Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

xjedlins
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 16. 11. 2010, 09:13
Status: Offline

Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod xjedlins » 20. 06. 2017, 00:04

Po delší odmlce a několika nevýznamných leteckých výletech si dovolím přidat něco mírně většího. Otevřela se mi možnost zaletět si na pár dní kamkoliv dle vlastního výběru za rozumnou cenu. Kambodžský Angkor Wat se ukázal jako vhodný kandidát. Tentokrát jsem cestoval zcela sám. A tady jsou mé poznatky z té létací části:

1) 8.6.2017 PRG – HEL
Finnair AY716
Airbus A321
11:35 – 14:40, plánovaná délka letu 02:05
sedačka 1A, obsazenost blízko 100%
1320 km

Několik dní před odletem přišla nabídka od Finnairu na upgrade do business class za cenu 69 EUR a s platností 36 hodin. Nejen z důvodu toho, že se jednalo o můj 40. let, jsem jim na to kývl. Pochopitelně tento způsob business na tomto letu není tak úplně pravý business, ale proč neokusit. Business v tomto podání představoval šest sedaček ve třech třísedačkových řadách hned za kabinou pilotů. Prostřední sedačka byla vždy neobsazena a k dispozici jako odkládací prostor. Jinak se tato třída svým zjevem nijak neliší. Druhý rozdíl byl v servisu, kdy byl podán v mém případě standardní teplý oběd s nápoji a kovovým příborem. Cestující v economy museli vystačit jen s pitím.

V Praze byl boarding o pár minutek opožděn, do letadla se šlo prstem. V Helsinkách pak přistání na letištní ploše a do autobusů. Pršelo a kryté schody z letadla se hodily.

Šlo o moji první zkušenost s Finnair. Při upgradování na business jsem si všiml, že nabízejí možnost jakési aukce, tj. vy nabídnete cenu za upgrade a oni ji buď schválí nebo ne. Pokud jsem to dobře pochopil. Na let z Helsinek do Bangkoku mi nabídka na upgrade nepřišla.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

2) 8.6.2017 HEL - BKK
Finnair AY89
Airbus A350-900
17:35 - 7:15 (+1), plánovaná délka letu 9:40
7916 km

Těšil jsem se na A350. Letadlo muselo být relativně nové, protože ještě vonělo novotou. Seděl jsem těsně za řadami economy premium třídy. Dle pozorování se tato třída od čisté economy liší o chlup větším prostorem na nohy a jinými sluchátky pro zábavní systém. Později jsem vyhodnotil, že rozdíl v ceně se v mém případě nevyplatí. Zábavní systém běžel patrně na Androidu či něčem obdobném tabletovém. Ve srovnání s Emirates musím konstatovat, že je o něco slabší a chudší. Například hudbu lze zvolit z několika žánrů a co zrovna hraje, to hraje. Volba jednotlivých alb nebo písní se nekoná. Sluchátka pouze špuntová, což mi moc nevyhovuje. Systém pěkně ukazuje průběh letu včetně všech fází a i toho, kdy bude probíhat servis. Šlo o teplou večeři a po spánkové fázi i teplou snídani. Jídlo je podáváno na vratkých plastových táccích, příbor je plastový, po jídle je obsah sypán do pytle. V tom vidím proti Emirates pár bodů dolů. Jinak ale plná spokojenost. Během letu došlo i k několika turbulencím v čase servisu, personál se vždy neuvěřitelně rychle uklidil a pokračoval po odeznění turbulencí.

Let proběhl na čas jak co do odletu, tak co do příletu do Bankoku na letiště Suvarnabhumi. Pro pokračování do Kambodže jsem měl dostatek času na transfer na druhé místní letiště DMK.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

3) 9.6.2017 BKK - DMK
pozemní transfer

Obě letiště propojuje shuttle bus, který jezdí zdarma. Je však třeba předložit letenku nebo boarding pass. Dokument vám označí nějakým dětským razítkem. Jiným označí i vás na ruce. Vše před nástupem do busu, který odjíží před letištní budovou. Není možné ho nenajít. Cesta trvala poměrně dlouho, odhadem 50 minut. A to ještě se štěstím, že v tomto směru se nevyskytovala žádná dopravní zácpa.

Odletová hala mezinárodní části letiště Don Mueang je taková trochu umouněná a připadalo mě, že na přepážkách panuje jakýsi zmatek. Všude moře cestujících s oceánem zavazadel. No byl jsem rád, že jsem měl boarding pass tisklý z internetu a nemusel nic řešit. Část pro vnitrostátní lety byla po modernizaci a vypadala o poznání lépe. Z letiště operují především low cost aerolinky.

Obrázek

4) 9.6.2017 DMK - REP
AirAsia FD614
Airbus A320
13:30 - 14:30, plánovaná doba letu 1:00
350 km

Standarní low cost let, asi jako třeba s WizzAir. Není k tomu co dodat. Měl jsem předplaceno jídlo, které mi personál po dosažení cestovní hladiny přinesl. Let to byl krátký, proto jsem měl co dělat, abych ho vůbec stihl sníst a k tomu ještě vyplnit imigrační kartu. Letěli jsme na čas. První dojem z letiště v Siem Reap byl velmi kladný. Budova malého letiště má zajímavou architekturu. Ze všech letadel se dovnitř jde pěšky. Úřední procesí nutné k získání on arrival víza mě pobavilo.

Fotky mám jen na letištní plochu.

Obrázek Obrázek

5) 11.6.2017 REP - DMK
AirAsia FD611
Airbus A320
11:55 - 12:55, plánovaná doba letu 1:00
350 km

Úplně totéž v opačném gardu včetně jídla i imigrační kartičky, tentokrát znovu thajské.

6) 13.6.2017 BKK - HEL
Finnair AY90
Airbus A350-900
8:55 - 15:05, plánovaná doba letu 10:10
obsazenost economy odhadem 70 %
7916 km

Na letu zpátky nebylo už nic nového. Seděl jsem o několik řad dál. Odlišná byla relativně nízká obsazenost především posledních řad, což mnozí cestující hojně využívali a zabírali celé trojsedačky pro sebe a svůj spánek v horizontální poloze. Přímo v letadle byla nabízena možnost si přesednout do economy premium za myslím 69 EUR. Několik cestujících na to zabralo. Letadlo letělo z Bangkoku s nevýznamným zpožděním a přiletělo do Helsinek podle plánu. Servis probíhal asi hodinu po startu a poté hodinu před přistáním.

Frekvence HEL-BKK-HEL vychází časově tak pěkně, že totéž letadlo po přistání v HEL může obratem letět zpět do BKK a pak zase do HEL vždy s komfortní cca 2h pauzou.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

7) 13.6.2017 HEL - PRG
Finnair AY717
Airbus A321
17:35 - 18:45, plánovaná doba letu 2:10
obsazenost 95 %, z toho Japonci v silné převaze
1320 km

Patrně každý se těší domů. Byl to i můj případ. Na zpátek jsem okusil economy třídu, business byla opět nabídnuta. Nelze na tak krátkém letu nic vytknout. Nastupovalo i vystupovalo se tentokrát z prstu. Výstup v Praze byl velmi rychlý. Přišlo mi, že jsem byl ze sedačky v letadle v sedačce autobusu 119, který zrovna přijel, snad za pět minut. Pochopitelně díky tomu, že se žádný kufr nekonal.

Odbočka cestovatelská

Chrámový komplex v okolí Siem Reapu je opravdu úchvatný. Měl jsem k dispozici jeden plný den, idální by byly dny dva. Prošel jsem nevýznamnější části, na ty okrajové bohužel nebyl čas. Samotné město je divoké, asi jako ledaskde v Asii, ale chrámy v džungli to s přehledem vynahradí. Mohu vřele doporučit. Na místě panovalo celkem horké počasí, ale s dostatkem tekutin se to dalo dobře snést. Ve městě je nepřeberné množství ubytování od ultra hard low cost až po luxus. Lidé jsou vstřícní, milí a s dobrou znalostí angličtiny. V Kambodži, tedy alespoň v turistickém Siem Reapu, dovedli k dokonalosti systém dvojí měny a dvojích cen. Mějte v kapse americké dolary a platební kartu a nebudete nic dalšího potřebovat. Bohužel od místních budete snadno rozpoznatelní a oněm dvojím cenám se vyhnout půjde jen obtížně. Vstup do komplexu stál aktuálně 37 USD.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

S Bankokem tu nebudu obtěžovat.

Mé předchozí reporty:
Z Prahy do Indie přes Dubaj
Z Prahy na Nový Zéland a do Austrálie
Naposledy upravil(a) xjedlins dne 20. 06. 2017, 10:58, celkem upraveno 1 x.

jife
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2012
Příspěvky: 330
Registrován: 27. 03. 2010, 11:07
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod jife » 20. 06. 2017, 05:29

Finnair AY89
Airbus A350-900
17:35 - 7:15 (+1), plánovaná délka letu 9:40
4919 km

To byl nějaký větroň, že jste za skoro 10 hodin uletěli jen 5000 km? :-)
Máš všechny ty vzdálenosti špatně, asi jsi na gcmapperu nepřehodil míle a km.

Hansie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 125
Registrován: 06. 03. 2013, 23:09
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod Hansie » 20. 06. 2017, 09:05

A i časy letů mezi Prahou a HEL nesedí, vzhledem k tomu, že ve Finsku je o hodinu více. Lety trvají cca 2 hodiny, ne 1.10.

michal4
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 91
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod michal4 » 20. 06. 2017, 10:52

Docela pěkný cestopis. Škoda, že Kambodže není věnovaná větší část.

xjedlins
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 16. 11. 2010, 09:13
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod xjedlins » 20. 06. 2017, 11:00

jife píše:Finnair AY89
Airbus A350-900
17:35 - 7:15 (+1), plánovaná délka letu 9:40
4919 km

To byl nějaký větroň, že jste za skoro 10 hodin uletěli jen 5000 km? :-)
Máš všechny ty vzdálenosti špatně, asi jsi na gcmapperu nepřehodil míle a km.


Hansie píše:A i časy letů mezi Prahou a HEL nesedí, vzhledem k tomu, že ve Finsku je o hodinu více. Lety trvají cca 2 hodiny, ne 1.10.


Děkuji za upozornění, čísla byla pochopitelně úplně špatně. Opravil jsem.

xjedlins
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 16. 11. 2010, 09:13
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod xjedlins » 20. 06. 2017, 11:07

michal4 píše:Docela pěkný cestopis. Škoda, že Kambodže není věnovaná větší část.


Určitě mohu napsat o chlup víc nebo přidat fotky. Můj pobyt v Kambodži však trval sotva 48 hodin. Byla to rychlovka. Takové to japonské vyskákat, vyfotit a zmizet. Nabyl jsem dojmu, že na fóru o letecké dopravě toto nebude stěžejní.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod krakra » 21. 06. 2017, 10:18

Moc pěkné:

Jenom to vypadá, že v Helsinkách mají letištní schody ze Švýcarska: http://pixhost.org/show/767/42253262_dsc_9039.jpg

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2045
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod pavelpmi » 21. 06. 2017, 10:57


krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Z Prahy do Angkor Wat + Bangkok na otočku

Příspěvekod krakra » 21. 06. 2017, 11:08

pavelpmi píše:krakra: http://www.swissport.com/network/


OK, letiště v Helsinkách je v majetku Švýcarů tak to je potom logické.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 172
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Status: Offline

Business

Příspěvekod krakra » 21. 06. 2017, 11:38

V diskuzi u jednoho článku o Emirates někdo napsal tuto větu: "economy u Emirates je na úrovni business ostatních leteckých společností"
Po zhlédnutí této fotky http://pixhost.org/show/767/42253203_dsc_9035.jpg tomu to rčení musím dát za pravdu, ano to ale bude i tím, že Emirates krátké lety moc nelété.


Zpět na “Trip reporty”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti