Next to come, 45h v Bangkoku a opäť 1st class back to Dubai.
Bangkok na 45hAko som písal už na začiatku reportu, v Bangkoku som bol už 2 krát takže som to bral ako miesto ktoré mám rád ale nepotrebujem tu tráviť 7 dní a chodiť opäť po tých istých pamiatkach. Keďže doteraz som sa na predošlých návštevách zdržiava v oblast okoloi kráľovského paláca, tento krát som zvolil pre môj krátky pobyt modernú štvrť Siam. Už cesta z letiska (ktorá mimochodom trvala 3h čistého času a to už aj thajský taxikár zvyknutý na neustále kolony v Bangkoky bol zúfalý) som si všimol že Bangkok bol opäť o niečo modernejší a väčší. Stavia sa naozaj všade, obrovské bytové komplexy, nemocnice, shopping centrá… Nesledujem do detailu thajskú ekonomiku ale prišlo mi že životná úroveň Thajcov ide hore a mnohé mestá v Európe oproti Bangkoku vyzerajú ako zaostalé a provinčné dediny.
Páči sa mi však že aj napriek nespočetnému množstvu mrakodrapov a nových budov si stále v každej malej uličke môžete dať to najlepšie thajské jedlo doslova za pár centov. No nakoniec som aj ľutoval že som tento výlet zobral ako čisto letecký trip, zostal by som rád ešte ďalšie 2 dni
Čo môže byť lepšie ako po 2,5h spánku tráviť 3h cestu v kolónach v taxíku s asi jediným taxikárom ktorý má v Thajsku manuálnu prevodovku a k tomu ešte nevie radiť?
Izba za cenu 65,- Eur na noc, tomu hovorím value for money
Bar v mojom hotely na 37 poschodí
Ach to jedlo v Thajsku...
A na záver ešte jeden zaujímavosť. Ešte nikdy sa mi predtým nestalo aby som si robil check in hneď po prílete do destinácie (samozrejme nerátam európske výlety). Čo by mi nato asi povedala väčšina ľudí?
Letisko Suvarnabhumi a Thai Royal First class LoungeNakoľko odlet z Bangkoku bol naplánovaný na pomerne skoré ráno a trauma z poslednej cesty taxíkom bola veľká, budík mi zvonil už okolo 4:15. Spať som pritom išiel okolo 01:00 takže dokonalé predpoklady si užiť nasledujúcich 30h na ceste domov
Cesta taxíkom tentokrát zabrala ani nie 40min a cena bola 1/3 nová, taxikár mal totiž zapnutý taxameter. Letisko Suvarnabhumi ma stále dostáva, dizajn je naozaj veľkolepý a jeho veľkosť je naozaj pôsobivá. Takto si predstavujem moderné letisko.
Hneď som zamieril na first class check in kde ma čakala extrémne milá dievčina. Proaktívne sa ma spýtala či nechcem sedieť na 1A keďže je voľné ale povedal som jej že so svojim 2A som úplne spokojný. Ešte zisťovala či niekam pokračujem z Dubaja, odvetil som že áno, a to s BA cez Londýn do Viedne. Vypýtala si booking a niečo ťukala asi 5min do počítača. Myslel som si že sa pokúsi odbaviť môj kufor až do Viedne ale nič nepovedala, podala mi voucher do Royal first class lounge a kupón na Premium lane.
Na Premium lane nikto okrem mňa nebol. Už pred cestou som si zistil že first class lounge Thai patrí medzi tie lepšie lounge a že ma čaká pomerne dlhá cesta nakoľko sa nachádza presne na opačnej strane letiska ako máva Qatar svoje gaty. Prechádzka trvala asi 10 min a mal som trocha problém ju nájsť nakoľko sa nachádzala o poschodie nižšie ako boli obchody.
Skore ráno na Suvarnabhumi
Niekto cestuje s kuframi, niekto s krabicami od TV
Architektúra a veľkosť letiska v BKK ma neprestáva ohromovať
V Azii to na letiskách nikdy nespí
Ranné lety v BKK
Ani nie po 45 hodinách opäť svätý grál lietania
Agentka bola super milá, sama mi ponúkla sedadlo 1A ale ja som zostal pri svojom 2A
Qatar sa naščastie postaral, opäť Premium lane na pasovku kde nikto nebol
Kto ešte nebol v BKK nech hodí kameňom, predpokladám že toto vám bude povedomé
Prvý dojem z lounge bol extrémne pozitívny. Lounge je pomerne veľká, ľudí tak akurát, personál veľmi milý a usmiaty. Najprv som si to tam trocha prešiel a následne sa usadil. Prišla mladá thajka ktorá si kľakla vedľa mňa a na tablete mi ukazovala ponuku na dnešné ráno. Vybral som si wonton polievku s krevetami. Bola výborná, servírovaná bola v kvalitnom porceláne za ktorý by sa nemusela hanbiť ani britská kráľovská rodina. Zo zvedavosti som išiel pozrieť self service bufet, no aké bolo moje prekvapenie keď ku mne hneď pribehla slečna a povedala mi že jej mám len ukázať na čo mám chuť a ona mi to naservíruje a prinesie k môjmu stolu. No čo vám poviem, first class
A ešte jedna technická. Ako to ľudia robia že majú z lounge toľko fotiek? Ja keď som sa vždy postavil, priblížil k jedlu, pitiu a podobne, hneď pri mne bol personál a chcel mi s niečím pomôcť, pýtal sa či niečo nepotrebujem a podobne. Vyťahovať v takýchto situáciách foťák mi prišlo proti srsti
Cesta do Royal First Lounge bola dlhaaa, ale počul som o nej len to najlepšie takže hurá dovnútra
Nazačiatok som sa usadil a prvé dojmy boli extrémne pozitívne, veľmi málo ľudí, pozorný personál a pekný dizajn
Na raňajky som si objednal iba Shrimp wonton soup, plánoval som ochutnávať hlavne na palube A380tky
Espresso muselo byt kedže som mal za sebou 3h spánok a pred sebou 30h cestovania. Niesom expert na porcelán ale vyzeral naozaj extrémne kvalitne.
Na záver trocha čerstvého ovocia a sladké „čosi“
Magazínov a novín bolo na výber viac než dosť
Nie tak „classy“ ako Al Safwa Lounge
Pohľad na hlavné sedenie v Lounge
Takéto sedenie sa nachádza pred toaletami, ked čakáte na polovičku môžte si zatiaľ zdriemnuť
Opäť som raz porušil moju zásadu že nefotím toalety, ale toto bolo naozaj mega. Miestnosť asi 3x4m. Wow. Pánskych toaliet bolo asi 5.
Rozlúčenie s Thai Royal First class Lounge, opäč školácka chyba, 1,5h na lounge je málo
Čas opäť ubehol až príliš rýchlo nato aby som si užil všetky vymoženosti Thai Royal First class Lounge. Čakal ma dllllhhhýý presun na gate, keď ma na posledných 200m predbehla dievčina s ruksakom s nálepkou QR trocha som spanikáril a pridal tiež do kroku. Bol už síce Final call ale žiadne škaredé pohľady zo strany posádky som nezaznamenal takže som bol snáď ešte v limite.
Bangkok– Dubai
13.1.2016, 8:35 – 11:50
Airbus A380
QR0831, sedadlo 2AOpäť vlastný most pre first class, oslovenie menom a odprevadenie na moje miesto 2A tento krát na druhej strane našej veľryby, veď nech je zmena
Tento krát ma mala na starosti Júlia, spýtala sa na welcome drink a moju preferenciu hot alebo cold towel. Okrem mňa bol vpredu už len jeden ruský pár, takže obsadenosť luxusných 3/8. Nie som moc zástancom stereotypov o národoch ale mladý soviet sa hneď vyzul, sklopil sedadlo do ležiacej polohy a pustil si na iPade nejaký ruský film. Samozrejme na reproduktor...
8:16 sa hlásil kapitán aby podal základné informácie o lete pričom dĺžku letu predpokladal na 7h. Nasledovala arabská káva a datle. 8:35 sme boli stále pri gate ale mne to nevadilo, aspoň si viac užijem let. Finálny push back bol o 8:41 pričom sa kapitán ospravedlnil za meškanie z dôvodu pridelenia neskoršieho slotu. Soviet si sedadlo nezmenil ani počas štartu, ako som písal vyššie, je to asi výsada 1st class zomrieť v prípade nehody komfortne
Bohužiaľ kamera nefungovala a okná boli zarosené z dôvodu extrémnej vlhkosti až do štartu.
Dlhých 15min chôdze na opačnú stranu letiska za mojou A380
Pekná reklama na pýchu Qatar Airways
Veľryba sa chystá na svoj let v horúcom thajskom ráne
Kuk
Už len pár krokov, nastupovať do lietadla takto sám a „zahnúť“ doľava má niečo do seba.
Šéf kabíny ma už vyzeral a privítal ma menom, palec hore
Ten pocit ked som sa opäť posadil do 1st class sa len ťažko popisuje
Obsadenosť na tento let bola len 3/8
Vlhkosť vonku spôsobila že takto vyzerali všetky okná až po štart
Už bolo skoro 08:15, čas na prvé šampanské
Detaily sedadla
Kvalita kože, spracovania, tlačidiel bola neskutočná
Samostatný ovládač len na sedadlo
Keďže som sa naschvál nenajedol príliš veľa v lounge, raňajky na palube boli dlhé a chcel som vyskúšať toho čo najviac. Jedlo opíšem skôr obrázkami, kvalita bola výborná. Na moje zavolanie prišla Júlia asi do 5s a priniesla mi horčicu a kečup.
Showtime!!!
Ešte na zemi sme dostali arabskú kávu a datle
Deň ked nás David Bowie opustil
Mladý soviet si spravil pohodlie ešte na zemi. Sedadlo do ležiacej polohy, vyzuť sa a na iPade si pustil nejaky ruský film na repráky
Za nami Airbus China Airlines, zaujímavý detail zelenej časti motora
Číňania dostali prednosť, darmo už ani veľkosť nič neznamená
Thai už však musel čakať, teraz je rad na nás
Bangkok a Thajsko opäť nesklamalo, nechcelo sa mi odísť
Stúpanie je skoro nepostrehnuteľné, komfort A380 aspoň pre mňa je ako z inej galaxie
Pri takomto výhľade by sa človek mohol pozerať z okna celé hodiny
Náš Airbus si pokľudne naberal výšku takže prišiel čas si dopriať trocha luxusu first class
Šampanské a čerstvý džús z tropického ovocia
Nech sa tento let nikdy neskonči
Pasažiery first class majú wifi zdarma na celú časť letu
Nemám veľa skúseností s noise cancelling slúchadlami ale tieto od Qataru fungovali spoľahlivo
Čas na raňajky, vyskladáte si na čo máte chuť, bohužial steak bol opäť well done
Košík s pečivom, všetko bolo veľmi dobré
Chýbala mi k tomu horčica ale stačilo jedno tlačítko a za minútu bol tento nedostatok odstránený
Môžem zato že stále nalievajú???
Bircher Musli bolo excelentné, mohol by so ho jesť každý deň na raňajky
Po výdatných raňajkách som pokračoval s Everestom ktorého polovicu som prespal na ceste do BKK. Po skončení filmu som sa vydal na prieskum lietadla. Prvá business class sekcia bola pomerne prázdna, obsadenosť asi tak 50%. Samozrejme mi nedalo vyskúšať si business class sedadlo. Môj prvý dojem bol, uuhh, ako tu je málo miesta, a prečo je ta obrazovka taká malá?? Asi až 10s nato som si uvedomil aké hlúpe myšlienky ma napadajú
Treba však otvorene povedať, rozdiel medzi 1st class a business class je obrovský. Šírka sedadla, možnosti nastavovania, vzdušnosť a zároveň intimita kabína iba s 8 sedadlami. Nedá sa to príliš porovnávať.
Moje kroky následne viedli do baru ktorý bol tiež prázdny, sedela tu len skupinka 3 arabov. Na odporúčanie barmanky som si dal portské a pikantné mandle. Poviem vám že má niečo do seba sedieť si na veľkej koženej lavici, pozerať sa von na obrovské krídlo A380tky a popíjať kvalitné portské, proste la dolce vita.
Výhľady počas letu
Letušky zatiahli všetky okná, ja som si svoje ale nechal hore, predsa len bolo stále ráno.
Krásne detaily kabíny, časť ktorá rozdeľuje toalety vo first class
Zle sa to fotilo ale pred toaletami bol bar s roznymi mineralnymi vodami a ponukou novín a časopisov
Prišlo mi vtipné že sa na záchodoch nachádzal zákaz fajčenia a bol tam rovno aj malý popolník
Potreboval som to jedlo trocha vychodiť tak som sa prešiel business class časťou ktorá bola poloprázdna. Vyskúšal som aj sedadlá ale prišli mi extrémne malé. Až takto človek zblbne z tej first class
Moje kroky smerovali do baru kde skoro nikto nebol, len jedna partia 3 arabov
Može byť krajší výhľad z baru?
Stewardka v akcii
Na bare bol veľký výber alkoholu a koktailov, ja som si na odporúčanie stewardky dal portské a pikantné mandle
Bol som pozrieť aj dolnú economy sekciu ale len na chvíľu
V bare som strávil asi 20min, na ceste späť som ešte zbehol dole po schodoch pozrieť economy sekciu. To čo by som za normálnych okolností považoval za komfortnú economy, mi teraz prišlo ako neľudské podmienky pre život. Človek z toho proste úplne zblbne
Niekde nad Indiou nás zasiahli stredne silné turbulencie, keď však má človek pred sebou Toma Cruisa ako masakruje polku armády a sedí v relaxačnej polohe v „kresle“, dá sa to prežiť. Z toľkej aktivity mi už vyhladlo, zazvonil som na Júliu ktorá opäť do 5s bola pri mojom sedadle. Oznámil som jej že by som rád skúsil tú rybu, pričom odvetila že ide preveriť či ju ešte majú. Následne sa vrátila a oznámila mi že ak mi nevadí 15min čakať, rada mi moje jedlo pripraví a prinesie.
Asi 1h a 15min pred pristátim som sa pustil do daľšieho degustačného menu
Predjedlo, výborné ako všetko čo zatiaľ Qatar predviedol
Recenzie na internete neklamali, ryba býva väčšinou stávka na istotu. Bola super
Sladké na záver
Na vytrávenie
Človek neznalý pomerov si povie načo je komu ovládanie roletiek na oknách cez dotykový ovládač? Ale abyste zatiahli posledné okno, bolo by sa treba postaviť pretože je daľeko od sedadla, takže to je naozaj životne dôležitá pomôcka
Legroom asi netreba komentovať či?
Bohužial všetko sa raz končí, začíname klesanie do Dohy niekde na Dubajom
11:45 hlási kapitán že sme minuli Dubaj a začíname klesanie. Pristátie očakával okolo 12:19. Nakoľko bolo zamračené, výhľady neboli nič moc a oblačnosť sa roztrhla až teste pred dosadnutím na dráhu.
Pristátie bolo ako do perín a mne prišlo veľmi smutno že sa tento let končí. Po pristáti sa mladý soviet ešte stážoval Júlii že asi nestihne prípoj do Moskvy kvôli neskorému pristátiu. Vraj doteraz vždy lietal s Emirates 1st class do Thajska a bude v tom pokračovať nakoľko naňho QR nespravilo dojem. Taktiež sa veľmi rozhorčoval že QR nemá na let Doha- Moskva 1st class, vraj si jasne kupoval letenku aby letel 1st class a o tom že je tento sektor operovaný iba s business class sa dozvedel až na letisku.
Kabína počas klesania
Tesne pred dosadnutím
Posledný pohľad na kabínu, nemôžem letieť hned späť do Bangkoku?
Júlia držala business class pasažierov pokiaľ som nevystúpil
Na záver pár postrehov k QR 1st class:
• Kabína, sedadlá, servis sú TOP, výber jedla a vín je neskutočný
• Internet funguje dobre. Pasažieri 1st class ho majú zadarmo na celý let, boli však miesta kde systém písal že v tejto oblasti nie je internet k dispozícii
• Ovládanie IFE je veľmi zlé, BIZ a ECO to majú 100 krát lepšie, mapa je hrozná, seká čo na 32” obrazovke nevyzerá práve prémiovo
• Je veľký rozdiel v posádke, stewardky boli fajn, ale supervízor bol vždy TOP.
• 2 obrovské toalety pre 8 pasažierov sú naozaj veľký luxus, nikdy som nečakal a boli stále v top stave
Al Safwa First Class LoungePo vystúpení z lietadla ma čakala opäť rovnaká procedúra. 2 slečny stáli pred dverami lietadla s mojim menom a opäť odprevadenie cez cele letisko až po first class lounge. Samotná lounge bola omnoho plnšia než počas mojej cesty tam. To znamená že tam bolo stále poloprázdno
Ako som už písal vyššie, všetko je tak predimenzované že pocit luxusu a výnimočnosti by sa dal priam krájať.
Ako prvé som išiel navštíviť sprchy kde ma opäť prekvapil indický chlapec za dverami, ktorý ma odprevadil do mojej miestnosti. Všetko voňalo novotou, najlepšie materiály, všade mramor a podobne.
Po sprche som zamieril do reštaurácie kde som mal šťastie na lepší personál. Najprv som si chcel dal iba jahňacie, ale čašník ma presvedčil že polievka je veľmi obľúbená a že ju mám určite skúsiť. Takže som si dal aj tú
O megalomanstve tvorcov lounge svedčí aj fakt že po mojej objednávke sa ma v priebehu asi 6 minút prišli spýtať 3ja rôzny čašnici čo si ešte dám.
Jedlo prišlo veľmi rýchlo čo svedči o tom že to všetko iba prihrievajú, škoda. Prišlo mi to komické keďže do kuchyne bolo vidieť a veľkosťou a počtom personálu by zvládla obsluhovať stredne veľký hotel. Ďalší menší mínus bolo pečivo ktoré bolo tiež iba prihriate takže sa asi po 4min nedalo ani jesť, to by sa v Nemecku asi nestalo. Taktiež hlavné jedlo priniesli asi 2min po polievke takže pokiaľ som ju dojedol, hlavné jedlo bolo už vlažné. Poznámka pod čiarou, skoro v každom jedle bola zelená špargľa, asi je jej sezóna v januári v Emirátoch, ale mne to nevadilo, mám ju rád.
Opäť osobná eskorta do Al Safwa lounge
Taká decentná výzdoba pre vstupom
Hned som smeroval do sprchy, opäť luxus ako sa patrí
Komu by nestačilo na palube, može prasknúť od prejedenia v lounge
Zákutia ktoré som nepreskúmal počas prvej návštevy, opäť všade plno
Máte chuť na sushi?
Alebo oddychovať?
Každé sedadlo malo pri sebe takýto šikovný tablet
Rozlúčime sa Al Sawfa Lounge tak ako sa patrí, jedlom
Polievka bola TOP, a o tom bazalkovom peste sa mi sníva doteraz. Taktiež obsluha bola veľmi pozorná. A dostal som aj pečivo!!!
Jahnacie bolo iba dobré, opäť iba prihrievané, škoda
Lounge ponúka aj výhľad na plochu, čas sa krátil tak som sa vydal na daľší let. Tento krát už bez osobnej eskorty.
Doha - Dubai
13.1.2016, 15:00 – 17:10
Airbus A350-900
QR1012, sedadlo 3KBohužiaľ keďže tento sektor už nebol skutočný first class, na ceste ku gatu som už musel ísť sám
Keď som prišiel ku gatu, čakalo ma milé prekvapenie, spoza okna na mňa pozeral Airbus A350-900 namiesto pôvodne avizovaného Boeingu 777.
Môj gate
Toto nevyzerá ako B777, tomu sa hovorí prekvapenie na záver
Vyhradené sedadlá pri gate pre business/first class
A moje dojmy? Len tie najlepšie, naozaj veľké okna, pekné mood light, elektronické ovládanie roletiek fungovalo na výbornú a sadlo TOP. A IFE fungovalo rýchlo a spoľahlivo, na rozdiel od 1st class v A380
Ale načo je airbag na páse som doteraz nepochopil.
Keď sme ešte stále o 14:56 stáli pri gate, vedúca kabíny zahlásila že hľadáme 2 pasažierov ktorý ak sa nachádzajú v lietadle tak sa majú hlásiť vpredu. Ani po 5min nikto dopredu neprišiel takže trebalo nájsť ich kufre a vyložiť ich z lietadla. Meškanie nakoniec predstavovalo asi 15min. Počas rolovania cítite že ste v lietadle nie ako v A380 kde je to pohyb lietadla takmer nepostrehnuteľný. Let bol naozaj extrémne krátky. Tu však musím skloniť veľkú poklonu pre posádku, doslova behali po celej kabíne aby všetko stihli. Takže na tomto 35min lete boli najprv hot alebo cold towel, arabská káva a datle, výber jedla. Počas objednávania som bol oslovovaný menom čo ma veľmi milo prekvapilo.
Business class kabína tohto novotou voňajúceho A350-900 vyzerala tip top, bolo vidieť že sa jedná o najmodernejšie lietadlo na trhu.
Obrazovka super, veľkosť na danú vzdialenosť akurát, rozlíšenie super a ovládanie o 2 levely vyššie ako vo 1st class
Okná sú tiež omnoho väčšie ako v A380
HD kamery, A350 je čo sa týka technologii state of the art.
Už som sa krotil, tentokrát iba voda
Airbag na páse, to to vážne netuším načo to je dobré.
Plastový kolega z dielne Boeingu
Ovládanie sedadla
Vzhľadom na meškanie a vykladanie kufrov no shown pasažierov kapitán oznámil že let bude trvať asi 35min. Posádka bude mať napilno
Káva bola tentokrát už za pochodu, už sme rolovali k dráhe.
Na pitie som si objednal colu a šampanské, bohužiaľ letuška na šampanské pozabudla. Napadlo ju to až keď sme pristáli. Prišla sa mi ospravedlniť a povedala že ju to extrémne mrzí. Ja som jej samozrejme povedal že si stým nemá robiť starosti, videl som ich výkon počas tohto letu a poďakoval som sa jej za excelentný výkon v týchto extrémnych podmienkach. Ale ona zasa, že ju to veľmi mrzí
Tak sa mi ešte asi 3min ospravedlňovala až pokiaľ naozaj pochopila že s tým nemám žiadny problém.
Kamera bola bezchybná
Plasťák vie aj lietať, komfort bol veľmi dobrý ale s tichosťou a komfortom A380 sa to nedalo porovnať.
Staviam, staviaš, staviame
Kabína vyzerá ultramoderne
Bar na palube A350
Sľubujem že už naozaj posledné jedľo
Krásne výhľady nad zálivom, výšku sme držali celý čas pomerne malú
Dubaj pred/pod nami
Preleteli sme popri DXB aby sme si dali jedno kolečko nad púšťou
Je ťažké si vybrať či sa pozerať na kameru alebo cez veľké okná ktoré má A350
Čo som počul tak doprava autom v Dubaji nič moc
Vyzerá že to kapitán trafí
A350-900 sa zaradí medzi moje obľúbené lietadlá
Bohužiaľ všetko sa raz končí, ale Qatar splnil aj tie moje najvyššie očakávania
Dubai– Heathrow
14.1.2016, 02:25 – 06:25
Boeing 747-400
BA0106, sedadlo 28GPo vystúpení z lietadla som si uvedomil jednu veľmi nepríjemnú skutočnosť. A to že mám vlastne 6h do môjho letu s BA. Na tento fakt som akosi pri plánovali pozabudol. Keďže check in sa otváral až 3h pred letom, teda okolo polnoci, zamieril som hľadať úschovňu kufrov. Tú sa mi našťastie asi po 15min pátraní podarilo nájsť a ja som opäť vyrazil k Burj Khalife zabíjať čas. Metrom mi to trvalo asi 25min.
Let s BA bol podľa očakávaní, vypichnem len pár detailov. Letecký boh sa totiž na mňa usmial nakoľko som dostal upgrade do Premium economy. Celé to však bolo pomerne divné nakoľko sa to stalo až keď som nastúpil do lietadla. Sadol som si na svoje miesto keď v tom ku mne prišla letuška a pýtala sa ma či tam sedím. Ukázal som jej teda letenku že teda asi hej. Povedala že má pasažierku s tým istým miestom. Následne asi 5min s niekým telefonovala aby mi nakoniec oznámila že moje nové miesto je 28G. Keďže som pôvodne sedel na 48D, hneď som vedel že to je pomerne vpredu a mohol to byť upgrade. A veru aj bol, exit row economy premium sedadlo
Zaujímavosťou je že v economy boli ešte voľné sedadla, doteraz neviem prečo ma dali rovno do premium economy. Možno sa to môže agentka v BKK ktorá si pýtala môj booking s BA? Ale prečo som potom nedostal nové miesto hneď pri checkine v Dubaji? V konečnom dôsledku je to asi jedno
A moje hodnotenie premium economy v podaní BA? Popravde nič moc, keby som nebol na nohách skoro 24h asi by som nezaspal. Sedadlo bolo naozaj veľmi nepohodlné na spanie, večeru som odmietol a išiel hneď spať. Naozaj extrém predstavoval rozdiel v chovaní a hlavne výzore posádky ktorú som videl pred sebou v business class sekcii. Keďže som sedel hneď za business časťou, videl som ako posádka komunikuje s pasažiermi, ako vyzerá kabína, sedadlá atď. Je to rozdiel nie 2 ale rovno 3 tried. Posádku tvorili pupkatý muži s košeľami s krátkymi rukávmi, rozprávali sa medzi sebou veľmi hlasno. Taktiež mi prišlo absurdné keď pozbierali objednávky na raňajky, sadli si na jump seat a hlasno si pozerali a čítali objednávky pasažierov a vášnivo o tom diskutovali a smiali sa. Už len samotné servírovanie napr. raňajok z vozíka mi prišlo nie príliš prémiové. Keď som to všetko videl, som rád že mojím prvým stretnutím s prémiovými triedami bol práve Qatar Airways.
Ale aby som len nehanil, raňajky boli výborné. Dokonca malý steak bol asi najlepší čo som mal počas celej cesty. Qatar počas večere na ceste do BKK a pri raňajkách na ceste späť servíroval len suché čosi čo vyzeralo ako steak.
Legroom v BA premium ecnonomy, zatiaľ 22h bez spánku
Menu
Šampanské bolo teplé, nedopil so ho
Ked som videl business class kabínu BA, pôsobila na mňa tak o 2 levely horšie ako produkt QR
O oblečení a správaní posádky ani nehovorím
Sedadlo malo svoje najlepšie časy za sebou
Prespal som asi 5h, aj ked zato mohla skôr únava ako pohodlie Premium economy. Pre spánok podľa mňa neprináša žiadny extra komfort navyše oproti Economy.
Zato raňajky boli top, steak bol najlepší aký som mal počas celej cesty.
Posledný segment LON-VIE bol bezproblémový, opäť sa raz oplatilo rezervovať miesto v posledných radách takže som mal pre seba celú trojku.
Na záver by som rád poďakoval Qatar Airways za life time experience