air Fischer

Czech Connect Airlines * Central Connect Airlines * ABS Jets * Time Air * ...
Odpovědět
dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od dejavu »

Standa píše:To že ostatní jdou cestou hladoletu ještě neznamená že je to správně.
Cestovat 10 hod vedle popotahujícího asiata je neuvěřitelný zážitek, zajímavé je že když sedí vedle mladé dámy tak nesmrkne ani jednou.
Výsledek? Klid celý let.
Kdo cestoval 4 hod a za ním seděl nevychovaný spratek který dokázal celou dobu kopat do sedačky a intervence u matky byla naprosto zbytečná
protože matka byla prázdná nádoba tak ví co to je za peklo. Pokud takové cestující zabavíme máme klid.
Proč nezabavit jídlem? A to jídlem nejlépe s příborem? Pro takové jedince je to premiéra, bude jim to dlouho trvat než se seznámí s příborem, než to zkonzumují a ják známo pokud prázdnou nádobu naplníme tak ztěžkne. Ztěžknutí těchto jedinců má za nasledek menší aktivitu což je vítáno,usnou.
A bude klídek.
Řešit nákup služeb tak že jen neustále cosi dokupujeme je zoufalost.
Inzerovaná cena auta je v základu a my si dokupujeme od lékárny po kola, nakonec jsme na stejné ceně jako konkurence popřípadě větší ale reklama je mocná.
V dnešní době nás let. společnosti obtěžují s doplatky od kufru počínaje az po palivo konče. V době kdy je možná fixace na vše si neumí let.společnost fixovat cenu? Neni to náhodou jinak? Proč mám pocit že čeština má pro takové chování naprosto jiné slovo.
Nedivím se že si klienti již další služby nekupují protože mají pocit že je chce nekdo oškubat.
Je nám vnucováno že cestovat bez servisu na balubě je normální protože to tak musí být protože to dělají ostatní. Prostě chybí srovnání. Pokud tady bude let.společnost která to za normální pokládat nebude tak srovnání bude a pro konkurenci to bude hozená rukavice.
Předpokládám že náklady jsou pro všechny let společnosti stejné, takže když i služby budou stejné a ceny taky,tak dle čeho se mám vlastně rozhodnout u koho zakoupím letenku?
Palivový příplatek doporučuji zrušit a místo toho doporučuji dát instrukci při koupi letenky že cestující má před odletem odevzdat 2O l. benzínu na přepážce odbavení. Konec konců v levé ruce má lehoučký malý kufr, dveře již pánové dámám neotevírají tak pravá ruka je pro toto přímo ideální.
Již jsme nevychovaní, nezdvořilost pokládáme za normální.
Vodu si plníme na wc, taky normální.
Tak donáška benzínu bude taky normální.

Ale vždyť tohle je vyřešené a dávno to funguje. Stačí letenka do byznysu (firstu) a jídlo s příborem bude, kopající dítě pravděpodobně ne, popotahující Asiat možná. K tomu vstup do salonku a další výhody.

Přesto v letadlech je jen pár byznys sedaček, místo aby jich byla třeba polovina. Prostě lid kupuje podle ceny (právě kvůli tomu se letos u dálkovek osekaly kufry, aby ve vyhledávačích nevedly jen Wowy nebo Norwegiany, krátké linky si tímto prošly už dávno). A zjevně se to netýká jen Česka ale celého světa. Prostě se s tím musíme smířit a nějaký VF to zcela jistě nezmění.

Ostatně, to tady už mnozí psali. A po Evropě ten byznys bude stát dnes podobně, jako stará dobrá ekonomy před patnácti lety. Mám schované mnohé letenky z té doby, Paříž za 22 000, Londýn za 35 000, nebo půlrok dopředu kupovaná Barcelona za 12 000 jako úplně skvělá cena. Dneska se do všech těchto měst dostanu do 5 000 klidně s odletem za pár dnů a bez omezení počtu dnů pobytu nebo aby to bylo přes víkend.

Ano, dříve se totiž cena výrazně odvíjela od toho, jestli letím na týden nebo dva dny a nebo v týdnu či přes víkend. Ne že by se něco obdobného nepoužívalo i dnes, ale rozdíl v ceně bude ve stokorunách nebo jednotkách tisíc. Tenkrát to bylo klidně 100 procent.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:
zbozivulekral píše:
Standa píše:Tak nakládka cateringu rozhodně nezdrzuje.


Vůbec ne :))


Ono letadlo netankuje?

Doporučuji podívat se někdy na letiště. Zjistíš, že letadlo nejen tankuje, ale taky se nakládají kufry, vypouští toalety, doplňuje pitná voda, uklízí na palubě, nastupují cestující atd. atd. Ovšem ne, opravdu není na žádném letišti tolik personálu, aby byl schopen všechny ty činnosti provést současně a to pro všechna letadla, která jsou zrovna na zemi, prostě na každou činnost může letadlo nějakou dobu čekat. Nebo-li čím víc služeb letadlo vyžaduje, tím déle celé odbavení trvá. A zrovna nakládka jídla trvá docela dlouho, navíc se před tím ještě musí vyložit zbytky po předchozím letu a to celé se někdy dělá i dvakrát (vpředu a vzadu).

vit.spinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 63
Registrován: 04. 07. 2010, 12:30
Bydliště: Tauranga
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od vit.spinka »

j.ree píše:S tím jídlem: Budu tady muset souhlasit s jackem (což není často :D ), podle mě ČSA jde správnou cestou, když pro bookingu nabízí možnost koupě menu. Prostě kdo chce, ten jí... Free kelímek balené vody zas tolik na logistiku není náročný. Tím by se úroveň mohla zvýšit...

Tyhle nákupy k bookingu mají jednu zásadní nevýhodu - jakmile je to složitější letenka, tak už se na stránkách dopravce člověk k rezervaci nedostane. Sedadla člověk třeba ještě nějak vyřeší, ale k extra službám se už nedostane. (Můj poslední let byl LH, SQ, SQ, NZ a v PRG při checkinu ani nebyli schopni vydat boarding pass na ten NZ segment.) Kupované to bylo přes esky - LH, SQ, ani NZ nejsou schopni takovou letenku poskládat (tedy aspoň ne přes web).

Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od Standa »

JackBrno píše:
Standa píše:
zbozivulekral píše:
Vůbec ne :))


Ono letadlo netankuje?

Doporučuji podívat se někdy na letiště. Zjistíš, že letadlo nejen tankuje, ale taky se nakládají kufry, vypouští toalety, doplňuje pitná voda, uklízí na palubě, nastupují cestující atd. atd. Ovšem ne, opravdu není na žádném letišti tolik personálu, aby byl schopen všechny ty činnosti provést současně a to pro všechna letadla, která jsou zrovna na zemi, prostě na každou činnost může letadlo nějakou dobu čekat. Nebo-li čím víc služeb letadlo vyžaduje, tím déle celé odbavení trvá. A zrovna nakládka jídla trvá docela dlouho, navíc se před tím ještě musí vyložit zbytky po předchozím letu a to celé se někdy dělá i dvakrát (vpředu a vzadu).


Mohu poprosit o podrobnosti. Nerozumím jakou má souvislost kufr a catering. Jídlo dodává cateringová společnost tak jakou to má spojitost s dalším personálem? Jídlo přebírá CC tak v čem je problém? Koordinace?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:To že ostatní jdou cestou hladoletu ještě neznamená že je to správně.

Nechci se opakovat, evidentně totiž vůbec nečteš, co ti kdo píše. To je škoda, nemusel by sis ty ani já zbytečně opotřebovávat klávesnici a ostatním to tady plevelit... Každopádně nikdo neříká, že je to správně, ale na druhou stranu nemáš jediný argument, proč by to mělo být špatně. Kdo řekl, že bys zrovna v letadle měl dostat jídlo? Kdo ti ho dá v autobuse nebo ve vlaku?
Řešit nákup služeb tak že jen neustále cosi dokupujeme je zoufalost.

Proč by to proboha měla být zoufalost? V restauraci si většinou (pokud pominu kompletní obědové menu) vybíráš jen to co chceš a nechceš platit třeba dezert v ceně, když na něj nemáš chuť, ne? Naopak, je naprosto logické koupit si v ceně základní službu a k ní dokoupit to, co chceš.
V dnešní době nás let. společnosti obtěžují s doplatky od kufru počínaje az po palivo konče. V době kdy je možná fixace na vše si neumí let.společnost fixovat cenu?

Obtěžují možná tebe. Já raději poletím levněji s tím, že když potřebuju kufr, tak si ho doplatím. Proč bych ale měl vždycky platit kufr i v případě, když ho zrovna nepotřebuju, máš k tomu nějaké rozumné zdůvodnění?
Je nám vnucováno že cestovat bez servisu na balubě je normální protože to tak musí být protože to dělají ostatní. Prostě chybí srovnání. Pokud tady bude let.společnost která to za normální pokládat nebude tak srovnání bude a pro konkurenci to bude hozená rukavice.

Tys byl někde posledních deset let zalezlý? Odhadem asi těch deset let zpátky se pomalu začalo omezovat občerstvení na palubě a během té doby měl každý l dispozici srovnání společností, které občerstvení ještě poskytují a které už ne. Překvapivě TVS ho držel ještě poměrně dlouho, dost společností ho zrušilo už dříve. No a překvapivě se zjistilo, že cestující opravdu nezačali na palubách umírat hlady, dokonce ani děti nezačaly víc vyřvávat a že se vlastně vůbec nic nestalo. A když se nad tím člověk zamyslí, tak je to jen logické srovnání služeb s jinými druhy dopravy.
Předpokládám že náklady jsou pro všechny let společnosti stejné, takže když i služby budou stejné a ceny taky,tak dle čeho se mám vlastně rozhodnout u koho zakoupím letenku?

To je jednoduché, jako většina běžných cesťáků se rozhoduju podle toho, která společnost nabídne nejvýhodnější časy letu do požadované destinace :) A pokud je takových společností, tak si vyberu tu, co je mi nejsympatičtější. Ale to jsou zbytečné starosti, protože mluvíme o charterech a tam si leteckou společnost nevybíráš, letíš s tou, co ti vybere CK.
Palivový příplatek doporučuji zrušit a místo toho doporučuji dát instrukci při koupi letenky že cestující má před odletem odevzdat 20 l. benzínu na přepážce odbavení.

Pokud je mi známo, tak letecké příplatky už byly víceméně zrušeny. Aspoň co jsem poslední roky kupoval letenky, žádný příplatek jsem tam neřešil, zaplatil jsem konečnou cenu. Snad je to dokonce nařízeno i zákonem, že letecká společnost musí uvádět konečnou cenu.


Standa
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 23. 08. 2003, 00:27
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Standa »

Tak zkusím to znova.
Prosím o odpověď jak zpožduje nakládka cateringu celý let. To co jsi napsal nemohu akceptovat. Tak poprosím někoho kdo to ví ať mi odpoví.
Nechytej za slovo, to co jsem napsal jsem napsal jako modelové situace výdrbu kteří někteří dopravci používali nebo používaji a které mi vadí. Každému vadí neco jiného.
Používat jako argument že to dělají ostatní prostě neuznávám.
Pátrám po tom čím se dá udělat let. společnost atraktivnější a čím se může odlišit od konkurence a dozvím se že mám let. společnost preferovat dle času.
Mluvím o cateringu protože ten mi atraktivní připadá.

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od vitezslav »

Standa píše:Tak zkusím to znova.
Prosím o odpověď jak zpožduje nakládka cateringu celý let. To co jsi napsal nemohu akceptovat. Tak poprosím někoho kdo to ví ať mi odpoví.
Nechytej za slovo, to co jsem napsal jsem napsal jako modelové situace výdrbu kteří někteří dopravci používali nebo používaji a které mi vadí. Každému vadí neco jiného.
Používat jako argument že to dělají ostatní prostě neuznávám.
Pátrám po tom čím se dá udělat let. společnost atraktivnější a čím se může odlišit od konkurence a dozvím se že mám let. společnost preferovat dle času.
Mluvím o cateringu protože ten mi atraktivní připadá.


Samozřejmě, že v reálu nijak, protože i Ryanair při otočkách 25minut (a např. v Bergamu jsou reálné) musí catering naložit, a jestli ho rozdává nebo prodává, nehraje žádnou roli.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Marty-t »

Standa píše:Pátrám po tom čím se dá udělat let. společnost atraktivnější a čím se může odlišit od konkurence a dozvím se že mám let. společnost preferovat dle času.

No podle mne toto platí u letišť kde je konkurence. Letecká společnost jde udělat atraktivnější i tím, že spojí dvě dosud nepropojená letiště. Jenže je otázkou jaká bude po tomto novém spojení poptávka, zda zvládne naplnit typ, který má ještě rozumné náklady na jednu sedačku - jinak by zákazníci prchali na jiné spoje z jiných blízkých letišť nebo letěli s přestupem.

S Jackem se neshodnete z jednoduchého důvodu - Jack popisuje jak fungují velké letecké společnosti, které mezi sebou tvrdě bojují o drtivou většinu trhu. No a ty mají moc dobře zmapováno podle čeho se jejich zákazníci rozhodují. Možná to ví dokonce i líp než si připustí leckterý zákazník. (když třeba říká “upřednostňuji kvalitu před cenou” ale opak je v reálu pravdou).

Samozřejmě že na trhu zbudou i málo atraktivní niky kam se velkým jít nechce - třeba když Van Air lítala hopsy mezi britskými ostrovy s turbolety pro pár cestujících, nebo rakouská Peoples objevila, že z nejzápadnějšího konce Rakouska u hranic se Švýcarskem je dost movitých lidí co potřebují do Vídně, tak si koupili jeden E170 a fungují. Dokonce tak, že teď přikoupili druhý a zkouší se rozlítat i do Německa.

Je dobře, že najít ty niky na trhu někdo zkouší. Ale běda jestli najde velkou díru na trhu. To pak je jen otázka času kdy příjdou velcí hráči a cenově ho díky úsporám z rozsahu umlátí do bankrotu. A tuto velkou pravděpodobnost tu ostatní docela do detailů zepředu zezadu popisují.

aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od aviatic »

Z toho co píše Standa to někdy vypadá,že Standa je VF a tady si zjišťuje,jak to chodí

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Karel_x »

Marty-t píše:...Je dobře, že najít ty niky na trhu někdo zkouší. .

Myslím, že VF hraje v ČR s těmito kartami:
- existuje skupina cestujících (malá/velká?), která ráda připlatí pár stovek za lepší servis
- velikost této skupiny se mění (zvětšuje?)
- Fischer Air je pořád pojem, mnoho lidí na něj rádo vzpomíná
- existují letiště "2. kategorie", která monopolisté částečně zanedbávají, tam může lovit potenciální zákazníky a má i prostor pro jednání o ceně letištních služeb

Není to zrovna full house, ale třeba s tím bude umět hrát. Co je hlavní neznámá je jeho pozice v zahraničí, jaké tam má styky a kolik toho tam dokáže uhrát. To podle mě může převážit výsledek na jednu nebo druhou stranu. Ale jak jsem psal dřív, hádám, že VF zatím ještě peníze na kontě nemá a zatím to teprve dává dohromady. Není to snadná věc, uvidíme.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Fabo »

vitezslav píše:
Standa píše:Tak zkusím to znova.
Prosím o odpověď jak zpožduje nakládka cateringu celý let. To co jsi napsal nemohu akceptovat. Tak poprosím někoho kdo to ví ať mi odpoví.
Nechytej za slovo, to co jsem napsal jsem napsal jako modelové situace výdrbu kteří někteří dopravci používali nebo používaji a které mi vadí. Každému vadí neco jiného.
Používat jako argument že to dělají ostatní prostě neuznávám.
Pátrám po tom čím se dá udělat let. společnost atraktivnější a čím se může odlišit od konkurence a dozvím se že mám let. společnost preferovat dle času.
Mluvím o cateringu protože ten mi atraktivní připadá.


Samozřejmě, že v reálu nijak, protože i Ryanair při otočkách 25minut (a např. v Bergamu jsou reálné) musí catering naložit, a jestli ho rozdává nebo prodává, nehraje žádnou roli.



Je rozdil nalozit jeden vozejk s tim, co je potreba od rana doplnit, a 10+ voziku s jidlem pro 180 lidi x 2 lety. Nemluve o tom, kdyz zacnes resit SPML.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Standa píše:Tak zkusím to znova.
Prosím o odpověď jak zpožduje nakládka cateringu celý let. To co jsi napsal nemohu akceptovat. Tak poprosím někoho kdo to ví ať mi odpoví.

Co ty můžeš nebo nemůžeš akceptovat, je zcela irelevantní. Já jsem na letišti přímo na ploše u odbavování letadel pracoval deset let (do roku 2017), takže přesně do písmene platí, co jsem napsal. Opakovat to nebudu, vrať se zpět a znovu si to přečti a pak se to pokus pochopit. Ještě k tomu doplním, že je značný rozdíl v časové náročnosti nakládky cateringu pro celé letadlo nebo jen pro těch pár lidí, co si to zaplatí. Každé letiště má pouze omezený počet cateringových vozů s pracovníky, takže nemůžou být nikdy současně u všech letadel, co jsou zrovna na zemi. Tak to prostě je a na catering se dřív mnohem častěji čekávalo, než když teď naloží jen pár porcí objednaného jidla, tečka.
Pátrám po tom čím se dá udělat let. společnost atraktivnější a čím se může odlišit od konkurence a dozvím se že mám let. společnost preferovat dle času.
Mluvím o cateringu protože ten mi atraktivní připadá.

Tak klidně dál pátrej, až něco vypátráš, tak to můžeš sdělit managerům charterových společností. Ale rovnou tě upozorňuji, že pokud ten tvůj vynález bude mít o korunu vyšší, než nulové náklady, tak tě s ním pošlou do pr... :) Vážně myslíš, že jsi chytřejší, než oni? Že oni neví, že lidi mají na palubě rádi jídlo? Oni to samozřejmě ví, ale taky ví, že lidi (ta většinová koupácká masa) není ochotna si ho zaplatit.
A ještě mi odpověz na jeden dotaz, co přesně ti brání objednat si a zaplatit si ho sám, když to ty dvě hodiny nevydržíš? Opravdu nezbytně nutně potřebuješ ten falešný pocit, že to máš jakože zadarmo? :D Tak si za trest napiš na tabuli stokrát, že jídlo v letadle není a ani nikdy nebylo zdarma, vždycky sis ho platil, akorát to bylo dřív povinně v ceně letenky. Teď si ho můžeš zaplatit jen když chceš.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

vitezslav píše:Samozřejmě, že v reálu nijak, protože i Ryanair při otočkách 25minut (a např. v Bergamu jsou reálné) musí catering naložit, a jestli ho rozdává nebo prodává, nehraje žádnou roli.

To je samozřejmě nesmysl jak hrom. Už to popsal Fabo, je obrovský časový rozdíl naložit pár jednotek porcí na prodej a nebo teplé žrádlo pro celé letadlo. To by RYR za 25 min absolutně nestíhal.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

vitezslav píše:...A jídlo je spíš věcí jakéhosi postoje a priorit, nejsem majitelem úspěšné firmy, nemám Instagram či podobné k******y, a něco k jídlu a víno si dávám vždy. Protože jsem ze staré školy a myslím si, že to k cestování letadlem patří. :D

Jsme zase u toho, prostě jakýsi hloupý zvyk lidí, kteří doteď nepochopili, že letadlo v economy je jen jeden ze způsobů dopravy z bodu A do bodu B. Není to nic exkluzivního a dřívější punc luxusu byl za cenu mnohem dražších letenek a omezeného množství lidí, které mohlo létat. Letecké společnosti mohly držet vyšší ceny, protože přeshraniční doprava byla velmi regulovaná, na každou blbou linku z jednoho státu do sousedního musela být mezistátní dohoda a většinou to zajišťovalo na dané lince monopol nebo maximálně duopol. Něco takového, že by si aerolinka mohla zřídit bázi v jiné, než domovské zemi nebo dokonce taková drzost, že by provozovala vnitrostátní linku v cizí zemi, o tom se nikomu ani nezdálo, takže to byl trošku jiný prostor na to, dát lidem nažrat v ceně letenky :) Ta doba je pryč a s ní i to, že by letadlo mělo být něco víc, než jiné druhy dopravy. Nicméně kdo chce, pořád má možnost si to jídlo pořídit, jen ho nemá automaticky v ceně, ale musí na to předem myslet a objednat si ho. Jinak pro mě je takovým rituálem káva. Jídlo si většinou nedávám, dvě hodiny fakt bez jídla vydržím. Ale kafe v 10km nad zemí mít musím, to si kupuju i u RYR :)

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od PavelD »

JackBrno píše:Ale kafe v 10km nad zemí mít musím, to si kupuju i u RYR :)


Pokud si ho stačíš objednat. Mám za sebou stoupání do 7km, tam jsme strávili 2 minuty a šlo se dolů.
Možná by nám autoři tripreportů mohli popsat, co se dá vypít a sníst mezi WRO a WAW


Odpovědět