Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Začalo to asi takhle: sedím takhle večer u pc a v prohlížeči mám otevřenou stránku CL s akcí VOE do Marseille, zpět z Toulouse, one way one euro. Do pokoje přijde máma, kouká na to a říká: "to chci", má to ale háček mami, musíš mít členství za 50 eur. "To nevadí, ve 4 je to stejně dobrá cena" a asi takhle jsem přišel k členství supervolotea, čehož jsem následně využil, když se řešilo, co tchýni k narozeninám. Aby ten název dával smysl, z prvního výletu nám táta nakonec vypadl, takže s přítelkyní bereme pokaždé jednu mámu.
29.8.2016
Na letiště vyrážíme autem, náš let V7 2537 odlétá v 9:05 a už dopředu nám bylo oznámeno, že let bude operován B737-500 maltské společnosti Air X.
V7 2537
PRG-MRS
9H-OME B735
4A
LF: 70%
Změnu typu beru pozitivně, zaprvé s B717 VOE se ještě proletím, zatímco s Air X o tom trochou pochybuju, zadruhé je to vlastně i pohodlnější, protože B735 je rychlejší a nástup a výstup je mostem. Posádku Air X doplňuje jedna letuška VOE. Před odletem tradičně návštěva kokpitu, kde na mě čekala otrávená posádka stěžující si na platy, málo volného času a všeho kolem létaní.
Pro členy supervolotea systém automaticky vybral sedačky v přední části letadla, kde mají sedačky větší roztoč a musím říct, že to bylo opravdu znát. Interiér 25-ti letého 9H-OME je moc pěkný. Během vytlačení se nám pokazilo APU a nebylo možné nahodit motory, takže zpět na stojánku, připojit externí zdroj, počkat na slot, nahodit "jedničku" a vytlačení. Během čekání na slot posádka nabídla každému asi tak decu vody. Celé tohle nakonec způsobilo asi hodinové zpoždění. Jinak let probíhal standardně, občerstvení pouze placené.
V Marseille výstup mostem, parkujeme vedle 3 letadel Air Alergie.
I přesto že Francie je v EU, probíhá po příletu kontrola dokladů na které byla asi 5 minutová fronta. Cestu do Marseille řeší freeshuttle bus na přilehlou zastávku + vlak.
Z hlavního nádraží vyrážíme pěšky do přístavu, poté autobusem k Notre Dáme de la Garde. Ze všech měst se nám Marseille líbila nejméně, je taková špinavá a divoká.
Odtud sejdeme dolů k metru a přejíždíme na druhou stranu Marseille, odkud odjíždí náš Flixbus do Nîmes.
Večer ještě procházíme rozkopanou část Nîmes a dáváme si typické francouzské jídlo, pizzu.
30.8.2016
Druhý den máme celé dopoledne na projití Nîmes, což se ukázalo naprosto v pohodě. Město je moc pěkné, čisté, upravené.
Po obědě se přesouváme vlakem za euro do Avignonu, který si také ještě úplně v pohodě stíháme projít, město se nám také moc líbilo.
31.8.2016
Brzy ráno vyrážíme opět vlakem za euro do Montpellier, kde si rychle hodíme bágly na hotel a míříme tramvají k moři, konkrétně do Carnonu. Moc jsme nevěděli, co od téhle koupačky čekat, ale byli jsme příjemně překvapeni, moře a pláže byla úplně v pohodě, dokonce bylo i dost teplo.
Na večer se opět tramvají přesouváme do Montpellier. Při vycházce zjišťujeme že tohle město večer úplně neskutečně žije, všude je plno studentů, barů, restaurací, byl to super zážitek.
1.9.2016
Ráno se opět tramvají přesouváme kamsi na kraj Montpellier kde nastupujeme na Flixbus do Toulouse. Před odletem jsme měli ještě relativně dost času na prohlídku Toulouse, trochu nás ale uzemnilo neskutečné vedro.
Na letiště se přesunujeme kombinací metro + tramvaj.
V7 2094
TLS - PRG
EI-EXI B712
14A
LF: 80%
Po projití kontroly je vidět na druhou stranu letiště, fabriku Airbusu, takže je jasné, kam se upíra moje pozornost. Viděl jsem nějaké A380,350 a 330, kvalita fotek bohužel odpovídá tomu jak to bylo daleko.
Náš odlet v 16:20 byl opět o hodinu zpožděn, opět se kontrolují doklady a opět probíhá nástup mostem, ze kterého ale následně scházíme a nastupujeme přes plochu.
Poprvé letím B717, poprvé dopravákem který nemá motory pod křídlem, a z toho zvuku motorů jsem naprosto nadšený, je to takové jiné než doposud, jiný zvuk, zní to taky dost podobně jak v simulátorech.
Během letu jsem si ale vyzkoušel jaké by to bylo sedět v posledních řadách a to už žádný příjemný zvouček nebyl, to bylo pěkně nepříjemné.
V Praze přiblížení na dráhu 24 nad městem, takže máme krásný výhled na Prahu, po přistání nahlížím do kokpitu, ale fotit mi bohužel není dovoleno.
Tímto ukončuju první část reportu a budu pokračovat níže.
29.8.2016
Na letiště vyrážíme autem, náš let V7 2537 odlétá v 9:05 a už dopředu nám bylo oznámeno, že let bude operován B737-500 maltské společnosti Air X.
V7 2537
PRG-MRS
9H-OME B735
4A
LF: 70%
Změnu typu beru pozitivně, zaprvé s B717 VOE se ještě proletím, zatímco s Air X o tom trochou pochybuju, zadruhé je to vlastně i pohodlnější, protože B735 je rychlejší a nástup a výstup je mostem. Posádku Air X doplňuje jedna letuška VOE. Před odletem tradičně návštěva kokpitu, kde na mě čekala otrávená posádka stěžující si na platy, málo volného času a všeho kolem létaní.
Pro členy supervolotea systém automaticky vybral sedačky v přední části letadla, kde mají sedačky větší roztoč a musím říct, že to bylo opravdu znát. Interiér 25-ti letého 9H-OME je moc pěkný. Během vytlačení se nám pokazilo APU a nebylo možné nahodit motory, takže zpět na stojánku, připojit externí zdroj, počkat na slot, nahodit "jedničku" a vytlačení. Během čekání na slot posádka nabídla každému asi tak decu vody. Celé tohle nakonec způsobilo asi hodinové zpoždění. Jinak let probíhal standardně, občerstvení pouze placené.
V Marseille výstup mostem, parkujeme vedle 3 letadel Air Alergie.
I přesto že Francie je v EU, probíhá po příletu kontrola dokladů na které byla asi 5 minutová fronta. Cestu do Marseille řeší freeshuttle bus na přilehlou zastávku + vlak.
Z hlavního nádraží vyrážíme pěšky do přístavu, poté autobusem k Notre Dáme de la Garde. Ze všech měst se nám Marseille líbila nejméně, je taková špinavá a divoká.
Odtud sejdeme dolů k metru a přejíždíme na druhou stranu Marseille, odkud odjíždí náš Flixbus do Nîmes.
Večer ještě procházíme rozkopanou část Nîmes a dáváme si typické francouzské jídlo, pizzu.
30.8.2016
Druhý den máme celé dopoledne na projití Nîmes, což se ukázalo naprosto v pohodě. Město je moc pěkné, čisté, upravené.
Po obědě se přesouváme vlakem za euro do Avignonu, který si také ještě úplně v pohodě stíháme projít, město se nám také moc líbilo.
31.8.2016
Brzy ráno vyrážíme opět vlakem za euro do Montpellier, kde si rychle hodíme bágly na hotel a míříme tramvají k moři, konkrétně do Carnonu. Moc jsme nevěděli, co od téhle koupačky čekat, ale byli jsme příjemně překvapeni, moře a pláže byla úplně v pohodě, dokonce bylo i dost teplo.
Na večer se opět tramvají přesouváme do Montpellier. Při vycházce zjišťujeme že tohle město večer úplně neskutečně žije, všude je plno studentů, barů, restaurací, byl to super zážitek.
1.9.2016
Ráno se opět tramvají přesouváme kamsi na kraj Montpellier kde nastupujeme na Flixbus do Toulouse. Před odletem jsme měli ještě relativně dost času na prohlídku Toulouse, trochu nás ale uzemnilo neskutečné vedro.
Na letiště se přesunujeme kombinací metro + tramvaj.
V7 2094
TLS - PRG
EI-EXI B712
14A
LF: 80%
Po projití kontroly je vidět na druhou stranu letiště, fabriku Airbusu, takže je jasné, kam se upíra moje pozornost. Viděl jsem nějaké A380,350 a 330, kvalita fotek bohužel odpovídá tomu jak to bylo daleko.
Náš odlet v 16:20 byl opět o hodinu zpožděn, opět se kontrolují doklady a opět probíhá nástup mostem, ze kterého ale následně scházíme a nastupujeme přes plochu.
Poprvé letím B717, poprvé dopravákem který nemá motory pod křídlem, a z toho zvuku motorů jsem naprosto nadšený, je to takové jiné než doposud, jiný zvuk, zní to taky dost podobně jak v simulátorech.
Během letu jsem si ale vyzkoušel jaké by to bylo sedět v posledních řadách a to už žádný příjemný zvouček nebyl, to bylo pěkně nepříjemné.
V Praze přiblížení na dráhu 24 nad městem, takže máme krásný výhled na Prahu, po přistání nahlížím do kokpitu, ale fotit mi bohužel není dovoleno.
Tímto ukončuju první část reportu a budu pokračovat níže.
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Za 11 dní jsme se měli vydat opět do Marseille, jen tentokrát jsme už nesehnali levnou zpátečku přímo z Francie do Prahy, takže jsme výlet spojili s návštěvou Říma.
12.9.2016
Ráno opět odlétáme v 9:05 takže stejný postup jako před dvěma týdny, jen jiné auto a tentokrát mamka přítelkyně.
V7 2537
PRG-MRS
EI-FCB B712
8F
LF: 30%
Tentokrát je již let operován standardně B717 VOE, takže autobusem po ploše.
Dnes je vše na čas, dokonce by se podařilo odletět i trochu dřív, což by se nám hodně hodilo, jelikož jsme měli natěsno koupený vlak do Cassis. To by si ale některý spolucestující nesměl zapomenout peněženku v terminálu, nakonec tedy odlet s asi 10-ti minutovou sekerou. Před odletem jsem tedy aspoň trávil čas čekání na peněženku v kokpitu, tentokrát mi i bylo dovoleno fotit.
Jinak let probíhal standardně, zpoždění se během letu stáhlo, nám to ale bylo k prdu, mi potřebovali přistát asi o 10 minut dřív.
Po příletu tedy musíme čekat asi hodinu a kousek na další vlak. Ze stanice v Cassis jdeme asi 3km pěšky do centra. Ubytujeme se v našem hotelíku a jdeme na městkou pláž. Bylo zde celkem dost lidí ale jinak byla pláž hezká, a překvapila mě i teplota a čistota vody, bylo z toho moc příjemné koupání. Večer jsme se šli ještě po večeři projít do přístavu.
13.9.2016
Ráno jsme brzo vyrazili do zátok v národním parku Calanques.
Cesta trvala asi 1,5h chůze, ale když jsme viděli cíl, tak každý uznal že to stálo za to. Kord když jsme tam přišli relativně brzo a bylo tam snámi asi 5 lidí. Bohužel, postupně se pláž zaplňovala. Ale i tak to tam bylo super, hlavně ta krásná voda, pro mě nezapomenutelný zážitek.
Kolem půl druhé jsme museli vyrazit zase zpět, aby jsme stihli vlak na letiště a let do Říma.
Ryanair samozřejmě léta z low cost terminálu, který je opravdu dost low cost, hlavně po té, co projdete kontrolou.
FR9796
MRS-FCO
EI-EPD B738
8F
LF: 95%
Před vzletem jsem navštívil kokpit a kapitán byl asi největší týpek, co jsem zatím takhle potkal. Pak přišel i FO a jak přes kopírák, bylo vidět že je práce opravdu baví.
Během letu jsem mohli pozorovat zrychlený západ slunce. Také jsem zkusil, ty zde na fóru chválené lasagne a musím s ostatními souhlasit, byli dobré. Na FCO už přistání za tmy. Do města jedeme autobusem společnosti TAM. Ubytováni jsme byli v takovém bytu, který je předělaný na apartmány a byli jsme moc spokojení.
14.9.2016
Následují den se ráno po snídani pěšky přesuneme ke koloseu a za celý den stihneme obejít snad vše významné v Římě, krom Vatikánu. Ten jsme si nechali na následující den.
15.9.2016
Ráno nás bohužel nepříjemně překvapí déšť, i přesto se přesouváme metrem do Vatikánu a navštěvujeme alespoň Svatopetrské náměstí a baziliku, poté musíme odejít, protože ve 13:15 nám letí Wizzair z CIA do Prahy. Na CIA jsme měli v plánu jet autobusem Terravision, bohužel jsme ale stáli na špatném nástupišti a autobus nám ujel, takže jsme museli vzít za 30€ taxi. Na tom našem nástupišti totiž byla cedule, že to ještě 100m ( nevím kolik přesně, nepamatuju se), a celé to vypadalo, jakože ta zastávka už je tam a ne že máme ještě někam chodit, prostě když něco hledáte a najednou vidíte logo té vaší společnosti, číslo vašeho nástupiště a víte že tady by to cca mohlo být tak si myslíte, že je to ono. Také jsme nebyli sami, stálo tam s námi tak 15-20 lidí, kterým autobus také ujel.
Jinak ale musím říct že se nám Řím opravdu moc líbil, oproti Francii je tam trochu levněji, výborné jídlo, Itálii mám prostě rád.
W62686
CIA-PRG
HA-LWB A320
16F
LF: 90%
Už na letišti u gate byl poměrně zmatek, křik a nepořádek. Ten den totiž hrála Plzně s Lazio Řím a naším letem se dopravovala část fanoušků, zřejmě posílených nějakým alkoholem. Neposlouchali rozkazy posádky, kapitána, nechtěli se připoutat, vztekali se že jim nechtějí prodat alkohol atd. Musím říct že to ještě posádka zdatně nesla, za tohle je dost obdivuju.
Jinak probíhal let standardně, nic neobvyklého.
V Praze jsme si už jenom vyzvedli auto, dali si pozdní oběd a mazali domů. Tady tedy skončím, doufám že se vám TR aspoň trochu líbil. Někdy třeba možná zase něco sepíšu.
12.9.2016
Ráno opět odlétáme v 9:05 takže stejný postup jako před dvěma týdny, jen jiné auto a tentokrát mamka přítelkyně.
V7 2537
PRG-MRS
EI-FCB B712
8F
LF: 30%
Tentokrát je již let operován standardně B717 VOE, takže autobusem po ploše.
Dnes je vše na čas, dokonce by se podařilo odletět i trochu dřív, což by se nám hodně hodilo, jelikož jsme měli natěsno koupený vlak do Cassis. To by si ale některý spolucestující nesměl zapomenout peněženku v terminálu, nakonec tedy odlet s asi 10-ti minutovou sekerou. Před odletem jsem tedy aspoň trávil čas čekání na peněženku v kokpitu, tentokrát mi i bylo dovoleno fotit.
Jinak let probíhal standardně, zpoždění se během letu stáhlo, nám to ale bylo k prdu, mi potřebovali přistát asi o 10 minut dřív.
Po příletu tedy musíme čekat asi hodinu a kousek na další vlak. Ze stanice v Cassis jdeme asi 3km pěšky do centra. Ubytujeme se v našem hotelíku a jdeme na městkou pláž. Bylo zde celkem dost lidí ale jinak byla pláž hezká, a překvapila mě i teplota a čistota vody, bylo z toho moc příjemné koupání. Večer jsme se šli ještě po večeři projít do přístavu.
13.9.2016
Ráno jsme brzo vyrazili do zátok v národním parku Calanques.
Cesta trvala asi 1,5h chůze, ale když jsme viděli cíl, tak každý uznal že to stálo za to. Kord když jsme tam přišli relativně brzo a bylo tam snámi asi 5 lidí. Bohužel, postupně se pláž zaplňovala. Ale i tak to tam bylo super, hlavně ta krásná voda, pro mě nezapomenutelný zážitek.
Kolem půl druhé jsme museli vyrazit zase zpět, aby jsme stihli vlak na letiště a let do Říma.
Ryanair samozřejmě léta z low cost terminálu, který je opravdu dost low cost, hlavně po té, co projdete kontrolou.
FR9796
MRS-FCO
EI-EPD B738
8F
LF: 95%
Před vzletem jsem navštívil kokpit a kapitán byl asi největší týpek, co jsem zatím takhle potkal. Pak přišel i FO a jak přes kopírák, bylo vidět že je práce opravdu baví.
Během letu jsem mohli pozorovat zrychlený západ slunce. Také jsem zkusil, ty zde na fóru chválené lasagne a musím s ostatními souhlasit, byli dobré. Na FCO už přistání za tmy. Do města jedeme autobusem společnosti TAM. Ubytováni jsme byli v takovém bytu, který je předělaný na apartmány a byli jsme moc spokojení.
14.9.2016
Následují den se ráno po snídani pěšky přesuneme ke koloseu a za celý den stihneme obejít snad vše významné v Římě, krom Vatikánu. Ten jsme si nechali na následující den.
15.9.2016
Ráno nás bohužel nepříjemně překvapí déšť, i přesto se přesouváme metrem do Vatikánu a navštěvujeme alespoň Svatopetrské náměstí a baziliku, poté musíme odejít, protože ve 13:15 nám letí Wizzair z CIA do Prahy. Na CIA jsme měli v plánu jet autobusem Terravision, bohužel jsme ale stáli na špatném nástupišti a autobus nám ujel, takže jsme museli vzít za 30€ taxi. Na tom našem nástupišti totiž byla cedule, že to ještě 100m ( nevím kolik přesně, nepamatuju se), a celé to vypadalo, jakože ta zastávka už je tam a ne že máme ještě někam chodit, prostě když něco hledáte a najednou vidíte logo té vaší společnosti, číslo vašeho nástupiště a víte že tady by to cca mohlo být tak si myslíte, že je to ono. Také jsme nebyli sami, stálo tam s námi tak 15-20 lidí, kterým autobus také ujel.
Jinak ale musím říct že se nám Řím opravdu moc líbil, oproti Francii je tam trochu levněji, výborné jídlo, Itálii mám prostě rád.
W62686
CIA-PRG
HA-LWB A320
16F
LF: 90%
Už na letišti u gate byl poměrně zmatek, křik a nepořádek. Ten den totiž hrála Plzně s Lazio Řím a naším letem se dopravovala část fanoušků, zřejmě posílených nějakým alkoholem. Neposlouchali rozkazy posádky, kapitána, nechtěli se připoutat, vztekali se že jim nechtějí prodat alkohol atd. Musím říct že to ještě posádka zdatně nesla, za tohle je dost obdivuju.
Jinak probíhal let standardně, nic neobvyklého.
V Praze jsme si už jenom vyzvedli auto, dali si pozdní oběd a mazali domů. Tady tedy skončím, doufám že se vám TR aspoň trochu líbil. Někdy třeba možná zase něco sepíšu.
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Opravdu pěkné! Byl jsem před pár dny na skok také v té části Francie (Beziers, Carcassone, Toulouse) a velmi rychle jsem pochopil, proč to tu lidé mají tak rádi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Ahoj, diky za hezky TR. Me cekaji po dlouhe dobe v lednu 2 lety s V7 a uz se na ne zase tesim. JInak jih Francie ma sve kouzlo. My jezdime za vinem a dovoleno do oblasti pobliz Beziers Languedoc-Roussillon. Je tam krasne, dobre vino, proste parada. Velmi dobry routing. Volotea obcas nabidne dobrou akci, ktera stoji za to. JInak zavidim Air X. To jsi mel opravdu stesti na tuto raritni spolecnost.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Moc pekny. O Francii jsem se nikdy moc nezajimal, ale vypada to paradne! VOE mam zatim jen jednou, ale ted pri tech jeji akcich za euro jsem nevahal a na konec mesice koupil Strasburk - Toulouse - Benatky, tak se na to taky tesim.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Ta 350 pro Thajce jim tam stojí už podezřele dlouho
A ano, pasovkou se teď ve FR prochází snad všude..
Dík za postřehy, do MRS s V7 se chystáme příští rok.
A ano, pasovkou se teď ve FR prochází snad všude..
Dík za postřehy, do MRS s V7 se chystáme příští rok.
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Děkuju všem za komentáře, dodává mi to odvahu na to příště zase něco sesmolit.. jenom doplním že ty vlaky za euro se kupují zde: https://www.train1euro.fr/
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
micaello píše:A ano, pasovkou se teď ve FR prochází snad všude..
Zkušenost ze začátku října:
Orly (po příletu z Prahy): žádná pasovka
Beavuais: odlet do Beziers z T2 i o den později do Oujdy (Maroko), šlo se přes pasovku
Beziers (po příletu z BVA): žádná pasovka
Toulouse (odlet do CDG): žádná pasovka
CDG (přílet z TLS): žádná pasovka
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
Lkprak píše:micaello píše:A ano, pasovkou se teď ve FR prochází snad všude..
Zkušenost ze začátku října:
Orly (po příletu z Prahy): žádná pasovka
Beavuais: odlet do Beziers z T2 i o den později do Oujdy (Maroko), šlo se přes pasovku
Beziers (po příletu z BVA): žádná pasovka
Toulouse (odlet do CDG): žádná pasovka
CDG (přílet z TLS): žádná pasovka
a kde máme TR ?
Re: Do Francie na dvakrát aneb tchýně jsou dvě
gigy píše:Lkprak píše:micaello píše:A ano, pasovkou se teď ve FR prochází snad všude..
Zkušenost ze začátku října:
Orly (po příletu z Prahy): žádná pasovka
Beavuais: odlet do Beziers z T2 i o den později do Oujdy (Maroko), šlo se přes pasovku
Beziers (po příletu z BVA): žádná pasovka
Toulouse (odlet do CDG): žádná pasovka
CDG (přílet z TLS): žádná pasovka
a kde máme TR ?
Pracuje se na něm. Z Paříže se pak letělo do Maroka..(a já to sem dám naráz).