Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR kompletni)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR kompletni)
Po dlouhe dobe se opet poslusne hlasim v sekci trip reportu.
Úvodní část PRG-LGW-FAO
Nekdy pred prazdninama padla myslenka, proc nedat let malou portugalskou spolecnosti AeroVIP, ktera leta mimo jine take linku mezi Madeirou a Poro Santo na trase z Portimao (PRM) do Bragancy (BGC). Za stejne penize, pokud si clovek koupi let az do BGC, ma pristani a vzlet v Cascais, Viseu a Vila Real. Meli jsme letet 4, ale nakonec, jeden clovek, z duvodu operace zad neletel, tak jsme zbyli 3. Ja, Airbus380 a PavelPMI. Na teto lince leta v dnesni dobe dosti raritni typ Dornier 228-200. Ja mel moznost letet s timto letadlem jednou a to na lince Isle of Man – Blackpool s Manx2. Ale byl to velmi kraticky let a tak jsem se doslova tesil na tento „milky run“ po Portugalsku.
Sraz jsme si dali 28.10. na letisti ve Faru (FAO) odkud jsme jeli transferem do PRM. Ja jsem pro cestu do FAO zvolil spolecny s Airbus380 do LGW s Travel Servicem. Druhy den rano jsme pak kazdy zvlast leteli do FAO, Airbus380 s Monarch Airlines v 820 rano a ja v 905 s BA. Chtel jsem se poradne nasnidat v salonku No1 pred odletem. Pavel PMI zvolil pro cestu spolecnost IB na trase PMI-MAD-FAO.
Cestu nazpet jsme zvolili kazdy zvlast. Puvodne jsme vsichni meli koupeny let OPO-MAD s Portugalii na nedeli 30.10. rano. Ale jelikoz TAP tento nas let zrusil, rozhodl se PavelPMI ukoncit let Aero VIP ve Vila Real (VRL) a pokracovat do OPO busem, kde pak nasledne chytil vecerni let FR na Mallorku. Ja a Krystof jsme meli kazdy jiny plan navratu, ja se vracel do PRG uz v nedeli, ale Krystofovi zacinal dalsi vylet, ktery navazoval na prilet do MAD do dalneho Pacificu. Jelikoz jsem mel koupeny za aviosy let MAD-PRG s Iberii na nedeli odpoledne 16 hod, potreboval jsem se do MAD dostat nejpozdeji v nedeli okolo 14 hod. Jelikoz TP zrusil ranni let, nechal jsem se prerezervovat na let OPO-LIS-MAD, kde let OPO-LIS operuje spolecnost White Airways a jeji nove ATR76 v barvach TAP Express.
Tak uz dost o planovani. Foto a cely TR budu postupne pridavat podle moznosti a casu.
27.10.2016
PRG-LGW
Travel Service Hungary, B738 (HA-LKG)
QS1098, 03F
S Krystofem jsme se sesli na letisti PRG okolo 18 hod v den odletu. Nikam jsme nespechali, jelikoz casu bylo hodne. Sedacky jsme meli vybrane online. Jelikoz bylo vecer pred prodlouzenym vikendem, tak bylo letadlo obsazene na 100%, krom jednoho mista, ktere melo patrit nasemu kamaradovi, co nakonec kvuli zadum neletel. Let ve finale operoval stroj madarske pobocky – Travel Service Hungary s ceskou posadkou. 738 byla opravdova koupacka verze, dobytcak na nejvyssi urovni. Tak malo mista pro nohy jsme uz hooodne dlouho nezazil. Jsem si rikal, jak to preziju. Ale nakonec jsem usnul a probudil se neco malo pred pristanim. Behem letu bylo obcerstveni placene, a z meho okoli si nikdo nic nekoupil. Behem letu slo sledovat mapku polohy na obrazovach na stropnim panelu. To je jedine plus, ktere tomuto letu davam a pak cena. Podarilo se nam koupit letenku za nejakych 560 kc. Vic jak 1500 kc bych za to nedal, to uz radsi U2 nebo FR.
Nas let mel asi 30 min sekeru na odletu, ktera s nami zustala az do pristani. Na LGW jsme meli zamluvenou noc v Travelodgi.
Rano jsme se vydali spolecne na letiste hotelovym busem. Krystof vystoupil na Terminalu Jih a ja pokracoval na Terminal Sever. Po vyzvednuti palubky v kiosku jsem zamiril do salonku na snidani. Salonek velmi utulny s relativne dobrym vyhledem na plochu. V centralni casti je bar, kde si clovek muze objednat alkoholicke napoje a teple jidlo, ktere mu pak personal donese ke stolecku. Pak je zde vyber nealka, sladkosti, kavy, caje atd..... Zde jsem pobyl necele 3 hod a pote se vydal na gate na svuj let do FAO.
28.10.2016
LGW-FAO
British Airways, A320 (G-EUUT)
BA2694, 22A
320 byla obsazena tak z 60%. Je neskutene, jak velky objem letu miri z UK do Spanelska a Portugalska. Ten den, jenom mezi LGW a FAO je 9 letu, 4 ruznych spolecnosti. Odlet byl na cas a prede mnou 3 hod cesta do FAO. Po nedavnem letu z LHR do PRG, kdy jsem dostal pytlik orisku a napoje jsem uz moc od BA necekal ke snidani. Nakonec jsem byl vic nez mile prekvapeny. Ke snidani se podaval jednoduchy crossiant se syrem, OJ, a jine nealko, a vyborne muesli s jogurtem. Ta kombinace, ktera byla podavana v letadle mi moc zachutnala, a kdyby prede me dali kybl toho, tak to sezeru bez mrknuti oka. Jelikoz jsem uz na pul alkoholik, tak jsem se rozhodl si dat G&T ke snidani. Let do FAO ubehl vcelku rychle. Bylo to taky tim, ze jsem asi tak hodinu a neco prospal. Do portugalskeho vzdusneho prostoru jsme vstoupili nad Bragancou a pokracovali na jih. Nad Albufeira jsme udelali levou zatacku a sli na finale do FAO. Jelikoz byl hodne vetrny den, tak to byla hezka horska draha behem priblizeni, behem ktereho se nekteri pax za mnou znacne hlasite projevovali.
Na plose jsem videl uz Airbus 321 spolecnosti Monarch a taky CRJ900 od IB, takze jsem vedel, ze jsem to ja, na koho cela parta ceka. Prileteli jsme vsichni s predstihem, takze nas domluveny transfer na priletech nebyl. Asi po 15 min prisla mila pani, ktera nas nalozila do sveho starsiho Renaultu a zamirili jsme na cca hod jizdu po dalnici do Portimaa. Jelikoz zde konci sezona, ceny hotelu padaji zavratnou rychlosti, tak se nam podarilo sehnat apartmant s kuchynkou, obyvakem a bazenem pro 4 lidi za neuveritelnych 16.50 eur za vsechny.
Portimao je prijemne letovisko na pobrezi Algarve. Krasne piscite plaze, nikde ani noha. More je zde v lete urcite krasne, ale foufal velmi silny vitr a tvorily se docela velke vlny. Po kratke prochazce jsme si dali k obedu tunaka a vino v restauraci na promenade. Pak jsme dokoupili nejake zasoby na vecer v podobe lahvi vina a ovoce. Jeliko unava z brzkeho rana byla znat, rozhodli jsme si dat kazdy chvilku slofika. Vecer jsme pak vyrazili do mesta, ktery jsme zakoncili vybornou veceri v jedne male restauraci. Kluci si dali krevety, a svoji oblibenou grilovanou chobotnici. Do noci jsme pak kecali o letectvi a o vsecm moznem a proplachovali to vinem a tesili na na sobotni let na sever do Vila Real(VRL) Pavel a BGC ja a Airbus380.
Pokracovani za par dni.....
Úvodní část PRG-LGW-FAO
Nekdy pred prazdninama padla myslenka, proc nedat let malou portugalskou spolecnosti AeroVIP, ktera leta mimo jine take linku mezi Madeirou a Poro Santo na trase z Portimao (PRM) do Bragancy (BGC). Za stejne penize, pokud si clovek koupi let az do BGC, ma pristani a vzlet v Cascais, Viseu a Vila Real. Meli jsme letet 4, ale nakonec, jeden clovek, z duvodu operace zad neletel, tak jsme zbyli 3. Ja, Airbus380 a PavelPMI. Na teto lince leta v dnesni dobe dosti raritni typ Dornier 228-200. Ja mel moznost letet s timto letadlem jednou a to na lince Isle of Man – Blackpool s Manx2. Ale byl to velmi kraticky let a tak jsem se doslova tesil na tento „milky run“ po Portugalsku.
Sraz jsme si dali 28.10. na letisti ve Faru (FAO) odkud jsme jeli transferem do PRM. Ja jsem pro cestu do FAO zvolil spolecny s Airbus380 do LGW s Travel Servicem. Druhy den rano jsme pak kazdy zvlast leteli do FAO, Airbus380 s Monarch Airlines v 820 rano a ja v 905 s BA. Chtel jsem se poradne nasnidat v salonku No1 pred odletem. Pavel PMI zvolil pro cestu spolecnost IB na trase PMI-MAD-FAO.
Cestu nazpet jsme zvolili kazdy zvlast. Puvodne jsme vsichni meli koupeny let OPO-MAD s Portugalii na nedeli 30.10. rano. Ale jelikoz TAP tento nas let zrusil, rozhodl se PavelPMI ukoncit let Aero VIP ve Vila Real (VRL) a pokracovat do OPO busem, kde pak nasledne chytil vecerni let FR na Mallorku. Ja a Krystof jsme meli kazdy jiny plan navratu, ja se vracel do PRG uz v nedeli, ale Krystofovi zacinal dalsi vylet, ktery navazoval na prilet do MAD do dalneho Pacificu. Jelikoz jsem mel koupeny za aviosy let MAD-PRG s Iberii na nedeli odpoledne 16 hod, potreboval jsem se do MAD dostat nejpozdeji v nedeli okolo 14 hod. Jelikoz TP zrusil ranni let, nechal jsem se prerezervovat na let OPO-LIS-MAD, kde let OPO-LIS operuje spolecnost White Airways a jeji nove ATR76 v barvach TAP Express.
Tak uz dost o planovani. Foto a cely TR budu postupne pridavat podle moznosti a casu.
27.10.2016
PRG-LGW
Travel Service Hungary, B738 (HA-LKG)
QS1098, 03F
S Krystofem jsme se sesli na letisti PRG okolo 18 hod v den odletu. Nikam jsme nespechali, jelikoz casu bylo hodne. Sedacky jsme meli vybrane online. Jelikoz bylo vecer pred prodlouzenym vikendem, tak bylo letadlo obsazene na 100%, krom jednoho mista, ktere melo patrit nasemu kamaradovi, co nakonec kvuli zadum neletel. Let ve finale operoval stroj madarske pobocky – Travel Service Hungary s ceskou posadkou. 738 byla opravdova koupacka verze, dobytcak na nejvyssi urovni. Tak malo mista pro nohy jsme uz hooodne dlouho nezazil. Jsem si rikal, jak to preziju. Ale nakonec jsem usnul a probudil se neco malo pred pristanim. Behem letu bylo obcerstveni placene, a z meho okoli si nikdo nic nekoupil. Behem letu slo sledovat mapku polohy na obrazovach na stropnim panelu. To je jedine plus, ktere tomuto letu davam a pak cena. Podarilo se nam koupit letenku za nejakych 560 kc. Vic jak 1500 kc bych za to nedal, to uz radsi U2 nebo FR.
Nas let mel asi 30 min sekeru na odletu, ktera s nami zustala az do pristani. Na LGW jsme meli zamluvenou noc v Travelodgi.
Rano jsme se vydali spolecne na letiste hotelovym busem. Krystof vystoupil na Terminalu Jih a ja pokracoval na Terminal Sever. Po vyzvednuti palubky v kiosku jsem zamiril do salonku na snidani. Salonek velmi utulny s relativne dobrym vyhledem na plochu. V centralni casti je bar, kde si clovek muze objednat alkoholicke napoje a teple jidlo, ktere mu pak personal donese ke stolecku. Pak je zde vyber nealka, sladkosti, kavy, caje atd..... Zde jsem pobyl necele 3 hod a pote se vydal na gate na svuj let do FAO.
28.10.2016
LGW-FAO
British Airways, A320 (G-EUUT)
BA2694, 22A
320 byla obsazena tak z 60%. Je neskutene, jak velky objem letu miri z UK do Spanelska a Portugalska. Ten den, jenom mezi LGW a FAO je 9 letu, 4 ruznych spolecnosti. Odlet byl na cas a prede mnou 3 hod cesta do FAO. Po nedavnem letu z LHR do PRG, kdy jsem dostal pytlik orisku a napoje jsem uz moc od BA necekal ke snidani. Nakonec jsem byl vic nez mile prekvapeny. Ke snidani se podaval jednoduchy crossiant se syrem, OJ, a jine nealko, a vyborne muesli s jogurtem. Ta kombinace, ktera byla podavana v letadle mi moc zachutnala, a kdyby prede me dali kybl toho, tak to sezeru bez mrknuti oka. Jelikoz jsem uz na pul alkoholik, tak jsem se rozhodl si dat G&T ke snidani. Let do FAO ubehl vcelku rychle. Bylo to taky tim, ze jsem asi tak hodinu a neco prospal. Do portugalskeho vzdusneho prostoru jsme vstoupili nad Bragancou a pokracovali na jih. Nad Albufeira jsme udelali levou zatacku a sli na finale do FAO. Jelikoz byl hodne vetrny den, tak to byla hezka horska draha behem priblizeni, behem ktereho se nekteri pax za mnou znacne hlasite projevovali.
Na plose jsem videl uz Airbus 321 spolecnosti Monarch a taky CRJ900 od IB, takze jsem vedel, ze jsem to ja, na koho cela parta ceka. Prileteli jsme vsichni s predstihem, takze nas domluveny transfer na priletech nebyl. Asi po 15 min prisla mila pani, ktera nas nalozila do sveho starsiho Renaultu a zamirili jsme na cca hod jizdu po dalnici do Portimaa. Jelikoz zde konci sezona, ceny hotelu padaji zavratnou rychlosti, tak se nam podarilo sehnat apartmant s kuchynkou, obyvakem a bazenem pro 4 lidi za neuveritelnych 16.50 eur za vsechny.
Portimao je prijemne letovisko na pobrezi Algarve. Krasne piscite plaze, nikde ani noha. More je zde v lete urcite krasne, ale foufal velmi silny vitr a tvorily se docela velke vlny. Po kratke prochazce jsme si dali k obedu tunaka a vino v restauraci na promenade. Pak jsme dokoupili nejake zasoby na vecer v podobe lahvi vina a ovoce. Jeliko unava z brzkeho rana byla znat, rozhodli jsme si dat kazdy chvilku slofika. Vecer jsme pak vyrazili do mesta, ktery jsme zakoncili vybornou veceri v jedne male restauraci. Kluci si dali krevety, a svoji oblibenou grilovanou chobotnici. Do noci jsme pak kecali o letectvi a o vsecm moznem a proplachovali to vinem a tesili na na sobotni let na sever do Vila Real(VRL) Pavel a BGC ja a Airbus380.
Pokracovani za par dni.....
Naposledy upravil(a) alesesl dne 14. 11. 2016, 15:09, celkem upraveno 2 x.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200
Portugalsko - neuvěřitelně hrdá země, miluju to tu a chybí mi již jen jih od LIS, jinak už mám projetou celou pevninskou část + Madeiru, Porto Santo, a pět Azorských ostrovů, kde jsme využili letenky zdarma by EU, musím na to sepsat report, bylo to úžasný a ty treky uprostřed hlavní sezóny, nikde ani noha! Report vypadá skvěle, AeroVip je sympatická společnost, snad se jim bude dařit
. Těším se na zbytek reportu
. Těším se na zbytek reportu
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200
Druhá část PRM-CAT-VRL-BGC
Rano, v den odletu jsme se po snidani v hotelu vydali taxikem na letiste. Mhd v sobotu v tomto meste moc nejezdi, proto kratka 15 min jizda taxikem bylo nejlepsim resenim. Na letiste jsme dorazili hodinu pred odletem a i to bylo prilis brzy. Check in jeste nebyl otevreny. Letiste PRM slouzi spise jako mistni aeroklub a dulezitou soucasti jsou seskoky parasutistu, kterych zde bylo opravdu hodne. Po odbaveni, clovek projde bezpecnostni kontrolou, ktera probiha tak, ze jeden clovek vstoupi do mistnosti s 2 securitakama, kteri osobne prohledaji odbavenou a prirucni batozinu. Zadne RTG se nekona. Odletova mistnost je jen mala mistnost s 15 zidlickama.
Let do Cascais byl slusne obsazen, tusim ze bylo 15 pax. V Cascais 4 pax vystoupili a dalsi 4 nastoupili. Mezipristani ve Viseu se nakonec nekonalo, protoze nikdo nenastupoval ani nevystupoval, tak to piloti vzali rovnou do Vila Real. V Cascais jsme museli vsichni vystoupit a jit do tranzitu, jelikoz se doplnovalo palivo. Priblizeni do VRL bylo paradni, kolem kopcu, kde se pestuje vinna reva a pak pristani na draze na kopci a prudke brzdeni. Stop ve VRL byl jen 5 min. Letadlo zastavilo, vyplo motory, vystoupil PavelPMI a jeste dalsi pax, zavreli se dvere a za 5 min jsme jiz byli ve vzduchu smer BGC. Let z VRL do BGC trval necelych 20 min.
Mel jsem to stesti, ze jsem dostal misto 1A. Je to misto hnedka za pilotni kabinou. Jelikoz zde chybeji dvere, a je tu jen zaves, tak ma clovek moznost sledovat posadku pri priprave na start ale i behem letu. Zaves behem celeho letu nebyl zatazeny, takze parada. Byl to jeden z nejlepsich letu za posledni dobu. Obcerstveni na palube se skladalo z nekolika lahvi neperlive vody.
29.10.2016
PRM-CAT
AeroVIP, Dornier 228-200 (CS-DVU)
WV952, 01A
29.10.2016
CAT-VRL
AeroVIP, Dornier 228-200 (CS-DVU)
WV952, 01A
29.10.2016
VRL-BGC
AeroVIP, Dornier 228-200 (CS-DVU)
WV952, 01A
Po priletu do BGC jsme si vyzvedli zavazadla. Vetsina pax mela domluveny odvoz od rodiny a pratel. Najednou se objevil taxik, tak jsme ho vzali. Byl to jediny taxi na letisti. Cesta do 10 km centra trvala necelych 15 min a stala 15 eur. MHD na letiste nejezdi, takze krom stopu a po svych moc moznosti neni. Braganca je roztomile male mesto, nad kterym se tyci hrad - Castle of Braganza. Puvodne jsme si rikali, ze se na cele mesto vybodneme a pojedeme rovnou do Porta, ale nakonec jsme byli radi, ze jsme zustali.
Nejdrive jsme si zasli na malou bastu a pote jsme se vydali na prohlidku tohoto maleho mestecka. Prirovnal bych ho trosku k Ceskemu Krumlovu, akorat bych vypustil turisticke serepeticky, ktere v CK najdete. V Bragance jsme meli 6 hod casu do odjezdu naseho vecerniho busu do Porta. Okolo 18:30 jsme dorazili na mistni autobusove nadrazi a ocekavali nas bus spolecnosti Rede Expresso. Cesta do Porta trva neco malo pres 3 hod s nekolika zastavkami po ceste. Zde jsme zasli jeste na rychly sandwich do Subway, nez jsem se s Krystofem rozloucil . Krystof pokracoval busem v 00:45 do Lisabonu a ja se vydal posledni metro-tramvaji na letiste, okdud mi to letelo druhy den rano v 6:30 do Lisabonu.
Pokracovani priste.....
Rano, v den odletu jsme se po snidani v hotelu vydali taxikem na letiste. Mhd v sobotu v tomto meste moc nejezdi, proto kratka 15 min jizda taxikem bylo nejlepsim resenim. Na letiste jsme dorazili hodinu pred odletem a i to bylo prilis brzy. Check in jeste nebyl otevreny. Letiste PRM slouzi spise jako mistni aeroklub a dulezitou soucasti jsou seskoky parasutistu, kterych zde bylo opravdu hodne. Po odbaveni, clovek projde bezpecnostni kontrolou, ktera probiha tak, ze jeden clovek vstoupi do mistnosti s 2 securitakama, kteri osobne prohledaji odbavenou a prirucni batozinu. Zadne RTG se nekona. Odletova mistnost je jen mala mistnost s 15 zidlickama.
Let do Cascais byl slusne obsazen, tusim ze bylo 15 pax. V Cascais 4 pax vystoupili a dalsi 4 nastoupili. Mezipristani ve Viseu se nakonec nekonalo, protoze nikdo nenastupoval ani nevystupoval, tak to piloti vzali rovnou do Vila Real. V Cascais jsme museli vsichni vystoupit a jit do tranzitu, jelikoz se doplnovalo palivo. Priblizeni do VRL bylo paradni, kolem kopcu, kde se pestuje vinna reva a pak pristani na draze na kopci a prudke brzdeni. Stop ve VRL byl jen 5 min. Letadlo zastavilo, vyplo motory, vystoupil PavelPMI a jeste dalsi pax, zavreli se dvere a za 5 min jsme jiz byli ve vzduchu smer BGC. Let z VRL do BGC trval necelych 20 min.
Mel jsem to stesti, ze jsem dostal misto 1A. Je to misto hnedka za pilotni kabinou. Jelikoz zde chybeji dvere, a je tu jen zaves, tak ma clovek moznost sledovat posadku pri priprave na start ale i behem letu. Zaves behem celeho letu nebyl zatazeny, takze parada. Byl to jeden z nejlepsich letu za posledni dobu. Obcerstveni na palube se skladalo z nekolika lahvi neperlive vody.
29.10.2016
PRM-CAT
AeroVIP, Dornier 228-200 (CS-DVU)
WV952, 01A
29.10.2016
CAT-VRL
AeroVIP, Dornier 228-200 (CS-DVU)
WV952, 01A
29.10.2016
VRL-BGC
AeroVIP, Dornier 228-200 (CS-DVU)
WV952, 01A
Po priletu do BGC jsme si vyzvedli zavazadla. Vetsina pax mela domluveny odvoz od rodiny a pratel. Najednou se objevil taxik, tak jsme ho vzali. Byl to jediny taxi na letisti. Cesta do 10 km centra trvala necelych 15 min a stala 15 eur. MHD na letiste nejezdi, takze krom stopu a po svych moc moznosti neni. Braganca je roztomile male mesto, nad kterym se tyci hrad - Castle of Braganza. Puvodne jsme si rikali, ze se na cele mesto vybodneme a pojedeme rovnou do Porta, ale nakonec jsme byli radi, ze jsme zustali.
Nejdrive jsme si zasli na malou bastu a pote jsme se vydali na prohlidku tohoto maleho mestecka. Prirovnal bych ho trosku k Ceskemu Krumlovu, akorat bych vypustil turisticke serepeticky, ktere v CK najdete. V Bragance jsme meli 6 hod casu do odjezdu naseho vecerniho busu do Porta. Okolo 18:30 jsme dorazili na mistni autobusove nadrazi a ocekavali nas bus spolecnosti Rede Expresso. Cesta do Porta trva neco malo pres 3 hod s nekolika zastavkami po ceste. Zde jsme zasli jeste na rychly sandwich do Subway, nez jsem se s Krystofem rozloucil . Krystof pokracoval busem v 00:45 do Lisabonu a ja se vydal posledni metro-tramvaji na letiste, okdud mi to letelo druhy den rano v 6:30 do Lisabonu.
Pokracovani priste.....
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (2. cast pridana)
Nezmínil jsi tu legraci s boarding passy.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (2. cast pridana)
pavelpmi píše:Nezmínil jsi tu legraci s boarding passy.
Jo vlastne, ale jelikoz se to stalo tobe, tak bych to prenechal na tebe.
-
- Nejlepší autor trip reportů 2015
- Příspěvky: 1649
- Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
- Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Provodín
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (2. cast pridana)
Byl to parádní výlet, během kterého jsem se zamiloval do Portugalska. Musím říct, že Braganca mi utkvěla v paměti asi nejvíc z posledních několika cest, je tam opravdu moc pěkně.
No a AeroVIP... je to pěkná šaráda, rozhodně stojí za proletění, přistání ve VRL je opravdu úžasné. Každopádně díky za report!
No a AeroVIP... je to pěkná šaráda, rozhodně stojí za proletění, přistání ve VRL je opravdu úžasné. Každopádně díky za report!
-
- Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
- Příspěvky: 2211
- Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Palma de Mallorca
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (2. cast pridana)
V letadle společnosti AeroVIP se na mě po nástupu v Portimau obrátila slečna, ukazovala mi boarding pass, že prý má moje sedadlo. Podíval jsem se, a skutečně tomu tak bylo; chvilku jsem nechápal, pak jsem se ale podíval pozorněji a povídám jí, že má i můj boarding pass. A takových cestujících s cizím boarding passem bylo v letadle víc.
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (2. cast pridana)
pavelpmi píše:V letadle společnosti AeroVIP se na mě po nástupu v Portimau obrátila slečna, ukazovala mi boarding pass, že prý má moje sedadlo. Podíval jsem se, a skutečně tomu tak bylo; chvilku jsem nechápal, pak jsem se ale podíval pozorněji a povídám jí, že má i můj boarding pass. A takových cestujících s cizím boarding passem bylo v letadle víc.
Holt asi holky a kluci na check-inu neměli zrovna svůj den:-) Jinak moc pěknej TR, moc rád si přečtu i pokračování.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (2. cast pridana)
Tak to je gol to bych cekal... no, ani nevim nekde na balkanu mozna
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR komplet)
Obvykle na letistich neprespavam, ale obcas, kdyz je mezi dobou prichodu na letiste a odletem jen 4-5 hod udelam vyjimku. S Krystofem jsme se rozloucili nekdy okolo pulnoci. On vyrazil na autobusak na svuj spoj do Lisabonu a jak tou jejich metro-tramvaji na letiste. Trosku jsem zazmatkoval s nakupem jizdenky a proto mi ujela tesne pred nosem tramvaj, tak jsem musel cekat na dalsi 30 min. Jel jsem ze zastavky Trindade a cesta trva cca 30 min. Na letisti jsem nasel pohodlne sedacky v odletove hale misti kavarny, kde jsem se na par hodin natahl. Prekvapive cas rychle utekl a ja se vydal pres security na odlety, abych o 5 rano mohl zapadnou do salonku a dat si neco ke snidani.
Salonek otevrel nacas a ja v 5:10 uz sedel u talire jidla a taky sklenky cerveneho vina, ktere je v Portugalsku vyborne.
30.10.2016
OPO-LIS
TAP Portugal, ATR 72-600 (CS-DJA)
TP1921, 01A
Let do Porta odletal nacas, boarding byl z gatu a pote po schodech dolu na plochu a peso k letadlu. Pro Tap Express let operuje spolecnost White Airways. Let byl kratky, asi 50 min. V LIS jsme pristali za krasneho slunecneho rana. Parkovali jsme na vzdalenejsi stojance , hnedka vedle ruznych wide bodies, vcetne B777 do TAAGu. Busem na gate to trvalo ani ne 10 min. Servis na letu do LIS byl v pohodbe maleho lahvicky broskvoveho dzusu 125 ml.
Na prestup v LIS jsem mel 1 hod 45 min. Tento cas jsem vyuzil na ranni hygienu v salonku a pokracoval v doplnovani tekutin. Tento krat to byly bile bublinky a neco malo k zakousnuti. Asi 30 min pred odletem jsem se vydal na gate, kde panoval cily ruch. Podle poctu pax, to vypadalo na plny let. A nakonec to taky plny let byl, podle info z gatu, byl LF tesne pod 100%, C byla plne obsazena. Behem hodinoveho letu do MAD se podavalo stejne obcerstveni jako na letu do LIS. Zadne jidlo se nepodavalo. Prilet do MAD nacas na T2. Pri taxovani jsem videl mnoho zajimavych spolecnosti, vcetne 747 od Conviasca, ale tu se mi nepodarilo vyfotit.
30.10.2016
LIS-MAD
TAP Portugal, Airbus 319 (CS-TTL)
TP1028, 04F
Po vystoupeni z letadla jsme zamiril do ven pred terminal, odkud jsem vzal free transfer bus na T4, odkud mi to letelo v 16 hod do PRG s IB. Ikdyz lety IB jsou stejne jako CSA, hladolety, tak jsem se na tento let tesil. Bylo to tim, ze to byl muj prvni let s IB. Pred rokem jsem sice letel s Air Nostrum, ale nikoliv IB mainline. Terminal 4 je architektonicky schvost. Moc se Spanelum povedl, opravdu. Terminal je hodne vzdusny, prosvetleny, proste parada. Zamiril jsem do salonku Iberie, kde jsem pred rokem a neco byl s dalsim uzivatelem tohoto fora (Contextem), kdyz jsme leteli VIE-MAD-EAS (San Sebastian). Hlavne jsem se nejvice tesil na dobre cervene z vinoteky, a taky na Häagen-Dazs zmrzlinu.
Cas v salonku ubehl super rychle, vydrzel bych i dele. Skoda, ze tam nebyla zadna partie se mnou, u toho cerveneho co jsem popilej bylo velmi prijemne.
Na gate jsem dorazil asi 30 min pred koncem boardingu, nebot jsem tusil, ze bude let hodne obsazeny. Na gatu byla uz rada tak dlouha, ze jsem nevidel jeji konec. Nakonec jsem prisel k postarsi pani na prepazce a dotazal se ji, zda neni nahodem dnesni let overbooked. Pani mi rekla ze ano a to o 11 pax. Tak jsem se ji nabidl, ze pokud bude hledat dobrovolnika, tak se rad prihlasim, protoze nikam nespecham a rad se dostanu zajimavym spojenim domu jinak.
Nakonec boarding skoncil prekvapive rychle, a u gatu zbylo 5 pax. Nekteri co meli letenku se neukazali, takze cast z tech co byla stand by dostali jejich mista. Mezi temi 5 jsem zbyl i ja a pak 2x 2 pary. Pani na gatu mi rekla, ze letim, ale ze jsem byl upgradovany do C. Kazdeho by to potesilo, ale ja uz mel v hlave vymysleny rerouting do PRG, tak jsem byl prekvapeny, ze poletim. No co uz, alespon, ze ty 3 hodiny nebudu sedet v hladoletove casti letadla . Osud tech 4 co zustali na gatu mi uz znam neni.
Let byl tedy obsazen na 100% jak v Y tak i v C. V C bylo 12 pax.
30.10.2016
MAD-PRG
Iberia, Airbus 321 (EC-HUH)
IB3146, 03F
Start byl prekvapive nacas. Asi po 30 min zacal servis tim, ze jsme si kazdy vybral jeden chod ze 2 moznych a k tomu piti. Jelikoz uz jsem mel v sobe 2 sedmicky cerveneho ze salonku, tak jsem se rozhodl pokracovat s cervenym. Hovezi bylo mekke, ale nebylo ho moc. Vyzdvihnout musim vyborny zeleninovy salat s pomeranci a piniovymi orisky. Na zaver jsem si k desertu dal spanelsky liker Crema de Alba (neco jako Baileys), ale daleko lepsi chut. Dodneska mam na jazyku chut kavy, kterou tento liker mel. Pristani v Praze bylo nacas. Jelikoz jsem nemel odbavene zavazdlo, z letadla jsem vypadl mezi prvnimi a mazal na autobus domu. Z 26 stupnu v Portugalsku, me privitala Praha s teplotami okolo 0.
Ve finale hodnotim let IB velmi pozitivne, ale to je dane hlavne diky upgradu. Kdybych sedel v Y, tak servis na urovni hladoletu se ani moc komentovat neda. Iberia mela vsude velmi prijemny personal, at uz byla slecna na Check inu, az po pani v salonku, konce pani na gatu nebo personalem na palube. Kazdy se usmival, byl napomocny, nikdy jsem nevidel nic negativniho. Mozna jsem mel stesti, ale prijde mi ze v techto jiznich zemich to tak je.
Taky bych chtel podekoval Krystofovi a Pavlovi za prijemnou spolecnosti na tomto tripu. Myslim, ze jsme si uzili hodne srandy.
Doufam,ze se Vam libila i tato zaveracna cast TR a dekuji za komentare.
Salonek otevrel nacas a ja v 5:10 uz sedel u talire jidla a taky sklenky cerveneho vina, ktere je v Portugalsku vyborne.
30.10.2016
OPO-LIS
TAP Portugal, ATR 72-600 (CS-DJA)
TP1921, 01A
Let do Porta odletal nacas, boarding byl z gatu a pote po schodech dolu na plochu a peso k letadlu. Pro Tap Express let operuje spolecnost White Airways. Let byl kratky, asi 50 min. V LIS jsme pristali za krasneho slunecneho rana. Parkovali jsme na vzdalenejsi stojance , hnedka vedle ruznych wide bodies, vcetne B777 do TAAGu. Busem na gate to trvalo ani ne 10 min. Servis na letu do LIS byl v pohodbe maleho lahvicky broskvoveho dzusu 125 ml.
Na prestup v LIS jsem mel 1 hod 45 min. Tento cas jsem vyuzil na ranni hygienu v salonku a pokracoval v doplnovani tekutin. Tento krat to byly bile bublinky a neco malo k zakousnuti. Asi 30 min pred odletem jsem se vydal na gate, kde panoval cily ruch. Podle poctu pax, to vypadalo na plny let. A nakonec to taky plny let byl, podle info z gatu, byl LF tesne pod 100%, C byla plne obsazena. Behem hodinoveho letu do MAD se podavalo stejne obcerstveni jako na letu do LIS. Zadne jidlo se nepodavalo. Prilet do MAD nacas na T2. Pri taxovani jsem videl mnoho zajimavych spolecnosti, vcetne 747 od Conviasca, ale tu se mi nepodarilo vyfotit.
30.10.2016
LIS-MAD
TAP Portugal, Airbus 319 (CS-TTL)
TP1028, 04F
Po vystoupeni z letadla jsme zamiril do ven pred terminal, odkud jsem vzal free transfer bus na T4, odkud mi to letelo v 16 hod do PRG s IB. Ikdyz lety IB jsou stejne jako CSA, hladolety, tak jsem se na tento let tesil. Bylo to tim, ze to byl muj prvni let s IB. Pred rokem jsem sice letel s Air Nostrum, ale nikoliv IB mainline. Terminal 4 je architektonicky schvost. Moc se Spanelum povedl, opravdu. Terminal je hodne vzdusny, prosvetleny, proste parada. Zamiril jsem do salonku Iberie, kde jsem pred rokem a neco byl s dalsim uzivatelem tohoto fora (Contextem), kdyz jsme leteli VIE-MAD-EAS (San Sebastian). Hlavne jsem se nejvice tesil na dobre cervene z vinoteky, a taky na Häagen-Dazs zmrzlinu.
Cas v salonku ubehl super rychle, vydrzel bych i dele. Skoda, ze tam nebyla zadna partie se mnou, u toho cerveneho co jsem popilej bylo velmi prijemne.
Na gate jsem dorazil asi 30 min pred koncem boardingu, nebot jsem tusil, ze bude let hodne obsazeny. Na gatu byla uz rada tak dlouha, ze jsem nevidel jeji konec. Nakonec jsem prisel k postarsi pani na prepazce a dotazal se ji, zda neni nahodem dnesni let overbooked. Pani mi rekla ze ano a to o 11 pax. Tak jsem se ji nabidl, ze pokud bude hledat dobrovolnika, tak se rad prihlasim, protoze nikam nespecham a rad se dostanu zajimavym spojenim domu jinak.
Nakonec boarding skoncil prekvapive rychle, a u gatu zbylo 5 pax. Nekteri co meli letenku se neukazali, takze cast z tech co byla stand by dostali jejich mista. Mezi temi 5 jsem zbyl i ja a pak 2x 2 pary. Pani na gatu mi rekla, ze letim, ale ze jsem byl upgradovany do C. Kazdeho by to potesilo, ale ja uz mel v hlave vymysleny rerouting do PRG, tak jsem byl prekvapeny, ze poletim. No co uz, alespon, ze ty 3 hodiny nebudu sedet v hladoletove casti letadla . Osud tech 4 co zustali na gatu mi uz znam neni.
Let byl tedy obsazen na 100% jak v Y tak i v C. V C bylo 12 pax.
30.10.2016
MAD-PRG
Iberia, Airbus 321 (EC-HUH)
IB3146, 03F
Start byl prekvapive nacas. Asi po 30 min zacal servis tim, ze jsme si kazdy vybral jeden chod ze 2 moznych a k tomu piti. Jelikoz uz jsem mel v sobe 2 sedmicky cerveneho ze salonku, tak jsem se rozhodl pokracovat s cervenym. Hovezi bylo mekke, ale nebylo ho moc. Vyzdvihnout musim vyborny zeleninovy salat s pomeranci a piniovymi orisky. Na zaver jsem si k desertu dal spanelsky liker Crema de Alba (neco jako Baileys), ale daleko lepsi chut. Dodneska mam na jazyku chut kavy, kterou tento liker mel. Pristani v Praze bylo nacas. Jelikoz jsem nemel odbavene zavazdlo, z letadla jsem vypadl mezi prvnimi a mazal na autobus domu. Z 26 stupnu v Portugalsku, me privitala Praha s teplotami okolo 0.
Ve finale hodnotim let IB velmi pozitivne, ale to je dane hlavne diky upgradu. Kdybych sedel v Y, tak servis na urovni hladoletu se ani moc komentovat neda. Iberia mela vsude velmi prijemny personal, at uz byla slecna na Check inu, az po pani v salonku, konce pani na gatu nebo personalem na palube. Kazdy se usmival, byl napomocny, nikdy jsem nevidel nic negativniho. Mozna jsem mel stesti, ale prijde mi ze v techto jiznich zemich to tak je.
Taky bych chtel podekoval Krystofovi a Pavlovi za prijemnou spolecnosti na tomto tripu. Myslim, ze jsme si uzili hodne srandy.
Doufam,ze se Vam libila i tato zaveracna cast TR a dekuji za komentare.
Naposledy upravil(a) alesesl dne 15. 11. 2016, 09:56, celkem upraveno 2 x.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 03. 08. 2015, 20:09
- Oblíbené typy letadel: E170/175/190/195
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR kompletni)
Ten servis v C v Iberii mě tedy na pohled příjemně překvapil.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR kompletni)
LeeMer píše:Ten servis v C v Iberii mě tedy na pohled příjemně překvapil.
Taky jsem si rikal, co cekat, ale nakonec jsem byl mile prekvapeny. Tady je cele menicko z ceho se dalo vybirat. Chlapik vedle me si dal tu pastu, a ta vypadala opravdu skvele taky.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR kompletni)
Konečně jsem si našel čas to celé dočíst.
Krásný výlet, krásná města..a AeroVIP
Salonek v LIS moc pěkný. No a MAD T4..pamatuju, že jsme si psali, my v tu dobu trpěli na T2 , zatímco ty ses cpal v salonku na T4 . A návrat do Prahy si pamatuju přesně, protože druhý den jsem ulehl s rýmičkou. Holt jsem ten přechod ze slunného Madridu nedal
Krásný výlet, krásná města..a AeroVIP
Salonek v LIS moc pěkný. No a MAD T4..pamatuju, že jsme si psali, my v tu dobu trpěli na T2 , zatímco ty ses cpal v salonku na T4 . A návrat do Prahy si pamatuju přesně, protože druhý den jsem ulehl s rýmičkou. Holt jsem ten přechod ze slunného Madridu nedal
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Napříč Portugalskem s Dornier 228-200 (TR kompletni)
pepa007 píše:Krásný fotky
diky.