Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
Když jsem loni v létě přemýšlel, co budu dělat na Velikonoce, kdy tu máme pět dní volna v kuse, jednak jsem hned zavrhl cestu do Česka, protože tam se mi líbí jezdit na velikonoční svátky, jen když jsou pozdě a je už hezky, a jednak mě hned napadla cesta na Kanárské ostrovy - že bych se podíval na některé ostrovy, kde jsem ještě nebyl. Rozhodně jsem měl v plánu La Palmu a uvažoval jsem i o jednom z dalších dvou ostrovů, které mi ještě chybí - El Hierro nebo La Gomera. Uviděl jsem na sobotu před Velikonocemi letenku na La Palmu od Iberie, respektive Iberia Express, kterou jsem hned koupil a která vyšla na nějakých 60 € s naší rezidentskou slevou, a pak trochu vyčkával, co dál. Binter Canarias pak na podzim zdražil letenky zrovna na Velikonoce, respektive přestal na to období nabízet levnější tarify, a tak pak jednotlivé přelety mezi ostrovy vyšly stejně nebo dráž než cesta z Palmy na Kanáry; na druhou stranu zase byly plně flexibilní, což jsme uvítali, když Binter na Velikonoce přidal celou řadu letů a místo dvouapůlhodinového přestupu na TFN jsme mohli letenku změnit tak, že jsme po přistání pokračovali stejným letadlem hned na další ostrov. Mimochodem, tentokrát to vyhrálo El Hierro. A na zpáteční cestu na Velikonoční pondělí (to už zdaleka nebyly tak výhodné ceny, letecké společnosti předpokládaly, že všichni budou chtít cestovat) jsem koupil let s Air Europa, ale zase to aspoň bylo jedním letadlem z TFN až do Palmy jen se zastávkou v Madridu. Takže jsme měli na programu tři ostrovy během deseti dní - La Palma, El Hierro a Tenerife, a taky následující lety:
PMI-MAD-SPC Iberia Express 320, 320
SPC-TFN-VDE Binter Canarias AT7
VDE-TFN Binter Canarias AT7
TFN-MAD-PMI Air Europa 738
A tak tento report bude volně navazovat na mé starší příspěvky o Gran Canaria a Tenerife Norte a Lanzarote a Fuerteventuře. Po tomto výletu mi bude z letišť na Kanárských ostrovech chybět už jen Tenerife Sur a La Gomera, i když TFS jen částečně, protože ho částečně přiblížím již teď.
Ještě jsem chtěl vzít na výlet sestru, původně jsem uvažoval, že bychom se potkali na letišti v Madridu a pak letěli dál společně, ale musela by letět z Vídně moc brzo ráno, a tak jsem jí nakonec koupil let Norwegian z Gatwicku (mívají legrační ceny na Kanáry, i za necelých 50 liber, i když na onu sobotu prodávali let dráž), no a do Londýna letěla easyJetem z Vídně, měla tam na přestup pohodlné tři hodiny. A zpátky jsem jí pořídil za míle z topbonus programu letenku z letiště Tenerife Jih do Vídně s přestupem v Curychu - s Air Berlinem a Nikim.
La Palma (SPC, GCLA)
Na letech s Iberia Express nebylo nic pozoruhodného, snad jen to, že na letu z Madridu mě konečně na mých cestách potkal můj první sharkletový Airbus a že jsem po cestě viděl zajímavý obrazec v mracích, který dám nakonec.
Přiblížení na letiště na ostrově je asi náročné, dost mi připomínalo Madeiru, taky se letí přímo do hornatého ostrova a na poslední chvíli se letadlo srovná do osy dráhy. Proto mě trochu vylekalo, když jsem uviděl, do jakého mlíka máme před přistáním letět.
Naštěstí oblačnost nedosahovala až k ostrovu a až dolů.
Že je ostrov tak hornatý (má asi 25 x 45 km a nejvyšší hora měří 2 426 metrů), letiště je vidět z řady míst - my jsme zastihli ještě naše letadlo, se kterým jsme přiletěli, už z jedné z vyhlídek na letiště - Mirador del Aeropuerto.
Na ostrově bylo krásně, ne nadarmo se mu taky říká La Isla Bonita.
Ve výšce takřka 2 400 metrů nad mořem se nachází Observatoř Roque de los Muchachos, která má snad po Mauna Kea druhé nejlepší astronomické pozorovací podmínky na severní polokouli (je to dáno také tím, že se na ostrově hodně tvoří mraky mezi 1 200 a 1 600 metrů nadmořské výšky) a která je taky jednou z nejrozsáhlejších observatoří na severní polokouli.
Měli jsme objednanou prohlídku, ale když jsme ráno přišli k autu, zjistili jsme, že někdy přes noc nebo brzo ráno nám zřejmě místní autobus urval kus předku auta, a tak jsme místo prohlídky jeli na letiště vyměnit auto. Naštěstí všechno proběhlo bez problémů, pouze jsme se pak museli spokojit jen s pohledem na zařízení observatoře zvenku.
A skutečně se nám na ostrově stávalo, že nahoře bylo krásně a teplo a dole naopak oblačno a chladno.
A tak jsme nějakou chvilku strávili pozorováním letadel, jak se na pozadí nejvyšší hory Španělska El Teide na sousedním ostrově Tenerife, vzdálené asi 120 km, zanořují při přiblížení do oblaků.
Ona vyhlídka na letiště zdaleka nebyla jediná,
a člověk, když chce, se může postavit pod přibližovací světelnou soustavu,
anebo přijít skoro až k dráze.
Letiště na ostrově loni odbavilo necelých 863 tisíc cestujících, a tak provoz není kdovíjak rozmanitý, zdaleka nejčastěji tam létají zelená átéerka společnosti Binter Canarias. Jednu chvíli jsme tam ale zaráz zastihli dvě 757 Condoru.
Byl jsme se podívat na letištní vyhlídku i večer, ale dorazil jsem bohužel chvilku poté, co vypnuli světa na dráze. Ale zase je hezky vidět, jak vede silnice pod dráhou.
Letiště otevřelo v roce 1970 a tehdy byla dráha dlouhá 1 700 metrů, pak byla rozšířena nad mořem na délku 2 200 metrů. Od roku 2011 má taky nový terminál, ale ten mě se svou industriální architekturou moc nezaujal.
Ale zase měli pohodlné barevné sedačky.
Jak jsem srovnával s Madeirou, chyběla mi vyhlídková terasa a dalo se tak dívat jen přes okno.
Za Vueling se sharklety byl opět bod. Za oknem jsme pak viděli i naše letadlo Binter Canarias, kterým jsme letěli na Tenerife a pak hned na El Hierro.
Škoda, že mají v letadlech dost poškrábaná okýnka, byl to celkem hezký vyhlídkový kolem Tenerife a La Gomery.
PMI-MAD-SPC Iberia Express 320, 320
SPC-TFN-VDE Binter Canarias AT7
VDE-TFN Binter Canarias AT7
TFN-MAD-PMI Air Europa 738
A tak tento report bude volně navazovat na mé starší příspěvky o Gran Canaria a Tenerife Norte a Lanzarote a Fuerteventuře. Po tomto výletu mi bude z letišť na Kanárských ostrovech chybět už jen Tenerife Sur a La Gomera, i když TFS jen částečně, protože ho částečně přiblížím již teď.
Ještě jsem chtěl vzít na výlet sestru, původně jsem uvažoval, že bychom se potkali na letišti v Madridu a pak letěli dál společně, ale musela by letět z Vídně moc brzo ráno, a tak jsem jí nakonec koupil let Norwegian z Gatwicku (mívají legrační ceny na Kanáry, i za necelých 50 liber, i když na onu sobotu prodávali let dráž), no a do Londýna letěla easyJetem z Vídně, měla tam na přestup pohodlné tři hodiny. A zpátky jsem jí pořídil za míle z topbonus programu letenku z letiště Tenerife Jih do Vídně s přestupem v Curychu - s Air Berlinem a Nikim.
La Palma (SPC, GCLA)
Na letech s Iberia Express nebylo nic pozoruhodného, snad jen to, že na letu z Madridu mě konečně na mých cestách potkal můj první sharkletový Airbus a že jsem po cestě viděl zajímavý obrazec v mracích, který dám nakonec.
Přiblížení na letiště na ostrově je asi náročné, dost mi připomínalo Madeiru, taky se letí přímo do hornatého ostrova a na poslední chvíli se letadlo srovná do osy dráhy. Proto mě trochu vylekalo, když jsem uviděl, do jakého mlíka máme před přistáním letět.
Naštěstí oblačnost nedosahovala až k ostrovu a až dolů.
Že je ostrov tak hornatý (má asi 25 x 45 km a nejvyšší hora měří 2 426 metrů), letiště je vidět z řady míst - my jsme zastihli ještě naše letadlo, se kterým jsme přiletěli, už z jedné z vyhlídek na letiště - Mirador del Aeropuerto.
Na ostrově bylo krásně, ne nadarmo se mu taky říká La Isla Bonita.
Ve výšce takřka 2 400 metrů nad mořem se nachází Observatoř Roque de los Muchachos, která má snad po Mauna Kea druhé nejlepší astronomické pozorovací podmínky na severní polokouli (je to dáno také tím, že se na ostrově hodně tvoří mraky mezi 1 200 a 1 600 metrů nadmořské výšky) a která je taky jednou z nejrozsáhlejších observatoří na severní polokouli.
Měli jsme objednanou prohlídku, ale když jsme ráno přišli k autu, zjistili jsme, že někdy přes noc nebo brzo ráno nám zřejmě místní autobus urval kus předku auta, a tak jsme místo prohlídky jeli na letiště vyměnit auto. Naštěstí všechno proběhlo bez problémů, pouze jsme se pak museli spokojit jen s pohledem na zařízení observatoře zvenku.
A skutečně se nám na ostrově stávalo, že nahoře bylo krásně a teplo a dole naopak oblačno a chladno.
A tak jsme nějakou chvilku strávili pozorováním letadel, jak se na pozadí nejvyšší hory Španělska El Teide na sousedním ostrově Tenerife, vzdálené asi 120 km, zanořují při přiblížení do oblaků.
Ona vyhlídka na letiště zdaleka nebyla jediná,
a člověk, když chce, se může postavit pod přibližovací světelnou soustavu,
anebo přijít skoro až k dráze.
Letiště na ostrově loni odbavilo necelých 863 tisíc cestujících, a tak provoz není kdovíjak rozmanitý, zdaleka nejčastěji tam létají zelená átéerka společnosti Binter Canarias. Jednu chvíli jsme tam ale zaráz zastihli dvě 757 Condoru.
Byl jsme se podívat na letištní vyhlídku i večer, ale dorazil jsem bohužel chvilku poté, co vypnuli světa na dráze. Ale zase je hezky vidět, jak vede silnice pod dráhou.
Letiště otevřelo v roce 1970 a tehdy byla dráha dlouhá 1 700 metrů, pak byla rozšířena nad mořem na délku 2 200 metrů. Od roku 2011 má taky nový terminál, ale ten mě se svou industriální architekturou moc nezaujal.
Ale zase měli pohodlné barevné sedačky.
Jak jsem srovnával s Madeirou, chyběla mi vyhlídková terasa a dalo se tak dívat jen přes okno.
Za Vueling se sharklety byl opět bod. Za oknem jsme pak viděli i naše letadlo Binter Canarias, kterým jsme letěli na Tenerife a pak hned na El Hierro.
Škoda, že mají v letadlech dost poškrábaná okýnka, byl to celkem hezký vyhlídkový kolem Tenerife a La Gomery.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
El Hierro (VDE, GCHI)
El Hierro je nejmenší z hlavních Kanárských ostrovů, má na délku i šířku asi 20 kilometrů a žije na něm deset tisíc obyvatel. Na místní letiště létá jen společnost Binter Canarias - má denně dva až čtyři lety na Tenerife Norte a jeden na Gran Canarias. Loni letiště odbavilo 138 tisíc cestujících.
V malém terminálu se odráželo naše letadlo, kterým jsme přiletěli,
a na druhé straně dráhy pak mají v kopci letištní věž.
Ostrov je opět hornatý a letiště je rovněž u moře na kraji ostrova, a tak je na něj zase hezky vidět.
El Hierro není zatím příliš turistické, a tak je tam klid.
Překvapilo mě, jaká je tam hezká příroda, vysoké srázy,
krásné procházky kouzelnými lesy,
i sopečná krajina. Zatímco na ostrově La Palma byla poslední sopečná erupce přímo na Kanárských ostrovech v roce 1971, tak těsně v blízkosti ostrova El Hierro byla vulkanická aktivita, i když jen podmořská, zaregistrována ještě víc nedávno, v letech 2011 - 12.
Na ostrově mě zaujaly i žluté a oranžové (asi) vlčí máky
a taky jeden zvědavec zvědavý.
Po cestě zpátky jsem si vyfotil ještě jednou letiště, dráha na El Hierru má 1 250 metrů,
a pak i terminál, který se mi na rozdíl od La Palmy líbil.
Je malinký, ale je v něm vše důležité - třeba pět odbavovacích přepážek, čekárna, dětský koutek, bar s výhledem na plochu i bezpečnostní kontrola a dvě brány.
Binter má volný výběr sedadel na palubě (dokonce let byl tak málo obsazený, že běžné příruční kufry šly nahoru na palubu), a tak jsme si zase sedli tak, abychom měli další vyhlídkový let. Tentokrát byly výhledy snad ještě lepší, letěli jsme těsně kolem severozápadních pobřeží La Gomery a Tenerife, přeletěli letiště Tenerife Norte a nad hlavním městem Santa Cruz de Tenerife jsme udělali otočku a od východu přistáli.
O ostrově Tenerife se nějak zvlášť zmiňovat nebudu, ale už jsem tu asi několikrát psal, že je to místo, kam se moc rád vracím. Bylo tam krásně zeleno, skoro jak na Havaji (tady pohled směrem k TFN a samozřejmě Teide),
a zeleno bylo i dost vysoko.
Poslední den jsme hned po snídani jeli rychle hodit sestru přes celý ostrov kolem jednoho letiště na to druhé, protože mezinárodní lety létají hlavně z toho jižního.
Tenerife Sur (TFS, GCTS)
Jižní tenerifské letiště, pojmenované po královně Sofii, která jej otevírala, je to s větším provozem na ostrově - loni odbavilo přes devět milionů cestujících a bylo tak na sedmé příčce mezi španělskými letišti; druhé letiště na Tenerife - TFN - je na čtrnáctém místě a má zhruba dvaapůlkrát méně odbavených pasažérů.
O nutnosti postavit další letiště na Tenerife se začalo hovořit koncem šedesátých let minulého století, protože stávající letiště (dnešní TFN) nevyhovovalo kvůli častým nepříznivým meteorologickým podmínkám, leží totiž v nadmořské výšce 633 metrů. A tak se postavilo letiště nové, u moře. V roce 1977, kdy se stala na Tenerife letecká kastastrofa s největším počtem obětí v historii, bylo ale téměř už hotové, bylo otevřeno následující rok.
Zvenku mi zase letiště, podobně jak na Fuerteventuře, připadalo trochu jako bouda na přilétající turisty, protože kolem něho všechno kvete a zelená se, zatímco jih ostrova je dost suchý.
Vevnitř mi připadalo celkem příjemné, ten shon jsem tam vůbec nepociťoval.
Jen tam (aspoň pro pouhé návštěvníky) neměli kavárnu či bar s výhledem na plochu. A tak jsem si terminál oběhl, zjistil jsem, že mají ještě jeden menší, s číslem 2, ale ten byl zavřený,
a na druhé straně jsem prošel kolem věže
až k parkovišti taxíků, odkud bylo už něco málo na ploše vidět.
Vzpomínám si, že při jedné z mých minulých návštěv Tenerife jsem se koupal na pláži u té skály, poslouchal komunikaci věže s letadly a sledoval provoz. Tentokrát jsme tam, stejně jako při našem odletu z Palmy, zastihli Boeing 737-800 se scimitar winglets.
Pak už jsme se o něco klidněji vydali z jihu na sever, přesněji z Jihu na Sever, na náš odpolední vnitrostátní let.
Od posledně trošku letiště TFN přeorganizovali, dříve byla kontrola v prvním patře, tentokrát už v přízemí, a za ní u schodiště k odletům v prvním patře měli výstavku kanárští spotteři.
Za oknem nám počasí při příletu našeho letadla společnosti Air Europa ukázalo, proč si na ostrově raději postavili ještě jedno letiště.
A pak už jsme se vydali zpět všedním dnům na Mallorce.
Dostupné a už celkem exotické Kanárské ostrovy můžu tedy jedině doporučit, obzvláště ty, které jsem navštívil tentokrát - La Palma je nádherná, El Hierro vlastně taky, moc příjemně mě překvapilo, navíc je tam úplný klid, a Tenerife (zejména sever) je mojí srdeční záležitostí.
Zdravím na fórum airways.cz!
P.S. Letadlem na La Gomeru mám pořád v plánu.
El Hierro je nejmenší z hlavních Kanárských ostrovů, má na délku i šířku asi 20 kilometrů a žije na něm deset tisíc obyvatel. Na místní letiště létá jen společnost Binter Canarias - má denně dva až čtyři lety na Tenerife Norte a jeden na Gran Canarias. Loni letiště odbavilo 138 tisíc cestujících.
V malém terminálu se odráželo naše letadlo, kterým jsme přiletěli,
a na druhé straně dráhy pak mají v kopci letištní věž.
Ostrov je opět hornatý a letiště je rovněž u moře na kraji ostrova, a tak je na něj zase hezky vidět.
El Hierro není zatím příliš turistické, a tak je tam klid.
Překvapilo mě, jaká je tam hezká příroda, vysoké srázy,
krásné procházky kouzelnými lesy,
i sopečná krajina. Zatímco na ostrově La Palma byla poslední sopečná erupce přímo na Kanárských ostrovech v roce 1971, tak těsně v blízkosti ostrova El Hierro byla vulkanická aktivita, i když jen podmořská, zaregistrována ještě víc nedávno, v letech 2011 - 12.
Na ostrově mě zaujaly i žluté a oranžové (asi) vlčí máky
a taky jeden zvědavec zvědavý.
Po cestě zpátky jsem si vyfotil ještě jednou letiště, dráha na El Hierru má 1 250 metrů,
a pak i terminál, který se mi na rozdíl od La Palmy líbil.
Je malinký, ale je v něm vše důležité - třeba pět odbavovacích přepážek, čekárna, dětský koutek, bar s výhledem na plochu i bezpečnostní kontrola a dvě brány.
Binter má volný výběr sedadel na palubě (dokonce let byl tak málo obsazený, že běžné příruční kufry šly nahoru na palubu), a tak jsme si zase sedli tak, abychom měli další vyhlídkový let. Tentokrát byly výhledy snad ještě lepší, letěli jsme těsně kolem severozápadních pobřeží La Gomery a Tenerife, přeletěli letiště Tenerife Norte a nad hlavním městem Santa Cruz de Tenerife jsme udělali otočku a od východu přistáli.
O ostrově Tenerife se nějak zvlášť zmiňovat nebudu, ale už jsem tu asi několikrát psal, že je to místo, kam se moc rád vracím. Bylo tam krásně zeleno, skoro jak na Havaji (tady pohled směrem k TFN a samozřejmě Teide),
a zeleno bylo i dost vysoko.
Poslední den jsme hned po snídani jeli rychle hodit sestru přes celý ostrov kolem jednoho letiště na to druhé, protože mezinárodní lety létají hlavně z toho jižního.
Tenerife Sur (TFS, GCTS)
Jižní tenerifské letiště, pojmenované po královně Sofii, která jej otevírala, je to s větším provozem na ostrově - loni odbavilo přes devět milionů cestujících a bylo tak na sedmé příčce mezi španělskými letišti; druhé letiště na Tenerife - TFN - je na čtrnáctém místě a má zhruba dvaapůlkrát méně odbavených pasažérů.
O nutnosti postavit další letiště na Tenerife se začalo hovořit koncem šedesátých let minulého století, protože stávající letiště (dnešní TFN) nevyhovovalo kvůli častým nepříznivým meteorologickým podmínkám, leží totiž v nadmořské výšce 633 metrů. A tak se postavilo letiště nové, u moře. V roce 1977, kdy se stala na Tenerife letecká kastastrofa s největším počtem obětí v historii, bylo ale téměř už hotové, bylo otevřeno následující rok.
Zvenku mi zase letiště, podobně jak na Fuerteventuře, připadalo trochu jako bouda na přilétající turisty, protože kolem něho všechno kvete a zelená se, zatímco jih ostrova je dost suchý.
Vevnitř mi připadalo celkem příjemné, ten shon jsem tam vůbec nepociťoval.
Jen tam (aspoň pro pouhé návštěvníky) neměli kavárnu či bar s výhledem na plochu. A tak jsem si terminál oběhl, zjistil jsem, že mají ještě jeden menší, s číslem 2, ale ten byl zavřený,
a na druhé straně jsem prošel kolem věže
až k parkovišti taxíků, odkud bylo už něco málo na ploše vidět.
Vzpomínám si, že při jedné z mých minulých návštěv Tenerife jsem se koupal na pláži u té skály, poslouchal komunikaci věže s letadly a sledoval provoz. Tentokrát jsme tam, stejně jako při našem odletu z Palmy, zastihli Boeing 737-800 se scimitar winglets.
Pak už jsme se o něco klidněji vydali z jihu na sever, přesněji z Jihu na Sever, na náš odpolední vnitrostátní let.
Od posledně trošku letiště TFN přeorganizovali, dříve byla kontrola v prvním patře, tentokrát už v přízemí, a za ní u schodiště k odletům v prvním patře měli výstavku kanárští spotteři.
Za oknem nám počasí při příletu našeho letadla společnosti Air Europa ukázalo, proč si na ostrově raději postavili ještě jedno letiště.
A pak už jsme se vydali zpět všedním dnům na Mallorce.
Dostupné a už celkem exotické Kanárské ostrovy můžu tedy jedině doporučit, obzvláště ty, které jsem navštívil tentokrát - La Palma je nádherná, El Hierro vlastně taky, moc příjemně mě překvapilo, navíc je tam úplný klid, a Tenerife (zejména sever) je mojí srdeční záležitostí.
Zdravím na fórum airways.cz!
P.S. Letadlem na La Gomeru mám pořád v plánu.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 657
- Registrován: 16. 08. 2004, 20:54
- Bydliště: Praha a Rožnov p/R
- Stav: Offline
Re: Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
Super čtení a pěkné fotky, díky za Trip report, navíc Kánáry jsou i má srdcovka....
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
Jako vždy parádní report. Asi se na ty Kanáry taky budu muset někdy vypravit, ale je toho cestování trošku hodně.
Těším se na další report, doufám, že přijde brzo!
Těším se na další report, doufám, že přijde brzo!
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5912
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
Perfektní! Nejvíc snad fotka Teide s mraky a letadlem
Re: Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
Super fotečky i vyprávění, zaujala mě zejména La Palma, protože se hodně podobá Madeiře, počínaje letištěm, přes hornatost až po rozměry ostrova. Pro mě rozhodně horký kandidát na některou z příštích dovolenek
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Z Palmy nejen na La Palmu (pokračování kanárské série)
Fakt moc pekne fotky! Kanary taky planuju, zatim mam projezdenu krizem krazem Gran Canarii..