Do baru na Barru, aneb uvězněni v mlze (TR kompletni)
Napsal: 24. 04. 2017, 15:10
První část: PRG-OSR-KTW-WAW-GDN-OSL
Tento vylet vznikal hodne dlouho. Prvne jsme se s Krystofem (Airbus380) rozhodli, ze konecne odskrtneme letiste Barra, zname tim, ze pristavaci drahu tvori pisecna plaz more. O neco pozdeji se rozhodl pridat na cestu Vlado (context) a Michael (Micaello). Vsechno to ale zacalo myslenkou se proletet opet nam jiz znamou spolecnosti SUN-AIR of Scandinavia na trase OSL-AAL-AAR/BLL-LCY, kde jsme zakoupili award letenky a zaplatili smesny peniz na taxy (Ales+Krystof). Az po zakoupeni techto letenek, skoro 9 mesicu dopredu, jsme se rozhodli, ze to spojime s Barrou. Jelikoz BA dava do prodeje pouze 2 award letenky na kazdy let, ktery operuje SUN-AIR, nemohl zbytek skupiny letet s nama. Proto jsme se rozhodli, ze si dame sraz v Glasgow a do Glasgow poletime castecne spolu a pak cast cesty kazdy po svem a sejdeme se v GLA. Z GLA do BRR a zase do GLA jsme leteli vsichni spolu.
Zde jsou mapky nasich routingu. Jen pro pripomenuti, modra barva reprezentuje pozemni presuny, cervena potom letecke segmenty.
Sraz byl nakonec v Ostrave-Svinove, kde jsme kazdy dojeli po svem ve stredu odpoledne 22.3. Ja jsem jel s Krystofem Leo expressem a tou jejich business tridou v 16:20 z PRG, Michael jel o 20 min za nama s CD a Vlado jel z Puchova pres Zilinu s Pendolinem do OSR. Zde jsme se sesli cca v 1930. Po par pivech v nadrazni hospudce na Svinove a cekali na Tiger Express shuttle na letiste v KTW s odjezdem ve 20:15. Tiger Express ma obvykle ve spicku hodne vysoke ceny, okolo 400 kc za 2 hod jizdu na letiste, ale obcas ma akce (Lucx diky za tip), kdy jde koupit skupinova jizednka jako v nasem pripade pro 4 osoby z OSR do KTW za 600 kc. Ridic nas ochotne vysadil pred penzionem u letiste, kde jsme meli zajistene ubytovani pred brzkym rannim odletem.
23.03.2017
KTW-WAW
LOT Dash 8-400: SP-EQD
Po vyzvednuti palubenek jsme se odebrali vsichni do salonku na neco maleho ke snidani. Byl jsem mile prekvapeny hojnosti vyberu v KTW salonku. Za me urcite palec nahoru. Jelikoz salonek otevira v 5 rano a odlet byl v 530, tak zde nebylo moc casu.
Let do WAW odletal nacas. Letadlo bylo zaplneno z vetsi poloviny a let trval slabou pulhodinku, ktery jsem vicemene prospal, stejne jako valna vetsina spolucestujicich.
Ve WAW jsme se rozdelili, Krystof pokracoval do GDN asi za 50 min a ja s Michaelem a Vladem se vydali do Senator/HON Circle salonku na snidani a cekani na dalsi lety. Vyslo to krasne, jelikoz mne a Vladovi to letelo do GDN v 1045, stejne jako Michaelovi do ATH.
23.03.2017
WAW-GDN
LOT Dash 8-400: SP-EQB
Let do GDN byl zaplneny skoro do posledniho mistecka. Odlet byl na cas. Behem letu LOT podava zdarma kafe/caj a nejakou malou sladkou blbinku. Po cca 40 min jsme pristali za krasneho slunneho pocasi v GDN. Jedna takova raritka, ktera se mi v Evrope jeste nestala byla ta, ze v GDN byl vystup z Daseny do gatu nastupnim mostem. Zazil jsem to par krat behem svych studentskych let v YOW nebo YUL, ale tady v Evrope uplne poprve. Novy terminal v GDN voni novotou, je vzdusny, prostorny, napojeny na zeleznicni spojeni. Proste terminal na urovni na misti pomery.
V GDN jsme meli cca 3 hod. Plan byl zapadnout do salonku a pokracovat v party. Ale chyba lavky. Pokud je salonek contracted a nikoliv branded, a pokud letite na letenku SAS, tak i se zlatou kartou Star se do nej nedostanete, jelikoz SAS zrusil spolupraci se vsemi contracted salonky po svete. No co se da delat, neni vsem dnum konec. Naproti letiste byl hotel Hampton in by Hilton, kde je taky pipa a da se zde koupit pivko. Tak jsme nakonec preckali nase cekani tam. Cca 1,5 hod pred odletem se k nam pripojil i Krystof, ktery od rana chodil po Gdansku a ako by povedal Vlado, byl smedny ako tava.
23.03.2017
GDN-OSL
SAS Boeing 737-700: SE-RJS
Nastup na let do OSL probehl celkem rychle, organizovane a civilizovane. SE-RJS je byvaly OM-NGA od SkyEurope, coz taky trosku potesilo. Behem letu, ktery trval neco malo pres hodinu SAS podava zdarma teple napoje. Jelikoz uz jsem mel neco v sobe, tak si to presne nepamatuji. Prilet do OSL byl na cas. Ikdyz svitilo slunicko, venku bylo docela zima. Clovek hnedka vi, ze uz je vic na severu. System mhd a hlavne nakup jizdenky do jedne zony je znacne matouci. Meli jsme zamluveny hotel cca 15 min jizdy busem od letiste. Na mistni pomery, 3 luzkovy pokoj se snidani za 845 NOK, byl za velmi slusnou cenu. Hotel se jmenoval Thon Hotel Gardermoen.
Nevim jestli to bylo z duvodu nedostatku spanku, nebo jsme snedli neco spatneho pres den, ale na me a Vlada padla unava a takovy ten pocit, kdyz je clovek nachlazeny. Proto jsme to zabalili o hodne drive nez jsme zvykli a sli na kute. Rano kratke osobni hygiene a necem malem na snidani jsme vzali uber na letiste. Zde jsme zjistili, ze vlastne je to mnohem lepsi volba na mistni bus. Jizdenka na bus predchozi vecer stala 33 NOK/os. Tago vyslo na nejakych 115 NOK. Ve vice lidech to dava rozhodne smysl.
Prozatim zde koncim a pokracovani bude v dalsi casti. V te taky zacnou neskutecne peripetie se SUN AIRem a rusenim letu. Ale o tom az v dalsi casti.
Tento vylet vznikal hodne dlouho. Prvne jsme se s Krystofem (Airbus380) rozhodli, ze konecne odskrtneme letiste Barra, zname tim, ze pristavaci drahu tvori pisecna plaz more. O neco pozdeji se rozhodl pridat na cestu Vlado (context) a Michael (Micaello). Vsechno to ale zacalo myslenkou se proletet opet nam jiz znamou spolecnosti SUN-AIR of Scandinavia na trase OSL-AAL-AAR/BLL-LCY, kde jsme zakoupili award letenky a zaplatili smesny peniz na taxy (Ales+Krystof). Az po zakoupeni techto letenek, skoro 9 mesicu dopredu, jsme se rozhodli, ze to spojime s Barrou. Jelikoz BA dava do prodeje pouze 2 award letenky na kazdy let, ktery operuje SUN-AIR, nemohl zbytek skupiny letet s nama. Proto jsme se rozhodli, ze si dame sraz v Glasgow a do Glasgow poletime castecne spolu a pak cast cesty kazdy po svem a sejdeme se v GLA. Z GLA do BRR a zase do GLA jsme leteli vsichni spolu.
Zde jsou mapky nasich routingu. Jen pro pripomenuti, modra barva reprezentuje pozemni presuny, cervena potom letecke segmenty.
Sraz byl nakonec v Ostrave-Svinove, kde jsme kazdy dojeli po svem ve stredu odpoledne 22.3. Ja jsem jel s Krystofem Leo expressem a tou jejich business tridou v 16:20 z PRG, Michael jel o 20 min za nama s CD a Vlado jel z Puchova pres Zilinu s Pendolinem do OSR. Zde jsme se sesli cca v 1930. Po par pivech v nadrazni hospudce na Svinove a cekali na Tiger Express shuttle na letiste v KTW s odjezdem ve 20:15. Tiger Express ma obvykle ve spicku hodne vysoke ceny, okolo 400 kc za 2 hod jizdu na letiste, ale obcas ma akce (Lucx diky za tip), kdy jde koupit skupinova jizednka jako v nasem pripade pro 4 osoby z OSR do KTW za 600 kc. Ridic nas ochotne vysadil pred penzionem u letiste, kde jsme meli zajistene ubytovani pred brzkym rannim odletem.
23.03.2017
KTW-WAW
LOT Dash 8-400: SP-EQD
Po vyzvednuti palubenek jsme se odebrali vsichni do salonku na neco maleho ke snidani. Byl jsem mile prekvapeny hojnosti vyberu v KTW salonku. Za me urcite palec nahoru. Jelikoz salonek otevira v 5 rano a odlet byl v 530, tak zde nebylo moc casu.
Let do WAW odletal nacas. Letadlo bylo zaplneno z vetsi poloviny a let trval slabou pulhodinku, ktery jsem vicemene prospal, stejne jako valna vetsina spolucestujicich.
Ve WAW jsme se rozdelili, Krystof pokracoval do GDN asi za 50 min a ja s Michaelem a Vladem se vydali do Senator/HON Circle salonku na snidani a cekani na dalsi lety. Vyslo to krasne, jelikoz mne a Vladovi to letelo do GDN v 1045, stejne jako Michaelovi do ATH.
23.03.2017
WAW-GDN
LOT Dash 8-400: SP-EQB
Let do GDN byl zaplneny skoro do posledniho mistecka. Odlet byl na cas. Behem letu LOT podava zdarma kafe/caj a nejakou malou sladkou blbinku. Po cca 40 min jsme pristali za krasneho slunneho pocasi v GDN. Jedna takova raritka, ktera se mi v Evrope jeste nestala byla ta, ze v GDN byl vystup z Daseny do gatu nastupnim mostem. Zazil jsem to par krat behem svych studentskych let v YOW nebo YUL, ale tady v Evrope uplne poprve. Novy terminal v GDN voni novotou, je vzdusny, prostorny, napojeny na zeleznicni spojeni. Proste terminal na urovni na misti pomery.
V GDN jsme meli cca 3 hod. Plan byl zapadnout do salonku a pokracovat v party. Ale chyba lavky. Pokud je salonek contracted a nikoliv branded, a pokud letite na letenku SAS, tak i se zlatou kartou Star se do nej nedostanete, jelikoz SAS zrusil spolupraci se vsemi contracted salonky po svete. No co se da delat, neni vsem dnum konec. Naproti letiste byl hotel Hampton in by Hilton, kde je taky pipa a da se zde koupit pivko. Tak jsme nakonec preckali nase cekani tam. Cca 1,5 hod pred odletem se k nam pripojil i Krystof, ktery od rana chodil po Gdansku a ako by povedal Vlado, byl smedny ako tava.
23.03.2017
GDN-OSL
SAS Boeing 737-700: SE-RJS
Nastup na let do OSL probehl celkem rychle, organizovane a civilizovane. SE-RJS je byvaly OM-NGA od SkyEurope, coz taky trosku potesilo. Behem letu, ktery trval neco malo pres hodinu SAS podava zdarma teple napoje. Jelikoz uz jsem mel neco v sobe, tak si to presne nepamatuji. Prilet do OSL byl na cas. Ikdyz svitilo slunicko, venku bylo docela zima. Clovek hnedka vi, ze uz je vic na severu. System mhd a hlavne nakup jizdenky do jedne zony je znacne matouci. Meli jsme zamluveny hotel cca 15 min jizdy busem od letiste. Na mistni pomery, 3 luzkovy pokoj se snidani za 845 NOK, byl za velmi slusnou cenu. Hotel se jmenoval Thon Hotel Gardermoen.
Nevim jestli to bylo z duvodu nedostatku spanku, nebo jsme snedli neco spatneho pres den, ale na me a Vlada padla unava a takovy ten pocit, kdyz je clovek nachlazeny. Proto jsme to zabalili o hodne drive nez jsme zvykli a sli na kute. Rano kratke osobni hygiene a necem malem na snidani jsme vzali uber na letiste. Zde jsme zjistili, ze vlastne je to mnohem lepsi volba na mistni bus. Jizdenka na bus predchozi vecer stala 33 NOK/os. Tago vyslo na nejakych 115 NOK. Ve vice lidech to dava rozhodne smysl.
Prozatim zde koncim a pokracovani bude v dalsi casti. V te taky zacnou neskutecne peripetie se SUN AIRem a rusenim letu. Ale o tom az v dalsi casti.