BlueAir Moravia

Czech Connect Airlines * Central Connect Airlines * ABS Jets * Time Air * ...
Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 929
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Petr31 » 08. 01. 2018, 22:59

Karel_x píše:
alesesl píše:
MarcosFT píše:Co je konkretne spatne okolo BlueAir v Brne?

Ty vyhozene penize z okna bez jakekoliv koncepce, ktere by mohly castecne byt vyuzite treba na podporu vystavby dopravni infrastruktury nebo jine veci, ktere prinesou obyvatelum Brna vice uzitku nez plneni mokrych snu par zoufalcum z radnice.

Je už zažitým folklórem, že ať se má v Brně rozvinout nebo vybudovat cokoli, ozve se vždy pokřik různých samozvaných ochránců uměřenosti, efektivity, ekologie a kdoví čeho ještě s tím, že to, co se chystá je nehospodárné, megalomanské, škodlivé, korupční, že by bylo třeba peníze investovat lépe atd. atd.

Místo argumentů odpovídají "otázkami", hesly, výkřiky do tmy a všemožnými mantrami. Prostě se smiřme s tím, že v naší zemi, a to i v Brně samotném, žije mnoho lidí, kteří si rozvoj tohoto města nepřejí a předstírají (možná i sobě), že k tomu mají ušlechtilé důvody.

Tento plán rozvoje letectví z dílny města a kraje mě zatím kdoví jak nepřesvědčil, ale v žádném případě nemáme dost informací, abychom ho mohli solidně ohodnotit. Nicméně přes všechny nejasnosti se mi zdá smysluplnější, než poslední věta citace. Prosím, nenechme se do podobných diskusí zatahovat.


..pregnantně shrnuto :lol:
https://dopravni-magazin.cz/2018/01/03/ ... fesionalu/

Roiman4
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 34
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Roiman4 » 09. 01. 2018, 00:04

Brouzdal jsem po FT kvůli něčemu... a narazil jsem na vlákno o Blue Air, nedalo mi to a rozklikl... no, byl tam článek v rumunštině, prý použít good tans. :crazy: , více méně se píše, že Blue Air chtěli k 13. výročí 13.12 přejmenovat Blue Air, ale soud jim to nepovolil kvůli sporu...
Víc konkrétnější v článku nebylo napsáno jaký spor, šlo by dohledat, co pak mají za průser ? Možná to pak souvisí, proč Brno do toho nacpe tolik peněz a rumuni si zalátají díry v rozpočtů :D

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 134
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod JiS_Progressus » 09. 01. 2018, 05:12

Fabo píše:
JiS_Progressus píše: Vážně si myslíš, že STN a FR je věcí trhu?



Odpovim protiotazkou, ty si snad myslis, ze se z Brna neuzivi LON s LCC?


Neříkám, že by se neuživil, existuje reálná možnost, že by se pokryly přímé náklady a vytvořil přiměřený zisk na úrovni tebou uváděné Karosy LC(c)735.
Hypoteticky tedy ano, reálná situace je ale zcela jiná.

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 728
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 09. 01. 2018, 08:16

Lidé se dělí na dvě skupiny. Ti co hledají důvody vysvětlení proč změny nelze v budoucnu uskutečnit a druhá skupina těch co hledají možnosti jak změny provést. Ne vždy se to těm druhým musí povést, to je jasné. Nicméně já jim osobně držím palce. Mají na počáteční kiksy právo, nikdo učený z nebe nespadl, někde se to naučit musí.

Brněnská nika trhu jim to dovolí. Každý velký hráč vidí 380k město s aglomerací 6-800k lidí (+blízkým potenciálem stejně postižených měst typu Zlín, Olomouc) nejprve jako zajímavé a pak si uvědomí že leží jen 110km od hubu VIE (StarAlliance, OneWorld) a 200km od hubu PRG (SkyTeam), proto do BRQ nepůjde. Co si tito hráči neuvědomují je, že jejich huby jsou na odvrácené straně města, mnohdy je nutné jet úseky kde jsou zácpy běžné. Výsledkem je v BRQ obrovská poptávka po letních charterech (lidem se nechce absolvovat půl dne cestu do VIE nebo PRG a CK to ví) a ceny TVS pro individuály return 10.800 CZK do SUF, 8000 CZK do BOJ anebo letenky BMI one-way běžně 3-4000 CZK, v peaky i nad 10.000CZK. Což je pro cestujícího z Prahy nepředstavitelné. Pokud se nový hráč s nižšími cenami okolo 4-6000 CZK return s kufrem (bez něj za míň) objeví a nabídne atratktivní destinace, případně i C/S na přestup dál - místní trh to i přes počáteční kiksy přijme a dopravce bude podle mne po 2-3 letech v zisku. Navíc ostatní hráči co mají v plánu v regionu během příštích 5-10 let expandovat (LOT, Turkish, FlyDubai) by dlouhodobě tento úspěch jistě nenechali bez odezvy. To je podle mne případ BMI stejně jako může být i BlueAir, jakkoli vypadá projekt na první pohled nestandardně a opravdu zde podle mne existuje velké riziko odklonu veřejných peněz.

Ale za zkoušku to jistě stojí, zvlášť když kraj nemá připraveno X infrastukturálních staveb které čekají jen na přísun peněz. Naopak. Peníze by zřejmě i byly, ale chybí připravené potřebné projekty (šestipruh na D1, D52, D43, VMO, VRT, severojižní diametr, oprava nebo přesun nádraží, obchvat Břeclavi...) - které jsou v gesci státu ale stojí zejména kvůli odvoláním nejrůznějších aktivistů jak je tu popisováno výše. Takže kam by mohl kraj peníze dát ? Na odměny úředníkům, 4km opravu cesty III. třídy nebo se má pokusit o neotřelý projekt nové regionální aerolinky ?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2367
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod alesesl » 09. 01. 2018, 09:24

Marty-t píše:
...pak si uvědomí že leží jen 110km od hubu VIE (StarAlliance, OneWorld


VIE a hub OW, mozda do doby nez krachnul AB, a tedka uz asi ne, nebo jo?

Marty-t
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 728
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 09. 01. 2018, 09:33

alesesl píše:VIE a hub OW, mozda do doby nez krachnul AB, a tedka uz asi ne, nebo jo?

Já si myslím, že jo. IAG pro Vueling koupil to co zbylo z Nikiho, včetně převzetí 15 strojů A320. ( https://www.austrianwings.info/2017/12/ ... onen-euro/ ) Vzhledem k tomu, že zaměstnanci byli z Rakouska, předpokládám, že 2/3 jich zůstanou stejně jako osekaný hub OneWorldu. Ale třeba sedačková kapacita ve VIE OneWorldu by tak mohla být stále vyšší než SkyTeamu - ČSA v PRG ...

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 405
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod RAdek » 09. 01. 2018, 16:27


Karel_x
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 453
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Karel_x » 09. 01. 2018, 19:05

Roiman4 píše:Brouzdal jsem po FT kvůli něčemu... a narazil jsem na vlákno o Blue Air, nedalo mi to a rozklikl... no, byl tam článek v rumunštině, prý použít good tans. :crazy: , více méně se píše, že Blue Air chtěli k 13. výročí 13.12 přejmenovat Blue Air, ale soud jim to nepovolil kvůli sporu...
Víc konkrétnější v článku nebylo napsáno jaký spor, šlo by dohledat, co pak mají za průser ? Možná to pak souvisí, proč Brno do toho nacpe tolik peněz a rumuni si zalátají díry v rozpočtů :D

Pokud jsem správně pochopil, Rumuni zatím pouze uvažují o rebrandingu a jednou z možností je i jejich volací znak Blue Messenger. Nevím, co je k tomu vede, já bych to nedělal a doufám, že je to přejde. Aktuální soudní spory se asi týkají prodeje majetku z roku 2013, kdy došlo k prodeji krachující společnosti novým vlastníkům. Nejde o žádné díry v rozpočtu, ostatně peníze z Brna nebudou pro tak velkou společnost žádnou velkou injekcí.

Ještě jsem se na to díval, a vypadá to, že původní vlastník Bata Sky Imobiliare SA (v insolvenci) napadl asi u soudu původní převody provedené zprávcem konkurzní podstaty. Protože není jisté, že nakonec neskončí pře v jeho prospěch, mohl by soud označit tyto převody za neplatné. Jak to vypadá, z toho, co by se vracelo má největší cenu právě značka Blue Air. Hádám, že tak jako letadla, jsou i personál a vše další buď pronajaty, nebo se provoz zajišťuje přes jiné firmy. Asoň já bych to v případě neuzavřeného sporu tak nějak řešil.

V této perspektivě mě spíš pobavil nápad, že by společnost po vrácení značky mohla létat pod značkou brněnské dceřinky, případně moravskou firmu použít jako odrazový můstek. Nicméně si myslím, že starý majitel nebude usilovat o leteckou společnost (kterou už jednou přivedl ke krachu), jen bude zkoušet nějak z toho vytřískat peníze. Netuším, jak dlouho se ještě soudy potáhnou.


Zpět na “Ostatní české letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host