EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK + cesta späť- dokončené

MadLi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 02. 2009, 15:23
Stav: Offline

EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK + cesta späť- dokončené

Příspěvek od MadLi »

Intro:

Opulentné, to je prvé slovo ktoré ma napadlo keď sa ma niekto spýtal nato aké to je letieť v prvej triede s Qatar Airways.

Každý tu na fóre máme asi nejaký letecký sen, ten môj bol let business alebo first class. Letieť first class mi prišlo ako niečo na dlhé obdobie pre mňa nedostupné. Predsa len dať za letenku 4 000,- Eur alebo viac nepripadá do úvahy. Ako to však niekedy býva, zhoda náhod mi tento životný zážitok dopriala skôr ako som vyhral v lotte alebo som nejakým zázrakom získal 150 000 míľ v nejakom frequent flyer programe.

Jedného krásneho dňa sa na nemeckej stránke urlaubspiraten.de objavil bláznivý tip ako kúpiť za smiešnych 440,- Eur 76 000 míľ do frequent flyer programu sMiles brazílskej aerolinky GOL. Človek si povie, čo sa dá preboha s týmito míľami robiť? Vtip bol v tom že sa dali vymeniť za spiatočný let s Qatar airways. Podmienka nízkych poplatkov bol štart na blízkom východe, pričom tam bolo niekoľko návodov ako booknuť napr. business class s QR do Tokia, BKK a podobne. Ale mňa zaujal svätý grál, let s Airbusom A380 vo first class. To bola ponuka ktorá sa nedala odmietnuť. Samozrejme trebalo konať hneď. Z kamarátov sa nikto nechytal, manželka povedala že si mám robiť čo chcem, veď to poznáte :lol: Keďže ma vo februári čakala oslava jubilea a teda 30te narodeniny, povedal som si že idem do toho a dám si to ako darček, a poletím aj sám. A aj sa tak stalo. Samozrejme to nebolo také jednodyché ako kúpiť rožky v TESCU. Stránka bola iba v portugalčine, dôvod na okažmitú radosť nedávala ani jediná možnosť zvoliť národnosť a to brazilskú. Takže riziko storna letenky bolo veľké :roll:

Finálny routing ktorý mi pristál v emaily bol Dubaj – Doha – Bangkok –Doha – Dubaj. Všetko first class, Qatar airways. Keďže som v Bangkoku už bol 2 krát, a samotný let bol cielom, a nie destinácia, v Bangkoku som sa rozhodol stráviť iba 45h. Cena za túto nádheru bola už spomínaných 440,- Eur.

Následné bolo treba vyriešiť ako sa dostať do Dubaja. Keďže sa malo jednať o primárne letecký výlet, nudné varianty ako priamy let s Fly Dubai z BTS alebo Emirates z Viedne hneď vypadli. Lufthansa a Swiss mali dobré časy ale s A340-600 som letel a Swiss lieta s A330, nuda nuda nuda. A potom ma to napadlo. Veď ja som ešte neletel s kráľovnou nebies, Boeing 747. Lietadlo ktoré sa stáva raritou na leteckom nebi, tak som si povedal že ho ešte musím stihnúť. Voľba teda padla na British airways. Cena bola priaznivých 380,- Eur, do Londýna s A320 a následne s B747-400. Takže celý itinerár bol nakoniec VIE-LON-DXB-DOH-BKK-DOH-DXB-LON-VIE, 8 letov za necelých 5 dní. Odlet v sobotu ráno a spať doma vo štvrtok na obed. Nebudem klamať, väčšina ľudí ma začala považovať za blázna ale my sa tu chápeme že?

British Airways a Queen of the Skies

Vienna – Heathrow
9.1.2016, 08:25 – 10:00
Airbus A320-200
BA0699, sedadlo 26A


Na letisko vo Viedni som dorazil pomerne s predstihom, asi 2h pred odletom. V sobotu ráno pôsobilo veľmi ospalo, vo mne to však vrelo. Cesta na ktorú som sa skoro pol roka tešil bola konečne tu. Na check-ine bola pomerne veľká rada, ja som však mal už hotový OLCI. Takže som sa vydal na prázdnu prepážku Bage drop off. Tam ma veľmi mladý agent trocha zdržal, na moju otázku či vidí v systéme moje QR frequent flyer číslo nevedel odpovedať, tak asi 5min ťukal do PC aby mi víťazoslávne oznámil že ho tam pridal. Áno, hádate správne, keď som sa vrátil tak míle načítané neboli.

Obrázek
Schwechat v sobotu ráno

Obrázek
Tento pohlaď asi väčšina z vás pozná, staršia časť letiska Schwechat

Obrázek
BA check in

Obrázek
Ranné odlety

Obrázek
Obchody tiež neboli narvané

Nasledoval presun do non shengen časti, kde ma zarazilo že na náš let už bola rada. Neholdujem záľube státia v nezmyselnej rade tak som si išiel ešte na 30min sadnúť. Na moje prekvapenie sa ani po 30min rada príliš nezmenšili tak som sa pridal do veľkej skupiny Indov, Pakistancov a podobne. Až som si myslel že som už v Dubaji.

Nástup prebiehal kultivovane, chlapci ktorý tvorili posádku vyzerali že majú asi 18 rokov a ako ja hovorím, na Angličanoch je vidieť ako môže dopadnúť národ ktorý sa niekoľko stáročí kríži na osamotenom ostrove (no offence). Keď som prišiel k svojej rade, už tam sedeli 2 staršie panie zo Slovenska ktoré ma privítali vetou: „S takým fešákom nám ujde ten let rýchlo“. Takže to nám tá cesta pekne začína pomyslel som si. Interiér tohto Airbusu A320 bol veľmi pekný, asi v poslednej konfigurácia vrátane mood light.

Obrázek
Nezmyselná rada 45min pred odletom

Obrázek
Cesta začína

Obrázek
Nastúp do lietadla

Obrázek
Pekný a moderny interiér, na európsky skok ideál

Ešte pred štartom motorov som musel panie vedľa mňa odfotiť ich tabletom, pričom to ihneď postovali na Facebook. No nová doba. Počas letu som sa v družnej debate dozvedel že panie letia asi s ďalšími 10timi Slovákmi do plavbu po Karibiku do Miami. A tom som si pôvodne myslel že to je nejaký 2 dňový poznávací výlet do Londýna :lol: Vo Viedni panovala počas štartu naozaj extrémna hmla, Boeing 777 v novej AUA livery nebolo ani poriadne vidieť.

Pri lete do Londýna je vždy čo pozerať, najprv sme leteli nad Nemeckom, následne Francúzsko, kanál La Manche a potom krásne výhľady na anglické pobrežie. 2 vyčkávacie kolečká nad Londýnom a po necelých 2 hodinách už sadáme v Heathrow.


Obrázek
Hmla bola ráno naozaj veľká

Obrázek
Ledva bolo vidieť lietadla na vedľajších dráhach

Obrázek
Zato neskôr prišli krásne výhľady

Obrázek
Ešte že tam hore je vždy pekne

Obrázek
Občerstvenie

Obrázek
Krásne scény keď sme prelietali La Manche, už na britskej strane

Obrázek
A ešte jeden

Obrázek

Obrázek
Klasické kolečká nad Londýnom

Obrázek

Obrázek
Plne brzdy, spojlery a už sme na Heathrow

Obrázek
Naše lietadlo po pristátí, letušák sa išiel schovať dozadu keď videl že fotím :)

Obrázek
A posledný pohlaď na naše lietadlo

Náš let pristál na T3, takže ma čakal presun pekne autobusom medzi T3 a T5. Poviem otvorene že tento systém autobusov mi príde ako zlý vtip. Nie je podľa mňa príliš dôstojné čakať najprv vo fronte n autobus, potom v autobuse kde je vtipné pozorovať ľudí ktorí v kraťasoch mrznú pokiaľ sa nenaplní. Proste stredovek a nie moderné letisko.

Samozrejme terminál T5 je už iná káva, no späť do reality ma priviedla security kontrola. Strávil som tam asi 40min čistého času. Páčilo sa mi že tam bolo pomerne veľa obchodov kde sa dalo pofľakovať, ale ľudí bolo všade naozaj veľmi veľa. Napr. do takého toho londýnskeho pubu bola asi 10m fronta. Takže som sa asi po 20min presunul automatizovaným vláčikom do sekcie C z kade odlietal môj let do Dubaja.

Obrázek
Welcome to Heathrow, rada na bus medzi T3 a T5

Obrázek
Prestup trvá asi 10min a od pohodlia ma ďaleko

Obrázek
Po výstupe ma čakala asi 20min rada na pasovke a ďalších 20min na security c.2 o poschodie vyššie

Obrázek
Terminal 5, až na to množstvo ľudí veľmi pekný, super obchody :)

Obrázek
Obrovské plus na T5 C sú krásne veľké okna a akcia na ploche, naozaj som sa nevedel vynadívať

Obrázek
Príprava na let v plnom prúde

Obrázek
Môj prvý let s Queen of the skies, to lietadlo ma naozaj niečo do seba

Časť C je naozaj veľkoryso dimenzovaná, miesta na sedenie habadej, krásne veľké presklené plochy, čo viac si letecký nadšenec môže priať. Akurát tých obchodov tu je pomenej, pár klasických obchodov s časopismi, Starbucks a to je všetko. Ale tie výhľady z terminálu stáli naozaj zato. Aby som nesedel len tak na prázdno, kúpil som si v Starbuckse nejaké „úžasné“ organické čipsy a dvojité espresso. Nevedel som kam skôr pozerať pričom bol krásny výhľad aj na štartujúce lietadla. Tá hodinka ktorú som tam strávil mi ubehla naozaj veľmi rýchlo.


Heathrow – Dubai
9.1.2016, 12:30 – 23:35
Boeing 747-400
BA0107, sedadlo 48A


Do lietadla som nastupoval medzi poslednými takže žiadne fronty nehrozili. Prvý dojem bol veľmi pozitívny. Po preštudovaní pár recenzii a obrázkov som očakával starý interiér s 5cm obrazovkami alebo opak bol pravdou. Náš Boeing mal nový interiér, vrátane mood light a veľkých dotykových obrazoviek. Sedadlo som mal skoro úplne vzadu, všimol som si že veľkú časť lietadla tvorila business a premium economy class, economy malo iba jednu sekciu. Ako hovoria bratia Angličania asi Premium heavy linka.

Posádku tvorili opäť väčšinou muži, vekom okolo 50tky. Naštartovanie motorov bolo skoro nepočuteľné, samotný push back začal 12:45. Bez väčšieho zdržania vyrazila naša kráľovná na asi 7h let do tepla. Počas prvej hodiny letu nás míňalo pomerne veľa lietadiel, škoda že som mal v pláne fotiť iba mobilom.

Obrázek
Boarding už bol v plnom prúde takže som nemusel dlho čakať

Obrázek
nástup do lietadla

Obrázek
Vyhlaď z môjho sedadla po usadení

Obrázek
Trasa môjho letu

Obrázek
Back in 5 days :D

Obrázek

Obrázek
Tak tie slúchadla som radšej ani nerozbaľoval

Obrázek
London pride musí byt

Kombinácia dvojitého espressa a veľa vypitej vody si vyžiadala svoju daň a asi po hodine a pol som musel navštíviť toaletu. Tu bol asi najviac vidieť vek lietadla. Záchod bol naozaj veľké retro.

Po návrate na moje miesto už prebiehal servis, výber bol, chvíľka napätia......... áno, kura alebo pasta. Zvolil som kura ktoré bolo naozaj výborné, akurát ma prekvapila pálivosť jedla. Osobne mám rád pikantné, ale toto bolo u mňa na stupnici pikantnosti 8/10. takže neviem či by to každému vyhovovalo. Po pozbieraní tácok o 14:47!!!! londýnskeho času prišiel pokyn posádky zatemniť všetky okná. No krútil som nad tým hlavou ešte dobrých 10min.

Ešte že BA malo v ponuke naozaj veľký výber kvalitných filmov a seriálov, ktoré prerušovali len moje návštevy toalety. Ja viem že som po tej káve nemal piť 2 London Pride ale bolo fakt dobré :D Počas celého letu chodila posádka asi 3 krát s nápojmi čo považujem za dostatočné.

Obrázek
Na Európou bol zamračené a za chvíľu sa stmievalo takže výhľady príliš neboli

Obrázek
Kabína počas letu, a poučenie do budúcnosti že 2 kávy, 2 piva a sedadlo pri okne nie sú dobrý nápad

Obrázek
Výborne jedlo prekvapilo, bolo však na hranici znesiteľnej pikantnosti

Obrázek
Západ slnka vo výške 36 000 stôp

Obrázek
IFE v podaní BA bolo veľkým prekvapením, výborná mapa, ovládanie a super výber, na úrovni QR, EY alebo TK.

Obrázek


Obrázek
Snack pred pristátím, sendviče v podaní BA väčšinou nesklamú

Obrázek
Ešte jedno kolečko pred pristátím na púšťou a Dubajom a môžeme ísť na pristátie

Asi 40min pred pristátím v Dubaji sa ozval kapitán že nás čaká asi 21 stupňov a očakáva dosadnutie okolo 23:00 lokálneho času. Zaujímavá bola taktiež informácia že máme problém s elektronikou v lietadle. Po príchode ku gatu vraj bude aj naďalej svietiť seat belt, v lietadle bude tma ale máme zostať sedieť až do pokynu od kapitána. Táto informácia evidentne pár ľudí rozladila Nie som letecký expert ale myslíte že zato môže nefunkčné APU?

V každom prípade sme ešte dali 2 kolečká nad morom a potom sme o 23:10 dorazili na náš gate. Tento let hodnotím veľmi pozitívne, let bol veľmi kľudný, IFE od Panasonicu a výber filmov a serialov u BA na výbornú, jedla a pitia akurát. Takže hurá zohnať taxi do asi 5km vzdialeného hotela aby som nasledujúci deň poobede mohol vyraziť na toľko očakávaný let first class s Qatar Airways.

Let the show begins

Nasledujúci deň som strávil prehliadkou Dubaja. Naschvál som si naplánoval 18h layover aby som si toto rastúce mesto mohol pozrieť. Najprv som si pozrel „starú“ štvrť Dubai creek ktorú som mal loďkou asi 15min od hotela. Prišlo mi to pomerne sterilné, kvázi bazár, Dubajská pevnosť o veľkosti väčšej chalupy niekde na Orave, no nič extra. Jediné čo ma zaujalo bola história Dubaja, je až zarážajúce že pred pár desiatkami rokov tu bolo len malé mestečko rybárov a nomádov, potom sa objavila ropa a súčasnosť poznáte.

Cez obed som sa metrom presunul do Dubai mall ktorý je naozaj impozantný a viem si predstaviť že pre každého shoppoholika to je raj na zemi. Prišlo mi že snáď každá dôležitá značka sa tu snaží mať svoj „top“ obchod.

Zaujímavý bol aj pohľad na Burj Khalifu a oproti stojaci zhorený hotel ktorý vyhorel počas silvestrovskej noci. Bolo to naozaj fotogenické. Asi o 14:00 som sa vybral spať na hotel kde som si nechal kufor, prezliekol sa (veď nepôjdem vo first class v prepotenom tričku a kraťasoch) a hurá smer Terminal 1.

Obrázek
Výlet loďkou ktorú som mal 5min chôdze od hotela po Dubai creek

Obrázek
Poza tieto budovi raz za čas preletelo lietadlo Emirates, bohužiaľ som to nestihol odfotiť

Obrázek
Jedna z hlavných atrakcii Dubaja

Obrázek
Hotel ktorý vyhorel počas silvestrovských osláv, hneď vedľa Dubai Mall a oproti Burj Kalifa

Obrázek
V Dubaji sa stavia stále a všade. Postavili Dubai mall a hneď ho už aj nadstavujú.

Obrázek
Je dôležité mat nenápadné auto

Obrázek
Toto ma prekvapilo

Dubai Terminal 1

Check in som našiel pomerne rýchlo, srdce mi búšilo a snažil som sa nemať ten priblblý úsmev ktorý sa mi stále vracal keď som si pomyslel že “ten” moment je tu. Samotný check in bol pomerne krátky a efektívny, agent vytlačil letenky, podal mi voucher do lounge a poprial pekný let.
Nasledoval presun na security kde mi na otázku ohľadom fast track bolo odpovedané len úsmevným nie. Rýchlo som prešiel do lounge ktorá je vyhradená pre first class pasažierov a používa ju viacero leteckých spoločnosti. Samotná lounge mala 3 poschodia, na tom prvom boli asi 3 väčšie rodinky a veľký bufet s teplým a studeným jedlom. Druhé poschodie bolo vyhradené pre fajčiarov ale keďže tam boli len dvaja pasažieri a tí nefajčili, zakotvil som práve tu. Tiež sa tu nachádzal bufet, avšak len so studeným jedlom plus bar.

Tretie poschodie boli veľmi malé nakoľko tu bola len miestnosť so sprchou a záchodom. Keďže som mal za sebou celý deň sightseeingu v Dubaji, moje kroky sledovali najprv sem. Milá slečna mi dala uteráky a ja som mohol opäť zo seba spraviť človeka. Musím povedať že čas v lounge mi ubiehal veľmi rýchlo, obsluha bola naozaj super, pohár so šampanským bol stále plný, vždy keď som dojedol mi hneď odniesli tanier, proste tak ako som si to predstavoval, až mi prišlo ľúto že som tu strávil asi len 1,5hodiny :)

Obrázek
Nevedel som sa prestať usmievať keď ma čakali posledné kroky k prvému letu vo first class

Obrázek
Samotný check in in bol úplne normálny, žiadny extra zážitok :D

Obrázek
Pekná nálepka na kufri

Obrázek

Obrázek

Terminal nič extra, radšej som sa hneď vydal do lounge

Obrázek
Moja prvá skúsenosť s business/first class lounge, a nebolo to vôbec zlé

Obrázek
Vrchne poschodie ktoré polo poloprázdne vďaka čomu lounge pôsobila luxusne a útulne

Obrázek

Obrázek
Výhlaď trocha kazili žalúzie avšak v lete to asi bez toho nejde

Obrázek
Sprcha bola pomerne malá ale účel splnila, na teplú vodu som však čakal si 4min

Obrázek
Tak na tento pohľad by som si zvykol 8)

Obrázek
Začať treba štýlovo, sushi bolo dobré a šampanské správne vychladené :D

Obrázek
Na oboch poschodiach boli veľmi dobre zásobené self service bary

Obrázek

Obrázek
Výber jedla bol dobrý a bolo ho dosť


Dubai – Doha
10.1.2016, 18:30 – 18:40
Airbus A330-200
QR1013, sedadlo 3A


Na gate som sa presunul na základe hlásenia v lounge že boarding na nás let začal. Tým pádom to bolo celé veľmi efektívne, boarding už prebiehal a keďže pasažieri first class mali svoj vlastný nástupný most, ani som sa nenazdal a už mi milá letuška ukazovala moje miesto. Takto som sedel asi 10min sám v business class časti nášho Airbusu A330. Sedadlá neboli úplne posledná generácia ktorú Qatar používa ale na tento 50min prelet cez záliv to bolo viac než dostatočné. Na úvod som si dal len vodu, predsa len som mal už 3 poháre šumivého v lounge. Kabína sa pomaly začala zapĺňať, obsadenosť mohla byť tak 60%, napočítal som 10 miest ktoré boli obsadené.

Obrázek
Boarding na môj krátky let do Dohy

Obrázek
Ešte že bol striktne dodržiavaný priority boarding pre first class

Obrázek
Môj Airbus A330-200

Obrázek
Už len pár krokov, Victoria už čakala

Obrázek
Slušné sedenie na 50min let čo poviete?

Obrázek
Bol som prvý na palube aby som si mohol všetko v kľude popozerať a pofotiť, legroom bol naozaj veľkorysý

Obrázek

Obrázek
Ovládanie dost retro :)

Obrázek
Rozlíšenie bolo bohužial veľmi biedne :)


Ovládanie celého sýstemu a sedadla malo už svoje najlepšie roky za sebou, ale ajtak som ho počas letu skoro vôbec nepoužíval, ak by som však s týmto letel 3 a viac hodín asi by som bol sklamaný
Obrazovky boli veľké ale nemali nič extra rozlíšenie, takisto sedačka pri nastavovaní vydávala miestami strašidelné zvuky ale to som už naozaj veľmi kritický. Keď začal push back, prišiel sa predstaviť supervisor ktorý povedal že keď je hocičo čo by som potreboval alebo by mi zlepšilo let, môžem sa naňho hocikedy obrátiť. Nahodenie motor bolo naozaj extrémne tiché, cestovanie vpredu je naozaj čo sa týka akustického komfortu „niekde inde“.

Kapitán podal stručné informácie o lete, dĺžka letu bola podľa očakávania 50min a naša cestovná hladina mala byť 20 000 feet. Ani nie po 1min od štartu už posádka behala po lietadle a chystala jedlo. Tento let by sa dal nazvať ako lietajúca reštaurácia, nakoľko človek 90% času preje. Naozaj klobúk dole ako personál lietal aby všetko stihol. Jedlo bolo výborné a pohár vždy plný.

Obrázek
First class menu

Obrázek
Čo nám Qatar nachystal na tento krátky let cez záliv?

Obrázek
Výber nápojov

Obrázek
Po 3 pohároch šumivého v lounge na začiatok iba voda

Obrázek
Arabská káva a datľa, škoda že bola zabalená v priesvitnom obale, pôsobilo to lacno

Obrázek
Mood light v akcii

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Posledný pohlaď na Dubajské letisko

Obrázek
K jedlu už bol čas na bublinky

Obrázek
Hlavný chod, chuťovo výborne, Qatar sa na tento krátky let predviedol v najlepšom svetle

Obrázek

Obrázek
Obrázky hovoria za seba

Slúchadla neboli počas letu rozdané ale myslím si že by to nemalo ani zmysel. Klesanie bolo pomerne strmé a spojlery boli stiahnuté až tesne pred prahom dráhy. Viktória ktorá ma mala nestarosti počas letu mi prišli na začiatku veľmi nervózna, avšak počas letu sa to zlepšilo. Asi to mala ako zaškolovaciu linku pred nasadaním na dlhšie lety Qataru. Supervízor bol super, z neho sršala energia a ochota urobiť pre zákazníka všetko. Za mňa 9/10 a z prihliadnutím na dĺžku letu 10/10.

Al Safwa First Class Lounge

Výstup bol pomerne rýchly, predsa len kabína bola poloprázdna. Vo dverách som ešte raz poďakoval posádke za super výkon na takto krátkom lete a následne ma čakalo prekvapenie. Vonku už čakala slečna s mojim menom, spýtala sa aký som mal let a že je tu aby ma odprevadila do Al Safwa First Class Lounge. Takže som mal osobnú eskortu cez celé letisko v Dohe až po novootvorenú Al Safwa Lounge ktorá patrí podľa recenzii na internete medzi top 5 lounge celosvetovo. Celé toto divadlo s osobnou eskortou mi prišlo asi až príliš prehnané, praktický zmysel to nemalo keďže sme išli len pešo, nie ako napr. Thai ktorý vás vyzdvihnú golfovým autíčkom. Ale slečna bola milá, trošku sme pohovorili o jej práci pre Qatar a zasmiala sa že idem do Bangkoku iba na 45h.

Po výstupe eskalátormi, kde už dole sú 2 slečny ktoré kontrolujú vstup do lounge som zostal stáť v nemom úžase. Prvý dojem? Epic, veľkolepé, megalomanské. Moja osobná eskorta ma predala slečne za welcome pultom, pričom mi povedala že za 2hodiny príde po mňa, s boardingom si nemám robiť starosti nakoľko príde po mňa tak abyma nečakali žiadne rady a že si ma v lounge už nájde. Samozrejme som celú lounge najprv obehal, pozrel kde čo je a následne si sadol do reštaurácie a la carte.

Vzhľadom nato že som plánoval osláviť tento výlet na palube Airbusu A380, skromne som si objednal iba predjedlo a pohár šampanského. Predjedlo priniesli pomerne rýchlo čo asi znamenalo že bolo skôr zohrievané ako čerstvo pripravené. Chuťovo bolo ok, nič však zapamätateľné. Troška mi chýbalo že sa personál nespýtal napr. na pečivo alebo niečo podobné.

Vec ktorú som si všimol po čase v lounge bolo množstvo personálu. Priamo v strede lounge sa nachádza ďalší obrovský welcome pult aj napriek tomu že taký istý je ani nie 20m od neho. Je tu tiež duty free kde by zaplakala nejedna kreditka aj pri tých najlacnejších položkách.

Prišlo mi to ako keby to navrhovali nasledovne: „Koľko budeme potrebovať personálu aby tých 30 hostí malo dokonalý komfort? Asi 60 šéfe. Ok tak dajme 120, pre istotu.“

Do tohto konceptu zapadal napr. Ind ktorý celý čas stál v miestnosti s mužskými záchodmi. Keď som navštívil toaletu, tento pracovník hneď nabehol a čistil kabínku ktorú som navštívil. Ale možno sú ľudia ktorý takýto servis ocenia.

Ďalší pekný zážitok bol keď asi 5 ročné dievčatko ktoré cestovalo so svojou mamou dostalo prekvapenie od personálu keď jej prišli zagratulovať spolu s tortou a zaspievať Happy birthday. Asi to celé vybavila jej mama ale aj tak pekná služba.

Obrázek
Qatar nenechal nič na náhodu, cieľom je ohromiť hneď pri vchode. Zhora z asi 12m steká voda do jazierka.

Obrázek
Všade veľa miesta, kľud, maximálny doraz na detail a kvalitu

Obrázek
Vstup na toaletu

Obrázek
Fotiť toalety mi príde uchýlene ale toto som si nemohol odpustiť

Obrázek
Po stenách stekala voda, výška stropov pôsobila impozantne

Obrázek
Tuto časť lounge som neskúmal

Obrázek
Všade bolo “plno”, človek nevedel kam skôr

Obrázek
Miesto kde zapiť žiaľ alebo osláviť pekný výlet

Obrázek
Reštaurácia tiež nebola plná k prasknutiu :D

Obrázek
To ovocie bolo tak naaranžované že by som sa ho bál zobrať

Obrázek
Veľmi dobrý vyber v al la carte reštaurácii, bol problém si vybrať a šetriť sa až do lietadla

Obrázek


Obrázek
Stolovanie

Obrázek
Kus Slovenska v Dohe

Obrázek
Chutilo to tak ako to vyzerá, bohužiaľ mäso bolo len prihrievane, takže tomu chýbala čerstvosť

Obrázek

Obrázek
Posilnenie pred letom

Obrázek
Detaily naozaj ohromovali

Obrázek
Oslava pre malú pasažierku

Obrázek

Obrázek
Radosť pracovať čo poviete?

Obrázek

Obrázek
Posledná fotka v lounge

Čas v Al Safwa First Class Lounge ubehol extréme rýchlo, ani som sa nenazdal a už ma hľadala moja osobná eskorta. Tentokrát boli dievčiny dve aby sa nepovedalo :D


Doha – Bangkok
10.1.2016, 20:45 – 06:55 +1 deň
Airbus A380-800
QR830, sedadlo 2K


Prvý krát v mojom živote idem po schodoch hore a cez vlastný most smerujem do first class sekcie tejto veľryby ktorá sa nachádza na hornej palube úplne vpredu. Pri dverách sa so mnou rozlúčili obe slečny a predali ma vedúcej kabíny. Tá ma odprevadila k môjmu sedadlu a hneď sa spýtala čo mi môže priniesť na pitie. Odpoveď bola jasná, šampanské :D

Prvý dojem bol wow. Šírka sedadla bola neskutočná, na odkladací priestor na nohy som ani nedočiahol. Predo mnou FULL HD 32“ obrazovka, spracovanie sedadla, odkladacích priestorov, všade bola vidieť snaha o čo najvyššiu kvalitu a top materiály. Mood light bol taktiež na úplne inej úrovni ako napr. v economy. Priznám sa že v economy to beriem už skôr ako štandard, ale vo first class to pre mňa dostalo úplne iný level. Ešte pred samotným štartom sa došiel predstaviť každý z posádky, pri každej komunikácii s pasažierom si posádka kľakne aby sa vám pozerala do očí a aby boli na rovnakej úrovni ako vy sedíte.

Keď som si dovtedy myslel že Airbus A330 bol v prednej časti tichý, to čo som zažil v Airbuse A380 na hornej palube bolo ešte o 2 levely niekde inde. Samotné vytlačenie z gatu a pohyb po dráhe bol takmer nepostrehnuteľný. Letel som B777, B747, A340-600 ale myslím si že Airbus A380 je čo sa týka komfortu pre premium pasažierov uplne niekde inde.

O 20:46 náš drobček vstúpil na dráhu a my sme sa bez zastavenia vydali smer východ. Obsadenosť first class bola 100%, takže obsadených všetkých 8 miest. Qatar má jednu z najmenších first class kabín spomedzi všetkých spoločností ktoré využívajú A380. Kabína je extrémne prehľadná a vzdušná. Žiadne veľké suits, ale sedadlo má veľké možnosti nastavovania a polohovania pričom si môžete zdvihnúť privacy diveder takže máte na výber. Otvorená kabína alebo si poskladáte vlastný súkromný salónik.

Obrázek
Moje sedadlo 2K

Obrázek
First class mala 100% obsadenie, 10 miest v economy v rade oproti 4 vo First class :D

Obrázek
Slúchadla

Obrázek
Na začiatok opäť troche bubliniek

Obrázek

Obrázek
Ovládanie IFE, rovnaký ovládač bol aj v druhej opierke a ten ovládal čisto sedadlo

Obrázek
Sedadlo ktoré som neskôr premenoval na transformera vzhľadom na možnosti nastavovania

Obrázek
Okná ma A380 naozaj maličké, aj keď pomáha že ich ma človek rovno 3 pre seba

Obrázek
Vitajte na palube

Obrázek
Jednotlivé sedadlá poskytuju naozaj dostatok súkromia bez toho aby pôsobili stiestnene. Pre toto naozaj palec hore.

Obrázek

Obrázek
Tak čo si pre nás Qatar nachystal?

Obrázek
KRUG síce nebol ale aj Taitinger bol výborný

Obrázek
Rúžová varianta

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Dobrý vyber koktailov a alkoholu čo hrdlo ráči

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Na ochutnanie tohto všetkého bolo tých 6h malo

Obrázek
Dole je economy, tam som radšej nechodil :D

Tesne po štarte som išiel navštíviť toalety, tie sú 2. Jedna vpravo a jedna vľavo. Myslím si že by bolo férovejšie ich nazvať kúpeľňami s toaletou. Zabudnite nato čo poznáte z economy alebo business class. Vo vnútri je obrovská kožená lavica, takže záchod je pod ňou skrytý. Najprv som mal problém ho vôbec nájsť. Vybavenie je kompletné, najkvalitnejšie krémy, žiadne utierky ale malé uteráčiky, komplet výbava na holenie, zubné pasty, kefky atď.

Po návrate som trocha zápasil s IFE. Celý je systém je pomerne zložitý a ťažkopádny. Tu musím súhlasiť s kritikou ktorá sa často objavuje v recenziách na 1st class QR. Systém je pomerne pomalý, mapa seká a podobne. To v economy alebo business funguje všetko tip top. Nechápem preto prečo zrovna v prvej triede QR išiel do niečoho iného čo nie moc funguje. Prvých 10 min mi nefungoval výber filmov, načo som upozornil letušku a tá mi to celé reštartovala.

Pre istotu som odpozoroval kombináciu kláves ktorá systém reštartuje a viac krát ju počas letu využil.

Gastro časť už len popíšem obrázkami:

Obrázek
Kaviár na začiatok musí byt, ponúkli aj vodku ale radšej som odmietol. Predsa len som si chcel niečo z letu pamätať.

Obrázek
Bolo to výborne, detaily ako perlová lyžička a podobne pôsobili exkluzívne

Obrázek

Obrázek
Humria polievka, opäť zážitok. Škoda krutonov ktoré sa zohrievali asi spolu s polievkou takže boli rozmočené už keď prišli

Obrázek
Steak, kvalita masa bola výborná, bohužiaľ bol upečený skrz na skrz čo kazilo dojem.

Obrázek
Krevety s hrebenatkami boli lepšie ako steak, veľmi vyvážená a jemne pikantná omáčka

Obrázek
Na záver tato sladká bomba a začalo sa mi ťažko dýchať

Jedla bola naozaj veľa, ale veď za tých 440,- Eur si to predsa človek musí užiť plnými dúškami. Keďže do BKK mi po absolvovaní večere zostávali asi už len 3h letu, zavolal som letušku a poprosil ju o nachystanie postele. Následne som si zobral pyžamo a išiel sa prezliecť. Bohužiaľ letuška bola príliš optimistická a v pyžame veľkosti S/M som vyzeral ako detviansky zbojník ktorý sa dal na slimfit módu. Takže opäť do civilu a vypýtať tu správnu veľkosť.

Na druhý krát bolo už všetko ok a ja som sa mohol ponoriť do krásnej mäkučkej postele. Sám meriam asi 186cm ale keď som si ľahol a natiahol sa, stále mi zostávalo nad hlavou asi 20cm. Pôvodne som sa bál aké to je spať v lietadle a či sa mi to vôbec podarí. Avšak kombinácia 5 chodov a pár pohárov šampanského a vína spravila svoje a do 10min som o sebe nevedel.

Zobudil som sa asi 25min pred pristátím keď kapitán hlásil že už klesáme do BKK a že nám ďakuje za let s QR. Takže rýchlo do civilu, rýchlo umyť zuby a spraviť zo seba človeka. Následne mi letuška priniesla imigration card a ani som sa nenazdal a už sme pristávali v prebúdzajúcom sa Bangkoku. Pristátie opäť extrémne tiché a komfortné. Až mi to prišlo sureálne že vlastne letím a to čo sa deje za oknom je naozaj realita.

Jedna z vecí ktorá ma prekvapila bolo že sa na bezpečnostné procedúry v prvej triede príliš nehrá. Pri štarte žiadna šikana zo strany posádky, sedadlo som mohol mať v polohe v akej som chcel. Takisto aj pri pristáti, niektorý mali sedadlá v pololežiacich polohách a letušky to vôbec neriešili, netrebalo ani nič odpratávať z odkladacích priestorov. Foťák, doklady, časopisy, všetko som mal na rovnakých miestach ako počas letu teda vyložené pri oknách. Neviem či to je štandard v prvej triede, možno platí filozofia že keď už človek toľko platí za letenku, má právo zomrieť pri nehode v polohe a komforte v ktorý si zvolí :D Dosadli sme presne o 6:23 lokálneho času.

Obrázek
Toalety alebo skôr kúpeľne boli obrovské.

Obrázek
Koľko economy sedadiel by sa sem zmestilo?

Obrázek
Toaleta

Obrázek
Výbava bola kompletná

Obrázek
Krémy padli vhod hlavne po 3h spánku keď som sa snažil spraviť zo seba opäť človeka

Obrázek

Obrázek
Pyžamo patrí k lietaniu vo first class :D

Obrázek
Nevedel som čo čakať od mojej prvej skúsenosti s “posteľou” v lietadle

Obrázek
Ale toto bol naozaj zážitok. Spal som ako bábätko.

Obrázek
Zobudenie tesne pred BKK

Obrázek

Obrázek
Počas klesania bola zachovaná tma v kabíne

Obrázek
Krásne výhľady tesne pred pristátím.

A najväčší mínus celého letu? Let bol príliš krátky. Kľudne by som letel ešte ďalších 10h. Nestihol som ochutnať nič z raňajkového menu, neochutnal som žiadny koktail, proste world class problems.

Z lietadla sme vystúpili prvý, posádka blokovala business class pokiaľ prvá trieda nebola prázdna. Samozrejme sme dostali fast track na pasovku. Poviem vám, mala pre mňa cenu zlata keď som videl asi 30m radu Indov, Pakistancov ktorú som elegantne predbehol a ani nie za 4min od výstupu z lietadla stál pri páse s kuframi. Samozrejme keď je človek takto rýchly, nakoniec aj tak čaká na svoj kufor ďalších 15min nakoľko vyložiť plný Airbus A380 chvíľu trvá. Ale slúži Qataru a zamestnancom Suvarnabhumi ku cti že môj kufor s nálepkou first class dorazil na pás medzi prvými.

Obrázek
Do rady na pasovku?

Obrázek
Nie, nie. Našťastie Premium lane kde nikto nebol

Mám rozpisanú už aj cestu späť, dúfam že prvá polovica sa vám páčila :) A či to stálo zato? Myslím si že môj report hovorí za seba :) Plnú cenu by som za first class asi nezaplatil ale je to úplne iné cestovanie ako som doteraz poznal. Človek príde do destinácie svieži, oddýchnutý a je len na vás či celý let prespíte, prejete alebo oboje. A rozdiel je veľký aj oproti business class, a tú má pritom QR naozaj TOP.
Naposledy upravil(a) MadLi dne 13. 03. 2016, 21:17, celkem upraveno 2 x.


Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od Lkprak »

No asi takhle: naprosto skvělé a famózní. Víc nějak nemám co dodat.

miro776
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 77
Registrován: 26. 09. 2015, 23:03
Oblíbené typy letadel: A350, A340, A330, E195
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG,BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od miro776 »

Velmi pekne, zazil som minulý rok u Qataru 3x upgrade do Businessu, a najlepsie je, že človek doleti do destinacie odpocinuty. First je oproti businessu fakt iny level, ked porovnám svoju skusenost v C u Qataru (doha-cape town, B787; alebo HKG-DOH,A330) tak si připadám ako socka, aspoň že ten upgrade bol zdarma...
Este doplním, že pyžamo dává Qatar aj v C,ale to je asi běžné u lepších aerolinek predpokládám...?

bepo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 234
Registrován: 22. 02. 2013, 20:30
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od bepo »

Pekné keď sa ľudom plnia sny, Qatar je top v business aj first class, chcem sa opýtať či máš nejaký status alebo bonusovku vo First si mohol vybrať aj bez? A dve pripomienky- ku koncu ako popisuješ ako spíš tak jeden odstavec máš dvakrát skopírovaný a aj keď mi na gramatike až tak nezáleží a i/y neriešim tak je rozdiel medzi slovami rad/rada ( takže správne bude Na check-ine bol pomerne veľký rad a nie Na check-ine bola pomerne veľká rada ) - túto chybu bežne robí veľa ľudí

MadLi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 02. 2009, 15:23
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od MadLi »

Lkprak: Ďakujem za pozitívne slová, veľmi potešili. Dlžka tohto reportu je už na hranici únostnosti pre mňa. Bolo to veľa roboty to celé spísať, uploudnuť fotky atd. Ale povedal som si že sa s týmto zážitkom musím podeliť v maximálnej miere :)

miro776: Videl som rozdiel medzi business a first hlavne ked som sa prechádzal na ceste späť po lietadle. Ale to je človek zblbnutý z tej first class a business sedadlá mi prišli extrémne malé :D Ale za business QR by som bol ochotný ešte zaplatiť, na rozdiel od BA ktorú som videl na ceste späť.

bepo: žiadny status nemám. Proste som kupíl mile a to mi hned založilo účet. Tie som obratom zamenil za tento let. Všetko v programe sMiles aerolinky GOL. Samotné míle stáli okolo 360,- Eur. 80,- Eur boli letiskové a palivové poplatky :) Za gramatiku sa ospravedlňujem, je to moja veľká slabina. A dakujem za upozornenie, odstavec som už vymazal.


MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od MarcosFT »

Naprosto úžasný!!! Brzy mě čeká život v C na Star Alliance letech ale tohle je prostě nádhera a tiše závidím se sklenkou Prosecca v Sao Paulu v Admirals Clubu :) Úžasný, díky moc, za mě 10 z 10. Jen škoda, že jsem tohle opět prováhal. Jako kdysi Havaj za míle v ok plus...moc moc závidím!

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od cocik »

Moc pekny :D Ja si bohuzel muzu o podobnych sedackach a servisu nechat jenom zdat - moje vyhledy vypadaj spis takhle :D

Cessna Citation Mustang
Cessna Citation Mustang


Cessna Citation CJ1
Cessna Citation CJ1

mattsun
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 20. 08. 2014, 01:50
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od mattsun »

paraaada :thumbup:

diky moc za TR, precital som vcera vecer v posteli na mobile cele na jeden nadych...zena ma uz pomaly zacinala upodozrievat cim som taky zaujaty :D

tatranka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 216
Registrován: 02. 05. 2006, 14:01
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od tatranka »

Díky za super report. Ten kufr s first class tagem vypadá hustě :-)

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od jife »

Velmi dlouho jsem tu nebyl, ovsem dneska jsem sem mrknul a hned tu vidim tvuj luxusni TR. Navic je videt, ze sis to patricne uzival. Pokud to srovnam se svoji cestou na horni palube A380 EK BKK-HKG http://forum.airways.cz/viewtopic.php?f=42&t=8663&start=30, tak se mi ta prvni trida asi vice libi u EK, ale ty prostory lounge v Doha jsou fakt moc pekny. No az poletis priste do DXB, tak to muzes zkusit v A380 EK z PRG, neb uz se nam to blizi...

Tupolev134
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 19. 03. 2013, 17:19
Bydliště: Košice
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od Tupolev134 »

Fakt super report, cestovanie prvou triedou musí byť pecka 8)
Mňa najviac oslovili obludné rozmery a luxus salónika 1. triedy, pripomínalo mi to nejakú kráľovskú púštnu pevnosť. Diky a teším sa na cestu späť

MadLi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 120
Registrován: 15. 02. 2009, 15:23
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od MadLi »

Ďakujem všetkým za pochvalné slova :)

jife: Bol to môj prvý let vo 1st class takže nemám s čím porovnávať. Priznám sa že pred letom a na základe recenzii sa mi viac páčil koncept EK a SQ, teda suits. Ale ta vzdušnosť kabiny ktorú poskytuje QR je naozj neskutočná. Tvoj report s EK som čítal hned ako si ho postoval, je super.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od micaello »

Jakože trip report ok...o tom žádná.

Ale za co obrovskej :ymapplause: , tak to, s jakým obrovským srdcem sis to prostě užil. Je to z toho vidět a cítit na míle daleko, úžasný..úžasný!!!! Tiše závidím a upřímně, vědět o takové akci, podniknu ji taky =).

A s Queen of the skies :wave: , sic mě to bude stát dva nadbytečné přelety, ale zvolil jsem pro cestu z Vancouveru právě takový routing, abych se s 744 proletěl =). No jo, to jsme my nadšenci =))

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od alesesl »

Musim pochvalit za skvely TR a velmi dobre a kvalitni fotky. cim jsi to fotil? Nekdy je nejlepsi na nikoho necekat nez se rozhybe a jednat sam. Pak se muze prijit pozde a vsechna prilezitost je v tahu. Dobre jsi udelal, ze jsi letel sam, alespon jsi si to patricne uzil? Fantasticky TR. QR F lounge v DOH vypada opravdu decentne.

Bude taky zpatecni cesta?

r2d2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 07. 10. 2013, 23:15
Stav: Offline

Re: EPIC: Qatar Airways First class DXB-DOH-BKK

Příspěvek od r2d2 »

super :thumbup: Rekl bych, ze ti co meli moznost letet s tebou a nevyuzili ji, udelali pekne velkou chybu :)


Odpovědět