BlueAir Moravia

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: RE: Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Petr31 » 08. 01. 2018, 22:59

Karel_x píše:
alesesl píše:
MarcosFT píše:Co je konkretne spatne okolo BlueAir v Brne?

Ty vyhozene penize z okna bez jakekoliv koncepce, ktere by mohly castecne byt vyuzite treba na podporu vystavby dopravni infrastruktury nebo jine veci, ktere prinesou obyvatelum Brna vice uzitku nez plneni mokrych snu par zoufalcum z radnice.

Je už zažitým folklórem, že ať se má v Brně rozvinout nebo vybudovat cokoli, ozve se vždy pokřik různých samozvaných ochránců uměřenosti, efektivity, ekologie a kdoví čeho ještě s tím, že to, co se chystá je nehospodárné, megalomanské, škodlivé, korupční, že by bylo třeba peníze investovat lépe atd. atd.

Místo argumentů odpovídají "otázkami", hesly, výkřiky do tmy a všemožnými mantrami. Prostě se smiřme s tím, že v naší zemi, a to i v Brně samotném, žije mnoho lidí, kteří si rozvoj tohoto města nepřejí a předstírají (možná i sobě), že k tomu mají ušlechtilé důvody.

Tento plán rozvoje letectví z dílny města a kraje mě zatím kdoví jak nepřesvědčil, ale v žádném případě nemáme dost informací, abychom ho mohli solidně ohodnotit. Nicméně přes všechny nejasnosti se mi zdá smysluplnější, než poslední věta citace. Prosím, nenechme se do podobných diskusí zatahovat.


..pregnantně shrnuto :lol:
https://dopravni-magazin.cz/2018/01/03/ ... fesionalu/


Roiman4
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 124
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Roiman4 » 09. 01. 2018, 00:04

Brouzdal jsem po FT kvůli něčemu... a narazil jsem na vlákno o Blue Air, nedalo mi to a rozklikl... no, byl tam článek v rumunštině, prý použít good tans. :crazy: , více méně se píše, že Blue Air chtěli k 13. výročí 13.12 přejmenovat Blue Air, ale soud jim to nepovolil kvůli sporu...
Víc konkrétnější v článku nebylo napsáno jaký spor, šlo by dohledat, co pak mají za průser ? Možná to pak souvisí, proč Brno do toho nacpe tolik peněz a rumuni si zalátají díry v rozpočtů :D

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 208
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod JiS_Progressus » 09. 01. 2018, 05:12

Fabo píše:
JiS_Progressus píše: Vážně si myslíš, že STN a FR je věcí trhu?



Odpovim protiotazkou, ty si snad myslis, ze se z Brna neuzivi LON s LCC?


Neříkám, že by se neuživil, existuje reálná možnost, že by se pokryly přímé náklady a vytvořil přiměřený zisk na úrovni tebou uváděné Karosy LC(c)735.
Hypoteticky tedy ano, reálná situace je ale zcela jiná.

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 881
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 09. 01. 2018, 08:16

Lidé se dělí na dvě skupiny. Ti co hledají důvody vysvětlení proč změny nelze v budoucnu uskutečnit a druhá skupina těch co hledají možnosti jak změny provést. Ne vždy se to těm druhým musí povést, to je jasné. Nicméně já jim osobně držím palce. Mají na počáteční kiksy právo, nikdo učený z nebe nespadl, někde se to naučit musí.

Brněnská nika trhu jim to dovolí. Každý velký hráč vidí 380k město s aglomerací 6-800k lidí (+blízkým potenciálem stejně postižených měst typu Zlín, Olomouc) nejprve jako zajímavé a pak si uvědomí že leží jen 110km od hubu VIE (StarAlliance, OneWorld) a 200km od hubu PRG (SkyTeam), proto do BRQ nepůjde. Co si tito hráči neuvědomují je, že jejich huby jsou na odvrácené straně města, mnohdy je nutné jet úseky kde jsou zácpy běžné. Výsledkem je v BRQ obrovská poptávka po letních charterech (lidem se nechce absolvovat půl dne cestu do VIE nebo PRG a CK to ví) a ceny TVS pro individuály return 10.800 CZK do SUF, 8000 CZK do BOJ anebo letenky BMI one-way běžně 3-4000 CZK, v peaky i nad 10.000CZK. Což je pro cestujícího z Prahy nepředstavitelné. Pokud se nový hráč s nižšími cenami okolo 4-6000 CZK return s kufrem (bez něj za míň) objeví a nabídne atratktivní destinace, případně i C/S na přestup dál - místní trh to i přes počáteční kiksy přijme a dopravce bude podle mne po 2-3 letech v zisku. Navíc ostatní hráči co mají v plánu v regionu během příštích 5-10 let expandovat (LOT, Turkish, FlyDubai) by dlouhodobě tento úspěch jistě nenechali bez odezvy. To je podle mne případ BMI stejně jako může být i BlueAir, jakkoli vypadá projekt na první pohled nestandardně a opravdu zde podle mne existuje velké riziko odklonu veřejných peněz.

Ale za zkoušku to jistě stojí, zvlášť když kraj nemá připraveno X infrastukturálních staveb které čekají jen na přísun peněz. Naopak. Peníze by zřejmě i byly, ale chybí připravené potřebné projekty (šestipruh na D1, D52, D43, VMO, VRT, severojižní diametr, oprava nebo přesun nádraží, obchvat Břeclavi...) - které jsou v gesci státu ale stojí zejména kvůli odvoláním nejrůznějších aktivistů jak je tu popisováno výše. Takže kam by mohl kraj peníze dát ? Na odměny úředníkům, 4km opravu cesty III. třídy nebo se má pokusit o neotřelý projekt nové regionální aerolinky ?

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod alesesl » 09. 01. 2018, 09:24

Marty-t píše:
...pak si uvědomí že leží jen 110km od hubu VIE (StarAlliance, OneWorld


VIE a hub OW, mozda do doby nez krachnul AB, a tedka uz asi ne, nebo jo?


Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 881
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 09. 01. 2018, 09:33

alesesl píše:VIE a hub OW, mozda do doby nez krachnul AB, a tedka uz asi ne, nebo jo?

Já si myslím, že jo. IAG pro Vueling koupil to co zbylo z Nikiho, včetně převzetí 15 strojů A320. ( https://www.austrianwings.info/2017/12/ ... onen-euro/ ) Vzhledem k tomu, že zaměstnanci byli z Rakouska, předpokládám, že 2/3 jich zůstanou stejně jako osekaný hub OneWorldu. Ale třeba sedačková kapacita ve VIE OneWorldu by tak mohla být stále vyšší než SkyTeamu - ČSA v PRG ...

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 437
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod RAdek » 09. 01. 2018, 16:27


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 547
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Karel_x » 09. 01. 2018, 19:05

Roiman4 píše:Brouzdal jsem po FT kvůli něčemu... a narazil jsem na vlákno o Blue Air, nedalo mi to a rozklikl... no, byl tam článek v rumunštině, prý použít good tans. :crazy: , více méně se píše, že Blue Air chtěli k 13. výročí 13.12 přejmenovat Blue Air, ale soud jim to nepovolil kvůli sporu...
Víc konkrétnější v článku nebylo napsáno jaký spor, šlo by dohledat, co pak mají za průser ? Možná to pak souvisí, proč Brno do toho nacpe tolik peněz a rumuni si zalátají díry v rozpočtů :D

Pokud jsem správně pochopil, Rumuni zatím pouze uvažují o rebrandingu a jednou z možností je i jejich volací znak Blue Messenger. Nevím, co je k tomu vede, já bych to nedělal a doufám, že je to přejde. Aktuální soudní spory se asi týkají prodeje majetku z roku 2013, kdy došlo k prodeji krachující společnosti novým vlastníkům. Nejde o žádné díry v rozpočtu, ostatně peníze z Brna nebudou pro tak velkou společnost žádnou velkou injekcí.

Ještě jsem se na to díval, a vypadá to, že původní vlastník Bata Sky Imobiliare SA (v insolvenci) napadl asi u soudu původní převody provedené zprávcem konkurzní podstaty. Protože není jisté, že nakonec neskončí pře v jeho prospěch, mohl by soud označit tyto převody za neplatné. Jak to vypadá, z toho, co by se vracelo má největší cenu právě značka Blue Air. Hádám, že tak jako letadla, jsou i personál a vše další buď pronajaty, nebo se provoz zajišťuje přes jiné firmy. Asoň já bych to v případě neuzavřeného sporu tak nějak řešil.

V této perspektivě mě spíš pobavil nápad, že by společnost po vrácení značky mohla létat pod značkou brněnské dceřinky, případně moravskou firmu použít jako odrazový můstek. Nicméně si myslím, že starý majitel nebude usilovat o leteckou společnost (kterou už jednou přivedl ke krachu), jen bude zkoušet nějak z toho vytřískat peníze. Netuším, jak dlouho se ještě soudy potáhnou.

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 881
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 18. 01. 2018, 08:06

Právě jsem se koukal na stránky: http://www.blueairmoravia.cz

Vypadá to, že maintenance je zrovna (nebo už) vypnutý, ale booking zatím nelze - je tam jen úvodní stránka v grafickém stylu Blue Air s informací, že se bude létat do Barcelony, Bruselu, Říma a Milána a v létě do Splitu a Dubrovníku... Tak snad se vše vyvíjí ke zdárnému zahájení letů na jaře a bookingu od konce ledna, jak nám tu zasvěcenější dříve záměr popisovali...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1176
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Orus-x » 18. 01. 2018, 08:27

Uvidíme, jak interní situace rumunského Blue Air zamíchá kartami tohoto projektu. V Rumunsku je právě aktuální soudní rozhodnutí, podle kterého byla insolvence původního Blue Air v r. 2013 neoprávněná včetně převzetí firmy novými vlastníky pod značkou Blue Air - Airline Management Solutions. Celá situace je taková..."východoevropsky - balkánská".....
https://www.romania-insider.com/nelu-iordache-blue-air/

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 437
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod RAdek » 18. 01. 2018, 09:51

Já se koukám na originál stránky, jestli nenaběhne Česká republika, a zatím nic. Nejvíc jsem zvědavý, jestli budou mít lety kód i Alitalia.

https://www.blueairweb.com/en/gb/

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2058
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod persona » 18. 01. 2018, 10:18

Mne zaujala věta: Uděláme maximum pro to, abychom mohli letový řád zveřejnit na začátku února.

Dosti často totiž (relativní, subjektivní) maximum nestačí - v jakékoli oblasti. :-)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod alesesl » 18. 01. 2018, 10:35

Marty-t píše:Právě jsem se koukal na stránky: http://www.blueairmoravia.cz

Vypadá to, že maintenance je zrovna (nebo už) vypnutý, ale booking zatím nelze - je tam jen úvodní stránka v grafickém stylu Blue Air s informací, že se bude létat do Barcelony, Bruselu, Říma a Milána a v létě do Splitu a Dubrovníku... Tak snad se vše vyvíjí ke zdárnému zahájení letů na jaře a bookingu od konce ledna, jak nám tu zasvěcenější dříve záměr popisovali...


a porad veris, ze se to odlepi od zeme v breznu? Jestli zacnou prodavat letenky mesic pred startem, tak to potes koste.

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 881
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 18. 01. 2018, 12:09

alesesl píše:a porad veris, ze se to odlepi od zeme v breznu? Jestli zacnou prodavat letenky mesic pred startem, tak to potes koste.


To je tu u nás v Brně - téměř na Balkáně - taková místní kulturní tradice. Třeba BMI se dal do prodeje cca 10 dnů před prvním letem a bez reklamy - přesto letělo tuším 6-7 lidí ... (dá se to ve fóru o BRQ přesně dohledat) <Cynismus Off>. :wink: Přiznávám, že intuice říká, že podobný projekt musí jednou přijít a být úspěšný - ten hlad po lepší dopravní dostupnosti Brna tu prostě je hodně cítit - ať už se bavím s místníma nebo cizinci co se v Brně pohybují. Rozum ale u tohoto projektu vysílá opětovné varovné signály - toš to zas né že né...

RAdek
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 437
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod RAdek » 18. 01. 2018, 12:46

Finalizujeme detaily spolupráce se společností Blue Air, která bude lety zajišťovat. Na letištích jsme vyžádali potřebné sloty pro start a přistání a jakmile je obdržíme, tak budeme moci zveřejnit letový řád


Tohle zní tak,že se toho ještě může hodně zadrhnout. Přeji tomu úspěch, ale skoro bych si tipnul, že na začátku února nebude nic. Přece ty řízení o slotech mají nějaké lhůty. A dobré sloty v Bruselu se můžou ukázat jako nedostupné. Potřeboval bych v dubnu do Bruselu, do půlky března jsem ochoten s nákupem vyčkat. Alespoň jeden segment bych rád zkusil :D



Zpět na “Zaniklé letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti