Se Swissem na křídlech triplsedmy

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

Jednoho rána přišla zpráva: pojedeš do Curychu! Chvíli jsem si myslel, že je to žert (po zrušené Jižní Karolíně a o pár měsíců později Stockholmu, jsem už něčemu takovému jen těžko věřil), pak jsem ale pro jistotu odpověděl, zda to bude po zemi nebo vzduchem. Když mi o hodinu později přistály v emailu letenky, nebylo pochyb, že o vtip nejde a já se opravdu poprvé vydám "reprezentovat".

Se Swissem jsem letěl jednou Praha - Ženeva - Praha, cestou tam Jumbolinem (které zaujímá 3. místo v TOP3 mých nejoblíbenějších letadel hned za Embraerem E-170 a A32x family), zpět Airbusem 320. Nic zapamatováníhodného se tehdy nestalo, dostali jsme vodu a malou čokoládu. Po zadání letu do Curychu do googlu jsem ale zalapal po dechu a výsknul na celý openspace. Dočasně na této lince Swiss operuje se svým úplně novým Boeingem 777-300ER, na kterém zaučuje posádky. OK, důvod těšit se jako malé děcko. Widebody jsem letěl jen jednou, Praha - Ostrava s OK-YBA ČSA.

PRG-ZRH LX1499
Swiss Airlines, B777-300ER, HB-JNA ^:)^
LF 100%

HB-JNA je tady!
HB-JNA je tady!
DSC_0478.JPG (240.21 KiB) Zobrazeno 7584 x

Přišel den O (odletu), zašel jsem si na check-in přepážku pro papírovou letenku (i když jsem nepotřeboval odbavit zavazadlo) a pak se vydal na security. Nic extra, brzká večerní směna, znuděné tváře zaměstnanců letiště, kufr projel rentgenem jednou tam, pak zpátky, pak tam a zase zpátky, až ho nakonec paní na židli s pozdviženým pravým obočím posunula rukou až ke mě. Pokrčil jsem rameny, usmál se, sbalil elektroniku a šel koukat na letadla. O pár minut později se blížil na přistání můj HB-JNA, v tzv. "people's livery". Zajímalo mě, jaký bude load factor vzhledem k tomu, že se podle informací prodával na tento let stejný počet letenek jako na běžnou linku obsluhovanou Jumbolinem (97pax). Gate byl nakonec slušně zaplněný a přišlo mi, že do Jumbolina bychom se snad ani nevešli. Proběhl standardně nástup business třídy a prioritního odbavení a pak já (jako blboun první v řadě, že) a zbytek economy. V nástupním chobotu jsem se musel zastavit a asi tak půl minuty s otevřenou pusou koukat na ten neskutečně obrovský motor GE90 (skoro 3,5m v průměru). Pak jsem se vzpamatoval a konečně vstoupil do letadla, přičemž jsem si s letuškou vyměnil asi 5 zářivých amerických úsměvů. Projít business class (nastupovalo se druhými dveřmi) znamenalo postesknout si nad tím, že tohoto krásného dřevěného luxusu se mi tentokrát nedostane. Na někoho může světlé dřevo působit lacině, ve mě naopak vyvolalo vzpomínku na interiéry nových modelů Volva. Jedním slovem nádhera. A detail v podobě dřevěného ramínka na ošacení s číslem sedadla už byla jen třešnička na dortu.

Businessem dnes ne =(
Businessem dnes ne =(
File_000.JPG (85.78 KiB) Zobrazeno 7568 x
People's livery v celé své kráse
People's livery v celé své kráse
IMG_6732.JPG (188.5 KiB) Zobrazeno 7584 x
Business podruhé
Business podruhé
File_006.JPG (277.99 KiB) Zobrazeno 7584 x
Business potřetí
Business potřetí
IMG_6719.JPG (278.83 KiB) Zobrazeno 7584 x


No nic, řada za mnou nervózně zhoustla, musím se posunout dál na své sedadlo 36A, které bylo zároveň v poslední řadě části letadla, která se dnes obsazovala. Poslední část, řady 39-52, zůstala prázdná za staženým závěsem (a "Ne, nemohu vás tam pustit, pane, omlouvám se." "Já to nikomu neřeknu, přísahám! Fakt! Jsem jen prostě blázen do letadel a triplsedmou letím poprvé v životě, prosím." Najednou letuška rty narovnala do přímky a s proceděným "Je mi líto." ukázala rukou na mé sedadlo). Kufr jsem uložil do rozměrného a poměrně nízko se otvírajícího binu nad sedadlem a posadil jsem se. Moment. Tady něco nehraje. Vždyť to okno je větší než má hlava! Páni! (reakce člověka zvyklého na, teď už mohu říct miniaturní, okénka běžných 737 nebo 320). Teď se teda na ten červnový výlet do Karibiku těším ještě více! Sedadlo samo o sobě je z nejnovější generace těch úzkých, tenkých, velmi plastových, které bohužel vržou a jsou celkem vratké (takže osoba sedící nervózně před vámi může nejspíš v horším případě přispět k vylití kelímku s vodou položeném na rozkládacím stolku). Nicméně místa na nohy pro mých 177cm dostatek, pro má široká ramena už o hodně méně. Mile překvapilo IFE s velkou dotykovou obrazovkou, slušnými barvami, dobrými pozorovacími úhly a USB portem. Nabídka filmů obrovská (české titulky jsem našel ale jen u profláknutějších kousků jako James Bond apod.), stejně tak spousta hudby. Líbilo se mi zpracování informací o letu (volil jsem Command Center view), jen škoda, že Boeing neosazuje triplsedmu kamerami jako to má třeba A380.

Made in Sw..eee, USA!
Made in Sw..eee, USA!
File_002.JPG (336.09 KiB) Zobrazeno 7584 x
36A, poslední řada této economy části
36A, poslední řada této economy části
File_001.JPG (290.22 KiB) Zobrazeno 7584 x
IFE
IFE
IMG_6697.JPG (262.78 KiB) Zobrazeno 7584 x
Command Center view v akci
Command Center view v akci
DSC_0540.JPG (314.72 KiB) Zobrazeno 7584 x


Celá "moje" část letadla byla do posledního sedadla plná. "Boarding completed."[i] zaznělo z reproduktorů a najednou se letadlo zatřáslo. A znova. Pak se ozval silný brum motorů a letadlo se opět začalo třást a všechny plastové díly interiéru s ním i se všemi možnými pazvuky. Vítejte v době plastové. Po tom, co dosáhly motory volnoběžných otáček, hluk a všechny pazvuky ustaly a začal pushback ze stojánky s asi 15 minutovým zpožděním. Nakonec se triplsedma vydala směrem k runwayi 24, pak už jen hláška kapitána [i]"Crew, take-off in 1 minute.", vjeli jsme na dráhu a bez zbytečného postávání za koncertu burácejících motorů se během několika sekund odlepili od země. Čekal jsem jednak "silnější" odpich, ale také mnohem větší hluk. Nic z toho se nekonalo, start byl neporovnatelně příjemnější než v takové 737. Po chvíli se ztišily i motory (jak to pak je s "hlukem" ve vychvalované A380? Ticho?) a my opouštěli osvětlenou večerní Prahu.

Boarding completed
Boarding completed
IMG_6695.JPG (56.81 KiB) Zobrazeno 7572 x
Fullhouse
Fullhouse
IMG_6698.JPG (314.77 KiB) Zobrazeno 7584 x


Začal palubní servis od prvních řad a mě tak napadlo, že by bylo fajn pustit si trochu "vzduchu". Kouknu nad sebe a ouha, žádné výdechy klimatizace. Rozhlížím se po letadle a nad hlavami ostatních jen sem tam svítí osobní světlo, ale klimatizace je podle všeho ovládána centrálně. Toto hodnotím za sebe jako obrovské mínus, párkrát se mi už stalo, že změnu tlaku nenesla moje hlava dobře a přívod studeného vzduchu mi od bolesti celkem ulevil. Je toto u widebody pravidlem? Konečně dorazila letuška i k poslední řadě, požádal jsem o vodu, colu a kávu, k jídlu jsme dostali studený velký preclík plněný máslem, jehož roztíratelnost byla 0 (po zakousnutí jsem pocítil "sílu" ledově zmrzlého másla). Nechal jsem ho tedy spočinout na stolku, těsně před přistáním už to bylo k jídlu a hodnotím ho celkově jako chutný snack. Na závěr jak je u Swissu zvykem, tradiční malá čokoláda. Když už letím pár týdnu starým letadlem, musel jsem navštívit toalety (i když jsem je nepotřeboval použít). Mám na to nějakou úchylku, prostě mě zajímá, jak vypadají =D. Světlé dřevo si našlo cestu i sem, v kombinaci s hliníkem a bílými plasty. Vše perfektně čisté a bylo vidět, že tato místnůstka toho za sebou ještě moc nemá. Pobaví pak značky na dveřích "Zákaz kouření" a "sem si klidně odklepněte..". To asi aby se trůnící člověk při potřebě i pobavil.

Kouřit či nekouřit, toť otázka!
Kouřit či nekouřit, toť otázka!
IMG_6707.JPG (140.28 KiB) Zobrazeno 7572 x


Přistání bylo jako do peřin, letušky se s každým loučily velkým americkým úsměvem a poděkováním za let. Celkově posádka působila neskutečně pozitivně, v super náladě a šlo poznat, že je práce baví (anebo to minimálně skvěle předstírala). Letiště v Curychu prošlo podle všeho velkou rekonstrukcí (její dozvuky byly ještě na pár místech vidět) a člověk má pocit, že se opravdu ocitl ve městě zajatém v moci bank a přidruženého luxusu. Všude vládne dřevo, kůže, opracovaný kámen, sklo a kov. Pro cestu do města volím přímý vlakový spoj za 6,60 CHF a za 12 minut vystupuji na hlavním vlakovém nádraží, kde člověk najde i takovou exotiku jako TGV (aneb to bylo poprvé, co jsem jej uviděl na vlastní oči).

Nikdo se nezapomněl, všichni jsou už venku
Nikdo se nezapomněl, všichni jsou už venku
File_003.JPG (279.51 KiB) Zobrazeno 7584 x
Možná za dva dny ahoj!
Možná za dva dny ahoj!
File_005.JPG (81.23 KiB) Zobrazeno 7572 x
Tady jste ve městě peněz
Tady jste ve městě peněz
IMG_6721.JPG (296.03 KiB) Zobrazeno 7584 x
12 minut do centra Curychu
12 minut do centra Curychu
IMG_6723.JPG (108.71 KiB) Zobrazeno 7572 x
Moje první setkání s TGV
Moje první setkání s TGV
DSC_0748.JPG (347.91 KiB) Zobrazeno 7584 x
Noční romantika..
Noční romantika..
DSC_0730.JPG (328.31 KiB) Zobrazeno 7568 x
Naposledy upravil(a) micaello dne 26. 04. 2016, 10:05, celkem upraveno 3 x.


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

Curych sám o sobě není velký, není ani ničím extra zajímavý. Podél břehu řeky Limmat, ale i v přilehlých uličkách, najdete spoustu krásných klasických domů, vše září čistotou, nikde žádné grafitti nebo chátrající stavby. Tady se peníze holt točí. Mezi zajímavosti patří zubová lanovka USB Polybahn, která denně vozí studenty polytechnické univerzity k areálu školy (za jednorázovou jízdu zaplatíte 1,20 CHF). Jo, takové dojíždění do školy/práce by mě bavilo. A ten výhled! Mimo tramvají můžete ještě jako MHD použít i "waterbus", stejně jako tomu je v Benátkách. Okolo všech nádraží najdete obrovská stanoviště byciklů, která jsou každé ráno doslova přeplněna a připomínají spíš sběrny kovů. Jakoby obyvatelé Curychu jezdili za prací mimo město. Pak je ale otázkou, proč bydlí v předraženém Curychu.. Život tady není levný a studenti studující v Curychu se musí hodně ohánět, aby si mohli v tomto městě dovolit i bydlet (pokud se zrovna nenarodili do bohaté rodiny, která je sponzoruje - tolik jsem alespoň slyšel od kamaráda studenta). Nemohl jsem vynechat samozřejmě jízdu na ruském kole. Za jeden slunečný den projdete město křížem krážem, ale troufám si tvrdit, že pro vícedenní pobyty jsou asi nejlákavější výlety mimo město, k zeleným pláním a vrcholkům Alp.

Tramvaje svým historickým vzhledem do města pasují..
Tramvaje svým historickým vzhledem do města pasují..
DSC_0616.JPG (371.4 KiB) Zobrazeno 7554 x
Skulptur najdete v Curychu více než dost..
Skulptur najdete v Curychu více než dost..
DSC_0642.JPG (343.16 KiB) Zobrazeno 7554 x
Jízdu na ruském kole jsem si nemohl nechat ujít
Jízdu na ruském kole jsem si nemohl nechat ujít
IMG_6806.JPG (127.04 KiB) Zobrazeno 7554 x
Na ruském kole
Na ruském kole
DSC_0646.JPG (376.53 KiB) Zobrazeno 7554 x
Výhled na město
Výhled na město
DSC_0650.JPG (332.39 KiB) Zobrazeno 7554 x
Když jsem psal o těch stojanech na kola..
Když jsem psal o těch stojanech na kola..
DSC_0744.JPG (462.08 KiB) Zobrazeno 7554 x
Jeden z hotelů má vlastní molo..
Jeden z hotelů má vlastní molo..
DSC_0697.JPG (316.61 KiB) Zobrazeno 7554 x
V jiném zase dostanete na balkon vlastní krávu
V jiném zase dostanete na balkon vlastní krávu
IMG_6944.JPG (184.46 KiB) Zobrazeno 7554 x
Jedno z menších nádraží
Jedno z menších nádraží
DSC_0686.JPG (319.42 KiB) Zobrazeno 7554 x
Konečná Polybahnu
Konečná Polybahnu
IMG_7048.JPG (236.21 KiB) Zobrazeno 7554 x
Výhled od univerzity
Výhled od univerzity
IMG_7049.JPG (361.63 KiB) Zobrazeno 7554 x
Jaro je tu!
Jaro je tu!
IMG_7089.JPG (125.94 KiB) Zobrazeno 7554 x
Cola Life made in Swiss
Cola Life made in Swiss
IMG_7090.JPG (258.45 KiB) Zobrazeno 7554 x
Na burger jedině sem!
Na burger jedině sem!
IMG_6901.JPG (355.93 KiB) Zobrazeno 7554 x
Já to říkal
Já to říkal
IMG_7319.JPG (516.79 KiB) Zobrazeno 7554 x
Hlavní nádraží
Hlavní nádraží
DSC_0750.JPG (337.29 KiB) Zobrazeno 7554 x
Tento design hodin je prostě the best! (A ví o tom své i Apple inc.)
Tento design hodin je prostě the best! (A ví o tom své i Apple inc.)
DSC_0746.JPG (438.27 KiB) Zobrazeno 7554 x
Naposledy upravil(a) micaello dne 26. 04. 2016, 10:11, celkem upraveno 1 x.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

ZRH-PRG LX1498
Swiss Airlines, B777-300ER, HB-JNB :-bd
LF cca. 85%


Fotíme si ji skoro všichni, vždyť je teprve pět dní ve službě..
Fotíme si ji skoro všichni, vždyť je teprve pět dní ve službě..
IMG_7170.JPG (305.11 KiB) Zobrazeno 7544 x

O dva dny později nadešel čas návratu. Letmý pohled na flightradar dává tušit, že na cestu zpět Swiss vypraví HB-JNB, druhou triplsedmu ve své flotile, terpve pár dní "ve službě". Jdu si pro papírovou letenku, ale jsem odkázán na samoodbavovací terminál (no tak pardon, že jsem chtěl vyrušit obsluhu, která vedla zřejmě důležitý rozhovor plný smíchu a pobavení..ještě že neumím německy), který sice vyplivne palubení vstupenku, ale na tenkém termopapíře (takže za pár měsíců bude sotva čitelná). Achjo. Bezpečnostní kontrola je podobně laxní jako v Praze, nabídka duty free rovněž, jen za poměrně vyšší ceny. Procházím se letištěm směrem k mému gatu a opravdu, stojí tam, HB-JNB v celé své obrovské kráse. Udělám pár fotek (následován dalšími asi 10 lidmi) a zamířím k protější straně, kde vidím několikametrový masivní dřevěný stůl, jehož polovinu zabírá pár počítačových terminálů k volnému užití, zbytek pro ty, co mají vlastní notebook anebo jen tak chtějí zevlovat a koukat na provoz..provoz né moc zajímavý, protože na tuto stranu terminálu má povolen vstup pouze Edelweiss a Helvetic Airways. K boardingu už nespěchám, to prvotní omámení z Prahy se už nekoná, nicméně stejně mám v sobě takový zvláštní, potěšující pocit, že poletím letadlem, kterému ještě "nezaschla" barva na draku.

Das Motor!
Das Motor!
IMG_7174.JPG (199.88 KiB) Zobrazeno 7544 x

Při checkinu jsem si vybral místo 27A, na křídle. Tentokrát vidím pár sedadel prázdných, load factor v economy odhaduji na 85%. Křídlo se nádherně leskne, fotím si odrazy mraků. Opět zaburácení motorů, opět milión pazvuků od plastového interiéru. Pushback a pomalé rolování k runwayi, kde se řadíme do poměrně dlouhé fronty mezi Dasheny, malé Airbusy, Fokkery a Jumbolina. Dalších asi 20 minut jsem svědkem střídavého tance, kdy jedno letadlo vzlétne, další přistane, a další vzlétne a další přistane, dokud se nedostaneme na řadu my. Nutno říct, že povrch dráhy 28/10 připomínal naši D1, po letmém zastavení se motory rozeřvaly a tentokrát jsem jejich sílu v sedadle konečně pocítil, i samotné odlepení se od země a stoupání bylo mnohem prudší než v Praze. Po chvíli točíme doleva nad prosluněný Curych, který přelétáváme a mizíme v mracích, nad kterými nás vítá ostré odpolední slunce. Palubní servis je opět stejný, i snack, tentokráte ale ne tak zmrzlý, takže hned mizí ve mě. Do ostrého sluníčka se moc koukat nedá, stahuju proto napůl roletku a zkoumám IFE. Pouštím si jeden z posledních dílu Modern Family, ale pozornost mu nevěnuju, tahá mě to prostě koukat ven. Je to nádhera, i když pod letadlo díky velkému křídlu triplsedmy téměř nevidím.

ZRH, někdy naviděnou
ZRH, někdy naviděnou
IMG_7184.JPG (105.38 KiB) Zobrazeno 7544 x
Není pochyb o tom, kdo je tady doma
Není pochyb o tom, kdo je tady doma
IMG_7190.JPG (90.76 KiB) Zobrazeno 7544 x
Vystáli jsme si frontu
Vystáli jsme si frontu
IMG_7211.JPG (184.7 KiB) Zobrazeno 7544 x
Počasí přálo
Počasí přálo
IMG_7222.JPG (288.4 KiB) Zobrazeno 7544 x
Přelet nad městem
Přelet nad městem
IMG_7228.JPG (240.04 KiB) Zobrazeno 7544 x
A vzhůru do oblak
A vzhůru do oblak
IMG_7232.JPG (162.42 KiB) Zobrazeno 7544 x
IFE
IFE
IMG_7239.JPG (239.58 KiB) Zobrazeno 7544 x
Snack se dal konzumovat hned
Snack se dal konzumovat hned
IMG_7250.JPG (263.03 KiB) Zobrazeno 7544 x
Tradiční malá čokoláda
Tradiční malá čokoláda
IMG_7265.JPG (273.11 KiB) Zobrazeno 7544 x
A jdem na přistání..miluju průlety mraky
A jdem na přistání..miluju průlety mraky
IMG_7276.JPG (41.43 KiB) Zobrazeno 7544 x


Těsně před přistáním to s námi dost háže a samotné dosednutí je nepříjemně tvrdé (a očividně to rozhodilo i letušku, na kterou jsem měl "výhled", protože zkřivila ústa). Nikam nespěchám a tak nechám vystoupit většinu cestujících, prohlížím si naposled kabinu, velké biny, fotím si své místo a letmo pozoruji, jak se letuška na mě usmívá. Beru kufr a jdu směrem k ní, ptá se mě, zda jsem si užil let a jak se mi to líbilo a jestli může být zvědavá, proč si vše tak fotím. Vysvětluju, že jsem letecký nadšenec a letím takovým letadlem podruhé a že je to úžasné, že na tak krátkou linku tohle nasazují a dostává se mi milé odpovědi, že ona je nadšená taky a že toto letadlo je ve flotile sotva pět dní. Nakonec se mě ptá, zda si může se mnou udělat selfie, nechápavě přikyvuju a teda když ona, tak já svým mobilem taky. Poděkuju, rozloučím se, naposled se ohlédnu a mizím v útrobách výstupního mostu.

Mávám triplsedmě, plný dojmů a jsem šťastný, že mě létání baví a dokážu se i pro obyčejný let nadchnout a povýšit ho na zážitek.

Pro případné zájemce více fotek ze samotného Curychu najdete u mě na blogu - http://www.ontheleaf.net/2016/04/swiss- ... -b777.html

Video pak zde:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=txszJQf6leA[/youtube]

Pořád jsem vyjevený z těch obrovských oken
Pořád jsem vyjevený z těch obrovských oken
IMG_7311.JPG (71.22 KiB) Zobrazeno 7544 x
Ty odrazy v novém naleštěném křídle mě moc bavily!
Ty odrazy v novém naleštěném křídle mě moc bavily!
IMG_7298.JPG (190.99 KiB) Zobrazeno 7544 x
Praho, ahoj!
Praho, ahoj!
IMG_7277.JPG (208.63 KiB) Zobrazeno 7544 x
Ona to chtěla! No fakt!
Ona to chtěla! No fakt!
IMG_7330.JPG (115.18 KiB) Zobrazeno 7544 x
Bye bye..triplsedmou opět v půlce června, to ale "dobytčákem" od AirFrance..
Bye bye..triplsedmou opět v půlce června, to ale "dobytčákem" od AirFrance..
IMG_7313.JPG (292.7 KiB) Zobrazeno 7544 x

jorge
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 15. 08. 2007, 22:01
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od jorge »

Již jsem měl také tu čest. Letadlo je to krásné, jediné co nefunguje tak, jak má, je IFE: ovládání často neintuitivní, PA announcements to často přepnuly na jinou položku v menu, a live view je otřesné - to je vidět i na fotkách z trip reportu - letadlo přes půl obrazovky, bez možnosti zazoomovat, takže jedniné, co vidíte, je, že jste někde mezi Stuttgartem a Milánem....

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od Airbus380 »

Super, líbí se mi, že je opravdu nadšenectví z reportu vidět a cítit, to mám rád :D

A výborné fotky, i z tak krátkého výletu se dá napsat pěkný report.

Jinak ta absence osobní klimatizace je u všech 777 a je to opravdu nepříjemné, moc to nechápu. U ostatních widebody jsem privátní průduchy normálně zažil, i když teď si nevybavuji, jestli v 787 taky. Hádám, že ne, protože to letadlo opravdu nenávidím :D

No každopádně se těším na další reporty, především ten z YVR. V SEA budeš mít čas na prohlídku města, nebo je to jen přestup?


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

jorge píše:Již jsem měl také tu čest. Letadlo je to krásné, jediné co nefunguje tak, jak má, je IFE: ovládání často neintuitivní, PA announcements to často přepnuly na jinou položku v menu, a live view je otřesné - to je vidět i na fotkách z trip reportu - letadlo přes půl obrazovky, bez možnosti zazoomovat, takže jedniné, co vidíte, je, že jste někde mezi Stuttgartem a Milánem....


Nemám moc zkušeností s IFE, ale mě fungovalo v pohodě, i po náhlých oznámeních od CC se vše vrátilo na původní bod..

Nicméně souhlasím, že na live view se dá ještě hodně zapracovat =)

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

Airbus380 píše:Super, líbí se mi, že je opravdu nadšenectví z reportu vidět a cítit, to mám rád :D

A výborné fotky, i z tak krátkého výletu se dá napsat pěkný report.

Jinak ta absence osobní klimatizace je u všech 777 a je to opravdu nepříjemné, moc to nechápu. U ostatních widebody jsem privátní průduchy normálně zažil, i když teď si nevybavuji, jestli v 787 taky. Hádám, že ne, protože to letadlo opravdu nenávidím :D

No každopádně se těším na další reporty, především ten z YVR. V SEA budeš mít čas na prohlídku města, nebo je to jen přestup?


Snad jsem nikoho tím dlouhým popisem neunudil :oops:

S tou klimou jsi mě nepotěšil, hlavně když si představím tu cestu zpět z PTP na ORY..no nějak to budem muset zvládnout.. Haha, ale když poprvé zaburácely motory a vše plastové začalo řinčet, normálně jsem si vzpomněl na tebe a tvou nenavíst k snovému plasťáku :biggrin:

V SEA budu mít skoro 5h layover..nevím, zda riskovat opuštění letiště..

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od alesesl »

Diky za TR. O absenci fukaru na vzduch jsem se dozvedel az na svem letu LX do PRG s 777 9.4. Vidim, ze servis byl uplne totozny. Diky za super fotky a zajimavy TR. V Curychu jsem byl jen jednou, ale jako male dite. Mel bych se tam nekdy vratil a podivat se po meste taky. Ten burger me laka co jsi nahodil. Vypada pekne stavnate.

vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 63
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od vit.spinka »

Já tedy nevím, ale absence fukaru nad hlavou mi v 777 nevadila, stejně mi to foukání na hlavu po chvíli začne vadit... A v pohodě jsem takhle (777-200LR) vydržel 17h15m (AKL-DXB).
A380 je subjektivně ještě tišší, i když si neuvědomuju, jestli jsem někdy letěl 777-300.

Od 787 se nenechám odradit, zrovna v práci prosazuju routing, abych se s ním poprvé proletěl (tam A380, zpět 787: PRG-LHR-SFO/SJC-LHR-PRG).

TR se mi líbí, zvlášť to, že autor letěl s widebody dvakrát - a vždy takové skoky po Evropě. :biggrin:

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od MarcosFT »

Diky za report, moc se mi libi. Me s LX ceka jen ZRH-PRG v B773 a osobne se nemuzu dockat. V jejich barvach se mi ta B777 i libi, ikdyz tohle letadlo rad nemam, stejne jako Airbus380 (uzivatel) nema rad B787 (ostatne ja take ne). Mam pocit ze Swiss ma takove obcerstveni na kazde lince, at uz to je z VIE do ZRH nebo kdyz jeste litali BSL z PRG. Mam s nemi v cervnu 4 lety tak uvidime, jake to bude. V Curychu jsem mel jiz nekolikrat delsi layover ktery by byl dostatecny k navsteve mesta, ale vzdycky to vyhral salonek - jednou budu ale muset udelat vyjimku, nevypada to vubec spatne.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od dejavu »

Matně vzpomínám, které widebody má osobní fukary. Myslím, že jsem to zažil, ale nevybavuju si kde. On je tam problém, že u těch prostředních binů, které jsou vysoko, by to nemělo moc efekt...

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

dejavu píše:Matně vzpomínám, které widebody má osobní fukary. Myslím, že jsem to zažil, ale nevybavuju si kde. On je tam problém, že u těch prostředních binů, které jsou vysoko, by to nemělo moc efekt...


Jasně, tam to to chápu, ale u toho okénka přece jen dokáže slunce docela "zatopit".

Normálně jsem hledal fotky z toho letu s OK-YBA, no ta je podle nich také nemá..jen jsem si toho tehdy nevšiml :D

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od prodejce »

Tripreport hodnotím jako povedený.

reisebericht.jpg
reisebericht.jpg (8.81 KiB) Zobrazeno 7321 x

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od micaello »

vit.spinka píše:Já tedy nevím, ale absence fukaru nad hlavou mi v 777 nevadila, stejně mi to foukání na hlavu po chvíli začne vadit...
TR se mi líbí, zvlášť to, že autor letěl s widebody dvakrát - a vždy takové skoky po Evropě. :biggrin:


Můj termoregulační systém je trochu zvláštní..kde je jiným děsná kosa, mě je pořád teplo, takže jsem na tohle dost citlivý a občas mě z toho bolí hlava, takže "osobní" výdech ventilace, který si mohu regulovat, vždycky vítám.

Díky :D vlastně třikrát, ještě PRG-OSR s OK-YBA :D , ale máš pravdu, prostě krátké skoky (i když třeba v Japonsku se někde na takto krátké lety vypravuje i B747 :mrgreen: )
Naposledy upravil(a) micaello dne 26. 04. 2016, 15:24, celkem upraveno 1 x.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4146
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Se Swissem na křídlech triplsedmy

Příspěvek od whiskey »

micaello píše:Díky :D vlastně třikrát, ještě PRG-OSR s OK-YBA :D , ale máš pravdu, prostě krátké skoky (i když třeba v Japonsku se někde na takto krátké lety vypravuje i B747 :mrgreen: )

uz nevypravuje. Vid cocikov report z japonskeho sardinkoletu v 744...


Odpovědět