Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais
Jak uz to byva, i tento vylet jsme zacali planovat s predstihem. Pri hledani zajimavych linek, jsem narazil na linku Etihad Regional z Lugana do Sionu. Toto letiste co si pamatuji nikdy nemelo zadnou pravidelnou linku, slouzi pouze pro vojenske ucely, jako jedna ze 4 zakladen Swiss Air Force, ikdyz tento rok ma dojit k jejim uzavreni v ramci restrukturalizace armady a taky jak domov TAG aviation, spolecnosti, ktera pronajima soukrome tryskace ve velkem. Letadlo zacina svuj let v Luganu. Ze Sion pak odleti charter jednou tydne pro Svycarskou cestovku na Mallorku a hned ten samy den se vraci z PMI pres Sion do Lugana. Etihad Regional uvolnil do prodeje letenky na kratky prelet z LUG do SIR za slusny peniz. Tento let, pokud je hezke pocasi, zarucuje krasny vyhled na vrcholky alp, od Matterhornu po Mont Blanc, ledovce a mnoho dalsiho.
Nakonec jsme byli 3 na tento vylet, ja, Airbus380 a PavelPMI. Spolu s Krystofem, jsme se rozhodli zakoupit letenku pres LH na trase PRG-ZRH-LUG/GVA-FRA-PRG v sobotu odpoledne tam a v nedeli navecer zpet. Letu LUG-SIR byl planovan na nedeli 12 hod. Pavel letel z PMI pres BCN a ZRH do LUG a pak z GVA do PMI primo s U2.
V patek, presne 24 hod pred odletem jsme zacal delat OLCI. Bylo mi divne, ze ani ne 10 min od zacatku OLCI nebylo mozne zmenit sedacku v eco nan eco jineho. Vypadalo to, ze let je plne obsazen a vsichni maji pred vybrane mista. Tak jsem se spokojil s 25H a na let ZRH-LUG jsem zvolil 6F. Jake prekvapeni me cekalo v mailu, kam jsem si nechal poslat palubky, jsem opravdu necekal. Moje misto 25H bylo zmeneno na 08K, tedy business class. Jeste vetsi radost byla, jelikoz let operoval B777ER. Krystofovi nesel OLCI vubec, rikalo mu to Stand-by. Vse se vyresilo na letisti a i on dostal moznost letet v C na pozadani slecny na prepazce. Let z ZRH byl kompletne obsazeny jak v Y, tak take v C. V Ccku bylo 50 lidi.
Na letiste jsme dorazili s predstihem. Zapadli jsi ihned do ERSTE salonku. Mizerna kvalita jidla a moznosti vyberu vypovidaji za svoje. Nechapu lidi, co jeste za to plati. Same levne salamy, testoviny, chipsy. Jeste, ze tam meli G&T. Jsme si Airbusem380 dali par drinku a asi po hodine se rozhodli z tohoto salonku vypadnout a uvelebit se na konci prstu C a koukat na letadla.
PRG-ZRH
Swiss, B777ER (HB-JNC)
LX1487, 08K
Letadlo dorazilo nacas. Oba dva jsme se tesili na let v Ccku. Ja se Swissem v businessu uz letel jednou na PMI z VIE pres ZRH, ale to uz bylo davno. Nastup probehl civilizovane a pomerne rychle. Vytlaceni ze stojanky tez na cas a uz jsme pomalu taxovali ke startku. Projeli jsme okolo A300 Iran Airu, ktery zde jiz pravidelne nekolik mesicu doplnuje palivo a pak pokracuje do Teheranu. Doba letu do ZRH jen 50 min, tak jsem si rikal, jaky servis se stihne behem tohoto kratkeho hopu.
Servisem jsem byl mile prekvapen. K piti bylo na vyber co hrdlo raci. Ja zvolil OJ a champanske. Na zaver svycarska cokolada, jak uz byva s LX zvykem. Let probihal klidne, vetsinu casu jsem travil prozkoumavanim moznosti IFE a sledovanim mapky a taky se dival s okna ven. Pristani v ZRH probehlo na drahu 14.
Na prestup v ZRH jsme meli necelych 5 hod casu. Prvne jsme premysleli, ze pujdeme na terasu, ale nakonec jsme zapadli do SENATOR Star Gold salonku. V schengenske casti je jiz zmineny salonek, ktery ma nejdelsi bar, tedka nevim jestli na svete nebo jen v Evrope. Bylo skoro prazdno, tak jsme zasedli a premysleli co si dame. Na baru byla nabidka koktejlu mesice, tak jsme si rekli, ze to vezmeme od prvniho az po ten posledni. Ale pak nam zachutal urcity typ a u toho jsme zustali nebo to stridali s jinym. V baru jsme vydrzeli vlastne cele odpoledne. Po asi 6-7 koktejlech jsme se vybrali na gate, na nas let do Lugana.
ZRH-LUG
Swiss, DHC4-800 (OE-LGR)
LX2914, 06F
Na tento let jsem se tesil, jelikoz LUG jsem mel na seznamu hodne dlouho. Boarding zacal vice meni na cas. Let nebyl plne obsazen, tipoval bych tak 20-30 pax. Jelikoz LX nema sam vhodny stroj na lety do LUG, tak jsou pro nej tyto lety zajistovany letadly Austrianu, at DHC8-400. My meli stesti na strov v barvach Star Alliance. Let do Lugana je pomerne rychly, do 30 min. Skoda, ze jsme nepristavali za svetla, ale i v noci, clovek citi velmi ostre priblizeni a klesani. Pristani probehlo na drahu 10. Po pristani a vystupu z letadla jsme byli ani ne za 5 min pred terminalem letiste.
Jelikoz ceny ubytovani jsou v teto casti Svycarska pomerne vysoke, tak jsme se rozhodli, se ubytovat v male vesnicce Viconago, v Italii. Od letiste je to asi 10 min na vlakovou stanici Agno, odkud se da chytnout vlak do Ponte Tresa, hranicni prechod s IT. Viconago je asi 3 km do kopce od Ponte Tresa.
V apartmentu jsme se poprve setkali s Pavelem z PMI. Dlouho do noci jsme povidali o letectvi , zivote a zazitcich z cest.
pokracovani nize....
Nakonec jsme byli 3 na tento vylet, ja, Airbus380 a PavelPMI. Spolu s Krystofem, jsme se rozhodli zakoupit letenku pres LH na trase PRG-ZRH-LUG/GVA-FRA-PRG v sobotu odpoledne tam a v nedeli navecer zpet. Letu LUG-SIR byl planovan na nedeli 12 hod. Pavel letel z PMI pres BCN a ZRH do LUG a pak z GVA do PMI primo s U2.
V patek, presne 24 hod pred odletem jsme zacal delat OLCI. Bylo mi divne, ze ani ne 10 min od zacatku OLCI nebylo mozne zmenit sedacku v eco nan eco jineho. Vypadalo to, ze let je plne obsazen a vsichni maji pred vybrane mista. Tak jsem se spokojil s 25H a na let ZRH-LUG jsem zvolil 6F. Jake prekvapeni me cekalo v mailu, kam jsem si nechal poslat palubky, jsem opravdu necekal. Moje misto 25H bylo zmeneno na 08K, tedy business class. Jeste vetsi radost byla, jelikoz let operoval B777ER. Krystofovi nesel OLCI vubec, rikalo mu to Stand-by. Vse se vyresilo na letisti a i on dostal moznost letet v C na pozadani slecny na prepazce. Let z ZRH byl kompletne obsazeny jak v Y, tak take v C. V Ccku bylo 50 lidi.
Na letiste jsme dorazili s predstihem. Zapadli jsi ihned do ERSTE salonku. Mizerna kvalita jidla a moznosti vyberu vypovidaji za svoje. Nechapu lidi, co jeste za to plati. Same levne salamy, testoviny, chipsy. Jeste, ze tam meli G&T. Jsme si Airbusem380 dali par drinku a asi po hodine se rozhodli z tohoto salonku vypadnout a uvelebit se na konci prstu C a koukat na letadla.
PRG-ZRH
Swiss, B777ER (HB-JNC)
LX1487, 08K
Letadlo dorazilo nacas. Oba dva jsme se tesili na let v Ccku. Ja se Swissem v businessu uz letel jednou na PMI z VIE pres ZRH, ale to uz bylo davno. Nastup probehl civilizovane a pomerne rychle. Vytlaceni ze stojanky tez na cas a uz jsme pomalu taxovali ke startku. Projeli jsme okolo A300 Iran Airu, ktery zde jiz pravidelne nekolik mesicu doplnuje palivo a pak pokracuje do Teheranu. Doba letu do ZRH jen 50 min, tak jsem si rikal, jaky servis se stihne behem tohoto kratkeho hopu.
Servisem jsem byl mile prekvapen. K piti bylo na vyber co hrdlo raci. Ja zvolil OJ a champanske. Na zaver svycarska cokolada, jak uz byva s LX zvykem. Let probihal klidne, vetsinu casu jsem travil prozkoumavanim moznosti IFE a sledovanim mapky a taky se dival s okna ven. Pristani v ZRH probehlo na drahu 14.
Na prestup v ZRH jsme meli necelych 5 hod casu. Prvne jsme premysleli, ze pujdeme na terasu, ale nakonec jsme zapadli do SENATOR Star Gold salonku. V schengenske casti je jiz zmineny salonek, ktery ma nejdelsi bar, tedka nevim jestli na svete nebo jen v Evrope. Bylo skoro prazdno, tak jsme zasedli a premysleli co si dame. Na baru byla nabidka koktejlu mesice, tak jsme si rekli, ze to vezmeme od prvniho az po ten posledni. Ale pak nam zachutal urcity typ a u toho jsme zustali nebo to stridali s jinym. V baru jsme vydrzeli vlastne cele odpoledne. Po asi 6-7 koktejlech jsme se vybrali na gate, na nas let do Lugana.
ZRH-LUG
Swiss, DHC4-800 (OE-LGR)
LX2914, 06F
Na tento let jsem se tesil, jelikoz LUG jsem mel na seznamu hodne dlouho. Boarding zacal vice meni na cas. Let nebyl plne obsazen, tipoval bych tak 20-30 pax. Jelikoz LX nema sam vhodny stroj na lety do LUG, tak jsou pro nej tyto lety zajistovany letadly Austrianu, at DHC8-400. My meli stesti na strov v barvach Star Alliance. Let do Lugana je pomerne rychly, do 30 min. Skoda, ze jsme nepristavali za svetla, ale i v noci, clovek citi velmi ostre priblizeni a klesani. Pristani probehlo na drahu 10. Po pristani a vystupu z letadla jsme byli ani ne za 5 min pred terminalem letiste.
Jelikoz ceny ubytovani jsou v teto casti Svycarska pomerne vysoke, tak jsme se rozhodli, se ubytovat v male vesnicce Viconago, v Italii. Od letiste je to asi 10 min na vlakovou stanici Agno, odkud se da chytnout vlak do Ponte Tresa, hranicni prechod s IT. Viconago je asi 3 km do kopce od Ponte Tresa.
V apartmentu jsme se poprve setkali s Pavelem z PMI. Dlouho do noci jsme povidali o letectvi , zivote a zazitcich z cest.
pokracovani nize....
Naposledy upravil(a) alesesl dne 17. 08. 2016, 10:09, celkem upraveno 7 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais
Druhy den rano jsme meli dost casu, jelikoz nam to letelo az ve 12 hod. Po snidani jsme se nechali majitelem odvezt dolu do Ponte Tresa, kde jsme po kratke prochazce pri Luganskem jezere chytli vlak do Agno. Agno je asi 10 min cesty a odtud je to dalsich 10-15 min normalni chuze k terminalu letiste.
Letiste je opravdu malinkate, ale na hrst letu, ktere sem miri naprosto dostacujici. Krom ZRH, muzete z LUG letet do SIR, GVA anebo Elby nebo Olbie. Na Elbu leta ceska spolecnost Silver Air s L410, na kterou jsme meli stesti po prichodu na letiste.
LUG-SIR
Etihad Regional, Saab 2000 (HB-IYI)
F7028, 16A
Let do Sionu byl hreb vyletu, a vlastne muzu rict jeden z nejvetsich leteckych zazitku. Vyslo pocasi, coz byl dulezity faktor. Tyden pred, let do SIR divertoval do GVA, protoze bylo v Sionu spatne pocasi. Vsichni 3 jsme tipovali, kolik bude na letu do SIR pax. K nasemu prekvapni, ani jeden jsme netipovali cislo, ktere bylo realne. Ten den letelo 21 pax. Start probehl z drahy 19 smer Italie. Asi po 5 min jsme meli na dohled letiste Malpensu. Pote nasledovala zatacka do prava a uz jsme nabirali smer Alpy a Sion. Zazitek to byl opravdu neskutecny. Clovek by se mohl udivat, byl krasne videt Matterhord, Mont Blanc a jine alpske vrcholky, ktere jsem ani neznal.
Proste parada. Po 15 min letu jsme zacali klesat do udoli, kde se nachazi Sionske letiste. Posledni leva zatacka byla opravdu ostra, clovek mel pocit, jako by se ritil stremhlav dolu. Leteli jsme udolim nad rekou Rhonou a pomalu se priblizovali k letisti. Po pristani jsme taxovali okolo nekonecnych hangaru spolecnosti TAG aviation, kde nas na konci cekalo prekvapeni v podobe zaparkovane Lockheed L-1049 Super Constellation. Opravdu impozantni stroj a jsem rad, ze byl znovu zprovoznen na vyhlidkove lety.
Letiste Sion je pomerne male. Jelikoz tam nejsou zadne pravidelne linky krom PMI a SIR, tak bych rekl, ze to co tam je naprosto staci. V terminalu je mala restaurace vcetne obchudku a dokonce take vyhlidkove terasy.
pokracovani nize...
Letiste je opravdu malinkate, ale na hrst letu, ktere sem miri naprosto dostacujici. Krom ZRH, muzete z LUG letet do SIR, GVA anebo Elby nebo Olbie. Na Elbu leta ceska spolecnost Silver Air s L410, na kterou jsme meli stesti po prichodu na letiste.
LUG-SIR
Etihad Regional, Saab 2000 (HB-IYI)
F7028, 16A
Let do Sionu byl hreb vyletu, a vlastne muzu rict jeden z nejvetsich leteckych zazitku. Vyslo pocasi, coz byl dulezity faktor. Tyden pred, let do SIR divertoval do GVA, protoze bylo v Sionu spatne pocasi. Vsichni 3 jsme tipovali, kolik bude na letu do SIR pax. K nasemu prekvapni, ani jeden jsme netipovali cislo, ktere bylo realne. Ten den letelo 21 pax. Start probehl z drahy 19 smer Italie. Asi po 5 min jsme meli na dohled letiste Malpensu. Pote nasledovala zatacka do prava a uz jsme nabirali smer Alpy a Sion. Zazitek to byl opravdu neskutecny. Clovek by se mohl udivat, byl krasne videt Matterhord, Mont Blanc a jine alpske vrcholky, ktere jsem ani neznal.
Proste parada. Po 15 min letu jsme zacali klesat do udoli, kde se nachazi Sionske letiste. Posledni leva zatacka byla opravdu ostra, clovek mel pocit, jako by se ritil stremhlav dolu. Leteli jsme udolim nad rekou Rhonou a pomalu se priblizovali k letisti. Po pristani jsme taxovali okolo nekonecnych hangaru spolecnosti TAG aviation, kde nas na konci cekalo prekvapeni v podobe zaparkovane Lockheed L-1049 Super Constellation. Opravdu impozantni stroj a jsem rad, ze byl znovu zprovoznen na vyhlidkove lety.
Letiste Sion je pomerne male. Jelikoz tam nejsou zadne pravidelne linky krom PMI a SIR, tak bych rekl, ze to co tam je naprosto staci. V terminalu je mala restaurace vcetne obchudku a dokonce take vyhlidkove terasy.
pokracovani nize...
Naposledy upravil(a) alesesl dne 12. 08. 2016, 09:40, celkem upraveno 1 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais
Jelikoz na letiste nejezdi zadne mhd, tak jsme se rozhodli jit peso na vlakovou stanici, odkud nam ve 14:33 jel vlak primo na letiste v GVA.
Unava byla trosku znat a tak jsme cca 2 hod cestu vlakem kazdy travili podle sveho. Nekdo podrimoval, jiny poslouchal hudbu nebo se kochal z okna.
Na letiste jsme dorazili presne nacas. Na letisti bylo opravdu velmi rusno. Na to jaky je v GVA provoz, tak se mi zda, ze terminal a celkove letiste je tezce pod dimenzovane. Vsude davy lidi, mraky letadel cekajicich na pristani a odlety, proste velky mumrajz.
Jakmile jsme prosli security, tak jsme se s Pavlem rozloucili a spolu s Krystofem zamirili do Swiss Senator salonku na neco malo k snedku. Ale bylo tam tezce preplneno a skoro nedychatelno. Proto jsme se rozhodli, ze vezmeme nejake vino a zmrzlinu sebou a potesime Pavla, ktery cekal v satelitnim terminalu na svuj let do PMI. Nakonec to vyslo skvele, protoze nas let do FRA odletal od gatu vedle. Tak jsme vlastne az do boarding nasich obou letu byly spolu. Oba nase stroje dorazily nacas. Let ma PMI zacal boardovat a asi za 10 min po nem zacal boarding na nas let do FRA.
GVA-FRA
Lufthansa, CRJ900 (D-ACNO)
LH1227, 07F
Let do FRA probehl nacas, a trval cca 60 min. Ihned po startu se mi naskytl vyhled na Zenevske jezero, ale pak jsme to stocili do leva a leteli na FR a do nemeckeho vzdusneho prostoru vletli opet u Saarbruckenu. Obleteli jsme letiste, centrum FRA a pristali na draze 25. Jelikoz Krystof sedel na leve strane, tak se mu naskytl skvely vyhled na nedelni spicku ve FRA. Zaparkovali jsme snad n ate nejvzdalenejsi stojance na letisti. Cesta busem k terminalu trvala 15 min ciste jizdy.
Ve FRA jsme uz moc casu nemeli. Na skok jsme se zastavili do SENATOR salonku na posleni drink. Nas gate byl asi 4 min chuze od salonku.
FRA-PRG
Lufthansa, A319 (D-AILU)
LH1402, 04F
Byli jsme jedni z poslednich co nastoupili do busu, ktery na odezl k nasi 319. Po vytlaceni ze stojanky, probehlo rych 3 min taxovani na drahu 25C odkud jsme presne ve 2215 vzletli smer PRG. Rychla prava zatacka a cekal nas cca 40 min let do PRG. Zde jsme pristali na draze 24 asi 10 min pred planovanym casem priletu. Z letadla jsme vypadli rychlosti blesku a mazali ven z letiste, aby jsme stihli jeste posledni MHD spoje do nasich domovu.
To je vsechno z tohoto vyletu. Omlouvam se predem za preklepy, ktere se muzou v tomto TR naskytnout.
Unava byla trosku znat a tak jsme cca 2 hod cestu vlakem kazdy travili podle sveho. Nekdo podrimoval, jiny poslouchal hudbu nebo se kochal z okna.
Na letiste jsme dorazili presne nacas. Na letisti bylo opravdu velmi rusno. Na to jaky je v GVA provoz, tak se mi zda, ze terminal a celkove letiste je tezce pod dimenzovane. Vsude davy lidi, mraky letadel cekajicich na pristani a odlety, proste velky mumrajz.
Jakmile jsme prosli security, tak jsme se s Pavlem rozloucili a spolu s Krystofem zamirili do Swiss Senator salonku na neco malo k snedku. Ale bylo tam tezce preplneno a skoro nedychatelno. Proto jsme se rozhodli, ze vezmeme nejake vino a zmrzlinu sebou a potesime Pavla, ktery cekal v satelitnim terminalu na svuj let do PMI. Nakonec to vyslo skvele, protoze nas let do FRA odletal od gatu vedle. Tak jsme vlastne az do boarding nasich obou letu byly spolu. Oba nase stroje dorazily nacas. Let ma PMI zacal boardovat a asi za 10 min po nem zacal boarding na nas let do FRA.
GVA-FRA
Lufthansa, CRJ900 (D-ACNO)
LH1227, 07F
Let do FRA probehl nacas, a trval cca 60 min. Ihned po startu se mi naskytl vyhled na Zenevske jezero, ale pak jsme to stocili do leva a leteli na FR a do nemeckeho vzdusneho prostoru vletli opet u Saarbruckenu. Obleteli jsme letiste, centrum FRA a pristali na draze 25. Jelikoz Krystof sedel na leve strane, tak se mu naskytl skvely vyhled na nedelni spicku ve FRA. Zaparkovali jsme snad n ate nejvzdalenejsi stojance na letisti. Cesta busem k terminalu trvala 15 min ciste jizdy.
Ve FRA jsme uz moc casu nemeli. Na skok jsme se zastavili do SENATOR salonku na posleni drink. Nas gate byl asi 4 min chuze od salonku.
FRA-PRG
Lufthansa, A319 (D-AILU)
LH1402, 04F
Byli jsme jedni z poslednich co nastoupili do busu, ktery na odezl k nasi 319. Po vytlaceni ze stojanky, probehlo rych 3 min taxovani na drahu 25C odkud jsme presne ve 2215 vzletli smer PRG. Rychla prava zatacka a cekal nas cca 40 min let do PRG. Zde jsme pristali na draze 24 asi 10 min pred planovanym casem priletu. Z letadla jsme vypadli rychlosti blesku a mazali ven z letiste, aby jsme stihli jeste posledni MHD spoje do nasich domovu.
To je vsechno z tohoto vyletu. Omlouvam se predem za preklepy, ktere se muzou v tomto TR naskytnout.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 12. 08. 2016, 12:51, celkem upraveno 5 x.
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Parada cim si to ty svajciari a francuzi zasluzili, ze take krasne hory dostali?
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Co k tomu říct...
Jeden z nejlepších leteckých výletů, krásné fotky, pěkný report!
Jeden z nejlepších leteckých výletů, krásné fotky, pěkný report!
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Ten upgrade, to je prostě bájo! A ano, dřevo má hodně co do sebe =)
Avra mi budou chybět, je to roztomilé letadlo..jumbolino.
Koukám Bartender's choice má stylový plecháč, to se mi líbí =). A když to tak čtu a počítám, vy jste se museli kvalitně hodit do nálady po tolika drincích =D
Viconago typicky italské =), připomnělo mi to jezero Lago di Garda.
Ach! Ty Alpy z té výšky, to je prostě neuvěřitelná nádhera!! No a ta SuperConnie, zrovna včera jsem ti posílal to video, pamatuješ? =) S tím se tak někdy proletět..jen startování motorů je zážitek na celý život si myslím.
A fakt, ta GVA vypadá jak nějaká Itálie , úplný opak ZRH.
Krásný a inspirativní report! Díky!
PS: Kdy dáme L-410 se Silver Air? =D
Avra mi budou chybět, je to roztomilé letadlo..jumbolino.
Koukám Bartender's choice má stylový plecháč, to se mi líbí =). A když to tak čtu a počítám, vy jste se museli kvalitně hodit do nálady po tolika drincích =D
Viconago typicky italské =), připomnělo mi to jezero Lago di Garda.
Ach! Ty Alpy z té výšky, to je prostě neuvěřitelná nádhera!! No a ta SuperConnie, zrovna včera jsem ti posílal to video, pamatuješ? =) S tím se tak někdy proletět..jen startování motorů je zážitek na celý život si myslím.
A fakt, ta GVA vypadá jak nějaká Itálie , úplný opak ZRH.
Krásný a inspirativní report! Díky!
PS: Kdy dáme L-410 se Silver Air? =D
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
micaello píše:Ten upgrade, to je prostě bájo! A ano, dřevo má hodně co do sebe =)
Avra mi budou chybět, je to roztomilé letadlo..jumbolino.
Koukám Bartender's choice má stylový plecháč, to se mi líbí =). A když to tak čtu a počítám, vy jste se museli kvalitně hodit do nálady po tolika drincích =D
Viconago typicky italské =), připomnělo mi to jezero Lago di Garda.
Ach! Ty Alpy z té výšky, to je prostě neuvěřitelná nádhera!! No a ta SuperConnie, zrovna včera jsem ti posílal to video, pamatuješ? =) S tím se tak někdy proletět..jen startování motorů je zážitek na celý život si myslím.
A fakt, ta GVA vypadá jak nějaká Itálie , úplný opak ZRH.
Krásný a inspirativní report! Díky!
PS: Kdy dáme L-410 se Silver Air? =D
Jumbolinem jsem letel nekolikrat, ale jeste bych ho rad jednou dal, ze odejde do duchodu tady v Evrope. Plechac byl stylovy, hlavne ledove vychlazeny.
Na to video se SuperConnie jsem se dival.Taky bych ten stroj nekdy chtel dat. Nemas tuseni ktera spolecnost ho tady provozuje na ty vyhlidkove lety. Jinak lety se Silver Air jsou pomerne drahe pokud letis z LUG. Z Pisy to jde, ale porad to neni zadna slava. Navrhoval bych navstivit Estonsko, tam tedka zacinaji letat po krachu Avies na domacich linkach do URE a KDL. Tam se da koupit ow okolo 23 eur. Budeme muset neco naplanovat, pokud ji nedame v Rusku pristi rok.
Jinak souhlas z GVA. je tam mumrajz a velky zmatek, a neskutecne rady na security, uplny opak ZRH jak pises.
Jo a tech drinku zas tolik nebylo, to zvaldneme daleko vic, vid Krystofe a Marku ?
Naposledy upravil(a) alesesl dne 12. 08. 2016, 14:21, celkem upraveno 2 x.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Airbus380 píše:Co k tomu říct...
Jeden z nejlepších leteckých výletů, krásné fotky, pěkný report!
Bylo to super s Vami letet a dekuji za prispeni fotek. Sam bych vsechno nestihl tak dobre vyfotit.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
alesesl píše:Na to video se SuperConnie jsem se dival.Taky bych ten stroj nekdy chtel dat. Nemas tuseni ktera spolecnost ho tady provozuje na ty vyhlidkove lety.
Na světě jsou pouze dvě, které mají povolení létat s pasažéry. Jedna je v USA, druhá díky sponzoru Breitling tady v Evropě. Jak je to u té v USA, netuším. Ale tou v Evropě mohou letět jen členové jejich klubu Super Constellation Flyers Association, pravidelně platit roční poplatek a pak se třeba jednou dostat na palubu...
http://www.superconstellation.org/index ... dschaft-en
https://www.breitling.com/en/airtime/su ... tellation/
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
- Příspěvky: 2109
- Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Paráda
Sion měl v r. 2004 "pravidelnou" linku do PRG s BAe146 Discovery Travel. Možná někdo doplní, kolikrát to ve skutečnosti letělo...
Sion měl v r. 2004 "pravidelnou" linku do PRG s BAe146 Discovery Travel. Možná někdo doplní, kolikrát to ve skutečnosti letělo...
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
micaello píše:
PS: Kdy dáme L-410 se Silver Air? =D
Silver Air je možný snad jen na PSA-EBA nebo FLR-EBA (ow kolem 60 €), LUG-EBA je 200€ ow a LIN-EBA tuším 155€.
Ale určitě doporučuju, přistání na Elbě je zážitek.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Alesi diky za moc pekny report, fotky jsou fakt krasne. Ten salonek v Praze je opravdu ostuda, v ZRH se do nej budu muset podivat, ja byl jen v non-schengen, ktery teda reprezentativni moc neni. Jsem rad, ze Vam vyslo pocasi. LF do SIR bych tak vysoky necekal. A jinak micaello, budes si muset zvyknout, ze s Alesem vylety za strizliva neexistuji
PS: O GVA snad ani psat nic nebudu...
PS: O GVA snad ani psat nic nebudu...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
kuba.biker píše:Paráda
Sion měl v r. 2004 "pravidelnou" linku do PRG s BAe146 Discovery Travel. Možná někdo doplní, kolikrát to ve skutečnosti letělo...
Mas pravdu, na to si pamatuji, ze Discovery Travel letal tuto linku, a dokonce to i par krat letelo.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
MarcosFT píše:Alesi diky za moc pekny report, fotky jsou fakt krasne. Ten salonek v Praze je opravdu ostuda, v ZRH se do nej budu muset podivat, ja byl jen v non-schengen, ktery teda reprezentativni moc neni. Jsem rad, ze Vam vyslo pocasi. LF do SIR bych tak vysoky necekal. A jinak micaello, budes si muset zvyknout, ze s Alesem vylety za strizliva neexistuji
PS: O GVA snad ani psat nic nebudu...
Tak snad i tobe vyjde pocasi az to poletis. Byl to jeden z nej letu co mam. Ty vyhledy jsou neskutecny, ikdyz ty jsi mel tedka neco podobneho na NZ taky.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Přes vrcholky Alp z Ticino do Valais (Hotovo)
Super report, Aleši!
Moc jsem si to užil, let z Lugana do Sionu byl naprosto úžasný. Neskutečný zážitek, všem doporučuju! Akorát vědět, že letadlo pokračuje dál do Palmy, nemoct si koupit letenku a muset do Ženevy, to člověka moc nepotěší. Ale zase jsem si to s váma užil, díky!
Moc jsem si to užil, let z Lugana do Sionu byl naprosto úžasný. Neskutečný zážitek, všem doporučuju! Akorát vědět, že letadlo pokračuje dál do Palmy, nemoct si koupit letenku a muset do Ženevy, to člověka moc nepotěší. Ale zase jsem si to s váma užil, díky!