PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od Alexx »

Myslím, že to bylo právě na Airways.cz, kdy někdo napsal větu, která mi utkvěla: "I report letu z Prahy do Ostravy se dá napsat zajímavě." Nebo tak něco. Nejsem si jistý, jestli už to někdo udělal (zajímavě, nebo jestli vůbec), tak se o to pokusím. Uvědomuju si, že budu místy příliš kritický a možná si budu sarkasticky dobírat určité jevy... tak pokud vám to vadí, dál raději nečtěte.


PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka


Prolog

Už nějaký ten pátek pendluju mezi Prahou a Karvinou, na této trase budu mít kolem dvou set tisíc kilometrů po zemi. Vyzkoušel jsem snad všechny myslitelné trasy silniční jakožto řidič nebo spolujezdec, jel jsem vlakem po všech možných odklonových trasách, a ideálně mezi Karvinou a Prahu s využitím katovického nebo bratislavského letiště vložil nějakou zajímavější destinaci. Jo a jednou jsem to služebně, letecky, vzal přes Varšavu (ta nemůže být zahrnuta do věty předchozí, protože ta obsahuje slovo "zajímavý", což bych o Varšavě prohlásit za střízliva nechtěl).

K narozeninám mi od ČSA přišla nabídka na 3000 mil navíc k obvyklým 1000 mílím za booking přes jejich stránky. Zhruba tolik mil mi chybělo k dosažení mety 35000, která by se teď, když budu rušit Citi ČSA kvůli naúčtování ročního poplatku, dosahovala dost blbě, a 35000 je minimum, které se hodí na nějakou tu návštěvu Ománu nebo Kazachstánu - jiné destinace za míň mil mi nedávají ekonomicky smysl. Tak OK, jdu do toho, investuju 2000 za letenku v nejnižší možné tarifní třídě (takže za ni ani nedostanu míle za vzdálenost), a udělám si jeden víkend radost. Nepojedu vlakem, poletím. Ostravu v seznamu letišť totiž ještě nemám. Check!

Cestou jsem si dal několik cílů, k nim v průběhu následujících odstavců.


Sobota, 3.5.2013, OK24 PRG-OSR, ATR 42, OK-KFP

Odlet 12:10, řeším kudy tudy na letiště tak, abych tam byl cca 2,5 hodiny předem (proboha proč, ptáte se... čtěte dál). Trasu mám projetou, ale tak pro jistotu, je sobota ráno, bůh ví jak to pojede, nechci někde zbytečně trčet. Nejrychlejší trasa na mě vypadla - přívozem. Nice... well... OK... Why not? Jet metrem je z Bohnic fakt zajížďka, tak proč to nezkusit. Před tři čtvrtě na devět scházím na zastávku autobusu a kolem ZOO si to mířím do Podhoří k přívozu. Scházíme se tři a to vltavskému Cháronovi zřejmě stačí k tomu, aby řád neřád odjel a svou dvouminutovou plavbu přes lokální veletok dokončil dříve, než měl původně vystartovat. Nebyl ale až tak rychlý, abych stihl autobus na Dejvickou o deset minut dříve, než bylo původně v plánu, a tak devět minut čekám. Co se dá dělat.

Netradiční způsob dopravy na letiště
Netradiční způsob dopravy na letiště


Na Kulaťáku a Evropské se zase kope, myslím, že od poslední vojenské přehlídky se jedná o kontinuální proces. Zastávka pro odjezd na letiště je přesunutá, a značení není dostatečné (proč taky, jen ať si turisti trochu bloudí). Jízdní řád ale sedí, a jsem v 9:50 před Terminálem 2. Času je nadmíra, procházím, fotím odletové tabule s mým letem, něco málo z vyhlídkové terasy, a pak se přesouvám na Terminál 1.

Cíl první: Ověřit, zda pasováci člověka pustí skrz s falešnou palubní vstupenkou. Pohříchu... pustí. Nic jiného jsem nečekal, nemyslím, že by ji mohli nějak kontrolovat. Vím, není to etické, ale chtěl jsem si ověřit, jestli to jde. Něco jako investigativní novinář říznutý agentem provokatérem. Jde. A tudíž jde i posunout přivítání bližního svého z masové akce na zábradlí v příletové hale na bránu, případně na pasovku nebo k pásům. A taky se k pásům dostat, aniž bych měl. Těžko říct, jestli to takhle jde na všech letištích, ale pocit klidu a bezpečí zn. Pampers, který jsem zažíval, když jsem věděl, že na karuselu rotuje už hezkých pár desítek minut moje zavazadlo, jsem si sám sebral.

Cíl druhý: Když už jsem tady, musím ověřit, jestli se do salónku Mastercard na T1 dá dostat s palubákem na odlet z T2. Samozřejmě dá. A je to tak nejspíš správně, byť se nad palubákem do Ostravy trochu pozastavovali - prostě přestupuju, v přetové hale T1 jsem letmo koukl, co zrovna dosedlo, a vybral jsem si Moskvu. Kdyby něco, tak letím z Moskvy do Ostravy. Takže asi naposledy využít (vlastně ne, ve čtvrtek ještě letím do IST) salónek a jít se před očekávaným hladoletem trochu posilnit. Jak na těle (bílá polévka s fazolkama a dvě malé bagetky), tak na duchu (dvakrát gin s tonikem). Tak "hojnou" účast jsem tady ještě nezažil - sedám si k oknu, a počítám lidi kolem. Je tady jeden starší pán v obleku, pár s báglama ve sportovním na cestě zřejmě do USA... a pak já. Pak se někdo vymění, ale průměr čtyři zůstává, až těsně do mého odchodu, kdy přijdou asi čtyři další lidi.

Jo a taky tudy prošla exkurze :-), celý autobus, nebo možná dva - šly postupně dvě skupinky. Hlasitě porovnávaly oba salónky na T1, viděli pushback Ural Airlines, a zase odcupitaly. No a já už taky budu muset. Nás při exkurzi do salónků teda nebrali.

Cíl třetí: Přestup na PRG. Nevím, jak často, nevím, jestli vůbec, možná jo, přestupujete na PRG. Já teda vůbec. Jestli jsem ještě na PRG někde nebyl, tak je to přestupní koridor mezi T1 a T2, pasovka a security, a tak se tam, raději s předstihem - co kdyby byl nával - vypravím. Nával není. Na pasovce funguje jedno okýnko, na rentgenu je skrumáž sekuriťáků, asi tři, připadám si trochu v oslabení, ale nakonec proti přečíslení úspěšně bojuju a nic mi nezabaví - tedy nejsem si vědom, že by bylo co.

Tak kam tentokrát? OSTRAVA!!!
Tak kam tentokrát? OSTRAVA!!!
Dřou fest, kluci z Uralu
Dřou fest, kluci z Uralu
Sváča v salónku Mastercard
Sváča v salónku Mastercard
Tunel do neznáma
Tunel do neznáma


Jsem celkem zvědavý, kolik lidí se do ATRka pohrne. Odhaduju to na pět, ale hlodá ve mě pochybnost - je sobota a do Ostravy tak dnes letí jenom jeden let (OK24). Sedám si ke gatu, kousek vedle taliáni dělají scénu, zřejmě nestihli přestup (a o dost nestihli, protože jsem je ani neslyšel vyvolávat), přisprostlá libozvučná italština se krásně nese přízemím prstu C. Aspoň tady při sobotě není tak mrtvo. Na našem gatu ale je. Netuším, kdo všechno letí, ale moc lidí to nebude. Pak slečna z gatu kamsi volá a hlásí "šest lidí a pět kufrů". To by tak mohlo sedět. Já jsem ten bez kufru. A dalších pět tady v okolí tuším. Žádné skupinky, všichni asi přestup, tj. všichni blázni, jenom já jsem tady letadlo. Žádní kravaťáci, původně plánovaný název tripreportu "Na hodinu poslancem" bere za své. U gatu můj palubák z internetu pípá, dostávám nový, že prý změna letadla. OK. Místo 4A mám 10A. To jsem zvědavý, čím teda poletíme. Že by neplánovaně A330? :-)

Davy čekající na odlet do Ostravy
Davy čekající na odlet do Ostravy
Náš gate
Náš gate


Odjíždíme jako vždy autobusem nacpaným k prasknutí, v šesti lidech se musíme dělit o troje dveře a necelou dvacítku sedaček... hrůza. Tak prd. ATR 42 nahradili jiným ATR 42. Prašť jako uhoď, konfigurace je stejná. Prdím na palubák, sedám si na 6A, když už se táhnu se zrcadlem, tak chci mít v záběru vrtuli. Ind v teplákách bez příručního zavazadla (zajímavá persona) si sedá přede mě, ale je vykázán dozadu kvůli vyvážení. Já jsem ponechán na svém místě a přede mnou už není nikdo. Tak pomalu jedem, safety demo, jeden letušák sedá na jump dozadu, druhý skládá vytahovací jump ve předu, a vzhůru k nebesům. Tedy k mrakům, po pár desítkách vteřin se boříme do bílé mlhy a v ní setrváváme po celou dobu letu.

Výborná müsli tyčinka předčila mé očekávání, byť se vůbec nedala roztírat. Teplého nic nechci, dávám si jablečný džus a přemítám nad tím, jestli se vypravit letadlo s šesti pasažéry a čtyřčlenou crew vyplatí. No nevyplatí. Jdu otestovat WC, v ATRku jsem ještě... Letušáci splnili svou náročnou roli a tak se usadili v byznysu a jeden si čte knížku a druhý noviny. Po nějakých padesáti minutách letu sedáme na největší českou runway letiště Leoše Janáčka v Mošnově. Trochu overkill na naše letadélko pro 48 pax, navíc skoro prázdné.

ATR, těchnika balšája
ATR, těchnika balšája
Kdo mi vysvětlí, jak to má fungovat? Když do toho dáte plný kelímek, tak se vám půlka vyleje do klína.
Kdo mi vysvětlí, jak to má fungovat? Když do toho dáte plný kelímek, tak se vám půlka vyleje do klína.
Sváča
Sváča
Po příletu. Ve dveřích prezident svazu Pákistánských odborů.
Po příletu. Ve dveřích prezident svazu Pákistánských odborů.
Po příletu. Překotný výstup.
Po příletu. Překotný výstup.
Fronta u pásu
Fronta u pásu
Hlavně co nejvíc codesharů
Hlavně co nejvíc codesharů


Cíl čtvrtý: Dostat se do pětatřicet (vzdušnou čarou) kilometrů vzdálené Karviné. Bez podvádění - žádné taxi, vyzvednutí, stopování. Prostě tak, jak bůh letiště stvořil, s jeho výhodami a nevýhodami. Přestože vím, co mě čeká, snažím se vžít do role někoho, kdo přiletí do Ostravy na blind. Jdu podle šipek s piktogramy "bus", "train" a "taxi" před halu. Taxi tady je. Jedno, má ho zřejmě zamluvené cizinec k tvídovém sáčku. Kam zmizeli ostatní (a teplákový Ind) netuším, já po zjištění, že vlak se teprve staví a bus odjel čtvrt hodiny před příletem dnešního jediného letu, a další jede za čtyři hodiny (mají to tam kluci šikovní ostravští výborně sladěné), volím připravenou ústupovou variantu - pěšky na nádraží do Sedlnic. Je to něco přes tři kilometry, navigačku mám v mobilu, no problem, no stress. Nejsem si tak úplně jistý, jestli je tam nádražní budova, každopádně tam není kasa a lístky se prodávají ve vlaku. A je zima. Trochu jsem podcenil oblečení a není mi dvakrát. A čekat hodinu na vlak se mi nechce. Koukám na hodinky, měním navigaci, a mířím rovnou na vlak do Studénky, kam bych se vlakem ze Sedlnic tak jako tak dostal.

Koukám na mobilu na radar, na déšť to nevypadá, tak to zahnu na sever, přes stavbu vlakového napojení, přes nesmyslné kruhové objezdy a cesty, po kterých nic nejezdí, a chodníky, kterýma prorůstá tráva, neb po nich nikdo nechodí. Hráli jste někdy Sim City? Pamatujete, jak jste natahali síť cest, a mezi ně pak hodili modré obdélníky - pozemky pro továrny? Tak přesně takhle to tady vypadá. Jsou tady cesty, a sem tam nějaký ten sklad, logistické centrum nebo prostě jiná bílá hala. Je ale sobota, a chcípl tu pes. Jak tak vidím na cestě, tak i sojka, ježek a pár ještěrek.

Do Studénky je to nějakých osm kilometrů, což mi zabralo hodinu a půl, tak si v nádražní hale dávám aspoň kafe na zahřátí, a po třetí odjíždím, abych ve čtyři dorazil do Karviné. Tři hodiny po příletu. Průměrnou rychlostí 12 kilometrů za hodinu. OSR má úžasnou spádovou oblast. Jenom musíte dojít kus cesty pěšky.

Zastávka do stanice nekonečno. Nejbližší autobus jede za tři hodiny.
Zastávka do stanice nekonečno. Nejbližší autobus jede za tři hodiny.
Nádraží ve Studénce. Letiště v Mošnově je prostě Mekka pěších turistů.
Nádraží ve Studénce. Letiště v Mošnově je prostě Mekka pěších turistů.
Naposledy upravil(a) Alexx dne 05. 05. 2014, 22:14, celkem upraveno 4 x.


Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od Alexx »

Neděle, 4.5.2013, OK25 OSR-PRG, ATR 42, OK-KFP

Odlet je za pět čtyři, ale nedá se svítit, abych ho stihl, musím z Karviné vyrazit vlakem v 11:42. Vlakem, který paradoxně jede do Prahy. A ještě paradoxněji, který tam bude dřív, než se ATRko odlepí od dráhy mošnovského letiště. Prostě to nedává smysl, ale co, dal jsem si podivný dárek k narozeninám, tak teď musím bojovat. V Ostravě na hlavním přestupuju na dieslový rychlík z Krnova, který končí na nádraží Ostrava-Střed, které je blízko ÚANu, pro neznalé ostravského Ústředního autobusového nádraží. To má sice super centrální polohu, ale drobnou nevýhodu - polovina linek z okolních měst na něho právě z tohoto důvodu nezajíždí a končí někde příhodněji na okraji, aby se nemusely motat centrem.

Nádraží Ostrava-Střed
Nádraží Ostrava-Střed


Do odjezdu místního "Airport Expresu", linky s napůl ďábelským číslem 333, zbývá půl hodiny, a tak šetřím čas a jdu si do Kauflandu koupit něco k večeři. Nebudu se muset zastavovat v Praze. Bus, který v pracovní dny jezdí na letiště cca každou hodinu, jede o víkendu třikrát. Někdy ráno, v jednu, a pak někdy večer. Fajn, beru to, jak to je. Líp to určitě zařídit nejde. Proč taky, a jak to sesynchronizovat s letištěm? Hlavně když tam je takový frmol. Třeba dneska, ráno prý letěl Sharm, a za pět čtyři bude nával na Prahu. A protože OSeR patří mezi světové špičky co se týče průtoku pasažérů, zavazadel a carga, přibližně na úrovni ATL, LAX, JFK nebo LHR, je dobré tam být dva a půl hodiny před odletem. Co na tom, že ještě nebude otevřených check-in.

Nevadí, s tím se počítá. Včera jsem koukal, že je tam nějaká restauračka, jídla 75-85 Kč, žádná Praha. Sice to bude asi řízek z prášku, ale nevadí, co by člověk za ty prachy nechtěl. Tak změna, blíží se druhá a restauračka mezi přílety a odlety je zavřená. Nevadí, ještě jsem tam včera viděl v odletovce kavárnu, třeba tam bude něco k snědku. Jo, tak fajn, ta je taky zavřená. Stejně, jako všechny přepážky autopůjčoven. A stejně jako všechny chech-in desky. Jediné, co funguje, je ticketing ČSA a ticketing Ryanairu. Jinak zas ten chcíplý pes. No jo, při neděli, přece by kvůli pár pasažérům nedělali nějaké tóčo. Abych byl spravedlivý, funguje trafika. Asi. Roleta je na půl žerdi. A to tady šmejdíme tři, kteří jsme přijeli stejným busem z Ostravy.

Nedá se svítit, zkusím dojít do vesnice najít nějakou hospodu, přece nebudu o hladu. Koukám do navigace a nevypadá to dobře, všechno je dost daleko, on ani Mošnov není zrovna u terminálu. OK, tak dojdu na hlavní cestu a tam snad něco bude. Je tam benzínka. OK, tam budou mít v nejhorším aspoň bagety. Nebo si koupím bomboniéru a předávkuju se čokoládou. Na žal. Má tohle letiště pro miliónovou aglomeraci zapotřebí? Neudělal Kraj něco špatně? Nebyla jeho snaha chránit letiště před nízkonákladovkama tak trochu chyba?

Uff... vyhrál jsem, na benzínce je bistro. Mají tady na výběr celá dvě jídla. To zní dobře, dvě lepší než patnáct. Or is it? Dal jsem si svíčkovou. Knedlík OK, maso tak 70 gramů max, a omáčka... nechutnala úplně zle, ale ta konzistence... jako kdybyste smíchali chemopren s mlíkem a moukou. Zdenda Polreichů by se z toho po***l. Ale hlad je pryč. Stravenky ani karty neberou, nedá se svítit, budu muset sáhnout pro zeleného Káju. Měl jsem raději zkusit ten guláš.

Zpět na terminál, je to tak půl kiláku, žádná trága, a hlavně není zima jako včera, kdy jsem musel ujít osm. Check-in otevřený, fronta se tady zrovna nestojí. Vyfasoval jsem 10D, to vypadá, že účast bude podobná jako včera, a tak tlačí paxy dozadu. Kdyby mohli, určitě by nás nacpali za závěs. Ale tam bude zase sedět crew. Pět minut se bavím se sekuriťákama, na rentgenu furt hledali něco s anténou, mám celkem hodně sofistikovanou techniku, takže ač mám zrcadlovku a notebook venku, tak batoh jezdí horem dolem, vytahuju postupně čtečku knížek, nabíječku na notebook, nabíječku na mobil, kovovou flashku, druhou kovovou flashku, iPod shuffle... Nic z toho fakt žádnou anténu nemá, tak už toho nechávají. Hlavně, že mi nesebrali bagetu z Kauflandu a bábovku od mámy :-). Nemají do čeho píchnout, tak s nima ještě kecám o práci, jak to tady vypadá, o chcíplém psovi, návalu na ten ranní Sharm, o restauraci, kam v podstatě nemůžou ani oni a jídlo se musí hlásit den předem, a hlavně se snažím zjistit jejich postoj k odbavení otvíráku na konzervy. Prý no problem, tak uvidíme v Praze. Bez nože jsem se žít naučil, ale přece si nebudu v létě v Anglii konzervy otvírat pazourkem?! ;-)

Je libo samochod?
Je libo samochod?
Check-in
Check-in


Do boardingu hodina, nudím se, tak vybíhám do patra protisměrným eskalátorem, trocha toho sportu mě nezabije. Není tam nikdo. V duty free, kde mají celkem levná cigára, pokud teda odlítáte mimo EU, je jeden znuděný prodavač. Mě nic neprodal. Ještě znuděnější je slečna obsluhující kavárnu. Po dobu mé přítomnosti se nic zajímavého nestalo. Do kavárny a do dutyfree jsem vkročil jenom já, abych si udělal obrázek. Pak jsem se jal zkoumat wifiny. Jsou logicky tak nelogicky pojmenované, že pokud chcete internet, musíte si vybrat dvě správné z pěti volných wifin. Jedna na půl hodiny, a ještě k tomu pomalá. To bych chtěl platit. Druhá je taky pomalá, ale není časově omezená. Chtěl bych platit tu první :-).

Nebudu to napínat, stal se nějaký zázrak. Vlastně dva. Ten první - někdo si zřejmě koupil letenku na letišti, protože sekuriťáci mi tvrdili, že poletí míň paxů než členů posádky. Tedy pokud s ATRkem nelítá i mechanik. Počítal jsem tedy se třema - my všichni tři z busu 333. Ale deset minut před odletem došel nějaký študák, ajťák, tak něco. Takže to bude férovka, čtyři na čtyři. Pak letí (ten jel busem) nějaký chlap, co je mi po xichtu povědomý. A asi lítá často, protože na otázku "Co chcete k pití - čaj, kávu, colu, džus...?" odpověděl "Bílé víno" a taky ho dostal. Vrtá mi hlavou, odkud ho znám. Buď z vlaku, nebo je to pohlavár nějakého ostravského podniku, fotbalového týmu, nebo tak něco.

Čekání na Godota
Čekání na Godota
Odletovka z nadhledu
Odletovka z nadhledu
Vstup do místního salónku
Vstup do místního salónku
Náš gate
Náš gate
Schody do nebes
Schody do nebes


Ale to jsem předběhl. Odlet 15:55. Na tabuli se píše, že start boardingu 15:40. V půlce stránky, to nemám rád, ruší slečna (15:32) na gatu informací na celé kolo vlastními silami (asi vypadl rozhlas), že cestující do Prahy se mají (laskavě) dostavit ke gatu. Nikdo se netlačí, všichni ví, kde je jejich místo. 15:34 jsme na schodech do letadla, 15:36 se zavírají dveře, 15:37 se letadlo rozjíždí, probíhá rychlé demo, a 15:40 se odlepujeme. To je ten druhý zázrak. Čvrt hodiny života k dobru. Letíme na sever, k Ostravě, město jako na dlani. Možná to z výše uvedených řádků vypadá, že jsem k němu nespravedlivě kritický, tak bych to měl uvést na pravou míru - narodil jsem se tam, chodil tam na výšku, a mám ho fakt rád. Jsem prostě Ostravak. Byť už s trvalým bydlištěm v Praze. Jsem tada hodně rád za pravou stranu, vidím krásně centrum, Mariánky, jižní obvody, dálnici, Porubu, rozestavěnou "prodlouženou Rudnou"... a pak bílou tmu. Vlítli jsme do mraku.

Pak už nevidím nic, sem tam nějaká vesnice, ale kdo by to z výšky poznal. Až před Prahou se to trochu trhá, jasně poznám Labe, to pak zabočí na sever, nějaká křižovatka, nadjezd... pozor, vždyť to už je obchvat Líbeznic! A vedle Bašť, tam bydlí Petra, vidím její novostavbu :-). Jez v Klecánkách, Roztoky jako na dlani. Pak nějaké ty milionářské satelity, a už jdeme ke dnu. Tedy k zemi. Teď byla trochu škoda, že jsem neseděl vlevo, viděl bych "svůj" bohnický panelák. Nevadí, třeba příště. Příště ale rozhodně nepoletím z OSR. Fakt špatný nápad. Jednou jo, kvůli zářezu na flightmemory.

Po přistání máme vyhlídkovou jízdu po letišti, parkujeme si to u vchodu do T3. Co z toho, že na zastávku 119ky to máme dvě minuty pěšky, když tam musíme do autobusu, který nás drouhou vyhlídkovou jízdou veze zpět k T2. Čtvrthodina nabraná v Ostravě se rozplývá jako pára nad hrncem, spravedlnosti bylo učiněno za dost. Zajímavý je tam parkující německý letoun, nevím, co je to zač, vidím ho akorát zezadu, asi Luftwaffe Eins. Tentokrát už klasicky, 119 a metrem, domů.

Palubní občerstvení
Palubní občerstvení
Parkování u terminálu 3
Parkování u terminálu 3
Luftwaffe Eins
Luftwaffe Eins


Jak říká kámoš Romča - Nic neřešící cesta. V tomto případě nic neřešíci linka. Normálně vlakem, kterých jezdí denně desítky, door to door, to trvá tak pět, max. pět a půl hodiny. Letadlem tam osm (dal jsem si hodinu navíc na salónek), zpět sedm. A to se vyplatí. Tedy ano, vyplatí, ale jenom pokud bydlíte alespoň u jednoho z letišť, ideálně v Mošnově, nebo vás někdo vyzvedne. Romča (a Havran) by dodal: Never more!


P.S. Cíl pátý - napsat tripreport okamžitě po příjezdu. Check!

beedat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 10. 08. 2009, 23:26
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od beedat »

Paráda, tomu říkám rychlost!
Jinak plně souhlasím, vnitrostátní letecké linky jsou v ČR nesmysl, komentovat význam letiště v Ostravě je pak zcela zbytečné.

Jinak s tou Luftwaffe přiletěl německý prezident Gauck.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od Airbus380 »

Zajímavý report :clap:

Toho Němce jsem tam dneska viděl a možná jsme se potkali v tý 119, přiletěl jsem v 16:20, u T2 nás pustili ven tak 16:26, k T1 busem, to jsou dvě minuty, první bus ujel, no jel jsem cca v 16:40 :D

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od hafi »

Takto vnitrostátně to opravdu nikomu nepomůže...ale letiště v Ostravě je fakt tragikomický, to jsem se hodně smál. A já kdysi kritizoval Brno, že to nemaj sladěný, že tam člověk musí celých 25 minut čekat...


Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od Alexx »

Airbus380 píše:Zajímavý report :clap:

Toho Němce jsem tam dneska viděl a možná jsme se potkali v tý 119, přiletěl jsem v 16:20, u T2 nás pustili ven tak 16:26, k T1 busem, to jsou dvě minuty, první bus ujel, no jel jsem cca v 16:40 :D


Ten jsem já právě kvůli nedobrovolnému výletu na T3 nestihl a jel až v 16:50.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od dydzej »

Alexx píše:Cíl první: Ověřit, zda pasováci člověka pustí skrz s falešnou letenkou. Pohříchu... pustí. Nic jiného jsem nečekal, nemyslím, že by letenku mohli nějak kontrolovat. Vím, není to etické, ale chtěl jsem si ověřit, jestli to jde.

Ten podvod přesně spočíval v čem? Pasováci na T1 kontrolují pas a palubní vstupenku, tak mi není úplně jasná ta zmínka o průchodu skrz kontrolu s falešnou letenkou :-) .

Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od Alexx »

dydzej píše:Ten podvod přesně spočíval v čem? Pasováci na T1 kontrolují pas a palubní vstupenku, tak mi není úplně jasná ta zmínka o průchodu skrz kontrolu s falešnou letenkou :-) .


OK, uznává se, falešnou palubní vstupenkou. V původním textu upraveno.

salamio
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 490
Registrován: 22. 07. 2010, 09:43
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od salamio »

Potlesk! Skvělý report.

tatranka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 216
Registrován: 02. 05. 2006, 14:01
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od tatranka »

Super, dost jsem se nasmál.

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od maf »

Nacasovanie odchodov autobusov mestskej dopravy po prilete lietadla v OSR mi pripomina to z KSC. Mesta, kraje, letiska linky chcu, ale trosku upravit autobusovu dopravu - ani za nic.
Inak ano, da sa aj PRG-OSR-PRG trip report napisat zaujimavo :thumbup: .

barnes
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 141
Registrován: 29. 12. 2011, 09:22
Oblíbené typy letadel: TU154 / B747
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od barnes »

Miluji ironii a z tohohle reportu ironie přímo tryská. Paráda :ymapplause:

pavelkja
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 110
Registrován: 05. 11. 2010, 10:14
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od pavelkja »

Super trip report! My, co jsme byli na aprílovém letu s 330kou, určitě nebudeme souhlasit, že je OSR až tak zabité letiště (i když asi opravdu je:-)) Bohužel ty návazné služby dělají z OSR právě to marné letiště, kdy jaksi pomalu ztrácí smysl i ten případný přestup v Praze :-(
Navrhuji vytvořit novou rubriku tripreportu roku. Něco jako "O nejlepší tripreport na nejbizarnější trase" :-)

Alexx
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Vítěz kategorie Po přistání... 2012
Příspěvky: 598
Registrován: 05. 10. 2007, 08:33
Pohlaví: muž
Bydliště: Karviná, Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od Alexx »

Ó děkuji. Čekal jsem baštonádu [-X za ten ten trik s falešnou palubní vstupenkou... a zatím ticho po pěšině.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: PRG-OSR-PRG aneb nic neřešící linka

Příspěvek od alesesl »

Super TR, tleskam, vyborne napsane, super foto. Ja odletal taky z OSR pred nekolika lety do PRG a to jsem jel do Sedlnic vlakem a peso na letiste, jelikoz busy zkratka nejely, nebo kdyz jely, tak az za 3 hod. Toto letiste nema vubec zadny vyznam. Jen se divim, ze tu linku vubec operuji. Kdyby ty lidi poslali kazdeho taxikem zvlast, tak by to vyslo levneji, nez cely let.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 19. 05. 2014, 17:03, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět