Vážení přátelé, po delší době jsem se rozhodl také trochu přispět do cestovatelského fóra. Můj trip report Vás nezavede do typicky turistických míst Filipín jako jsou Manilské Red Lights district, ostrov Borakaj, Palawan nebo Banaue rýžové terasy. Místo toho se podíváme na místa trochu neobvyklá a i trochu nepřístupná. První zastávka bude v zákulisí manilského letiště, podíváme do General Aviation area, pak se přesuneme na leteckou základnu Villamor, kde je vojenské letecké muzeum a nakonec na letiště v Clarku ( Clark Air Field). A abych Vás neošidil o zážitky z cesty na Filipíny tak lehce popíšu ten poslední ( za posledních 6 měsíců jsem tuto trasu absolvoval 5x )
Jedno březnové ráno po nepříliš dobrém spánku vyrážím na metro a pak autobusem 100 ze Zličína na letiště. Tentokrát poletím s ČSA do Milána a pak Cathay Pacific přes Hong Kong do Manily. Docela se těším, jelikož jsem na Milánském letišti byl naposledy v roce 2005 a jsem zvědav jak se změnilo. Tenkrát to byla docela hrůza a krom výborného kafe dost nic moc.
Ráno bylo na letišti docela vymeteno
Odbavení na první úsek cesty jsem udělal online, takže mířím rovnou k přepážce kde v tuto dobu nikdo není. Linka do Milána odlétá v 8:00. Vše probíhá hladce, do boardingu mi zbývá 10 minut tak pomalu zamířím k odletovému východu. Dnes probíhá boarding busem, když je v autobusu rovných 25 cestujících tak zavírá dveře o odjíždíme. V duchu si říkám, že by změna na ATR, ale ne, je to Airbus. Takže klasika A319, obsazenost 25 PAX. Let do Milána standard, kafe a nejaka mini buchta.
Load factor
V Miláně mě překvapil asi nově zrekonstruovaný terminál, dopřál jsem si několik šálků výborné kávy (kdybych tušil co mě čeká po cestě tak si jí odpustim). S Cathay lítám rád, mají 777 v konfoguraci 3-3-3, takže místa je dostatek, jídlo bylo vždy na slušné úrovni, posádka taky. Ten den ovšem byla Y class úplně plná čínským zájezdem, který v HKG tranzitoval do Šanghaje. Kupodivu se nikdo nestrkal při nástupu, nehádal v letadle a posádka zvládla boarding s přehledem.
V tuto dobu jsem byl ještě v pohodě
Rád sedím u okna a i na tomto letu jsem si vybral místo u okna, mí sousedi, dva číńani kolem třiceti let. Co psát dál, v duchu jsem si vzpoměl na cocikuv report s čiňanem smrdihubem. Neustále něco kutili ve svých nejnovějších iPhonec6 plus, ktomu přidali neuvěřitelný zápach z úst a po jídle i prdění. O krkání a popotahování radši ani nemluvím. Ovšem co mě dorazilo, na mojí žádost, že chci jít na záchod reagovali nijak a předvedli něco jako turecký sed. Měřím 190cm a tak se moje cesty na záchod změnili v něco jako Jiu Jitsu. V tu chvíli jsem se proklínal za vypité kávy v Miláně. Po 12 hodinách v plynu byl dvou hodinový skok z Hong Kongu do Manily úplný balzám. 747-400, letadlo až na pár plné filipínců, klid. Ano, musím uznat, jak psal cocik dobrovolné cestování na palubě čínských aerolinek může akorát masochista. I když, před tím jsem několikrát letěl přes AMS do HKG a na této trase byla skladba cestujících úplně jiná. Asi je Miláno hodně atraktivní destinace pro čínské turisty.
Dost už psaní o letání pojďme na letiště. Prostoru General Aviation se nachází v blízkosti Cebu Pacific HQ a Domestic terminálu 4.
Moje první zastávka míří do společnosti North South Airlines. Společnost ještě před třemi roky provozovala 2x L410, dnes mají 2x DO328 1x 328 JET, dále v různém stupni rozkladu 2x L410 a několik Piper nebo nevim cotoje... (link na L410 ještě v činné službě)http://www.planes.cz/cs/company/2118
A328 JET NSA
Na letadle se teď usilovně pracuje
Smutný pohled.....
jeden z dvou DO328
Dále mě zajímalo v jakém stavu jsou odstavene C47 a jeden C-121J Super Constellation
Bohužel, i na letišti v Manile potřebují více místa, tak C47 (a bylo jich tu hodně) jsou nenávratně ve šrotu a c C-121J Super Constellation zbylo tohle:
Útěchou může být, že nemá být sešrotován....
Dál pokračuji kolem několika NAMC YS11A-500
když mi nad hlavou proletí tahle příšera
Je tady několik odstavených B737-200, které slouží jako učební pomůcky
Jak je sem v roce 2010 přivezly tak tu stojí dodnes, jen ten securiťák pod křídlem je jinej
Tahle letitá kráska je stále na prodej
Pozůstatky po Asian Spirit, také měli L410
Tento DO328 je prý používán CIA
A tady je jediné a dosud létající L410 UVP na Filipínách. Povšiměte si přidělaného nouzového východu, má jen tento, na druhé straně není. Vše si společnost, která L410 provuzuje dělala sama....
Takto probíhá výcvik budoucích mechaniků
A nakonec jsou tu dva ze tří čínských MA 60, licence AN24. Třetí je odstaven v Clarku. V roce 2010 jsem měl možnost letět MA 60 z Kalibo do Manily, let byl pocitově stejný jako v ATR.
A tenhle chudák taky už asi dolítal
Pokud jste dočetli až sem, děkuji. Přístě budume pokračovat do Philippine Air Force Museum a nakonec do Clarku.