Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Odpovědět
Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Příspěvek od Lemon »

Po dlouhé době jsem se opět odhodlal dát dohromady nějaký trip report, tentokrát ze svatební cesty po jihovýchodní Asii. Protože jsme nechtěli s drahou polovičkou trávit dva týdny na lehátku, tak je tento TR směsí plážové dovolené a městského prozkoumávání. Ke standardním letům PRG-CDG-KUL a SIN-AMS-PRG jsme přidali přelety SZB-LGK s Firefly a LGK-SIN s TigerAir, takže to nebude jen o hladoletech (tedy o standardních evropských)… Součástí je také zajímavé spotterské překvapení :)

01.jpg

PRG – CDG, Air France - AF1083, A320 (reg. F-GKXU)
Na Ruzyň dorážíme s rozumným předstihem necelých dvou hodin do odletu, na přepážkách pro odbavení letů AF a KLM je jen pár lidí a tak jsme za pár minut hotovi. Pocit liduprázdného letiště nás opouští, když vidíme k mému překvapení dlouhý stočený had lidí postupujících k security (odhadem tak na 20-30 minut). Naštěstí máme Fast Track, takže frontu míjíme a po kontrole míříme k salónku. K Erste Premier Lounge toho moc říci nelze - můj oblíbený Bombay Sapphire vyměnili za Beefeater a kromě standardních bagetek byly v době naší návštěvy k jídlu k dispozici noky se špenátem. Jejich přípravu bych odhadl tak, že někdo do hrnce vhodil noky, smetanu a zmrzlý špenát, zatopil a chvíli čekal, než se samospádem utvoří kulinářský zážitek. Tohle by nezachutnalo ani po těžkém flámu.

Let do Paříže a AF je rychlým přískokem s rozumným servisem. Zarezervován máme nouzový východ a vzhledem k tomu, že v dané konfiguraci sedaček je možné mít teoreticky Economy comfort i u nouzového východu v 11. řadě, tak si děláme trochu více pohodlí posunem opěrek do středního neobsazeného sedadla (ne, že by to bylo ovšem nějak významně nutné), sklápěcí stoleček v prostředním sedadle nás nechává chladnými – neočekáváme, že by se stolky prohýbaly množstvím jídla a pití. Samotný let je krátký a probíhá bez jakýchkoliv komplikací.

02.jpg

03.jpg

Po příletu na terminál 2F se přesunujeme na terminál 2E. Na přesun jsem vcelku zvědavý, jelikož jsem se dříve několikrát při přesunu chodbami v opačném směru ocitl místo na terminálu 2F venku na deštivé ulici (samozřejmě to sobě za vinu nedávám – tohle letiště fakt nemám rád :lol:). Ale to ještě byla zřejmě část terminálu v rekonstrukci, protože k našemu překvapení pohodlně procházíme liduprázdnými chodbami na pasovou kontrolu, která nás propouští přímo na 2E bez jakékoli další bezpečnostní prohlídky. Zamíříme tedy přímo do salónku, bohužel v očividně nešikovnou dobu – zdá se, že odpolední svačina už je skoro snědena a večeře se ještě nepodává (veškeré přípravy na podávání teplých pokrmů začínají při našem odchodu). Jako prostor pro pár gin toniců však salónek posloužil dobře. Ve výsledku sice CDG sbírá pár bodů k dobru, ale stále budu spíše preferovat AMS.

Občerstvení v salónku na CDG
Občerstvení v salónku na CDG

CDG Terminál 2E
CDG Terminál 2E

CDG – KUL, Air France - AF246, B777-228ER (reg. F-GSPJ), let 11 hodin 35 minut
Na cestu do Kuala Lumpur máme rezervována místa 19G,H což je bulkhead s vcelku příjemným místem na nohy. Na druhou stranu mají ovšem sedadla pevné opěrky s výsuvným stolkem a displejem, což přináší trochu omezení v šířce. Patrně je kolem nás jedna hodně velká nebo několik menších rodin s dětmi, což se ovšem v těchto místech letadla dá očekávat.

Chvíli po startu dostaneme k nastudování menu nadcházející večeře a následně nám je nabídnuto jakési champagne a krekry. K jídlu si oba dáváme chicken a je to i vcelku chutné. Na závěr je nám nabídnut cognac a káva, což je pro mne ideální závěr večeře a kdesi nad Tureckem usínám, ale po chvíli jsem několikrát vytržen z lehkého spánku kopáním do sedačky od nezbedných malajských dítek, která si z poloprázdného letadla dělají v rámci své volné výchovy relaxační zónu. Chvíli se snažím aplikovat Rammstein z IFE, ale po chvíli jsem nucen dozadu vrhnout pohled zabijáka, který je naštěstí zachycen dospělou osobou a tak se po uklidnění dítek můžu dále věnovat pokusům o spánek a následně se probouzím kdesi nad Bengálským zálivem.

Displeji u mého sedadla se příliš nechce celou cestu setrvávat ve svislé poloze a proto ho používám v době podávání jídla jako přídavný stolek (standardní stolek příliš mnoho místa neposkytuje). K IFE nelze nic říci – téměř nic totiž neobsahuje, filmů je minimálně a hudby ještě méně. Těsně před přistáním je nám servírována snídaně, která je ucházející, ale vajíčka se špenátem jsou bez chuti a vůbec je ta vodová kombinace trochu podivná (zřejmě recept ze stejné kuchařky jako v salónku v Praze).

Po přistání se přesunujeme na vlak KLIA Ekspres, který nás za 35 MYR po půl hodině dopravuje na KL Central, kde po malé chvíli na zorientování přesedáme na Monorail. Po několika minutách se dostáváme na stanici Maharajalela, odkud je to jen několik kroků do Swiss Inn Chinatown, kde máme ubytování na dvě noci.

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

Kuala Lumpur
V Kuala Lumpur máme jen jeden den na oběhnutí všech možných pamětihodností – Petronas Tower, KL Tower, ptačí zahrada a večeře u nějakého (více či méně) pěkného stánku. Přes den nám významně pomáhá hop-on/hop-off autobus, který zastavuje přímo před hotelem, jeho celý okruh trvá přibližně necelé dvě hodiny a zastavuje na těch nejdůležitějších místech v KL . Za zmínku a doporučení stojí KL Tower – rozhodně se vyplatí koupit lístky na vyšší terasu s nízkým zábradlím a to nejen kvůli zajímavému výhledu - pro nás to znamenalo předběhnutí asi dvou set lidí ve frontě na nižší uzavřenou vyhlídku. Večer se vydáváme monorailem vyfotit večerní Petronas Towers a povečeřet někde u stánků poblíž Bukit Bintang. Ráno už jen po snídani balíme a vyrážíme taxíkem do Subangu na letiště Sultan Abdul Aziz Shah, kde nás čeká přelet na Langkawi.

Chinatown, Petaling Street
Chinatown, Petaling Street

13.jpg

14.jpg

Výhled z KL Tower
Výhled z KL Tower

Večerní Jalan Alor
Večerní Jalan Alor

SZB – LGK, FireFly - FY2054, ATR72 (reg. 9M-FYA)
Letiště v Subangu je pěkné, modernizované a udržované v rozumném stavu. Odbavujeme zavazadla, ale na security se nijak nehrneme a vydáváme se na kávu a pivo ve veřejné části letiště. Je to kvůli mým obavám, že možná bude za kontrolou jen čekárna. A to se přesně i potvrzuje – u gatu sice je malý ostrůvek s kavárnou, ale nikdo z obsluhy v ní není. Podle toho, jaký je na stolcích nepořádek, by se dalo spíše usuzovat, že tam nikdo nebyl pár dní.

Přelet na Langkawi s FireFly je příjemný a to nejen kvůli tomu, že jednosměrné letenky pro dva stály dohromady asi 600,- Kč (bez nutnosti připlácet za zavazadla). Co se týče občerstvení, tak na low-cost je skoro překvapivé – kromě pytlíku oříšků je nám nabízen výběr mezi vodou, džusem nebo sojovým mlékem.

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Langkawi a Ko Lipe
Na Langkawi trávíme tři noci v lokalitě Pantai Cenang v hotelu Sunset Beach Resort. Sice hotel neposkytuje žádné stravování, ale vše vynahrazuje výborný personál a fakt, že pár set metrů máme vše k dispozici v bezcelní zóně. Po třech dnech flákání na pláži, které prokládáme pouze vcelku zajímavou návštěvou akvária, se po ránu přesunujeme taxíkem do Telaga Harbour, odkud náš čeká přejezd lodí na Ko Lipe.

Cesta po mírně rozbouřeném moři trvá necelou hodinu a půl, po které dorážíme k plovoucí plošině, odkud nás na pláž dováží místní dlouhý člun. Po vyzvednutí pasů v imigračním domečku se přesunujeme do Ten Moons Lipe, velice příjemného místa se španělským majitelem, kde trávíme dvě noci. Hotel se nachází na samotném konci Sunrise Beach, takže malinká pláž je stranou všeho ruchu. Kromě walking street, kde se nachází mnoho restaurací a obchodů, samotný ostrov příliš zábavy nenabízí a proto druhý večer setrváváme v hotelové restauraci. Po večeři si při odchodu do bungalovu si bystříme smysly vyhlášením požárního poplachu, protože pozorujeme, že z elektroinstalace pod sousedním bungalovem si plameny zrovna dělají cestu. Personál rychle a úspěšně zasahuje, a jelikož jsme na stejné větvi rozvodů, tak jsme přestěhování do jiného bungalovu. Při balení krosen jsme rádi, že jsme přibalili čelovky, ale zase na druhou stranu bych připravenost našich zavazedel pro případ evakuace ohodnotil tak čtyřkou… :)

Po dvou dnech se přesunujeme stejným způsobem zpět na Langkawi do Berjaya Resort & Spa, kde nás čekají čtyři noci. Je to úplně něco jiného, než v předchozích dnech – komplex je rozlehlý tak, že jsou hosté přesunování mezi recepcí a obydlím vozítky pro deset osob. Nejdříve nám to přijde trochu podivné, ale rychle si zvykáme – zejména proto, že naše chata je od recepce tak kilometr. Kromě několika výletů po ostrově se vydáváme také na lanovku Langkawi Cable Car, kde opět kupujeme předbíhací lístky. Ve frontě k pokladnám nám to ještě tak ekonomicky výhodné nepřijde, ale měníme názor o patro výše, kde je další fronta na nástup do kabinek. Výhodou předbíhacích lístků je také kabinka se skleněným dnem, kterou máme jako jediní předbíhači sami pro sebe.

Ko Lipe
Ko Lipe

Ten Moons Resort
Ten Moons Resort

Ten Moons Resort
Ten Moons Resort

24.jpg

Odjezd z Ko Lipe
Odjezd z Ko Lipe

26.jpg

Langkawi - Kuah
Langkawi - Kuah

Cable Car Langkawi
Cable Car Langkawi

29.jpg

Berjaya Resort & Spa
Berjaya Resort & Spa

Hotelové Taaras Spa
Hotelové Taaras Spa

32.jpg


Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Příspěvek od Lemon »

Pokračování - LGK – SIN, TigerAir - TR2477, A320 (reg. 9V-TAZ)

Několik dnů na Langkawi a Ko Lipe nám uteklo jako voda a tak se přesunujeme na letiště pro přelet do Singapuru. Odbavení je rychlé, stejně jako průchod bezpečnostní kontrolou, za kterou je čekárna s malým ochůdkem, kde alespoň kupujeme zmrzlinu. Do nástupu nám zbývá necelá hodina, která nám velmi rychle uteče, jelikož sledujeme přípravy na příjezd brunejského sultána z konference ASEAN, která na ostrově probíhala, a jeho nástup do přistaveného osobního B744 s registrací V8-ALI. V čekárně našeho gatu se připravují uniformovaní vojáci se celostříbrnými nablýskanými puškami M16 a po chvíli nastupují na plochu utvořit špalír před schody do letadla. Následně doráží sultán, s několika dalšími lidmi vystoupá nástupními schody, zamává obecenstvu a zanoří se do útrob letadla – tím je boarding ukončen. Schody jsou odstraněny, pushback a odlet – celá procedura od příjezdu sultána do odletu trvala maximálně 5 minut.

Po odletu sultána se letiště opět noří do standardního provozu a po chvíli jsme z gatu vpuštěni na plochu, kde nás čeká několik desítek metrů chůze k našemu letadlu. Na servis TigerAir jsme vcelku zvědavi, jelikož jsme si při koupi letenek objednali za vcelku rozumný peníz i jídlo. Po vystoupání do letové hladiny je nám podána naše objednávka – Nasi Lemak a Chicken Teriyaki, obojí vcelku chutné. K pití dostáváme lahvičku vody, pro ostatní pasažéry je to suchý a hladový let. Při přistání to mírně hází, jelikož je nad Singapurem bouřka, ale celkově je to příjemný let. Bohužel v porovnání s Firefly nás stojí v našem zvoleném termínu více než třikrát více.

33.jpg

Čekání na sultána...
Čekání na sultána...

35.jpg

36.jpg

37.jpg

38.jpg

Nástupní koridor
Nástupní koridor

40.jpg

Nasi Lemak (Chicken Teriyaki bylo sežráno dříve, než mohlo být zdokumentováno)
Nasi Lemak (Chicken Teriyaki bylo sežráno dříve, než mohlo být zdokumentováno)

Singapur
Z letiště se po příletu a rychlém průchodu pasovkou a celní kontrolou přesunujeme linkou EW (East – West) do relativního centra města do hotelu Ibis Bencoolen, kde máme rezervované dvě noci, z nichž plánujeme využít jen jednu – vzhledem k odletu do Amsterdamu v 0:35 nás ovšem lepší varianta nenapadla. K hotelu toho asi příliš říci nelze – standardní celosvětová kvalita Ibisu, jen zde za standardní cenu třeba Hyattu libovolně v USA. Druhý den ráno chceme stihnout co nejvíce – alespoň Merlion Park, botanickou zahradu, Singapore Flyer. Vše pokud možno co nejvíce ulehčené použitím hop-on/hop-off autobusu (pro nás za 25 SGD na osobu, pro cestující disponující letenkou SQ za 8 SGD). Za celý den toho stíháme vcelku dost, ale jeden další den bychom využili naprosto bez problémů.

Po prohlídce města ještě na chvíli zakotvujeme na hotelu pro malý odpočinek a sbalení na cestu a před odjezdem na letiště se ještě zastavujeme na večeři – okolo nedaleké stanice Bugis je nepřeberné množství možností jak se dobře a levně najíst. Lehce po deváté vyrážíme stejnou cestou na letiště (SMRTem či SMRTí), kde nás čeká jen přesun SkyTrainem na Terminál 1, velmi rychlé odbavení (zajímavý poměr přepážek u odbavení Skyteamu – 1x First, 6x Sky Priority a 2x Economy) a přesun do salónku, kde je vcelku příjemný výběr jídla a pití (dostatečný minimálně na znecitlivění na nadcházející let).

Singapur, Merlion Park
Singapur, Merlion Park

Chinatown
Chinatown

National Orchid Garden
National Orchid Garden

45.jpg

Singapore Flyer
Singapore Flyer

47.jpg

48.jpg

Salónek v SIN, Terminál 1
Salónek v SIN, Terminál 1

50.jpg

SIN – AMS, KLM - KL836 (B777-306ER, reg. PH-BVO, Kaziranga National Park), 12h18m
Na let do Amsterdamu nás čeká příjemné překvapení v podobě úplně nového letadla, které bylo dodáno KLM dne 22. 4. 2015 - tedy je jen celých osm dní v standardním provozu. Interiéru v Economy dominují tenké sedačky v konfiguraci 3-4-3 a místa na nohy je relativně dost i v naší řadě 54. Jedinou výtku bych dal způsobu, jakým je provedeno uchycení posuvné opěrky na hlavu – pokud opěrka sjede dolů, což se standardně samovolně stávalo během cesty, tak si pasažér opře ctěnou hlavu o kolejničku, ve které je opěrka vedena (je to ostatně vidět i na fotce). Moc ergonomicky to nepůsobí a mám pocit, že by nemusel být obrovský problém to vymyslet trochu jinak. Co se týče zábavy na palubě, tak kromě absence malých raubířů, je i IFE celkově naprosto nesrovnatelné s předchozím letem Air France (což by bylo samozřejmě na pováženou vzhledem k rozdílu patnácti let ve stáří letadel) a je hodně podobné tomu, co má např. Delta ve svých A330, příp. novějších B767 - nabídka filmů je dost rozsáhlá a odezva dotykového displeje je vynikající. Škoda jen, že airshow se mně nedaří za celou cestu zprovoznit vůbec a ženě se daří tak půl na půl.

Co se týče občerstvení, tak jsme ve velkém očekávání, protože naše poslední společná cesta na stejném letu KLM v roce 2012 byla příšerná a to nejsme nijak nároční strávníci (viz TR z Ko Samui). Na gin tonicu se toho příliš pokazit nedá, ale i jídlo je velice příjemným překvapením – hlavně večeře. Oba volíme beef a rozhodně nejsme zklamáni, dokonce bych se nebál tohle jídlo zařadit do mé první desítky jídel v Y. Snídaně už takhle bohužel označit nejde – hlavně vajíčková hmota je totálně bez chuti (což je ovšem výrazně lepší než naposledy, kdy jsem si byl naprosto jistý, že montážní pěna musí chutnat stejně jako ona vajíčka z kuchyně KLM).

Celkově hodnotím tenhle nový produkt KLM docela pozitivně a dokážu si cestování v tomto typu letadla představit i na častější bázi (např. místo občasného KLM B747 Combi) – je vidět, že doba přecejen trochu pokročila.

51.jpg

52.jpg

53.jpg

54.jpg

55.jpg

56.jpg

V době ranních příletů long-haul letů z východu i západu je v Amsterdamu poměrně dost cestujících v pohybu, což se projevuje i na přechodu do Schengenu. Fronta u pasové kontroly se sice pohybuje vcelku svižně (zejména ta Sky Priority), ale security, která následuje vzápětí, samozřejmě nestíhá a proto se fronty tvoří už mezi jednotlivými přepážkami pasovky. Po několika sekundách zjišťujeme, že zřejmě už jsme opravdu pár kroků v Schengenu, protože nám je dopřáno klasické uvítání na evropské půdě, když za sebou slyšíme: „Vole, řekni jim, ať uhnou z cesty a jdi do jiný fronty“. Následně se kolem protahuje pár středních let a míří do jiné fronty, kde na ně ovšem neúprosně dopadá tvrdá ruka Murphyho zákonů o frontách a při našem odchodu směrem k salónku onen pár stále ještě setrvává ve vybrané frontě. Mám pocit, že se mi podobné návraty do české reality stávají při většině cest - již v AMS a CDG, bohužel…

Počet lidí v Royal Crown Lounge přesně odpovídá počtu lidí na pasovce, ale pár míst se ještě najít dá, tak usedáme k drobnému občerstvení a po chvíli se vydáváme ke gatu B17, kde nás čeká poslední přískok do Prahy.

AMS – PRG, ČSA – KL3121, A319 (reg. OK-NEP)

K závěrečnému letu do Prahy toho asi příliš mimořádného říci nejde. U gatu nás čeká letadlo s podivným livery (ani Oooh, Mmm, Yeah, případně Wow efekt se ani u jednoho z nás neprojevil). Letadlo je obsazené tak z poloviny a jsme tak na trojce jen ve dvou. Palubní servis je standardní, jen z kakaového dezertu jsem trochu rozpačitý a přemýšlím, co je podivnější – zda toto nebo bagetka od Hamé na konci životnosti. Částečně k tomu i přispívá fakt, že obal dezertu je nafouknutý k prasknutí. Naposledy jsem toto viděl, když se mi na cestě ze Soulu do Prahy takto nafouklo kimchi – takže k tomu přistupuji se zvýšenou opatrností.

Let trvá velmi rychlou hodinu a pět minut, takže není příliš času na filozofické otázky. Po přistání se jen přemísťujeme k zavazadlovému pásu, kde je velmi rychle vyvrženo pár kufrů z AMS a následně se zavře roleta a dalších 15 minut setrvává zavřená, než je nám dovolena převzít zavazadla a úspěšně bez nehody zakončit dovolenou.

57.jpg

58.jpg

59.jpg

60.jpg

61.jpg

Pokud jste se dostali až sem, tak vřele děkuji za vaši pozornost. :thumbup: :clap: Díky také pavelpmi, za tip s přejezdem z Langkawi na Lipe, rozhodně to stálo za to!

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Příspěvek od Tony Smoke »

Super TR aj svadobna cesta :thumbup:

panam707
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 06. 04. 2012, 23:20
Stav: Offline

Re: Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Příspěvek od panam707 »

Ideální TR - super čtení, perfektní fotky = letadla, jídlo, destinace = :ymapplause: :ymapplause: děkuji.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2211
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Příspěvek od pavelpmi »

Moc hezký, gratulujua jsem rád, že se líbilo. :wink: :clap:


dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Svatební Malajsie, Thajsko a Singapur

Příspěvek od dejavu »

Pěkné, pěkné. Až na Lipe (kde jsem nebyl) samé moje oblíbené destinace.


Odpovědět