Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

Ačkoliv svými průběžnými hláškami ohledně BMI a LKTB asi jdu už hodně lidem na nervy, uvědomil jsem si, že jsem minulý týden prožil cosi mimořádného, co se jen tak někomu běžnému nestane. Kam se hrabe Čočík a jeho běžné asijské zážitky a zážitky smetánky čínské společnosti. Tu a tam se přece jen někomu stane, že letecká společnost zruší let ale zažít zrušení obou dvou ? Tam i zpět. To už signalizuje neschopnost nebo jen slušnou dávku smůly... Takže takto vznikl tento trip report na téma "Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky":

Je neděle 14.5.2017 a já mám konečně poprvé koupený zpáteční let do Brna. BMI začala lítat ve všední dny i večerní rotace. A tak nemusím zpět složitě busem přes Norimberk a Prahu. Přestože by to měla být dosud nejpohodlnější cesta z Brna do Německa a zpět, já mám divný pocit a moc se mi z jarního Brna nechce. Navíc taková nejistota když vím, že v pátek 12.5. byla večerní rotace BMI jednorázově zrušena. Pro jistotu se koukám na stránky letiště, ale tam nic, žádné zpoždění, let je "scheduled".

Manželka mne bere ve tři hodiny autem na letiště, cestou (u výpadovky na Olomouc) míjíme obří tabuli "parkujte na letišti výhodně" - Vaše letiště Praha... No nevím co si o tom pomyslet - zrovna v rádiu hlásili zase hodinovou zácpu na D1. Jenže my jedeme na jiné letiště - jen 3km daleko od této cedule. Žena mne vyklápí před odletovou halou a odjíždí za známou. Jenže najednou mne polije studený pot - u security nikdo není, dveře jsou zavřené a ani u odbavení nikdo není. Na ceduli hrozivě visí jen červený nápis "16:10 Munich - cancelled". Asi nejhorší noční můra cestovatele. Co teď. Rozdýchat to. Koupit lístek přes VIE nebo PRG nestihnu a navíc bude extrémně drahý. Před sebou slyším u přepážky s lístky jen slečnu co zdrcené zahraniční cestující přede mnou vysvětluje, že ji přebookovali letenku na zítra a obstarají jí hotel a cestu k němu. Jenže zítra to letí až v poledne, a jestli bude i tento let zpožděn nebo zrušen, tak rozhodně nestihnu naplánované jednání. Hlavou se mi mihla informace, že přes Brno jezdí noční Flixbus Krakow - Tuebingen (přes Katowice, Ostravu, Brno, Prahu, Norimberk a Stuttgart), takže rychle rozjet na letištním WiFi můj tablet - cena 857kč do Stuttgartu je víc než OK, čas odjezdu 02:40 už méně, ale tak mám šanci aspoň stihnout odpolední část jednání. Slečna u okénka mi dá xeroxovou kopii s právy pasažéra, já si nechám potvrdit, že let byl zrušen a po BMI budu požadovat vrácení ceny letenky a odškodné 250 EUR. Tak schválně jak hladce to BMI vyřídí...

Rychle volám ženu ať se pro mne vrátí a rychle jedeme domů zrušit objednaný hotel za 70 EUR (tak tak stíhám, měl jsem bezplatné zrušení do 18 hodin) a lístek na ICE vlak z MUC do STR za cca 44 EUR. Ten už zrušit nelze - za poplatek 19 EUR lze zrušit jen den předem... Posílám německým kolegům omluvný email, že z důvodu zrušení letadla budu na jednání místo ráno až mezi 13-14 hodinou.

Užívám večera doma a snažím se v deset ulehnout, přibaluju si na cestu dvě plzně a nějaké to jídlo - bus pojede až do 11:45. Dávám budíka na 02:00 ráno a nervózně ale přece usínám. Budík drnčí, ale současně se objevuje na tabletu info Flixbusu, že bus má aktuálně 35 minut zpoždění. Tak nevím, je to klasický trik zákaznického centra jak po několika krocích nebohému zákazníku sdělit, že vlastně to zpoždění je výrazně vyšší ? A co když najednou bus ztrátu stáhne a bude u Grandu dřív ? Tak s odjezdem nespěcháme a 02:35 přijíždíme na autobusové nádraží kde stoji - Flixbus a chce odjet ! Naštěstí je to spoj z Prahy do Košic. Za chvíli přijíždí jiný Flixbus - tentokrát z Košic do Prahy a asi po 25 minutách se objeví třetí - s nápisem Tuebingen. Nasedám do něj, řídí ho dva řidiči české firmy Umbrella, co se na lince vždy střídají v Praze. Bus je jen ze čtvrtiny obsazen, protože Flixbusy mají free seating, podaří se mi najít volnou dvousedačku, nafukuju si podkovu - držák hlavy, nasazuju sluchátka a zapínám noise reduction, přes oči dávám pásku a snažím se natažený přes dvě místa schoulený usnout. (bezpečnostní předpisy o připoutání cestujících v buse mne snad pro jednou omluví) Chvílemi (na opravených úsecích D1) se mi to i daří a tak se budím v Praze hlavním nádraží kde vystupuje docela hodně lidí, pak zastavujeme ještě na Florenci kde zhruba stejný počet přistupuje, mění se tam řidiči. Stíháme v šest ráno projet spící Prahou a pak už směr Rozvadov a Normiberk. Z této části si moc nepamatuji, zadařilo se mi být natažený přes uličku a celkem 4 sedačky a relativně dobře jsem spal. Probudil jsem se pŕed devátou a před Norimberkem. Tam vystupoval člověk za mnou, původně natažený přes všech 5 zadních sedaček. Tak jsem zaujmul jeho místo, vypil Plzeň na dobrou noc a dospal se do Stuttgartu - Kornwestheimu, kam bus přijel místo 11:45 v 12:15. Zastávku má před S-bahnem, takže celkem v pohodě jsem se dostal před 13 hodinou na místo jednání a překvapený, že jsem na tom mnohem líp než jsem původně čekal.

Dokonce tak dobře, že jsem chvíli zvažoval, zda si rovnou nekoupit bus jízdenku, když BMI ruší tak často lety do Brna. Nicméně ze zvědavosti jsem se díval a v pondělí ani jiné dny už BMI žádný let nerušilo a tak jsem vyjel na MUC vlakem natěšený na svůj první páteční let večer s BMI do Brna. Kupodivu Regional bahn měl zpoždění na Německo jen neuvěřitelné 2 minuty a stíhám v pohodě ICE do Mnichova. I ICE přijede na hlavní nádraží jen se sekerou 15 minut, což je dobré. Tak ještě do podchodu před S-Bahn do oblíbené asijské restaourace na mango curry a na S8 na letiště. Přijíždím na MUC v 19:15, bezproblémová security s 5 lidma přede mnou. Jen mne zaráží, že u hodně letů Lufthansy z Mnichova svítí cancelled, včetně letu do Prahy. No nic u Brna svítí Delayed, tak jdu ke gatu a nevadí mi to, protože v MUC jsou hezké stolky a relativně rychlý a stabilní Internet, tak lze přes VPN udělat kus práce. Rozbaluji svůj notebook a pracuji, vnímám jak příchází skupinka mlaďochů odhadem ve věku 12-16 let v jednotných růžových dresech T-mobile a při pohledu blíž mají logo Bayern Muenchen a taky čekají u gatu na Brno. Za chvíli hlásí pracovnice u gatu, že naše letadlo právě přilétlo z Milána natankují jej a za chvíli že bude nástup, zpožděný asi o hodinu.

Obrázek
Kluci Bayernu Mnichov čekají na let do Brna

Já ve své obavě o systémový problém jsem se díval každý den na lety do Brna - letělo vše, ale někdy bylo zpoždění 20 minut, jindy 40 minut, no tak ta hodina není extrémem. Rozhodně to asi nebude víc než dvě hodiny - to by asi měli na krku odškodnění. Tak volám manželce, jestli mne nemůže vyzvednout později, cca hodinu a čtvrt od nástupu do busu k letadlu a to jí ještě jednou zavolám. Jenže za 5 minut volám s jinou informací. Paní u přepážky totiž hlásila "mám pro Vás nakonec nemilou zprávu - Váš let do Brna byl zrušen - obraťte se na servis centrum Lufthansy". Doslova se mi udělala mlha před očima. Tak to tedy ne. Ať si Lufthansa nebo BMI vykrvácí. Tohle si teda vyžerou ! Ale tyto prvotní pocity naštvání se mi podaŕilo rozdýchat a vcelku pobavený nad tím co se mi ještě může stát jsem se jal vydat servisní centrum LH. Poznal jsem ho snadno - vinula se k němu nekonečná fronta pasažérů asi mnoha dalších letů.

Obrázek
Fronta na service center LH

U vstupu nechala LH vodu a oplatky, tak jsem si vzal a zkrátil si asi 40 minutovou frontu oplatkou a vodou. Slečnám Lufthansy u přepážek zřejmě manažer směny rozdával vodu a čokoládku. Vlastně jsme na stejné straně barikády. Na druhé asi budou akcionáři LH a BMI, kterým se v důsledku masivního rušení letů krátí zisk. Za chvíli jsem na řadě a mává na mne jedna slečna od přepážky z cca 15, že je volná. Tak jí zdravím, ona je ráda, že může německy. Říkám, že to asi dnes mají hodně náročné. Ona že jo a to navíc jim právě došly hotely v okolí. Takže čeká na svolení manažera aby mohla lidem bookovat i hotely v centru Mnichova. Svolení došlo po 15 minutovém čekání, kdy se zastavily všechny přepážky. Já na to, že to je jedno, hlavně ať to tedy není na jihu Mnichova. A ona se dlouze zadívala do mých očí a řekla - no právě že má právě jediný hotel jen na jihu Mnichova. Ale ať se nebojím, že v noci nebo zítra ráno to bude taxíkem zhruba půlhodina jízdy. No co už. Darovanému hotelu a taxíku na zuby nehleď. Chce mi vytisknout letenku automaticky přebookovanou na BMI v sobotu. Já na to, že v sobotu to letí něco před 16:00 a jestli by to nešlo přebookovat na nějaký ranní let do Vídně. Že ano, ale z Vídně do Brna to je problematické a to mi nemůže proplatit ale že prý to mohu u BMI zkusit. Mávnu rukou, těch 340 kč za Regiojet mne nevytrhne. Takže mne bookla na let v 7:15 - mrknu na hodiny - je teď půl jedenácté, to bych musel ráno vstávat hodně brzo. Tak psí oči, jestli to nejde o něco později, že chci aspoň chvíli v hotelu spát. Dobře tak výběr mezi dalšími odlety v 08:15 a 11:25. 11:25 se mi zdá pozdě - to bych dorazil jen o krapet dřív než s BMI (pokud vůbec poletí a pokud nebudou mít zpoždění). Takže v 08:15.

Jo a ješte voucher na 15 EUR ale je nutné je projíst na letišti. Akorát však teď už všechny bistra zavírají. Takže hurá do MCDonalds mezi oběma terminály - tam mají non-stop. Takže hlad zahnán prázdnými kaloriemi na úkor mého BMI indexu a hurá ke stanovišti taxíků (od McDonaldu k terminálu 2 a pak doleva). Tam samozřejmě fronta pasažérů na prázdný taxík. Ale relativně to je tu zde dobře zorganizováno, takže fronta postupuje civilizovaně kupředu a za 10 minut jsem na řadě. Řidič když uvidí můj voucher tak se spokojeně pousměje, jak v kreslených komiksech mu téměř naskočí místo očí symboly dolaru, respektive Eura... Tak vyrážíme a jako správný turecký taxikář se s tím moc nemazlí. Za půl hodinu mne vyhodí u hotelu Leonardo Jih, na taxametru mu svítí 72 EUR, dám mu voucher LH a zeptá se mne jak to mám ráno, že by mne rád vzal. Prý tuto noc nespí - jezdí až do osmi rána a pak si jde lehnout. Tak jo, ale v šest. Prý ale ať na něj určitě počkám a neberu si jiný taxík. Já zas OK, ale ráno na něj budu čekat maximálně do 6:05 pak si objednám jiný taxík. On na to, že za 5 minut šest tam bude.

Obrázek
Hotel Leonardo Mnichov jih

Je půlnoc, ubytování krásné, sprcha a honem booknout poslední místo v Regiojetu z Vídně do Brna s odjezdem v 10:20 z vídeňského letiště a příjezdem v 12:50 do Brna. Z layoveru - jedné hodiny jsem ale docela nervózní. Je to docela risk.

Obrázek
Akorát v sobotu z Vídně na Brno je hodně plno, Jančura má dobrý důvod plánovat jezdit do Vídně vlaky

Ráno bohužel minu snídani (ta je až od 06:30 a balíček normálně dělá večerní směna, ale musí o tom vědět pŕedem). Za čtyři minuty šest volá hotelovým telefonem recepční, že je tu můj taxík. Opět závody a za 25 minut jsme na letišti, předávám mu druhý voucher, taxametr zapnutý neměl. Tak znovu na security a najít nový terminál K odkud to letí do Vídně. Podzemní vláček bez řidiče, rychlá snídaně - panini a kafe - no nekupte to za 10,80 EUR a pak ke gatu. Tuším plné letadlo, ve Vídni mám jen hodinu na přestup na Regiojet, tak jsem rád, že mám jen příruční batoh a notebook. Let s Embraerem - ta souhra náhod mne chce dráždit - místo E135 BMI letím E195 Austrianu a navíc letadlem se jménem "City of Prague" a ačkoliv s ním letím do vídně, chci do Brna. No nic hlavně si to nebrat osobně. Let do posledního místa plný, v pohodě a včas, ve Vídni několik PAX panikaří kdyź vidí nástup do busů, protože mají na přestup dál šibeniční termín. Ale podle mne to zvládnou. Strach je špatný pán.

Obrázek
Ořechový šnek na letu Austrianu, roztíratelnost másla = n.a.

Obrázek
Výstup do busů

Obrázek
můj re-routovaný let do Brna letěl do Vídně E195 City of Prague

Obrázek
Vykládání kufrů


Já mám nakonec relativně hodně času, tak ještě na internet - tam na fóru i na zpravodajských serverech zjišťuji, že přes MUC se prohnala silná bouřka s kroupami a to zcela rozhodilo plán vytížení letadel, ta se nestihla otočit a proto to včerejší relativně masivní rušení letů. Tak ještě Leberkaese Semmel u Sparu za 2 EUR, záchod a hurá na Regiojet.

Obrázek
Leberkaese Semmel od Sparu

Obrázek
Je tam. Na Regiojet je spoleh


Ten je z 1/3 plný, zbytek dostupuje ve stanici Vídeň-Stadión a pak plný bus směr Brno. Cestou dospávám a fotím u Poysdorfu rozestavěnou A5. Snad bude hotová tento prosinec jak v Rakousku plánují. Průjezd Poysdorfem je totiž i teď v sobotu poledne katastrofa. Chudáci lidé co tu bydlí.


Obrázek
prodloužení A5 ve výstavbě I.

Obrázek
prodloužení A5 ve výstavbě II.

Ale to už zase vytuhnu a vzbudím se pod Petrovem ve tři čtvrtě na jednu.

Obrázek
Petrov

A to za 10 dnů musím jet na skok znovu. Bookuji kombinaci ow pražského hladoletu odpoledne z PRG do FRA a zpět večerní BMI z MUC do BRQ. Protože všechny jiné kombinace, zejména LH z Vídně a BMI z Brna jsou dvojnásobně drahé. A navíc tak pozdě v noci vlaků z Mnichova moc nejezdí... Tak snad to tentokrát bude jednodušší cesta než tato anabáze. Nedivte se, že mne zaujal tento plakát na kulturní akci s premiérou 26.5. - tak ta moje zkušenost asi byla před-premiéra, ne ? Akorát bych u mne prosil bez repríz...

Obrázek
Hrůza v Brně


Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Tony Smoke »

Kedze to zrusenie druheho letu bolo zapricinene pocasim, tak za to asi nic nedostanes, ale daj vediet, ako si dopadol s tym prvym. A ako korporatna krysa s korporatnym firewallom by som ocenil fotecky umiestnene na serveri airways.cz, ale inak sa to dobre citalo :thumbup:

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Zoltan »

Tak si říkám jaké emoce v tobě vzbudí tento baner :P Je mi hanba, ale fakt jsem při čtení smál. Tohle snad není možný
e382b0_163a4603f56649dfbb272ad83c80a23e-mv2_d_2362_1783_s_2.png
e382b0_163a4603f56649dfbb272ad83c80a23e-mv2_d_2362_1783_s_2.png (13.79 KiB) Zobrazeno 10258 x

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Lkprak »

Moc zajímavý TR, takový trouble trip report. Vůbec si nedovedu ten stres, jaký zažívali pracovníci LH v Mnichově.
Přeju této lince do budoucna co nejméně zrušených letů.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Fabo »

Zajimavy trip report. Az mi je temer lito, zes nejel i druhy smer po zemi, byl by to snad prvni trip report bez letecke casti (krom mikroreportu ve vlakovem vlaknu)


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

Díky za pozitivní reakce a i za info v SZ.

@Zoltán: Banner mne nijak neirituje. I přes souběh těchto málo pravděpodobných událostí hodlám dál využívat BRQ - koneckonců ještě nebylo do třetice všeho dobrého či zlého. :wink:

@Tony Smoke: Mimopracovní činnosti v korporaci nepodporuji - ono je to pro Vás potenciálně nebezpečné používat v pracovní době firemní počítač k soukromým účelům - právě ty velké korporace jsou velmi aktivní ve sbírání dat o chování svých zaměstnanců v pracovní době - zatím zaměstnance spíš hledají, ale až jim v době krize zase začnou přebývat, kdo ví co někteří vykukové na manažerských postech použijí...

Snad se autor SZ nebude zlobit, když zveřejním, že důvodem zrušení prvního letu byl prý neočekávaný výpadek jednoho stroje BMI, proto ta páteční (12.5.) a nedělní (14.5.) rušení některých letů, včetně do BRQ. Je jasné, že malé lokality bez konkurence jsou v takových případech jako první na ráně. To že je to dlouhodobě pro malou lokalitu s alternativou blízkého velkého letiště toto jednání likvidační si asi stratégové aerolinek tolik neuvědomují. A prostě krátkozrace zruší jen ty rotace, které jim daný den nejméně vynesou... Otázkou je, zda je toto jednání z dlouhodobého hlediska opravdu nejefektivnější.

BMI k vrácení peněz a odškodnění u prvního letu zatím dělá mrtvého brouka - "odpovíme do 30 dnů"... Tak jsem zvědavý...

Jak už jsem uvedl, důvodem druhého rušení bylo počasí v MUC a LH měla plné ruce práce aby to zvládla jak to zvládla. A na dané možnosti to LH podle mne zvládli velmi dobře. Je jasné, že tady odškodnění žádat nemůžu, alespoň mi to moje morální zábrany nedovolí, neboť na taxi+hotel+taxi+přebookování+voucher na jídlo minimálně už cca 250 EUR na mne prošustrovali...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

koukám aktuálně na: http://www.brno-airport.cz/informace-o-letech/odlety/ (celkem pravidelně se tam dívám) a vidím, že dnešní polední let je zase jednou zrušen... Že by dnešní svátek v Bavorsku, nebo opět potíže s letadlem ? EDIT 16.6. večerní let včera letěl, dnes polední taky, ale dnes večerní let je taky zrušený... To chtějí vážně zákazníky od létání do Brna odradit ???

Mám letět opět BRQ-MUC v neděli - teď nabízí na neděli BMI OW let za 8.424 CZK, ale příští týden jsou i ceny OW vyšší - 11.800 CZK za OW ve čtvrtek v poledne, pátek poledne už nenabízí - plné letadlo ? Krásně je příští týden vidět příští týden na cenách nezájem o večerní BRQ-MUC...

Jinak co se týče kompenzací alespoň za popisovaný první zrušený let - BMI pořád dělá mrtvého brouka. No tak si asi budu muset najít nějakou právní firmu co už je přesvědčí, že by měli vrátit peníze za neuskutečněný let + kompenzaci ...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

Updatuju stav vymáhání kompenzace - ještě 14.5.2017, v den zrušení prvního letu jsem BMI customer servisu zaslal email s požadavkem na vrácení peněz a kompenzaci, došla auto-reakce, že na odpovědi se čeká až 30 dnů. V pátek 19.5.2017 jsem totéž zaslal přes jejich webové rozhraní, kde bylo žádosti přiděleno číslo a opět auto-reakční odpověď, že odpoví do 30 dnů. Po 30 dnech volání na info linku, kde se chtěli bavit jen o žádosti s vygenerovaným referenčním číslem z 19.5. - typicky britské (aby to dobře znělo) - oh to je mi moc líto, oni kolegové nestíhají, ale nebojte já vše prověřím a nejpozději pozítří dám vědět ! No a Vaše jméno ? Když bylo odpovědí jen křestní jméno bylo mi jasné, že šance vydobýt si kompenzaci za první let standardní cestou je mizivá.

Samozřejmě, že ani po týdnu žádná reakce a tak jsem na webu našel jednu z vymahačských firem. Už z principu, aby rušení letu BMI opravdu bolelo a příště to nedělala. Nevím jestli smím o vybrané firmě zveřejnit víc - jen to že má sídlo v Německu, bere si 25pct provize z vymoženého, úspěšnost má prý 97pct. - kdyžtak jméno zvolené firmy zašlu přes SZ. Mají webovou aplikaci a zřejmě aktivně sbírají data o důvodech zrušení - nakrknutý na customer neservis BMI jsem zkusil zadat i druhý zrušený let a po zadání detailů letu na jejich webových stránkách vyjela informace, že tento případ převzít nechtějí, neboť dle jejich databáze se jednalo o zrušení z důvodu počasí, na což se kompenzace nevztahují. OK mají to dobře vymakané, takže jen data prvního letu, mé osobní údaje a účet kam zaslat vymožené peníze. Uploadnout jako přílohu email s e-ticketem. Po několika dnech přidělení čísla a info že bych měl mít nárok na kompenzaci s prosbou o zaslání plné moci písemně, poštou. Uděláno, pro jistotu jsem přidal web-checkinem vygenerovanou palubní vstupenku a vyjádření LKTB o tom, že let 14.5. dopravce zrušil s razítkem a datem 14.5., aby bylo jasné že jsem na letišti toho dne včas byl. Po přijetí plné moci firma vygenerovala mým jménem dopis BMI, kde je žádají aby do 12.7. vyplatili kompenzaci 250 EUR na jejich účet jinak, že obdrží žalobu a jejich náklady se zvýší o náklady soudního jednání... Tak dál uvidíme...

lukaskr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 248
Registrován: 17. 05. 2009, 11:59
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od lukaskr »

to jsi šel na vymahače moc brzo, mě stačilo přidat email na úřad do kopie naší komunikace a pak už to šlo docela rychle...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

update ohledně vymáhání kompenzace za zrušený let:

- vymahačská firma a termín vyplacení kompenzace do 30 dnů byl v prvním kole BMI opět ignorován, poté bylo odmítnuta jak refundace letenky, tak i 250 EUR odškodnění ze strany BMI. Vymahači to tedy předali právníkům a ti jdou k soudu.
- Nechápu BMI. Vždyť ani neuznali nárok na refundování letenky. Takto jim hrozí vícenáklady. Jsem opravdu zvědavý jak to bude dál. Už z principu...
- Takže ač BMI do Brna fandím, letenky si už kupuju jen zásadně přes LH ...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

Ve jménu lidu rozhodl soud v Erdingu dne 6.12.2017, že BMI musí poškozenému zastoupenému vymahačskou firmou vyplatit odškodné ve výši 250 EUR, a to za onen první zrušený let ze 14.5.2017... Že to BMI za to stálo. Ale na můj účet zatím nic 2/3 vymožené částky nedorazily, že by se BMI rozhodla ignorovat rozsudek německého soudu ? Nechápu to.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:Ve jménu lidu rozhodl soud v Erdingu dne 6.12.2017, že BMI musí poškozenému zastoupenému vymahačskou firmou vyplatit odškodné ve výši 250 EUR, a to za onen první zrušený let ze 14.5.2017... Že to BMI za to stálo. Ale na můj účet zatím nic 2/3 vymožené částky nedorazily, že by se BMI rozhodla ignorovat rozsudek německého soudu ? Nechápu to.


Musis tak 2 mesice jeste pockat. BMI ma 3 mesice na podani namitek vuci tomuto rozhodnuti.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

alesesl píše:Musis tak 2 mesice jeste pockat. BMI ma 3 mesice na podani namitek vuci tomuto rozhodnuti.


Aktuální stav - odpověď na můj dotaz z vymahačské firmy:

Thank you for your e-mail.
The airline ingnores the decision from court. We are currently thinking about our new steps.


Docela síla, ne ?

Hansb
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 342
Registrován: 19. 11. 2006, 16:29
Bydliště: BRQ/LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Hansb »

Můžu se zeptat, jak to dopadlo?

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Marty-t aneb cesta tam a zase zpátky

Příspěvek od Marty-t »

Nijak. I přes vyhraný soud v Německu se taktika mrtvého brouka BMI kvůli “úspoře” 250 EUR jim zatím „vyplácí“. A to tak že ušetřili tento peníz, a přitom ztratili zákazníka co minimálně 1x měsíčně potřebuje jet relaci BRQ-FRA. Tak já jezdím zatím raději rychlovlakem ze St. Pöltenu nebo s Eurowings do NUE z VIE - podle aktuální ceny vázané jízdenky na vlak/letenky. Takže celkově je opravdu otázkou zda se jim mrtvý brouk a úspora 250 EUR vyplatila. A podobně je na tom kolega co letenku BMI kupoval přes LH.

Taky vymahačská firma asi zjistila, že jejich další náklady by byly vyšší než 1/3 z 250 EUR a dělá taky mrtvého brouka s tím, že jejich právníci se dále radí o dalších krocích...

Takže zatím naprázdno. Nebo vlastně ne - zachránilo mne to od dalších rušení a nervů letos na jaře. Takže buď to celé nechám plavat nebo zainteresuji nějakou třetí právní firmu - ještě nevím... Co byste dělali vy ?


Odpovědět