Pátou svobodou po Evropě (a evropských letištích)
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Pátou svobodou po Evropě (Dreamlinerem LANu do Frankfurt
No paráda, díky za report! Fotka startující velryby s pozadím TWR ve FRA je opravdu krásná, ta by úplně volala k tomu býti pozadím na ploše..
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Pátou svobodou po Evropě (a evropských letištích)
Původně jsem měl v plánu sepsat vlastní trip report z letů VIE-BCN-VIE s A333 Air China. Ale jednak se mi nedaří vyhradit si dostatek času a jednak se objevil report z letu BCN-VIE na airliners.net a dokonce i se stejným nadpisem, který jsem měl vymyšlený . Takže tentokrát to odbydu shrnutím a postřehy v tomto vlákně , některé budou spíš reakce na zkušenosti, které měl pavelpmi.
- Ve Vídni u check-inu byla velká cedule s upozorněním, že příruční zavazadlo je max do 5 kg a u některých přepážek to každému vážili (já jsem prošel bez vážení u jiné přepážky, kde byl benevolentnější agent). Cestou zpět nic takového neprobíhalo (nebo jsem si toho nevšiml). Navíc bez problémů započítali rozdílné hmotnosti zavazadel, takže mi prošel i 28 kg vážící kufr (francouzské a španělské dobroty, sýry, vína apod holt něco váží ).
- Při cestě tam jsme nedostali předrezervovaná místa u okna. Prý to "neměli v systému" a hodili nás doprostřed. Aspoň to teda bylo až vzadu, kde jsou uprostřed už jenom trojsedadla, takže neseděl nikdo cizí vedle nás. Cestou zpět jsme předrezervovaná místa dostali automaticky.
- Jídlo na poměry evropských krátkých letů vysoký nadstandard. Pro oba směry výběr ze 2 teplých jídel, obě na cestě tam i jedno cestou zpět (druhé na nás už nezbylo) byla velmi dobrá, zvlášť chválím velice slušný zelený čaj!
- Interiér nový, bez viditelných poškození a oprav, pohodlí a místa dostatek (na všech sedadlech k dispozici i polštář a deka), nabídka IFE slušná s pěknou airshow. Jejich A333 jsou ale podstatně novější než A332, které lítají na MUC-ATH.
- Všechna hlášení jenom čínsky a anglicky. Hlavně dlouhé čínské hlášení vzbuzovalo úsměvy na tvářích evropských spolucestujících . Na letu zpátky byli piloti Němci/Rakušani/Švýcaři (i podle jmen a o level lepší angličtině v porovnání s cabin crew).
- Oba lety jsou brány jako non-Schengen, takže je nutno jít přes pasovou kontrolu. Na obou příletech jsou pak dlouhé fronty na imigračním (v BCN je zrovna spousta dopoledních příletů z USA a Ruska, ve VIE pak přílety EK, TK a dalších ze středního Východu). To je asi hlavní zápor tohoto spojení.
- Při průchodu pasovkou na odletu v BCN se každého ptali "Beijing or Vienna?". Kdo řekl, že letí do Vídně, toho pustili rovnou dál bez kontroly pasu.
- Oba lety byly plné, směrem tam tak z 95% (sem tam se volné sedadlo našlo), zpět byla v economy 100% obsazenost. Na BCN-VIE byla i skupina Čechů s průvodcem, takže tento let zřejmě využívají i cestovky.
- Cestující, kteří pokračují přes VIE dál, nejsou vpuštěni do tranzitu, ale mají vyhrazený vedlejší gate (lítá se z non-Schengen gatů D), honosně nazývaný "transit lounge". Chudáci tam jsou asi zavření celou hodinu a půl během mezipřistání. Nevím, jestli to je i jinde standard, ale takto bych asi cestovat s mezipřistáním nechtěl...
Když to shrnu, tak s oběma lety spokojenost. Jediný zádrhel vidím v dlouhých frontách na imigračním při příletu (už jsem si z evropských letů odvyknul). Poměr výkon/cena vynikající, na víkendový výlet nebo dovolenou ideální spojení.
- Ve Vídni u check-inu byla velká cedule s upozorněním, že příruční zavazadlo je max do 5 kg a u některých přepážek to každému vážili (já jsem prošel bez vážení u jiné přepážky, kde byl benevolentnější agent). Cestou zpět nic takového neprobíhalo (nebo jsem si toho nevšiml). Navíc bez problémů započítali rozdílné hmotnosti zavazadel, takže mi prošel i 28 kg vážící kufr (francouzské a španělské dobroty, sýry, vína apod holt něco váží ).
- Při cestě tam jsme nedostali předrezervovaná místa u okna. Prý to "neměli v systému" a hodili nás doprostřed. Aspoň to teda bylo až vzadu, kde jsou uprostřed už jenom trojsedadla, takže neseděl nikdo cizí vedle nás. Cestou zpět jsme předrezervovaná místa dostali automaticky.
- Jídlo na poměry evropských krátkých letů vysoký nadstandard. Pro oba směry výběr ze 2 teplých jídel, obě na cestě tam i jedno cestou zpět (druhé na nás už nezbylo) byla velmi dobrá, zvlášť chválím velice slušný zelený čaj!
- Interiér nový, bez viditelných poškození a oprav, pohodlí a místa dostatek (na všech sedadlech k dispozici i polštář a deka), nabídka IFE slušná s pěknou airshow. Jejich A333 jsou ale podstatně novější než A332, které lítají na MUC-ATH.
- Všechna hlášení jenom čínsky a anglicky. Hlavně dlouhé čínské hlášení vzbuzovalo úsměvy na tvářích evropských spolucestujících . Na letu zpátky byli piloti Němci/Rakušani/Švýcaři (i podle jmen a o level lepší angličtině v porovnání s cabin crew).
- Oba lety jsou brány jako non-Schengen, takže je nutno jít přes pasovou kontrolu. Na obou příletech jsou pak dlouhé fronty na imigračním (v BCN je zrovna spousta dopoledních příletů z USA a Ruska, ve VIE pak přílety EK, TK a dalších ze středního Východu). To je asi hlavní zápor tohoto spojení.
- Při průchodu pasovkou na odletu v BCN se každého ptali "Beijing or Vienna?". Kdo řekl, že letí do Vídně, toho pustili rovnou dál bez kontroly pasu.
- Oba lety byly plné, směrem tam tak z 95% (sem tam se volné sedadlo našlo), zpět byla v economy 100% obsazenost. Na BCN-VIE byla i skupina Čechů s průvodcem, takže tento let zřejmě využívají i cestovky.
- Cestující, kteří pokračují přes VIE dál, nejsou vpuštěni do tranzitu, ale mají vyhrazený vedlejší gate (lítá se z non-Schengen gatů D), honosně nazývaný "transit lounge". Chudáci tam jsou asi zavření celou hodinu a půl během mezipřistání. Nevím, jestli to je i jinde standard, ale takto bych asi cestovat s mezipřistáním nechtěl...
Když to shrnu, tak s oběma lety spokojenost. Jediný zádrhel vidím v dlouhých frontách na imigračním při příletu (už jsem si z evropských letů odvyknul). Poměr výkon/cena vynikající, na víkendový výlet nebo dovolenou ideální spojení.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Pátou svobodou po Evropě (a evropských letištích)
dast: Díky za postřehy! Tak třeba spojení zase zařadím do kategorie, že bych o něm mohl uvažovat, i když většinou trasu lítám s Nikim a semtam s Tyrolákama. Ten report na airliners jsem četl taky a říkal jsem si u něho, že jsem měl asi smůlu. I když ta 333 vypadá na rozdíl toho stroje, kterým jsem letěl, fakt nově. Ale díval jsem se i na dva starší reporty z trasy MUC-ATH a tam byli taky celkem spokojení, teda asi výrazně víc v případě, když mluvili čínsky.
Jaká byla skladba cestujících? Let MUC-ATH byl nebyl moc plný, ale většina byli Číňani, zatímco třeba u LANu tvořili naprostou většinou cestující mezi evropskými městy, kteří nepřiletěli/nepokračovali dálkovým letem.
Jaká byla skladba cestujících? Let MUC-ATH byl nebyl moc plný, ale většina byli Číňani, zatímco třeba u LANu tvořili naprostou většinou cestující mezi evropskými městy, kteří nepřiletěli/nepokračovali dálkovým letem.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 135
- Registrován: 03. 12. 2008, 21:37
- Bydliště: BRQ
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Pátou svobodou po Evropě (a evropských letištích)
Řekl bych, že poměr cestujících z PEK a jenom na segmentu VIE-BCN byl tak půl na půl. A půlka z toho Pekingu byli Číňani. Takže ve výsledku jich v letadle moc vidět nebylo