Do hor 2

Odpovědět
jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Do hor 2

Příspěvek od jjj »

Po nasem prvnim vyletu do Nepalu nam bylo jasny, ze se jeste vratime. V roce 2013 jsme jako zacatecnici zvolili trek do Annapurna Base Camp. Letos, to uz jsme se uz citili jako lehce pokrocili, jsme si vybrali udoli Gokyo v Sagarmatha National Park. Nas opatrne vyslovovany cil byl vrchol Gokyo Ri – zhruba 5300 m/n.m. – ze ktereho jsou videt 4 osmitisicovky – Cho Oju 8201 m/nm, Mount Everest 8848 m/nm, Lhotse 8516 m/nm a Makalu 8463m/nm. Ale clovek mini , hory meni....

Letenky jsme zacali hledat na podzim 2014 v dobe, kdy zacal letecky souboj tri dopravcu o Dubai. Lety Praha Kathmandu na jedne letence (Emirates, Turkish) byly za cenu vyrazne pres dvacet tisic. Fly Dubai se sice dalo koupit za 17K na jedny letence, ale vyloucil jsem je pro nespolehlivost. Varianta letu na dvou letenkach Praha Dubai a Dubai Kathmandu vysla na cca 12.000Kc. Rozhodli jsme se pro variantu 2 mimo jine proto, ze nasi kamaradi jeste nemeli s Dubai tu cest. Takze do Dubaje se Smart Wings, tam jedna noc a v nedeli vecer pokracovani do KTM s indickymi Jet Airways. Cesta zpet mela byt stejny model, v patek 8.5. Kathmandu Dubai, prespat a v sobotu vecer do Prahy, kam se prileti v nedeli lehce po pulnoci. Cena pro jednoho PRG KTM i se dvema nocemi v Dubai a i s dvakrat pujcenym autem na jeden den skoncila na 14.500,-Kc. Zajisteni letenek Kathmandu Lukla jsme domluvili mailem u nepalske cestovky.

18.4.2015
PRG DXB
Smart Wings QS1200 10:30 B737


Jeden z mych nejlepsich letu v 737. Letadlo bylo poloprazdny a letela skvela posadka. Dokoupil jsem si exit a uzival si v dobrem slova smyslu pohostinnost Smart Wings. Prijemny zacatek nasi cesty.

Nas stroj
Nas stroj
P1040163.JPG (78.36 KiB) Zobrazeno 6505 x

Bramborovy knedliky byly vynikajici!
Bramborovy knedliky byly vynikajici!
P1040167.JPG (80.77 KiB) Zobrazeno 6505 x


Po pristani jsme vyzvedli auto a jeli do hotelu. Vecer jsme projeli Dubai a nedelni dopoledne jsme stravili u more. Odpoledni vedro pak v jednom z tech obrich obchodaku.

19.4.2015
DXB DEL
Jet Airways 9W0547 22:55 B737


Na webu aerolinky se daji zdarma rezervovat exity, coz vzhledem k casu odletu bylo dulezity. Firma nabizi na svych letech prekvapive solidni obcerstveni. Hlavne po suchy Dubai je Tiger Beer vitan!

Pivo
Pivo
P1040215.JPG (64.45 KiB) Zobrazeno 6505 x

Jidlo bylo indicke, dost ostre. A bylo ho dost.
Jidlo bylo indicke, dost ostre. A bylo ho dost.
P1040217.JPG (81.32 KiB) Zobrazeno 6505 x


20.4.2015
DEL KTM
Jet Airways 9W0264 06:50 B737


Po spanku nespanku v liduprazdnem mezinarodnim terminalu v Delhi nas cekaly dalsi dve hodiny v B737. Na exit mistech vlevo. To abysme videli toto.

Prvni pohled na kopce
Prvni pohled na kopce
P1040223.JPG (43.92 KiB) Zobrazeno 6505 x


Po nekolika vyckavacich okruzich jsme pred devatou dosedli na runway letiste v Kathmandu. Na letisti je odstavena A330 Turkish Airlines po nehode letos v breznu. Vice zde. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2978635/Turkish-jetliner-skids-runway-passengers-safe.html

Odstavena turecka A330
Odstavena turecka A330
P1040227.JPG (58.14 KiB) Zobrazeno 6505 x


Pri rolovani poprve potkavame L410 Goma Air.

L410 Goma Air
L410 Goma Air
P1040230.JPG (69.06 KiB) Zobrazeno 6505 x


21.4.2015
KTM LUA
SITA AIR S-601 06:20 Dornier 228


V utery 21. dubna po paty rano nas cekal mikrobus pred hotelem a dostali jsme letenky do Lukly. Pred sestou nas vylozili na domectic terminalu. Ten se pomalu meni. Kdo to znate, puvodni nizka polorozpadla stavba je ukryta ve skeletu noveho proskleneho terminalu.

Domestic terminal
Domestic terminal
P1040786.JPG (103.36 KiB) Zobrazeno 6505 x


Letiste otevira v 6:00, je tady dav tak 200 lidi. Po kontrole letenek nas pusti dovnitr, u prepazky SitaAir zvazili vsechny nase bagly dohromady. Limit je 15kg na hlavu. Lehkou nadvahu neresi. Obdrzeli jsme boarding pasy (odletova taxa se neplati) a po hre na securitu jsme prosli do airside casti. Tam pribyly novy lavicky, nejaky umely kytky a bylo tam celkove min bordelu.

Airside
Airside
P1040242.JPG (96.25 KiB) Zobrazeno 6505 x


Snad uz za 15 minut vola zrizenec SitaAir – boarding! Busem, spolu s letuskou, jsme dojeli k Dornieru 228 pro 17 lidi, chvili pockali na plose.

Bus
Bus
P1040248.JPG (78.06 KiB) Zobrazeno 6505 x

Nas Dornier 228 SITA AIR
Nas Dornier 228 SITA AIR
P1040253.JPG (67.36 KiB) Zobrazeno 6505 x

DHC-6-300 Twin Otter TARA AIR
DHC-6-300 Twin Otter TARA AIR
P1040255.JPG (68.02 KiB) Zobrazeno 6505 x

Beechcraft 1900D YETI AIR
Beechcraft 1900D YETI AIR
P1040258.JPG (73.18 KiB) Zobrazeno 6505 x


Na povel nastup bylo do minuty nabordovano. 14 turistu + letuska a dva mistni na zadni trojsedacce. Sedel jsem na 1A. Poprve v zivote. Na start jsme sli jako cislo 2 za L410 Goma Air, ktera letela neznamo kam. Let do Lukly trva 25 minut, nastoupa se do vysky 4000 metru. Po 20 minutach nam pilot ukazuje za prednim sklem Mount Everest. Na pristani do Lukly se sklesa do 2800 a pred nami se zjevuje runway.

P1040277.JPG
P1040277.JPG (50.71 KiB) Zobrazeno 6505 x

Tam nekde je Everest
Tam nekde je Everest
P1040302.JPG (62.74 KiB) Zobrazeno 6505 x

Finale
Finale
P1040309.JPG (75.22 KiB) Zobrazeno 6505 x

Interier
Interier
P1040314.JPG (65.5 KiB) Zobrazeno 6505 x


Pristani je dost fofr. Hned brzdy a doprava na apron. Tam se vejdou pouze 4 stroje, pred nami dosedl taky Dornier 228, spolecnosti TaraAir. Ihned po zastaveni vsichni ven, bagaznici nahazi bahohy na vozejk a odtlacej ho k vychodu z letiste.

Vydej zavazadel
Vydej zavazadel
P1040320.JPG (101.26 KiB) Zobrazeno 6505 x


Cely to trva tak 5 minut a uz se nastupuje pro let zpet do KTM. Toto je odlet naseho letadla.

Je to opravdu dost z kopce!
Je to opravdu dost z kopce!
P1040322.JPG (82.72 KiB) Zobrazeno 6505 x


Je potreba stihnout co nejvic letu, po devaty rano uz nic nelita. Oblacnost a vitr. Letiste se zavre a dalsi pokusy az druhy den rano. Meli jsme kliku, odleteli jsme podle planu. Pri planovani letu do/z Lukly je nutno si nechat rezervu dva az tri dny. Pocasi je nevzpytatelny. Alternativou letu do Lukly je bus do Jiri a potom 5 dni pesky. Na mape je to kousek, ale kdyz jsem videl ze shora jaky kopce a udoli se musi prekonat, tak tem 5 dnum verim. A nebo si v KTM najmes vrtulnik za 450USD na osobu. U vychodu z letiste se tlaci mraky mistnich, kteri se nabizeji jako nosici.

Vychod z letiste
Vychod z letiste
P1040319.JPG (99.79 KiB) Zobrazeno 6505 x

My jsme pili mistni Everest nebo Nepali Ice.
My jsme pili mistni Everest nebo Nepali Ice.
P1040324.JPG (116.98 KiB) Zobrazeno 6505 x

Runway – 527 x 30 metru, sklon 11.7 %
Runway – 527 x 30 metru, sklon 11.7 %
P1040325.JPG (87.11 KiB) Zobrazeno 6505 x

Apron
Apron
P1040326.JPG (89.35 KiB) Zobrazeno 6505 x


Jsme v Lukle, trek muze zacit. Plan je nasledujici: Lukla -Namche Bazar – Phortse Tengha – Dole – Macherma – Gokyo – Gokyo Ri – Dragnag – Thare – Phortse – Tengboche – Namche – Lukla.

I v Namche Bazar je zizen
I v Namche Bazar je zizen
P1040427.JPG (131.87 KiB) Zobrazeno 6505 x


Nad Namche ve vysce 3780 m/nm je letiste Syangboche SYH. Uz dva roky je zavrene a nepouzivane. Je tam ale patrny stavebni ruch. Runway je siroka a dlouha, ale hrozne kamenita.
SYH
SYH
P1040449.JPG (100.77 KiB) Zobrazeno 6505 x

Odbavovaci hala
Odbavovaci hala
P1040465.JPG (108.39 KiB) Zobrazeno 6505 x

Detail cedule
Detail cedule
P1040466.JPG (91.29 KiB) Zobrazeno 6505 x


Nebudu vas unavovat popisem celeho treku, jen dva dny.

Sobota 25.dubna 2015: Namche Bazar 3450m/nm – Phortse Tenga 3650m/nm – Aklimatizovani vyrazime v 8 rano pres Mong La 3950 m/nm, lehce snezi, mlha, zadne vyhledy. V pul dvanacty dorazime do prvni lodge v Phortse Tenga. Hospoda je plna lidi, obedvaji. Hotelier nas vede do patra ukazat nam pokoje. Libi se nam, tak vybalujeme. Najednou je cosi slyset, jakoby vetve bouchaly do vlnityho plechu na strese. Sedim na posteli, koukam z okna, nehne se ani listecek. Zvuk se meni v huceni a nabira na sile. K tomu se pridava jakesi klepani. Stale mi nedochazi co to muze byt. Lodge se zacina kyvat, nekdo zarve !!! vsichni ven !!! Venku uz jsou lidi z hospody. Kdyz jsem probihal hospodou ven, stoly byly plny jidla, ale nikde ani noha. Divny. Stojime 10 metru od baraku, zem se klepe a neustale neco divne huci. Po chvili je po vsem. Trvalo to minutu??? Nevim. Nekdo rika - zemetreseni. Ja jsem mel stale pocit, ze se urval kus skaly nad nami a pada do udoli. Zaplatpanbu zadany sutry nespadly. Lodge praskla, hnula se, ale nespadla. Nedaly se zavirat dvere. Nikomu kolem nas se nic nestalo. Popadaly jen zidky podle cesty. Po 20 minutach vzrusenych debat se vsichni pomalu vraci dovnitr pro veci. My balime, hotelier nas premlouva at zustaneme, ze to je bezny. Jsme vydeseny a po porade se presouvame do lodge bliz k rece – River resort. Je to prizemni stavba, vypada neposkozene. Dining room je dreveny, ten vydrzi. Zkousime volat domu, nic nefunguje. Po druhy hodine jdeme na prochazku, okoli vypada neposkozene. Dokonce i pevny most pres reku vydrzel. Na druhy strane udoli jdeme kolem stanoveho tabora. Je od cesty oddelen zidkou z kamenu. Zdravime se s lidmi z World Expeditions a davame se s nimi do reci. Najednou se zem zase trese, kamenna zidka vibruje, utikame mezi stany a pozorujeme jestli neco nepada. Po chvili otresy utichnou. Pokracujeme v diskusi a dozvidame se (maji satelitni telefon), ze zemetreseni v poledne melo epicentrum mezi Kathmandu a Pokharou a melo silu 7,9 Richtra. Loucime se a dostavame nabidku spat u nich ve stanech. Vracime se do River resortu, kam mezitim doslo par lidi z hor. Lodze v Dole a Machermu jsou pry poskozene, neni tam kde spat. V dining roomu se diskutuje jak to kde asi vypada. Prichazi skupina Americanu, kteri sli dolu pres Thare. Tvrdi, ze cesta je OK, lodge v Thare i Thame stoji. Rozhodujeme se, ze rano pokud bude dobry pocasi, vyrazime do Thare. Pred pulnoci se zem zase trese, vsichni jsme utekli do dining roomu a asi po hodine se vracime do postele a jdeme spat.

Nedele 26.dubna 2015: Phortse Tenga 3650m/nm – Thare 4350m/nm – Portse 3850m/nm – pocasi je OK tak vyrazime pres Portse do Thare. Asi v puli cesty se zem zase trese a je slyset silenej, nedefinovatelnej rachot. I kdyz jsme dost vysoko a vidime do daleka, nic podezrelyho nevidime. Kolem druhy dorazime do Thare a bohuzel vidime tu spoust. Mistni sedi pred svymi baracky, kterym chybi tu zed, tu roh. Domy jsou neobyvatelne. Mistni rikaji, ze budou spat venku. Nabizeji to i nam. Za chvili prichazi nosici z Dranagu, rikaji ze padaji laviny. Dal nemuzeme. Chvili jeste diskutujeme co dal a pada rozhodnuti – ustup do Portse. Mame toho fakt dost, nikomu se moc nechce, ale ustupujeme dolu. Prichazime jeste za svetla, lodge je OK. Na caj nemame chut a na radu prichazi mnoho Everestu (to je pivo) a Khukri Rum. Spime dobre, zeme se uz netrese. V pondeli rano jsme se dozvedeli, ze vcera v Everest Base Campu spadla lavina a jsou tam mrtvi. Secvaklo nam, co byl vcerejsi rachot. Po peclivem zvazeni vsech pro a proti jsme se rozhodli pokracovat. Udoli Gokyo je zavrene, k Everestu se taky nesmi. Jako novy cil volime vesnici Dingboche 4400 m/nm blizko Lhotse.

Par fotek

Zdolali jsme 5000m
Zdolali jsme 5000m
P1040545.JPG (83.23 KiB) Zobrazeno 6505 x

Ama Dablam 6812 m/nm
Ama Dablam 6812 m/nm
P1040567.JPG (90.25 KiB) Zobrazeno 6505 x

Cho Oju 8201 m/nm
Cho Oju 8201 m/nm
P1040582.JPG (72.16 KiB) Zobrazeno 6505 x

Lhotse 8516 m/nm
Lhotse 8516 m/nm
P1040594.JPG (81.99 KiB) Zobrazeno 6505 x

Mount Everest 8848 m/nm
Mount Everest 8848 m/nm
P1040594_1.jpg (59.03 KiB) Zobrazeno 6505 x

Tudy se jde k Everestu, vlevo dole Pheriche 4240 m/nm
Tudy se jde k Everestu, vlevo dole Pheriche 4240 m/nm
P1040468_1.jpg (114.82 KiB) Zobrazeno 6505 x

P1040615.JPG
P1040615.JPG (113.07 KiB) Zobrazeno 6505 x

P1040633.JPG
P1040633.JPG (104.32 KiB) Zobrazeno 6505 x

P1040659.JPG
P1040659.JPG (113.68 KiB) Zobrazeno 6505 x

Stany se dostaly mezi lidi hned
Stany se dostaly mezi lidi hned
P1040634.JPG (123.36 KiB) Zobrazeno 6505 x


5.5.2015
LUA KTM
SITA AIR S-602 7:00 Dornier 228


Uz na zpatecni ceste do Lukly se dozvidame, ze letiste v KTM bylo pro civilni provoz zavreny 3 dny. Tudiz se nemohlo letat ani z Lukly. Tam se udajne nahromadilo 600 lidi cekajicich na odlet domu. Atmosfera tam pry byla velmi napjata. Zpatecni let LUA KTM mame zabukovany na utery 5.kvetna. Rano v 5:30 stojime jako prvni u prepazky SitaAir. Otvira se v 6:00. Se zpozdenim dorazi dva zrizenci a zacnou odbavovat. Dvema z nas vydaji boarding pasy a zbyle tri odmitnou, ze pry jsme meli den predem konfirmovat let v jejich kancelari v Lukle. Nastava slovni bitva a posleze zablokovani prepazky. Nikoho pred nas nepustime a tak nikoho dalsiho neodbavi. Zrizenci se uplatku nedockali a po chvili kyzene boarding pasy vydali. Pocasi bylo OK, v 6:45 sedl nas Dornier 228 Sita Air, dalsi byla L410 Goma Air. Do hor neprivezly zadny lidi, ale byly plny humanitarni pomoci. Jidlo, stany a – zebriky!

Par fotek letiste Lukla, da se cely obejit tesne kolem plotu.

Vstup
Vstup
P1040717.JPG (120.92 KiB) Zobrazeno 6505 x

Plot
Plot
P1040723.JPG (113.63 KiB) Zobrazeno 6505 x

Runway ze spoda
Runway ze spoda
P1040725.JPG (90.03 KiB) Zobrazeno 6505 x


Vycerpal jsem limit na pocet priloh. Na dokonceni jich potrebuju jeste 15. Poradi mi nekdo jak pokracovat?


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od alesesl »

Dej odpoved k tvemu prispevku a pridas dalsi fotky. Jinak vyborny TR, reportaz primo z mista nestesti. Je to smutne, ale takovy je zivot. Vyborne fotky, letiske Lukla je muj sen z pohledu leteckeho nadsence. Pokud mas vic fotek, tak je pridej, radi se podivame. Ja dopadlo prebookovani letenky z KTM do DXB a pak nasledne do PRG, kdyz jste to meli na kazde letence zvlast.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od micaello »

Pri cteni se mi tajil dech..

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2210
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od pavelpmi »

... i pri prohlizeni fotek.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od flyingblue »

Libilo, i kdyz to zemetreseni je pro zucastnene tragedie :-(

Objevil jsem i vyznamovou perlicku: "pohostinnost Smart Wings", prikladam ji na hromadku k "dobra organizace na letisti CDG", "smrnc sluzeb British Airways", "vstricnost pracovnic celni a pasove kontroly ve Frankfurtu nad Mohanem", "humor pracovniku TSA" a nekolika dalsim :angel:


hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od hafi »

ono už výběr Smartwings, protože jiná varianta je méně spolehlivá, je zajímavý logický postup...

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od jjj »

Dokonceni. Diky za navod Alesi.

Odbavovaci hala
Odbavovaci hala
P1040718.JPG (73.88 KiB) Zobrazeno 6203 x

L410 v Lukle
L410 v Lukle
P1040744.JPG (101.32 KiB) Zobrazeno 6203 x

Jeste jedna
Jeste jedna
P1040750.JPG (101.43 KiB) Zobrazeno 6203 x


Na zpatecni ceste do KTM jsem mel misto 1B. Takto jsem videl priblizeni.
Priblizeni v KTM
Priblizeni v KTM
P1040777.JPG (70.11 KiB) Zobrazeno 6203 x

Finale
Finale
P1040778.JPG (70.32 KiB) Zobrazeno 6203 x


Po pristani nasledovalo kratke taxovani, prijel busik s vozikem. Tam se nahazely batohy a jelo se baggage claimu

Vydej zavazadel
Vydej zavazadel
P1040788.JPG (108.96 KiB) Zobrazeno 6203 x


Puvodni plan byl zustat v Kathmandu az do patku. Po prijezdu do Thamelu (stare centrum) bylo jasny, ze musime odjet driv. Sice uz tekla voda a sel proud, ale nesly se zpravy o infekcnich chorobach. Chodili jsme v rouskach, pili vyhradne lahvove napoje zlate barvy a jedli smazene nudle dezinfikovanou vidlickou. Takto dopadl dum sousedici s hotelem, ve kterem jsme spali pri ceste tam.

P1040790.jpg
P1040790.jpg (114.89 KiB) Zobrazeno 6203 x


V kancelari Jet Airways nam vysli velmi ochotne vstric s pozadavkem na presun letu KTM BOM DXB z patku na stredu. Dokonce za to nechteli ani zadny penize. Solidni firma.

6.5..2015
KTM BOM
Jet Airways 9W0265 14:55 B737

Odbaveni probiha tak, ze dostanete mraky razitek. Pri vstupu do haly, na checkinu, pri vstupu do prvniho patra, na pasovce, na sekurite, za sekuritou, pri vystupu z haly, pri vstupu do busu a posledni razitko spolu s prosacovanim prirucaku v tydle budce.

Budka
Budka
P1040826.JPG (82.38 KiB) Zobrazeno 6203 x

Humanitarni pomoc
Humanitarni pomoc
P1040825.JPG (70.34 KiB) Zobrazeno 6203 x


6.5..2015
BOM DXB
Jet Airways 9W0544 18:55 B737

Letiste v Bombaji je novy, cisly a ma smrnc. Naprosto neporovnatelny s Delhi. Cekali jsme tady bohuzel jen chvilku.

Bombay
Bombay
P1040838.jpg (96.37 KiB) Zobrazeno 6203 x

Bombay
Bombay
P1040845.jpg (104.81 KiB) Zobrazeno 6203 x


V Dubai jsme museli stravit tri dny. Byl jsem se i podivat na terase Emirates, kterou doporucovala Yirina. Kvalitni hotel, pujceny auto a valeni u more nam pomohlo zregenerovat sily a domu jsme dorazili v nedeli celkem fit.

Pohled z terasy
Pohled z terasy
P1040867.JPG (74.1 KiB) Zobrazeno 6203 x

Pohled z terasy
Pohled z terasy
P1040868.JPG (74.6 KiB) Zobrazeno 6203 x


9.5.2015
DXB PRG
Smart Wings QS1201 19:30 B737


Vracime se domu
Vracime se domu
P1040878.jpg (73.81 KiB) Zobrazeno 6203 x


Jak byl let z Prahy skvelej, tak tento byl prisernej. Load factor 100%, samej hlasitej svetaznalec a radoby damicky. Posadka zpruzela, ale potom jsem se dozvedel, ze toci oba lety najednou, bez odpocinku. Nedivim se, ze toho meli dost.
Ale co. Uz jsme doma.

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od jjj »

flyingblue píše:Libilo, i kdyz to zemetreseni je pro zucastnene tragedie :-(

Objevil jsem i vyznamovou perlicku: "pohostinnost Smart Wings", prikladam ji na hromadku k "dobra organizace na letisti CDG", "smrnc sluzeb British Airways", "vstricnost pracovnic celni a pasove kontroly ve Frankfurtu nad Mohanem", "humor pracovniku TSA" a nekolika dalsim :angel:


Jasne, ze to zni podivne. Bylo to ale tak jak pisu.

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od jjj »

hafi píše:ono už výběr Smartwings, protože jiná varianta je méně spolehlivá, je zajímavý logický postup...

FlyDubai ma asi podobnou povest jako SW, ale v priipade zruseni letu ti Vik vrati prachy, kdezto od FlyDubai dostanes casove omezeny voucher na jiny let, coz pro me nema smysl. My jsme meli kliku, SW zrusily lety do DXB tusim 11.5., dva dny po nasem navratu.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od happyna »

jjj píše:
hafi píše:ono už výběr Smartwings, protože jiná varianta je méně spolehlivá, je zajímavý logický postup...

FlyDubai ma asi podobnou povest jako SW, ale v priipade zruseni letu ti Vik vrati prachy, kdezto od FlyDubai dostanes casove omezeny voucher na jiny let, coz pro me nema smysl. My jsme meli kliku, SW zrusily lety do DXB tusim 11.5., dva dny po nasem navratu.

Ahoj, to bych se teda nedal a voucher jim strcil nekam. Bud at poslou zpet penize a nebo si to pak vyrizuji s karetni asociaci(reklamace platebni transakce). Teda pokud nepatris mezi lidi co plati letenky v hotovosti.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od micaello »

jjj píše:Posadka zpruzela, ale potom jsem se dozvedel, ze toci oba lety najednou, bez odpocinku. Nedivim se, ze toho meli dost.


Neni to protizakonne? Vzdyt to jsou, pokud to tak od oka pocitam, 16 hodin na nohou? :crazy: Pilotu se to predpokladam ale netyka :|

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od alesesl »

Vyborne dokonceni TR. Ty fotky L410 jsou uchvatne a jsem rad, ze se tomuto stroji v Nepalu dari. Jinak Bombay letiste vypada velmi zajimave, ale neni to muj vkus. Hlavne, ze jste se dobre vratili. Fotky hor berou dech. Jen tak dal a budu se tesit na dalsi tvoje TR.

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od manilair »

micaello píše:
jjj píše:Posadka zpruzela, ale potom jsem se dozvedel, ze toci oba lety najednou, bez odpocinku. Nedivim se, ze toho meli dost.


Neni to protizakonne? Vzdyt to jsou, pokud to tak od oka pocitam, 16 hodin na nohou? :crazy: Pilotu se to predpokladam ale netyka :|


Jedna se takzvanou prodlouzenou normu, tj. ze leti pilot a par stewardu navic nad ramec zakladni posadky. CSA takhle tusim litali Taskent, dohromady v A319 cca 17 hodin. Je to na doraz, ale jde to.
Ovsem co zaziva posadka a cc behem letu v letadle, ktere neni na takove streky uzpusobene (nema oddeleny prostor na odpocinek ) to vedeni nezajima.

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2210
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Do hor 2

Příspěvek od pavelpmi »

Úžasný report! Velmi zajímavá cesta, krásné fotky, Lukla je pecka (a třeba fotka Je to opravdu dost z kopce! nemá chybu.) Perfektní! Díky moc. :clap:


Odpovědět