Jak se cestuje první třídou, aneb jaké to vlastně bylo?V předchozím textu jsem uvedl, že až do odletu tohoto letu jsem nikdy nebyl v žádném letištním salónku a letěl jsem v naprosté většině pouze ekonomickou třídou. Byla to rovněž moje první zkušenost s plnohodnotným „dvoupatrákem“ nepočítám-li horní palubu v B747 či londýnský double-decker.
Letenku jsem kupoval přes internet za předchozí vydatné pomoci Yiriny, která mi díky tomu, že vidí do rezervačního systému, našla let, kde se dalo rozumně posadit. Ono to v tomto případě, pokud tedy letíte jako pár, není totiž úplně snadné. Nechtěl jsem sedět ve středové části bez okna, jenže už tři měsíce před realizací letu, bylo hodně míst vyprodaných. Sedět každý na jiné straně letadla, by byla trochu pakárna. No nakonec to dobře dopadlo.
Odbavení bez čekání stejně jako přednost u bezpečnostních kontrol je věc určitě příjemná. Letenky jsem platil kartou s tím, že při zakoupení jste upozorněni na to, že musíte platit kartou jednoho z cestujících, kterou musíte mít k dispozici pro případnou kontrolu. Nečekal jsem, že zrovna u cestujících první třídou, bude toto skutečně vyžadováno. Platba samozřejmě musela být již dávno na účtu letecké společnosti a Vaše totožnost je dána cestovním dokladem. Inu s úsměvem jsem ukázal platební kartu a úsměv mi byl oplacen.
Salónek je určitě dobrá věc, hlavně asi z titulu určité izolace od běžného letištního ruchu. Já osobně třeba rád sleduji, co se děje okolo, třeba na ploše atd. a to tady vidět nebylo, takže ona příjemná atmosféra letiště byla tímto do jisté míry potlačena. Jídlo a pití zde nabízené vnímám spíše jako vedlejší produkt, než že by se sem chodil někdo vyloženě nakrmit.
Přednostní nástup na palubu takto velkého letadla je obrovská výhoda, protože než to velké množství lidí nastoupí, tak to trvá docela dlouho a vy už můžete relaxovat.
Při nástupu do letadla jsem byl překvapen ze dvou věcí: výška, ve které nastupujete nad letištní plochou a obrovská plocha křídla u tohoto typu.
Starostlivost personálu jsem očekával a předpokládal. To, že se nám přišel osobně představit vedoucí kabiny první třídy a učinil tak v našem rodném jazyce, bylo jen příjemným překvapením. Jedna z letušek v obchodní třídě byla rovněž Češka.
Vám vymezený prostor „suite“ je opravdu fantastický a na dlouhých letech, je to určitě k nezaplacení, mít tu možnost si stiskem jednoho tlačítka vytvořit plnohodnotnou postel. Letadlo bylo za letu neuvěřitelně tiché. Před přistáním si piloti vyloženě vychutnávali snadnou manévrovatelnost. Rád se za letu koukám z okénka, což je tady trochu problém. Je z něho prostě špatně vidět. Chválit IFE by bylo nošením dříví do lesa. Jídlo i pití, prakticky neustále servírované po celou dobu letu, bylo naprosto bezchybné, samozřejmě včetně dobře roztíratelného másla.
Vyzkoušel jsem samozřejmě i sprchu, když už byla ta možnost a musím uznat, že je nesmírně příjemné se osprchovat a pak se jít na chvilku natáhnout. Obecně to prostředí sprchy společně s wc, jsem vnímal velmi pozitivně, i když nutno dodat, že je to zvláštní pocit, když víte, jak jste vysoko a jakou rychlostí se pohybujete. S Yirinou jsme řešili, zda nás do sprchy pustí oba společně. Abych předešel dotazům, tak říkám, že jsem ve sprše nebyl sám…
Byl jsem tam totiž s Fifinkou
Příjemnou pozorností je rovněž sada kosmetiky, kterou máte k dispozici na svém místě.
Letušky Vám ochotně půjčí některé části své uniformy a udělají Vám společné foto na památku. Myslím si, že dobře vědí, že tento přískok z Bangkoku do Hong Kongu v hojné míře využívají příznivci letadel, právě kvůli příznivé ceně letenky. Po přistání nám byla ochotně ukázána pilotní kabina
Kolik za tento zážitek vlastně zaplatíte?Díval jsem se na aktuální ceny pro lety na trase BKK-HKG na konec prosince 2014, které jsou prakticky totožné s tím, kolik to stálo před rokem.
First Class 21 825,-THB tedy přibližně 14 348,-Kč
Business Class 14 575,-THB tedy přibližně 9582,-Kč
Economy Class 9 570,-THB tedy přibližně 6291,-Kč
Jedná se o ceny za jednosměrnou letenku pro jednu osobu.
Jestli je to málo nebo moc, už nechávám na Vás. Já těch peněz v tomto případě rozhodně nelituji, i když jednu zásadní vadu tento let měl: Byl totiž strašně krátký!