air Fischer

Czech Connect Airlines * Central Connect Airlines * ABS Jets * Time Air * ...
Odpovědět
JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Tak dovolím si nesouhlasit.
Jsem cestující ale i host.
Vybral jsem si let. společnost mimo jiné že předpokládám ze jsem vítán a že majitel má radost že na palubě jsem.
A pevně věřím že svojí radost dá najevo minimálně tím že poskytne alespoň minimální pohoštění.

Tak ještě jednou, nejsi host, ale cestující, který se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. Majitel samozřejmě má radost, že sis vybral jeho společnost a proto tě na palubě přivítá a poděkuje ti. Proč by to mělo být zrovna formou pohoštění, to nechápu, jsi prostředku hromadné dopravy, ne v restauraci. A navíc to pohoštění opravdu není zdarma, dopravce ho prostě musí započítat do ceny. Potom je otázka, proč ho má cpát všem a mají ho platit i ti, co o to nestojí a dvě hodiny vydrží bez jídla a jestli není logičtější, aby si ho zaplatil jen ten, kdo chce?


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od Petr31 »

JackBrno píše:
Standa píše:Tak dovolím si nesouhlasit.
Jsem cestující ale i host.
Vybral jsem si let. společnost mimo jiné že předpokládám ze jsem vítán a že majitel má radost že na palubě jsem.
A pevně věřím že svojí radost dá najevo minimálně tím že poskytne alespoň minimální pohoštění.

Tak ještě jednou, nejsi host, ale cestující, který se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. Majitel samozřejmě má radost, že sis vybral jeho společnost a proto tě na palubě přivítá a poděkuje ti. Proč by to mělo být zrovna formou pohoštění, to nechápu, jsi prostředku hromadné dopravy, ne v restauraci. A navíc to pohoštění opravdu není zdarma, dopravce ho prostě musí započítat do ceny. Potom je otázka, proč ho má cpát všem a mají ho platit i ti, co o to nestojí a dvě hodiny vydrží bez jídla a jestli není logičtější, aby si ho zaplatil jen ten, kdo chce?


AMEN :D :D :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:...Tvrdit že cestující pohoštění nechce pokládám za stejný blábol jako když tisková mluvka výrobce sušenek tvrdí že zmenšili balení a zachovali cenu protože si to zákazníci přejí.

Jistěže chce, ale nechce za něj platit :) A jak tady bylo zmíněno, samotná cena občerstvení není nijak velká, daleko dražší je logistika toho jídla. Jídlo má určitou trvanlivost, do letadel jsou extrémní nároky na hygienu a zdravotní nezávadnost přípravy, skladování, nakládka, potom se toho půlka vyhodí, protože spousta lidí v letadle není schopna jíst a do dalšího letadla už se to použít nesmí atd. Ty opravdu vůbec netušíš, co to je za náklady a zadarmo ti ji nikdo nedá. A navíc pokud chceš mít občerstvení už za letu, tak není nic jednoduššího, než si to už v cestovce objednat a zaplatit, nevím v čem je problém...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 703
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Online

Re: air Fischer

Příspěvek od rpet »

možná se tomu budete divit, ale já Standu v principu chápu. protože jedna stránka věci jsou naše očekávání (úroveň služeb, přesnost služby, "customer service" s tím spojený atp.) a ta jsou většinou o řád vyšší, než jaká je dnešní ekonomická realita jakékoliv dopravní služby. a není to jen o letecké dopravě, ten trend "naložit - (pokud možno) vycucnout peněženku - vyhodit" je takřka všude a ne každý na to je připraven...

když jsem dělal recenzi Eurostaru do Bruselu, můj plán byl jednoduchý: nádraží (nafotit exteriér a interiér) - Eurostar (nafotit exteriér a interiér) - zhodnotit "posez" - jít do restauráku a zhodnotit jídlo, kvalitu a cenu - nafotit Eurostar Premier a Premier Plus - nafotit a zhodnotit nádraží a služby v Brussels - závěr.

Výsledek byl ten, že jsem s velkým překvapením zjistil, že Eurostar je obyčejný dobytčák na kolejích (kterej jen jede o něco rychleji, než "normální" dobytčák...), a restaurák se nekonal, neb v řazení neexistuje (a to, co mi bylo nabídnuto, budu ještě hodně dlouho dávat "do placu" jako dost šílenej vtip...). Proti tomu jsou služby třeba u mnohokrát zmiňovaného Travel Service docela na úrovni - u něj si to jídlo můžete alespoň objednat...

Jasně, AF to může s vyšší kvalitou servisu na charterových letech zkusit. Otázkou je, zda to může ekonomicky ustát. Pokud bude mít za sebou nikoliv investora, ale filantropa, pak ano, může uspět (a filantrop vykrvácet). V opačném případě budeme mít za dva, tři roky o čem psát.

Tonda 2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 657
Registrován: 16. 08. 2004, 20:54
Bydliště: Praha a Rožnov p/R
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Tonda 2 »

Ceny letenek jsou proti době třeba před 10-15 lety úplně jinde, cestování letadlem není nic exkluzivního a výjimečného, pokud vezmu v úvahu zvyšující se kupní sílu, tak letenky v C se začínají blížit cenám letenek v ekonomické třídě třeba před 15 lety.

Takže pokud člověk letí někam za dvojku po Evropě, resp. má zájezd na týden s all ***** do Egypta za 9990 Kč, tak fakt ať nečeká svíčkovou s vychlazeným pivem (nejlépe točeným ) na palubě.

Mimochodem, roku 1998 jsem koupil zájezd s Fischerem za 9.990 Kč s polopenzí *** v březnu na Djerbu- last moment, váhali jsme ještě nad Egyptem, ten stál tehdy 12 490 Kč a bylo to 2,5hvězdy s polopenzí- (Čedok), hele i to jídlo tehdy u Fischera bylo, předkrm, dezert, jako v restauraci jsem si připadal...připadal jsem si jako pan někdo ....A taky jsem na to šetřil při brigádách na škole skoro rok :D

Ale berte to tak, můžeme si dovolit létat mnohem častěji, spíme v mnohem lepších hotelích a většinou není tak těžké dostat se na nějakou kartu do salónku na letišti a najíst se trochu tam :-).
Máme se líp, můžeme si dovolit více, takže pokud chceme na palubě jíst, tak si to objednáme a hotovo, máme na to :-)


Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Karel_x »

Není překvapením, že očekávání lidí bylo a je různé. Docela by se mi líbilo, pokud by to VK rozlítal a praxe by rozhodla spor, který se tu vede.

Co lidé odpovídají v anketách je jedna věc, a co opravdu preferují je druhá. Pokud mi někdo strčí v letadle dotazník, tak mu samozřejmě okamžitě napíšu, že cena je pro mě hodně důležitá, aby si nemyslel, že se nemusí snažit. To ale neznamená, že nechci v letadle jídlo, nebo, že čekám, že to snad budou platit akcionáři ze svých peněz.

Ani u Jančury nedávají to kafe, vodu a časopisy zadarmo, prostě vsadili na to, že existuje cílová skupina, která takovou péči ocení. I když je to de facto zabaleno v ceně jízdenky. A soudě po výsledcích, zatím jim to vychází. Psal jsem, že si myslím, že přibývá lidí, kteří jsou ochotni si za příjemný pocit z letu něco připlatit. Vidím to kolem sebe. Nemá smysl se přít, zda obě skupiny cestujících existují, jde o to, kolik je kterých. Já bych hádal, že sázka na "nadstandardní" péči by mohla vyjít. Jiní v diskusi soudí, že tomu tak není. Kdybychom měli všichni stejné názory, byla by to nuda :-)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

rpet píše:možná se tomu budete divit, ale já Standu v principu chápu. protože jedna stránka věci jsou naše očekávání (úroveň služeb, přesnost služby, "customer service" s tím spojený atp.) a ta jsou většinou o řád vyšší, než jaká je dnešní ekonomická realita jakékoliv dopravní služby. a není to jen o letecké dopravě, ten trend "naložit - (pokud možno) vycucnout peněženku - vyhodit" je takřka všude a ne každý na to je připraven...

...

Já Standu taky chápu, taky by se mi líbila úroveň služeb jako před dvaceti lety, ale realita je dnes prostě jiná a dnešním globalizovaném světě (který se mi nemusí zrovna líbit, ale je tady), už to jinak nebude, protože vždycky se najde dopravce, který nabídne dopravu bez služeb za nižší cenu, než ti, co se budou snažit mít lepší služby a ta nižší cena nakonec vždycky vyhraje. Dřív byl trh mnohem více regulovaný a rozdělený na regiony. Vždyť vůbec nebylo možné, aby dopravce z jedné země provozoval vnitrostátní linky nebo měl základnu v jiné zemi, takže těch 1-2 dopravci v té zemi mohli držet úroveň služeb i ceny výše. Jenže když v nějaké zemi jeden dopravce drží služby a ceny, tak to hned vidí dopravce z jiné země, kterému nevadí nabízet nižší služby a udělá si v té sousední zemi základnu a toho domácího dopravce převálcuje nižšími cenami. Samozřejmě je určitá úroveň, pod kterou už dobrovolně klienti jít nebudou chtít ani za nižší cenu, ale obávám se, že ani dnes ještě nebylo toho dna dosaženo a je ještě kam klesat ;)
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 11. 11. 2018, 14:12, celkem upraveno 2 x.

atr
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 126
Registrován: 05. 09. 2004, 15:36
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od atr »

Přesně, lidi budou tvrdit že si připlatí za plný servis, ale pokud bude o stovku levnější hladolet, tak poletí hladoletem. Takto "jsme" mimochodem zlikvidovali malé pekárny a zbyly tady jen ty ve velkém vyráběné chemické "sračky", které se tváří jako pečivo.

Co mě ale opravdu strašně "sere" je doslova vydírání žízní. Na letišti a ani v letadle nevědí co za hlt vody. Mě by jako nadstandart stačil free voda klidně rozlévaná z toho 5 galonového barelu.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

atr píše:Přesně, lidi budou tvrdit že si připlatí za plný servis, ale pokud bude o stovku levnější hladolet, tak poletí hladoletem. Takto "jsme" mimochodem zlikvidovali malé pekárny a zbyly tady jen ty ve velkém vyráběné chemické "sračky", které se tváří jako pečivo.

Co mě ale opravdu strašně "sere" je doslova vydírání žízní. Na letišti a ani v letadle nevědí co za hlt vody. Mě by jako nadstandart stačil free voda klidně rozlévaná z toho 5 galonového barelu.

Machři to řeší tak, že si natočí do petflašky na záchodech :) Ale máš pravdu, naposledy jsem tuším v Berlíně platit 3€ za 1/2 litru čisté vody, úlet...

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 356
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od zbozivulekral »

Karel_x píše:...pokud by to VK rozlítal...


VK? Ten snad ne...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

zbozivulekral píše:
Karel_x píše:...pokud by to VK rozlítal...


VK? Ten snad ne...

Taky jsem se pousmál, ale asi to bude spíš VF :)

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1993
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od j.ree »

S tím jídlem: Budu tady muset souhlasit s jackem (což není často :D ), podle mě ČSA jde správnou cestou, když pro bookingu nabízí možnost koupě menu. Prostě kdo chce, ten jí... Free kelímek balené vody zas tolik na logistiku není náročný. Tím by se úroveň mohla zvýšit...

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Standa »

Jsem toho názoru že lze vytvořit kreativní a méně náročné varianty cateringu,klidně i ve verzi STRAVENKA tedy pokud nebude 30ti korunová. Je opravdu strašná spousta možností, verze bageta tam nepatří to je nouze a nedostatek invence.
Vycházím z toho že dříve nebo později díky cenovému boji, bude každá let společnost řešit čím se odlišit od konkurence.
A tak si říkám proč pro odlišení od konkurence nepoužít jídlo kterému tzv. každý rozumí.
Infrastruktura zatím nebyla zcela zlikvidována, je tam možnost být kreativní a zapamatovatelný.
Z doby FA za řízení VF si pamatuji exelentní servis příjemného personálu, pamatuji si jídla od Hrocha, bramborové knedlíky a těstoviny, horký ručník, naprostou přesnost příletu a odletu a na památku mám plastový obal na letenku.
Od dvou dalších společností nemám nic, jen negativní vzpomínky na zpožděné lety, jedna 4 hod a druhá 5. Jídlo? Bageta. A pamatuji si max špinavou podlahu v hale.
Naprosto nejsem proti objednávání jídel při koupi letenky, naopak jsem jeho propagátor již 10 let.
Ale jako výhradní možnost je špatně.
Jídlo vždy je za peníze, je ale otázka za kolik a jakou formou.
Logistika+výroba zas není nic tak strašného, je to snadné pro toho kdo to umí.
Dodat na palubu jídlo nebo vodu je stejné.
Bojovat výhradně jen cenou je cesta do pekel.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5482
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Globik »

Standa píše:Jsem toho názoru že lze vytvořit kreativní a méně náročné varianty cateringu,klidně i ve verzi STRAVENKA tedy pokud nebude 30ti korunová. Je opravdu strašná spousta možností, verze bageta tam nepatří to je nouze a nedostatek invence.
Vycházím z toho že dříve nebo později díky cenovému boji, bude každá let společnost řešit čím se odlišit od konkurence.
A tak si říkám proč pro odlišení od konkurence nepoužít jídlo kterému tzv. každý rozumí.
Infrastruktura zatím nebyla zcela zlikvidována, je tam možnost být kreativní a zapamatovatelný.
Z doby FA za řízení VF si pamatuji exelentní servis příjemného personálu, pamatuji si jídla od Hrocha, bramborové knedlíky a těstoviny, horký ručník, naprostou přesnost příletu a odletu a na památku mám plastový obal na letenku.
Od dvou dalších společností nemám nic, jen negativní vzpomínky na zpožděné lety, jedna 4 hod a druhá 5. Jídlo? Bageta. A pamatuji si max špinavou podlahu v hale.
Naprosto nejsem proti objednávání jídel při koupi letenky, naopak jsem jeho propagátor již 10 let.
Ale jako výhradní možnost je špatně.
Jídlo vždy je za peníze, je ale otázka za kolik a jakou formou.
Logistika+výroba zas není nic tak strašného, je to snadné pro toho kdo to umí.
Dodat na palubu jídlo nebo vodu je stejné.
Bojovat výhradně jen cenou je cesta do pekel.

Bagetu (mimochodem velmi podprůměrnou) dával na šestihodinovém letu i slavný Air Berlin, zde na fóru mnohými dáván jako příklad vzorného charteru.
V cenovém boji se bude letecká společnost odlišovat cenou. Prostě spousta jídla se vyhodí a cesťák radši uslyší na ušetřených dvou stovkách než na jídlo v nákladovce dvě stovky, které třeba nebude jíst.
Aniž bych chtěl snižovat úroveň 8F, tak já se pamatuju i na arogantní CC, na změnu odletu o cca 10 hodin (místo letu večer se letělo ráno, oznámeno 1 kalendářní den před odletem) a na spojování letů (které původně nemělo být, nemluvím o plánovaných letech s mezipřistáním, protože český trh nebyl schopen naplnit celé letadlo třeba na La Palmu). A ten plastový obal nebyl od letecké společnosti, ale od CK (a takový měla nebo ještě má spousta CK).

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Jsem toho názoru že lze vytvořit kreativní a méně náročné varianty cateringu,klidně i ve verzi STRAVENKA tedy pokud nebude 30ti korunová. Je opravdu strašná spousta možností, verze bageta tam nepatří to je nouze a nedostatek invence.
Vycházím z toho že dříve nebo později díky cenovému boji, bude každá let společnost řešit čím se odlišit od konkurence.

Ano, ovšem uvědom si, že každé odlišení v pozitivním smyslu ať chceš nebo nechceš, přinese ti zvýšení nákladů. Od tebe je to prázdná fráze, takže schválně zkus navrhnout něco konkrétního, ať víme o jakém odlišení mluvíš ;)
A tak si říkám proč pro odlišení od konkurence nepoužít jídlo kterému tzv. každý rozumí.
Infrastruktura zatím nebyla zcela zlikvidována, je tam možnost být kreativní a zapamatovatelný.
Z doby FA za řízení VF si pamatuji exelentní servis příjemného personálu, pamatuji si jídla od Hrocha, bramborové knedlíky a těstoviny, horký ručník,

Pořád kolem dokola, pochop, že to jídlo prostě v ceně už dát NEJDE, aniž by ti vyskočily náklady a lidi NEBUDOU ochotni za zájezd platit víc, když je tam někdo odveze bez jídla levněji, dokud tohle nepochopíš, neposuneme se dál ;)
naprostou přesnost příletu a odletu

Naprostá přesnost příletu a odletu ve 100% letů neexistuje a nikdy neexistovala ani u Fischera, to máš opravdu naivní představy a špatnou paměť :) Je to jen o tom, jestli máš štěstí nebo smůlu a trefíš zpožděný nebo včasný let. A je to čím dál horší, kvůli nutnosti mít letadla co nejvíce ve vzduchu (minimální rezervy v letových řádech, protože každá minuta letadla na zemi výrazně zvyšuje náklady a naopak jakékoliv zdržení na jediném letišti, nabourá letový řád toho letadla na zbytek dne a to tím spíš, když máš flotilu o pár letadlech, takže velmi omezené možnosti vlastní náhrady.
a na památku mám plastový obal na letenku.

Plastový obal na letenku nemáš rozhodně od letecké společnosti, ale od cestovky...
Naprosto nejsem proti objednávání jídel při koupi letenky, naopak jsem jeho propagátor již 10 let.
Ale jako výhradní možnost je špatně.
Jídlo vždy je za peníze, je ale otázka za kolik a jakou formou.
Logistika+výroba zas není nic tak strašného, je to snadné pro toho kdo to umí.
Dodat na palubu jídlo nebo vodu je stejné.
Bojovat výhradně jen cenou je cesta do pekel.

Takže chceš tvrdit, že ono to jde udělat s nulovými náklady? V tom případě jsi asi génius, protože v současném konkurenčním prostředí to žádná charterová společnost nedokáže. Zkus se jim ozvat, že to umíš ;) Nezlob se, ale to jsou tak naivní představy, že lidem dáš zadarmo řízek a oni budou ochotni za letenku zaplatit a tedy i celý zájezd zaplatit víc, že se člověk musí usmívat :) Prostě ať se ti to líbí nebo ne, ceny zájezdů se dostaly na úroveň, kdy skutečně létají prakticky i ti nejchudší (když se takový zájezd s All-inclusive do Bulharska nebo Turecka dá koupit na kraji sezóny včetně letenky od 6000kč), kteří mají jen naprosto minimální nároky na služby v letadle (třeba proto, že nikdy nic lepšího nezažili) a oni nebudou chtít dát ani třeba o 300kč víc. Kde při takových cenách proboha chceš hledat nějaké díry v nákladech, abys mohl dávat ještě to jídlo, chceš to ušetřit na servisu letadel, na menších rezervách v palivu nebo na platech pilotů nebo stewardů? Myslíš, že se pak budou příjemnější na cestující? Ne vážně, ty tvrdíš opak, nevím z čeho čerpáš, ale logistika jídla na palubu je prostě nákladná položka, protože to nekončí tím, že nějaká tetka v kuchyni usmaží řízek. Ona totiž mimo jiné nakládka jídla docela zdržuje odbavení letadla = delší průletový čas = opět vyšší náklady + nemalá platba handlingové společnosti, že k letadlu přijede s autem s chlazenou zdvižnou skříní a to jídlo jim naloží... To fakt není jen součet surovin pro přípravu jídla a plat kuchaře, ta manipulace s jídlem je o hodně dražší, než samotné jídlo...
A jinak, samozřejmě většina lidí z nás tady by si uměla velmi snadno představit, co vše by se dalo v charterech vylepšit, stejně jako ty a zcela nepochybně to ví i manažeři leteckých společností. O tom žádné pochyby :) Ale zkus vymyslet, jak to udělat bez zvýšení nákladů, jinak nemá smysl se o tom dál bavit...


Odpovědět