Businessem na auto-tramping po Tenerife

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Status: Offline

Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod Burito » 20. 10. 2016, 18:13

Tenerife je nádherný a rozmanitý ostrov. Prakticky každý ho zná, každý tam byl, ale ne vždy projel či prošel v klidu místa, kde nebude stát fronty jako na lanovku na Teide.

DSC06297.JPG

Tenerife je dostupný i za velmi příznivé ceny, proto samotný nápad letět tam zaplaceným businessem (nikoliv na bonusovou letenku) s cílem spát v horských kempech zní poněkud neotřele. Shoda okolností však podpořila leteckou vášeň a ubrala peněžence za letenku částku odpovídající „normální“ last minute dovolené z Prahy.

IMG_8281.JPG
Del Drago
IMG_8281.JPG (123.08 KiB) Zobrazeno 1277 x

O nabídce letu LANu FRA-MAD v B787 v C jsem uvažoval už dávno a zvláště letos mi přišla intenzivněji na mysl vždy, když jsem poněkolikáté procházel business kabinou ke svému "obvyklému" místu v economy při letech do jižní Ameriky. V Madridu jsem párkrát byl a jen pro cestu v C do španělské metropole mi motivace scházela. Když ale v kombinacích „někam jinam“ naskočila souhra s letem Iberie Express v C z Madridu na Teneriffe Norte s přídavkem pouhých 40 Eur, motivace silně narostla.

IMG_8615.JPG
Punta del Hidalgo
IMG_8615.JPG (112.12 KiB) Zobrazeno 1277 x

Vzhledem k tomu, že do obhájení platinového statusu u LANu mi scházelo pár tisíc kilometrů a v důsledku statusového bonusu a business třídy mi na trase FRA-MAD-FRA proletěných 2840 km narostlo na 7100 km, motivace již silně atakovala výsledné rozhodnutí. Po přidání 4432 km za cestu s IB a finálním zvýšení účtu o 11532 km za cenu 280 EUR za letenku v businessu na místo kam programově chci, bylo již rozhodnutí jasné. Přimhouřil jsem oko, že se tato kombinace letenky dala dostat i za 230 EUR (avšak v nepříliš atraktivním termínu, na rozdíl od využití 2 víkendů spolu se státním svátkem v ideální době přelomu září a října) a těšil se na výlet.

IMG_8543.JPG
Punta del Hifalgo
IMG_8543.JPG (122.86 KiB) Zobrazeno 1277 x

Nízkonákladově laděný styl cesty započal tréninkově již při cestě do Frankfurtu. Nabídka nočního spoje Eurolines za hezkých 13€ z Prahy byla malou průpravou na budoucí spaní v autě na ostrově i pro spolucestující manželku. Ta, aby byl všeobecný kontrast této cesty umocněn, letěla v economy. Tato skutečnost jí nechávala klidnou, na rozdíl následně ode mne, když jsem později po návratu zjistil, že jí díky tomu bude chybět pár stovek kilometrů do nižšího statusu u LANu, protože jí ani po reklamaci nepřipsali jiné km, co proletěla… Ale to je jiný příběh. Na Frankfurt jsme se těšili a dle plánu před přesunem na letiště měli od sobotního rána dostatek času na projití mnoha atraktivit, které velkoměsto nabízí. Od hlavního nádraží nás odpoledne spoj S9 svižně a snadno dopravil na Terminál 1 a zbývalo jen odbavení.

Check-in začíná 3 hodiny před odletem v 19:30, což je např. oproti Milánu o hodinu později. Iberia si ani s rezervací, tím spíš s OLCI, nedovedla ve spojení s chilským partnerem z Oneworld aliance poradit, takže letenku jsme museli obdržet až na místě. Stejně tak ji nechat opakovaně vytisknout, protože na ní nebyl můj status a nechtěl jsem při návštěvě salónku řešit možnost přibrání hosta. Měl jsem jen trochu obavy po zpřísnění bezpečnostních procedur o osud našich zavazadel, protože pokračující let na Tenerife byl až druhý den ráno a už se mi stalo, že zavazadla nechtěli nechat přes noc na letišti a musel jsem je mít neradostně u sebe. Předchozí dotaz na LAN i Iberii zůstal bez odpovědi, lépe řečeno neznali řešení, a odkázali až na obsluhu při chek-inu. Obsluha to neřešila a zavazadlo bez problémů odbavila do kanárského cíle, jak jsem doufal.

Prokousat se frontami na security a imigrací (LAN letí mimo Schengen, byť do Španělska) docela trvá, žádná priorita se nikde nekoná. Před vlastním letem se ale stává příjemným azylem Maple Leaf lounge nealiančního AC, se kterým má LAN dohodu a je rozhodně dobrou volbou. Salónek je velmi příjemný - prostory jsou velmi pěkné, funkčně a stylově rozčleněné a sprcha přímo vynikající.

DSC06184.JPG
DSC06184.JPG (91.63 KiB) Zobrazeno 1277 x

Nabízí dobrý výběr studených pokrmů (např. dobré caprese či olivy) i teplého jídla, kterému vládlo chutné hovězí na žampionech. Na první pohled jako velká deviza zaujmou dvě pípy, jedna na Franziskaner Weissbier, druhá na Becks. Deviza ale skončila na dně prázdného sudu bavorského moku, jenž pěnil posledním dechem a nepitelností brémské hnědé bublinkové vody, která tekla naopak plným proudem bez náznaku jakékoliv pěny. Škoda.

DSC06194.JPG
DSC06194.JPG (114.82 KiB) Zobrazeno 1277 x

Nakonec se ale kombinací obojího vytvořilo vcelku ucházející pivo. Sekt a tichá vína jsou bez možnosti širší volby, ale spolu s ostatními tvrdšími nápoji včetně Couvoisieru, nezklamou.

Nástup do letadla začíná asi 40 minut před odletem lehkým přivítáním posádky a krátce po dosednutí na místo nabídkou šampaňského, vody či tradičního koktejlu pisco sour. Koktejl u LANu řeší kombinací koncentrátu a perlivé vody, proto dostává přednost francouzká tradice doplněná lehce nahřátými oříšky.

DSC06204.JPG
DSC06204.JPG (77.07 KiB) Zobrazeno 1277 x

LAN má v kokpitu B787 velmi příjemnou business kabinu, decentně volenou nachovou kombinaci a dostatečný prostor. Sedačky jsou střídmé, nepřečančané a samozřejmě snadno plně polohovatelné do vodorovné polohy.

DSC06202.JPG
DSC06202.JPG (66.45 KiB) Zobrazeno 1277 x

IFE však nenabízí žádný prémiový obsah oproti economy a subjektivně působí obrazovka nad prostory pro nohy a časopisy vzhledem ke vzdálenosti od očí jako nevelká.

DSC06206.JPG
DSC06206.JPG (86.77 KiB) Zobrazeno 1277 x

Dálkový ovladač tak alespoň s doprovodem lepších sluchátek zažitě vyhledává klasiku v podobě pekelných zvonů ACDC. Jelikož mi chybí soused, mám snahu zobrazit na vedlejším LCD mapu trasy, screen však projevuje frigidní nezájem a zůstává v zamrzlém režimu do konce cesty.

DSC06381.JPG
DSC06381.JPG (83.44 KiB) Zobrazeno 1277 x

Letadlo tiše vystoupá do letové hladiny a poměrně brzy začíná roznáška nabídkou teplého ručníku. Následuje jej vcelku rychle jídelní servis spolu s nápoji. Na letu bohužel chybí teplé jídlo a LAN si nabídku zjednodušuje jen jednou volbou studeného talíře.

DSC06365.JPG
DSC06365.JPG (40.49 KiB) Zobrazeno 1277 x

Samotnému pokrmu toho nelze mnoho vytknout, uzené krevety jsou doplněny tmavou bagetkou, grissini a crackerem dle výběru a navíc dvěma silnými plátky camambertu. Na rozdíl od posádky salát působí poněkud unaveně a ani životadárný dobrý dresing jej z letory nezmátoří. Zákusek se nekoná a úlohu sladké tečky tak převezme nicotný kousek čokolády spolu s ovocnou miskou. Vše ale pěkně naservírované na ubrusu.

DSC06222.JPG
DSC06222.JPG (89.19 KiB) Zobrazeno 1277 x

Ke zvolenému velmi dobrému chilskému Chardonnay ke krevetám přibývá záhy skvělý argentinský Malbec – oboje po degustaci. Let tak poté o to příjemněji ubíhá a kabina má s přibývajícím časem nějak sytější a sytější tóny...Na závěrečné portské před přistáním si však musím nechat zajít chuť, v nabídce není, proto volím chuťově výraznější Syrah. Ten však přináší bez degustace a jako naschvál v nadměrně naplněné sklence. Přesto, že z něj dýchá jistá kvalita, já jeho chuť nějak vydýchat nedokáži a nerad jej vracím v identickém objemu zpět. Let měl trvat dle plánu 2:40 hodin, bohužel však ve vzduchu setrval necelé dvě.

V Madridu je v plánu zůstat na příletovém T4s, kde je salónek Iberie otevřený přes noc, zkusit požádat obsluhu o noční azyl na příjemné pohovce a na T4 se dopravit k rannímu letu ráno. O tomto soukromém plánu však nechce nic slyšet regulovčík, který posílá cestující dle následné destinace buď dále do haly anebo k přejezdu vláčkem do Schengenského prostoru. A stačilo by jen na dotaz, zda pokračujeme dále do Chile, pokývat hlavou… Regulovčík mne přesvědčuje, že i salónek na T4 je otevřený přes noc . O tomtéž je přesvědčena i obsluha Iberie na přepážce, a až po žádosti, zda tam může zavolat a odpovědi z druhé strany, rozšíří předtím předstíraný úsměv: „No señor“…. náš osud pro tuto noc je zpečetěn…

Zklamaně vstupujeme do výtahu a snažíme se odehnat chmurné myšlenky na noc, co rozhodně nebude v business class… Tak úspěšně, že najednou místo průchodu na T4 stojíme za exitem. Zřejmě jakási nezaznamenatelná interdimenzní zkrat(ka). Radostně se tedy opět dostáváme na security, kde mi čerstvě vydaná letenka u přepážky Iberie (opět tam nebyl původně propsán status) ale ukazuje červenou - na rozdíl od manželky, jejíž economy palubenka je OK. Červené světlo těžko bude symbolem pro C letenku, obsluha ale k mému velkému podivu uplatní pravidlo 3x a dost. Když ani potřetí scanner neukáže mou letenku jako platnou, mávne Španělka rukou a jdeme dovnitř… K lounge docházíme za 5 minut jedenáct a, samozřejmě, je už zavřená. Zavřený je ve stejném patře i Starbucks a stejně tak liduprázdný. Tak liduprázdný, až to láká sednout si… Kožený pohovkový styl je pohodlný. Tak pohodlný, až to láká lehnout si… Leží se pohodlně, až to lákááá..áá..á...

Nečekaně rozumně vyspalí se budíme v době časně ranního otevření lounge Dalí. Starbucks i po ránu ve španělském stylu mañana jeví znaky nepohybu kohokoliv, natož vůně kávy. Přesunu do salónku tak nemůže nic zabránit. Sprcha, káva a dobrý snídaňový sortiment dělá madridské lounge solidní jméno, jen lidí s rostoucím časem přibývá.

DSC06224.JPG
DSC06224.JPG (100.91 KiB) Zobrazeno 1277 x

Po osmé hodině ranní se čas naplňuje a útulkem se stává první řada v business class operující Iberie Express evropského střihu, tedy s prostřední sedačkou volnou. Vzhledem k tomu, že koupě tohoto produktu byla zase volná dalším zájemcům jinak plného letadla, vyjma jednoho cestujícího na opačné straně, volné byly i všechny řady za námi. Volní jsme nakonec byli i my – posádce. Žádné přivítání, nic, co by navnadilo motivaci si příště dopřát třídy v přední části.

DSC06244.JPG
DSC06244.JPG (47.66 KiB) Zobrazeno 1277 x

Welcome(?)drink se servíroval až po nastoupání do letové hladiny bez dotazu na volbu představoval pomerančový (čerstvý) juice, který jsem ale vyměnil s prosbou za cavu a oříšky. Stewardka se dále s úsměvem už věnovala své práci pečlivěji. Ujistila se, zda bude zájem o snídani a po odsouhlasení přinesla produkt, jenž zřejmě zbyl z nějakého předchozího longhaulu v economy. Jen příbory byly kovové.

DSC06247.JPG
DSC06247.JPG (89.59 KiB) Zobrazeno 1277 x

Omeleta byla standardně letadlová, ale svou úlohu stravy splnila. Let probíhal klidně a po dvou a půl hodinách se airbus dotknul ranveje s baletní lehkostí.

Zavazadla vyplula s označením priority skutečně mezi prvními, převzetí auta u Hertzu proběhlo rychle a přestože cílem na Tenerife bylo cestování autem se spaním mimo hotel, právě ten byl v Puerto se La Cruz po dvou ne zcela prospaných nocích nutnou volbou. Stejně tak se stal plánovaným řešením ještě předposlední den cesty. Zbylé čtyři noci se v přístřešek proměnil pronajatý automobil. Naskýtá se zcela logická otázka, proč proboha spát v autě, když je na ostrově nepřeberně hotelů a ubytovacích zařízení za velmi dostupné ceny? Odpověď je zcela jednoduchá.

IMG_8472.JPG
La Gomera - pohled z 2000m před Las Lajas
IMG_8472.JPG (30.17 KiB) Zobrazeno 1277 x

I půlstoletím zchátralé tělo a mysl ocení krásné prostředí lesů a vulkanických pohoří ve dvoukilometrové výšce, možnost užít si nádherně kýčovitých západů slunce mezi La Gomerou a La Palmou, ugrilovat si do večera něco nezdravého a vypít k tomu lahvinku zemitého kanárského vína. A hlavně se nikam nehonit a svobodně zastavit a zůstat tam, kde se člověku zachce. Nejlépe až do rána. Na Tenerife (podobně jako na dalších ostrovech) je několik bezplatných kempovacích zón, které slouží především k oblíbeným rodinným a kamarádským setkáním a zároveň umožňují přespání. K tomu je nutné povolení, jenž je možno získat online u správy NP, a které zde - na rozdíl od La Palmy – nikdo nekontroloval. Vybavení je včetně grilovacích míst, vody, záchodů a někdy sprch.

DSC06299.JPG
kempoviště Las Raices
DSC06299.JPG (155.26 KiB) Zobrazeno 1277 x

Problémem však je, že se překvapivě – opět na rozdíl od La Palmy – večer zavřela sociální zařízení. Výsledkem pak mohla být neplánovaně zúrodněná lesní půda… Minulá zkušenost – teď už naposledy - z La Palmy – spočívala v tom, že kvůli chladu a hrbatému podloží jsme ze stanu raději přešli na spaní v autě. Stan se tak tentokrát programově nestal součástí výbavy.

IMG_8401.JPG
kempoviště Las Lajas
IMG_8401.JPG (139 KiB) Zobrazeno 1277 x

Obtíže nastaly až při shánění cartridge do vařiče, což nakonec vyřešil hypermarket Hiperdino k plné spokojenosti a s horkým čajem či kávou v ruce se tak dal lépe vítat poměrně pozdní rozbřesk po sedmé hodině ranní. Kromě dvou registrovaných míst (Las Lajas, Las Raices) jsme využili ještě neplánovaně nadivoko místo mezi pískovci poblíž Montana del Vallado, kde se nám natolik zalíbilo, že jsme prostě nedokázali po setmění odejít.

IMG_8332.JPG
Los Carrizales
IMG_8332.JPG (86.29 KiB) Zobrazeno 1277 x

Tenerife vzhledem k popularitě ostrova podrobně popisovat nechci, za vyzdvihnutí stojí dle mého názoru vyjma cest kolem vulkánů Teide a Viejo (kde jsme byli dříve, proto nyní vynechávali), především okolí vesnice Masca a krásná cesta soutěskou k moři na Playa de Masca a zpět (pokud se nepřepravíte lodí do Los Gigantes).
DSC06264.JPG
soutězka Masca
DSC06264.JPG (105.34 KiB) Zobrazeno 1277 x

Nutnou zastávkou se stane Las Canadas a Rogues de Garcia (kde se valí turisté jen na první skály a vyhlídku, ovšem 2-3 hodinová trasa okolo skal předčí svou rozmanitostí a krásou předpoklady).

IMG_8433.JPG
Rogues de Garcia
IMG_8433.JPG (119.1 KiB) Zobrazeno 1277 x

Prakticky žádný z těchto turistů nezamíří do severovýchodního cípu do pohoří Anaga, které strmými štíty, mlžným prostředím a mechem porostlými lesy připomíná jižní novozélandský ostrov v Marlborough sounds.

IMG_8523.JPG
Anaga
IMG_8523.JPG (80.21 KiB) Zobrazeno 1277 x

Koupání s minimem návštěvníků pak nabízí poloprázdné černé pláže nebo umělé bazénky (piscinas naturales) nejlépe asi v Bajamaru s přelévající se mořskou vodou.

IMG_8556.JPG
Anaga
IMG_8556.JPG (85.85 KiB) Zobrazeno 1277 x

Teplota vzduchu je oproti jihu ostrova o pár stupňů nižší a o pár kapek deště nebývá nouze, ale jinak velmi příjemné místo.

IMG_8614.JPG
Anaga
IMG_8614.JPG (116.74 KiB) Zobrazeno 1277 x

Oproti komerci okolo Las Americas je střízlivější alternativou pro hotelový pobyt Puerto de La Cruz s pěkným centrem, řadou restaurací, pouličními umělci a především nedaleká historická La Orotava či vzdálenější Garachico.

IMG_8579.JPG
La Orotava
IMG_8579.JPG (114.97 KiB) Zobrazeno 1277 x

Let zpět nastal s Iberií Express už v sedm ráno, což znamenalo brzké vstávání a odevzdání auta hozením klíčků na přepážce, neboť pracovní doba a ráno jsou v jižních krajích dva neslučitelné pojmy. Ačkoliv jsem měl na sobě slušné a výjimečně i značkové oblečení, zjevně mi scházel značkový obličej a ne zcela příznivý pohled obsluhy na odbavení umocnilo následující upozornění, že jsem se asi spletl a stojím v řadě pro business. Vzhledem k tomu, že jsem nereagoval, byl jsem záhy nevlídně upozorněn ještě jednou. Vedlejší přepážky economy již začaly odbavovat, jen naše řada nějak pokulhávala. Po mém vyprovokovaném dotazu (když konečně došlo k odbavení), zda je běžné od prioritní přepážky na zákazníky pokřikovat a odbavovat je později, neměla ani děžurnaja právě značkový obličej, leč vyřídila vše, co bylo potřeba.

Na ranní kávu v tenerifském salónku jsme si museli rovněž počkat. Lounge otevírá v 6:15 – tedy, tak je to psáno. Jedinou možností, jak se tam dostat, je výtah do mezipatra. Ten má ale aktivované tlačítko až obsluhou salónku, která tam, kdo by to byl řekl, nebyla… Dostavila se až po mé žádosti náhodnému pracovníkovi letiště, který chvilku kamsi volal a po čtvrthodině jí vítězoslavně sehnal. Její výraz při „vroucném“ přivítání ji následně bezkonkurenčně zajistil vysokou pozici v našem právě založeném UFC - Umbranded Face Clubu... Salónek není špatný, výborná káva a slušný sendvič i za poklusu dodaly dostatečnou energii, napravily trošku výraz obličeje a bylo možné se živěji proplétat dlouhou řadou při vstupu do letadla.

DSC06308.JPG
DSC06308.JPG (80.73 KiB) Zobrazeno 1277 x

I business kabina byla tentokrát hodně naplněna a volná mezisedačka se velmi hodila. Novější letadlo disponovalo wifi připojením na palubě, které neumožňovalo internetové spojení, ale alespoň jeho prostřednictvím bylo možno sledovat na tabletu například dokument o psech nebo jinou možnost ze zábavného portálu.

DSC06313.JPG
DSC06313.JPG (58.98 KiB) Zobrazeno 1277 x

Welcome drink přichází opět až s nastoupáním do letové hladiny a stejně tak v podobě pomerančového džusu. Jeho výměna za cavu již neprobíhá tak lehce. Když ji ani po patnácti minutách nikdo nepřináší, připomenu se a je mi sděleno, že ještě není dostatečně vychlazená, ale pracuje se na tom. Nevím, zda mám hodnotit tento fakt negativně, jako nepřipravenost nebo pozitivně, jako snahu dodat nápoj v odpovídající teplotě. Zanedlouho je servírována kvalitnější suchá cava, než minulý nasládlý sekt, takže kladný dojem převažuje.

DSC06324.JPG
DSC06324.JPG (77 KiB) Zobrazeno 1277 x

Obvyklá umělohmotná snídaně následuje opět až po dotazu, zda je o ní zájem, což cca v polovině případů není a spolucestující dospávají brzké ráno.

DSC06326.JPG
DSC06326.JPG (79.9 KiB) Zobrazeno 1277 x

V Madridu zůstávají na přestup více než tři hodiny, což je ideální doba pro využití salónku Velasquez na satelitním T4s, tedy v případě LANu opět v neschengenském prostoru. Sprcha a útulný kout na sebe dávají jistou dobu čekat, neboť salónek se vyprazdňuje až okolo jedné hodiny odpolední a rozlehlý prostor bez lidí vypadá o poznání vzdušněji. Nepříliš rozmanitou, ale chutnou nabídkou oplývají jídelní ostrůvky se studenými pokrmy, kde nejrychleji mizí křehký losos a zelenina.

DSC06329.JPG
DSC06329.JPG (100.19 KiB) Zobrazeno 1277 x

O to více mrzí předchozí noční neuskutečněná návštěva při letu na Tenerife. Večer po 21. hodině totiž bývá uvnitř otevřena restaurace, kde se podávají i teplé pokrmy. Nabídka nápojů je dostatečná a největším lákadlem je vinný bar.

DSC06336.JPG
DSC06336.JPG (86.56 KiB) Zobrazeno 1277 x

Tomu však chybí znalá obsluha a o rádoby someliérské pokusy se musí každý v danou chvíli postarat sám. Lahví je hodně, druhů málo, dobré víno se však najde. Pohled z okna na siluety A340 a především přijíždějící A350 TAMu bych vydržel však rozhodně mnohem déle než 3 hodiny.

DSC06333.JPG
DSC06333.JPG (95.73 KiB) Zobrazeno 1277 x

Zpáteční let probíhá jako přes kopírák podobný letu prvnímu. Jedinou výjimkou byl můj střídmý, nevysoký japonský spolucestující, který s vrozenou slušností s díky přijme to, co je mu nabídnuto a považuje za nezdvořilé si požádat ještě o něco jiného, natož dalšího. Učí se však rychle. Jen jeho jemné obličejové nuance po přijmutí vody téměř neznatelně naznačily, že mohl zvolit přeci jen raději šampaňské, které bylo dále od něj a zvolil jsem si ho já. Požádal jsem rovněž o vodu a spolucestujícího se zeptal, zda si nechce společně připít na šťastný let ještě navíc sklenkou francouzských bublinek, o něž jsem se navíc obrátil s prosbou na stewarda. Viditelně pookřál.

DSC06346.JPG
DSC06346.JPG (83.34 KiB) Zobrazeno 1277 x

Odlet se mírně prodlužoval a pohled ven na otevřený zavazadlový prostor dával najevo, že bude o pár minut opožděn. Objednal jsem si tedy pro porovnání welcome drinků pisco sour a soused už se tolik neošíval, chvilku se intenzivně soustředil, ukázal na mou sklenku a hlasem Mr. Beana podotkl „také prosím“.

DSC06352.JPG
DSC06352.JPG (67.98 KiB) Zobrazeno 1277 x

Koktejl nebyl zlý, ale přeci jen poměrně nasládlý a ani další čirá voda nedokázala ubrat pocitu sladkosti lépe, než závěrečné předodletové šampaňské. Bylo totiž nutné navíc počkat až bude odnesen osamělý vyndaný kufřík z letištní plochy…

DSC06357.JPG
DSC06357.JPG (122.75 KiB) Zobrazeno 1277 x

Ve stejném beanovském stylu se bublinkové ústní koupele účastnil již výrazně vřelejší Japonec a původně zachmuřený pán zanedlouho zářil jak světluška. Jen ACDC na rozdíl ode mne vynechal.

DSC06374.JPG
DSC06374.JPG (81.86 KiB) Zobrazeno 1277 x

Jídelní set se zásadně lišil od prvního letu přidáním celé jedné krevety navíc, což způsobilo stejně zásadní změnu v rozložení stravy na talíři, podával se svěží chilský Savignon Blanc (Chardonnay nebylo) a k sýru na tomto letu nepřekonatelný argentinský Malbec.

DSC06375.JPG
DSC06375.JPG (74.56 KiB) Zobrazeno 1277 x

Světluška vedle mne nezaostávala a volila stejný výběr mantrou „také prosím“, což za nějakou způsobilo vcelku rychlé vybití jejího zdroje a návrat k původnímu strohému obličeji. Jen jeho jemné obličejové nuance po přijmutí předchozích nápojů téměř neznatelně naznačily, že měl přeci jen raději zvolit vodu…

DSC06367.JPG
DSC06367.JPG (62.7 KiB) Zobrazeno 1277 x

Na závěrečný koňak (nedopitý, neboť se v LANu zřejmě voda,víno i koňak podávají ve stejném množství) již raději ani okem nepohlédl. Trochu jsem si vyčítal, že jsem asi přispěl k půvabně nesynchronizovanému pohybu postavy směrem k východu. Zatímco jeho hlava a trup se nesly vzpřímeně, rovně a nehnutě po celou dobu, nohy se zoufale pokoušely výše položené části těla následovat jejich směrem.

DSC06377.JPG
DSC06377.JPG (57.32 KiB) Zobrazeno 1277 x

Následný přesun na nádraží a následně noční linkou Eurolines do Prahy uzavřel cestu za kanárským putováním. Celkově vládla s volbou této krátké cesty v C spokojenost. Žádné překvapení se nekonalo, prémiová třída v Iberii sama o sobě nedává pro kratší trasy smysl, ale byla o poznání příjemnější než běžná kabina. LAN má vkusný interiér a vždy bude milé mít tři okna na výhled vedle sebe... Ve srovnání s délkou obdobným dřívějším business letem ze Sydney do Aucklandu v podání Emirates, zůstává LAN o úroveň níže prakticky ve všem, především v servisu, nabídce čehokoliv a hlavně přístupu posádky. Na druhou stranu žádný důvod ke stížnosti, naopak velmi pozitivní zážitek. Pokud si někdo chce zpříjemnit cestu na Kanárské souostroví, je to určitě velmi zajímavá alternativa.
Přílohy
DSC06296.JPG
Naposledy upravil(a) Burito dne 21. 10. 2016, 10:45, celkem upraveno 5 x.


MarcosFT
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 442
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Status: Offline

Re: Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod MarcosFT » 20. 10. 2016, 19:59

Ahoj, diky za report. Jsem rad, ze si se jako velmi aktivni clen z AL podelil i tady. Znam lidi odsud, pro ktere jsme socky :) takhle si jim vytrel zrak. Moc pekne fotky, opravdu uzasne. Ja v C LANu letel stejnou trasu minule leto, takze diky za pripomenuti, moc se toho nezmenilo. To, ze je na T4s salonek nonstop, je prijemne zjisteni. Osobne ten salonek povazuji za jeden z tech lepsich na evropskem kontinentu, stejne tak jako neurazila AC Maple Leaf lounge ve FRA, hlavne kvuli skvelym zakuskum. V MAD na T4 me salonek tak neoslovil, hlavne kvuli obrovskemu hluku, jelikoz neni izolovany, ale sleepers jsem vyuzil a kvitoval. Ale asi jde jen o osobni pocit.

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1038
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod Lkprak » 20. 10. 2016, 20:37

Moc hezký TR. Když jsem byl loni na podzim na "Kanárech", došlo mi, že jsou to ostrovy mnoha krás a možností. Jsem rád, že alespoň o některých z nich si tu můžu přečíst.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2530
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod alesesl » 20. 10. 2016, 22:36

Paradni TR. Tenerife mam dlouhodobe na seznamu. Zatim jsem byl jen na Grand Canarii a Lanzarote.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod micaello » 21. 10. 2016, 09:56

Krásné fotky, které mne nutí posunout Tenerife na svém bucket listu o něco výše (zatím mám projetou jen Gran Canarii).
S LANem jsem letěl v C FRA-MAD na začátku září, nic se nezměnilo, jak tak vidím, každopádně za ty peníze je to velmi příjemný C produkt, i když teplé jídlo by udělalo o trochu lepší službu. Na druhou stranu posádka a nápojový servis naprosto dokonalý.
A terminál T4S je zatím asi ten nejhezčí, co jsem měl možnost navštívit..když jsme z Dreamlineru vylezli, tak jsem jen tak v hale stál a 10 minut koukal a koulel očima.


dedik77
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 86
Registrován: 30. 01. 2012, 20:40
Status: Offline

Re: Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod dedik77 » 22. 10. 2016, 12:03

Moc hezky report a krasne fotky. Dekuji, ze jste popsal situaci se salonky. Mohu mit otazku? Kdyz je let s LAN operovan z T4 MAD - FRA, jak Vam dovolili vstup do Dali salonku ktery je na T4s?

Za nedlouho mne ceka let MAD - LGW, ktery operuje IB a zvazoval jsem zda mohu navstivil s Priority Pass T4s lounge. Zjistil jsem, ze IB operuje lety do LGW primo z T4.

Dekuji,

Erik :)

Burito
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 17. 06. 2009, 23:30
Bydliště: Země
Status: Offline

Re: Businessem na auto-tramping po Tenerife

Příspěvekod Burito » 22. 10. 2016, 13:11

Děkuji za reakce.

Pokud se týká salónků Iberie v Madridu:
Dalí je na T4 a je otevřen 5:45 - 23:00
Velasquez je na T4s, otevřen 24 hodin.
LAN odlétá z T4s.
Pokud se odlétá z T4, není možné projít na T4s a zpět.

Iberia má na svých stránkách vcelku matoucí informace, když uvádí na jedněch stránkách jinou otevírací dobu než na druhých právě u Dalí, což je zavádějící. Při prokliku menu se objeví podrobnější informace, které ne vždy spolu zcela ladí.
http://www.iberia.com/cz/iberia-madrid-vip-lounges/
http://www.iberia.com/cz/vip-lounges/



Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů