Chile, LAN Airlines a Boeing 787

supervaclav
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 18. 09. 2012, 11:49
Stav: Offline

Re: Chile, LAN Airlines a Boeing 787 - Norte Chico (SCL-LSC)

Příspěvek od supervaclav »

Jednim slovem "skvele". Pekne se to cte, za sebe kvituju velkou spoustu cestovatelskych informaci.


trentino
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 10. 02. 2014, 10:26
Stav: Offline

Re: Chile, LAN Airlines a Boeing 787 - Norte Chico (SCL-LSC)

Příspěvek od trentino »

díky za ohlasy, jsem rád, že se výtvor líbí.

pavelpmi: já jsem El Cuaderno de Maya sice nečetl, ale utéct na Chiloé dává smysl. Když mně chilští spolubydlící doporučili Chiloé, ze začátku jsem nechápal proč, když tam nejsou ani sopky, jezera, hory, ale vítr a často prší. Hned po příjezdu ale bylo jasno: je to atmosféra a osobitý ráz ostrova, domorodci jsou milí, jako když do hostelu přijdou pán a paní domácí uvařit na starých kamnech snídani a k tomu přinesou domácé verzi štrůdlu. Navíc je zde levně a všude poměrně blízko. Chiloé je sice z turistického hlediska až za Punta Arenas nebo Puerto Varas, ale skoro bych řekl, že je to tak dobře pro ostrov

jife: díky, ja jsem s LANem byl spokojený, všechny lety v dobré - posádka profesionální, přílety na čas, letadlo čisté

trentino
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 10. 02. 2014, 10:26
Stav: Offline

Zpátky do Evropy

Příspěvek od trentino »

Zpátky do Evropy
Poslední dny pobytu v Chile byly ve znamení chození po městě, nákupu suvenýrů, poslední procházce po downtownu a vyzvednutí cenností a dokumentů uschovaných na naší ambasádě. Počasí se měnilo, občas pršelo, aby se následující ráno objevilo panorama zasněžených hor, které se během dne opět schovalo do smogového oparu. V předvečer odletu nebylo možné provést web check-in, protože systém LANu nedokázal rozpoznat rezervaci provedenou na e-bookers, odbavení se nezdařilo ani pracovnici LANu v kamenné pobočce v nákupním centru Parque Arauco s omluvou „seňor, systém nemůže najít rezervaci, ale na letišti to určitě bude ok“.

10. 6. SCL (Santiago) – MAD (Madrid) – FRA (Frankfurt)
LAN Airlines, Boeing 787 Dreamliner
10 718 a 1 418 km

Doprava v odpolední špičce samozřejmě stojí a po příjezdu na letiště 70 minut před odletem nefunguje ani self-checkin na letišti. Jedna ze zaměstnankyní LANu vysvětluje, že na mezikontinentální lety se odbavení uzavírá 80 minut před odletem a že poletím zítra bez poplatku za změnu odletu. Při pomyšlení na cestu zpátky do centra se 40 kg bagáže a druhý den v dopravní špičce zpět na letiště, kdy je jedno, jestli jedete autobusem nebo taxíkem, protože v centru je ve špičce zasekané všechno za každého počasí, přidávám zmínku o dlouhé cestě až do Vídně a následně po zemi do středu Evropy a dodatkem, že bych opravdu rád letěl dnes, když už jsem překonal všechny zmíněné útrapy dostal až na letiště. Následuje obligátní krátká rozprávka o zemi mého původu a účelu cesty do Chile (domorodce tohle prostě zajímá pokaždé, když narazí na gringos) a vyprávění příběhu o dešti, zimě, smogu, dopravní špičce, přeplněnému metru v dopravní špičce a nefunkčnosti check-inu na pobočce LANu ani na internetu. Zaměstnankyně LANu tak přivolávají další LANušku a společně diskutují a telefonují, až mě nakonec posílají na „Atención al cliente“, kde mně pracovník LANu vytiskne letenku. Vysvětlení je jednoduché: odlet je opožděný o tři hodiny, takže je možné dodatečně odbavit mé zavazadlo a spolu s letenkou dostávám poukázku na nápoj a jídlo jako kompenzaci za zpoždění letu. Odbavení zavazadla se 4 kg nadváhy je ok, bagáž dostává cedulku „heavy“ a já přání šťastného letu i pozemní cesty domů.

večerní odletová hala SCL
scl1.jpg

blíží se mundial
scl2.jpg

scl3.jpg

překvapivě dobré odškodnění zpoždění letu
comida.jpg

kompoziťák
bg2.jpg

bg1.jpg

Součástí bezpečnostní kontroly při opuštění země je odevzdání „Tarjeta de turismo“, lístku s potvrzením data vstupu do země (v Chile je možné legálně pracovat na turistická víza, pouze jednou za 3 měsíce je nutné opustit zemi a znovu přejít hranice, kdy každý obdrží novou „Tarjeta de turismo“) a poté už zbývá jen vyčkat do odletu. Na stojánce čeká kompoziťák na cestu do Evropy, zpoždění je zřejmě způsobené technickými problémy, čekání v poloprázdné odletové hale zpříjemňuje možnost připojení wi-fi a překvapivě dobrá odškodňovací bageta. Po nástupu na palubu a domluvě se starším německým párem ohledně výměny sedadla, kdy pán chce vyměnit moje 27J za 25H, dostávám metr místa na nohy navíc na okraji prostřední trojky, sice naproti WC, ale vzhledem k délce letu lepší než standardní sedadlo. Let do Evropy má být podle plánu o hodinu a pět minut kratší, než let opačným směrem, krátce po vzletu posádka rozdává večeři a pak už přepíná na noční osvětlení kabiny. Na začátku noci dostáváme známou zmrzlinu s příhutí chirimoya, let probíhá klidně a bez turbulencí, se střídáním spánku, filmů a her v zábavním systému. Během svítání nad Kanárskými ostrovy posádka rozdává snídani a krátce po poledni přistáváme na terminálu 4S na letišti Barajas v Madridu. Zde musím pochválit přístup LANu, jihoamerická laxnost se nedostavuje a ihned po příletu se řeší návaznosti letů. Většina cestujících cestu končí nebo přestupuje v Madridu, několik jedinců včetně mně má však návazný let z Frankfurtu, který budeme řešit s pracovníky LANu, případně partnerských aerolinek TAM, až v Německu.

daleko...
v1.jpg

večeře
v2.jpg

v3.jpg

zmrzlina chirimoya
v4.jpg

výhled do uličky a večerní osvětlení kaniny
ve5.jpg

nad atlantikem
ve6.jpg

snídaně
ve7.jpg

nad Iberijským poloostrovem
ve8.jpg

ve9.jpg

v10.jpg

terminál 4S v Madridu
mad.jpg

Na let do Frankfurtu se vyměnila posádka stejně tak jako většina cestujících, letadlo je zaplněné zhruba z poloviny a jak bývá v Evropě zvykem, většina cestujících se věnuje svým chytrým telefonům. Příjemné noční osvětlení a atmosféra dálkového letu mizí a dostavuje se dojem obyčejného evropského přískoku a ani catering v podobě minibagety a tyčinky nedosahuje kvalit občerstvení na linkách LANu v Jižní Americe. Za 2,5 hodiny přistáváme ve Frankfurtu, výstup z letadla není z důvodu zpoždění chobotem, ale do autobusu na letištní ploše, takže lze pořídit několik snímků Dreamlineru hezky zblízka. V hale už pracovnice TAMu odchytávají tranzitní cestující a sdělují jim čísla návazných letů. Pouze u mého jména je otazník, který nakonec znamená nutnost přenocování ve Frankfurtu a pokračování do Vídně ranním letem Lufthansy namísto původního večerního Flyniky. Dostávám voucher na noc v hotelu Steingerberger, poukaz 30 Euro na jídlo a ráno budu pokračovat do Vídně.

občerstvení na letu do Frankfurtu
f2.jpg

nad Evropou
f1.jpg

nad Alpami
f3.jpg

přistání ve FRA
fra1.jpg

fra3.jpg

fra4.jpg

fra5.jpg

fra6.jpg

fra2.jpg

hotel Steingerberger
ho1.jpg

ho2.jpg

12. 6. FRA (frankfurt) – VIE (Vídeň)
Lufthansa, Airbus A321
621 km

Brzy ráno se vypravuji na letiště, bezpečnostní kontrola probíhá rychle a efektivně, přesně podle obvyklého německého standardu. Na palubě jsou k dispozici noviny, posádka rozdává občerstvení a let ubíhá klidně a rychle. Po vzletu je vidět moderní centrum Frankfurtu a pak začíná oblačnost, která se protrhává až před Vídní. Po třech měsících jsem skoro doma, je začátek léta a slunečné počasí připomíná první dny pobytu v Chile na sklonku jihoamerického léta.

letiště FRA
fr1.jpg

fr2.jpg

fr3.jpg

Frankfurt
fr4.jpg

snídaně
fr5.jpg

místo na nohy
fr6.jpg

přistání ve VIE
fr7.jpg

skoro doma
vie.jpg

Před 6 roky jsem objevil toto fórum, začal číst trip reporty ze vzdálených destinací nalétávané velkými dálkovými letadly a snil o tom, že jednoho dne takovou cestu podniknu také. Tímto děkuji ostatním přispěvatelům za inspiraci.

Chile je krásná a neuvěřitelně rozmanitá země, kde se mísí evropské zvyky s jihoamerickými tradicemi a kulturou, místní hory a stejně tak i vzdálenosti jsou mnohem větší, než na co jsme zvyklí z Evropy a bylo by krásné projet celou zemi z jihu na sever…

Chile is good for you.


Odpovědět