Odlet z Brna

Odpovědět
Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Stav: Offline

Odlet z Brna

Příspěvek od Zajda »

Tak letos to konečně klapne, paráda, já mu to natřu. Už jsem si vyklidil poličku na krásnou, blyštivou trofej. Každoroční vítězství o nejlepší tripreport - tak s tím je letos konec pane Luštěnino. Finíto. Sbalte si kufry Mr. Asie a kupte si jednosměrnou letenku do Šanghaje. Tohle je Brno!!! (Neplést vy chachaři s Ostrava!!!) Stejně jako v Číně okopírují kde co, tak nejjednodušší cestou, jak vyšoupnout z trůnu Čočíka je napsat tripreport jako on, akorát dřív. To dá rozum, ne?!?

Odlet z Brna.

Jako správný tripreportista musím nejdřív udělat analýzu. První skupina jsou Emirajťáci. Emirates ještě neobjevila potenciál Brna a tak si spíš ukroutím hlavu, jak někdo může s nimi vůbec cestovat. Druhá, nejsympatičtější, skupina jsou batůžkáři, co si nechají pro korunu koleno vrtat, a tak jsou ochotni cestovat z provinčních letišť (Praha, Vídeň, Berlín), aby to měly o dvě stovky levnější … já se rozhodl, že jeden takový výlet podniknu, abych tuhle podivnou skupinu lépe poznal. Třetí, nejpočetnější, jsou klasičtí nudní koupáci, kteří nastoupí v Brně na letišti, vystoupí v Hurgadě a nic se o tom nedá moc napsat. Snad jen letecký provoz v Tuřanech je zajímavý, ale o tom spíš někdy příště. Sice bych mohl přímo letět z Tuřan přímo, ale podstoupím tuto anabázi kvůli tripreportu. Mimochodem z Prahy pravděpodobně nejde letět do Egypta přímo, tak jako z Brna, jelikož mám na cestě tam tři segmenty a na cestě zpět také! Ale co čekat od zaostalé západní provincie naší Moravské říše…

Coby hardcore batůžkář-vlastenec volím odlet z Prahy. Navíc jsem si vybral, po dlouhém prostudování, společnost Aegean, která je stejně jako Řecko permanentně před krachem, a tak tedy koupě letenky pět měsíců dopředu je dost velký adrenalin. Routing PRG –HER – ATH – SHH – ATH – PRG mi moc dlouho nevydržel. Po měsíci a půl dohadování s čápem, nebo co to je za havěť prodejní jmenuje, a zamítnutí několika náhradních destinacích, jsem nakonec dospěl ke kompromisu PRG – HER – ATH – CAI, HBE – ATH –HER – PRG. Paráda, aspoň můžu jako správný baťůžkář využít místní egyptskou levnou vlakovou a autobusovou dopravu.

Ráno v jednu nasedám na autobusovém nádraží Grand (to je jako velký) na Studenta mířícího na autobusové nádraží Florenc (to neznačí žádnou velikost) odkud je třeba se dotrmácet na provinční letiště Praha Ruzyně.

Obrázek
Yellow submarine

Při celkem pohodlné jízdě dostává jeden plastový šálek čaje (což je o jeden víc, než se teď dostává u TVS). Po příjezdu jdu ještě na cca dvě hodiny do práce (Čočík to taky tak dělá - viz cesta kolem světa za 30 dnů*)
*samozřejmě stejně jako Čočík jsem si pořídil i manželku ze zahraničí, jen v Šanghaji mají menší středoevropský hrad než v Trenčíně, ale někdo musí být druhý…

Obrázek
Working harder, better, faster, longer....

V sedm už směřuji na letiště. Šalina v Praze je taková ostuda, že ji raději schovali pod zem. Autobusem dojíždím na Terminál 2, kde ve frontě stojí povětšinou koupáci směřující do Heraklionu. Ve frontě na letenky nic zajímavého neslyším a trochu se bojím, abych měl čím Čočíka trumfnout, na palubě letadla mě zachraňuje dvojice v řadě za mnou. Slečna zasvěceně poznala letadlo ČSA, s kterým dokonce jednou už letěla (to dokazuje, že ČSA v minulosti měli minimálně jednoho pax a tedy i oprávněnost jejich provozu). Ovšem při pojezdu mě dorazila, když vysvětlovala zřejmě svému příteli, jak při přistání letadla se od kol práší a to černé, to je vydřená dráha … to dá rozum, že se to drolí, to nemusí říkat, vždyť je to beton a letadlo samo o sobě je těžké jak kráva...

Obrázek
Koupáš, koupám, koupáme

PRG – HER, A320, LF 90%, koupáků 113% Samotný let byl nudný jak vyprávění pradědy o slastech komunismu. Nicméně už celých pět měsíců jsem se těšil na servis. Konečně, po neustálém odříkání v Ryanairu a slintání nad menu za deset liber v Easyjetu se pořádně nadlábnu, bo v náhledu se blyští malým tiskacími písmenky - teplé jídlo - u pěti letů. HER – ATH je sice jen snack, ale tak těch padesát minut snad hlady neumřu. Cože?!? To snad nemyslí vážně!! Teplé jídlo je v podání Aegean kelímek džusu a teplé lískové pečivo s tvarohovou náplní o váze odhadem 25 gramů. To potěš koště. S Aegean už nikdy! Teda kromě těch pěti letů. Stejná veselá příhoda se opakovala i na dalších letech. Byl jsem jak v Jiříkově vidění. Naštěstí správný batůžkář si před odletem nakoupí v Bille na letišti a to mě na tomhle výletě zachránilo a udrželo při životě. Kdybych si koupil ty housky se slaninou a salátem dvě, tak jednu otřískám o hlavu managmentu téhle vykutálené společnosti. Nicméně teď musím racionálně volit mezi nezemřít a pomstít se. Volím první variantu a baštím zmíněnou billáckou dobrotu a zajídám nějakou tyčinkou. Umlátit je nakonec můžu palubním časopisem. Kdyby byl v ringu s papírovým magazínem IKEA, tak bych si nebyl jistý výsledkem.

Obrázek
Královská bašta v řeském podání (Hot Meal)

Přítel do Heraklionu byl od moře, takže slečna za mnou opět perlila a už asi v tisíci metrech se bála, že letím fakt nízko a asi do toho moře spadneme…popisovat co se dělo při přiblížení, které je celé nad hladinou moře je asi dost zbytečné, jen moje sedadlo bylo napůl ohryzané, ale tohle Aegeanu asi těžko přifasuju. Několik hodin mezi lety využívám k parádní koupačce u letiště, což je nejkrásnější moment celého výletu. Naštěstí zpět mám taky asi dvě hodiny a ještě si to zopáknu.

Obrázek
Podle slečny za mnou jsme jen tak tak neškrtli podvozkem o zem, no asi ví, co říká....

HER – ATH. A320, LF 65%, roztíratelnost másla nehodnocena (nebylo máslo) Letiště v Heraklionu je vtipné samo o sobě, (mimochodem do Brna letěl přímý let). Někdo ho vybudoval v roce 1970 a od té doby kromě duty free obchodu se na něj nešáhlo. Nějaký náznak přestavby? Ale kdeže, budeme zatím vyrábět sardinky z pax. Po předchozí zkušenosti s tím, co si Aegean představuje pod pojmem teplé jídlo, jsem se děsil, co bude, když je napsáno jenom snack. Raději jsem snědl svoje jahody, abych o ně náhodou nepřišel, a čekal, co bude. Nakonec croisaint s džusem byl celkem chutný, i když málem mi ho nestihli ani naservírovat, což na padesátiminutovém letu je dost s podivem. Do ATH přilétám se západem slunce, dávám si véču na parkovišti (voda z fontánky na letišti, Billa salám a chleba). A pak v klidu jdu security, prohlédnout letiště, koupit magnety a tradá … poprvé v životě letím do Egypta.

Obrázek
Není třeba zdůrazňovat, která česká města jsou na tabuli a které české vesnice tam nejsou.

Obrázek
Letiště all in one

ATH – CAI, A320, LF 80%, počet Řeků: 0 Rozpočet batůžkáře je cca 1000 korun, proto si beru 40 USD, nic se přece nemůže stát. Safra, po příletu do CAI po mě nekompromisní úředník chce 25 USD za vstupní vízum, což ze mě dělá ortodoxního batůžkáře, protože víc, než polovina rozpočtu je pryč. Super. Možná, kdybych si příště něco přečetl o destinaci kam jedu, tak by to nemuselo dopadnout tak bídně. No lepší než na Kypru, kde jsem ani nevěděl, jaké bude počasí. Přespání na letišti v Káhiře představovali z jednu povinností, která s nafukovací karimatkou a spacákem se dala i přežít. Bez těchto batůžkářských vymožeností by to bylo mnohem horší a kdo ví, jestli bych se nazpět nevracel ve vládní A319, byť ne úplně v poloze v sedě. Náhrobek s nápisem umrzl v Egyptě by asi taky nebyl nic moc. Po prohlídce Káhiry, která se mi nelíbila, což jsem ale čekal, jsem nasedl do nějakého místního busu, co si to štrádoval do Alexandrie. Cena sice vyšší než za vlak, ale než bych se dostal k vlakáči, tak by mezitím ty vagóny zrezivěly. Místní obdoba Student Agency vlaků, kterou jsem potkal v Alexandrii, mě však nadchla, takže mě mrzelo, že jsem si tenhle zážitek nechal ujít.

Obrázek
Student Agency feat Egypt

Do knihovny jsem se v Alexandrii nedostal (byla zavřená kvůli koncertu), letiště jsem našel špatné (bylo zavřené asi už dva roky) a do obchoďáku taky ne (zavírají ve dvě v noci). Tak co tady, tradá domů, do Prahy, do Podolí, do lékárny…
Cesta z Alexandrie na letiště jde taxíkem za cca padesát liber, nicméně kombinací místní dopravy jsem se dostal na liber šest, přičemž odhadem to bylo o dvacet vteřin pomalejší. Poslední úsek (cca 3 km) však nic moc nejezdí nebo mi nechce zastavit. Nakonec mi staví taxík a cestu mi platí Súdánec, který stejně na letiště jede.

Obrázek

HBE – ATH. DASH 400. LF 75%, počet Čočíků: 0 (asi chybí odvaha) Asi po inspiraci u ČSA létají tuhle linku turbovrtulákem, aspoň příjemná změna. Usínám, na jídlo nemá cenu čekat. Za úsvitu přichází letuška a dává mi opět teplé jídlo v podobě závitku. Jím ho, letadlo se nebezpečně naklání na pravou stranu, pilot má co dělat, aby celou situaci ustál, vyděšené pohledy spolucestujících … musím jim napsat, že to s tím jídlem opravdu přehánějí, taková nebezpečná situace. Uff. Naštěstí, když letuška rozdala závitky i na druhou stranu letadla, takže se vše vyvážilo do normálu. To bylo o fous.

ATH – HER, A321. LF -7% (odhad), počet letušek výrazně převyšuje počet pasažérů. Tak tohle je naprostý úlet. V pondělí ráno nasadit pro padesát lidí A321. Navíc z HER pak evidentně taky nikoho moc nevezla. OK, dopadnete jako OK, vaše věc … už to je nuda a ani není o čem psát, kromě strachu, jelikož k nejbližšímu cestujícímu to bylo tak sedm řad. Kdyby mě tu někdo přepadl, tak se ani nedovolám pomoci.

HER – PRG. A320, LF – 80%. Roztíratelnost másla nehodnocena (Řekové evidentně to máslo rádi nemají) Před odletem ještě stačím koupačku v moři a zmrzku. To je tak všechno. Přicházím s otevřením gate, sardinka na sardince, rychlý boarding a šups do Prahy. Servis stejný, akorát bez müsli tyčinky. Všade kolem mě zase Brněnština, už jsem jako doma.

Po příletu do práce, Student a pusu manželce, že mě na takovéhle výlety ještě pořád pouští. Jo a ne že pro mě nebudete hlasovat, vy holoto jedna nevděčná!!! Psal jsem to hoďku a půl, tak ať vyhraju!! Doufám, že jsou za tripreport roku dobrý pricemney, ať mám za co létat v roce 2016!
Naposledy upravil(a) Zajda dne 19. 01. 2016, 17:52, celkem upraveno 8 x.


misob
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 121
Registrován: 21. 03. 2015, 00:30
Oblíbené typy letadel: CR7, E170
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Odlet z Brna

Příspěvek od misob »

Pokiaľ bude kategória "najvtipnejší TR", tak suverénne vyhráš :lol: Len ešte chýba nejaké to foto :)

Lingus
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 425
Registrován: 26. 04. 2008, 16:08
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Odlet z Brna

Příspěvek od Lingus »

Škoda, že je to očividně šité horkou jehlou. Musím říct, že jsem se pobavil, ale kdyby sis s tím dal trochu víc práce, možná bych si poprskal monitor. :) Ale na druhou stranu chápu ten spěch, aby to tu bylo dřív než TR pana Luštěniny :D

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Odlet z Brna

Příspěvek od velpa.66 »

Gratuluji.Taky jsem prskal smíchy! Nemá to chybu!

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Odlet z Brna

Příspěvek od Zdenek »

Já spíš obdivuji vydat se do tak profláklé destinace. :D


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Odlet z Brna

Příspěvek od alesesl »

Vyborny TR. Takky jsem se poradne chechtal. Muj hlas urcite mas. Kdyby byly fotky, tak je rad uvitam, obvlast z HBE.

Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Stav: Offline

Re: Odlet z Brna

Příspěvek od Zajda »

Fotky budou, až zjistím, jak je tam dát :) (PS: Číst návody umím, ale nějak to zatím nefachčí). Za horkou nit se omlouvám, nicméně buď budu deset hodin něco psát, nebo to napíšu za hoďku a půl a zbytek strávím v letadle :D ) .... Fotky určo budou ve čtvrtek, až zase budu na netu.


Odpovědět