Do Soulu v Classica Plus (VIE-FCO-ICN, Y+, AZ)

Odpovědět
jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Do Soulu v Classica Plus (VIE-FCO-ICN, Y+, AZ)

Příspěvek od jonapet »

Hned na úvod se přiznám, že Alitalie je moje srdeční aerolinka. Díky ní jsem se v roce 2012 podíval za €212 do NYC a o rok později potom i na Floridu za lidových €280. Dodnes si vyčítám, že jsem neměl odvahu vyzkoušet šestihodinovou otočku do Tokia (a ještě mnohem více jsem toho litoval po padreho prezentaci, kterou ukazoval v Cestovatelském klubu na vyhlašování Tripreportu roku).

Když se pak po dobu dvou let žádný pořádný akční tarif neobjevil, už jsem nedoufal, že bych éra italských promo chyb vrátila. Jednoho únorového víkendu roku 2015 bylo naštěstí čekání ukončeno. Na červen po dobu prvního měsíce existence linky FCO - ICN bylo možné zakoupit multicity letenky za 5k ve třídě economy (Classica) a nebo za 8k ve třídě economy premium (Classica plus).

Po chvíli hledání jsem si vybral trasování VIE - FCO - ICN / ICN - FCO - LCY za příjemných 7,7k, přičemž oba dálkové segmenty jsem se mohl těšit na let v dobytkáči plus. Následně jsem vybílil zbytek svého Skywards konta u Emirates a za 11 tisíc mil pořídil letenku FCO - PRG s Easyjetem.

Celý tenhle výlet jsem plánoval stihnout za prodloužený víkend, abych spotřeboval co nejméně dní dovolené.

Plán byl tedy následující:
ve čtvrtek ve 3:30 odjezd z pražského Florence s SA směr Schwechat (příjezd 8:30)
12:00 odlet z VIE do FCO (13:40)
15:00 odlet z FCO do ICN

přílet do Soulu v pátek v 9 ráno, následně dva dny pobyt

v neděli v 13:30 odlet z ICN do FCO (přílet 19:00)

noc na letišti

v pondělí v 7:25 odlet do Prahy, přílet v 9 a rychle přesun do práce...

Začínáme tedy ve čtvrtek ráno ve Vídni, kde jsem si poprvé mohl užít odbavení u prioritní přepážky

Obrázek

Vysoká očekávání bohužel vůbec nebyla naplněna. Červený koberec byl sešlapanější, než čistící rohož v hypermarketu před vánocemi a vstřícnost check-in agentka nechala doma hned vedle úsměvu.

Obrázek

Všimněte si, že se boarding pass na segment FCO - ICN tváří jako "C class". Security byla v době poledne poloprázdná a já tak měl dost času vychutnat si předodletovou skleničku červeného v baru Zugvogel.

Obrázek

Před boardingem stihneme ještě aperitiv ve formě ochutnávky vodky Beluga.

AZ 189 VIE – FCO
Airbus A319
11. 6. 2015
12:00 – 13:40
Víno faktor: 1 sklenička
registrace: EI-IMT


Pro krátký přískok jsem si rezervoval místa u exitu.

Obrázek

Během letu proběhl standardní evropský servis.

Obrázek

Letiště v Říme se stále vzpamatovává z květnového požáru. Aktuální situace je taková, že velká část terminálu 3 se přestavuje a cestující transferující mezi terminálem a vzdálenými gaty G a H musejí přejíždět autobusem. Pro všechny jsou připraveny pouze 3 pasové přepážky. Ve spojení s italskou schopností pro organizaci a pořádek se v tuto chvíli jedná o čisté tranzitové peklo na zemi.

Obrázek

Měl jsem štěstí, že jsem se zařadil za dvojici mladých Rumunů, kteří stejně jako já cestovali do Soulu a jali se předběhnout celou frontu, jinak bych neměl šanci navazující let stihnout.

AZ 758 FCO – ICN
Airbus A330
11. 6. 2015
15:00 – 9:25
Víno faktor: 2 skleničky franciacorty a 2 skleničky červeného
registrace: EI-EJM


Jednou z výhod pro cestující v Classica plus je přednostní nástup na palubu, kterého jsem využil, abych měl možnost vyfotit si prázdnou sekci Y+.

Obrázek

Servis je zahájen welcome drinkem - výběr z pomerančového džusu nebo skleničky šumivé franciacorty.

Obrázek

Následuje nabídka denního tisku a horkého ubrousku.

Obrázek

Amenity kit obsahuje výrobky značky Frette. Stejnou značku lze nalézt i na přikrývkách (které jsou připraveny speciálně pro třídu Classica plus).

Obrázek

Ve třídě Classica plus mají cestující navíc možnost zapůjčit si "noise cancelling" sluchátka. Provedení působí velmi levně a schopnost tlumit okolní hluk je podle mého pocitu úplně nulová.

Obrázek

Krátce po vzletu následuje první nápojový servis. Na výběr je levné červené a bílé víno (stejné jako je nabízeno cestujícím ve třídě Classica), doplněný o slaný (15g) nebo sladký (25g) pytlíček.

Obrázek

Obrázek

Prostor na nohy je víc než dostatečný, jak je patrné rozteč je o něco větší, než v exit row v A319. Sedačka lze sklopit do úhlu přibližně 120°. Pohodlí na spánek hodnotím uspokojivě, rozdíl oproti klasické economy třídě je znát.

Obrázek

Jídlo je stejně jako víno stejné jako ve třídě Classica. Servírováno je alespoň na plátěném ubrousku a při cestě tam byla na táce položena prázdná sklenička (kterou jsem následně používal na šumivé víno).

Obrázek

Obrázek

Víno bylo vyloženě špatné. Ač velký milovník vína jsem po večeři přešel nejprve na limoncello a následně grappu.

Obrázek

Naopak velmi potěšila nabídka italského espressa po večeři. Jak je patrné z fotky, snad i persona by jej dopil. Později jsem si všiml, že galley je vybavena kávovarem na Nespresso. Coffeenazis snad ocení informaci, že podávána byla směs "espresso forte".

Obrázek

Obrázek

Krátce po servisu jídla posádka vyzvala k zatemnění kabiny. Sama se pak vytratila neznámo kam. V galley byl alespoň připraven následující výběr.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Poté jsem dokoukal Interstellar (u kterého podle mého příběh pokulhával za výborným vizuálním zážitkem) a znaven celodenním cestováním i pár skleničkami grappy jsem se rozhodl nabrat síly na další den a vyzkoušet jak se v Classica plus sedačkách usíná.

Obrázek

Jak vidíte, jídlem se u Alitalie šetří i v Y+.

Obrázek

Shrnutí:

plusy:
+ kvalitní franciacorta jako welcome drink
+ pohodlná sedačka se štědrým místem na nohy
+ výborné espresso
+ solidní výběr digestivů
+ široký výběr zábavy v IFE

minusy:
- laxní posádka nejevící proaktivní zájem
- příšerné levné víno
- stejné jídlo jako v economy, navíc v nedostatečném množství na 11h letu
- FCO jako tranzitní letiště

Jako "akčníletenkář" kam bych se zařadil dle Cocikovy klasifikace samozřejmě nejsem cílovou skupinou produktu Y+, jelikož bych si vždycky raději koupil 2 letenky v Y, než jednu v Y+. Ale i kdybych byl ochoten si za lepší produkt připlatit a neměl bych rozpočet na C class, tak bych byl u Alitalie zklamaný. Za ty prachy to bylo super, ale tisíc € bych za zpáteční letenku v Classica plus nedoporučoval utratit ani náhodou...

pozn.:
Produkt Y+ stejně jako celý servis Alitalie by měl od 1. července projít výraznými změnami. V Y+ by se cestující měli dočkat lepšího jídla i nového nádobí.


David Eiselt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 38
Registrován: 26. 02. 2014, 08:48
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do Soulu v Classica Plus (VIE-FCO-ICN, Y+, AZ)

Příspěvek od David Eiselt »

Chybí mi tu poznatky z lounge :) S Y+ je vstup jak na FCO, tak i v ICN (nutná kartička FFP u AZ). Ve VIE asi každý frčí na MC.

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Do Soulu v Classica Plus (VIE-FCO-ICN, Y+, AZ)

Příspěvek od jonapet »

Na FCO jsem byl rád, že jsem tak tak stihnul přestup. O tom, že bych mohl do salonku na ICN jsem bohužel nevěděl :thumbdown:


Odpovědět