Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Tak Vás vítam pri tripreporte z mojej ďalšej cesty, tentokrát do slnečnej Kalifornie. Po mojej januárovej premiére letu v inej ako economy class (first class s Qatar airways v A380 do BKK) sľubovala táto cesta opäť zaujímavý zážitok. Letenky som mal totiž v business class spoločnosti Air Berlin. Reportov z business class je na airways pomerne málo takže verím že vás tento report poteší, snažil som sa fotiť čo sa dalo Na začiatok pár slov k samotnému spôsobu, ako sa mi podarilo dané letenky „splašiť“ za rozumný peniaz.
Intro
Ako väčšina leteniek, aj na kúpu týchto som dostal tip na jednom z mnohých fór. Jedného letného dňa sa objavila informácia, že vtedy ešte Fly Niki ponúka 70 000 míl do programu Topbonus za výhodných 320,- Eur. V texte boli rôzne tipy ako to využiť, napr. na 3 spiatočné lety v rámci Európy ale mňa zaujala poznámka že za 80 000 míľ môže mať človek spiatočku v business class do Ameriky. Nasledovalo rýchle skontrolovanie destinácii, kde som zistil že AB tých cieľov v USA nenalietava príliš veľa. Okrem karibských destinácii ako Kuba, Dominikánska republika atď... tam bol už len New York, Chicago, LA, Miami a San Francisco. Ako správny letecký nadšenec som pozeral iba tie najdlhšie lety. Takže do výberu sa dostalo MIA, SFO a LAX.
Ešte v ten deň som míle zakúpil a tie obratom pristáli na mojom Topbonus účte. Zostávalo vyriešiť ako získať ďalších 10 000 míľ. Na stránkach AB som zistil, že za každú recenziu na stránke holidaycheck.de človek dostane 300 míľ, s maximálnym počtom 10 recenzii mesačne. Takže nasledovalo písanie a hodnotenie hotelov počas ďalších 3 mesiacov a voala, potrebných 80 000 míľ bolo na mojom účte.
Ďalší krok bol booking samotného award letu. Bohužiaľ má AB veľmi malú business class sekciu vo svojich A330tkach, iba 19 sedadiel. Ako si iste viete predstaviť, najväčší záujem je práve o destinácie ktoré som mal v hľadáčiku práve ja. Takže samotný booking nakoniec prebehol vo februári 2016 pre odlet 5.10.2016. Tomu sa hovorí dlhodobé plánovanie. Taxy pre samotný let boli asi 500,- Eur. Aj tak mi to však príde dobrá cena, nakoľko routing bol VIE-DUS-SFO čo je pre nás Bratislavčanov ideálny stav.
Business class seating v Airbusoch A330 Air Berlin
Vienna – Düsseldorf
5.10.2016, 10:30 – 12:00
Airbus A320-200
AB8435, sedadlo 2A
Cesta na Schwechat prebehla bez problémov, počasie bolo pekné takže prijemný štart môjho výletu za veľkú mláku. Vždy ma zaujíma či samotný check-in pre prémiové triedy prebieha nejak inak, ale bola to klasika. Pas, vytlačenie boarding passu a informácia že moja batožina pôjde až do SFO. Na lounge som sa musel spýtať, vedel som síce z internetu že AB používa JET lounge ale chcel som si túto informáciu overiť. Celý proces trval max 5min. JET lounge už vdaka Priority Passu poznám pomerne dobre, mám to tu celkom rád. Miesta na sedenie je vždy dostatok a výber jedla je ok. Škoda akurát chýbajúceho výhľadu na plochu.
Kto nepozná tento pohľad?
Business class check in, žiadne fanfáry ani ohňostroj, snáď nabudúce
Vedľa economy, ani tam sa dlho nečakalo
Jet lounge vo Viedni, príjemné miesto kde stráviť čas pred letom
Na raňajky iba studené variácie, cez obed a na večeru nechýba polievka a teplé jedlo
Ráno okolo 08:30 bola lounge pomerne prázdna, nato že bol klasický pracovný deň
Tak skontrolujme čo sa deje vo svete naozaj
Aby sme neumreli od hladu
Asi 20min pred odletom som sa presunul na gate, kde začal asi do 5min samotný boarding. Boarding prebiehal podľa tried, teda v poradí rodiny s deťmi, business class, Emerald a Gold kartičkári a následne zvyšok. Do lietadla sa mi poradilo nastúpiť ako tretí v poradí takže všetko prebehlo v kľude a pohode. Prvá rada nášho Airbusu mal novú business class ktorú AB nasadil iba 3 dni pred mojim letom. Preveroval som s hotline AB asi týždeň pred odletom či ma môžu presadiť práve do prvej rady. avšak podla pracovníkov som na tieto miesta nemal nárok nakoľko moja letenka bola bookovaná v inej booking class.
Úprimne ma nová business class pre európske lety ničím nezaujala, čierny poťah sedadiel vyzeral veľmi lacno, bonus v podobne malého jedla mi nepríde ako niečo spásonosné. Za najväčšie mínus považujem že sedadlá niesu oddelené od zvyšku lietadla závesom. Takže to čo očakávam od business class, teda väčšiu mieru súkromia pri AB vôbec neexistuje. Sedel som v sekcii kde sú takzvané Prefered seats, pocitovo tam bolo dosť miesta, odhadom asi 32“ čo je nadštandard v rámci EU. Stredne sedadlo bolo blokované zo strany AB tak ako to robí napr. Lufthansa takže miesta bolo akurát. Pushback začal presne o 10:30, kapitán ohlásil že očakávaná dlžka letu bude 1h a 15min.
Čas premiestniť sa na náš gate
Tak snáď nebudeme meškať keď sa slečna tak pekne usmieva.
Priority boarding fungoval, takže spokojnosť
Kolega vedľa nás
Táto 747dma ma naozaj zaujala, nieje časté vídať tento typ vo Viedni
Legroom mi prišiel veľmi dobrý, môj odhad 32“ aj keď to AB na stránkach nepíše
Keď viete že ste niečo extra
Nefotiť!!!
Widebodies vo Viedni
Keď sedím vpredu tak by som stále len fotil, tie motory majú niečo do seba
Samotný let už bol klasický skok v rámci EU, prekvapila ma akurát aplikácia Airberlin connect ktorá sa dá využívať cez wifi. Ta ponúka rôzne filmy, seriály, informácie o lete a podobne. Škoda akurát že pre plnú funkcionalitu je potrebné si stiahnuť ich plnú aplikáciu, čo v lietadle nieje možné. Mohli by posielať info o tejto appke aspoň emailom nech je človek pripravený.
Tak poďme nato
Up in the air
Schwechat v svojej celej kráse
Dunaj
To sou panoramata...
AB appka, v dnešnej dobe asi budúcnosť IFE na krátkych letoch
Snack som bral z povinnosti iba kvôli fotke kedže som bol stále najedený z lounge
Už klesáme smer letisko DUS
Kedže už tuším v Nemecku nemajú atómové elektrárne, toto bude asi niečo iné
Ja sa vidím!!!
Náš tieň po druhé
Touch down
Parking position
Düsseldorf
Na prestup som mal asi 1h 20min takže som sa snažil prejsť cez všetky kontroly čo najrýchlejšie aby som si mohol užiť ešte lounge v DUS. Našťastie letisko DUS je veľmi príjemné na prestup, všetko je prehľadné, moderné a má nemeckú logiku. Takže ani nie o 15min som už sedel v lounge. Lounge bohužiaľ svojim interiérom mala najlepšie časy už za sebou. Bolo tam pomerne málo svetla, ale výber jedla bol na tých 35min čo som tam strávil ok. Samozrejme to bola nemecká klasika, teda praclíky, párky, fašírka a pivo. Príjemné bolo že vždy pred boardingom chodila pracovníčka AB po lounge a vyhlasovala že začne boarding na daný let. Tým pádom sa vám nemohlo stať že budete stáť radu s economy class.
Presun do vedľajšieho terminálu bol pomerne rýchly, DUS je príjemné letisko na prestup.
Air Berlin Lounge, trocha 90te roky a ošarpaný interiér, ale na tých 35min poslúžilo
Keď už sme v tom Nemecku predsa!!!
Čas presunúť sa na gate, boarding začal asi po 5min potom čo som dorazil, nastupoval som medzi prvými
Tak po skoro ¾ roku od bookingu award letenky konečne nastal ten čas...
Düsseldorf – San Francisco
5.10.2016, 13:20 – 15:55
Airbus A330-200
AB7392, sedadlo 3A
Boarding do lietadla začal asi 3min potom čo som dorazil na gate. Prebehol rovnako ako na lete z Viedne, tentokrát som bol číslo 2 v lietadle. Ihneď odbočujem doľava, sadám si na svoje miesto a prvé dojmy sú naozaj pozitívne. Ako správny letecký šialenec som poznal kabínu z fotiek do každého detailu už dopredu. Sedadlá pri okne poskytujú naozaj dokonalé súkromie. Tým že sú sedadlá posunuté pomerne vzadu oproti stene ktorá vás oddeľuje od zvyšku kabíny, ostatných pasažierov vôbec nevidíte.
Asi 2min potom čo som sa usadil ma prišla privítať vedúca kabíny a ponúkla na výber z časopisov a novín. Výber bol naozaj obrovský, hneď ako som zbadal nemecký Auto-Motor-Sport som si začal búchať hlavu o jedno z 3 okien ktoré som mal k dispozícii kedže som si presne tento časopis kúpil vo Viedni za ťažkých 4,5 Eura. Darmo, človek sa učí celý život.
Nasledovalo klasické kolečko šampanské, džús, voda. Výber bol jednoduchý, bublinky mám rád a v lietadle ešte viac. Následne sa ohlásil kapitán Gunter ktorý sa ospravedlňoval za meškanie ktoré je spôsobené čakaním na connecting pasažierov z iných letov. Ako ospravedlnenie prechádzajú letušky s ďalšou rundou šampanského ktoré samozrejme neodmietam. Asi o 13:54 sa hlási Gunter opäť s vtipnou hláškou že sa určite čudujeme prečo sme sa stále nepohli. Vraj ATC v Brusseli hlási preplnený vzdušný priestor nad severným morom a stále čakáme na potvrdenie trasy a povolenie na štart.
Prebytočný čas trávim zoznamovaním sa so sedadlom. Všetko sa ovláda veľmi intuitívne, rozlíšenie obrazovky je veľmi dobre a miesta je tak akurát. Nasledovalo veľmi tiché nahodenie motorov a takmer nepostrehnuteľný push back. Sedieť vpredu vo wide bodies je naozaj úplne iná káva už len čo sa týka akustického komfortu. Aj keď samozrejme sa náš Airbus A330 na tichošlápka v podaní A380 na hornej palube nechytá
Štart prebehol o 14:12. Stúpanie do letovej hladiny bolo veľmi kľudné. Asi 20min po štarte sa ma prišiel spýtať steward čo si dám ako aperitív. Kedže videl moje váhanie, pohotovo odporučil Campari čo som s poďakovaním prijal. Moje Campari prišlo spolu s orieškami o 14:52. Samotné jedlo už radšej popíšem obrázkami.
Vitajte na palube, prvý dojem veľmi dobrý, kabína je naozaj príjemne malá, žiadna masovka
Po usadnutí, všetko pekne naaranžované
Legroom naozaj veľkorysý, miesta na rozdávanie. Podľa seatguru 60", full flat
Detaily sedadla, slúchadla boli OK
Tou malou čiernou vecou (druhá zľava) sa ovládala obrazovka, (ne)fungovala ako taký micro touchpad
3 okná iba pre mňa, na pomery business class nadštandard
Pri každom sedadle bola nachystaná fľaška s vodou, keby vás počas letu z toho alkoholu chytili suchoty
Hot towel a ešte stále stojíme pri gate
Noch einamal bitte, kedže sme sa ani po 20min nepohli
Tak aspoň skontrolujme čo si pre nás dnes Air Berlin a SANSIBAR prichystali
Tento údaj premietali keď sme boli ešte na zemi, vo vzduchu zrazu poskočil o hodinu a pol na 11h:11min
Rozlúčka s Európou
Na zdravie!!!
Pohľad na motory a to majestátne krídlo ma nikdy neomrzí
Kvalita jedla bola naozaj veľmi dobrá, každé jedlo bolo individuálne prinesené, žiadny stolík alebo niečo podobné. Malou nevýhodou sedadiel bolo že letušky mali veľmi zťaženú pozíciu pri obsluhe pasažierov. Museli sa vždy výrazne nakloniť do priestoru sedadla a pri pohľade na ne ako balansujú s jedlom som si nechcel predstaviť tento proces prebieha počas turbulencií. Ale to je daň sa „súkromné kóje“.
Po obede som začal skúmať IFE Air Berlin. A tu sa dostávam asi k najväčšiemu mínusu celého letu. Výber bol naozaj tragický a to niesom žiadny náročný divák. Kedže počas roka človek nikdy nemá toľko času aby si pozrel všetky filmy v kine ktoré by chcel, na tieto dlhé lety sa teším vždy aj kvôli tomu že dobehnem zameškané. Bohužiaľ filmov som napočítal 49 čo by ani nebolo také zlé, keby 90% nebolo starších ako 3 roky ktoré človek už videl napr. na HBO. Nezachraňovala to ani sekcia s dokumentami a seriálmi kde väčšina dokumentov bola len vo forme 3-5min klipov. So smútkom som spomínal na excelentnú ponuku v ecenomy British Airways, o first class v QR ani nehovoriac.
16:40 sme zachytili stredne silné turbulencie niekde nad Grónskom. 19:40 som dostal hlad tak som zazvonil na stewarda. Ten bol naozaj pohotový, bol pri mne asi do 15s. Objednal som si salámový sandwich a pivo ktoré mi obratom priniesol. Zaskočila ma len prezentácia, sandwich bol v malej plastovej krabičke ako vystrihnutej z 90tych rokov. Drobným problémom bola aj teplota počas celého letu. Dobrovolne priznávam že pohárov šampanského a vína bolo pomerne dosť, ale teplota by bola na hranici znesiteľnosti aj bez toho. Takisto posádka neponúkala žiadne nápoje proaktívne počas letu, ani vodu. Na zavolanie reagovali vždy veľmi pohotovo, ale ja niesom z tých ktorý radi „šikanujú“ letušky každých 30min takže som mal vždy z toho trocha blbý pocit.
Showtime
Zariskoval som kedže som nechcel klasiku v podaní údeného lososa a oplatilo sa. Bolo to veľmi dobré
Not very posh...
Nebolo problém si dať syr aj dezert. Nesmie chýbať Baileys
Čas na oddych
Asi do ¾ lety bolo skoro stále zamračené
Kvalita obrazovky bola super, s výberom to bolo už horšie. Jeden z mala pozerateľných filmov.
Sedadlo priamo pri uličke, neponúka toľko súkromia ako A-čkove a K-čkove rady
Kabína počas letu, nebolo úplne plno. Asi 5 sedadiel obsadili zamestnanci jednej firmy ktorý spolu celý let riešili pracovné veci a ťukali do notebookov.
Prechádzka po lietadle, economy
Business class toaleta, iba 1 pre celú sekciu
Po toľkom jedle čas na krátky spánok
Myslím že pomerne obstojný obsah amenity kitu.
Pekné výhľady niekde nad Grónskom
Už som skoro 2h nejedol, čas to napraviť. Škoda toho servírovania v tej plastovej krabičke, asi sa to stewardovi nechcelo prekladať na tanier
Už som spomínal že sa neviem vynadívať na to krídlo?
Okolo 23:00 bolo podávané studené jedlo ktoré bolo veľmi dobré. Posádka ešte absolvovala 2 kolečká s pečivom. Tu bola vidieť nemecká láska k pečivu ktorý bola naozaj obrovský a všetko bolo teplé. Nasledovali 2h spánku a o 1:15 európskeho času sme dosadli po krásnom vyhliadkovom lete na letisku v San Francsiscu.
Asi 3,5h pred pristátím prichádza druhé jedlo
Nebola to nejaká extra veľká porcia ale chuťovo to bolo veľmi dobré
Espresso na vytrávenie
Potom som opäť zalomil a zobudil sa niekde nad severom USA
Ubehlo to pomerne rýchlo
Trasa nášho letu nás zaviedla pomerne na sever
Sľubujem že už naozaj posledné jedlo, tentokrát servírované tak ako sa patrí.
Pristátie bolo jeden veľký vyhliadkový let, veď pozerajte.
Kabína počas klesania
Ako z reklamy na AB čo poviete?
Preleteli sme ponad celým San Franciscom a otáčali sa asi 10min od letiska smer späť na SFO
Pristátie na SFO je zábavné, celý čas sa ide „do mora“, dráha sa objaví až 5s pred dohliadnutím
United musí čakať
Veľryba smer CDG
Hodnotenie
Pomer cena / výkon u tohto letu bol podľa mňa veľmi dobrý. Jedlo bolo super, sedadlo veľmi komfortné a posádka bola pohotová. Mínusmi boli veľmi slabý výber v IFE, trocha odmeraná a nemecky chladná posádka. Sedla bolo pri úplnom sklopení do vodorovnej polohy na hranci komfortu pre mňa a moju výšku 186cm. Nad týmto sa sťažuje väčšina ľudí v recenziách na business class Air Berlin. Poteší taktiež veľmi malá kabína ktorú AB má, tých 19 sedadiel je naozaj extrémne málo v porovnaní s tým čo má napr. Lufthansa alebo British Airways. Niekomu môže vadiť že AB neponúka plnohodnotný business class produkt na krátkych letoch ale kto zažil business class v Azii, to čo ponúka napr. LH sa tiež nedá nazvať pravou business class.
V pláne mám ešte dokončiť cestu spať a pridať jeden krátky let z Las Vegas do San Francisca s United ktorý ma naozaj veľmi milo prekvapil. Ďakujem každému kto sa dostal až sem
Intro
Ako väčšina leteniek, aj na kúpu týchto som dostal tip na jednom z mnohých fór. Jedného letného dňa sa objavila informácia, že vtedy ešte Fly Niki ponúka 70 000 míl do programu Topbonus za výhodných 320,- Eur. V texte boli rôzne tipy ako to využiť, napr. na 3 spiatočné lety v rámci Európy ale mňa zaujala poznámka že za 80 000 míľ môže mať človek spiatočku v business class do Ameriky. Nasledovalo rýchle skontrolovanie destinácii, kde som zistil že AB tých cieľov v USA nenalietava príliš veľa. Okrem karibských destinácii ako Kuba, Dominikánska republika atď... tam bol už len New York, Chicago, LA, Miami a San Francisco. Ako správny letecký nadšenec som pozeral iba tie najdlhšie lety. Takže do výberu sa dostalo MIA, SFO a LAX.
Ešte v ten deň som míle zakúpil a tie obratom pristáli na mojom Topbonus účte. Zostávalo vyriešiť ako získať ďalších 10 000 míľ. Na stránkach AB som zistil, že za každú recenziu na stránke holidaycheck.de človek dostane 300 míľ, s maximálnym počtom 10 recenzii mesačne. Takže nasledovalo písanie a hodnotenie hotelov počas ďalších 3 mesiacov a voala, potrebných 80 000 míľ bolo na mojom účte.
Ďalší krok bol booking samotného award letu. Bohužiaľ má AB veľmi malú business class sekciu vo svojich A330tkach, iba 19 sedadiel. Ako si iste viete predstaviť, najväčší záujem je práve o destinácie ktoré som mal v hľadáčiku práve ja. Takže samotný booking nakoniec prebehol vo februári 2016 pre odlet 5.10.2016. Tomu sa hovorí dlhodobé plánovanie. Taxy pre samotný let boli asi 500,- Eur. Aj tak mi to však príde dobrá cena, nakoľko routing bol VIE-DUS-SFO čo je pre nás Bratislavčanov ideálny stav.
Business class seating v Airbusoch A330 Air Berlin
Vienna – Düsseldorf
5.10.2016, 10:30 – 12:00
Airbus A320-200
AB8435, sedadlo 2A
Cesta na Schwechat prebehla bez problémov, počasie bolo pekné takže prijemný štart môjho výletu za veľkú mláku. Vždy ma zaujíma či samotný check-in pre prémiové triedy prebieha nejak inak, ale bola to klasika. Pas, vytlačenie boarding passu a informácia že moja batožina pôjde až do SFO. Na lounge som sa musel spýtať, vedel som síce z internetu že AB používa JET lounge ale chcel som si túto informáciu overiť. Celý proces trval max 5min. JET lounge už vdaka Priority Passu poznám pomerne dobre, mám to tu celkom rád. Miesta na sedenie je vždy dostatok a výber jedla je ok. Škoda akurát chýbajúceho výhľadu na plochu.
Kto nepozná tento pohľad?
Business class check in, žiadne fanfáry ani ohňostroj, snáď nabudúce
Vedľa economy, ani tam sa dlho nečakalo
Jet lounge vo Viedni, príjemné miesto kde stráviť čas pred letom
Na raňajky iba studené variácie, cez obed a na večeru nechýba polievka a teplé jedlo
Ráno okolo 08:30 bola lounge pomerne prázdna, nato že bol klasický pracovný deň
Tak skontrolujme čo sa deje vo svete naozaj
Aby sme neumreli od hladu
Asi 20min pred odletom som sa presunul na gate, kde začal asi do 5min samotný boarding. Boarding prebiehal podľa tried, teda v poradí rodiny s deťmi, business class, Emerald a Gold kartičkári a následne zvyšok. Do lietadla sa mi poradilo nastúpiť ako tretí v poradí takže všetko prebehlo v kľude a pohode. Prvá rada nášho Airbusu mal novú business class ktorú AB nasadil iba 3 dni pred mojim letom. Preveroval som s hotline AB asi týždeň pred odletom či ma môžu presadiť práve do prvej rady. avšak podla pracovníkov som na tieto miesta nemal nárok nakoľko moja letenka bola bookovaná v inej booking class.
Úprimne ma nová business class pre európske lety ničím nezaujala, čierny poťah sedadiel vyzeral veľmi lacno, bonus v podobne malého jedla mi nepríde ako niečo spásonosné. Za najväčšie mínus považujem že sedadlá niesu oddelené od zvyšku lietadla závesom. Takže to čo očakávam od business class, teda väčšiu mieru súkromia pri AB vôbec neexistuje. Sedel som v sekcii kde sú takzvané Prefered seats, pocitovo tam bolo dosť miesta, odhadom asi 32“ čo je nadštandard v rámci EU. Stredne sedadlo bolo blokované zo strany AB tak ako to robí napr. Lufthansa takže miesta bolo akurát. Pushback začal presne o 10:30, kapitán ohlásil že očakávaná dlžka letu bude 1h a 15min.
Čas premiestniť sa na náš gate
Tak snáď nebudeme meškať keď sa slečna tak pekne usmieva.
Priority boarding fungoval, takže spokojnosť
Kolega vedľa nás
Táto 747dma ma naozaj zaujala, nieje časté vídať tento typ vo Viedni
Legroom mi prišiel veľmi dobrý, môj odhad 32“ aj keď to AB na stránkach nepíše
Keď viete že ste niečo extra
Nefotiť!!!
Widebodies vo Viedni
Keď sedím vpredu tak by som stále len fotil, tie motory majú niečo do seba
Samotný let už bol klasický skok v rámci EU, prekvapila ma akurát aplikácia Airberlin connect ktorá sa dá využívať cez wifi. Ta ponúka rôzne filmy, seriály, informácie o lete a podobne. Škoda akurát že pre plnú funkcionalitu je potrebné si stiahnuť ich plnú aplikáciu, čo v lietadle nieje možné. Mohli by posielať info o tejto appke aspoň emailom nech je človek pripravený.
Tak poďme nato
Up in the air
Schwechat v svojej celej kráse
Dunaj
To sou panoramata...
AB appka, v dnešnej dobe asi budúcnosť IFE na krátkych letoch
Snack som bral z povinnosti iba kvôli fotke kedže som bol stále najedený z lounge
Už klesáme smer letisko DUS
Kedže už tuším v Nemecku nemajú atómové elektrárne, toto bude asi niečo iné
Ja sa vidím!!!
Náš tieň po druhé
Touch down
Parking position
Düsseldorf
Na prestup som mal asi 1h 20min takže som sa snažil prejsť cez všetky kontroly čo najrýchlejšie aby som si mohol užiť ešte lounge v DUS. Našťastie letisko DUS je veľmi príjemné na prestup, všetko je prehľadné, moderné a má nemeckú logiku. Takže ani nie o 15min som už sedel v lounge. Lounge bohužiaľ svojim interiérom mala najlepšie časy už za sebou. Bolo tam pomerne málo svetla, ale výber jedla bol na tých 35min čo som tam strávil ok. Samozrejme to bola nemecká klasika, teda praclíky, párky, fašírka a pivo. Príjemné bolo že vždy pred boardingom chodila pracovníčka AB po lounge a vyhlasovala že začne boarding na daný let. Tým pádom sa vám nemohlo stať že budete stáť radu s economy class.
Presun do vedľajšieho terminálu bol pomerne rýchly, DUS je príjemné letisko na prestup.
Air Berlin Lounge, trocha 90te roky a ošarpaný interiér, ale na tých 35min poslúžilo
Keď už sme v tom Nemecku predsa!!!
Čas presunúť sa na gate, boarding začal asi po 5min potom čo som dorazil, nastupoval som medzi prvými
Tak po skoro ¾ roku od bookingu award letenky konečne nastal ten čas...
Düsseldorf – San Francisco
5.10.2016, 13:20 – 15:55
Airbus A330-200
AB7392, sedadlo 3A
Boarding do lietadla začal asi 3min potom čo som dorazil na gate. Prebehol rovnako ako na lete z Viedne, tentokrát som bol číslo 2 v lietadle. Ihneď odbočujem doľava, sadám si na svoje miesto a prvé dojmy sú naozaj pozitívne. Ako správny letecký šialenec som poznal kabínu z fotiek do každého detailu už dopredu. Sedadlá pri okne poskytujú naozaj dokonalé súkromie. Tým že sú sedadlá posunuté pomerne vzadu oproti stene ktorá vás oddeľuje od zvyšku kabíny, ostatných pasažierov vôbec nevidíte.
Asi 2min potom čo som sa usadil ma prišla privítať vedúca kabíny a ponúkla na výber z časopisov a novín. Výber bol naozaj obrovský, hneď ako som zbadal nemecký Auto-Motor-Sport som si začal búchať hlavu o jedno z 3 okien ktoré som mal k dispozícii kedže som si presne tento časopis kúpil vo Viedni za ťažkých 4,5 Eura. Darmo, človek sa učí celý život.
Nasledovalo klasické kolečko šampanské, džús, voda. Výber bol jednoduchý, bublinky mám rád a v lietadle ešte viac. Následne sa ohlásil kapitán Gunter ktorý sa ospravedlňoval za meškanie ktoré je spôsobené čakaním na connecting pasažierov z iných letov. Ako ospravedlnenie prechádzajú letušky s ďalšou rundou šampanského ktoré samozrejme neodmietam. Asi o 13:54 sa hlási Gunter opäť s vtipnou hláškou že sa určite čudujeme prečo sme sa stále nepohli. Vraj ATC v Brusseli hlási preplnený vzdušný priestor nad severným morom a stále čakáme na potvrdenie trasy a povolenie na štart.
Prebytočný čas trávim zoznamovaním sa so sedadlom. Všetko sa ovláda veľmi intuitívne, rozlíšenie obrazovky je veľmi dobre a miesta je tak akurát. Nasledovalo veľmi tiché nahodenie motorov a takmer nepostrehnuteľný push back. Sedieť vpredu vo wide bodies je naozaj úplne iná káva už len čo sa týka akustického komfortu. Aj keď samozrejme sa náš Airbus A330 na tichošlápka v podaní A380 na hornej palube nechytá
Štart prebehol o 14:12. Stúpanie do letovej hladiny bolo veľmi kľudné. Asi 20min po štarte sa ma prišiel spýtať steward čo si dám ako aperitív. Kedže videl moje váhanie, pohotovo odporučil Campari čo som s poďakovaním prijal. Moje Campari prišlo spolu s orieškami o 14:52. Samotné jedlo už radšej popíšem obrázkami.
Vitajte na palube, prvý dojem veľmi dobrý, kabína je naozaj príjemne malá, žiadna masovka
Po usadnutí, všetko pekne naaranžované
Legroom naozaj veľkorysý, miesta na rozdávanie. Podľa seatguru 60", full flat
Detaily sedadla, slúchadla boli OK
Tou malou čiernou vecou (druhá zľava) sa ovládala obrazovka, (ne)fungovala ako taký micro touchpad
3 okná iba pre mňa, na pomery business class nadštandard
Pri každom sedadle bola nachystaná fľaška s vodou, keby vás počas letu z toho alkoholu chytili suchoty
Hot towel a ešte stále stojíme pri gate
Noch einamal bitte, kedže sme sa ani po 20min nepohli
Tak aspoň skontrolujme čo si pre nás dnes Air Berlin a SANSIBAR prichystali
Tento údaj premietali keď sme boli ešte na zemi, vo vzduchu zrazu poskočil o hodinu a pol na 11h:11min
Rozlúčka s Európou
Na zdravie!!!
Pohľad na motory a to majestátne krídlo ma nikdy neomrzí
Kvalita jedla bola naozaj veľmi dobrá, každé jedlo bolo individuálne prinesené, žiadny stolík alebo niečo podobné. Malou nevýhodou sedadiel bolo že letušky mali veľmi zťaženú pozíciu pri obsluhe pasažierov. Museli sa vždy výrazne nakloniť do priestoru sedadla a pri pohľade na ne ako balansujú s jedlom som si nechcel predstaviť tento proces prebieha počas turbulencií. Ale to je daň sa „súkromné kóje“.
Po obede som začal skúmať IFE Air Berlin. A tu sa dostávam asi k najväčšiemu mínusu celého letu. Výber bol naozaj tragický a to niesom žiadny náročný divák. Kedže počas roka človek nikdy nemá toľko času aby si pozrel všetky filmy v kine ktoré by chcel, na tieto dlhé lety sa teším vždy aj kvôli tomu že dobehnem zameškané. Bohužiaľ filmov som napočítal 49 čo by ani nebolo také zlé, keby 90% nebolo starších ako 3 roky ktoré človek už videl napr. na HBO. Nezachraňovala to ani sekcia s dokumentami a seriálmi kde väčšina dokumentov bola len vo forme 3-5min klipov. So smútkom som spomínal na excelentnú ponuku v ecenomy British Airways, o first class v QR ani nehovoriac.
16:40 sme zachytili stredne silné turbulencie niekde nad Grónskom. 19:40 som dostal hlad tak som zazvonil na stewarda. Ten bol naozaj pohotový, bol pri mne asi do 15s. Objednal som si salámový sandwich a pivo ktoré mi obratom priniesol. Zaskočila ma len prezentácia, sandwich bol v malej plastovej krabičke ako vystrihnutej z 90tych rokov. Drobným problémom bola aj teplota počas celého letu. Dobrovolne priznávam že pohárov šampanského a vína bolo pomerne dosť, ale teplota by bola na hranici znesiteľnosti aj bez toho. Takisto posádka neponúkala žiadne nápoje proaktívne počas letu, ani vodu. Na zavolanie reagovali vždy veľmi pohotovo, ale ja niesom z tých ktorý radi „šikanujú“ letušky každých 30min takže som mal vždy z toho trocha blbý pocit.
Showtime
Zariskoval som kedže som nechcel klasiku v podaní údeného lososa a oplatilo sa. Bolo to veľmi dobré
Not very posh...
Nebolo problém si dať syr aj dezert. Nesmie chýbať Baileys
Čas na oddych
Asi do ¾ lety bolo skoro stále zamračené
Kvalita obrazovky bola super, s výberom to bolo už horšie. Jeden z mala pozerateľných filmov.
Sedadlo priamo pri uličke, neponúka toľko súkromia ako A-čkove a K-čkove rady
Kabína počas letu, nebolo úplne plno. Asi 5 sedadiel obsadili zamestnanci jednej firmy ktorý spolu celý let riešili pracovné veci a ťukali do notebookov.
Prechádzka po lietadle, economy
Business class toaleta, iba 1 pre celú sekciu
Po toľkom jedle čas na krátky spánok
Myslím že pomerne obstojný obsah amenity kitu.
Pekné výhľady niekde nad Grónskom
Už som skoro 2h nejedol, čas to napraviť. Škoda toho servírovania v tej plastovej krabičke, asi sa to stewardovi nechcelo prekladať na tanier
Už som spomínal že sa neviem vynadívať na to krídlo?
Okolo 23:00 bolo podávané studené jedlo ktoré bolo veľmi dobré. Posádka ešte absolvovala 2 kolečká s pečivom. Tu bola vidieť nemecká láska k pečivu ktorý bola naozaj obrovský a všetko bolo teplé. Nasledovali 2h spánku a o 1:15 európskeho času sme dosadli po krásnom vyhliadkovom lete na letisku v San Francsiscu.
Asi 3,5h pred pristátím prichádza druhé jedlo
Nebola to nejaká extra veľká porcia ale chuťovo to bolo veľmi dobré
Espresso na vytrávenie
Potom som opäť zalomil a zobudil sa niekde nad severom USA
Ubehlo to pomerne rýchlo
Trasa nášho letu nás zaviedla pomerne na sever
Sľubujem že už naozaj posledné jedlo, tentokrát servírované tak ako sa patrí.
Pristátie bolo jeden veľký vyhliadkový let, veď pozerajte.
Kabína počas klesania
Ako z reklamy na AB čo poviete?
Preleteli sme ponad celým San Franciscom a otáčali sa asi 10min od letiska smer späť na SFO
Pristátie na SFO je zábavné, celý čas sa ide „do mora“, dráha sa objaví až 5s pred dohliadnutím
United musí čakať
Veľryba smer CDG
Hodnotenie
Pomer cena / výkon u tohto letu bol podľa mňa veľmi dobrý. Jedlo bolo super, sedadlo veľmi komfortné a posádka bola pohotová. Mínusmi boli veľmi slabý výber v IFE, trocha odmeraná a nemecky chladná posádka. Sedla bolo pri úplnom sklopení do vodorovnej polohy na hranci komfortu pre mňa a moju výšku 186cm. Nad týmto sa sťažuje väčšina ľudí v recenziách na business class Air Berlin. Poteší taktiež veľmi malá kabína ktorú AB má, tých 19 sedadiel je naozaj extrémne málo v porovnaní s tým čo má napr. Lufthansa alebo British Airways. Niekomu môže vadiť že AB neponúka plnohodnotný business class produkt na krátkych letoch ale kto zažil business class v Azii, to čo ponúka napr. LH sa tiež nedá nazvať pravou business class.
V pláne mám ešte dokončiť cestu spať a pridať jeden krátky let z Las Vegas do San Francisca s United ktorý ma naozaj veľmi milo prekvapil. Ďakujem každému kto sa dostal až sem
Naposledy upravil(a) MadLi dne 30. 11. 2016, 11:40, celkem upraveno 4 x.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Super report, akorát jméno letiště ve VIE je jinak, bije mě to tam pořád do očí. Jinak super report, více takových!
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 215
- Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
- Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Seoul, GMP + ICN
- Stav: Offline
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Super vejlet:) akorát teda letadlo v livery *A asi nebude koreanu:D
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Ďakujem, sorry za chyby. Človek ako to po sebe číta 150ty krát tak už prehliadne aj základne veci
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Trochu doplnenie- niektoré linky VIE-DUS operuje flyNIKI a tam wi-fi nie je vôbec takže aj nainštalovaná app je zbytočná. AB má docela chaos pri seatingu- OW Emerald pri webovom rezervovani platí za hocijakú sedačku, pri rezervovaní cez call center má zadarmo Štandardné sedadlo kategórie A a pri online check-ine má zadarmo hocijaké sedadlo. Preferred seat nemá blokované stredné sedadlo,ak je plno tak obsadia všetky sedadlá. Vo Viedni sa okrem Jet loungu dá použiť aj Exklusiver Wartebereich pri C gate-och ale majú tam iba nealko nápoje,je odtiaľ vidieť na boarding takže lepšie čakať tam ako pri gate. A A330-200 asi majú viac variantov, ja som tiež sedel v 2A ale tú stenu so stolíkom som mal pri okne, nie pri uličke. A tripreport pekný
Naposledy upravil(a) bepo dne 30. 11. 2016, 12:26, celkem upraveno 1 x.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Dík za tripreport a bohaté foto..jen na začátku máš chybu v roku, píšeš o 2017, ale hádám platí 2016
Co mne trochu na AB zklamalo, je poměrně velká ošunťelost/opotřebovanost interiéru A332
Co mne trochu na AB zklamalo, je poměrně velká ošunťelost/opotřebovanost interiéru A332
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Ked máju plno tak asi obsadia všetky sedadla. Avšak na lete do aj z DUS som mal vedľa seba voľno a daľší pasažier sedel pri uličke. Môže to byt samozrejme aj náhoda. Pri lete DUS-VIE však bolo plne lietadlo a volne miesto bolo len vedľa mňa.
Ten mini lounge priamo pri gate je asi dobrý nápad, avšak keď ma človek viac času, určite sa viac oplatí klasická lounge. Ošarpanosť interiérov je podla mňa problém väčšiny aeroliniek. Kedže lietadlá často niesu ani 1h na zemi po 12h letoch, šanca že dajú lietadlo do tip top stavu je nulová. Už som si zvykol že pri/pod sedadlami nájdem rôzny bordel ako časopisy, servítky a podobne. Stalo sa mi to aj teraz na ceste SF0-DUS keď som mal vedľa sedadla hodené asi 3je noviny a rôzny bordel
Ten mini lounge priamo pri gate je asi dobrý nápad, avšak keď ma človek viac času, určite sa viac oplatí klasická lounge. Ošarpanosť interiérov je podla mňa problém väčšiny aeroliniek. Kedže lietadlá často niesu ani 1h na zemi po 12h letoch, šanca že dajú lietadlo do tip top stavu je nulová. Už som si zvykol že pri/pod sedadlami nájdem rôzny bordel ako časopisy, servítky a podobne. Stalo sa mi to aj teraz na ceste SF0-DUS keď som mal vedľa sedadla hodené asi 3je noviny a rôzny bordel
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Fajnovy TR s hezkyma fotkama. AB business trida pres louzi nevypada vubec spatne. Jidlo vypada chutne. Jak jsi si uzil Kalifornii?
Jedine co me zarazilo je to, ze AB na evropskych letech nema zadny extra lepsi servis, kdyz mas letenku v C.
Jedine co me zarazilo je to, ze AB na evropskych letech nema zadny extra lepsi servis, kdyz mas letenku v C.
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Ten Exklusiver Wartebereich sa dá použiť po Jet lounge nakoľko sa človek nikdy netrafí presne na boarding a tých 5-10 min sa tam strávi príjemnejšie ako len na sedačkách v gate.
alesesl- aký extra lepší servis očakávaš? Máš väčší limit na batožinu,väčší legroom ako v economy a takisto lepšie jedlo a pitie spolu s drinkom pred odletom.
alesesl- aký extra lepší servis očakávaš? Máš väčší limit na batožinu,väčší legroom ako v economy a takisto lepšie jedlo a pitie spolu s drinkom pred odletom.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
bepo píše:Ten Exklusiver Wartebereich sa dá použiť po Jet lounge nakoľko sa človek nikdy netrafí presne na boarding a tých 5-10 min sa tam strávi príjemnejšie ako len na sedačkách v gate.
alesesl- aký extra lepší servis očakávaš? Máš väčší limit na batožinu,väčší legroom ako v economy a takisto lepšie jedlo a pitie spolu s drinkom pred odletom.
Tak cekal bych na palube trosku lepsi servis pro business class pax nez jen obycejne 2 pulky chleba s nejakou pomazankou mezi tim. Bavim se o letu VIE-DUS. Anebo ten let byl prodavan jako eco? Tak batozina a salonek pri letu s C je samozrejmosti, to neni nic extra, pokud letis v C.
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
Air Berlin zaviedol "pravu" business class na intra EU letoch iba par dni pred mojim letom. Viac info https://www.airberlin.com/en/site/landi ... ass_sm.php . Mne v ramci mojho bookingu bolo dovolene sediet hocikde, teda aj na prefered seats za ktore sa normalne priplaca. Samozrejme som mal aj pristup do salonika a vacsie mnozstvo batoziny.
Aj napriek tomu ze moj award booking bol cely ako business class, nechceli mi dovolit sediet v prvej rade kde je tato nova business class. V podstate je to uplne to iste co ponuka napr. LH alebo AF. Teda vyber casopisov, napoj pred startom, teple alebo studene jedlo. Akurat ako som pisal, tato sekcia nieje oddelena od zvysku lietadla takze ziadne extra sukromie.
Aj napriek tomu ze moj award booking bol cely ako business class, nechceli mi dovolit sediet v prvej rade kde je tato nova business class. V podstate je to uplne to iste co ponuka napr. LH alebo AF. Teda vyber casopisov, napoj pred startom, teple alebo studene jedlo. Akurat ako som pisal, tato sekcia nieje oddelena od zvysku lietadla takze ziadne extra sukromie.
Re: Business class s Air Berlin VIE-DUS-SFO
alesesl píše:Tak cekal bych na palube trosku lepsi servis pro business class pax nez jen obycejne 2 pulky chleba s nejakou pomazankou mezi tim. Bavim se o letu VIE-DUS. Anebo ten let byl prodavan jako eco? Tak batozina a salonek pri letu s C je samozrejmosti, to neni nic extra, pokud letis v C.
Veď aj ja hovorím o VIE-DUS, jediný rozdiel oproti ostatným je v tom že v AB je business iba jeden rad a tak nemá vlastnú letušku ale tá má na starosti business aj economy.