Do Thajska s Turkish Airlines (foto-tripreport)
Napsal: 07. 01. 2016, 01:31
Při mých cestách na jihovýchod Asie jsem vždy býval věrný ruské společnosti Aeroflot, z několika důvodů jsem se rozhodl vyzkoušet i jiné varianty leteckých dopravců, volba na směrování PRG-BKK-PRG padla na aerolinku Turkish Airlines plus další aerolinky na krátké lety po Asii - a to Air Asia na úsek DMK-HAN, Qatar Airways na úsek HAN-BKK a Orient Thai Airlines/Thai Lion Air na linku DMK-HKT-DMK.
30OCT14
PRG-IST TK1768
A320 TC-JPJ
Moje cesta začíná v Praze, let do Istanbulu proběhl standardně, bez zpoždění, jak již na tomto fóru bylo několikrát zmíněno, servis je opravdu nadprůměr, na výběr ze dvou teplých jídel, které skvěle vypadají i skvěle chutnají.
Občerstvení v MasterCard salónku na T1
A320 TC-JPJ do Istanbulu
..na přivítanou před vzletem
vzlet z dráhy 24
výborné kuře s rýží
přistání v deštivém Istanbulu
30OCT14
IST-BKK TK64
A330-300 TC-JNI
V Istanbulu mě čekalo několik hodin na přestup - letiště na mne zanechalo spíše neutrální dojem, žádná hrůza, ale nic komfortního to též nebylo. Nástup proběhl autobusem, při usazování panoval v letadle chaos, na mém místě už někdo seděl (a na palubce měl stejné číslo jako já), takže jsem byl přesazen. Letadlo bylo v economy class téměř plné, odletěli jsem asi z hodinovým zpožděním. Zbytek letu byl víceméně příjemný.
nástup do A330 proběhl autobusem
sedačky v A330, místa na nohy bylo tak akorát
amenity kit...jiné aerolinky tohle dávají maximálně v business class
oříšky s vínem jako předkrm a večeře, opět vynikající
svítání nad Indií
před přistáním v Bangkoku/Suvarnabhumi
Po příletu mne čekal přesun na letiště DMK (Don Muang), odkud jsem další den brzy ráno pokračoval se společností Thai AirAsia do Hanoje. Autobus ze Suvarnabhumi na Don Muang jel včas, nemusel jsem ani platit jízdné, stačilo předložit rezervaci na let s AirAsia.
01NOV14
DMK-HAN FD642
A320 HS-ABP
Letiště Don Muang je klasickým lowcost letištěm, na kterém dominují lety společnosti AirAsia, Nok Air a nově také Thai Lion Air. Všude hodně lidí, nekonečné dlouhé chodby, vybavenost poměrně nízká. Jelikož se jednalo o ranní let, nečekal jsem žádné komplikace, let byl příjemný a načas. AirAsia je klasický asijský lowcost, nemám jim co vytknout.
letiště Don Muang
nástup do A320 směr Hanoj / Noi Bai
ranní Bangkok po vzletu z letiště Don Muang
06NOV14
HAN-BKK QR829
B777-300ER A7-BAY
Na lince z Hanoje do Bangkoku panuje čilá konkurence, Vietnam Airlines s A321, Thai Airways střídající A330-300, B777-200, ale nově také pravidelně B787-800, AirAsia s A320, VietJet Air s A320 a nyní také Nok Air s B737-800W a Jetstar Pacific s A320. Thai Airways s velmi vysokými cenami nepřicházely v úvahu, takže volba padla na cenově dostupné Qatar Airways, létající tento let B77W, která má v BKK mezipřistání a pokračuje do DOH. Let do Bangkoku byl poloprázdný, cestující pokračující do DOH zůstávají sedět v letadle, my vystupovali.
B777-300ER Qatar Airways na krátkém přískoku z Hanoje do Bangkoku
Qatar Airways do nedávna provozovaly všechny 777 v "lidské" konfiguraci 3-3-3, nicméně už i oni oznámili několik B777 v konfiguraci 3-4-3
lehké občerstvení
Další den jsme se vydali z Bangkoku na ostrůvek Ko Samet. Ostrůvek je dlouhý jen několik málo kilometrů, na motorce ho projedete za půl hodiny. Nechci vypadat jak rejpal, ale oproti zkušenostem z Vietnamu mi to tu nepřišlo jako nic extra, pláží je na ostrově jen několik a bývají přelidněné, jídlo předražené a pomalu na každém kroku nějaké zákoutí s bordelem a odpadky. Ačkoliv se na ostrově několik hezkých míst našlo (viz fotky), v porovnání s vietnamským Nha Trang nebo Da Nang jednoznačně Ko Samet prohrává.
thajský autobus - místa méně než v Ryanairu
přístaviště v městečku Ban Phe
lodí na ostrov
večer na pláži
další den jsme si udělali výlet po malinkém ostrově
západy slunce byly famózní
jedna z mála ulic v městečku na Ko Samet
poslední chvíle na pláži
zpět ve velkoměstě
jízda v tuk-tuku
na večeři jsme museli vystát frontu
večeře s thajskými a vietnamskými přáteli
30OCT14
PRG-IST TK1768
A320 TC-JPJ
Moje cesta začíná v Praze, let do Istanbulu proběhl standardně, bez zpoždění, jak již na tomto fóru bylo několikrát zmíněno, servis je opravdu nadprůměr, na výběr ze dvou teplých jídel, které skvěle vypadají i skvěle chutnají.
Občerstvení v MasterCard salónku na T1
A320 TC-JPJ do Istanbulu
..na přivítanou před vzletem
vzlet z dráhy 24
výborné kuře s rýží
přistání v deštivém Istanbulu
30OCT14
IST-BKK TK64
A330-300 TC-JNI
V Istanbulu mě čekalo několik hodin na přestup - letiště na mne zanechalo spíše neutrální dojem, žádná hrůza, ale nic komfortního to též nebylo. Nástup proběhl autobusem, při usazování panoval v letadle chaos, na mém místě už někdo seděl (a na palubce měl stejné číslo jako já), takže jsem byl přesazen. Letadlo bylo v economy class téměř plné, odletěli jsem asi z hodinovým zpožděním. Zbytek letu byl víceméně příjemný.
nástup do A330 proběhl autobusem
sedačky v A330, místa na nohy bylo tak akorát
amenity kit...jiné aerolinky tohle dávají maximálně v business class
oříšky s vínem jako předkrm a večeře, opět vynikající
svítání nad Indií
před přistáním v Bangkoku/Suvarnabhumi
Po příletu mne čekal přesun na letiště DMK (Don Muang), odkud jsem další den brzy ráno pokračoval se společností Thai AirAsia do Hanoje. Autobus ze Suvarnabhumi na Don Muang jel včas, nemusel jsem ani platit jízdné, stačilo předložit rezervaci na let s AirAsia.
01NOV14
DMK-HAN FD642
A320 HS-ABP
Letiště Don Muang je klasickým lowcost letištěm, na kterém dominují lety společnosti AirAsia, Nok Air a nově také Thai Lion Air. Všude hodně lidí, nekonečné dlouhé chodby, vybavenost poměrně nízká. Jelikož se jednalo o ranní let, nečekal jsem žádné komplikace, let byl příjemný a načas. AirAsia je klasický asijský lowcost, nemám jim co vytknout.
letiště Don Muang
nástup do A320 směr Hanoj / Noi Bai
ranní Bangkok po vzletu z letiště Don Muang
06NOV14
HAN-BKK QR829
B777-300ER A7-BAY
Na lince z Hanoje do Bangkoku panuje čilá konkurence, Vietnam Airlines s A321, Thai Airways střídající A330-300, B777-200, ale nově také pravidelně B787-800, AirAsia s A320, VietJet Air s A320 a nyní také Nok Air s B737-800W a Jetstar Pacific s A320. Thai Airways s velmi vysokými cenami nepřicházely v úvahu, takže volba padla na cenově dostupné Qatar Airways, létající tento let B77W, která má v BKK mezipřistání a pokračuje do DOH. Let do Bangkoku byl poloprázdný, cestující pokračující do DOH zůstávají sedět v letadle, my vystupovali.
B777-300ER Qatar Airways na krátkém přískoku z Hanoje do Bangkoku
Qatar Airways do nedávna provozovaly všechny 777 v "lidské" konfiguraci 3-3-3, nicméně už i oni oznámili několik B777 v konfiguraci 3-4-3
lehké občerstvení
Další den jsme se vydali z Bangkoku na ostrůvek Ko Samet. Ostrůvek je dlouhý jen několik málo kilometrů, na motorce ho projedete za půl hodiny. Nechci vypadat jak rejpal, ale oproti zkušenostem z Vietnamu mi to tu nepřišlo jako nic extra, pláží je na ostrově jen několik a bývají přelidněné, jídlo předražené a pomalu na každém kroku nějaké zákoutí s bordelem a odpadky. Ačkoliv se na ostrově několik hezkých míst našlo (viz fotky), v porovnání s vietnamským Nha Trang nebo Da Nang jednoznačně Ko Samet prohrává.
thajský autobus - místa méně než v Ryanairu
přístaviště v městečku Ban Phe
lodí na ostrov
večer na pláži
další den jsme si udělali výlet po malinkém ostrově
západy slunce byly famózní
jedna z mála ulic v městečku na Ko Samet
poslední chvíle na pláži
zpět ve velkoměstě
jízda v tuk-tuku
na večeři jsme museli vystát frontu
večeře s thajskými a vietnamskými přáteli