air Fischer

Czech Connect Airlines * Central Connect Airlines * ABS Jets * Time Air * ...
Odpovědět
Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 230
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Paul1 »

Zas tady nedělejte z Čechů chudáky nebo škudlily, kteří nemají na to si připlatit v letence pár stovek za jídlo. To by většina Čechů kupovala Dacie, stravovala se v Mekáči, oblečení kupovala v sekáči atd. Bohatneme, poptávka po leteckých dovolených pořád stoupá, tak prostor tady je.

Jestli bych se měl rozhodnout letět mezi QS za 7 200,- a AF třeba za 7 700,- s trochu lepším jídlem, tak volím určitě druhou variantu a určitě se najde spousta dalších lidí.


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Paul1 píše:Zas tady nedělejte z Čechů chudáky nebo škudlily, kteří nemají na to si připlatit v letence pár stovek za jídlo...

Vážně? Tak schválně, kolik lidí v jednom charterovém letadle si objedná jídlo za 300? Budou to 2 nebo 3 lidé? ;) Já to z nich fakt nedělám, to je prostě realita. A samozřejmě to není v žádném případě specialita čechů, na západě je to to samé, proto slušné jídlo nedostaneš v ceně letenky na charteru prakticky nikde.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od dejavu »

V aktuální TV reklamě cestovky Fischer inzerují slevy na děti a občerstvení do letadla. Takže hurá do cestovky, bude jídlo :-)

Jinak mi přijde debata na konci roku 2018 o jídle na charterech to samé, jako že za první republiky měla honorace sebou na dovolenou sluhu. Kdo nevydrží tři hodiny bez jídla, může si ho dokoupit. Na letišti nebo v letadle a do stovky se obvykle vejde za sendvič a limonádu.

Já taky pamatuju, že na TATLech byly ještě před deseti lety v ceně dva kufry a dneska není v základním tarifu u většiny společností už ani jeden. A to už je rozdíl v ceně v řádu hodně tisíc korun, ne stovka jako za jídlo (doplatek za dva kufry tam a zpět bude okolo 8k Kč). A na rozdíl od krátkých linek po Evropě, kde cena letenky za stejné období výrazně klesla, tak dálkovky se zase tolik neliší.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 230
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Paul1 »

Jack:

Ano, těch lidí je minimun, protože je to další příplatek k ceně zájezdu nebo letenky a do toho se lidem moc nechce. Pokud jim nabídce jídlo v ceně dražšího zájezdu nebo letenky, tak už je to jiná situace. Doložím ti to podobnou situací. Pokud automobilka (autosalon) poskytuje k autu základní 2-letou záruku a za 5-letou záruku chce příplatek dalších třeba 5 000,-. Tak si tu delší záruku dokupuje mizivé procento lidí. Ale pokud tu 5-letou záruku dají do základní ceny, která bude 5 000 dražší nebo klidně ještě víc, tak je zákazník spokojený, co vše má v základní ceně :)

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od zbozivulekral »

Paul1 píše:Jack:

Ano, těch lidí je minimun, protože je to další příplatek k ceně zájezdu nebo letenky a do toho se lidem moc nechce. Pokud jim nabídce jídlo v ceně dražšího zájezdu nebo letenky, tak už je to jiná situace. Doložím ti to podobnou situací. Pokud automobilka (autosalon) poskytuje k autu základní 2-letou záruku a za 5-letou záruku chce příplatek dalších třeba 5 000,-. Tak si tu delší záruku dokupuje mizivé procento lidí. Ale pokud tu 5-letou záruku dají do základní ceny, která bude 5 000 dražší nebo klidně ještě víc, tak je zákazník spokojený, co vše má v základní ceně :)


Ten příklad ale dáváš špatně. Chceš-li reflektovat situaci, tak bys ho musel položit takto - automobilka a jednotliví prodejci nabízí základní dvouletou záruku v ceně vozu, ta je X Kč. Vybraní prodejci však stejný vůz nabízí pouze s pětiletou zárukou za cenu X+5k. Z pohledu běžného zákazníka tedy máme dva identické vozy za dvě různé ceny (ano, s různou zárukou, ale ta není an první pohled vidět). Otázkou je, jaké procento půjde po ceně a jaké po kvalitě služby. Vzhledem k tomu, že bohužel znám lidi, kteří jsou schopni strávit celý den tím, aby vybraný zájezd v konkrétním termínu do konkrétní destinace sehnali co nejlevněji, bych řekl, že většina "průměrných čecháčků" půjde po ceně.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Fabo »

zbozivulekral píše:
Paul1 píše:Jack:

Ano, těch lidí je minimun, protože je to další příplatek k ceně zájezdu nebo letenky a do toho se lidem moc nechce. Pokud jim nabídce jídlo v ceně dražšího zájezdu nebo letenky, tak už je to jiná situace. Doložím ti to podobnou situací. Pokud automobilka (autosalon) poskytuje k autu základní 2-letou záruku a za 5-letou záruku chce příplatek dalších třeba 5 000,-. Tak si tu delší záruku dokupuje mizivé procento lidí. Ale pokud tu 5-letou záruku dají do základní ceny, která bude 5 000 dražší nebo klidně ještě víc, tak je zákazník spokojený, co vše má v základní ceně :)


Ten příklad ale dáváš špatně. Chceš-li reflektovat situaci, tak bys ho musel položit takto - automobilka a jednotliví prodejci nabízí základní dvouletou záruku v ceně vozu, ta je X Kč. Vybraní prodejci však stejný vůz nabízí pouze s pětiletou zárukou za cenu X+5k. Z pohledu běžného zákazníka tedy máme dva identické vozy za dvě různé ceny (ano, s různou zárukou, ale ta není an první pohled vidět). Otázkou je, jaké procento půjde po ceně a jaké po kvalitě služby. Vzhledem k tomu, že bohužel znám lidi, kteří jsou schopni strávit celý den tím, aby vybraný zájezd v konkrétním termínu do konkrétní destinace sehnali co nejlevněji, bych řekl, že většina "průměrných čecháčků" půjde po ceně.



Hlavne dneska na to uz nepotrebujes stravit cely den, online webstranka ti to ukaze hned.

Beerbar
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 23. 02. 2011, 12:13
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Beerbar »

Paul1 píše:Zas tady nedělejte z Čechů chudáky nebo škudlily, kteří nemají na to si připlatit v letence pár stovek za jídlo. To by většina Čechů kupovala Dacie, stravovala se v Mekáči, oblečení kupovala v sekáči atd. Bohatneme, poptávka po leteckých dovolených pořád stoupá, tak prostor tady je.

Jestli bych se měl rozhodnout letět mezi QS za 7 200,- a AF třeba za 7 700,- s trochu lepším jídlem, tak volím určitě druhou variantu a určitě se najde spousta dalších lidí.



A nebo si řada z nich položí otázku:
- dám těch 10-15 eur za jídlo do letadla, nebo si za ně raději zajdu do hospody někde na pobřežní promenádě?
- dám těch 500 CZK za jídlo do letadla, nebo si za ně raději připlatím hyper/super/ultra all inclusive v hotelu?

co bude hezčí na instagramu/facebooku, čím víc ohromím sousedy? Život je otázkou priorit. Jde mi o to si si tak extra užít 2 hodiny v letadle, nebo je to pro mě jen součást cesty, stejně jako dvě hodiny cestou na letiště, dvě hodiny čekání na letišti, atd...

kvalita a úroveň customer service je nesmírně důležitá, zejména v místech kde je alespoň nějaká konkurence může být rozhodující, ale obávám se, že otázka zda mít či nemít teplé jídlo v ceně letenky už je na krátkých dovolenkových letech vyřešená...

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Paul1 píše:Jack:

Ano, těch lidí je minimun, protože je to další příplatek k ceně zájezdu nebo letenky a do toho se lidem moc nechce. Pokud jim nabídce jídlo v ceně dražšího zájezdu nebo letenky, tak už je to jiná situace. Doložím ti to podobnou situací. Pokud automobilka (autosalon) poskytuje k autu základní 2-letou záruku a za 5-letou záruku chce příplatek dalších třeba 5 000,-. Tak si tu delší záruku dokupuje mizivé procento lidí. Ale pokud tu 5-letou záruku dají do základní ceny, která bude 5 000 dražší nebo klidně ještě víc, tak je zákazník spokojený, co vše má v základní ceně :)

Nesmyslné srovnání. Lidi si v naprosté většině případů auto nevybírají vyloženě podle ceny, ale podle toho, jaké se jim líbí, protože auto je věc dlouhodobé hodnoty. Zcela nesrovnatelné s krátkodobým a jednorázovým zážitkem, jako je cesta letadlem. Uvědom si jednu věc, dnes může v kterékoliv zemi EU působit jakákoliv aerolinka. Takže když ti jedna nabídne charter o 300 dražší s jídlem v ceně, tak je jen otázkou času, kdy si toho všimne jiná aerolinka a nabídne přepravu o 300 Kč levnější, i když bez jídla. A minimálně některé cestovky se v honbě za nejnižšími cenami všimnou a začnou s ní létat a budou mít úspěch. Už jsem to psal několikrát, tak ještě jednou. To omezení služeb u všech charterových dopravců opravdu nevzniklo tak, že by všichni dopravci je chtěli omezit. Vzniklo to tak, že si jeden dopravce řekl, co kdybysme zkusili srazit náklady a převálcovat konkurenci nižší cenou? Zrušili jídlo a překvapivě od nich klienti neutekli, naopak začali lákat další a další, až si toho všimli konkurenční dopravci, kteří už neměli kde jinde ušetřit, tak museli udělat totéž. A takto se to rozšířilo po celé Evropě, zvlášť když v rámci EU padly veškerá omezení pro fungování leteckých společností v kterékoliv jiné, než mateřské zemi EU. A ať se nám to líbí nebo ne, tak už prostě není cesty zpět. Spousta dopravců to zkoušela co nejvíc oddalovat, ale nakonec jídlo zrušili prakticky všichni. Kdo se nepřizpůsobil, tak skončil... Přijít teď znovu na charterový trh s jídlem a celkově lepšími službami v ceně, to je ekonomická sebevražda, rozhodně minimálně v tom masovém turistickém segmentu.

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od houslista »

dejavu píše:Já taky pamatuju, že na TATLech byly ještě před deseti lety v ceně dva kufry a dneska není v základním tarifu u většiny společností už ani jeden. A to už je rozdíl v ceně v řádu hodně tisíc korun, ne stovka jako za jídlo (doplatek za dva kufry tam a zpět bude okolo 8k Kč). A na rozdíl od krátkých linek po Evropě, kde cena letenky za stejné období výrazně klesla, tak dálkovky se zase tolik neliší.

On někdo prodává dálkovky jen s kabinovým zavazadlem? :shock: Norwegian, WowAir a někdo další?

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Fabo »

houslista píše:
dejavu píše:Já taky pamatuju, že na TATLech byly ještě před deseti lety v ceně dva kufry a dneska není v základním tarifu u většiny společností už ani jeden. A to už je rozdíl v ceně v řádu hodně tisíc korun, ne stovka jako za jídlo (doplatek za dva kufry tam a zpět bude okolo 8k Kč). A na rozdíl od krátkých linek po Evropě, kde cena letenky za stejné období výrazně klesla, tak dálkovky se zase tolik neliší.

On někdo prodává dálkovky jen s kabinovým zavazadlem? :shock: Norwegian, WowAir a někdo další?


Delta, United, American, BA, Iberia, Air France, KLM, Lufthansa, Brussels...

Adam96
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 36
Registrován: 16. 06. 2017, 23:17
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Adam96 »

Fabo píše:
houslista píše:
dejavu píše:Já taky pamatuju, že na TATLech byly ještě před deseti lety v ceně dva kufry a dneska není v základním tarifu u většiny společností už ani jeden. A to už je rozdíl v ceně v řádu hodně tisíc korun, ne stovka jako za jídlo (doplatek za dva kufry tam a zpět bude okolo 8k Kč). A na rozdíl od krátkých linek po Evropě, kde cena letenky za stejné období výrazně klesla, tak dálkovky se zase tolik neliší.

On někdo prodává dálkovky jen s kabinovým zavazadlem? :shock: Norwegian, WowAir a někdo další?


Delta, United, American, BA, Iberia, Air France, KLM, Lufthansa, Brussels...


... Icelandair, mj. bez jidla v cene letenky.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 230
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od Paul1 »

JackBrno píše:
Paul1 píše:Jack:

Ano, těch lidí je minimun, protože je to další příplatek k ceně zájezdu nebo letenky a do toho se lidem moc nechce. Pokud jim nabídce jídlo v ceně dražšího zájezdu nebo letenky, tak už je to jiná situace. Doložím ti to podobnou situací. Pokud automobilka (autosalon) poskytuje k autu základní 2-letou záruku a za 5-letou záruku chce příplatek dalších třeba 5 000,-. Tak si tu delší záruku dokupuje mizivé procento lidí. Ale pokud tu 5-letou záruku dají do základní ceny, která bude 5 000 dražší nebo klidně ještě víc, tak je zákazník spokojený, co vše má v základní ceně :)

Nesmyslné srovnání. Lidi si v naprosté většině případů auto nevybírají vyloženě podle ceny, ale podle toho, jaké se jim líbí, protože auto je věc dlouhodobé hodnoty. Zcela nesrovnatelné s krátkodobým a jednorázovým zážitkem, jako je cesta letadlem. Uvědom si jednu věc, dnes může v kterékoliv zemi EU působit jakákoliv aerolinka. Takže když ti jedna nabídne charter o 300 dražší s jídlem v ceně, tak je jen otázkou času, kdy si toho všimne jiná aerolinka a nabídne přepravu o 300 Kč levnější, i když bez jídla. A minimálně některé cestovky se v honbě za nejnižšími cenami všimnou a začnou s ní létat a budou mít úspěch. Už jsem to psal několikrát, tak ještě jednou. To omezení služeb u všech charterových dopravců opravdu nevzniklo tak, že by všichni dopravci je chtěli omezit. Vzniklo to tak, že si jeden dopravce řekl, co kdybysme zkusili srazit náklady a převálcovat konkurenci nižší cenou? Zrušili jídlo a překvapivě od nich klienti neutekli, naopak začali lákat další a další, až si toho všimli konkurenční dopravci, kteří už neměli kde jinde ušetřit, tak museli udělat totéž. A takto se to rozšířilo po celé Evropě, zvlášť když v rámci EU padly veškerá omezení pro fungování leteckých společností v kterékoliv jiné, než mateřské zemi EU. A ať se nám to líbí nebo ne, tak už prostě není cesty zpět. Spousta dopravců to zkoušela co nejvíc oddalovat, ale nakonec jídlo zrušili prakticky všichni. Kdo se nepřizpůsobil, tak skončil... Přijít teď znovu na charterový trh s jídlem a celkově lepšími službami v ceně, to je ekonomická sebevražda, rozhodně minimálně v tom masovém turistickém segmentu.


Kdyby si lidi vybírali auto jen podle toho, které se jim libí, tak tady skoro každej jezdí v Astonu Martin apod. a je zadluženej až po uši :) U aut je to úplně stejný jako s většinou zboží a služeb, drtivá většina lidí jde po ceně. Proto se dnes auta nabízí s větší výbavou za vyšší cenu a s méně příplatků za dodatečnou výbavu, za kterou nejsou lidi ochotni tolik připlácet. A pokud si lidi za něco připlací, tak většinou za balíčky, kde je obsažena i výbava navíc, kterou ani nepožadovali. Podle mě je tady cca 10%-15% lidí, kteří nehledí tolik na cenu, ale kvalitu služeb a ti jsou dle mě možným potenciálem pro VF. Kdyby tady nebyly, tak by nebyly plné i hospody s oběděm za ceny 500 Kč a výše. Tu zbylou většinu ať si klidně obsluhuje QS.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 230
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: air Fischer

Příspěvek od Paul1 »

Beerbar píše:co bude hezčí na instagramu/facebooku, čím víc ohromím sousedy? Život je otázkou priorit. Jde mi o to si si tak extra užít 2 hodiny v letadle, nebo je to pro mě jen součást cesty, stejně jako dvě hodiny cestou na letiště, dvě hodiny čekání na letišti, atd...


Ohromit sousedy právě můžeš i plným stolkem jídla oproti prázdnýmu stolku v QS :)

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Paul1 píše:... Podle mě je tady cca 10%-15% lidí, kteří nehledí tolik na cenu, ale kvalitu služeb a ti jsou dle mě možným potenciálem pro VF. Kdyby tady nebyly, tak by nebyly plné i hospody s oběděm za ceny 500 Kč a výše. Tu zbylou většinu ať si klidně obsluhuje QS.

Těch zbývajících 10-15% má možnost si to jídlo připlatit. Nedělá to, proč asi... A nebo lítají privátně, každá slušná cestovka ti poskládá individuální dovolenou s dopravou v byznysu. Ale masová turistika pro vyšší vrstvy, to je dost nesmysl :) Ještě k těm autům, samozřejmě jsem nemyslel, že někdo má ve výběru třeba Škodu Fabii a BMW řady 5 a z toho si vybere co se mu líbí. Spíš to, že člověk má vybranou sobě dostupnou cenovou kategorii a v ní si vybere značku, která se mu víc líbí a asi nevybere za každou cenu to nejlevnější z kategorie, aby ušetřil třeba deset tisíc, protože to je věc dlouhodobého používání.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: air Fischer

Příspěvek od JackBrno »

Paul1 píše:Ohromit sousedy právě můžeš i plným stolkem jídla oproti prázdnýmu stolku v QS :)

U QS si to jídlo i pití můžeš zaplatit taky a machrovat. Bude to ještě o to lepší, že tam budeš s jídlem jediný ;) Ostatní jsou buď socky a nebo na rozdíl od tebe vydrží dvě hodiny nejíst a pak si to vynahradí v letištní restauraci nebo v hotelu, kde to přeci jen má vždycky vyšší úroveň, než servis v letadle (pokud tedy nepočítám first class nějakých prémiových aerolinek) ;)
Naposledy upravil(a) JackBrno dne 13. 11. 2018, 13:52, celkem upraveno 2 x.


Odpovědět