BlueAir Moravia

Letadla Fischer Air * Discovery Link * Air Ostrava * Air Terrex * ...
JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod JiS_Progressus » 01. 02. 2018, 05:35

pepa007 píše:
Karel_x píše:Možná by stálo za vysvětlení, jestli vadí věk letadla z ekonomických důvodů, nebo má věk odrazovat cestující.

Obojí :-)

Netroufl bych si zatím odhadnout, jaké vytížení letadla je v plánu. Samozřejmě, z ekonomického hlediska nejatraktivnější varianta jsou 3 tamazpětky po většinu dní v týdnu, což s ohledem na prezentované destinace znamená že letadlo bude v provozu řádově od 6 ráno do 10 večer. Zůstává nám tedy noční doba na servis.
Což na některé úkony nemusí stačit. Pokud se bude jednat o plánované úkony, jistě mateřská aerolinka přeletí náhradní stroj. Co když ale ne? Řetězení zpoždění, rušení letů, operování náhradním letounem QS?
Navíc Classics už v širokém okolí nikdo neprovozuje, to znamená držet v Brně poměrně velkou zásobu dílů. Nehledě na servisní zázemí, když bude nejhůře, dá se na stojánce v létě přehodit i APU, ale ... Dělejte to před koupákama na sousední stojánce, to budou sociální sítě praskat ve švech.
Co se týká věku letadla, v zásadě jej cestující nemusí ani poznat, popravdě nevím, jak třeba Blue Air udržuje čalounění a podobně, faktem je, že opečovávané pětikilo může vypadat lépe, než 5leté NGčko, pokud se do údržby neinvestuje více, než je nutné... Samozřejmě, v okamžiku, kdy si nějaký aktivní novinář najde historii kočáru airfleets (že, Honzo) a pustí to mezi lidi, bude z toho haló, zejména, pokud to dá do Haló novin, to pak můžou zrušit linky do BOJkovic ...


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod JiS_Progressus » 01. 02. 2018, 05:42

Karel_x píše:
JiS_Progressus píše:...nic to ale nemění na mém názoru, že provozovat ze vzdálené báze 20+ leté pětikilo nemůže dopadnout dobře ...


Možná by stálo za vysvětlení, jestli vadí věk letadla z ekonomických důvodů, nebo má věk odrazovat cestující. Rovněž jakou zde hraje roli vzdálenost od OTP (475nm).

Mám z této diskuse tak trochu déjà vu pocit. Podobné názorové střety se odehrávaly, když Jančura začal pronikat na koleje se svými oranžovými vlaky. Také jsem se tenkrát dočetl, že to dělá naprosto amatérsky, že je úplně mimo mísu, že do roka skončí, že to nemůže fungovat, že se má jít poradit s odborníky atd. atd. Ty bazarové lokomotivy z Itálie, staré vagony, kterých se všichni rozumní zbavují, žádné zkušenosti, žádné rezervní lokomotivy, nezajištěný servis, nepřestupní jízdenky, absence směrnic..! Třeba měli v mnohém pravdu, ale dodnes Regiojet funguje, přitáhl na železnici mnoho nových cestujících, donutil konkurenci k razantnímu zlepšení služeb.

Zásadní rozdíl bych viděl v tom, že se jednalo o dlouhodobý záměr postavený na reálných podnikatelských zkušenostech. Navíc ve velice přísně regulovaném prostředí drah.
V okamžiku, kdy je na startu projekt, kde podnikatelské know-how stojí na tom, ze soukromník inkasuje tržby a veřejná správa kryje náklady, mají mnohem těžší startovní pozici. Doufám, že na počátku byla dobře postavená analýza a ne jen sen ... Ano, sny podporuji, bez snílků bychom nebyly, kde jsme ...

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1438
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod HonzaLB » 01. 02. 2018, 07:09


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1122
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Petr31 » 01. 02. 2018, 08:13

HonzaLB píše:http://zdopravy.cz/lety-z-brna-s-blue-air-odstartuji-pozdeji-kraj-se-s-rumuny-stale-nedohodl-7259/


..je vidět, že moje skepse a nedůvěra k tomuto od počátku podezřele vypadajímu projektu s naprosto amatérskými výstupy byla naprosto oprávněná.

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 566
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Karel_x » 01. 02. 2018, 15:50

Petr31 píše:
HonzaLB píše:http://zdopravy.cz/lety-z-brna-s-blue-air-odstartuji-pozdeji-kraj-se-s-rumuny-stale-nedohodl-7259/

..je vidět, že moje skepse a nedůvěra k tomuto od počátku podezřele vypadajícímu projektu s naprosto amatérskými výstupy byla naprosto oprávněná.

O tom, že termín pravděpodobně trochu sklouzne, jsme si psali už od začátku. V Rumunsku prostě plyne čas jinak. Při obchodování je to dobré brát v potaz. Větší problém bývá se tím nenakazit, pokud tam působíte dlouhodobě :-).

Uvidíme, jak se to bude vyvíjet...


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2610
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod alesesl » 01. 02. 2018, 16:42

Petr31 píše:
HonzaLB píše:http://zdopravy.cz/lety-z-brna-s-blue-air-odstartuji-pozdeji-kraj-se-s-rumuny-stale-nedohodl-7259/


..je vidět, že moje skepse a nedůvěra k tomuto od počátku podezřele vypadajímu projektu s naprosto amatérskými výstupy byla naprosto oprávněná.


:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1122
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Petr31 » 01. 02. 2018, 17:00

Karel_x píše:
Petr31 píše:
HonzaLB píše:http://zdopravy.cz/lety-z-brna-s-blue-air-odstartuji-pozdeji-kraj-se-s-rumuny-stale-nedohodl-7259/

..je vidět, že moje skepse a nedůvěra k tomuto od počátku podezřele vypadajícímu projektu s naprosto amatérskými výstupy byla naprosto oprávněná.

O tom, že termín pravděpodobně trochu sklouzne, jsme si psali už od začátku. V Rumunsku prostě plyne čas jinak. Při obchodování je to dobré brát v potaz. Větší problém bývá se tím nenakazit, pokud tam působíte dlouhodobě :-).

Uvidíme, jak se to bude vyvíjet...


...pro tebe to asi novinka nebude, ale spoustu lidí tady asi překvapí, že Rumunsko má těch problémů kapku víc :D a dlouhodobějšího rázu.Nicméně bruselská věrchuška nařídila zničit Varšavu a Pešť, proto se o Bukurešti v českém tisku moc nemluví:

https://zpravy.tiscali.cz/rumunsky-prob ... z-internet

Nicméně k věci. Základní problém Brna (stejně tak Ostravy, Pardubic..) je, že jde o destinaci s nedostatečným potenciálem, který prostě neskýtá návratnost investice (bavíme -li se o létání bez dotací).Pokud by to bylo jinak, dávno by si tady vzájemně konkurovalo několik slušných ajrolinek se skvělou nabídkou letů do významných destinací, cestující by jásali a nikdo by nemusel spekulovat o zneužití dotací místními politiky. Chápu, že to místní patrioti nechtějí slyšet, ale prostě to tak je, nemyslím to zle, jen se snažím pojmenovat stav bez růžových brýlí.

Jeden příklad za všechny! Pokud by Brno bylo atraktivní destinací, tak už do Tuřan posílá BMI dávno větší letadlo než EMB 135/145 a spousta lidí by neměla vlhké modré sny o létání se společností, o které vetšina lidí nikdy neslyšela.... :lol:

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2480
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Fabo » 01. 02. 2018, 17:59

Ano, a KSC taky jsou a byly neperspektivni destinaci, cehoz dukazem je, ze tam uz 10 let od padu NE porad lita jen 2x dene OS a 3x dene OK.

Vsechny pokusy o WAW, IST, LTN... moc rychle zkrachovali.

:oops:

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2860
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod pepa007 » 01. 02. 2018, 20:15

pepa007 píše:
Karel_x píše:
pepa007 píše:Tak to je ten březen hodně optimistickej :)

Myslím, že mám docela bohatou zkušenost s rumunskou mentalitou a jejich celkovým přístupem k řešení problémů. Nedivil bych se, pokud by to trošku sklouzlo, ale z uvedené (nedatované) věty bych si to předpovědět netroufal. To už by nemělo daleko k hádání z kávové sedliny. Já si klidně počkám, jak to dopadne. Vždy se může něco zadrhnout a skoro vždy se také něco zadrhne. V takovém případě to asi budou chvíli řešit a nejspíš to nakonec v poklidu vyřeší. Brno není jejich priorita a nebudou se kvůli tomu kdovíjak stresovat - na rozdíl od nás :-).


Já mám narozdíl od tebe zkušenosti s due diligence (jen tak mimochodem jsem nikdy neviděl nikoho napsat to správně, takže od BAM jsem to taky nečekal), tudíž nehádám z kávové sedliny. Leda by se to spojilo s tou Rumunskou + Brněnskou mentalitou = částečně by se to odfláklo a částečně podplatilo, a pak by to šlo stihnout..


Můžu citovat sám sebe? :D

Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 912
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Marty-t » 01. 02. 2018, 22:09

Petr31 píše:Jeden příklad za všechny! Pokud by Brno bylo atraktivní destinací, tak už do Tuřan posílá BMI dávno větší letadlo než EMB 135/145 a spousta lidí by neměla vlhké modré sny o létání se společností, o které vetšina lidí nikdy neslyšela.... :lol:


No ono je to někdy jednoduché. BMI nemůže posílat větší letadlo, protože prostě větší typ než E145 zatím ve flotile nemá. V pondělky, čtvrtky a pátky poledne by se jim větší stroj do BRQ rozhodně vyplatil. Ale uvažuje o něm - právě aby dokázali víc vytěžit z peaků poptávky - zdroj: https://www.flightglobal.com/news/artic ... ns-436465/ spekuluje se o E175/195.

Já bych byl klidný a počkal si pár měsíců. Proč by jinak firma Accolade kupovala letiště Brno ? Proč LH aktuálně navyšuje frekvence do menších měst výychodní evropy s menší kupní silou - BZG, DEB , také vzdálených 2 hodiny jízdy od velkého letiště ? Zdroj: https://www.routesonline.com/news/38/ai ... f-31jan18/

Je třeba možné, že nakonec lidi za BlueAirMoravia se v první fázi vzdají snu o bázi v BRQ a formou W zavedou třeba letos v květnu před letní sezónou jen 1-2 linky - tipnul bych si že úspěšné můžou být BCN a FCO ... Ale je taky možné že to celé krachne, uvidíme... V každém případě si TVS v BRQ s cenami typu return SUF za 10.300 CZK přímo říká aspoň o sezónní low cost konkurenci, kamkoliv z BRQ k moři... Na to brněnská aglomerace plus dojezdové okolí do 1-1,5 hod potenciál rozhodně má...

Zajda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 21. 12. 2009, 14:16
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Zajda » 02. 02. 2018, 05:43

Rád bych 21.4. do Lwova ... z Brna ideální ... jen přemýšlím o tom, jaký kurz že to vyjde, mám stanovit :lol: ... asi budu muset do WRO, ach jo..

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 566
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Karel_x » 02. 02. 2018, 09:28

Petr31 píše: Pokud by Brno bylo atraktivní destinací, tak už do Tuřan posílá BMI dávno větší letadlo než EMB 135/145 a spousta lidí by neměla vlhké modré sny o létání se společností, o které většina lidí nikdy neslyšela.... :lol:


Já, pokud někam letím, se obvykle nejprve kouknu na to, jestli by se to nedalo šikovně zvládnout přes MUC. Jestli by s rozumným čekáním vyšly obě cesty. Prakticky nikdy to ale nevychází. Buď je čas moc krátký, nebo do druhého dne, jindy bych musel vstávat ve 4, abych se do MUC mohl dostat na rozumný odlet do BRQ atd. Pokud nebudou 3 nebo lépe 4 rotace, podaří se sestavit slušný itinerář jen výjimečně.

Cena je úplně samostatná kategorie - oneway po Evropě 17+ (běžně lety s přestupem tohoto typu stojí 10-), na delších letech dělá rozdíl běžně desetitisíce.

Nemluvíme o férové soutěži, kdy se doopravdy ukazuje skutečná poptávka po létání. Takto koncipovaná linka by všude dávno zkrachovala, jedině v BRQ se může udržet, díky neexistující konkurenci (dokonce významně růst). Neviním z toho bmi, je to otázky c/s politiky LH, viditelně tuto destinaci nepodporují. Cena letenky odněkud via MUC do BRQ je zpravidla mnohem vyšší, než je prostý součet cen obou letenek. Součet cen je třeba 11 a letenka stojí třeba 18. Jako maličkost se už jeví, že v Brně vás neodbaví na oba lety, na internetu jde také jen BRQ-MUC, takže návazný let vždy odbavujete znovu u přepážky v MUC. Takové jsou moje zkušenosti.

Ohledně té neznámé společnosti, abychom si ujasnili měřítka - ČSA loni přepravili necelých 2,7mil pax, BlueAir přes 5mil.

JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod JiS_Progressus » 02. 02. 2018, 11:30

Karel_x píše:Ohledně té neznámé společnosti, abychom si ujasnili měřítka - ČSA loni přepravili necelých 2,7mil pax, BlueAir přes 5mil.

Aerokluby se berou jako měřítko? :-D
// Omlouvám se za OT

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2860
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod pepa007 » 04. 02. 2018, 00:13

Nějaký hádky BlueAir s letištěm v Temešváru. Možná že v Brně bude ještě sranda :-) http://aeronews.ro/din-17-02-blue-air-r ... tului-tsr/

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 566
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Status: Offline

Re: BlueAir Moravia

Příspěvekod Karel_x » 04. 02. 2018, 12:57

pepa007 píše:Nějaký hádky BlueAir s letištěm v Temešváru. Možná že v Brně bude ještě sranda :-) http://aeronews.ro/din-17-02-blue-air-r ... tului-tsr/

Temešvár je město o něco menší než Brno, nachází se v Banátu, v blízkosti maďarské hranice. Je součástí Rumunska od konce WW1, stejně jako celá Transylvánie. Mezi rumunským a maďarským etnikem kolem toho dosud existuje opravdu velké napětí. Pokud chcete porozumět Rumunsku, bez pochopení tohoto to možné není. Z TSR létá (maďarský !!) WZZ celkem 16 (!) destinací /RYR 7 a BMS 3/. Pokud by WZZ dostali lepší podmínky než BMS, podobná reakce by mě nepřekvapila. Připadá vám to nesmyslné - mě taky, ale tak to tam prostě chodí.

Jen pro doplnění, kromě uvedených 16+7+3 destinscí tam ještě létá DL 3xdenně MUC, 1xdenně FRA a národní dopravce 3xdenně OTP. Myslím, že na BRQ se zatím něčeho podobného obávat nemusíme. Ani toho nacionalismu, ani takové expanze WZZ. Mimochodem, podobné spory jsou naprosto běžné u všech LCC, obvykle je ale nikdo veřejně nepropírá (s výjimkami jako náš hejtman vs. WZZ nebo řada podobných událostí s RYR na Ukrajině).

https://aerotim.ro/en/frecventa-destinatii/



Zpět na “Zaniklé letecké společnosti”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů