z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Marty-t »

Protože v poslední době prosakují zprávy o zavedení linky z Německa do Brna (viz vlákno o Brnu...) uvědomil jsem si, že možná končí jedna etapa mého života, kdy mezi Německem a Brnem jezdím pravidelně přes Vídeň. Přeci jen cesty si platím ze své kapsy a za uplynulá léta jsem ze zvědavosti vyzkoušel všechny varianty abych našel optimum mezi cenou-pohodlím-dobou cesty. Tentokrát jsem si uvědomil, že mám s sebou stařičký tablet i s něčím co by šlo použít jako foťák. A tak jdu do smolení travel reportu, nějak se začít musí ! :-)

Možná moje úvahy a zkušenosti z cest budou pro někoho inspirací nebo pochopením proč by lidi z jižní Moravy - známé v Praze pod latinským názvem "hint sunt leones" - případnou přímou leteckou linku Brno-Německo tolik uvítali... Takže nejprve možnosti - ať porovnávám srovnatelné - srovnejme možnosti dopravy mezi Norimberkem a Brnem:

Tak kudy pane Google ?
Obrázek


1. jízda vlastním autem - 500km a 4,5 hodiny přes noc, kdy je malý provoz, ale pondělní rána a pátky večer je i 6 hodin cesta dobrý čas. Bohužel člověk přijede zničený jak po šichtě, neboť vždy se na této dlouhé cestě člověka přepadne únava, snadno se najde kamion jehož řidič zaklimbá a vyjede ze svého pruhu, závodník co se lepí a vytlačuje z privilegovaného pruhu všechny loosery jako jsem já co jedou jen 130-140...

2. busy Student Agency nebo Eurolines spočívající z linky do Prahy, téměř hodinového čekání na Florenci a přestup na spoj přes Norimberk dál třeba až do Amsterodamu + z Norimberku vlakem - to je cca 7 hodin navíc přes noc a vyklopený ve tři ráno před nádražím v Norimberku kdy je všechno zavřené. Sice relativně levné ale totálně je člověk zničený. Naštěstí obě firmy zavedly i možnost odjezdu z Brna a jízdu přes den. Do Norimberku se dá koupit jízdenka z Brna i pod 1000kč.

3. kombinace vlaků DB busu Norimberk-Praha a bus/vlak Brno-Praha - vychází na cca 7 hodin, DB bus je přímý mezi vlakovými nádražími obou měst stojí cca 57 EUR (ale koupený dopředu se slevovou kartou je k mání i za 15 EUR) a Student Agency Brno-Praha za 165kč na kreditovou kartu. Škoda, že c.k. dráhy musely spojit Brno s Prahou obloukem přes Třebovou, jinak by byl dražší vlak pro mne jasnou volbou... Toto spojení je dobré pokud člověk jede do Brna - místo ve vlaku nebo busu snadno najde. Ale naopak je velké riziko zpoždění spoje do Prahy vedeného u dvou dopravců, a tak na Praha-Norimberk by mohl mít člověk smůlu.

4. vlak Norimberk-Vídeň-Brno 8 hodin, zdlouhavý přestup ve Vídni

5. vlak OEBB/DB nebo let do Vídně + auto

6. teoreticky i auto/bus/vlak po Německu + let do Prahy z Frankfurtu/Mnichova/Stuttgartu plus bus / vlak do Brna

uuuf kolo, chůzi, loď a ultralight vynechám...


No abych se vrátil k travel reportu. Kdysi v květnu měl AirBerlin akci, kdy za cca 65 EUR šlo zabookovat jednosměrný let Norimberk - Vídeň (asi to byl bug, neboť jednosměrné letenky prodávali samostatně naposledy před několika roky. Teď je samozřejmě výhodnější jak je mnoha aerolinek zvykem koupit zpáteční let, neboť jednosměrný let je výrazně dražší než return...). AirBerlin létají NUE-VIE s Dashem, a navíc v té akci byla letenka levnější než vlak DB. Takže jsem si to jen tak ze zvědavosti zarezervoval. Z Brna jsem jel autem a zaparkoval na severu Vídně - pro inspiraci http://www.parken.at a dojel místním S-bahnem (http://www.vor.at) na hlavní nádraží do Vídně. Odtud ICE, mírné zdržení v Pasově - jelo s námi i 50 běženců a ty Policei vyvedla během chvilky z vlaku na peron a odtud dál mimo dohled. Zdržení 7mi minut ICE dohnal do Regensburgu.

pitelné kafe v ICE za 2,80EUR
Obrázek

Po týdnu v Německu jsem se vydal Regional Expresem a ICE na letiště v Norimberku. Jako vždy Regional Expres měl 10minutové zdržení. Pro jistotu jsem ji jej nechal potvrdit průvodčím, neboť na přestup do ICE jsem měl jen 9 minut a měl jsem levnější ICE jízdenku spřaženou s konkrétním vlakem. Zcela nepochopitelně ICE neměl tentokrát obvyklé 5 minutové zpoždění ale co je v dnešním Německu neobvyklé - čekal na přípoj. K vlakům a německé přesnosti - není, pokud si ji chcete užít jeďte do Rakouska. Tam se dají podle vlaků seřídit hodinky. Německo je velké, přetížené, vlaky hodně často zpožděné. Takže jsem ICE stihl. Shodou okolností to byl ICE 29 Frankfurt -> Vídeň-letiště, kam má přijet v 21:30. ICE dorazil do Norimberku včas, v 16:30.

výstup z ICE v Norimberku
Obrázek

Páteční nádraží v Norimberku je hodně plné, ale po několika eskalátorech člověk sjede do podzemí na metro U2.

nádraží v Norimberku
Obrázek

Metro U2 je automat bez řidiče, ale takový Čočík by si myslel že je to nějaký dětský model - oproti půl kilometru dlouhým vlakům v Šanghaiji působí dva vagónky jako dětská hračka. Jasně jezdí tam i dlouhá varianta o 4 vagónech... Hlavní výhodou je, že metro jezdí v této konstelaci opravdu hodně často.

Metro pod hlavním nádražím
Obrázek

Metro opravdu zajíždí přímo na letiště - pro nás v Česku docela žánr sci-fi:

schéma linek VAG.DE
Obrázek

No nechci se moc navážet do plánů Prahy, ale buď dovedu na letiště rychlovlaky (jako je to třeba ve Frankfurtu) anebo právě metro (zde v Norimberku prorazili jen jeden tubus - většina spojů končí na Ziegelstein a jen jednou za 10-15 minut jede vláček tím jedním tubusem na letiště a pak se tím samým tubusem vrací zpět). Plánované řešení v Praze je pro mne jako kočkopes.

německá posedlost efektivitou je krásně vidět na zastávce Ziegelstein
Obrázek

Zpět k Norimberku - za dvacet minut od výstupu z ICE jsem už vcházel do letiště. No nekupte si pak lístek za 2,60 EUR !? (http://www.vag.de)

Z metra člověk vyjede pŕed letištní budovu, aby na něj nepršelo je mezi vstupem na letiště a výjezdem metra skleněný strop
Obrázek


vstup na letiště NUE
Obrázek


Norimberské letiště mám rád, je to takové domácí, všechno v pohodě, nikde nejsou tlačenice, všude spousta prostoru na sednutí, čisto, čisté záchody, dokonce od září mají WiFi od Telekomu zdarma.

Obrázek

Security check-in v prvním poschodí je stále ve rekonstrukci a tak se jde dlouhými nevytápěnými chodbami na provizorní.
Obrázek

4 lidi přede mnou na security check - kdy jste toto naposledy zažili na velkých letištích ?
Obrázek

Od září co jsem tu byl naposledy tu mají novou security hračičku - tohle jsem zatím nikde neviděl... Strejda google mne zase jednou poučil - http://www.sds.l-3com.com/advancedimagi ... sion-2.htm

Obrázek

Večer se odlétá z Norimberku do Londýna, Istanbulu, po Německu, k moři... Ale taky 18:40 do Vídně !
Obrázek

Takovou prolézačku bych přál dětem na našem hřišti !
Obrázek

Dlouho mne trvalo než jsem si zvykl, ale teď v Německu jiné pivo než Weizenbier nechci. Společně s preclíkem se zapečenou šunkou a sýrem za 7,80 EUR není až tak na Německo strašné.
Obrázek

U gatu v pohodě na Internetu a VPN vyřídit nejdůležitější věci, sedaček je hodně a tak tu panuje pohodička
Obrázek

Můj batůžek dostane visačku "Delivery at Aircraft" ale to znám od ČSA dokud létaly do Brna a měly o jednoho zákazníka se zlatou kartou víc. Se zrušením ranních a večerních letů do Brna mne tak poslaly k vídeňské konkurenci nebo do rychlovlaků. Nu což hlavně že už nejsou ve ztrátě ! Doufám, že Brno znovu najednou neobjeví jen proto aby z něj jen vystrnadily konkurenci do Mnichova a pak Brno zařízli - a to tu už jednou bylo... I když za inovativní víceúhelník PRG-DUS-NUE-BRQ a zpět bych se nezlobil, i když PRG-FRA-BRQ a zpět by asi mělo zákazníků víc... Ale přeci SkyTeam nebude feedovat cizí hub !

Zpět k Norimberku - nastupuje se. Německá firma vyrábějící Stacheldraht přeci jen neprodala všechno Maďarsku, i na Norimberk zbylo ! :-)
Obrázek

Konečně přijíždíme k letadlům - je to taková přehlídka toho co Embraer, Dash, Avro dokáže za malé letadýlka vyrobit. Přeci jen je to něco jiného než nuda velkých letišť kde dominují Airbusy a Boeingy... Vystupujeme u našeho Dashe:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Vrtulákem lítám rád, je to něco jiného než tichý jet. Ale nejsem si moc jistý zda AirBerlin může linku NUE-VIE dlouhodbě držet - přeci jen v pátek večer mít letadlo plné jen ze 3/4 a přitom tam mít lidi s letenkou za pusu jako já, no nevím, nevím...

Obrázek

Při vzletu se stmívalo, vždycky si za jasné noci užívám pohledu na korálky světel, i když ty asi dole znamenaly pořádnou Stau...
Obrázek

Letělo se kolem Mnichova, Linze, typické hlášení německého kapitána - poletíme ještě zhruba 32 minut... To zhruba a pak přesné číslo mne vždy u němců pobaví... I na tomto krátkém letu podává AirBerlin občerstvení zdarma. Ale alkoholické nápoje jen za příplatek. Já byl díky pivu na letišti v pohodě, takže jen káva s mlékem a sušenky s bílou čokoládou. Malé ale milé.

Obrázek

Ale to už jsme nad Vídní. Schválně jsem seděl na Fku (Dash má číslování AC-DF) abych si užil výhled na rozzářenou Vídeň, neboť většinou se letadla z Německa přibližují na sever od Vídně, zhruba v místech křížení A5 a S1 (severní okruh a dálnice na Brno) a pak přeletí Schwechat směrem na Bratislavu a u Neziderského jezera se stočí na jih a od jiho-východu přistávají. Jen občas je to jinak (přistání ze severu nebo výjimečně ze západu). Rozsvícenou Vídeň za tmy samozřejmě můj stařičký Samsung dobře vyfotit neumí, no ale i pokus se počítá.
Obrázek

Při výstupu čokoládové srdíčko Lindt potěší. (Musím si furt připomínat: "Nežrat a potěšit jím doma manželku !")
Obrázek

Vyzvednout baťoh - delivery at aircraft - pak boardning do busu...
Obrázek

Přistáli jsme včas.
Obrázek

Vídeň jsem už moc nefotil, to letiště asi hodně z čtenářů fóra zná.
Obrázek

Co ale asi mnoho lidí asi nezná nebo nepoužívá, je místní vlakové nádraží. Většina lidí z Moravy se na vídeňské letiště dostává autem. Dělal jsem na jaře docela podrobný průzkum. Dle informací letiště Vídeň tvoří cestující z České republiky 2% ze současných 22 miliónu pasažérů. Ale sčítáním značek aut která parkovala u letiště mi vycházely čísla jiná - 7-10 %. Podobně bylo víc i slovenských značek oproti procentům pasažérů, i když ne tak výrazně. Je to dáno tím, že vlak nebo taxi používá většina lidí z Vídně. Proto je rakouských SPZ na parkovišti u letiště poměrově výrazně méně než cizinců. Nakonec je to i logické. Do Brna se dá dostat jen komplikovaně neboť Student Agency nebo vlaky jezdí zatím velmi řídce. Do Bratislavy aspoň mají busy co jezdí zhruba každou hodinu. Škoda, že koleje zatím neumožňují přímé vlaky do Bratislavy ale podle mne je to jen otázka času.

Obrázek

Do loňského prosince jezdil na letiště jen S-bahn S7 ve směru (Floridsdorf /část Vídně severně od Dunaje/ - letiště - občas prodloužený dál do Wolfstalu /což je vesnice těsně před slovenskými hranicemi/) a samozřejmě past na turisty CAT. S-bahnem se do středu Vídně člověk dostane za 4,40 EUR ( http://www.vor.at nebo http://www.oebb.at) a trvá to jen o pár minut déle (staví cestou na zastávkách) než přímý CAT za 11 EUR ( http://www.cityairporttrain.com/ ).
Obrázek
Obrázek
Loni v prosinci zprovoznili ve Vídni nové hlavní nádraží, to je teď průjezdné - vlaky z Brna jedou na Graz a vlaky z Lince (tj. i Norimberku) právě na letiště Vídeň. Proto jsem na letišti potkal ICE sice ne to ze kterého jsem v Norimberku vystupoval - to je momentálně na cestě a přijede za hodinu a půl - ale druhé, které se chystá na hlavní nádraží a odtud zpět do Německa.

Obrázek

Ještě romantický pohled na Prater, přestup na S1 a na parkoviště na severu Vídně a odtud domů !

Obrázek

Asi si teď spousta čtenářů ťuká na čelo proč tak komlikovaně, ale ve Vídni byla vždycky dopravní situace špatná. Pondělní ráno v kombinaci s dlouhodobou opravou mostu přes Dunaj udělají hodně nejistoty. A navíc platit na letišti víc za parkovné než za letenku mi připadá absurdní. Vídeňské S-Bahny jezdí na minutu přesně a zdržení není veliké. Kde na severu Vídně zaparkovat ? Jednoduché. Najděte si své parkoviště na http://www.parken.at za parkoviště P&R ve Vídni se platí 3,40 EUR na den, mimo Vídeň jsou zdarma. Samozřejmě těsně u letiště ve Schwechatu a Fischamendu lidí co chtějí na P&R několik dnů parkovat zabírají místa pendlerům a tak na Schwechatu je maximální omezení na 1 den, ale jinde je to v pohodě. Naopak ty P&R bývají poloprázdná...

Ještě natankovat naftu za 1,049 litr (v Brně tan samý večer jsem viděl 31,50 -31,90 kč ), ale hlavně s vědomím, že jsem právě přispěl státu, který buduje novou infrastrukturu, která zlepší dopravní obsluhu Brna. Ano, myslím tím prodloužení dálnice A5 (vizualizaci a PDFka jsou zde: http://www.asfinag.at/unterwegs/bauproj ... Z7Okynsmjy ) což podle mne zkrátí dobu jízdy o 15-20 minut. Škoda, že na jižní Moravě politici nedokázali prosadit krajský územní plán a tím pádem se dopravní stavby prakticky zastavily a peníze se lijou aspoň do oprav. No nic to je jiné téma.

Tolik můj trip report. Ve 23 hodin jsem byl doma.

Předtím než budete kroutit hlavou proč jsem nejel celou cestu z Norimberku autem si prosím uvědomte, že po Německu do Norimberku to mám ještě 1,5-2 hodiny jízdy a že takto jsem mohl odpočívat, dát si pivo, kafe, připojit se po Internetu do firmy a pracovat. Podle mne tato šíleně znějící kombinace je nejlepší způsob jak přijet domů do Brna z Německa v pohodě za rozumný peníz. A hlavně člověk se vyhne pondělním a pátečním loterijním schodům do Prahy... (=D1)
:wink:

Tak mi tu moji blogerskou prvotinu moc nehaňte, ať neztratím odvahu napsat další ! :-bd
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 24. 10. 2015, 13:29, celkem upraveno 3 x.


Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 131
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Hansie »

Hezký tr a rozumně zargumentovaný.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1336
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Lkprak »

Opravdu velice zajímavý text, takový "trip report se společenským přesahem." Pro člověka, který se, jako já, zajímá o různé způsoby řešení MHD ve světě, velmi poučné čtení.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1336
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Lkprak »

Opravdu velice zajímavý text, takový "trip report se společenským přesahem." Skoro se nabízí otázka: pomůže v tomto konkrétním případě nějak ona připravovaná linka BRQ-MUC (samozřejmě s vědomím toho, že neznáme letové časy)?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Marty-t »

Lkprak píše:Opravdu velice zajímavý text, takový "trip report se společenským přesahem." Skoro se nabízí otázka: pomůže v tomto konkrétním případě nějak ona připravovaná linka BRQ-MUC (samozřejmě s vědomím toho, že neznáme letové časy)?


Předně děkuji Hansiemu i Lkprakovi za pozitivní reakce. Co se týče linky o níž se šušká, počítám s nejhorším - tj. odlet v poledne (člověk by ideálně potřeboval odlet brzo ráno, jednání, společenský večer, hotel jednání a přílet druhý den večer) a relativně drahé letenky. Ale určitě BRQ-MUC využiji. V případě relace NUE - BRQ to znamená jet buď s ICE a s-bahnem nebo letištním busem celkem za 60EUR a 2-2.5 hodiny na MUC letiště, ale dá se i s Bayern ticket a Regional expresy za 23EUR a 3hodiny.

To, že BMI regional myslí linku vážně mne přesvědčilo, že mají Brno už v 'Destination guide' - viz. http://www.bmiregional.com/destination/brno/ . Pokud bych k 19:50, což byl přílet Dashe do Vídně přičetl 3 hodiny přesunu z NUE hbf. na MUC, tak mi vychází, že bych byl doma za stejnou dobu jako cesta v trip reportu. Jedinou otázkou je porovnat cenu. U přímého letu odpadnou náklady na jízdu autem do Vídně, parkovné a s-bahn na letiště. Taky je nutné zmínit, že nejlevnější let s AB nekoupím samostatně za 65 Eur, ale jako zpáteční od 160 Eur. To mi neumožní využít ranního rychlovlaku ICE, který je pro mne výhodný, protože se v něm dobře spí a hodně často lze na něm najít slevy Österreich spezial, takže v kombinaci s BahnCard 25 jsem jel Vídeň-Norimberk i za 14,25 EUR , ale to byl extrém. Nejčastěji jsou na něm ceny okolo 60 EUR. Nazpět v pátek, kdy je poptávka po ICE vyšší je ICE Norimberk - Vídeň k mání za cenu okolo 70-80 Eur. Bez slevy ovšem za 122 EUR. Z ceny je nutno odečíst výše zmíněný přejezd do Mnichova. Takže mi vychází, že jednosměrná letenka pod 90 Eur pro mne zajímavá bude. Pokud bude možné za rozumný peníz koupit jen jeden směr, pak bych dal za Brno-> Mnichov i 120 Eur, protože mi to umožní levný návrat s DB busem Norimberk->Praha a odtud vlak/bus do Brna koupím nezávisle vždycky. Nebudu mít totiž auto vázané na parkovišti ve Vídni.

Starosti mi tak dělá jen čas odletu, mám obavy, že to bude pro mne blbě v poledne... No uvidíme, snad už něco bude oficiálního i od dopravce...


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Marty-t »

Chci poděkovat všem iniciátorům linky BRQ - MUC . Je mi jasný fokus na cestujícího s jedním přestupem. Pro point2point však by byl potenciál BRQ-FRA výrazně vyšší. Udělejte si SLEPT/PESTEL analýzu. Klidně s ní pomůžu, znám německé reálie dobře... Kde jsou v Německu rozloženy sídla průmyslových podniků? Kde je většina obyvatel? Z jakých letišť jsou jaké cestovní doby?

Podle mne, rozhoupe-li se LH nebo kdokoli jiný rozlétat z Brna Frankfurt, bude mít BMI regional významnou hrozbu pro svou linku do Mnichova...

dvx
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 20. 01. 2014, 09:57
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od dvx »

Poznámka k bodu 3: Jízdenku Brno - Norimberk lze zakoupit na eshopu ČD pro různé směry při nákupu s určitým předstihem již za cca 700Kč.

https://www.cd.cz/eshop/default.aspx?cmd=cmdChange

Další poznámka k samostatné jízdence Praha - Brno. Cena jízdenky je prakticky stejná jak u ČD, tak u SA, tedy v rozpětí 150-210Kč.
Přílohy
nuen.png
nuen.png (30.87 KiB) Zobrazeno 5562 x

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Globik »

Krásný TR.
Jednu skutečnost bych rád poopravil (a rakouské úředníky / manažery vytahal za uši): Vlaky z Lince jedou obvykle na Západní nádraží. Na Hlavní jedou jen ICE ve dvouhodinovém taktu (a pokračuji na letiště). Proč, proboha jen ty ICE? :evil: Takže když člověk jede ze Západní dráhy a pokračuje na Brno, musí pracně přejíždět mezi nádražími jako kdysi. Doufám, že je to jen dočasné opatření a Západní nádraží zůstane jen pro regionální dopravu.

EDIT: Ještě jsem zapomněl na jednu věc: "Škoda, že koleje zatím neumožňují přímé vlaky do Bratislavy ale podle mne je to jen otázka času." Ano, je to otázka času. Bohužel ale minulého. Když se podíváš na železniční mapu třeba z r.1930, ta trať nekončí ve Wolfsthalu, ale pokračuje do Blavy. V posledních letech byly pozemky, na kterých stála trať Wolfsthal - Blava rozprodány. Takže namísto možného skvělého kolejového spojení Vídeň centrum - VIE - Blava centrum - BTS, které by prospělo všem bude velké h***o.
Naposledy upravil(a) Globik dne 25. 10. 2015, 19:03, celkem upraveno 1 x.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Marty-t »

Globik píše:Krásný TR.
Jednu skutečnost bych rád poopravil (a rakouské úředníky / manažery vytahal za uši): Vlaky z Lince jedou obvykle na Západní nádraží. Na Hlavní jedou jen ICE ve dvouhodinovém taktu (a pokračuji na letiště). Proč, proboha jen ty ICE? :evil: Takže když člověk jede ze Západní dráhy a pokračuje na Brno, musí pracně přejíždět mezi nádražími jako kdysi. Doufám, že je to jen dočasné opatření a Západní nádraží zůstane jen pro regionální dopravu.


Koukám, že to tu měníme pomalu na fórum o vlacích... :wink: Ale podle mne je to správně. Kombinovat letadla a vlaky.

Předně - Vaše přání již bylo vyslyšeno. :angel: Od nového jízdního řádu budou všechny RailJety ze západní dráhy zajíždět přes Westbahnhof EDIT myšlen Meidling a Hauptbahnhof až na Flughafen Wien. Stačí si dát do http://www.oebb.at třeba datum 21.12.2015 a už to tam tak uvidíte.

Povzbuzující ne ?
Obrázek

Podle mne totiž v prosinci 2014 bylo Vídeňské hlavní nádraží ještě příliš nové, a manažeři chtěli novou dráhu na letiště v pilotním provozu si vyzkoušet a zjistit, jestli všechno funguje jak má. No a teď nastavili správné doby. Toť vše.
Naposledy upravil(a) Marty-t dne 25. 10. 2015, 20:56, celkem upraveno 1 x.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:[
Předně - Vaše přání již bylo vyslyšeno. :angel: Od nového jízdního řádu budou všechny RailJety ze západní dráhy zajíždět přes Westbahnhof a Hauptbahnhof až na Flughafen Wien. Stačí si dát do http://www.oebb.at třeba datum 21.12.2015 a už to tam tak uvidíte.

Podle mne totiž v prosinci 2014 bylo Vídeňské hlavní nádraží ještě příliš nové, a manažeři chtěli novou dráhu na letiště v pilotním provozu si vyzkoušet a zjistit, jestli všechno funguje jak má. No a teď nastavili správné doby. Toť vše.


Aha, už na to koukám. Ale naštěstí nemáš pravdu a ta anachronie (zajíždění na hlavové Západní) neplatí. Z Meidlingu rovnou na Hlavák, hurá!

P.S.: Zrovna když jsi psal příspěvek, vkládal jsem do mého původního ještě jednu poznámku (ohledně spojení do Blavy).

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od jencik »

Mozno slo aj o to, ze Hauptbahnhof nemala este vsetky kolaje a nastupistia dokoncene.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Marty-t »

Ohledně přímého vlaku z B'lavy na VIE jsem optimista. Podle mne se postaví spojka stávající trati mezi Petržalkou a Bruck an der Leitha s Fishamendem a budou tam moci směřovat nejen vlaky na Bratislavu ale i na Györ. Významným akcionářem letiště je Dolní Rakousko a jeho zájmem by měl být rozvoj letiště, proto je to podle mne jen otázkou času, ač to pro ně nejvyšší priorita nebude...

JJ koukám, že jsem pomotal Meidling s Westbahnhof... Když já tudy projíždím vždycky rozespalý brzo ráno nebo pozdě večer... Sry...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od alesesl »

Vyborny a zajimavy TR. O teto linke AB jsem taky jednou uvazoval, kdyz jsem potreboval pripoj z NUe, ale nakonec jsem jel busem Student agency z PRG do NUE rovnou.
Jinak hezky zesumarizovane a ctive. Jen tak dal.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:Ohledně přímého vlaku z B'lavy na VIE jsem optimista. Podle mne se postaví spojka stávající trati mezi Petržalkou a Bruck an der Leitha s Fishamendem a budou tam moci směřovat nejen vlaky na Bratislavu ale i na Györ. Významným akcionářem letiště je Dolní Rakousko a jeho zájmem by měl být rozvoj letiště, proto je to podle mne jen otázkou času, ač to pro ně nejvyšší priorita nebude...

To by bylo skvělé. Škoda, že se to neudělalo rovnou při stavbě dálnice A4. Ještě na BTS udělat průjezdní nádraží+překopat koleje u letiště a EC do Budapešti přesměrovat přes Komárno a brněnské letiště se může pro komerční linky uzavřít.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: z Německa do Brna (zatím ještě přes Vídeň)

Příspěvek od Marty-t »

Globik píše:...Ještě na BTS udělat průjezdní nádraží+překopat koleje u letiště a EC do Budapešti přesměrovat přes Komárno a brněnské letiště se může pro komerční linky uzavřít.

Tak to néé... Podle mne by 80-90% lidí volilo na relaci NUE-BRQ respektive pořád ještě volí, jízdu autem. Však zkuste si udělat výzkum v pondělí dopoledne - stoupněte si u Rozvadova a dělejte čárky za všechny ty osobní auta s kravaťákama a SPZ T, Z, B ... Jo a ještě nezapomeňte, že ne všichni co mají A jsou z Prahýý... Často jsou to auta patřící pražským leasingovkám ale leasing platí zákazník mimopražský...

Podle mne linka MUC-BRQ udrží-li se aspoň rok odebere cestující právě tímto druhem dopravy...


Odpovědět