3) Když jsem četl čím jste se to tam živili, tak tak mě jen napadlo, jak to v tom kupéčku asi vypadalo po ránu. Jak v pavilonu opic před rekonstrukcí?
4) Co furt všichni máte s tou Severní Koreou? Půjčit si auto a jet 500km vyfotit se s plotem, to přece neni normální.. co je na té KLDR tak strašně přitažlivého?
5) co se týká másel: to skoro vypadá, jako by se blížilo referendum k této věci.
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
ad 1) Je to dilema. Na AL jsem to psal jak to přišlo, kde byl čas to postnout. Sem jsem to dal uceleně, s fotkama, s trochu opravenýma chybama...
ad 2) Já taky ne
ad 3) Vypadalo to pořád skoro stejně
ad 4) Byla to spíš snaha dojet dál, než všichni, tj. dál, než do Vladivostoku. Dojet na konec. Navíc krajina mezi Usurijskem a Chasanem byla úplně super a bylo fajn se projet... Upřímně řečeno, raději bych to celé absolvoval autem než vlakem, jsem spíš motonomád než šotouš
ad 5) no comment
ad 2) Já taky ne
ad 3) Vypadalo to pořád skoro stejně
ad 4) Byla to spíš snaha dojet dál, než všichni, tj. dál, než do Vladivostoku. Dojet na konec. Navíc krajina mezi Usurijskem a Chasanem byla úplně super a bylo fajn se projet... Upřímně řečeno, raději bych to celé absolvoval autem než vlakem, jsem spíš motonomád než šotouš
ad 5) no comment
-
- autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
- Příspěvky: 1689
- Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
- Bydliště: CTU
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Meli jste neco rict, pockal bych na vas na druhy strane plotu
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Dovolím si i já, reagovat na těch Prodejcových pět bodů:
1) Neřekl bych "jděte s tím na Želpage", ale spíš "dejte to i na Želpage" (ev. i na vlaky.net, k-report.net nebo i další železniční servery), samozřejmě s uvodním vysvětlením, že nejste šotouš, aby Vás místní "ultras" nekamenovali kvůli možným chybným detailům. A osobně celkem chápu, že s tímto zážitkem chcete pochlubit co nejširšímu okruhu čtenářů.
2) Jet bych to chtěl, klidně i z Moskvy do Vladivostoku v kuse a pak cestou zpátky letadlem s delšími přestupy v nejzajímavějích městech (např. ve SVX). Bohužel momentálně je takový výlet mimo mé finanční možnosti.
3) Pár takových nočních (byť mnohem kratších) cest jsem absolvoval. Základem je alespoň občas vyvětrat.
4) Ať se nám to líbí, či ne, je KLDR z celosvětového hlediska unikátním státním útvarem, byť v silně negativním slova smyslu. Proto celkem rozumím tomu, proč jsou někteří ochotní zaplatit celkem vysoké peníze za návštěvu této země. Bohužel se s tím pojí i velké morální dilema, neboť tato země je pro své obyvatele vězením (pro mnohé z nich doslova a do písmene) a nikdo dodneška neví, zda těmito návštěvami (a penězi na nich utracenými) mříže tohoto vězení obrušujeme, nebo naopak posilujeme. Jinak motivaci "dojet dál než ostatní", celkem rozumím a jen se ptám, jak dlouho by ta cesta trvala po silnici (mimochodem, vyhledávač tras na google.maps spočítal cestu z Moskvy do Vladivostoku na cca 9000 kilometrů a délku jízdy odhadl na 110 hodin, samozřejmě bez zastávek na občerstvení, odpočinek apod.)
5) Taktéž no comment.
1) Neřekl bych "jděte s tím na Želpage", ale spíš "dejte to i na Želpage" (ev. i na vlaky.net, k-report.net nebo i další železniční servery), samozřejmě s uvodním vysvětlením, že nejste šotouš, aby Vás místní "ultras" nekamenovali kvůli možným chybným detailům. A osobně celkem chápu, že s tímto zážitkem chcete pochlubit co nejširšímu okruhu čtenářů.
2) Jet bych to chtěl, klidně i z Moskvy do Vladivostoku v kuse a pak cestou zpátky letadlem s delšími přestupy v nejzajímavějích městech (např. ve SVX). Bohužel momentálně je takový výlet mimo mé finanční možnosti.
3) Pár takových nočních (byť mnohem kratších) cest jsem absolvoval. Základem je alespoň občas vyvětrat.
4) Ať se nám to líbí, či ne, je KLDR z celosvětového hlediska unikátním státním útvarem, byť v silně negativním slova smyslu. Proto celkem rozumím tomu, proč jsou někteří ochotní zaplatit celkem vysoké peníze za návštěvu této země. Bohužel se s tím pojí i velké morální dilema, neboť tato země je pro své obyvatele vězením (pro mnohé z nich doslova a do písmene) a nikdo dodneška neví, zda těmito návštěvami (a penězi na nich utracenými) mříže tohoto vězení obrušujeme, nebo naopak posilujeme. Jinak motivaci "dojet dál než ostatní", celkem rozumím a jen se ptám, jak dlouho by ta cesta trvala po silnici (mimochodem, vyhledávač tras na google.maps spočítal cestu z Moskvy do Vladivostoku na cca 9000 kilometrů a délku jízdy odhadl na 110 hodin, samozřejmě bez zastávek na občerstvení, odpočinek apod.)
5) Taktéž no comment.
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Když ještě za Čitou chybělo 1300 kilometrů asfaltu, tak se to jezdilo za měsíc (Praha-Vladivostok), se zastávkama (podle různých tripreportů). Těch 1300 km se obvykle jelo 5 dní .
Dneska bych to, kdybych dělal zastávky na stejných místech jako při cestě vlakem, myslím ujel za cca 1,5 násobku času jízdy vlakem, z čehož těch 0,5 jsou přestávky na spaní. Čili kdyby se třeba tři řidiči střídali tak se to dá podle mě ujet stejně rychle, jako vlakem. Ale byla by to škoda, autem se dá přiblížit k víc zajímavostem po trase.
Dneska bych to, kdybych dělal zastávky na stejných místech jako při cestě vlakem, myslím ujel za cca 1,5 násobku času jízdy vlakem, z čehož těch 0,5 jsou přestávky na spaní. Čili kdyby se třeba tři řidiči střídali tak se to dá podle mě ujet stejně rychle, jako vlakem. Ale byla by to škoda, autem se dá přiblížit k víc zajímavostem po trase.
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 88
- Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
- Bydliště: Země
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Celá kombinace cest letecky a vlakem, její zvládnutí a reportový popis se mně moc líbí. Je dobře čtivý a při sledování cesty na AL jsem se vždy těšil na pokračování. Tady s fotkami to vypadá samozřejmě kompaktněji a uceleněji. Rozepsání takovéhoto cestopisu by se asi opravdu víc hodilo na hedvábnou stezku, cíleně bych (kdybych o Alexově existenci nic nevěděl) jej tady nehledal. Nicméně, když na na tomto fóru narazím v reportech na zážitky mimo letadlo, rád si je přečtu.
Identický text na Al a tady (nebo kdekoliv jinde), byť na AL dávkovaně, mně ale, jako vždy, nevoní. Tím spíš, se vší úctou, u úrovně moderátora na jednom serveru, a vítěze jedné kategorie tripreportu na tomto fóru. Doufám, že v případné textové podobě v časopise bude jedinečný. Jinak, bez ohledu na stupeň roztíratelnosti, bych to viděl na máslo na hlavě .
Identický text na Al a tady (nebo kdekoliv jinde), byť na AL dávkovaně, mně ale, jako vždy, nevoní. Tím spíš, se vší úctou, u úrovně moderátora na jednom serveru, a vítěze jedné kategorie tripreportu na tomto fóru. Doufám, že v případné textové podobě v časopise bude jedinečný. Jinak, bez ohledu na stupeň roztíratelnosti, bych to viděl na máslo na hlavě .
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Nezbývá než uzavřít report kompletním výběrem fotek:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... e8ce5d780e
https://www.facebook.com/media/set/?set ... e8ce5d780e
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Parádní čtení. Tak sugestivně podané, jako bych to jel sám. Navíc závidím jakou jste měli partu – nikde ani zmínka o ponorkové nemoci, ani o jiných třenicích. A to by se jistě se pár důvod našlo...
-
- Vítěz kategorie Po přistání... 2012
- Příspěvky: 598
- Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Karviná, Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Cesta na východ aneb Život na kolejích
Díky. Trošičku jsme se chytli, ale nic zásadního , zažil jsem horší stavy, nicméně vyloženě nepříjemnou sestavu asi nikdy. Trochu víc napětí bylo třeba na Islandu - ale tam nás jelo 16 a to by bylo až divné kdybychom si všichni sedli.
Asi mám štěstí na lidi, ale od památné první cesty do Sýrie, kam nás jelo šest a navzájem jsme se znali jen dva, sestava vychází. Asi na podobná méně turistický místa jezdí sestava lidí s podobnou krevní skupinou, a pak je to jednodušší.
Asi mám štěstí na lidi, ale od památné první cesty do Sýrie, kam nás jelo šest a navzájem jsme se znali jen dva, sestava vychází. Asi na podobná méně turistický místa jezdí sestava lidí s podobnou krevní skupinou, a pak je to jednodušší.