air Fischer

Czech Connect Airlines * Central Connect Airlines * ABS Jets * Time Air * ...
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2258
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvekod JackBrno » 11. 10. 2018, 09:19

amey píše:Koukám, že někteří jsou naprosto uzavření čemukoliv a budou se hrabat ve věcech, kterým nerozumí - kdo, kde a co dlužil...ani náhodou si nechtějí přiznat, že by někdo nový vstoupil do malého českého rybníčka. Ale tak se v tom hrabejte, pleskejte výmysly, prostě do toho :D ...

V.F. opravdu nikdo nový není ;) A můžeš si být jistý, že tvoje držení palců nijak nepomůže s překonáním finančních záležitostí. Bohužel, i kdyby sis ty palce rozmačkal, tak provozovat ekonomicky udržitelnou dopravu na pravidelné bázi se dvěmi letadly, je naprostá utopie. Dokonce ani čtyři to nedokážou, minimální smysluplný počet může být tak 10 a víc. Ono totiž i kdybys měl ta letadla pozlacená, tak stejně se u nich budou vyskytovat závady a budou se muset rušit jejich lety a bude muset čas od času platit předražené náhradní letadlo, to je nevyhnutelné. Případně z důvodu počasí nebo technických potíží na letišti letadlo zůstane trčet v destinaci a v ten okamžik máš 50% kapacity pryč, rozbije ti to celý letový řád, návazné lety, který mělo odlétat to "zaseklé" letadlo. Pokud nemá finanční zázemí na to, aby to vydržel dotovat do té doby, než se dostane na těch +/-10 letadel, tak se může přetrhnout, ale není šance to udržet. Znovu opakuji, že mu fandím, ale na rozdíl od tebe do toho vidím dostatečně na to, abych poznal reálné a nereálné plány. Takových dvou-tří letadlových charterů se pokoušelo rozjet u nás a na Slovensku několik a vždy bez vyjímky to končilo po 1-2 sezónách, protože to je proti velkým společnostem naprosto nekonkurenceschopné. Ona se dá provozovat flotila 2-3 letadel, ale rozhodně ne na pravidelné bázi v prostředí s konkurencí mnohem větších dopravců. 2-3 letadla můžou fungovat právě jedině na pronájem za vypadlé letadlo pro velké dopravce, kdy je možné si za to říct vyšší cenu, zvlášť teď, když je vůbec problém nějakou náhradu sehnat, ale ne si myslet, že se 2 letadly budeš konkurovat třeba TVS, to je úplně mimo realitu :) Možná místo svého nekritického obdivu a držení palců zkus zapřemýšlet, jak by to podle tebe mohl udělat, aby byl schopen cestovkám nabídnout když ne nižší, tak alespoň stejnou cenu a při tom lepší služby. Když to vymýšlíš, budeš kandidát na Nobelovu cenu za ekonomii ;)


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2258
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvekod JackBrno » 11. 10. 2018, 14:52

amey píše:Bavím se ....koukám, že jsou někteří nepřičetně nasraní, že VF opět vstoupí do letectví - to někteří absolutně nejsou schopní ustát :) Absolutní nasranost a jakási obrana toho nejhoršího, co je na českém trhu - TVS. Hoši, nasranost vám nepomůže:)

Evidentně jsi dost nechápavý a unikají ti základní zákonitosti ekonomiky v letectví :) Letectví dnes absolutně nefunguje na základě nějakého nadšenectví nebo dojmů, ale je to tvrdý byznys a udrží se jedině ten, který dokáže osekat náklady na minimum a poskytnout za to základní službu, přepravy z bodu A do bodu B. Znovu opakují, V.F. fandím, mám dobré vzpomínky na cestování jeho letadly (a obzvláště jednu jeho letušku :) ) i celkově ze zájezdů s tehdy jim vlastněnou CK, kterou přinesl do ČR luxus, jaký tady do té doby absolutně nebyl běžně dostupný a za to mu můžou být všichni vděční. Jenže takový úspěch nemá už šanci v dnešní době zopakovat. Když začínal, v Česku většina cestovek jezdila akorát tak busem do Chorvatska, neexistoval Schengen, takže z ciziny létali jen ti nejodvážnější cesťáci, neexistoval TVS nebo RYR a letenky po Evropě stály běžně 10 tisíc a nebyla šance sehnat levněji. Takže když do toho vletěl se zkušenostmi a kapitálem z Německa, tak tady byl za chvíli králem. Jenže situace se změnila, další cestovky se naučily dělat slušné letecké zájezdy, začalo se dát létat z Německa a Rakouska a on prostě už neměl žádnou výhodu. Samozřejmě je mu ke cti, že se snažil do poslední chvíle držet kvalitu služeb vysoko, jenže už to nebyl takový rozdíl proti ostatním a přitom měl vyšší náklady, tak to zákonitě muselo takto dopadnout. Dnes už žádnou konkurenční výhodu mít nebude, naopak bude mít zásadní nevýhodu v malém počtu letadel a tím mnohem vyššími režijními náklady rozpočítanými na jedno letadlo. Budu velmi příjemně překvapený, pokud to vůbec rozjede a vydrží aspoň 2 sezóny, ale opravdu netuším, jak by to chtěl udělat, protože na své straně nemá žádnou výhodu. Víme že umí poskytovat kvalitní služby, jenže to jsou další náklady navíc k už tak vyšším nákladům, které vůči velkým dopravcům bude zákonitě mít. Takže se necháme překvapit, ale obávám se, že to opět nebude moc příjemné překvapení.
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 11. 10. 2018, 14:52, celkem upraveno 1 x.

RadekB
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 339
Registrován: 08. 03. 2010, 12:19
Oblíbené typy letadel: A350, A380, B747, B757, B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG/WAW
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod RadekB » 11. 10. 2018, 14:54

Beztak za tím stojí Kazma :lol: :lol:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvekod Petr31 » 11. 10. 2018, 15:17

JackBrno píše:
amey píše:Bavím se ....koukám, že jsou někteří nepřičetně nasraní, že VF opět vstoupí do letectví - to někteří absolutně nejsou schopní ustát :) Absolutní nasranost a jakási obrana toho nejhoršího, co je na českém trhu - TVS. Hoši, nasranost vám nepomůže:)

Evidentně jsi dost nechápavý a unikají ti základní zákonitosti ekonomiky v letectví :) Letectví dnes absolutně nefunguje na základě nějakého nadšenectví nebo dojmů, ale je to tvrdý byznys a udrží se jedině ten, který dokáže osekat náklady na minimum a poskytnout za to základní službu, přepravy z bodu A do bodu B. Znovu opakují, V.F. fandím, mám dobré vzpomínky na cestování jeho letadly (a obzvláště jednu jeho letušku :) ) i celkově ze zájezdů s tehdy jim vlastněnou CK, kterou přinesl do ČR luxus, jaký tady do té doby absolutně nebyl běžně dostupný a za to mu můžou být všichni vděční. Jenže takový úspěch nemá už šanci v dnešní době zopakovat. Když začínal, v Česku většina cestovek jezdila akorát tak busem do Chorvatska, neexistoval Schengen, takže z ciziny létali jen ti nejodvážnější cesťáci, neexistoval TVS nebo RYR a letenky po Evropě stály běžně 10 tisíc a nebyla šance sehnat levněji. Takže když do toho vletěl se zkušenostmi a kapitálem z Německa, tak tady byl za chvíli králem. Jenže situace se změnila, další cestovky se naučily dělat slušné letecké zájezdy, začalo se dát létat z Německa a Rakouska a on prostě už neměl žádnou výhodu. Samozřejmě je mu ke cti, že se snažil do poslední chvíle držet kvalitu služeb vysoko, jenže už to nebyl takový rozdíl proti ostatním a přitom měl vyšší náklady, tak to zákonitě muselo takto dopadnout. Dnes už žádnou konkurenční výhodu mít nebude, naopak bude mít zásadní nevýhodu v malém počtu letadel a tím mnohem vyššími režijními náklady rozpočítanými na jedno letadlo. Budu velmi příjemně překvapený, pokud to vůbec rozjede a vydrží aspoň 2 sezóny, ale opravdu netuším, jak by to chtěl udělat, protože na své straně nemá žádnou výhodu. Víme že umí poskytovat kvalitní služby, jenže to jsou další náklady navíc k už tak vyšším nákladům, které vůči velkým dopravcům bude zákonitě mít. Takže se necháme překvapit, ale obávám se, že to opět nebude moc příjemné překvapení.


...a hlavně po krachu TOMI Tour mu zbyl početný fan klub téměř 20.000 nasraných a podvedených koupáků, kterým lhal do poslední chvíle! Považuji důležité neustále opakovat, že podnikal 2krát se stejným modelem jako SKyEurope, takže urvat co největší podíl na trhu, ekonomika ho nezajímala...a to jde dělat, jen dokud investorům nedojde buď krupica / trpělivost. Nicméně toto opravdu nepovažuji za podnikání.... :crazy:

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2258
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvekod JackBrno » 11. 10. 2018, 20:41

RadekB píše:Beztak za tím stojí Kazma :lol: :lol:

Tak to je za 100 bodů :D


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 670
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod rpet » 11. 10. 2018, 23:02

RadekB píše:Beztak za tím stojí Kazma :lol: :lol:


no... možná to myslíš ze srandy, ale fakt je, že když jsi to tu takhle zmínil, tak by to teoreticky mohla být možnost - protože ten amatérismus z toho normálně cáká na všechny strany (mě nejvíc pobavilo digi počítadlo přístupů na web stránku z roku 2007, nebo kdy se to vlastně používalo :D).

Fischerovi jsem poslal otázky, ale zatím bez odpovědi. Nejprve anonymní admin na FB chtěl, ať ty otázky pošlu přes FB messenger, což jsem v první fázi zdvořile odmítl (neb mi to přijde docela hloupé - vést ofiko komunikaci přes FB, když netuším, s kým mám tu čest...), tak jsem zkusil email, který je na oněch webových stránkách. Zatím nikdo neodpověděl, tak jsem to ze zoufalství posunul na ten messenger, uvidíme. V každém případě, materiál je to fakt slušnej, to se musí nechat!

Tipuju, že Hona Sůra je na tom asi podobně (tedy ticho po pěšině a žádná odpověď...) :D

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2443
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod vitezslav » 11. 10. 2018, 23:55

A teď mi kluci řekněte, proč tady dluhy, krachy, minulost a politickou příslušnost pana VF tak řešíte. Co se na to podívat jen z pohledu cestujícího / zákazníka? Zkrátka pokud nabídne slušné destinace za slušné prachy, tak si s ním někam zaletíme, a když ne, tak se mu na to vyprdnem. Nikdo nás přece nenutí. Povozil jsem se s FA, Discovery, Lituanikou, nejvíc asi se SkyEurope a dalšími. Dneska jsou všichni v kopru, a jsou tu jiní. Takže využijme polétání, pokud to jde a starosti s financováním a filozofování nechme majitelům.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1716
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod hafi » 12. 10. 2018, 00:02

Já už skoro rok čekám na díl, jak dostali Stramaccioniho do Sparty, ale tohle zpracování mi na Kazmu přijde právě příliš amatérské.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4778
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod Globik » 12. 10. 2018, 03:11

amey píše:50 Kč za vodu a 100 za bagetu - ne netrefí mě z toho, samozřejmě, Stačí se podívat, kdo si co při charterech za ty ceny objednává...stejné u Ryanair. Téměř nikdo nic - a proč taky. Jenže ono se dá velmi slušně prodat i za poloviční cenu s vyšším obratem a stejným ziskem. Jenže ceny pro západní turisty jsou pro čechy a slováky mnohdy neakceptovatelné, takže když se letí linka, češi a slováci většinou nic a západní turisté v pohodě skupují kde co...je to o platech. Tak to je a jinak to není. To je celé.

Už jsi se nabídl jako ekonomický poradce pánům Vikovi a O´Leary?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4778
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod Globik » 12. 10. 2018, 03:23

amey píše: a vždy s následným výsměchem "technická porucha"

Blbce z cesťáků dělají i západní legacy aerolinky s dobrou pověstí. Zrovna včera mojí ženu málem ranila mrtvice, když jsme u check-in přepážek na jistém velkém letišti v Asii viděli v 18 hodin běžící nápis o odletu ve 4.25. Naštěstí se to netýkalo našeho letu, ale letu stejné aerolinky na shodné trase s pravidelným odletem ve 23.55. Bylo tam napsáno, že zpoždění je zaviněno pozdním příletem letadla. Pohledem na rotaci letadel ve FR24 však bylo jasné, že stroj, co to poletí, přiletí na to letiště pravděpodobně včas (v cca 3.30) a že jim tedy někde nějaký stroj vypadl.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5143
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod flyingblue » 12. 10. 2018, 07:18

vitezslav píše:A teď mi kluci řekněte, proč tady dluhy, krachy, minulost a politickou příslušnost pana VF tak řešíte. Co se na to podívat jen z pohledu cestujícího / zákazníka? Zkrátka pokud nabídne slušné destinace za slušné prachy, tak si s ním někam zaletíme, a když ne, tak se mu na to vyprdnem. Nikdo nás přece nenutí. Povozil jsem se s FA, Discovery, Lituanikou, nejvíc asi se SkyEurope a dalšími. Dneska jsou všichni v kopru, a jsou tu jiní. Takže využijme polétání, pokud to jde a starosti s financováním a filozofování nechme majitelům.


Z pohledu zakaznika to ma jistou relevanci v tom, ze clovek by chtel mit slusnou pravdepodobnost, ze let skutecne poleti (to, ze to bude o par hodin zpodene, uz je, dle nekterych mistnich fandu jednech aerolinek, normalni).

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2258
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvekod JackBrno » 12. 10. 2018, 09:37

vitezslav píše:A teď mi kluci řekněte, proč tady dluhy, krachy, minulost a politickou příslušnost pana VF tak řešíte. Co se na to podívat jen z pohledu cestujícího / zákazníka? Zkrátka pokud nabídne slušné destinace za slušné prachy, tak si s ním někam zaletíme, a když ne, tak se mu na to vyprdnem. Nikdo nás přece nenutí. Povozil jsem se s FA, Discovery, Lituanikou, nejvíc asi se SkyEurope a dalšími. Dneska jsou všichni v kopru, a jsou tu jiní. Takže využijme polétání, pokud to jde a starosti s financováním a filozofování nechme majitelům.

Z krátkodobého hlediska je každý hráč na trhu samozřejmě vítaný, o tom žádná. Když se chci proletět během týdne, tak mi může být ukradené, že třeba za půl roku zkrachuje :) Ale asi by mě vadilo, kdybych si koupil let pár měsíců dopředu, což občas dělám a týden před odletem bych se dozvěděl, že společnost zastavila všechny lety a peníze na odškodnění ani vrácení zaplacené letenky nemá :) Takže přeci jen raději peníze svěřím společnosti, u které vím, že má funkční podnikatelský model.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2258
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvekod JackBrno » 12. 10. 2018, 09:39

flyingblue píše:
vitezslav píše:A teď mi kluci řekněte, proč tady dluhy, krachy, minulost a politickou příslušnost pana VF tak řešíte. Co se na to podívat jen z pohledu cestujícího / zákazníka? Zkrátka pokud nabídne slušné destinace za slušné prachy, tak si s ním někam zaletíme, a když ne, tak se mu na to vyprdnem. Nikdo nás přece nenutí. Povozil jsem se s FA, Discovery, Lituanikou, nejvíc asi se SkyEurope a dalšími. Dneska jsou všichni v kopru, a jsou tu jiní. Takže využijme polétání, pokud to jde a starosti s financováním a filozofování nechme majitelům.


Z pohledu zakaznika to ma jistou relevanci v tom, ze clovek by chtel mit slusnou pravdepodobnost, ze let skutecne poleti (to, ze to bude o par hodin zpodene, uz je, dle nekterych mistnich fandu jednech aerolinek, normalni).

Jj, o tom by mohli vyprávět přímo legendy obchodní cestující společnosti BMI, kde je v některých měsících přímo sázka do loterie, jestli let nebude zrušený :) A to jsou letenky klidně OW za 12 tisíc :)

pettte
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod pettte » 12. 10. 2018, 09:53

No, ono k tomu, že si zápaďáci kupují v letadle jídlo jak na běžícím pásu je tedy podle mých zkušeností úplně jinak. Často jsem jeden z mála , který si něco v letadle dokupuje, kafe a colu vždy, někdy i jídlo, po zkušenostech, že někdy není co koupit, případně něco co nechci, si už někdy dělám svačinu vlastní.
Pokud by byla garance, že dostanu koupit to co chci, bych i tohle vynechal. A předem říkám, nemluvím o letech TVS nebo ČSA.

Oni lidi šetří všude na světě, i ten němec vidí kolik ho ta cola nebo pivo stojí v Lídlu a kolik na letišti a v letadle. Toť moje zkušenost.

A k tomu, že nám může být jedno, jako má ten který podnikatel historii. Většina slušných lidí, se snaží nakupovat opět u těch slušných, nemám rád např. Jančuru, pro jeho neustálé ublíženectví, a jeho služeb využívám jen v případě, že neexistuje jiná volba.

V neposlední řadě hraje roli, jestli se opravdu odletí, pro dobrou cenu, hodně z nás, kupuje hodně dopředu, a pokud se pak neletí, tak je to samozřejmě zbytečný problém.
K tomu přidám, že jako naturalizovaná pražská náplava, dávám přednost letům z Prahy, což se on nechystá nabízet, pokud bych už měl do německa tak raději zvolím jistotu, a vyzkoušenou "kvalitu" zavedené "západní" aerolinky - cestovky.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 670
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: air Fischer

Příspěvekod rpet » 12. 10. 2018, 14:22

hm, tak odpovědi dorazily a nejsou až zas tak "blbé", jak jsem čekal - jako by za VF stál někdo, kdo tomu alespoň trošku rozumí. sice je v tom pár detailů, nad kterýma se asi pousmějeme, ale... pokud to má finančně ošetřený tak, jak tvrdí, tak možná (zdůrazněné možná) má šanci...



Zpět na “Ostatní české letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host