Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Odpovědět
MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od MK »

Při mých cestách na jihovýchod Asie jsem vždy býval věrný ruské společnosti Aeroflot, z několika důvodů jsem se rozhodl vyzkoušet i jiné varianty leteckých dopravců, volba na směrování PRG-BKK-PRG padla na aerolinku Turkish Airlines plus další aerolinky na krátké lety po Asii - a to Air Asia na úsek DMK-HAN, Qatar Airways na úsek HAN-BKK a Orient Thai Airlines/Thai Lion Air na linku DMK-HKT-DMK.


30OCT14
PRG-IST TK1768
A320 TC-JPJ

Moje cesta začíná v Praze, let do Istanbulu proběhl standardně, bez zpoždění, jak již na tomto fóru bylo několikrát zmíněno, servis je opravdu nadprůměr, na výběr ze dvou teplých jídel, které skvěle vypadají i skvěle chutnají.

Občerstvení v MasterCard salónku na T1
IMG_6884.JPG

A320 TC-JPJ do Istanbulu
IMG_6885.JPG

..na přivítanou před vzletem
IMG_6890.JPG

vzlet z dráhy 24
IMG_6891.JPG

výborné kuře s rýží
IMG_6897.JPG

IMG_6898.JPG

přistání v deštivém Istanbulu
IMG_6908.JPG


30OCT14
IST-BKK TK64
A330-300 TC-JNI

V Istanbulu mě čekalo několik hodin na přestup - letiště na mne zanechalo spíše neutrální dojem, žádná hrůza, ale nic komfortního to též nebylo. Nástup proběhl autobusem, při usazování panoval v letadle chaos, na mém místě už někdo seděl (a na palubce měl stejné číslo jako já), takže jsem byl přesazen. Letadlo bylo v economy class téměř plné, odletěli jsem asi z hodinovým zpožděním. Zbytek letu byl víceméně příjemný.

nástup do A330 proběhl autobusem
IMG_6921.JPG

sedačky v A330, místa na nohy bylo tak akorát
IMG_6922.JPG

amenity kit...jiné aerolinky tohle dávají maximálně v business class
IMG_6925.JPG

IMG_6926.JPG

oříšky s vínem jako předkrm a večeře, opět vynikající
IMG_6930.JPG

IMG_6932.JPG

svítání nad Indií
IMG_6938.JPG

před přistáním v Bangkoku/Suvarnabhumi
IMG_6944.JPG

IMG_6946.JPG

Po příletu mne čekal přesun na letiště DMK (Don Muang), odkud jsem další den brzy ráno pokračoval se společností Thai AirAsia do Hanoje. Autobus ze Suvarnabhumi na Don Muang jel včas, nemusel jsem ani platit jízdné, stačilo předložit rezervaci na let s AirAsia.


01NOV14
DMK-HAN FD642
A320 HS-ABP

Letiště Don Muang je klasickým lowcost letištěm, na kterém dominují lety společnosti AirAsia, Nok Air a nově také Thai Lion Air. Všude hodně lidí, nekonečné dlouhé chodby, vybavenost poměrně nízká. Jelikož se jednalo o ranní let, nečekal jsem žádné komplikace, let byl příjemný a načas. AirAsia je klasický asijský lowcost, nemám jim co vytknout.

letiště Don Muang
IMG_6954.JPG

nástup do A320 směr Hanoj / Noi Bai
IMG_6958.JPG

ranní Bangkok po vzletu z letiště Don Muang
IMG_6977.JPG


06NOV14
HAN-BKK QR829
B777-300ER A7-BAY

Na lince z Hanoje do Bangkoku panuje čilá konkurence, Vietnam Airlines s A321, Thai Airways střídající A330-300, B777-200, ale nově také pravidelně B787-800, AirAsia s A320, VietJet Air s A320 a nyní také Nok Air s B737-800W a Jetstar Pacific s A320. Thai Airways s velmi vysokými cenami nepřicházely v úvahu, takže volba padla na cenově dostupné Qatar Airways, létající tento let B77W, která má v BKK mezipřistání a pokračuje do DOH. Let do Bangkoku byl poloprázdný, cestující pokračující do DOH zůstávají sedět v letadle, my vystupovali.

B777-300ER Qatar Airways na krátkém přískoku z Hanoje do Bangkoku
IMG_7019.JPG

Qatar Airways do nedávna provozovaly všechny 777 v "lidské" konfiguraci 3-3-3, nicméně už i oni oznámili několik B777 v konfiguraci 3-4-3
IMG_7020.JPG

lehké občerstvení
IMG_7027.JPG

Další den jsme se vydali z Bangkoku na ostrůvek Ko Samet. Ostrůvek je dlouhý jen několik málo kilometrů, na motorce ho projedete za půl hodiny. Nechci vypadat jak rejpal, ale oproti zkušenostem z Vietnamu mi to tu nepřišlo jako nic extra, pláží je na ostrově jen několik a bývají přelidněné, jídlo předražené a pomalu na každém kroku nějaké zákoutí s bordelem a odpadky. Ačkoliv se na ostrově několik hezkých míst našlo (viz fotky), v porovnání s vietnamským Nha Trang nebo Da Nang jednoznačně Ko Samet prohrává.

thajský autobus - místa méně než v Ryanairu
IMG_7032.JPG

přístaviště v městečku Ban Phe
IMG_7033.JPG

lodí na ostrov
IMG_7044.JPG

večer na pláži
IMG_7075.JPG

další den jsme si udělali výlet po malinkém ostrově
IMG_7097.JPG

IMG_7119.JPG

IMG_7126.JPG

západy slunce byly famózní
IMG_7143.JPG

IMG_7157.JPG

jedna z mála ulic v městečku na Ko Samet
IMG_7190.JPG

poslední chvíle na pláži
IMG_7202.JPG

zpět ve velkoměstě
IMG_7212.JPG

jízda v tuk-tuku
IMG_7227.JPG

na večeři jsme museli vystát frontu
IMG_7229.JPG

večeře s thajskými a vietnamskými přáteli
IMG_7232.JPG

IMG_7234.JPG

IMG_7235.JPG

IMG_7238.JPG
Naposledy upravil(a) MK dne 07. 01. 2016, 03:49, celkem upraveno 9 x.


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od MK »

Po návratu do Bangkoku jsem přemýšlel, kam ještě levně na dva dny zaletět. Za rozumnou cenu se dal sehnat Phuket, koupil jsem tedy letenky Bangkok - Phuket se společností Orient Thai Airlines. Tuto společnost si pamatuji především díky jejich stařičkým B747, které se čas od času objevovaly na pravidelných letech. Na vnitrostátní let jsem však s B747 počítat nemohl, ale i tak mě uspokojoval plánovaný B737-300, který také pomalu začíná mizet z leteckého nebe. Na cestu zpět jsem zvolil novou společnost Thai Lion Air opreující s B737-900, což je také docela vzácný typ.


10NOV14
DMK-HKT OX8221
B767-300 HS-BKB

Orient Thai Airlines létají z letiště Don Muang, tentokrát jsem se dostával na letiště z centra Bangkoku, cesta mi nepřišla o moc horší, než na letiště Suvarnabhumi. Na check-inu jsem při odbavení dostal místo 21K, což na B737-300 rozhodně nevypadalo. Nejprve jsem tajně zadoufal v jumbo, nakonec mi pracovník odbavení prozradil, že poletí B767. I tak jsem byl moc rád. Na tento let letěla registrace HS-BKB vyrobená v roce 1987. Odlet proběhl s mírným zpožděním, interiér letadla už opravdu něco pamatuje. Vlastně mi přišlo, že vše ponechali tak, když letadlo převzali od předchozího majitele - Japan Airlines. Během letu proběhlo i malé občerstvení v podobě oříšků a vody, na letiště Phuket jsme přistáli po docela silných turbulencích. Na to jaký na Phuketu vládne provoz mi přišel terminál dost malý a přelidněný, avšak rok po mé návštěvě by měl být údajně v provozu nový Terminal "X". Více než v Thajsku jsem si na letišti v Phuketu připadal jako v Rusku - ruští cestující zde jednoznačně převažovali.

hala letiště Don Muang
IMG_7299.JPG

sharkletová A320 společnosti AirAsia, v pozadí B737-900W společnosti Thai Lion Air
IMG_7301.JPG

velké překvapení při změně typu na lince - místo B737-300 letí B767-300 vyrobená roku 1987
IMG_7305.JPG

business class na full economy class letu - zajímalo by mě, podle jakého klíče sem rozesadili cestující
IMG_7312.JPG

nápisy dávají jasně najevo svého předchozího majitele - Japan Airlines
IMG_7315.JPG

safety demonstration
IMG_7321.JPG

můj druhý vzlet z letiště DMK
IMG_7324.JPG

občerstvení na letu Bangkok-Phuket
IMG_7331.JPG

v dnešní době již trochu old-school interiér
IMG_7334.JPG

IMG_7335.JPG

..turbulencí jsme si před přistáním užili dost
IMG_7338.JPG

přistání na "Maho Beach" na druhém konci zeměkoule
IMG_7344.JPG

B747-400 Transaero směřující do Moskvy
IMG_7353.JPG

Před odjezdem do městečka Phuket Town jsem se ještě vydal pěšky z letiště na pláž v blízkosti dráhy. Cesta mi zabrala necelou hodinu s tím, že pláž je součástí národního parku a musel jsem za vstup zaplatit. Maho Beach to sice není, ale provoz je na Phuketu zejména v sezóně zajímavý. K večeru pak moje cesta směřovala do městečka Phuket Town, do kterého mě zhruba za hodinu dovezl městský autobus.

ještě jednou B747-400 Transaero - tentokrát na odletu
IMG_7372.JPG

IMG_7374.JPG

přílety na letiště Phuket
IMG_7392.JPG

IMG_7393.jpg

Phuket Town
IMG_7416.JPG

IMG_7431.JPG

IMG_7464.JPG

IMG_7469.JPG

IMG_7476.JPG


11NOV14
HKT-DMK SL8587
B737-900W HS-SLI

Cesta zpět byla novotou vonícím B737-900W společnosti Thai Lion Air. Na letu bylo zajímavé jen to, že jsme odlétali za silné bouřky. Být taková bouřka v Praze, přestane se přistávat i vzlétávat.

prostor vedle gatů na letišti Phuket
IMG_7487.JPG

o různorodosti destinací se v domestic terminálu rozhodně mluvit nedá
IMG_7489.JPG

let Phuket-Bangkok/Don Muang s B737-900W společnosti Thai Lion Air
IMG_7492.JPG

IMG_7496.JPG

IMG_7498.JPG

IMG_7503.JPG


12NOV14
BKK-IST TK65
A330-300 TC-JOC

Let zpět do Evropy byl jeden z mých nejpříjemnějších dálkových letů - celkový počet cestujících nepřesahoval 100 a tak jsem měl kolem sebe skoro všechny sedačky volné. Letěla jen několik týdnu stará A330-300 TC-JOC. Catering byl opět na výbornou. Výstup v Istanbulu opět po schodech a odvoz autobusy.

boarding completed - poloprázdné letadlo
IMG_7515.jpg

poslední loučení s Asií
IMG_7516.JPG

oběd, vše skvěle dochucené, hummus byl úžasný
IMG_7527.JPG

IMG_7528.JPG

IMG_7534.JPG

nad Afghánistánem
IMG_7537.JPG

večeře byla malinko slabší než oběd
IMG_7540.JPG

IMG_7542.JPG

IMG_7544.JPG

blížíme se k Istanbulu
IMG_7548.JPG

Turkish Airlines nabízí při přestupu delším jak 10 hodin hotel zdarma - myslel jsem, že se mě to týká, neboť jsem přilétal večer a můj další odlet byl až ráno. Nicméně jsem se dozvěděl, že z večerního příletu z BKK se ještě stíhá přestoupit na večerní odlet do Prahy, a tak na hotel v tomto případě nárok nemám, jelikož existuje kratší varianta, jak se do Prahy dostat. Zaplatil jsem tedy ze svého noc v Istanbulu a další den pokračoval ranním letem do Prahy.


13NOV14
BKK-IST TK1767
A321 TC-JSD

Let operovala nová A321 s IFE, letadlo bylo plné asi ze dvou třetin, servis opět výborný. Bohužel po množství předchozích letů jsem už neměl sílu ani chuť cokoliv dokumentovat, nechť mi tedy ctěné čtenářstvo promine :)

A co říci závěrem? THY na mě udělaly velmi dobrý dojem, nebál bych se nazvat jejich letadla "létající restaurací", jejich jídlo chutná leckdy lépe než někde na zemi. Letadla jsou hezká, nová, čistá, místa na nohy relativně hodně. Posádky (i kuchtíci na palubě) se snaží být příjemné, nicméně o 100% vstřícnosti se mluvit nedá, jejich svérázný přístup se občas dosti projevuje, o pozemním personálu v Istanbulu nemluvě - inu, Turecko. Letiště Istanbul/Atatürk navíc praská ve švech a kapacitně nezvládá, takže rozhodně to pro mě nebylo tím nejideálnějším místem na přestup, ale oproti CDG mi stále přijde jako ráj na zemi. Celkově vzato, let s THY mi přijde v porovnání s ostatními evropskými aerolinkami jako vyšší standard. Rád s nimi poletím znova - což mě vlastně čeká již na konci ledna (PRG-IST-NRT a zpět).

Edit: ta krásná nová A330-300 TC-JOC, kterou jsem se svezl z Bangkoku, si 3.3.2015 vytáhla černého Petra v Kathmandu, kde po tvrdém přistání přejela dráhu a je tak odstavena z provozu.


Jestli jste dočetli až sem, děkuji moc za přečtení!
MK alias Knyta

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od alesesl »

Ahoj, perfektni TR a velmi zajimavy routing. Turecky med vzdycky potesi pred odletem. Uz se na nej vzdycky tesim, kdyz letim s TK. Jejich jidlo je jedno z nej v economy v Evrope. Jinak zmena typu z 733 na 767 by potesila i me u takove exoticke spolecnosti jako je Orient Thai. Pred 5 roky jsem kupoval pro kamarada letenky z Phuketu do DMK a leteli u te same spolecnosti s MD90 nebo MD82, tedka si to presne nepamatuji co meli.
Mas moc hezke fotky a tvuj styl TR se mi moc libi. Jednoduchy, zadny romany, hodne fotek, tak to ma byt.

klojM
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 26. 08. 2011, 23:04
Oblíbené typy letadel: De Havilland DH-106 Comet 4C
Lockheed L-1049F Super Constellation
Tupolev Tu-114
Pohlaví: muž
Bydliště: LKPR
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od klojM »

:clap: :clap: :clap: Krásné čtení a úžasné fotky - přečetl i prohlédl jsem jedním dechem :-)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od pepa007 »

Hezkej report! Taky se chystám výhledově do Bangkoku a Turkish by byly super volba. Pokud nenajdu za dobrou cenu Finnair s jejich novou A350 :-)

Mimochodem, ten problém s letišti v Istanbulu už se řeší, nový letiště pro 150 milionů lidí by mělo být v provozu od 2018 a Ataturk se postupně úplně zavře. https://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_New_Airport


firefly
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 601
Registrován: 17. 06. 2009, 20:15
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od firefly »

Pěkný TR a ty fotky!!! :clap: Právě vařím večeři a musím říct, že pohled na ty fotky různých papáníček mě dost motivuje, abych už do sebe taky něco hodila.
Díky za počtení a pokoukání. :clap: :thumbup:

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od MK »

Děkuji za kladné ohlasy! Časem se pokusím ještě postnout nedávný trip PRG-DXB-SGN-HAN-DAD-HAN-ICN-HAN-SGN-DXB-PRG vč. A350 Vietnam Airlines v business class :)

pepa007: O novém letišti v IST jsem slyšel, společně s 3-4 frekvencemi TK v PRG by se po otevření nového letiště mohlo jednat o příjemné a pohodlné spojení :)

alesesl: no MDčka měla společnot One-Two-Go Airlines, ale létalo to v barvách Orient Thai Airlines..a jedno MDčko dokonce v roce 2008 na Phuketu rozsekali, vypadá to, že už nelétá žádné, co měli ve flotile :)

noirre
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 24. 04. 2014, 20:07
Bydliště: Praha, Vancouver
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od noirre »

Super tripreport, těším se na další! :clap:

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od Lkprak »

Opravdu moc pěkný trip report, fotky naprosto úžasné. Děkuji :clap:

jjj
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 277
Registrován: 11. 04. 2005, 13:49
Stav: Offline

Re: Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)

Příspěvek od jjj »

Report je inspirujici. Diky.

Re: Edit: ta krásná nová A330-300 TC-JOC, kterou jsem se svezl z Bangkoku, si 3.3.2015 vytáhla černého Petra v Kathmandu, kde po tvrdém přistání přejela dráhu a je tak odstavena z provozu.

foceno 20.4.2015
P1040227.JPG
P1040227.JPG (58.14 KiB) Zobrazeno 4513 x


Odpovědět